servis tlumiče Merida na Moravě?

33 nepřečtených
  • ROMAN_BIKE

    Ahoj,

    sháním servis na tlumič, bike je Merida LRS Design, r.2003

    http://www.cykloart.cz/roman/bike.htm

    je to ta Merida co má tlumič z boku na zadní vidlici, na tlumiči není žádný nápis, je to ten základní co tam kdysi dělali. Rám jsem tehdy kupoval nový a tehdy jsem si na ten tlumič dokoupil ještě tu pružinu.

    No a už mi kdysi někdo poradil servis v Praze (Bikeranch), ale chci se zeptat, jestli někdo neví o nějakém bližším servise tady na Moravě?

    (Osrava, FM, NJ, Olomouc,…)

    0 0
    • kubad  

      proč to chceš servisovat? pokud ti z toho neteče olej, tak bych to neřešil, jinak ten tlumič je tuším German Answehr

      0 0
    • kovar  

      s tímto tlumičem se neservisuj, a odevzdej jej sběrným surovinám. Opravdu nemá cenu s ním něco dělat, i když ti vyměmí těsnění, tak zavzdušněný bude okamžitě zas a bude kopat. U meriďáků si raději kup Swinger SPV (i se šroubama) – který nekope, je citlivější a jen tak se nezavzdušní.

      0 0
      • Vilém  

        Citlivejsi? Ten german mi prisel citlivosti nijak oslnujici, ale swinger SPV, tedy na tramsmissionu, ne missionu, mi prisel uplne tragickej.

        0 0
        • kubad  

          suhlas, ta pružina pokud sedí na váhu je mnohem lepší – SPV je katastrofa

          0 0
          • kovar  

            tak tomu se musím v případě Germanu velmi hlasitě smát.

            0 0
            • kafac  

              Jel jsi nekdy na tom? oproti Manitou SPV je to daleko citlivejsi…

              0 0
              • kovar  

                3× german s i bez pružiny – pořád podělaný (zavzdušněný), jeden SPV, závěr jednoznačný, jak jsem už říkal.

                Všechny Germany měly obrovské pasívní odpory (tření) v tlumící části, tudíž citlivost mizerná

                0 0
                • kafac  

                  Tak nevim, ale ten muj (a vsechny ostatni na kterejch jsem jel) byly daleko citlivejsi jak SPV. Byly to vsechno ty posledni typy…

                  0 0
                  • kovar  

                    u mě to všechno byly poslední typy. Věřím i tomu, že SPV se ti zdá méně citlivé, taky všechny meridy s SPV, které jsem si půjčil a zkusil, vůbec nefungovaly, holt velké tlaky a zanedbaná údržba. Třeba to obyčejné namazání pístnice u Swingera – rozdíl opravdu obrovský, citlivost s germanem neporovnatelná.

                    0 0
                    • antuch  

                      Tak já měl možnost vyzkoušet jak pružinový answer, tak swinger spv a stále vozím svou původní jednotku radium LRS. Podle mě to spv zdaleka nedosahovalo pružících kvalit zbylých dvou…Jezdil sem ně něm teda chvilu a to s nejmenšími tlaky…a i tak to byl kostitřas, totální tragedie. Nejcitlivější byl german, ale po homemade předělání stávajícího modelu radium lrs si nemůžu stěžovat ani na tenhle.

                      0 0
                      • ROMAN_BIKE  

                        máš fotku toho stávajícího tlumiče?

                        a v čem to předělání spočívá?

                        0 0
                        • antuch  

                          mám normální radium lrs. Se podívej do profilu. Jinak předělání spočívá v tom, že sem předělal těsnění vzduchového pístu a píst sem mažu olejem místo vazelíny…do tlumení nelezu…

                          0 0
                          • ROMAN_BIKE  

                            tak tento tlumič nemám, máš dole 2 štelovací šroubky,

                            já mám ten tlumič nahoře širší, dole pístnice a nasazena pružina a dole jen jeden štelovací šroubek (stříbrný).

                            0 0
        • kovar  

          a jaký měl tlak v SPV komoře?

          0 0
          • Vilém  

            Uz si nepamatuju kolik to presne bylo, ale bylo to minimum, co se tam mohlo nafoukat. Mel jsem to kolo kdysi pujceny na vikend a prave me to hodne zklamalo.

            0 0
            • kovar  

              nejnižší tlak v SPV je takový, aby fungovalo tlumení, no a jěště citlivost úplně pohřbí to, když není uvnitř v negativní komoře namazaná pístnice ( z výroby to namazání dlouho nevydrží, po pár kilometrohodinách je tlumič totálním kopytem, musí se to namazat a domazávat doma, mazat zvenku nemá výrazný efekt)

              0 0
      • kafac  

        Ono je to trosku jinak. Ten tlumic je daleko citlivejsi jak Manitou SPV, akorat je problem ze je dosz nachylnej na proniknuti oleje do vzduchove komory.

        Ja jsem na nem najezdil 40000km bez problemu, a kamard na stejnym kole ma uz asi treti nebo ctvrtej, a zrovna ted je zase v haji…

        Nevim jak ted, ale driv to spravoval Sirer, nebo to delaj primo v Meride ;)

        0 0
    • ROMAN_BIKE  

      Takže diskuse se stočila na téma zda-li servisovat nebo ne.

      Řeknu to rovnou – protože v inzerátech jsem nějakou náhradu nenašel a protože nový tlumič za 11 tisíc si nekoupím (je to moc), tak je servis za cca 500 Kč pro mě jedinou možností, protože chci prostě jezdit.

      A jo, vím, že to nevydrží dlouho, max. 1 rok.

      Popř. popud by někdo z vás věděl o někom, kdo prodává nějaký tlumič na tento rám, tak mi můžete napsat. (jen ale aby nebyl ještě horší… že jo)

      0 0
      • antuch  

        myslím, že Grinch tady z fora prodává ten manitou swinger spv. Loni ho ještě měl, tak se zkus zeptat jeho…

        0 0
      • kovar  

        zkus napsat nebo zeptat se v meridě, zda ti nějaký LRS tlumič, co mají, nedají za lepší cenu. Možná budou mít i Radium za podstatně lepší peníze. Hlavně neber Germana, mi každý z těch tří germanů vydržel tak nanejvýš 150 km.

        0 0
    • ROMAN_BIKE  

      tak jsem volal do Bikeranch a nic, nedělají to

      takže pokud mi někdo neporadí nic lepšího, tak to asi budu muset poslat do Merida Brno, protože čekat nějak dlouho nechci a snad to nějak dopadne…

      nebo má někdo jiný lepší nápad?

      (myslím servis jinde, protože nový nechci a bazarový pokud koupím, tak stejně se i ten původní hodí jako rezervní, takže opravit jej chci tak i tak)

      0 0
    • ROMAN_BIKE  

      tak nakonec, ještě než jsem si tu přečetl kontakt na Mrázka, tak mi jeden člověk doporučil BikeLive v Praze, že je tam šikovný mechanik, tak jsem to zkusil, uvidím. Pak tu napíšu, jak jsem dopadl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.