Zdravím, teď jsem zjistil, že vidlice RockShox SID má průměr vnitřních noh 28 mm stejně jako Judy a řada J (J4, J3, J2…). Myslíte si, že je to v pohodě jak u toho Sidu, tak u těch J a Judy. Díky za příspěvky.
Zdravím, teď jsem zjistil, že vidlice RockShox SID má průměr vnitřních noh 28 mm stejně jako Judy a řada J (J4, J3, J2…). Myslíte si, že je to v pohodě jak u toho Sidu, tak u těch J a Judy. Díky za příspěvky.
ale jo.kdyz ji opres o zed tak se ani neprohne,viditelne:-)
Je to vidlice se svým velice konkrétním zaměřením. A to na nízkou hmotnost a maximální výkon. Maximální výkon se tu nedá chápat jako parádní pohodlné tlumení. Popravdě, dlouhodobě si s ní podle mně rozumí málokdo. Většinu nejprve nadchne (najednou to jede rychleji), ale pak přijdeš na to, co naznačil enjoy – ono to jede, jede, jede, ale k ničemu jinému to není. Pokud máš přes 80kg, bude se asi kroutit. Kotouče nejsou dobrý nápad, což tě může omezovat. Pohodlné to nikdy doopravdy nebude, ani (dnes už krátký) zdvih nelze využít beze zbytku. Na pohodové ježdění tedy samé nevýhody. Podle mně je ale stejně nej :o)
„ono to jede, jede, jede,“.........to je pro chrty hlavní, ne?
pro chrty je hlavní stát na bedně… no a k tý se musí bohužel nějak dojet, proto ten SID :) pro mě jedinej Sid kterej přichází v úvahu je ten se Sex Pistols…
No jistě :o) Myslel jsem tím, že sid je v tomhle ale značně nekompromisní – u valné většiny vidlic je ten rozsah možností malinko jinde. Na turistiku pro lehkou holku (tak půjde dobře nastavit a i zdvih postačí). Pro chrty. A tím to hasne.
zase abychom to tak nedemonizovali, tak Duke SL je to samý jako sid, akorát těžší a levnější :) a proti němu tady nikdo nic nemá. BTW: viděl jsem na sidech jezdit takovou kudlu ve sjezdu na kterou se tady nezmůže drtivá většina userů s „pevnějšíma a vyššíma vidlema“
a zapoměl jsem dodat že to ty vidle vydržely…aby někdo nezačal rejpat…
Duke je už použítelný.....má 100 mm…:-)
já myslel tu 80 verzi. Kromě toho na většinu maratonů je fakt lepší vidle se zdvihem 4–6cm +2cm na fakt *******. Pokud teda jde o nějaký dobrý místo v cíly. Vyšší zdvih už je spíš pruda. Tam kde to znáš ti to neva, a kde to neznáš tak stejně nejede nikdo mega hranu. Nebo si vem XC kde se jezdí 90% okruhu s lockem on.
Jasně…beru..já myslel pro normální lidi. Chápu, že chrtovi jde o každou sekundu, ale turista ocení spíše zdvih okolo 100 mm
podle mě to celý vyplývá z toho, že závodní vzduchovky nejde nastavit aby se chovaly v závislosti na rychlosti (snad to umí jen některý foxe na DH)). Teda alespon pro mě je to hlavní důvod pro na závody foukám mnohem vyšší tlaky. Prostě mi nestojí to pohupování v lehčím terénu za to a ve sjezdu se mi zatím nestalo že bych výrazně ztratil a pak taky zapíchnutých 100mm na doraz s geometrií xc kol v prudším sjezdu často bývá příčinou opuštění kokpitu a katapultace vpřed :)
No ja videl i borce, kteremu jsem obcas nestacil a to mel pevnou a ja 15cm :) … samozrejme, jakmile zacalo kameni a podobnej nerad, tak nemel sanci.
Blacky měl asi na mysli tužší vidlice s větším zdvihem, ne pevnou jako úplně pevnou :o)
ja vim :)
80 mm…to je tak na na české asfaltové silnice..:-)
Ale, tak když mají návarky na kotoučové brzdy, tak to přece něco musí vydržet. Jinak by to na Sida, který stojí myslím 15 000 (nevím) nedávali. Jám mám taky kotoučovky a J4 jsem si již objednal. Za rok moc nenajezdím a brzdy nejsou zrovna dobré, takže se mi vakl stejně těžko udělá.
ty si o to vylozene rikas..:-)). hele kazdej chlap ma … a nikdo nerika ze je to vzdycky pouzitelny:-)
:oD
Dost dlouho jsem přemýšlel, projel jsem hodně článků , fórum jsem sledoval-sháněl jsem vidlici do 5000 Kč pro mě bohatě stačí (1500 km za sezónu a jeden maraton). Rozmýšlel jsem se mezi Splice a J4, ale Splice byla až 130 mm, tolik ja nemůžu mít a ani nechci, sice se dá snížit, ale to není moc dobrý. neměla ani LockOut, tak jsem se rozhodl pro tu J4 a myslím, že jsem udělal dobře. Na rekreační ježdění to bude stačit i s těmi kotoučovkami.
Myslíte si, že to na turistiku stačí?
nebál bych se toho. Když se rozjezdíš tak to bud vydrží nebo půjdeš do lepší, ale až časem. Jenom se modli abys nepotkal někoho kdo ti ukáže jak se dá jezdit z kopce, pak je nebezpečí že tě to chytne (v rámci xc kola) a potom…
Jestli jsem to pochopil dobře, tak se Splice dělá tenhle rok buď ve 100 mm nebo ve 130 mm verzi. A navíc milan1 na svých stránkách psal, že Judy má plastová pouzdra.
jestli se nepletu tak to má dneska víc vidlic… taky dost záleží na délce, snad je lepší mít 2× 6cm plastový než 2×2 cm kovový s teflonem.
Jaké další to mají mít?
teda kromě sr a rst bych si odvážil tvrdit že i nový axelky a piloti (z těch použitelnějších) ale rozdělaný jsem to neviděl tak nevím na 100%.
Výrobci gramaří nebo šetří na nákladech…případně něco úplně jiného?
V dnesni dobe se daji vyrobit plasty, ktery maji mnohem lepsi vlastnosi nez lehky kovy.
jako asi jo,daji:-)
Nerikam, ze v Judyne budou nejaky extra, ale pojem plasty bych nezobecnoval
Tomu se dá věřit, ale to by tyhle technologie směřovali spíše do dražších vidlic, ne?
vybral sis skvele,ikdyz tu splice tady vsichni chvalej,ja s tim mam priserny zkusenosti,kamaradovi nekolikrat vytekla velsi cast oleje a jeji chod me nejak nepresvedcil
Jo díky, já si taky myslím, že jsem vybral dobře.