• hermes

    Má někdo zkušenost se Superiorem 829? Jaké je jeho kvalita? Jak snáší jeho vidlice kotouče? Co říkáte na nový 829 na příští rok? Docela se mi líbí¨.

    0 0
    • Lister  

      29 se mi obecně nelíbí, zkušenosti žádné, ale prostě bych nechtěl jezdit na ničem tak škaredým :o)

      Jedině že bych měl tak 20cm, tak to by vypadalo pak jak normální kolo :o)

      0 0
      • hermes  

        Mě jde spíš o jízdní vlastnosti než o vzhled.O výhodách 29" kol jsem jenom četl takže bych slyšel rád názor někoho kdo je opravdu jezdí.

        0 0
        • Feďa  

          Něco málo je tady http://www.mountainbike.cz/clanek.shtml?…

          diskuze je po článkem

          0 0
        • Jenda  

          no nikdy jsem je taky nejezdil ale myslim ze o necem hovori to, ze po nalehani GF byly povoleny snad i na zavody ale nakonec to stejne nikdo nevozi. Nevyhoda sehnat komponenty je taky celkem jasna, takze zadnou extra vyhodu nevidim.

          0 0
          • carpenter  

            Že nejdou sehnat komponenty je totální nesmysl, jediné tři komponenty, které jsou speciálně designovány pro tenhle druh biků jsou: rám – už se dají koupit i sériové, např. Apache bikes, nebo ho uvaří každý malovýrobce rámů(Mrazek, Duratec, Bareš, Sfinx atd…), vidlice – tady je situace tristnější, používají se trekové Suntourky a nyní prý plánuje dovozce Rock Shox dovážet REBU ve verzi pro 29´, pneu – téměř každý větší výrobce má plnohodnotnou bike pneu v tomto rozměru (IRC, WTB, Maxxis, Schwalbe, Kenda atd..). Ostatní komponenty jsou zcela běžně k dostání.

            0 0
            • Jenda  

              ano ale zrovna treba vidle si myslim ze ovlivni jizdni komfort daleko vic nez ram takze to bych videl jako velkej problem. Vyber plastu je proti 26 skutecne velmi tristni o rafkach nemluve. Ze je ostatni stejne to vim taky:-)

              0 0
              • carpenter  

                S tím, že vidle ovlivňuje jízdní komfort značnou měrou nehodlám polemizovat, nicméně nedostupnost pořádných vidlic odráží spíše jeho „velikost“ a ne skutečnou nabídku, ale kdo chce pořádnou vidli sežene (Marzocchi, Rock Shox, WB) . Pokud jde o ráfky, kde je problém? Pokud dělá většina výrobců ráfek na krosová kola ze stejného profilu a stejnou technologií jako na biky, tak lze tenhle ráfek bez problému použít. A nakonec, kdy jsi zkoušel koupit nějakou 29´pneu?

                0 0
              • carpenter  

                sorry, tohle mi vypadlo v předchozím příspěvku…pořádných vidlic na českém trhu odráží…

                0 0
            • Lister  

              používají se trekové Suntourky

              myslím že víc argumentů proti ani není potřeba :o)

              Pokud jde autorovy tohodle threadu o osobní zkušenost, tak a? si tady proleze sekci naše biky a možná zjistí, že se tady toho moc nedoví.

              0 0
              • borda  

                jo, jenže třeba na e-bay koupíš bez problému třeba výše zmiňovanou rebu, což je rozhodně kvalitní vidle

                0 0
                • Lister  

                  třeba na e-bay koupíš bez problému

                  No když mylsíš, že na e-bay se dá nakupovat bez problémů :o)

                  No nic už mlčím :o)

                  0 0
    • bubo  

      Tak zatím ses toho moc nedozvěděl, akorát že 29" je k ničemu atd…

      Já ho mám (XP 879, r.2004 – foto je v profilu) a spokojenost (veliká :-)). Mám ho druhým rokem, letos na jaře jsem reklamoval rám – prasklá sedlová trubka ve výřezu pod zámkem – příčina: velký rozdíl v průměrech sedlovky (měla mít 31,8, naměřeno 31,7) a sedlové trubky. Asi po 14 dnech jsem dostal nový rám (929, model 2005), takže kromě vynucené pauzy žádný problém.

      Jak snáší vidlice (SR NRX 7500) kotouče nevím, zatím mám pořád véčka (snad příští rok na jaře už na ty kotouče konečně dojde řada :-))

      Co se týká 29" obecně, pro mě to je ideál, kolo dobře jede (ale nejsem žádný chrt, spíš se kochám přírodou), v terénu zvládne všechno, na co si já troufnu. Nejslabší místo je vidle, to je asi bez debat, ale jezdit se s tím dá, ne že ne… Řešením by mohla být Marzzocchi TXC (?) nebo RS Reba, Tora, ty by se snad mohly dovážet a nebo zkusit nechat vytunit Suntour u Milana (o tom tak trochu přes zimu uvažuju, viz nedávný pochvalný příspěvek tady na fóru).

