Má někdo zkušenost se Superiorem 829? Jaké je jeho kvalita? Jak snáší jeho vidlice kotouče? Co říkáte na nový 829 na příští rok? Docela se mi líbí¨.
Má někdo zkušenost se Superiorem 829? Jaké je jeho kvalita? Jak snáší jeho vidlice kotouče? Co říkáte na nový 829 na příští rok? Docela se mi líbí¨.
29 se mi obecně nelíbí, zkušenosti žádné, ale prostě bych nechtěl jezdit na ničem tak škaredým :o)
Jedině že bych měl tak 20cm, tak to by vypadalo pak jak normální kolo :o)
Mě jde spíš o jízdní vlastnosti než o vzhled.O výhodách 29" kol jsem jenom četl takže bych slyšel rád názor někoho kdo je opravdu jezdí.
Něco málo je tady http://www.mountainbike.cz/clanek.shtml?…
diskuze je po článkem
no nikdy jsem je taky nejezdil ale myslim ze o necem hovori to, ze po nalehani GF byly povoleny snad i na zavody ale nakonec to stejne nikdo nevozi. Nevyhoda sehnat komponenty je taky celkem jasna, takze zadnou extra vyhodu nevidim.
Že nejdou sehnat komponenty je totální nesmysl, jediné tři komponenty, které jsou speciálně designovány pro tenhle druh biků jsou: rám – už se dají koupit i sériové, např. Apache bikes, nebo ho uvaří každý malovýrobce rámů(Mrazek, Duratec, Bareš, Sfinx atd…), vidlice – tady je situace tristnější, používají se trekové Suntourky a nyní prý plánuje dovozce Rock Shox dovážet REBU ve verzi pro 29´, pneu – téměř každý větší výrobce má plnohodnotnou bike pneu v tomto rozměru (IRC, WTB, Maxxis, Schwalbe, Kenda atd..). Ostatní komponenty jsou zcela běžně k dostání.
ano ale zrovna treba vidle si myslim ze ovlivni jizdni komfort daleko vic nez ram takze to bych videl jako velkej problem. Vyber plastu je proti 26 skutecne velmi tristni o rafkach nemluve. Ze je ostatni stejne to vim taky:-)
S tím, že vidle ovlivňuje jízdní komfort značnou měrou nehodlám polemizovat, nicméně nedostupnost pořádných vidlic odráží spíše jeho „velikost“ a ne skutečnou nabídku, ale kdo chce pořádnou vidli sežene (Marzocchi, Rock Shox, WB) . Pokud jde o ráfky, kde je problém? Pokud dělá většina výrobců ráfek na krosová kola ze stejného profilu a stejnou technologií jako na biky, tak lze tenhle ráfek bez problému použít. A nakonec, kdy jsi zkoušel koupit nějakou 29´pneu?
sorry, tohle mi vypadlo v předchozím příspěvku…pořádných vidlic na českém trhu odráží…
používají se trekové Suntourky
myslím že víc argumentů proti ani není potřeba :o)
Pokud jde autorovy tohodle threadu o osobní zkušenost, tak a? si tady proleze sekci naše biky a možná zjistí, že se tady toho moc nedoví.
jo, jenže třeba na e-bay koupíš bez problému třeba výše zmiňovanou rebu, což je rozhodně kvalitní vidle
třeba na e-bay koupíš bez problému
No když mylsíš, že na e-bay se dá nakupovat bez problémů :o)
No nic už mlčím :o)
Na ebay se dá nakupovat úplně skvěle !
Tak zatím ses toho moc nedozvěděl, akorát že 29" je k ničemu atd…
Já ho mám (XP 879, r.2004 – foto je v profilu) a spokojenost (veliká :-)). Mám ho druhým rokem, letos na jaře jsem reklamoval rám – prasklá sedlová trubka ve výřezu pod zámkem – příčina: velký rozdíl v průměrech sedlovky (měla mít 31,8, naměřeno 31,7) a sedlové trubky. Asi po 14 dnech jsem dostal nový rám (929, model 2005), takže kromě vynucené pauzy žádný problém.
