Na kolik mate nafouknuty tlumic na XC Mission? Pridaval jste nekdo pridavnou pruzinu – a jaky je vysledek?
Na kolik mate nafouknuty tlumic na XC Mission? Pridaval jste nekdo pridavnou pruzinu – a jaky je vysledek?
Mam nafouknuto na 5 (jednotku z hlavy nevim) Bez pruziny jsem podle navodu foukal na 11 – 12. Pridanim pruziny je to citlivejsi – je potreba mensi sila na odtrzeni z klidu.
A v jakem rozsahu Ti chodi tlumic? Ja mam (bez pruziny) nafouknuto na 9 Bar (pri mensim tlaku se to dost houpe) a tlumic mi chodi pouze tak na 3/4 zdvihu. Jo, a vazim neco pod 80 kg.
ja mam 90kg a ten krouzek na pistnici se mam asi 1cm od konce.
ja mam ten tlumic nereknu na kolik ale mam ho nabouchanej aby pokud mozno nehoupal a chdil az v tu chvili co dostane opravdovej podnet – vazim kolem 80 kg, Kdyz jezdite tak se vam ta zadni stavba trosku houpe nebo ne??
Trosku asi pruzi, ja tohle reguluju tlumenim, staci mi tak jedna otocka od nuly a prestane to delat.
kdyz to mam pak pocit ze je ten tlumic jakysi tupej, (chjo, ja ho asi nedoladim)
jinak jeste, mas to hozeny na 80 nebo na 60??
kua, :-), full je od toho, aby pruzil. Merida je porad mirne aktivni, ale to prece neni nic spatneho, ne? Je jasne, ze kdyz vyladis, aby nepohupoval, ze uz bude tupejsi, to uz potom HT…
ja vim, prelezl jsem z ht a tedkom si nak nemuzu zvyknout
Kolik otacek jsi skousel ?
Ale to ze se ti houpe , to je SPRAVNE! To nema vliv na tvuj vykon. Treba pokud jedu po uplne hladkem asfaltu, tak se nehoupe vubec. Normalne ale chodi, az 0.5cm, dle okolnosti a foukani. Podstatne pro ztratu energie je, kdyz zaberes a zaberem se ti tlumic rozhoupe. Jenomze u LRS to tak neni, ztratu energie pri slapani treba ja poznam az kdyz mam 80mm a postavim se do pedalu. Alespon kdysi, ted asi ani to :-))) Ale je fakt, ze to houpat muze, a lze to korigovat tim tlumicim koleckem. Trochu utlumit. Normalne ten debilni tlumic ma moc husty olej, tudiz to kolecko ma smysl tak na max. 2 otacky z tech asi 8. Je potreba pri nejblizsim servisu dat alespon 10w, lepe 7.5w. Taky pozor na foukani, nekde kolem 120psi je hranice, za kterou se foukat nema. Dale foukat tak, aby fungoval az kdyz dostanes ranu neni dobry, protoze se namahaji cepy a ramena stavby. Tudiz, muzes je pak i znicit. Toz ale plati pro vsechny fully snad.
Problem je, ze kdyz tlumic naboucham tak, aby se houpal v rozumnych mezich (=neubiral moc energie pri slapani), tak zdaleka nechodi na plny rozsah. Otazka je, jestli by pridani pruziny neprodlouzilo linearni chovani a neposunulo „zlom“ progresivni krivky smerem ke konci tlumice.
Hmm, nevim , mam sice pruzinu doma, ale vali se mi v supliku. Nejak mi zatim neni sympaticka. Ale asi ji oprasim a vyskousim. Jinak, cena je kolem 1900–2000,– Jinak je to asi tak, dej si 60mm, nafoukej tak, ze kdyz si sednes tak ti zatlaci tlumic na nejakych 1.9cm. Nastav tlumeni a bude to ok. Jestli se ti houpe pri slapani po asfaltu, tak to bude pak spis spatnym slapanim. Ale to se casem spravi, myslim. Jinak si dej nejakej fajn sjezd v terenu a uvidis, ze ti pujde dolu vic :)
jinak s tim tlumenim od vyroby je potiz, nekdy je i ctvrt otacky tlumiciho kolecka az moc/nebo malo.
Nevim kolik mam … mam sag na 80mm zdvihu neco pres 2cm, asi 2.2cm. Zdvih se pohybuje asi neco kolem 5.4cm na noze. Coz by melo podle propoctu byt asi tak tesne 7cm zdvihu celkove.
Mám tlumič s pružinou, nafouknutý na 10 a nastavený zdvih na 60. Vázim 75 a nezdá se mi, že by to příliš houpalo. Chci vyzkoušet 80 ku zdvih uvidim co to udělá.
Keď v pokoji nasadneš na bike a posadíš sa, krúžok na pieste by sa mal od tesnenia posunú? o 2 cm. Toľko engliš návod na LRS. Mne to takto funguje aj bez prušiny.
Jen počkej, Zající!