      Kouknul jsem teď na ten model 2006 a šel bych do něj znova. Sice ti tu spousta lidí asi pohaní vidli, mechanický kotouče a možná i spoustu dalších věcí, ale v týhle cenový relaci bude osazení kol všude přibližně stejný, někde ti přidaj tady a uberou jinde, u konkurence to udělají trochu jinak a už je prostor k diskusím :-). Holt u 29" není tolik na výběr, ale o to je to možná někdy jednodušší, koupíš co je a jdeš jezdit.

      Tak zdar a dobrou volbu – 29" :-)))

      0 0
      • hermes  

        Díky, to jsem chtěl slyšet. Já osobně jsem taky turista co se kochá krajinou. Jinak jsem odkojený silnicí, takže v terénu mi jde spíš uphill než downhill. Domnívám se že 29" je nedoceněných, na vině je jednk kozervativnost lidí tak velkých firem. U zákazníků hraje značnou roli asi i neinformovanost. Řada lidí si totiž myslí že je 29" má jiný ráfek a netuší(často ani prodejci) že jde o klasických 28" a tím pádem můžu využívat veškerý sortiment určený pro cross. Navíc ale mám k dispozici, oproti crosu, plnohodnotný bike, nechápu, že stouhle jednoduchou myšlenkou zatím přišel pouze GF a Apache.

        0 0
        • zirecek  

          Ráfky na cross nebývají tak odolné. Konzervativnost z části. Hlavní je dostupnost komponent. V první řadě pláště… . U 29" je poměrně dost výrobců, ale většina je dodávána na hotová kola, takže je v obchodě ani nenajdeš, ba firmy je nemají ani v klasické nabídce na prodej, i když je defact vyrábějí – ale pouze nasmlouvaný počet na komplet kola.

          0 0
          • bubo  

            V obchodech pláště většinou skladem nemají, to je pravda, ale pláš?, vidlici ani ráfek nekupuješ každý týden, tak s objednáním není zas takový problém a když si někde koupíš 29", tak si tě určitě budou pamatovat a pokud to je alespoň trochu slušný krám, tak ti s pláštěma i s dalším sortimentem určitě pomůžou – vždy? od toho to jsou přece obchodníci, nebo ne? Navíc dnes, v době internetu je přece spousta možností, jak si poradit…

            0 0
        • bubo  

          S tím crossem to je fakt, spousta lidí to netuší…

          Já když jsem se dozvěděl o 29", tak jsem si říkal, to by bylo něco pro mě, to by se mi, líbilo. Pak vyšla někde ve Velu zmínka o Superioru a to už jsem jen čekal, až příjdou do prodeje. Sice jsem byl trochu napnutý, jaké to bude, až se na tom svezu, ale stálo to za to.

          0 0
    • kurýr na bajku  

      Ackoliv jsem velky propagator Superiora, "29 a crossů presto ti toto kolo nemohu doporucit. Vidlice samozrejme nestaci biku natoz kotoucum a kotouce stojej skutecne za kulo viz jine diskuze. Ja bych mel mit pristi patek 929 2006 na rocni testovani a tam uz je to jina kava (hydrauliky a vzduchova RS Tora). Jinak mrkni este na Nishiki a B1 -ty se taky zabejvaj "29 a sou u nas k dostani.

      0 0
      • bubo  

        Nojo, Tora a hydrauliky jsou zřejmě lepší, než SR NRX tojejednokolik a HMX2, ale ta 929 je skoro dvakrát dražší… Rám je prý stejný, kola to má, řazení a brzdy taky, takže jezdit a brzdit to bude.

        Zřejmě si vybírá kolo (tipuju to podle sebe), za které chce/může dát určitou sumu, jinak by si třeba vybral to lepší, nebo ne?

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Proto sem psal at mrkne na NISHIKI a vybere neco bez kotoucu za obdobnou cenu.

          0 0
          • kurýr na bajku  

            Nebo nejlepsi varianta by byla koupit toho Superiora a pak nasetrit na Avidy Juicy 5 ktery se uz prodavaj za rozumnou cenu a vidli Manitou South kterou maj na koloshopu asi za trojku. Krasna "29 ne ?

            0 0
            • hermes  

              929 se mi moc líbí, ale ta cena… proto uvažuju realně o 829 na který bych měl. Co říkáte Sunturce 8100? Je vzduchová a podle Vela (novinek) má mít 75mm zdvihu. Netuším ale jestli je taky proti 6500 odolnější vůči kotoučům a jestli není prostě na ní nejezdit tak dlouho dokut bude držet a pak třeba koupit novou.