Jak snáší vidlice (SR NRX 7500) kotouče nevím, zatím mám pořád véčka (snad příští rok na jaře už na ty kotouče konečně dojde řada :-))
Co se týká 29" obecně, pro mě to je ideál, kolo dobře jede (ale nejsem žádný chrt, spíš se kochám přírodou), v terénu zvládne všechno, na co si já troufnu. Nejslabší místo je vidle, to je asi bez debat, ale jezdit se s tím dá, ne že ne… Řešením by mohla být Marzzocchi TXC (?) nebo RS Reba, Tora, ty by se snad mohly dovážet a nebo zkusit nechat vytunit Suntour u Milana (o tom tak trochu přes zimu uvažuju, viz nedávný pochvalný příspěvek tady na fóru).
Kouknul jsem teď na ten model 2006 a šel bych do něj znova. Sice ti tu spousta lidí asi pohaní vidli, mechanický kotouče a možná i spoustu dalších věcí, ale v týhle cenový relaci bude osazení kol všude přibližně stejný, někde ti přidaj tady a uberou jinde, u konkurence to udělají trochu jinak a už je prostor k diskusím :-). Holt u 29" není tolik na výběr, ale o to je to možná někdy jednodušší, koupíš co je a jdeš jezdit.
Tak zdar a dobrou volbu – 29" :-)))
Díky, to jsem chtěl slyšet. Já osobně jsem taky turista co se kochá krajinou. Jinak jsem odkojený silnicí, takže v terénu mi jde spíš uphill než downhill. Domnívám se že 29" je nedoceněných, na vině je jednk kozervativnost lidí tak velkých firem. U zákazníků hraje značnou roli asi i neinformovanost. Řada lidí si totiž myslí že je 29" má jiný ráfek a netuší(často ani prodejci) že jde o klasických 28" a tím pádem můžu využívat veškerý sortiment určený pro cross. Navíc ale mám k dispozici, oproti crosu, plnohodnotný bike, nechápu, že stouhle jednoduchou myšlenkou zatím přišel pouze GF a Apache.
Ráfky na cross nebývají tak odolné. Konzervativnost z části. Hlavní je dostupnost komponent. V první řadě pláště… . U 29" je poměrně dost výrobců, ale většina je dodávána na hotová kola, takže je v obchodě ani nenajdeš, ba firmy je nemají ani v klasické nabídce na prodej, i když je defact vyrábějí – ale pouze nasmlouvaný počet na komplet kola.
V obchodech pláště většinou skladem nemají, to je pravda, ale pláš?, vidlici ani ráfek nekupuješ každý týden, tak s objednáním není zas takový problém a když si někde koupíš 29", tak si tě určitě budou pamatovat a pokud to je alespoň trochu slušný krám, tak ti s pláštěma i s dalším sortimentem určitě pomůžou – vždy? od toho to jsou přece obchodníci, nebo ne? Navíc dnes, v době internetu je přece spousta možností, jak si poradit…
S tím crossem to je fakt, spousta lidí to netuší…
Já když jsem se dozvěděl o 29", tak jsem si říkal, to by bylo něco pro mě, to by se mi, líbilo. Pak vyšla někde ve Velu zmínka o Superioru a to už jsem jen čekal, až příjdou do prodeje. Sice jsem byl trochu napnutý, jaké to bude, až se na tom svezu, ale stálo to za to.
Ackoliv jsem velky propagator Superiora, "29 a crossů presto ti toto kolo nemohu doporucit. Vidlice samozrejme nestaci biku natoz kotoucum a kotouce stojej skutecne za kulo viz jine diskuze. Ja bych mel mit pristi patek 929 2006 na rocni testovani a tam uz je to jina kava (hydrauliky a vzduchova RS Tora). Jinak mrkni este na Nishiki a B1 -ty se taky zabejvaj "29 a sou u nas k dostani.
Nojo, Tora a hydrauliky jsou zřejmě lepší, než SR NRX tojejednokolik a HMX2, ale ta 929 je skoro dvakrát dražší… Rám je prý stejný, kola to má, řazení a brzdy taky, takže jezdit a brzdit to bude.
Zřejmě si vybírá kolo (tipuju to podle sebe), za které chce/může dát určitou sumu, jinak by si třeba vybral to lepší, nebo ne?
Proto sem psal at mrkne na NISHIKI a vybere neco bez kotoucu za obdobnou cenu.
