Rozmýšlím se mezi těmito vidlicemi a chtěl bych poprosit oradu jakou s těchto vidlic vybrat. Chtěl bych aby vydržela nějakej ten lehkej sjezdik. Vážím tak 75 kg a měřím 184cm.. Děkuju za každou radu................
Rozmýšlím se mezi těmito vidlicemi a chtěl bych poprosit oradu jakou s těchto vidlic vybrat. Chtěl bych aby vydržela nějakej ten lehkej sjezdik. Vážím tak 75 kg a měřím 184cm.. Děkuju za každou radu................
já ti to řeknu snadno: Suntour Duro je něco jako Škodovka… a Manitou Black je Mercedes. A nemusíš zakládat toliko threadů:-)jeden obvykle stačí…
takze jako vetsi spotreba,drazsi ruceni a nahradni dily?:-))
:-D tak tohle jsem opravdu nečekal :-D
já jsem přecijen mluvil spíš jen o té kvalitě:-)
:) ale vpodstate mas i pravdu. i kdyz to srovnani plati spis pro sr vs. lisak nez sr vs. indian >:)
jj:-).ale je to spis tak,ze vetsi pocatecni investice a pak dlouho nic:-)
Az do prvni povinne servisni prohlidky ;) Kdyz teda vydrzi v jednom kuse.
zadne POVINNE servisni prohlidky nedodrzuju a zatim si tu pro me nebyli..:-). jenom vymena oleje,jak se mi zrovna chtelo.stejne to konce zaruky v pohode vydrzi a pak uz se musim starat sam.
… a vyšší poruchovost …
Správně. ;-)
Moje srovnání by bylo Seat vs Volvo. Jedno je lidovka kde hlavní je cena a funkce trochu je pozadu , to druhé je funkční, nesedí každému a je dražší.
kecas z hladu..
souhlasim.suntour je takovy daewoo a manitou ta skodovka:-)
a fox je honda, mnami mnam :-)
japonec az na konec;)
SUNTOUR NEKUPUJ. JINAK TOHO BLACKA TI MŮŽU DÁT ZA TROJKU SKORO NEJETÝHO, ALE JE TO JEN 100mm ZDVIH TAKŽE TO TI ASI STAČIT NEBUDE.
proc nekupovat Suntour??
„lehkej sjezdik“ vydrzi snad vsecho..
Duro se pri jizde pod tvejma 75kg temer nehne.. to neni XC vidle..
myslis nehne ve vertikalnim smeru?:-). hele ale mam otazku.ty nepouzitelny XCP75 atd… chodi nove stejne dobre jako ty co byly k vyzkouseni na sportlifu nebo se suntour uz snazi vyrabet neco pouzitelnyho?
hmmmm… treba se polepsili (neverim).. na SL sem nebyl, ale tech par XCP75 co sem mel tu cest poznat bylo jak sazet sportku.. pujde nebo nepujde?? otazka nahody…
hele, tobe se to libit nebude, ale v otazce torzni a horizontalni tuhosti se tvoje vanilla muze na duro jit maximalne divat a tise zavidet…
V OTÁZCE TORZNÍ TUHOSTI BYCH MOC NEVYHROŽOVAL, NA MOJÍ TORU SE DURO NECHYTÁ A CO SE TÝČE FUNKČNOSTI A MATERIÁLŮ PŘI VÝROBĚ POUŽITÝCH, TAK SEM SI JIST ŽE ZA TU CENU SE DÁ POŘÍDIT LÍP. JINAK NA TOM SL SI FAKT MĚL BEJT A TO DURO SI TAM VYZKOUŠET, POKUD BYCH JÁ BYL DISTRIBUTOR TAK BYCH SE STYDĚL JE TAM VŮBEC VYSTAVIT K VYZKOUŠENÍ. DALŠÍ NESMYSL MI PŘIPADÁ INVESTOVAT DO TUNNINGU, KDYŽ SI MŮŽU ZA ŠEST LITRŮ KOUPIT TORU 120mm A VIM ŽE BUDE LEPŠÍ.