              Jinak B1 sem na netu viděl akorát katalog 2004, Nishiki taky neberu. Základní verza má zaplítaný kola a vzhledem k tomu že chci opčas vozit nosič a brašny tak se mi moc nezdá.

              0 0
              • kurýr na bajku  

                No jestli uz ses rozhod tak upgrade doporucuju Manitou South. Vo Suntouru ani neuvazuj, konkretne ta 8100 chodi az na doraz za doprovodu dutych zvuku. No a B1 by stejne levnejsi nebylo. Na ty mechaniky ale taky pozor !

                0 0
              • bubo  

                Tu 8100 taky zvažuju, ale je tu víc důvodů pro a proti a pořád to vychází tak nějak nerozhodně. V podstatě vidím přínos jen v nižší váze (cca 1,7 proti 2,1 kg)

                Pevnost všech vidlic řady NRX (v krutu?), tedy odolnost vůčí kotoučům, bude předpokládám přibližně stejná, základní konstrukce je totožná, liší se (snad) jen materiálem vnitřních nohou, sloupku a použitým médiem pružení a možnostmi uzavírání (což jsem vydedukoval z webu SR).

                Zdvih mám (NRX 7500 r.2004) naměřený 75mm, ale od loňska všude udávají u trekových NRX jen 63mm, takže nevím – změna konstrukce nebo chaos v dokumentaci???

                Ta Manitou nevypadá špatně (za tu cenu :-)), otázkou je pevnost vidlice a její provedení – Manitou je dražší značka než SR a tak za tuhle ce nu to bude asi hodně základní provedení. Zase jsou prý ale Manitou dost citlivé (a málo pevné v krutu), takže babo raď…

                Já za sebe zkusím asi nechat udělat tuning na té stávající SR (po cca 2900 km má malý vakl, ale jinak zatím bez problémů) a pak se uvidí, co dál.

                0 0
                • kurýr na bajku  

                  Citlivost vydrz a cena hovori jasne pro MANITOU. Garyna ji pouziva na kotoucovy bajky tak by ta pevnost v krutu mohla taky stacit. Jinak na tom koloshopu maj spatnou fotku, ve skutecnosti ma cerny vnitrni nohy.

                  0 0
              • Milenius  

                No ja byt tebou, tak si tech par tisic prihodim a jdu do ty 929, nebudes litovat

                co se tyce 29" kol, tak vychazeji z crossovych kol, jediny rozdil je v tluscim plasti, jinak na crosse se dnes delaji komponenty uplne stejne jako na MTB, at uz jde o rafky (samozrejme zdvojene) nebo vidlice, takze v odolnosti neni zadny rozdil, toho se neboj

                co se tyce posedu, tak sedis vyse nad zemi, coz je mozna obcas nevyhoda, kdyz potrebujes slapnout na zem, vetsi kola ale maji obrovskou vyhodu v lepsim prejezdu nerovnosti, hlaven ve sjezdech

                hydraulicke brzdy taky nemaji zadne vetsi naroky na vidlici oproti Veckam, sila pusobici na ne je stejna a nejvetsi sila na vidlici je treba pri prejezdu nerovnosti – obrubnik koren, kdy je naraz daleko vetsi nez pri brzdeni, takze v tom taky problem neni

                ja osobne mam taky crosse a podle potreby tam hodim bud slaby pneu na silnici nebo tlusty do terenu (jelikoz je ted zima a delsi trasy po cestach neplanuju, tak tam budu mit az do jara tlusty), mam Schwalbe black Jack a je to stejny jako na MTB

                osobne tam mam vidlici Suntour NCX, je tedy pruzinova, coz je dnes jiz horsi kategorie, ale osobne jsem s ni spokojen, zadny tvrdy doraz nema, tlumi perfektne, horsi je jen vaha vsechny vidlice ale maji pouze 63mm zdvih, jedina vyjimka je marzocchi TXC ECC, ktera ma 80mm, mam na ni zalusk, ale vzhledem k cene 10tis. jeste nevim kdy (jestli vubec)

                muj zaver je, ze 29" resp. cross je super a dobra volba pro nekoho, kdo chce mit univerzalni kolo jak do terenu, tak treba i na silnici/cesty, neptej se lidi, kteri na tom nikdy nejezdili nebo se jen jednou projeli na par metrech, ja kdyz ted sednu na normalni maly MTB, tak si pripadam jak na detskym kole

                0 0
                • Vilém  

                  S timto „hydraulicke brzdy taky nemaji zadne vetsi naroky na vidlici oproti Veckam, sila pusobici na ne je stejna“ bych si dovolil nesouhlasit.