Nebo nejlepsi varianta by byla koupit toho Superiora a pak nasetrit na Avidy Juicy 5 ktery se uz prodavaj za rozumnou cenu a vidli Manitou South kterou maj na koloshopu asi za trojku. Krasna "29 ne ?
929 se mi moc líbí, ale ta cena… proto uvažuju realně o 829 na který bych měl. Co říkáte Sunturce 8100? Je vzduchová a podle Vela (novinek) má mít 75mm zdvihu. Netuším ale jestli je taky proti 6500 odolnější vůči kotoučům a jestli není prostě na ní nejezdit tak dlouho dokut bude držet a pak třeba koupit novou.
Jinak B1 sem na netu viděl akorát katalog 2004, Nishiki taky neberu. Základní verza má zaplítaný kola a vzhledem k tomu že chci opčas vozit nosič a brašny tak se mi moc nezdá.
No jestli uz ses rozhod tak upgrade doporucuju Manitou South. Vo Suntouru ani neuvazuj, konkretne ta 8100 chodi az na doraz za doprovodu dutych zvuku. No a B1 by stejne levnejsi nebylo. Na ty mechaniky ale taky pozor !
Tu 8100 taky zvažuju, ale je tu víc důvodů pro a proti a pořád to vychází tak nějak nerozhodně. V podstatě vidím přínos jen v nižší váze (cca 1,7 proti 2,1 kg)
Pevnost všech vidlic řady NRX (v krutu?), tedy odolnost vůčí kotoučům, bude předpokládám přibližně stejná, základní konstrukce je totožná, liší se (snad) jen materiálem vnitřních nohou, sloupku a použitým médiem pružení a možnostmi uzavírání (což jsem vydedukoval z webu SR).
Zdvih mám (NRX 7500 r.2004) naměřený 75mm, ale od loňska všude udávají u trekových NRX jen 63mm, takže nevím – změna konstrukce nebo chaos v dokumentaci???
Ta Manitou nevypadá špatně (za tu cenu :-)), otázkou je pevnost vidlice a její provedení – Manitou je dražší značka než SR a tak za tuhle ce nu to bude asi hodně základní provedení. Zase jsou prý ale Manitou dost citlivé (a málo pevné v krutu), takže babo raď…
Já za sebe zkusím asi nechat udělat tuning na té stávající SR (po cca 2900 km má malý vakl, ale jinak zatím bez problémů) a pak se uvidí, co dál.
Citlivost vydrz a cena hovori jasne pro MANITOU. Garyna ji pouziva na kotoucovy bajky tak by ta pevnost v krutu mohla taky stacit. Jinak na tom koloshopu maj spatnou fotku, ve skutecnosti ma cerny vnitrni nohy.
No ja byt tebou, tak si tech par tisic prihodim a jdu do ty 929, nebudes litovat
co se tyce 29" kol, tak vychazeji z crossovych kol, jediny rozdil je v tluscim plasti, jinak na crosse se dnes delaji komponenty uplne stejne jako na MTB, at uz jde o rafky (samozrejme zdvojene) nebo vidlice, takze v odolnosti neni zadny rozdil, toho se neboj
co se tyce posedu, tak sedis vyse nad zemi, coz je mozna obcas nevyhoda, kdyz potrebujes slapnout na zem, vetsi kola ale maji obrovskou vyhodu v lepsim prejezdu nerovnosti, hlaven ve sjezdech
hydraulicke brzdy taky nemaji zadne vetsi naroky na vidlici oproti Veckam, sila pusobici na ne je stejna a nejvetsi sila na vidlici je treba pri prejezdu nerovnosti – obrubnik koren, kdy je naraz daleko vetsi nez pri brzdeni, takze v tom taky problem neni
ja osobne mam taky crosse a podle potreby tam hodim bud slaby pneu na silnici nebo tlusty do terenu (jelikoz je ted zima a delsi trasy po cestach neplanuju, tak tam budu mit az do jara tlusty), mam Schwalbe black Jack a je to stejny jako na MTB
osobne tam mam vidlici Suntour NCX, je tedy pruzinova, coz je dnes jiz horsi kategorie, ale osobne jsem s ni spokojen, zadny tvrdy doraz nema, tlumi perfektne, horsi je jen vaha vsechny vidlice ale maji pouze 63mm zdvih, jedina vyjimka je marzocchi TXC ECC, ktera ma 80mm, mam na ni zalusk, ale vzhledem k cene 10tis. jeste nevim kdy (jestli vubec)
muj zaver je, ze 29" resp. cross je super a dobra volba pro nekoho, kdo chce mit univerzalni kolo jak do terenu, tak treba i na silnici/cesty, neptej se lidi, kteri na tom nikdy nejezdili nebo se jen jednou projeli na par metrech, ja kdyz ted sednu na normalni maly MTB, tak si pripadam jak na detskym kole
S timto „hydraulicke brzdy taky nemaji zadne vetsi naroky na vidlici oproti Veckam, sila pusobici na ne je stejna“ bych si dovolil nesouhlasit.