panove co to tady povidate?:-)).fox se nechyta na duro,duro se nechyta na toru… chudinka moje chatrna vanilka…:-)))
S TIM FOXEM NEVIM JAK TO JE, ALE TORA JE KAŽDOPÁDNĚ LEPŠÍ NEŽ VANILA A TO Z DŮVODU ŽE SE VYRÁBÍ VE VERZI PRO "29 BIKY :-p
rychle všichni utíkejte SMR je tady :))))))
:D
Nevím, proč nevěřit fousáčovi je jeden z mála co má k tématu co říct. Duro je skutečně nejpevnější a levné Duro se dá srovnávat jedině s Torou. Obě vidlice jsou z podřadnějších materiálů. Ocelové nohy, ocelový sloupek. Váha okolo 2200g. Není o čem diskutovat. Srovnávat jdou spíš tyhle vidle a ne Duro verzus Black. Black je XC vidle s nízkou váhou a mnoha systémy. Není Black jako Black. Pevnostně musí být níže. FOX je stejná kategorie a skutečně s pevností je na tom hůř. Tora verzus Duro je stejná váha, podobná pevnost. Rozhodovat by mělo více funkcí na Toře rozdíl ceny je oproti tomu více než dvojnásobný. Kdo se rozhoduje, tak tohle snad k výběru stačí. A ještě podstatný detail, Tora nepotřebuje naladit.
Nevim co je na ocely podradnyho? Bych spis rek ze hlinik je podradnej material, ale to je vec nazoru
Odpovídám k věci na přímý dotaz tázajícího. Ty upozorňuješ na zásadní chybu. Je tedy na tobě abys přesvědčil tázajícího, proč si má koupit vidlici z oceli. Tahle tvá poznámka mu zatím moc nepomohla, určitě z toho bude mít jenom zmatek. Chtělo by to rozvést.
No ja ho o nicem presvedcovat ani nehodlam jenom sem se podivil nad tim ze ocel je nakej podradnej material
Ale tohle není obecná debata o oceli. Tohle je thred o konkrétních vidlicích. A ty musíš mít sakra důvod a jistě závažné argumenty a poznatky, které pomohou tázajícímu. Jinak bys nepsal do tématu.
Na ten hlinikovy sloupek by se mel zeptat Tinka, kdyz vyrazel jezka. Nicmene souhlasim, na XC se mi vice libi hlinikovy sloupek.
Tak tohle uz bylo uplne mimo :) P.S.: Treba u dvoukorunek se ho nebojim ani na sjezd… teda ne od suntouru :)
no jasně když chceš spodem vyrazit dva ježky najednou tak se nediv že to křupne, tenhle typ namáhání se při jízdě běžně nevyskytuje :)
Jezek se nevyrazi.I kdyz se o to nekteri sporivci snazi stejne neni vetsinou pouzitelny.
Pocitam, ze je asi nechtel znova pouzit. Jen tam nechtel mit tri.
Asi tak. Ocel by to asi unesla, hlinik ne. Jinak se vsim souhlas. Porad mi ale neni jasne, proc treba Marzocchi cpe ocelove krky i na vidle okolo 10tkc, kdyz konkurence tam dava hlinikove.
Marzocchi mela nekdy vic verzi jednoho modelu, na nekterych byl CrMo krk, nekde Al. Nevim vsak jestli to jeste plati.
Ja vim, ale k nam se standartne vozily jen ty s ocelovym.
U Bartonicka Ti tusim za cca 3tkc nalisuji hlinikovy, cimz se ale zase dostavas do jine cenove hladiny. Jako priklad uvedu MX Pro ETA – katalogova cena 13500 Kc, ale krk je ocelovy. Pokud by jsi priplatil dalsi 3 tkc, muzes mit zrovna Marathonku (nehlede na to, ze se ji obcas podari okolo 15tkc). Proc hledaji vahovou usporu zmensovanim olejove lazne a jinym tvarem korunky, misto toho, aby vymenili krk ?
To vyzera, akoby stejna vaha vypovedala o stejny tuhosti.. ps: Urcite ti mejlnem :)
no srovnavat duro a vanillu je podle meho nazoru neco jako srovnavat fabii s treba passatem,nicmene si myslim ze mezi treba blackem a vanillou je podstatne mensi rizdil nez vetsina lidi z bike fora rekne,nechci tim nikoho urazit ale vanilla je chidom totez co psylo,tora a black(mluvim o pruzinovejch verzich),ale treba pike,nebo reba,popripade nixon je podle meho nazoru minimalne o tridu lepsi vidle,fox je povazovanej za neco extra pritom je to obycejna vidle jako kdejaka jina
TO SIS ASI ZADĚLAL, ALE DYŠ SME POMĚŘOVALI BLACK S VANILOU PO SLEPU, TAK KAŽDEJ ŘEK ŽE JE LEPŠÍ BLACK (uznávám že je to nicneříkající subjektivní názor).