                  0 0
                  • Milenius  

                    Sice nesouhlasis, ale nepises proc

                    Sila na vidlici pusobi v miste uchytu kola k vidlici, pokud vychazis z toho, ze disky brzdi vic nez Vcka (coz bych nerek, jen je treba vynalozit k berzdeni menis silu), tak tam mozna rozdil bude, ale porad ta sila je daleko mensi, nez kdyz s tim kolem narazis do prekazky, coz je sila nekoliknasobne vet­si

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pri pouziti vecek pusobi sila zhruba v urovni horniho kluzneho pouzdra vidlice cimz je min namahano,nez pri mnohem vetsi pace,kterou pusobi tmen kotoucove brzdy.Navic pri kotouci je vidlice namahana nesymetricky,kdyz mas vecka jsou obe nohy namahany stejne, u kotouce byva driv opotrebena leva noha a pouzdra u kotouce.

                      0 0
                      • Milenius  

                        Ty ale michas dve ruzne sily:

                        1. jedna sila je sila pro zastaveni celeho kola, zdroj sily je kontakt plaste se zemi, prenasi se na stred kola, kde pusobi na vidlici, u V-brzd se tato sila prenasi v podstate pouze pres draty ve spodu kola, protoze horni cast je blokovana brzdou, cim je drat blize brzde, tim mensi sila na nej pusobi, u diskovych brzd pusobi na vsechny draty stejna sila, ktera se prenasi pres rafek na vsechny draty stejne, coz je vyhodnejsi, protoze jsou vsechny draty namahany stejne
                        2. druha sila je sila pro zastaveni setrvacnosti tociciho se kola, tato sila je umerna hmotnosti plaste, rafku a dratu, zde je V-brzda namahana mene, protoze brzdi rovnou obvod kola, navic tato sila zmensuje pusobeni sily prvni, coz je pro Vecka vyhodnejsi, ale tato sila je podle mne daleko mensi nez tahle druha, kotoucove maji pro pusobeni proti teto sile spatnou paku uprostred kola, takze k tomuto jsou horsi, navic ta sila nezmensuje silu cislo 1, takze v tomto smeru je to horsi
                        3. je pravda, ze kotoucovky vice namahaji jednu stranu, coz je asi nejvetsi nevyhoda

                        nejvetsi namahani vidlice je ale podle mne pri sjezdu po korenech vetsi rychlosti, kdy dochazi k velkym narazum na kolo a vidlici, ktera tyto narazy ma tlumit, idealni stav je, kdyz pri brzdeni nedochazi prilis ke stlaceni vidlice, ale pri prejezdu nerovnosti ano, je to stejne jako jako pri slapani – take nechceme, aby se nase slapani prenaselo na houpani vidlice, coz je ztrata energie

                        jeste co se tyce ucinku brzd, tak co jsem mel Vecka, tak bych nerek ze brzdi hure nez kotouce, pouze clovek musi vynalozit vetsi silu a hlavne mne stvalo, ze za mokra skripou

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pekne jsi se rozepsal,nejsi ucitel?:)Jak mi tedy vysvetlis ze se leva noha a pouzdra opotrebovavaji vic?Proc nektere min tuhe vidlice tahnou pri brzdeni na stranu?Proc se na nektere vidlice nevztahovala zaruka pri pouziti kotouce?Pokud by to platilo podle tveho vysvetleni,zadny z mych dotazu bych nemohl polozit.

                          0 0
                          • Milenius  

                            Pokud tvrdis, ze ti to opotrebuje jednu stranu vic nez druhou, tak to tvrdim i ja – u kotoucu je jedna strana namahana vic, to nic neodporuje ani tobe ani mne

                            jinak pokud sis tam dal kotouce, tak si tam mel zrejme uchyceni na kotouce, coz je podminka abys to vubec nainstaloval, takze to ze to na to neni je podle mne kec a bejt tebou tak se s nima hadam, pokud to neni uvedeno primo v prirucce vyrobce

                            ucitel nejsem, jen technik ;) a biker :)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Konktretne se to tykalo SIDa, resilo se to tu asi pred rokem,podle jejich majitelu nebyly uznavany reklamace pokud byla vidlice uzivana s kotouci.V pripade ze na kole byly kotouce rovnou z vyroby,zaruku na sebe asi prebral vyrobce kola.S kotouci je taky vice namahana na ohyb,pokud si predstavis ze hmotnost jezdce pri brzdeni pusobi ve smeru jizdy,kde trmen je bodem otaceni,musi byt pri pouziti kotoucu mnohem vetsi paka nez kdyz mas vecka.Pri Veckach mas to pomyslne rameno rozdelene zhruba na pul,jako bod otaceni beru misto styku spalku s rafkem pripadne trmenu s kotoucem.

