• Misfit

    Caute chcem sa spytat ktoru z tychto vidiel by ste brali skorej? Rock shock Tora 318 alebo MArzocchi all mountain 3? Chcem to na enduro bez dropov, na fulla a mam 100 kg

    0 0
    • khooca  

      Záleží na tom co upřednostnuješ – chod (tora) x tuhost (am3). Obojí se vzájemně u těchto modelů vylučuje.

      0 0
    • cabbage  

      kdybych byl Pa-dlista, tak bych ti poratil, aby sis to nasel v historii;)

      0 0
      • Misfit  

        No v historii su o tore dva thready takze nic moc… navyse chcem priame zrovnanie tychto vidiel… a Nixon je cca o 5000sk drahsi nez tieto dve vidle:)

        0 0
    • McBlacky  

      vem jednu až ji zlomíš vem druhou až i tu zlomíš kup nixona :)

      0 0
      • kesu  

        tak ten urcite vydrzi vic nez tydle,haha,se svejma 1,9kg,dobry.Jestli ti tydle dve prasknou zkus pika nebo sermena,popripade Z1.Ale nixon neni pro lidi co zlomej allmoutain ale pro pohodovy lehky enduro.Kdyby bylo po mem koupil byh Relevationa nebo nejlepe pika…jsou sice drazsi ale letosni pike by sel asi sehnat okolo jedenactky a je to jiste lepsi vidle nez ty co zvazujes,tot muj nazor

        0 0
        • McBlacky  

          mě je to úplně šumák :) ale nixom má hezkej chod a pěkně ke konci přitrzuje, což bych na lehčí FR bez skoků viděl jako optimální. AM tě vyklepe. Toru jsem zkoušel jen jednu ale nevím typ (čau Jogadore) a rozhodně se mi chod nijak zvlášť nelíbil.

          to s tím lámáním byl spíš vtip, ale nikde není psáno že 1,9 vidle neustojí víc než 2,2kg.

          0 0
        • K2  

          Relevation se mi hodně líbí, ale vzhledem k tomu, že je to lehká vdle, tak bych ji asi s Pikem nesrovnával.

          0 0
        • TinkTink  

          K tomu Shermanovi snad jenom tolik:

          http://www.bajkshop.com/tink/vidle.jpg

          0 0
    • lubos  

      Zda se mi, ze AM3 se tady jednou resila, a pry je to neskutecnej shit, ponevaz to z Marzocchi vidlici ma stejny snad jenom jmeno. Nema vnitrnosti jako jsou uvedeny na webe M. Ale nevim jestli jsi to dobre pamatuju. Snad nekdo napise vic. Jestli je to tak, tak uz nemas dal co resit :) Mozna to je v historii tady jinak.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • marapara  

      Můj favorit je Tora

      0 0
    • JMT  

      Muj favorit ja allmountain

      0 0
    • wroum  

      toru! AM 3 je fakt spatna.

      0 0
    • tomPY  

      A ta Tora má byt Solo Air, alebo U-turn?Ale tk či onak račej RS.Mimichodom ešte pred rokom by som váhal,a pred dvoma rokmi jednoznačne Marzocha.Nuž časy sa menia.

      0 0
      • Misfit  

        Ta Tora asi U turn pruzina

        0 0
      • vlk  

        tora se vyrábí ve 2 verzích Solo Air, a pružinový u-turn.Ale přestože by měli mít s reconem stejné vnitřnosti, pocitově se mi zdá, že má recon tlumení trošičku příjemnější.

        0 0
    • tomPY  

      Tak to si moj človek,vzduchu až tak neverím.A čo sa týka tuhosti je uplne v pohode.Má ju moj kolega takže som ju aj testoval.

      0 0
    • hikerius  

      Marzocchi je o mnoho kvalitnejsi nez RS, MAl3 je delana v erope a ne nekde v Asii, ma mnohem vice kovovych dilu a hlavne ma dlouholete zkusenosti v motokrosu tak asi vedi proc to delaji a nechapu lidi co tvrdi ze Mar.je nejaka SRAČKA jsem zvedavy na cem jezdi(tak zazracnem) vzhledem k cene MARZOCCHI ZDAR:-)

      0 0
      • cabbage  

        :o)

        0 0
      • Martyss  

        Bohužel…kolo není motorka.....