Sice nesouhlasis, ale nepises proc
Sila na vidlici pusobi v miste uchytu kola k vidlici, pokud vychazis z toho, ze disky brzdi vic nez Vcka (coz bych nerek, jen je treba vynalozit k berzdeni menis silu), tak tam mozna rozdil bude, ale porad ta sila je daleko mensi, nez kdyz s tim kolem narazis do prekazky, coz je sila nekoliknasobne vetsi
Pri pouziti vecek pusobi sila zhruba v urovni horniho kluzneho pouzdra vidlice cimz je min namahano,nez pri mnohem vetsi pace,kterou pusobi tmen kotoucove brzdy.Navic pri kotouci je vidlice namahana nesymetricky,kdyz mas vecka jsou obe nohy namahany stejne, u kotouce byva driv opotrebena leva noha a pouzdra u kotouce.
Ty ale michas dve ruzne sily:
nejvetsi namahani vidlice je ale podle mne pri sjezdu po korenech vetsi rychlosti, kdy dochazi k velkym narazum na kolo a vidlici, ktera tyto narazy ma tlumit, idealni stav je, kdyz pri brzdeni nedochazi prilis ke stlaceni vidlice, ale pri prejezdu nerovnosti ano, je to stejne jako jako pri slapani – take nechceme, aby se nase slapani prenaselo na houpani vidlice, coz je ztrata energie
jeste co se tyce ucinku brzd, tak co jsem mel Vecka, tak bych nerek ze brzdi hure nez kotouce, pouze clovek musi vynalozit vetsi silu a hlavne mne stvalo, ze za mokra skripou
Pekne jsi se rozepsal,nejsi ucitel?:)Jak mi tedy vysvetlis ze se leva noha a pouzdra opotrebovavaji vic?Proc nektere min tuhe vidlice tahnou pri brzdeni na stranu?Proc se na nektere vidlice nevztahovala zaruka pri pouziti kotouce?Pokud by to platilo podle tveho vysvetleni,zadny z mych dotazu bych nemohl polozit.
Pokud tvrdis, ze ti to opotrebuje jednu stranu vic nez druhou, tak to tvrdim i ja – u kotoucu je jedna strana namahana vic, to nic neodporuje ani tobe ani mne
jinak pokud sis tam dal kotouce, tak si tam mel zrejme uchyceni na kotouce, coz je podminka abys to vubec nainstaloval, takze to ze to na to neni je podle mne kec a bejt tebou tak se s nima hadam, pokud to neni uvedeno primo v prirucce vyrobce
ucitel nejsem, jen technik ;) a biker :)
Konktretne se to tykalo SIDa, resilo se to tu asi pred rokem,podle jejich majitelu nebyly uznavany reklamace pokud byla vidlice uzivana s kotouci.V pripade ze na kole byly kotouce rovnou z vyroby,zaruku na sebe asi prebral vyrobce kola.S kotouci je taky vice namahana na ohyb,pokud si predstavis ze hmotnost jezdce pri brzdeni pusobi ve smeru jizdy,kde trmen je bodem otaceni,musi byt pri pouziti kotoucu mnohem vetsi paka nez kdyz mas vecka.Pri Veckach mas to pomyslne rameno rozdelene zhruba na pul,jako bod otaceni beru misto styku spalku s rafkem pripadne trmenu s kotoucem.