                              0 0
                              • Milenius  

                                jo to jiste, tam je nevyhoda prave v tom krouceni vidlice, u Vecka krouceni neni

                                jen se divim, ze na ty vidlici byly navarky na kotoucovou brzdu, kdyz tam byt nemely, to vypada, jako by vyrobce az dodatecne zjistil, ze vyrabi sunt a rozhodl se, ze je radsi nepovoli jo udelame horsky kolo, ale zakazeme mu jezdit po horach :)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Bohuzel,to tak je,navarky na kotouc udelaji aby se nereklo,ale jaksi predpokladaji,ze clovek ktery si SIDa koupi je bud XCckar,tam se kotouce moc nenosi,nebo gramhonic,Ti je pro zmenu zase odrezavaji pryc:)Jinak nic proti kotoucum,sam je mam na jednom kole a vubec si nestezuju,treba volit podle predpokladaneho pouziti kola. Ted trosku mimo,proc nedelaji kola jen s 29" ve predu?Byl by to dobrej hybrid:)

                                  0 0
                                  • Milenius  

                                    tak to mne teda nenapadlo udelat 29" vpredu a 26" vzadu, ale pokud jsou tam kotouce, tak by dozadu zrejme slo dat mensi kolo, zkus to :)

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Dat na horaka dopredu trekovou vidli,geometrie by se nemusela moc zmenit diky mensimu zdvihu trekovych vidlic.Spojila by se vyhoda lepsiho prekonavani prekazek,zadni kolo uz prejede vse a oproti ciste 29" by to bylo obratnejsi.Vypadalo by to asi dost divne,treba to nekdy zkusim:)

                                      0 0
            • bubo  

              Určitě, vždy? skoro každá 29" je krásná… (to dělají totiž ty normálně velký kola :-)))

              Mrknul jsem na Koloshop na tu vidli, cena není špatná, ale co ta vidle, máš s ní zkušenost? O Manitou se tady povídá, že není moc pevná (v krutu?), pokud na ní dát kotouče, tak aby to vydržela… Přeci jen ten SR se zdá být docela bitelný (zase odposlechnuto zde) – myšleno v této cenové a „výkonostní“ kategorii.

              Ty Juicy 5 je určitě dobrá volba, ještě zvažuju LX 2005 nebo Deore 2006 (měli by být hodně podobné) ve verzi bez Dualů.

              0 0
              • kurýr na bajku  

                Nic nezvazuj. Je dine JUICY.

                0 0
                • hermes  

                  Nejezdil jsi náhodou taky do Široký? Při škole jsem tam byl v recepci a s jedním kurýrem co měl 839 jsem občas mluvil. Podle něj byla ale 839 v pohodě (snad až na brzdy).

                  0 0
              • zirecek  

                Tě zbiju, když to vidíš tak bYtelně!!

                0 0
                • bubo  

                  Ježkovy voči, co to píšu… A že se snaž í¨ým psád normálně čezky

                  0 0
    • hermes  

      Tak jsem se rozhodl, že půjdu do 839 2006. Cykloadam má akci nových Superiorů a 839 je za 14400(normální cena bude v sezoně 18000). Myslím, že jde o solidní bike. Jediná slabina bude vidle, dokud bude sloužit tak ji nechám, ale podle mě to bude první adept na výměnu.

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Tak už mám Superior 929 2006. http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?… Jezdí se na něm fakt rychle a drobnější nerovnosti nejsou jezdcem nikterak pociťovány.

        • nejvýraznějším plusem celého stroje je bezpochyby vidlice ("29 RS TORA 318 80mm solo air LO), kerá dokonale žehlí terén a bez obtíží pobere i větší nástrahy (o dalších výhodách vzduchových vidlic se jistě není třeba rozepisovat). Má perfektní torzní tuhost a nijak se nekroutí, což je samozřejmě vykoupeno vyšší hmotností.
        • kotouče Hayes HFX 9 xc sice nemají brzdný účinek jako Avid Juicy, ale mají o to lepší dávkování a na přední kolo se bez problémů postavim taky, jen musim víc zabrat. Mimochodem do přední brzdy už se mi dostala ňáká mastnota, takže SUPER :-p
        • geometrie rámu, kde při velikosti 21,5 má top tube 630mm (žádná MERIDA) mi perfektně vyhovuje, hlavně při jízdě do kopce.
        • velkou chválu si zaslouží "29 pláště WTB Nano Raptor 2,1, které odvedou opravdu velký kus práce. Snoubí se v nich totiž perfektní adheze a minimální valivý odpor, a tak si můžu i na kole, ze kterého je výhled jak z autobusu, ledasco dovolit.
        • jako halvní mínus bych viděl, že kolo přijede z fabriky s ohlou patkou přehazovačky (není jen problém Superiorů), osazeno kazetou SRAM a inverzním XT šaltrem. Po čtyřech pokusech uvést šaltr do chodu tak, abych ho nemusel seřizovat každej den a abych se nemusel bát, že bude řadit kdykoli se mu zamane, sem to vzdal a osadil kolo Deore šaltrem (alespoň na zimu, než tam pak dám klasický XT šaltr a XT kazetu).
        • váha 14kg je sice dost, ale v porovnání s ostatníma kolama mi tak těžký nepříde a hlavně vyrobit něco tak vobrovskýho ("26 Superior ve velikosti 21,5 vedle toho vypadá jako srandovní kolečko pro děti) s váhou kolem 10kg je asi sci-fi.
        • jako třetí a poslední mínus bych označil sedlo fizik 2006 cro-moly. Chápu že to může být velmi subjektiní pohled, ale bylo perfektně vytvarováno k tlačení do koulí a po delším švihu dřelo do stehen. Naštěstí už sem se stihnul rozsekat a sedlo zničit http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

        Celkově bych kolo doporučil všem, a to hlavně těm , kteří na "29 kole v životě neseděli, protože by to pro ně byl opravdu nevšední zážitek.