        0 0
      • wroum  

        LOL a este jednou LOL :-)

        0 0
      • McBlacky  

        hele s tímhle názorem bych se tak moc neprsil… marcoki pod mx comp jsou totál shit a pak už se dá mluvit o vidli, ale ta citlivost :/ ostatní docela pokročili ve vývoji, RS o hodně a manitou stabilně zlepšuje výkon. Italové trochu zaspali, podle mě to že už nedělaj mx comp coil je velká chyba a taky vidle dělají v asii a low end modely pro ně dělá suntour :)

        0 0
        • RomanH  

          Porad Ti ale nic nebrani dat do MX Compu dve pruziny.

          0 0
          • McBlacky  

            no jasně že ne, ale musiš si je dokoupit. a navíc nebudeš mít seřizování předpětí (musel bys dát i nový zátky – bez ventilku) a taky vzduchovky maj fakt dlouhý negativky takže budeš mít při přidání pružin větší sag podle mě ustoupiliod tohoto modelu kvůli váze, protože ta je brutální – 2,4kg, ale zase jsou to držáky a vydrží to i dirty a skočky

            0 0
            • Peslezedirou  

              Šlo by nechat horní zátky a pružiny doladit lehkým dofouknutím vzduchu? Mám takový pocit, že podobný systém používal RS…

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Vzdyt Marzocchi to tak dela.

                0 0
              • McBlacky  

                jsem původně chtěl mít v jedný noze vzduch a v druhý pružinu, ale citlivost je horší než se dvěma pružinama, logicky. Na nezávodní kolo je jedno že to nejde tunit podle profilu a povrchu závodu takže už to neřeším. S tím doladěním to je možnost, ale jakýmkoli přidáním vzduchu přicházíš o citlivost. Protože pružina začíná pracovat od minimálního impulzu zatímco vzduch ne – tam to záleží samozřejmě na tlaku a velikosti komory. proto taky ty delší negativky v comp air, u marcoki je to hrozně easy systém, navíc nízkotlakej. Je to snad jediná vidle která funguje air i coil s minimálním zásahem. Ale dneska už je samozřejmě v porovnání s modelama RS a Manitou v podobný ceně k smíchu. Jediný co je na ní super je výdrž a údržba

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Hlavní problém citlivosti u M jsou stíráky, vytvářejí neskutečný odpor který se ještě znásobý nafouknutím komory. Když půjčuju bike Bee, tak jí nafouknu jen jednu komoru a z druhé udělám negativku. Sice je velký sag, ale aspoň trochu pod 56 kily funguje i když to je furt hrůza.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jak uděláš z druhý negativku? máš doma vývěvu??? nebo vyfoukneš obě komory zanoříš vidli a pak nafoukáš jednu, tzn ve druhý je malý podtlak? Podle mě to až zas tak stírákama není, coil verze je měly stejný a zobou

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Jasně, v jedné noze udělám podtlak a druhou nafouknu podle váhy. Ale je to jen nouzové řešení o víkendu. Síráky mají stejné, ale pokud je uvnitř vzduch tak se odpor ještě zvětší, stíráky se jako by přilepý k noze vidlice. Ve verzi coil to není tak znát…

                      0 0
                      • Daf  

                        To je naky divny ne? Jak se muzou stiraky prilepit vic k vidli kdyz ten tlak ve vidli se stirakama nema nic spolecneho? Je v uplne jine komore.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Nejsem žádný laborant a ladič vidlic, ale tohohle faktu jsem se prostě všimnul. Stíráky mají břit na stírání prachu atd. a pod nima jsou ještě břity, které drží olej tak kde má být. Pokud je ve vidlici vzduch tak se někde musí projevit nějaký tlak, který by vysvětloval ono přilepení. Teď fakt nevím jak to vysvětlit, nejsem odborník přes tuning, ale poku by se odstranil dpor stíráků tak se výrazně zlepší citlivost…

                          0 0
                          • Daf  

                            Vzduchova komora je prece ve vnitrnich nohach vidlice. Ty stiraky kryjou jen mazaci lazen pred necistotami. Vzduchovky jsou min citlive, ponevadz tesneni ve vnitrnich nohach musi utesnit tlakovou komoru. U pruzinovky to takhle utesnene byt nemusi proto kladou mensi odpor.

