• sharkcom

    Chci si časem pořídit lepší brzdy. Předností je kultivovanost chodu a jednoduchost nastavení a co nejníň negativ typyckých pro kot. brzdy. Brdná síla dostačující pro XC na mou nízkou váhu. Mám integrované řazení na pákách ALIVIO. Tedy při mech. o starost méně.

    Prosím o názory. Dík

    0 0
    • Lukster  

      Koupí Avidu určitě neprohloupíš. Z mechanických kotoučovek jsou jednoznačně nejlepší.Stačí se podívat na www.mtbr.com. Já mám cca 77kg a nejezdím zrovna šetrně a tyto kotoučovky mi bohatě stačí. Brzdný účinek je fakt hodně velký, nemám potřebu mít hydrauliky.Jen je třeba mít bovden v kuse,aby se časem chod nezhoršil. Semtam si taky trochu zapiští,ale to myslím dělají všechny kotouče.Lukster

      0 0
    • panaczek  

      mam shi. 525 – jsem naprosto spokojenej – jezdim normalni XC, sila naprosto dostacujici (tudle sem sel pres riditka :)), mam je necelych 300 km a porad se zlepsujou. zatim bez nutnosti na cokoli sahat. jen zadni kotouc je trochu krivej, tak lehce skrta. v poslednim velu je taky chvali (test hardtailu)…, a vlastne tam je i cely clanek venovany kotoucim.

      0 0
      • sharkcom  

        No véčka tam nemam, Mam mech. promax. Bovden je na 1. místě rozdělenej. Jinak jak koukám, je to 1:1 :-).

        0 0
      • enjoy  

        ve velu chvali(podle ciselnyho hodnoceni) treba mechaniky skoro stejne jako hydry(a myslim si ze by tam klidne prdli i stejny cislo,akorat to uz by asi lidi nesezrali,pokud by to nebyly avidy),tak to je mi nejaky divny.a taky kdyz daj veckum 9 a hydram 10,tak to asi losujou nebo ja nevim.

        0 0
    • BB  

      pokud muzes, jdi do hyder, neprohloupis.

      0 0
      • cerezu  

        Mam 525 na novem biku najeto 300 km zatim velka spokojenost.

        0 0
        • sharkcom  

          Problém je, že u hydr. budu muset koupit i nový řazení. Zase 525 jsou levnější než AVIDy, tak to asi vyjde nastejno. Navíc mě u mech. mě nebaví štělování destiček a u hydr. se štelují automaticky. No asi by bylo super se na biku s uvedenýma brzdama project, protože takthle se o tom jenom bavíme… Není tu někdo, kdo jezdí v Chebu a má třena 525 nabo i AVIDy ?

          0 0
          • TinkTink  

            No levnejsi – jak se to veme – pokud beres standartni ceny v kamenych obchodech, tak to jo – to je pak 525 levnejsi o nekolik set, ale jinak je to na netu zhruba nastejno – 525 je stejne draha jak Avid (okolo 2,8 az 2,9…levnej jsem tedka ani 525 nevidel…)

            Kdyby jsi byl z druhe casti republiky…

            0 0
            • sharkcom  

              A jestli se nepletu, ty umíš AVIDY za 2,8?

              0 0
              • TinkTink  

                No ja jsem spis na konci toho rozmezi co jsem daval – 160mm kotouc za 2890…v pondeli by tu snad mela byt reklama. :)

                0 0
                • sharkcom  

                  Tak to je slušný. A jak to bude brzdit s páčkama shimano?