        0 0
        • Twister  

          Hmm, pěkný. Cos s tim dělal, to je jak kdybys na to posadil slona.:) Jinak k rootu: Mám krossa předělanýho na 29 s 80kovou vidlici. Rozdíl oproti biku je menší hravost a o něco horší stabilita. Zase ale skvěle drží stopu a připadá mi vhodnější na cesty „někam“.

          0 0
          • kurýr na bajku  

            No v tom případku by sis ho měl dát urychleně do profilu. Jakou tam máš vidli a jakej rám ? Není to na "29 moc krátký ? Že by Twister…

            Jinak zničení toho sedla je popsáno pod fotkou.

            0 0
            • Twister  

              Fotka mi nejde nahrát, ale stejně nemám žádnou pěknou, tak až bude, zkusim to znovu. Kolo je Apache Wakita 2003 s SR NRX 9100 upravenou Milanem, Avidama BB7 a kolama s kotoučovejma deorkama a Remerxama Panther. Ty jsou teda pekelně těžký, takže tatam je původní akcelerace, ale zase až pojedu natěžko…

              0 0
              • kurýr na bajku  

                Jojo, to bejvaly fakt rychlý kola. Mám doma eště Apache Matto 2004. To bych viděl jako protipól těm "29. Je to prostě něco úplně jinýho. Tu fotku sem dej co nejdřív, nedovedu si to moc představit ,–)

                0 0
                • Jogador  

                  Hele, Kurýre, nejel jsi tak před 14 dny před Stavovským, do Hrzánské pasáže a do Celetné? Na te 29?Jsem tam potkal poslíčka s Torou29 a chtěl jsem se Tě zeptat, jestli ho neznáš:)

                  0 0
                • Twister  

                  Kurýre, tak už jsem tam dal tu fotku.

                  0 0
                  • kurýr na bajku  

                    Už sem jí hodnotil. Jinak sem včera strávil 11 hodin v sedle na sněhu a můžu říct, že "29 je to pravý, dokonce sem se ani jednou nerozsekal.

                    0 0
        • wroum  

          skoro jak z horydoly.cz

          :-)

          0 0
          • hermes  

            Hlavní výhodu 29" oproti upraveným krosům bych viděl ve zcela odlišné geometrii, (mohl jsem jezdit na Authoru Stratos) která je s velkoobjemovými plášti daleko stabilnější. Taky zde není problém s průchodností zadní stavby. Ze své zkušenosti troufám všem, kteří chtějí krose, doporučit 29" horáka. Po výměně plášťů můžete mít krose, ale když je potřeba, tak máte i plnohodnotné horské kolo.

            0 0
          • kurýr na bajku  

            NO DYK NA HORYDOLY PÍŠU JÁ POD PSEUDONYMEM. TYS MNĚ NEPOZNAL ? :-p

            0 0
    • hermes  

      to wroum: měl to být příspěvek k rootu…

      Jinak musím souhlasit s kurýrem, inverzní přehazovačka a rapid fire se mi taky moc nezamluvají. Bohužel nešlo při koupi upgradovat na SRAM. Jak jsem už psal řešením by možná byly i Dualy, měl jsem možnost (dost letmou) si je zkusit a docela mi to přišlo v pohodě.

      0 0
      • kurýr na bajku  

        NEDÁVÁM TO ZA VINU JEN TOMU ŘAZENÍ, ALE V KAŽDÝM PŘÍPADĚ TO NECHODILO. A WROUMOVI NEMÁ CENU NĚCO VYSVĚTLOVAT, PROTOŽE JE EŠTĚ MALEJ A NEROZUMÍ TOMU :-p AŽ VYROSTE TAXI S NIM PROMLUVÍME ;-)

        0 0
      • kurýr na bajku  

        NEDÁVÁM TO ZA VINU JEN TOMU ŘAZENÍ, ALE V KAŽDÝM PŘÍPADĚ TO NECHODILO. A WROUMOVI NEMÁ CENU NĚCO VYSVĚTLOVAT, PROTOŽE JE EŠTĚ MALEJ A NEROZUMÍ TOMU :-p AŽ VYROSTE TAXI S NIM PROMLUVÍME ;-)

        0 0
        • wroum  

          nastesti uz nevyrostu, takze ti usetrim spoustu slov.