                            0 0
                            • milan1  

                              Zkus si to někdy rozebrat.

                              0 0
                            • goofy  

                              Sice vzduchovku nemam, ale dle meho logickeho pochodu: vzduch tlaci na olej, olej se tlaci dolu, mezi vnitrni a vnejshi nohy, a tudiz tlaci i na zminene olejove tesneni…

                              0 0
                              • McBlacky  

                                ano u marcoki ne u manitou

                                0 0
                              • milan1  

                                Třeba u své vidle ten vetilek taky někdy najdeš.

                                0 0
                                • goofy  

                                  No uvazuju mezi letosni Z1 Sport a Drop Off 3, a ty uz jsou dolazovany vzduchem, ale u me stavajici Z.1 MCR mam nastesti zatim klasicke stelovatko. Ach jo… Jak se mi s ni bude tesko loucit… :o(

                                  0 0
                            • McBlacky  

                              vzduch u marcoki je „na“ oleji a ten tlumí i maže takže ho drží ty stíráky. Kromě běžného zamezení sáknutí oleje musí držet i proti tlaku vzduchu. od scareba je to odlišný. dáváš jeden olej na tlumení a druhej do evila :)

                              0 0
                              • Peslezedirou  

                                No a je to :o)

                                0 0
                              • Daf  

                                To se pak nesmej divit ze jim to nechodi :))) Priznam se Marzocchi jsem rozebranou nemel. Jen RX a Manitou a tam je to tak, jak jsem myslel :)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  ale bez vzduchu jenom coil to chodí začátek zdvihu lehkým zatlačením malíčku o představec :)

                                  0 0
                        • milan1  

                          A ve kterépak komoře máš ten tlak uzavřený a čím je uzavřený?

                          0 0
                        • McBlacky  

                          ??? to je open bath takže to má společnýho hodně, vlatně všechno :))

                          0 0
          • milan1  

            Ale brání. Už jsem to psal. Tohle jsi mohl provést u prvních modelů. Nevím přesně od kterého roku, tuším 2004 začali prodlužovat jeden plunžr a dávat tam delší negativku. Tam už ty pružiny nenarveš a nenarveš je ani do nohou, které mají zesílení, ptej se wrouma.

            0 0
            • RomanH  

              Toz to jsem nevedel, porad se neco deje.

              To Blacky : 2,4 kg – to snad ne. Mam starou poctivou Z3 Coil se zeleznym krkem 200mm a ta vazi 1998g. Cim tu hmotnost tak nahnali ? Ale souhlasim, ze Marzocchi jde milovymi kroky do … Dneska bych mel fakt tezkou volbu (Marathon 120 / Fox Float, Vanilla / RS Relevation). Tu marathonku bych volil vicemene kvuli sympatii ke znacce, dostupnosti ND a snadne servisovatelnosti.

              0 0
              • McBlacky  

                tak nevím jestli mi blbě váží váha, ale mc comp coil 105 2003 má 2,4 s olejem a pružinama, krk 21 ocelovej (nastavovanej vletováním u Bareše (+40gr max))

                0 0
                • RomanH  

                  Ufff. A pak porad ctes, jak novym obloukem a novym materialem ubraly vyrobky na hmotnosti a pribraly na tuhosti.