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Predpokladam myslis Alivio – s temato jsem to jeste bohuzel nezkousel…

                    0 0
                    •  

                      tak až to vyzkoušíš, dej vědět ;)

                      0 0
                      • TinkTink  

                        No ja to ani zkouset nebudu, takze je to na vas…ja tu ty paky nemam a Avidy tedka nemam na bajku…

                        0 0
                        •  

                          no tak je to na mě, dam vědět buď sem nebo tobě, kamoš ma deorkový páky s integrovanym řazenim, toho avida 185 mm a nestěžuje si a co sem zkoušel nádherně lehkej chod.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            No on Avid chodi lehce s kazdyma pakama a dobrym bovdenem…ale ne se vsema brzdi :))))

                            0 0
          • Lukster  

            Je pravda,že u hydraulik se nemusí štelovat,že to je všechno automatické,ale to je právě to,co mi vadí – vše je automatické a Ty to nemůžeš nijak ovlivnit – což v případě,že Ti vyhovuje třeba krátký chod pák a ony brzdí třeba až úplně u řídítek, není moc ideální.Navíc se může stát,že každá brzda Ti půjde jinak…Tento nešvar řeší,myslím,pouze Avidy Juicy7,ale ty jsou krapánek dražší…:-).No, a to ještě nemluvím o odvzdušnění apod. Já jednou koupil hydryauliku na netu a dal jsem to do servisu,a? mi zkrátí vedení a oni mi tam urvali závit. Vrátili mi peníze a jsem jim za to velmi rád,koupil jsem si totiž poté ty mech. Avidy:-). A ještě takový detail – Avidy patří svou cenou patří mezi nejdražší mechaniky,ale v této cenové hladině jsou hydrauliky naopak jedny z nejlevnějších,což se určitě v jejich vlastnostech jistým způsobem odráží… Lukster

            0 0
            • MartinXC  

              Mám Avidy zatím čerstvě, musím pochválit jednoduchost montáže a nastavení – to dotahování destiček je nesmírně jednoduché. Volil jsem je mj. i proto, aych nemusel kupovat nové řazení.

              0 0
            • lubos  

              Neni to tak, rozdil mezi Deore a XTR prasatkem je minimalni. Paky jsou funkcne stejne, snad jenom hadicky jsou u XTR pevnejsi. Avidy jsou predrazene, nakonec jako vsechny brzdy od nich. U mechanik rozhoduje paka, bowden, delka paky na brzdici, stav kotouca a samozrejme brzdove desticky. No a neposledni rade take moznost ruzneho nastavovani. Podle mne se stejnym kotoucem a destickami a pakou bude Avid brzdit stejne jako treba mechanicke Shimano.

              0 0
              • TinkTink  

                A co takhle jeste stoupani – myslim to, ktery ovlivnuje rychlost priblizovani desky ke kotouci – treba Avid ROAD a AVID MTN ho maj jiny – to pak ovlivnuje delku paky :)…

                0 0
        • Jogador  

          Jo, v 300 Km sem snima byl taky ještě spokojej, ale po 1000 mi přestali brzdit, ojeli se mi destičky či co, já nevim, teď to budu dávat dohromady až po matuře.

          0 0
      • jeniik  

        Blbost. Existuje spousta hydraulickych brzd, ktery stoji za .ovno (Coda, XSIV S1, XSIV S8, Shimano XT…)

        0 0
        • X-biker  

          S tim XT si delas kozy ne? A grimeka tedy XSIVy brzdej taky krute. Asis je mel zamasteny :-) Treba Deore 555 (cca 4000) je jedovaty diky destickam ktery sou ze stejneho matrose jako XT.

          0 0
          • jeniik  

            ne. ani s jednim. oboji se Avidum v sile nemuze rovnat. Alespon ten prvni rocnik XT byl tragedie.