          0 0
      • TomK  

        No vidíš, já až u kombinace inverzní šaltr + RF páčky přestal přemýšlet u řazení. Pro mne zatím nejlepší kombinace. Vždy jsem si myslel, že jsem jiný :-)

        0 0
    • doonio  

      nepřipadá vám že ta vidlice je dost na prnumatice,když na ní bude trochu bahna,něudělá to nic s vidlicí?Nevíte někdo www.superior.cz/…2007/29.html.

      0 0
    • d_j  

      Koukal jsem, ze nejmensi velikost ramu je 19". To asi neni pro prtavce 164cm, co?

      0 0
      • Hnoj  

        Tady se furt hlásají nesmysly o tom, že 29" je jen pro „velký“ lidi, takže konstruktéři superioru asi poslouchali na špatným poradenským kanálu…

        0 0
        • d_j  

          Mily Hnoji, dekuji ti za zcela nicnerikajici odpoved. Ja konstrukterum Superioru kvuli nejmensi velikosti 19" nenadaval nebo snad jo? Uvital bych nejakou konkretni radu nebo zkusenost. Mezitim jsem si na strankach Superioru nasel, ze 19" je pro lidi od 165cm, coz je tak na hrane. Urcite me doporucis, abych si to vyzkousel v realu, coz udelam.

          0 0
          • dydy  

            Superiora jsem 19 zkoušel jenom 26´´ a byl mi akorát a měřím 179, takže jestli měříš 165 tak na to možná vylezeš, ale koupit si to?? Tuhle diskusi nesleduju, ale co zkusit Garyho Fishera, taky má levvnější modely, i malý velikosti a geometrie nemá chybu. Jinak souhlas, velký kola fungujou i na malých rámech:-)

            0 0
          • Hnoj  

            Nic takového ti určitě nedoporučím, protože je mi zcela jasný, že ten kdo měří 165 cm může na 19" rám tak leda zapomenout…

            To už se mi zdá rozumnější si koupit nějaký lepší crossový kolo ve správný velikosti a přezout ho na balony…

            0 0
      • vladaza  

        Superior zvolili pro příští rok v 29" skutečně zajímavou strategii… ostatně, podle šetření statistiků, je 99 procent cyklistů v ČR na 180 cm. Bohužel zrovna patřím do toho nevýznamného 1 procenta populace a proto mířím k parťákovi Garymu F., který myslí i na prcky kolem 175 čísel

        0 0
    • doonio  

      Chci si koupit toho superiora 829.disc,ale na prodejně tam maj jenom 19.Nebude mi malá?.Moje výška je ,,pouhých"186 cm.ta ženská mi řekla že je to pro mě malý,ale zase chlap z jinýho obxhodu mě říkal,že právě ty 29" maj velký kola a že by mě mohla být dobře.Poraďtě prosím.Za tu cenu 15000(a to ještě v akci),no nekup to.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pasek  

      nevim,proc se resi furt suntourky dyz na novim uz je vidle byt ne skvela ale ROCK SHOX Dart 329 coz neni sice super ale rek bych ze pro hobíka dostacující vidle …snad by ji tam nedavyli,kdyz by ty hydry nevytrzela :-P …o koupi SUPA xc 829 uvazuji, vzhledem k tomu kolik merim nechci mtb 26 a nevim co by tam melo bejt za zasadni problem (jak v jizdnich vlastnostech. tak v komponentech,na ne tu je jich dost:) A nyni uvaha PROC SE NEJEZDEJ: pac v obchode ani nevedeli co to poradne vlastne je.Nemaj je nas sklade protoze je lidi nekupujou. A proc jelidi nekupujou? protoze nejsou na sklade je to takovej zacarovanej kruh konzervativnich prodejcu a jeste konzervativnejsich kupujicich

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • doonio  

      Asi před 3 hodinkama mě došel konečně můj vysněný 29" obrněný transportér:SUP-829.A jak jsem to tak začal skládat,tak jsem došel k přednímu kolu,a zkusím ho tam nasadit,utáhnu rychloúpínáky,zved­nu celý kolo do vzduchu,a že s kolem protočím.A vono ejhle přední kotouč se jaksi zadrhává o brzdu a neprotáčí se to tak ja má.Nevíte čím to je.Já jediný co vím že ta pro vás je asi banalita,ale já mám poprvé kotouče,a vůbec tomu nerozumím.Tak bych prosil co mám kde povolit nebo dotáhnout.A prosil bych to vysvětlit jak malýmu děcku.To tam,to zas tam(abych to pochopil).Zadní kolo bylo už nasazený od prodejce,a normálně sviští,ale přední bylo odmontovaný,a jaksi tomu nemůžu dojít na kloub.Díky všem za námahu,a SUPŮM zdar :)