                  Ja to vazil na digitalni vaze, co pouzivame v praci na obch. zasilky. Vim, ze porovnavame uplne jine vidle, ale takovy rozdil pri podobne konstrukci bych necekal – tipoval jsem max. 2,1–2,2kg

                  0 0
                  • McBlacky  

                    na zimáku mě to nemrzí, ale na závody by to nebylo :) ale zkusím to ještě převážit na něčem lepším než máme doma :)

                    0 0
                • milan1  

                  Tady připomenu vnímání podle značek. Takovouhle strašnou váhu má od Suntouru nový RUX. Rux je mohutností srovnatelný s Drop ofkou od Mkarzocchi a kdo by opravdu hledal motokrosové technologie, tak je najde právě v RUXu. Preciznost provedení naprosto nesrovnatelná. Kdo by se zabýval technickým provedením uvnitř a chtěl srovnávat, tak by se u Drop ofky mohl jenom chechtat a zase chechtat.

                  0 0
                  • goofy  

                    Myslis konkretne Drop Off 3 2006? Ta bym mne docela zajimala, jak to uvnitr vypada. Uz si ji mel rozebranou? A treba jezdil? ;o)

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Je opravdu zvlastni, ze se vsemi temi vymozenostmi nedokaze Suntour udelat alespon jedinou fungujici vidlici.

                    0 0
              • senožrout  

                Souhlasím s tebou. Já mám tutéž Z3 a s Al krkem má něco pod 1900g. Já měl těžkou volbu. Marathonka se mi líbila kvůli TST, dobré zkušenosti se značkou, servisnímu zázemí v Plzni a design taky není k zahození. Nicméně, rýsující se technologické zaostávání, lapálie současných vidlic M s kvalitou a vakly, to že nemá 32 nohy, a že Relevation je za 10500 rozhodlo. Bude Relevation.

                0 0
      • Peslezedirou  

        Hi hi, máš recht. Můj osobní favorit na Enduro a lehčí FR je RS Sid. Solidní tuhost, nastavíš jak potřebuješ, zdvih tak akorát na ostřejší enduro,psali to ve Velu.

        0 0
      • milan1  

        Je hezké, že jsi se přišel podělit s tím, že jsi slyšel, že tyhle vidle jsou nejlepší. Bohužel spletl sis fórum. Pokud máš opravdu potřebu radit, tak taková diskuze na Ivelo bude pro tebe ta pravá. Najdeš tam pro tebe spřátelené odborníky a všichni tě jistě pochválí za odbornost. To, že v té vidlici nenajdeš žádné motokrosové technologie ani nepoznáte. Z motokrosu tam najdeš jiné věci. Jako třeba extrémní obava ze znečištění v terénu, opravdu převzatá z motokrosu. Tenhle přístup, plus naprosto nevhodně řešení vzduchového odpružení přináší necitlivost a ta se u kol zase cení. Je to holt těžké přebíhat z disciplíny na disciplínu.
        Tady to bývalo dřív takové jako dnes na Ivelo ale čas letí a poznání nezastavíš. Mrzocchi je stále stejná jako bývala, Manitou v podstatě taky a RS udělalo velký skok. Mnoho lidí díky vlastnímu přístupu pochopilo, že citlivost je důležitá. Velikou brzdou v tomto poznávání byli takoví rádci jako jsi ty. Znalosti lidí na tomto vebu jsou dnes na takové úrovni, že zde působíš směšně. Spletl sis buď čas, nebo diskuzi. Čas zpátky nevrátíš ale diskuzi na jiném webu můžeš jistě obohatit.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Ale ta necitlivost je tam přece schválně, tak to má být, to by soudruzi v Itálii nedopustili :o))))))) Mám italku a ta moc nežehlí, ale je to tak určitě schválně a správně :o)))))))))))

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jejda nežehlí :o)

            0 0
            • milan1  

              Rozumím že nežehlí. To je ale vymyšleno geniálními italskými motokrosovými konstruktéry a jenom extrémně vnímavý kolista to dokáže odhalit. :-)

              0 0
              • Peslezedirou  

                Spíš hypersupermega vnímavý biker, který si dokáže objektivně zhodnotit svojí investici do necitlivé vidle :o)

                0 0
          • McBlacky  

            si měl vzít češku :)))