            0 0
            • X-biker  

              Jako mel sem na kole Grimeku S1 (XSIV nyni) a byla drsna a to byla ve predu a kotouc jen 160mm. Ted ji mam na druhym kole s nezajetyma deskama na prodej. XT mel vzadu kamos a mel to na trial a daval na tom kruty veci. taky jed. Ale ted mam vepredu avid mech 185 a to je opravdu parada, ale koupil sem nejetou sundanou z fungl novyho biku za 2440 kc!! 4000 bych za ni teda nedal. Brzdi sice pekelne ale je to za mechaniku moc penez. Za 4000 bych raci koupil 2 jety magury luisy. Ty si ted kamos koupil, odvzdusnil a parada. za 4000 obe s polovicnima deskama. A jed. A jezdim amatersky DH a freeride atd zadny XC takze kdyz potrebuju brzdit brzda brzdit musi. Ted sem znicil deore 555 ktera je rozdilna oproti 525 vicemene v destickach (sou s kovovou primesi) a je to srovnatelny s XT jen deore ma 2 pistky a XT 4. Bohuzel sem vytrhl hadicku z paky :-( f tom maj mechaniky veeeeelkou vyhodu. pokud mechaniku tak avid a nebo nakou jinou ale super paku, bowden a hlavne desticky. Tot muj nazor.

              0 0
              • jeniik  

                Ja si myslim, ze nema cenu pouzivat slozity system tam, kde jej muze stejne dobre zastoupit system jednodussi. Avidy se navic bezne v kramech objevuji za cca 3000, coz je v porovnani s kvalitou stejne drahych NOVYCH hyder naprosto adekvatni cena. Taky jsem chtel za kazdou cenu hydry. Taky jsem mel S1, dokonce jsem k nim koupil sintrovany desky, ale ta brzda byla fakt na prd. Zadek se upek a predek nebrzdil.

                0 0
        • pinot  

          XSIV S 8 jsou super.Nevím jak jsi dospěl k tomu že jsou na hovno?

          0 0
          • sharkcom  

            No ještě někdo k mému tématu? Fakt je mech. AVID tak dobrej, že zahanbí některý hydry? Je to technicky vůbec možný?

            0 0
            • Pavlos  

              je

              0 0
              • sharkcom  

                A dávkovatelnost? Lehkost chodu? škrtání? to jsou 3 veci, který nejvíc ocením. Más s tím praktické zkušennosti?

                0 0
                • Pavlos  

                  Davkovatelnost je lepsi u hyder lehkost chodu hydry skrta sem tam vsecko

                  0 0
                  • sharkcom  

                    Sem tam mi neva. Nechci však volit mezi škrtáním, nebo mizernou brzdnou sílou, jako u některých mechanik. Máš zkušennost s brzdným účinkem u páček ALIVIO?

                    0 0
                    • Pavlos  

                      ja jenom neco skousel v shopu kdyz sem si vybiral kotouce a nakonec to vyhraly ty M525

                      0 0
                      • sharkcom  

                        Si děláš psinu? Já myslel, že je jezdíš a dáš mi praktický zkušennosti..

                        0 0
                    • Gatier  

                      Co mas furt s tymi packami Alivio? Na tych vobec nezalezi.

                      0 0
                      • vlk  

                        takže, když na páčkách podle tebe nazáleží.Tak mi budou dobře brzdit avid mechaniky i se stařičkými pákami shimano stx. Které byly ještě dělané na centiver brzdy?Zajímá mě to, protože mám ještě staré řazení s těmito pákami.

                        0 0
                        • jeniik  

                          Gatier mele nesmysly, to mas pravdu. Na packach zalezi a to dost podstatne. Na canti packach budou Avidy neskutecne jedovate, ale paky budou mit strasne dlouhy chod a budou gumove. Pravdepodobne to nepujde dost dobre davkovat a budes to muset fakt poradne seridit. Kazdopadne to muzes vyzkouset, treba se ti ta brutalni sila bude libit ;-)

                          0 0
                      • lubos  

                        Brzdni silu paka ovlyvnuje vzdalenost konce lanka od otaceci osi na pake, a delka paky. Pri uvazovani konstatni sily vyvijene na paku. Ovsem zajimave je, ze optimalni nastaveni nejak nezavisi od ceny. Nejlepsi paky zatim jsem videl Avid – cena od nejakych 1000,– a pak nejake levne za 100,– :), ty ale nemeli moznost serizeni vzdalenosti konce lanka jako Avid.