      0 0
      • mitch  

        Já ti teda jako neporadim, ale závidim :)…

        0 0
      • vladaza  

        taky jsem nikdy neměl kotoučovky a docela se jim bráním, ale 29" je moje zcela jasná vize pro „njů hepy jír“, tak se poraď s nějakým servisákem, vraz jim kilo, ať to vyladí, až vyjedeš tak určitě napiš do fora!!!, ať vím, co můžu čekat

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Twister  

        Koukám, že tam máš hydrauliku a uchycení je systémem Post-Mount. Pravděpodobně nikdo při montáži nezkoušel, jestli to bude štrejchat, nebo ne a jenom tam tu brzdu přimontoval. Takže si vezmeš imbus pětku, povolíš trochu šrouby, co držej brzdu na vidlici, nasadíš kolo, pohneš s brzdou tak, aby nedrhla o kotouč a byla rovnoběžně s rovinou kotouče, utáhneš šrouby.

        0 0
        • doonio  

          Ne já nemám hydrauliku,asi sem zamoněl říct,že mám verzi 2007,takže Hayes-mechaniky,jo a ohledně toho štrejchání kotouče jsem už to vyřešil,díky LOIGU,Jsem ti nezkonale vděčen za tvoje služby.Kotuuč ohlý nebyl,chtělo to jenom si s tím celou sobotu hrát,a je to.Může mi někfo vysvětlit uchycení Post-Mount.Díky

          0 0
    • doonio  

      Myslíte že se mi neudělá nic s kolem(sup 829) když tam dám 400mm sedlovku.Vono už je to kolo dost vysoký,aby to něco neudělalo s rámem ,Teď tam je jenom ta FSA 280,

      0 0
      • Polka  

        Cim delsi sedlovka, tim lip prece.

        0 0
        • doonio  

          Já si zase myslím že je to naopak(ale můžu se mýlit),když přece čím víš budeš sedět tím se to bude houpat víc a tím větší budou působící síly a tlaky na rám,a taky když tam bude sedět nějakej 90 kg drobek(třeba já),tak nevím co to bude dělat.Ale rád se nechám osvíťit od někoho zkušenějšího.Díky za rady

          0 0
          • Vevoda  

            Rám ti nepraskne, snad. Sedlovka časem určitě viz Polka, tomu upadla v loni v létě. Důležitý minimální zasunutí v rámu. Takže na sedlovce nešetřit, myslím po materiálové stránce. Nic není na věky, čím víc bude vytažená budou na ni působit síly jak hopání těla při šlapání, rázu od terénu atd. DLe váhy jedince, stylu jízdy, kvalitě matrošu.

            0 0
      • Twister  

        Když dodržíš minimální zasunutí a zároveň bude konec sedlovky zasunutej pod úroveň spodní strany horní rámový trubky, tak by se nic stát nemělo. A pokud jo, tak je to věc reklamace.

        0 0
    • MattsSpeed  

      asi takto, je to dobre pre urcitu skupinu ludi, povedzme pre tych co maju dlhsie nohy, ale nechcu jazdit velmi technicky (hlavne u SUPa 29), rozdiel v kolesach je citelny ale u MTB kde potrebujes stale zrychlovat to moze byt na prekazku, 29"SUPy su celkovo trosku dlhsie, nemyslim dlzkou, ale su proste dhlsie v zatacani,a treba ich lamat, to znamena, kto je zvyknuty na hravost a ovladatelnost, okamzitu reakciu zaberu, zrychlenie v kopci, tak ho SUP2 29" sklame… asi tolko moj nazor a skusenost, ale kazdy nech si vybere, keby bola dobra konstalacia, urcite by som do 29" siel… ale urcite by som s tym nejazdil v terene :-)

      0 0
    • pasek  

      dyz tady se predpoklada ze maj vsich ni prachu jak slupek :-D a maj dve silnicky, bajka a krosse …nejni to tak trosku snobství??? …mozna že dybych na to mel tak taky mam ,ale rek bych ze spis ne …chapal bych silnicku a bajka ale ty druhy dve mi prijdou zbytecny …bajk 29 mi prijde univerzalni (vic nez kross) a rek bych ze problemi z jeho ovladatelnosti mit nebudu pac sem do ted jezdil krose (jizda v terenu se muze jen zlepsit) (…samozrejme berte v potaz ze sem amater, muj anzor je tudiz neprofesionalni a se vzdejsimi superprofiky se nemuzu rovnat :-))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • gamster  

      Vlastním tohle kolo,a chtěl bych se zeptat, jak mám sundat  tyhle kliky.Jelikož to nejsou žádný Hollowtech, apod.Jkasi envím kterej klíč mám na to použít.Dle přiloženého fota povolím Imbus,ale kterej klíš potom?Má to takový vnitřní drážkování?Máta nějakej typ?Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.