            0 0
      • lubos  

        LOL

        0 0
      • kesu  

        tak to by me teda zajimalo cim je maruska kvalitnejsi :):),tim ze je neprosto necitliva?nebo svou neprekonatelnou vahou blizicim se ke 2,5kg?nebo tim ze si na tom muze clovek nastavit maximalne utlum?Jo,do roku 2001 dokud delali obycejny vidle s kombinaci pruzina-olej a vahou okolo 2kg byly super ale ty casy jsou davno pryc.Pravda,v Asii se nedelaj,ale zajimalo by me o jakym italskym vyrobku se da rict ze je kvalitni..Jediny co na marzosce obdivuju je,ze u ni clovek nemusi vymenit olej pomalu ani po deseti tisicich kilometrech a chodi porad stejne (blbe)

        0 0
        • kesu  

          aha prominte,vyse uz je to vsecko napsany:)

          0 0
          • milan1  

            Hikeriusovi to neuškodí slyšet ve více vyhotoveních. Podívej dolů. Něco na té Marzoše přeci musí být. To by jí všude nechválili.

            0 0
            • hikerius  

              Tak ze u vas je Maruna je jedna s nejhorsich vydlic co co mate vy(RST):-))) a co vam na ni porad vadi kdo na ni vsechno jezdil ze ji tak zna(asi zavist:-))? Mudrcové!!!

              0 0
              • milan1  

                Trefil jsi to naprosto přesně, je vidět, že máš své zkušenosti. Ono opravdu přejít z RST na Marzocchi je velký skok. Při něm opravdu poznáš neskutečnou pevnost a co ta vidle pobere, to jste lidi neviděli. Bohužel tohle platí jenom pro srovnání právě těchhla značek. Kdybys přešel na Manitou, nebo RS, tak budeš taky u vytržení a to dokonce ještě většího, než znáš teď. Bohužel spousta lidí díky rádcům jako jsi ty končí u té Marzocchi a mají před sebou ještě další stupínek poznání. Při dnašních cenách by si ten tvůj mezistupínek ke skutečné kvalitě mohli ušetřit. Tady k tobě mluví lidé, kteří si už tímhle vším prošli, tak je přestaň přesvědčovat a pouč se. Jestli se chceš ale jenom bavit se stejnými na poloviční cestě, tak zvol jiný web, jak jsem ti navrhoval a budeš spokojen.

                0 0
                • hikerius  

                  Ty jsi asi nesmirne nadany clovek tolik toho vis:-)) Manitou je proste meka byla,je a bude to je vse

                  0 0
                  • milan1  

                    Kolik a jaké typy jsi vyzkoušel? To vyřeší minulost. Do budoucna jako ty nevidím.

                    0 0
                    • hikerius  

                      RS judy-SL,Manitou axel elite, me proste nepresvecis pro me je 1 Maruna, ty zase cpes lidem do hlavy RS a Manitou, je to tak:-)) (kolik vazis?)

                      0 0
                      • milan1  

                        Necpu lidem do hlavy určitou značku. Vedu je k tomu aby se saami dokázali rozhodnout a to bez takových rádců jako jsi ty. Jsem ze spolku pro uvádění falešnných báchorek na pravou míru :-)

                        0 0
                        • hikerius  

                          Vedes je tak aby meli co si myslis ty a par zarputilich Manituaru asi tak nejak, asi je pro tebe Marzocchka opravdu moc velka konkurence:-)

                          0 0
                          • gaston  

                            Ja muzu porovat Mar EXR vs. RS Pike ale nedelam to, neda se prci srovnavat vidle urcenz na ruzny jezdeni mezi sebou … a proto netvrdim ze MARZ, je sracka, kdyz jsem s ni nebyl spokojenej, ale rikam že MARZ EXR neni nic pro me.

                            0 0
              • McBlacky  

                hele zkus si třeba takovou rebu, vanilu, blacka, duka a pak to srovnej s mx comp pro eta. Cenově je to ±2000kč okolo desítky. no a pak napiš reference…

                0 0
                • hikerius  

                  jakeho duka a blacka myslis?(prosim presneji)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    vždyt je to jedno ne, prostě toho zkus víc a uvidíš. Black je lepší pružinovej (chodem). Duke myslím spíš race a sl ale i xc choděj pěkně, zatím nejlepší chod u duků se mi zdál u SL 2005 100mm..