                        0 0
                • lubos  

                  hydry

                  0 0
            • lubos  

              Pokud neuvazujes kotouc a desticku, tak sila muze byt u mechanicke brzdy klidne i 5× vetsi. Spatny pomer a je to …

              0 0
            • X-biker  

              Je to tak :-) 185 mm urcite, ale i 160 je husta.

              0 0
          • jeniik  

            Sjel jse na nich jedny schody a malem jsem nedobrzdil. A to ten clovek rikal, ze jsou bezvadny az jedovaty :-( Navic tecou. Luxusni XSIV je S12, ma vetsi pistky a brzdi skutecne hodne dobre.

            0 0
    • zirecek  

      Avid, nezkousel jsem primo, ale videl jsem v akci Avida i Shimano…

      0 0
    • goofy  

      No mam ted stejny problem… Rozhoduji se taky mezi Avidem a 525kou,no a zatim to vypada asi spish pro Avida… Ale furt si nejsem jistej, pac to je pro mne docela hodne penez… No ale kdybych nekde na krame videl slevneneho Avida se 185mm kotoucem, tak vitez je jasny! Tak prochazim kramy, a rozhoduju se…

      0 0
      • goofy  

        eshte menapadly Hayesy MX1 s 8" kotoucem(model 2004)… Co vy na to??? Nekdo tu myslim nekde psal, ze 2004 brzdi uz dobre…

        0 0
        • enjoy  

          fakt bys tam chtel tak velkej kotouc?

          0 0
          • goofy  

            A proc ne??

            0 0
            • enjoy  

              vlastne nevim co jezdis.ale kdyz jsem tyhle kotouce videl na a-gangu(s 8") tak to bylo takovy divny,nevim no,na XC bika bych to v zivote nedal.ale kecat ti do toho nebudu.

              0 0
              • goofy  

                XC uz nejezdim… spishe nejaky freeridek, trochu streetek (fakt jenom trochu), a ted se budu chtit trochu ucit 4×, tak uvidim…

                0 0
      • kovar  

        jsem mel take toto dilema, volba padla na 525 a zatim nelituju. Krome toho prece jenom ten mechanicky Avid je ponekud dost predrazeny.

        0 0
    • Hexik  

      Po pár hodinách hledání na netu a vyptávání u známých jsem pořídil mech. Avid 160mm. Mám ji jen vepředu a maximální spokojenost.Nas­tavení včetně lehkého centrování kotouče trvalo tak půlhodinky.

      Včera jsem si cvičně projel Krále Šumavy a žádný křeče v prstech a podobný potíže jako u starých véček.Píská když je mokrá, po pár vteřinách to přestane.

      Když byla řeč o cenách, za 2k8 mohu jednu prodat. Tak intenzivně jsem sháněl,až se mi sešly dvě.

      0 0
      • aklevah  

        Ahoj, můžu se přidat – jsem čerstvý tester avidu a chrochtám blahem jako čuňátko. Švára má magura clara a když jsme to porovnávali, shodli jsme se oba (k mé radosti), že se může jít zahrabat i s celou slavnou hydraulikou, která se mu tak 3× do roka zavzdušní, co druhou vyjížďku držkuje, že mu to škrtá atd. Takže AVID

        0 0
        • MartinXC  

          Já vyměnil kotouč 160 za 185 a teď to je opravdu brzda – oproti 160 se líp dávkuje, nehřeje tolik, nevadne při velkém zahřátí, a dobře to vypadá. Jen je potřeba počítat, že větší kotouč je náchylnější k rozvibrování při přejezdu nerovností a častějí šustí/zvoní. A při opravdu ostrém brždění se projevuje kroucení vidle (a to mám Foxe).

          0 0
        • lubos  

          a co vaha ?

          0 0
          • MartinXC  

            (jestli to bylo na mě) – komplet nárůst 185mm systém oproti 160mm u Avid CPS je 45g (+35g kotouč, +10g redukce)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.