Ahoj bikeri, bikerky, vy slusni, zdravim i relpaly a posmevacky :)
Pro zacatek chci uvest, ze toto neni muj navrat na BF :)Chci vam jen napsat o uprave vyse zminenych vidlic. Protoze je po zavodech, obe jsem je poslal Milanovi 1 na upravu. Obe se mi po par dnech vratily a tady je par faktu:
Axon pred upravou trpel mnoha neduhy. Nejhorsi vlastnost byla rychly odskok, ktery zpusoboval mino jine i unik vzduchu z vnitrni nohy do te vnejsi. Kdyz se oba tlaky srovnaly, k dalsim unikum nedochazelo. Dale se Axonu moc nechtelo do zdvihu, na letosnich Sudetech jsem si uzil peknych ran do rukou. Mel jsem pocit, ze cim rychleji naraz prichazi, tim mene ohotne se vidle nori do zdvihu. Navic od meho jezdeni s Dijckem a Thuliem v Presove se neco stalo s dorazem v olejove patrone a vidle pri komfortnim tlaku vzduchu chodila tvrde na doraz. Po uprave nastala velka zmena. Ze vseho nejvetsi byla ta ohledne lock-outu. Nezavira se ventil stlaceni, ale ventil odskoku, vidle se stlaci a velmi pomalu se vysunuje, aby byla pripraveny vstrebat dalsi naraz. Clovek si stoupne do pedalu, vidle zajede a nehoupe. Hodnotim to jako vyborny napad, takovy nedestruktivni lock-out! Neni to Eta, jako ma Maruska, tedy obvykle ma, ta brachova se taky pomalu vysunuje :) Dalsi zmenou je odskok. Vidle nekope a rychlost odskoku Milan nastavil uplne akorat, vidle se staci vracet a nekope a neodrazi se od terenu. Prejdeme k vlastnostem pri stlaceni. I zde nastal uplne jiny rezim. Byla vymenena negativni pruzina a citlivosti napomaha i olejove mazani, ktere nahradilo vazelinu Manitou. Stiraky (tez vymeneny) ted stiraji mnohem vic a aktivneji vnitrni nohy nez driv. Vidle zehli nerovnosti tak, ze o ni vubec nevim, to je hlavni zmena pocitu pri jizde. A abych jen nechvalil, nasla se i jedna moucha. Negativni pruzina je pri plnem vysunuti stlacena a pri zdvihu kolem jednoho centimetru (pri vyjezdu) to trochu klepe pri odskoku(podoba s Headshockem). Zajimave je, ze ne pri odskoku z plneho stlaceni. Resenim by byla asi vymena negativni pruziny. Ale jiz zminene klady ve vlastnostech vidlice tuhle musku vyvazi stokrat.
XC-Pro-E pred upravou trpela nejvice shodnou regulaci tlumeni pro odskok i stlaceni. Uz se to tu probiralo, bylo to tou pruzinkou na olejovem ventilu, ktery se neotviral stlacenim vidle. Pri nastaveni na zatlumeno byla idealni na jizdu po silnici-jedina vyhoda drivejsiho stavu. Po odtlumeni byla porad nerovnovaha stlaceni(prilis tlumene) a oskoku (naopak). Doslo tedy k uprave tlumiciho ustroji, kdy regulace dole na leve noze ladi jen a pouze rychlost odskoku. Vidle citlive bere vsechny podnety terenu a ja si mohu libovolne menit odskok. Doslo i zde k nahrazeni negativni pruziny a ke zmene na mazani na olejovou lazen. Takze system ted prekypuje aktivitou pri proplouvani terenem a odskok funguje na vybornou. Mimo tuhosti v krutu dane konstrukci bych upravene XC-Pro stavel na uroven Marusky MX-Pro s vnejsi regulaci odskoku!
Zaverem bych chtel shrnout par veci. Za prve, Suntour je schopen nabidnout kvalitni vidlice, ktere ovsem vyzaduji servisni zasah pro dotazeni k, za ty prachy, dokonalosti. Nevidel jsem v zivote neco od RSTecka, co by bylo na teto urovni. Myslim tim vidle s kovovymi kluznymi pouzdry, ne plastove SR XCP75. Za druhe, znate nekoho, kdo by delal podobne veci mimo Milana 1? Kdo z tech statecnych, shovanych za sklem obrazovky v anonimite, umi takove veci? Myslim, ze Milan je odbornik a ne nekdo, kdo pracuje hubou, resp.prsty na klavesnici.
Tak, tolik dojmy z upravenych vidlic, nechavam prostor k pripadne diskuzi, do ktere ovsem nebudu zasahovat. Muj email najdete v mem profilu. S pozdravem Mi?o.