PS: POMĚŘOVALI SME TO SAMOZŘEJMĚ PŘI DOWNHILLU :-)
a přitom ani jedno není DH vidle :)
…PO SLEPU …PŘI DOWNHILLU ??? :)
mali integralu naopak… to je ta moda z cias kriss-kross… :-)
JINAK TO NENÍ TEN PRAVEJ HARDCORE ;-)
Přečti znovu, nesrovnávám FOX a DURO. Pouze odkaz na pevnost. Kvalitu chodu nikoliv. Ostatně kde myslíš, že se pro FOX vyrábí komponenty? :-) Nevím, podle čeho posuzuješ ten chod ale pro jízdu je rozhodující jaký systém je ve vidlici osazen. Pike a Reba a Tora mají vnitřnosti stejné. Zrovna tak Nixon a Black. Samozřejmě pouze verze TPC. Tyhle systémy jsou si funkcí a naladěním velmi podobné. Rozdíly, které jsi pozoroval mohou být dané pouze jiným naladěním pružin. Případně nahuštěním. Takovéhle soudy jsou dost ošidné. Potom se v tom ztratí i to, že ten FOX má systém naladěný jinak a chvála na něj je celkem oprávněná.
Co treba material vnitrnich nohou ⇒ pasivni odpory? ;)
Budeš se divit ale ocel na tom byla vždy lépe než dural s povrchovou úpravou. Proto bylo zpočátku tolik kouzel a zdůrazňování povrchových úprav duralových kluzáků. Všechny prospektové triky mají nějaký svůj reálný základ :-) Slyšel jsi snad o nějakých speciálních úpravách tvrdochromu? No a Nixon a Black mají nohy stejné :-)
Diamanty jsou taky docela hezke. Nebo jsi snad slysel o nejakych prikraslenich briliantu?
Btw. mluvil jsem jen o rozdilu.
slysel..
no a nebyly problémy najít tu správnou povrchovou úpravu pro hliník již dávno v minulosti.Vím, že na to má vliv těsnění-buffera, futra apod.Ale i tak co mám zkušenosti tak tvrdochrom od suntouru mi připadal vždy o něco méně „klouzavý“ než ta povrchová úprava např na mém duku-sem vždy zkoušel jen čistě vnitřní nohy ve vnějších..
Nepoužívá RS na alu vnitřních nohách nějaký povlak? Něco se tu psalo v souvislosti s lithiovou vazelínou. Jinak tvrdochrom u Suntouru můžu jen chválit, drží jako prase, viděl jsem Judynu, zánovní, zlátly jí nohy nad stírákama, fuj fuj.
no mozna ze by sis to predcist mohl znova ty protoze jsem nepsal ze nixon nebo pike maji lepsi chod ale ze to jsou lepsi vidle.Coz se na me nezlob ale jsou,psal si ze to chces na enduro a tam si myslim je pevna osa a vyssi zdvih dostatecnej argument.Krom toho ze sem tim myslel ze to sou lepsi vidle nez vanilla a ne Tora .Promin,mozna sem to nevyjadril jasne.cao
Hrušky jabka, jabka hrušky, ať to lítá. Možná by bylo dobré podívat se nahoru o čem je tahle diskuze.
Když Duro tak jedině „E“. Tink tady dřív psal že „D“ a „E“ jsou v podstatě jiné vidlice. Jak to tady čtu tak mám pocit že cokoliv mimo Suntour se vám zdá dobré, no dnes jsem měl v ruce jeden nejetý kousek MX Comp ETA 2006 a nějak tam asi Taliáni nedali ventil či co, chodila přinejlepším jako Axon před tunningem. Bez tlumení. A jestli je toto tovární nastavení tak je to DoDo výrobek. MUPY MUP.
NO ESLI TO NEBUDE TIM, ŽE TENHLE MODEL VYRÁBÍ SUNTOUR.
MX Comp ETA 105mm? I kdyby, je to podle receptury Marzocchi, jenže někdo buď otevřel ventily v plunžru naplno, nebo tam něco chybí, buď ventil nebo regulační prvek v plunžru a nebo tam není olej :o/ Chtělo by to rozdělat a zjistit v čem je problém. Ta vidle chodila jako když Marzošku otočíš nohama nahoru a necháš přelít olej a pak s ní zapružíš.
Tipoval bych to na ten olej – kdyz jsem ihned po zakoupeni otevrel marathonku, tak krome toho, ze byly pruziny zapatlane nejakym bilym sajrajtem, byla v kazde noze jina hladina oleje.