                    0 0
        • hikerius  

          Maruska je delana na ostrejsi teren a ne na marathony proto se na vahu tolik nehledi spise na kvalitu materialu tak ze tady neplet vahu jsme nekde jinde (ty tech par deka neuvezes?) jo a citliva je zase vzhledem k pouziti(teren) mel jsem RS Judy05:-(((((( RS radeji uz ne!!! VIVA MARZOCCHI!!

          0 0
          • McBlacky  

            záleží jakou judy, ty nejlevnější TT jsou mega hustej shit. Ty nejdražší už maj i tlumení a vcelku to zase není tak hrozný, ale na starý hydracoily judy race to nemá a už nikdy mít nebude

            0 0
            • kesu  

              ze se nepochlubi sam co na cem jezdi ze se porad do nekoho navazi ze jezdi na RST…:):)

              0 0
              • McBlacky  

                RST jsou ale dobrý vidle pro lidi co jezdí pomalu a lehčí terén. Oni fakt zobou, ale při tvrdší rychlejší jízdě se projeví nedostky v konstrukci a hlavně nefunkční tlumení. no ale nevracel bych se k nim :) moc novějších jsem ale neměl možnost testnout, protože to lidi co znám prostě nevozí. Takže znám jen capu 04, gilu 05, gilu 05 a vozil jsem gammu aet 2002

                0 0
                • kesu  

                  gammu aet mel bracha a az na to ze se vyfukovala vzduchova komora a nemelo to tlumeni to nebyla az tak spatna vidle,chodila vcelku pekne a tenkrat za ty penize ani nebylo nic jinyho

                  0 0
          • kesu  

            jenze RS judy je od roku 2002 prisernej shit(nezlob se na me ale je)a srovnavat podle toho ostatni je neco jako rict ze mercedes je shit protoze vito neni nic moc.Jestli to posuzujes podle axela a judy a tvrdis ze marzochi je skvela pok ses opravdu mimo.Jo a pul kila,mizernej chod,tak proti tomu je lepsi pevnost dost malej argument.Krom toho ze za deset tisic se da koupit treba pike ktrej je porad o dost lehci,ma pevnou osu,je tuzsi a chodi nesrovnatelne lip.V dnesni doe si koupit marusku je obhajitelny jen pokud na ni dostanes nejakou super cenu(zadarmo)

            0 0
            • McBlacky  

              hele myslím že kdyby mx comp stál 4000kč tak to bude ideální vidle pro lidi co chtěj jezdit víc drsně a nic neřešit a nezáleží jim až zas tak na váze komponentů.

              0 0
            • hikerius  

              Ja mam zrovna marunu Al3 a jsem s ni uplne spokojenej jo a je skvela:-)a chod je taky na 1(mam ji do terenu) jo a na cem jezdis ty(manitou:-) co na ni porad mate:-( vzdyt je to lety proverena vidle kdyby ne tak se pohybuje v cenove relaci RS a Manitou.

              0 0
              • kesu  

                to ze neni citliva a ze je tezka jak krava,ale to uz sem napsal,koncim tudle debatu.ahoj a hezky svatky

                0 0
              • milan1  

                Proč se stydíš za svoji vidlici Martínku. Podle mě jsi nick totožný s nickem Martínek na Ivelo. Klasický odborník který má MX 105, jezdil předtím Judy TT a do každé diskuze zasahuje klasickým stylem militantních Marzochistů. Jsi čitelný na tomhle vlákně http://ivelo.cz/…a_kola/14647

                0 0
              • lubos  

                to bych rad vedel, jak muze byt AM3 leta proverena vidlice :)

                0 0
    • hikerius  

      Hoši, všichni bikeri nevaži 60 kilo tak musi mit kvalitni nacini manitou je na 90kg strasne meka RS je blato :-))))

      0 0
    • gaston  

      Co PIKE? Bouhužel k cene vidle pripocitej nabu na pevnou osu + vyplet, nebo novy přední kolo.

      0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.