jo to jiste, tam je nevyhoda prave v tom krouceni vidlice, u Vecka krouceni neni
jen se divim, ze na ty vidlici byly navarky na kotoucovou brzdu, kdyz tam byt nemely, to vypada, jako by vyrobce az dodatecne zjistil, ze vyrabi sunt a rozhodl se, ze je radsi nepovoli jo udelame horsky kolo, ale zakazeme mu jezdit po horach :)
Bohuzel,to tak je,navarky na kotouc udelaji aby se nereklo,ale jaksi predpokladaji,ze clovek ktery si SIDa koupi je bud XCckar,tam se kotouce moc nenosi,nebo gramhonic,Ti je pro zmenu zase odrezavaji pryc:)Jinak nic proti kotoucum,sam je mam na jednom kole a vubec si nestezuju,treba volit podle predpokladaneho pouziti kola. Ted trosku mimo,proc nedelaji kola jen s 29" ve predu?Byl by to dobrej hybrid:)
tak to mne teda nenapadlo udelat 29" vpredu a 26" vzadu, ale pokud jsou tam kotouce, tak by dozadu zrejme slo dat mensi kolo, zkus to :)
Dat na horaka dopredu trekovou vidli,geometrie by se nemusela moc zmenit diky mensimu zdvihu trekovych vidlic.Spojila by se vyhoda lepsiho prekonavani prekazek,zadni kolo uz prejede vse a oproti ciste 29" by to bylo obratnejsi.Vypadalo by to asi dost divne,treba to nekdy zkusim:)
to by asi slo, dej pak foto :)
Určitě, vždy? skoro každá 29" je krásná… (to dělají totiž ty normálně velký kola :-)))
Mrknul jsem na Koloshop na tu vidli, cena není špatná, ale co ta vidle, máš s ní zkušenost? O Manitou se tady povídá, že není moc pevná (v krutu?), pokud na ní dát kotouče, tak aby to vydržela… Přeci jen ten SR se zdá být docela bitelný (zase odposlechnuto zde) – myšleno v této cenové a „výkonostní“ kategorii.
Ty Juicy 5 je určitě dobrá volba, ještě zvažuju LX 2005 nebo Deore 2006 (měli by být hodně podobné) ve verzi bez Dualů.
Nic nezvazuj. Je dine JUICY.
Nejezdil jsi náhodou taky do Široký? Při škole jsem tam byl v recepci a s jedním kurýrem co měl 839 jsem občas mluvil. Podle něj byla ale 839 v pohodě (snad až na brzdy).
Tě zbiju, když to vidíš tak bYtelně!!
Ježkovy voči, co to píšu… A že se snaž í¨ým psád normálně čezky
Tak jsem se rozhodl, že půjdu do 839 2006. Cykloadam má akci nových Superiorů a 839 je za 14400(normální cena bude v sezoně 18000). Myslím, že jde o solidní bike. Jediná slabina bude vidle, dokud bude sloužit tak ji nechám, ale podle mě to bude první adept na výměnu.
Tak už mám Superior 929 2006. http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?… Jezdí se na něm fakt rychle a drobnější nerovnosti nejsou jezdcem nikterak pociťovány.
Celkově bych kolo doporučil všem, a to hlavně těm , kteří na "29 kole v životě neseděli, protože by to pro ně byl opravdu nevšední zážitek.
Hmm, pěkný. Cos s tim dělal, to je jak kdybys na to posadil slona.:) Jinak k rootu: Mám krossa předělanýho na 29 s 80kovou vidlici. Rozdíl oproti biku je menší hravost a o něco horší stabilita. Zase ale skvěle drží stopu a připadá mi vhodnější na cesty „někam“.
No v tom případku by sis ho měl dát urychleně do profilu. Jakou tam máš vidli a jakej rám ? Není to na "29 moc krátký ? Že by Twister…
Jinak zničení toho sedla je popsáno pod fotkou.
Fotka mi nejde nahrát, ale stejně nemám žádnou pěknou, tak až bude, zkusim to znovu. Kolo je Apache Wakita 2003 s SR NRX 9100 upravenou Milanem, Avidama BB7 a kolama s kotoučovejma deorkama a Remerxama Panther. Ty jsou teda pekelně těžký, takže tatam je původní akcelerace, ale zase až pojedu natěžko…
Jojo, to bejvaly fakt rychlý kola. Mám doma eště Apache Matto 2004. To bych viděl jako protipól těm "29. Je to prostě něco úplně jinýho. Tu fotku sem dej co nejdřív, nedovedu si to moc představit ,–)
Hele, Kurýre, nejel jsi tak před 14 dny před Stavovským, do Hrzánské pasáže a do Celetné? Na te 29?Jsem tam potkal poslíčka s Torou29 a chtěl jsem se Tě zeptat, jestli ho neznáš:)
JO JO, TO SEM BYL JÁ.
