• Elix

    Tak nám rok zase sletěl, a je tu další ročník Porubajku. Podle výsledků z Bolatické 30 to bude opět na startu

    „samý nabušenec“, který to přes zimu „bušil do rotopedu“ a podle počasí venku.

    Hlavní favority závodu je zbytečné jmenovat, ale čistě teoretická otázka: jak moc by se lišil čas vítěze, kdyby startoval na „obyčejném“ podprůměrném biku za 14tis. (sada Acera, vidle SR XCM) ?

    0 0
    • Fran-tic  

      no to je dotaz teda :D

      0 0
    • wilda81  

      +10m 53s

      0 0
    • jIrI___  

      Vítěz by na takový bajk ani nesedl a obešel ho obloukem, takže ten dotaz je úplně zbytečný.

      0 0
    • sharkeeCZ  

      Tak časy na bolatické byly horší než loni i když spíše díky podmáčené, tedy měkké trati ve srovnání s loňským pevným povrchem.

      Ten dotaz je myšlen tak, že chceš slyšet, jak jsi dobrý, když vlastně nevyhráváš jen protože máš kolo ze supermarketu?

      PS: Jinak Lasák jel, stejně jako Hekele, už i loni na pevné přední vidlici.

      0 0
      • Elix  

        Jed na kole ze supermarketu (17 kg Olpran s no name sadou komponentů, která nemůže konkurovat ani Altusu, to už by byly fyzické galeje.

        Počítám, že na tomto kole bys musel vynaložit o 50% více energie na dojetí do cíle !!!

        Se podívej, že kvalita samotného (dražšího) řetězu může hodit úsporu až 6 Watů: http://ultrafastoptimization.com/11speed/

        Samotný olej na řetězy Ti může hodit úsporu 5Watů:

        http://www.lillylube.com/…_Article.pdf

        Kladky v přehazovačce 1,5Watů, kde máš dále samotná keramická ložiska v nábojích a v klikách, rotační hmotnost kol, atd.

        Nemluvě o samotných doplňcích stravy.

        0 0
        • Melvin  

          Stale zapominas na nejdulezitejsi vec a tou je trenink. Sebelepsi retez Ti zavod nevyhraje. Holt to chtelo pres zimu busit na tom rotopedu. Ikdy zrovna letosni zima byla celkem prizniva a dalo se v klidu jezdit venku.

          0 0
        • Pajas04  

          O těch 50% dost pochybuju. Vzhledem k tomu, jakou průměrnou rychlostí to jezdí nejlepší (28 km/h), tak bude největší rozdíl hrát odpor vzduchu, a ten bude ± stejný.

          Dle mého názoru to bude tak 10–15%.

          0 0
          • Fran-tic  

            zas to ber tak, že musíš proti tomu vzduchu tahat o třeba 5–10 kilo víc s horším kolem, k tomu ty ložiska atd. ale 50 je moc, to souhlas.

            0 0
            • Pajas04  

              No, tak odpor vzduchu nezávisí na hmotnosti kola, ale do kopců bude ale i 5kg asi dost poznat. Jenže tam není žádný krpál, který by se s dostatečnou fyzičkou nedal vyletět za chvilinku, možná tak Skalka

              Chtělo by to někoho výkonného uplatit, aby to zkusil, hodně by mě to zajímalo. Nebo aspoň zjistit kolik tak mají průměrné watty, pokud je to třeba 400W, tak nevěřím, že ten rozdíl může být více jak řekněme 50W (asi nejvíc záleží na pláštích). Já bych to klidně zkusil, jen ten výkon není :).

              0 0
              • Melvin  

                Pokud Te to tak moc zajima, muzes nekomu z top zavodniku nabidnout vic nez je bonus pro viteze a urcite se nekdo chytne.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.