A ten kluk, co stál vedle mě toho taky neznám, ale mě si viděl, tak to jsem já:)
TAK TO SORRY, ALE TO SI NEPAMATUJU :-o
Kurýre, tak už jsem tam dal tu fotku.
Už sem jí hodnotil. Jinak sem včera strávil 11 hodin v sedle na sněhu a můžu říct, že "29 je to pravý, dokonce sem se ani jednou nerozsekal.
skoro jak z horydoly.cz
:-)
Hlavní výhodu 29" oproti upraveným krosům bych viděl ve zcela odlišné geometrii, (mohl jsem jezdit na Authoru Stratos) která je s velkoobjemovými plášti daleko stabilnější. Taky zde není problém s průchodností zadní stavby. Ze své zkušenosti troufám všem, kteří chtějí krose, doporučit 29" horáka. Po výměně plášťů můžete mít krose, ale když je potřeba, tak máte i plnohodnotné horské kolo.
me nemusis presvedcovat. ja to fakt nechci :-)
NO DYK NA HORYDOLY PÍŠU JÁ POD PSEUDONYMEM. TYS MNĚ NEPOZNAL ? :-p
ahoj kubo!
HOJ AHOJ. TEĎ SE AKORÁT SNAŽIM PŘESVĚDČIT LIDI OD SUPERIORA ABY PRODÁVALI JE PŘES SUPERMARKETY :-)
myslel sem ze je to podobnost ciste nahodna.
to wroum: měl to být příspěvek k rootu…
Jinak musím souhlasit s kurýrem, inverzní přehazovačka a rapid fire se mi taky moc nezamluvají. Bohužel nešlo při koupi upgradovat na SRAM. Jak jsem už psal řešením by možná byly i Dualy, měl jsem možnost (dost letmou) si je zkusit a docela mi to přišlo v pohodě.
NEDÁVÁM TO ZA VINU JEN TOMU ŘAZENÍ, ALE V KAŽDÝM PŘÍPADĚ TO NECHODILO. A WROUMOVI NEMÁ CENU NĚCO VYSVĚTLOVAT, PROTOŽE JE EŠTĚ MALEJ A NEROZUMÍ TOMU :-p AŽ VYROSTE TAXI S NIM PROMLUVÍME ;-)
NEDÁVÁM TO ZA VINU JEN TOMU ŘAZENÍ, ALE V KAŽDÝM PŘÍPADĚ TO NECHODILO. A WROUMOVI NEMÁ CENU NĚCO VYSVĚTLOVAT, PROTOŽE JE EŠTĚ MALEJ A NEROZUMÍ TOMU :-p AŽ VYROSTE TAXI S NIM PROMLUVÍME ;-)
nastesti uz nevyrostu, takze ti usetrim spoustu slov.
No vidíš, já až u kombinace inverzní šaltr + RF páčky přestal přemýšlet u řazení. Pro mne zatím nejlepší kombinace. Vždy jsem si myslel, že jsem jiný :-)
nepřipadá vám že ta vidlice je dost na prnumatice,když na ní bude trochu bahna,něudělá to nic s vidlicí?Nevíte někdo www.superior.cz/…2007/29.html.
Koukal jsem, ze nejmensi velikost ramu je 19". To asi neni pro prtavce 164cm, co?
Tady se furt hlásají nesmysly o tom, že 29" je jen pro „velký“ lidi, takže konstruktéři superioru asi poslouchali na špatným poradenským kanálu…
Mily Hnoji, dekuji ti za zcela nicnerikajici odpoved. Ja konstrukterum Superioru kvuli nejmensi velikosti 19" nenadaval nebo snad jo? Uvital bych nejakou konkretni radu nebo zkusenost. Mezitim jsem si na strankach Superioru nasel, ze 19" je pro lidi od 165cm, coz je tak na hrane. Urcite me doporucis, abych si to vyzkousel v realu, coz udelam.
Superiora jsem 19 zkoušel jenom 26´´ a byl mi akorát a měřím 179, takže jestli měříš 165 tak na to možná vylezeš, ale koupit si to?? Tuhle diskusi nesleduju, ale co zkusit Garyho Fishera, taky má levvnější modely, i malý velikosti a geometrie nemá chybu. Jinak souhlas, velký kola fungujou i na malých rámech:-)
Nic takového ti určitě nedoporučím, protože je mi zcela jasný, že ten kdo měří 165 cm může na 19" rám tak leda zapomenout…
To už se mi zdá rozumnější si koupit nějaký lepší crossový kolo ve správný velikosti a přezout ho na balony…
Superior zvolili pro příští rok v 29" skutečně zajímavou strategii… ostatně, podle šetření statistiků, je 99 procent cyklistů v ČR na 180 cm. Bohužel zrovna patřím do toho nevýznamného 1 procenta populace a proto mířím k parťákovi Garymu F., který myslí i na prcky kolem 175 čísel
Chci si koupit toho superiora 829.disc,ale na prodejně tam maj jenom 19.Nebude mi malá?.Moje výška je ,,pouhých"186 cm.ta ženská mi řekla že je to pro mě malý,ale zase chlap z jinýho obxhodu mě říkal,že právě ty 29" maj velký kola a že by mě mohla být dobře.Poraďtě prosím.Za tu cenu 15000(a to ještě v akci),no nekup to.
nevim,proc se resi furt suntourky dyz na novim uz je vidle byt ne skvela ale ROCK SHOX Dart 329 coz neni sice super ale rek bych ze pro hobíka dostacující vidle …snad by ji tam nedavyli,kdyz by ty hydry nevytrzela :-P …o koupi SUPA xc 829 uvazuji, vzhledem k tomu kolik merim nechci mtb 26 a nevim co by tam melo bejt za zasadni problem (jak v jizdnich vlastnostech. tak v komponentech,na ne tu je jich dost:) A nyni uvaha PROC SE NEJEZDEJ: pac v obchode ani nevedeli co to poradne vlastne je.Nemaj je nas sklade protoze je lidi nekupujou. A proc jelidi nekupujou? protoze nejsou na sklade je to takovej zacarovanej kruh konzervativnich prodejcu a jeste konzervativnejsich kupujicich
Asi před 3 hodinkama mě došel konečně můj vysněný 29" obrněný transportér:SUP-829.A jak jsem to tak začal skládat,tak jsem došel k přednímu kolu,a zkusím ho tam nasadit,utáhnu rychloúpínáky,zvednu celý kolo do vzduchu,a že s kolem protočím.A vono ejhle přední kotouč se jaksi zadrhává o brzdu a neprotáčí se to tak ja má.Nevíte čím to je.Já jediný co vím že ta pro vás je asi banalita,ale já mám poprvé kotouče,a vůbec tomu nerozumím.Tak bych prosil co mám kde povolit nebo dotáhnout.A prosil bych to vysvětlit jak malýmu děcku.To tam,to zas tam(abych to pochopil).Zadní kolo bylo už nasazený od prodejce,a normálně sviští,ale přední bylo odmontovaný,a jaksi tomu nemůžu dojít na kloub.Díky všem za námahu,a SUPŮM zdar :)
Já ti teda jako neporadim, ale závidim :)…
taky jsem nikdy neměl kotoučovky a docela se jim bráním, ale 29" je moje zcela jasná vize pro „njů hepy jír“, tak se poraď s nějakým servisákem, vraz jim kilo, ať to vyladí, až vyjedeš tak určitě napiš do fora!!!, ať vím, co můžu čekat
Koukám, že tam máš hydrauliku a uchycení je systémem Post-Mount. Pravděpodobně nikdo při montáži nezkoušel, jestli to bude štrejchat, nebo ne a jenom tam tu brzdu přimontoval. Takže si vezmeš imbus pětku, povolíš trochu šrouby, co držej brzdu na vidlici, nasadíš kolo, pohneš s brzdou tak, aby nedrhla o kotouč a byla rovnoběžně s rovinou kotouče, utáhneš šrouby.
Ne já nemám hydrauliku,asi sem zamoněl říct,že mám verzi 2007,takže Hayes-mechaniky,jo a ohledně toho štrejchání kotouče jsem už to vyřešil,díky LOIGU,Jsem ti nezkonale vděčen za tvoje služby.Kotuuč ohlý nebyl,chtělo to jenom si s tím celou sobotu hrát,a je to.Může mi někfo vysvětlit uchycení Post-Mount.Díky
Myslíte že se mi neudělá nic s kolem(sup 829) když tam dám 400mm sedlovku.Vono už je to kolo dost vysoký,aby to něco neudělalo s rámem ,Teď tam je jenom ta FSA 280,
Cim delsi sedlovka, tim lip prece.
Já si zase myslím že je to naopak(ale můžu se mýlit),když přece čím víš budeš sedět tím se to bude houpat víc a tím větší budou působící síly a tlaky na rám,a taky když tam bude sedět nějakej 90 kg drobek(třeba já),tak nevím co to bude dělat.Ale rád se nechám osvíťit od někoho zkušenějšího.Díky za rady
Rám ti nepraskne, snad. Sedlovka časem určitě viz Polka, tomu upadla v loni v létě. Důležitý minimální zasunutí v rámu. Takže na sedlovce nešetřit, myslím po materiálové stránce. Nic není na věky, čím víc bude vytažená budou na ni působit síly jak hopání těla při šlapání, rázu od terénu atd. DLe váhy jedince, stylu jízdy, kvalitě matrošu.
Když dodržíš minimální zasunutí a zároveň bude konec sedlovky zasunutej pod úroveň spodní strany horní rámový trubky, tak by se nic stát nemělo. A pokud jo, tak je to věc reklamace.
asi takto, je to dobre pre urcitu skupinu ludi, povedzme pre tych co maju dlhsie nohy, ale nechcu jazdit velmi technicky (hlavne u SUPa 29), rozdiel v kolesach je citelny ale u MTB kde potrebujes stale zrychlovat to moze byt na prekazku, 29"SUPy su celkovo trosku dlhsie, nemyslim dlzkou, ale su proste dhlsie v zatacani,a treba ich lamat, to znamena, kto je zvyknuty na hravost a ovladatelnost, okamzitu reakciu zaberu, zrychlenie v kopci, tak ho SUP2 29" sklame… asi tolko moj nazor a skusenost, ale kazdy nech si vybere, keby bola dobra konstalacia, urcite by som do 29" siel… ale urcite by som s tym nejazdil v terene :-)
na silnici si raději kup silničku :-)
silnicku, mam, dokonca dve, a nieco som sa na tom najazdil, vyhralo ale MTB, ale na lahke tereny, jaydenie do prace a cykloturistiku bu som chcel radsej bral toto: www.superior.cz/…dy/bike.html?… veeeeelmi sa mi paci :-)))
dyz tady se predpoklada ze maj vsich ni prachu jak slupek :-D a maj dve silnicky, bajka a krosse …nejni to tak trosku snobství??? …mozna že dybych na to mel tak taky mam ,ale rek bych ze spis ne …chapal bych silnicku a bajka ale ty druhy dve mi prijdou zbytecny …bajk 29 mi prijde univerzalni (vic nez kross) a rek bych ze problemi z jeho ovladatelnosti mit nebudu pac sem do ted jezdil krose (jizda v terenu se muze jen zlepsit) (…samozrejme berte v potaz ze sem amater, muj anzor je tudiz neprofesionalni a se vzdejsimi superprofiky se nemuzu rovnat :-))
Vlastním tohle kolo,a chtěl bych se zeptat, jak mám sundat tyhle kliky.Jelikož to nejsou žádný Hollowtech, apod.Jkasi envím kterej klíč mám na to použít.Dle přiloženého fota povolím Imbus,ale kterej klíš potom?Má to takový vnitřní drážkování?Máta nějakej typ?Díky
Díky za radu,jenom trochu nechápu.Vždyť přece kliku stáhnu imbusem(viz. obrázek výš).Nebo ten imbus je jenom ěnjakej ochranej kryt?
Jakmile tedy použiju tyto 2 stahováky, dostanu se do prostoru středu,nebo ještě něco,abych mohl vyndat osu,atd…Něco mě na kole lupe,tak sem si říkal,že už bych se mohl naučit trochu opravovat kolo sám,než dávat money servisu.Díky za radu
Tady máš celý návod.