zdarec koupil jsem nove kolo a je na nem vidlice marzocchi mx pro 120mm. na starem kole mam asi 4 měsíce starou rock shox tora302 se zdvihem 140mm. ? mužete nekdo poradit ktera je lepší? nikde sem nic nenašel. a sem začatečnik… =) diky kuba
zdarec koupil jsem nove kolo a je na nem vidlice marzocchi mx pro 120mm. na starem kole mam asi 4 měsíce starou rock shox tora302 se zdvihem 140mm. ? mužete nekdo poradit ktera je lepší? nikde sem nic nenašel. a sem začatečnik… =) diky kuba
A to ti musi nekdo radit co je lepsi?
Jezdi na tom BF nebo ty. Si to nastav udelej srovnavaci jizdu a vyber co ti vic vyhovuje.
Toto je kvalitní příspěvek, cepovat nové uživatele od začátku je třeba :-)
Už vícekrát jsem si všiml, že okřikování je tady dost oblíbené, pomáhejte, pomáhejte neznalým ale když někdo opravdu pomáhá, tak to mnozí nerozeznají.
giff má k dispozici dvě vidlice, může je zkoušet dle libosti a on se ptá kohosi vzdáleného na fóru, která je lepší? a čeká nějakou zázračnou geniální odpověď.
Když se podívám dolů do diskuze, tak mnoho rad níže mu v tom dokáže udělat jenom guláš.
Jedinou cestou je naučit ho aby on sám dovedl rozeznat jak a co má posoudit. K tomuhle právě vedou jedině poznámky zde a to je právě ta kubadova a Vilémova počáteční.
pokud by se giff chytil, dalo by se probírat co a jak by měl a mohl posuzovat.
Jestli se nepletu, tak například jenom namátkou výrazy, jako expanzní útlum jsou pro něho i teď neznámá hesla, která do své jizdní zkušenosti nezařadí. O využití zdvihu,citlivosti a odpovídající tvrdosti pružiny ani nemluvě.
Téma tohohle vlákna je jasné, jak pomoci někomu, kdo má dvě vidlice a sám nerozezná, která je pro něho lepší.
měl jsem na mysli kvalitou…
Kvalitou ceho? Zpracovani? Chodu?
Proste je projed a uvidis. Co bude vic sedet to si nechas.
vždycky se vyraběji mene a vice kvalitni veci… myslel jsem že když se zeptam přimo na strankach určenych k otazkam tak se najde nekdo rozumny a dokaže o nečem poradit. ale jak vidím tak prd. šlo mi o kvalitu možnost nějakeho servisu naročnost udržby atd…
Oboji jsou zavedeni vyrobci. Takze kvalita zpracovani, servis, dostupnost dilu, bude ± stejna. V cem se budou lisit je chod. A to je to, co jsem se ti nejen ja snazil naznacit, zalezi co preferujes. Rozdil muze byt jeste ve vaze. Ale pokud chces aby ti nekdo rekl, co mas jezdit za vidli, to ti tezko nekdo poradi.
Navic jsi nikde neuvedl na jake kolo to ma byt, zda HT nebo FS, na jake jezdeni.
Pokud se ti tedy zdejsi forum nezda, tak to zkus jinde, treba za tebe nekdo to rozhodnuti udela a odpovi ti dostatecne rychle, tak jak si budes predstavovat.
Jak se rika, na blbou otazku blba odpoved.
naprosto chapu že v očích znalce jsem podal špatne otazku… je to na celopero kona dawg rok 2005. po cestak nejezdim skoro vubec jsem z beskyd takže spiše kopečky a sjezdy… kolo jsem koupil starší takže sem nemel ani navod k ničemu a u toho bombra je složitejší nastavovani fouka se tam vzduch do obou stran a nemam tušeni kolik kam nafoukat.
Foukat bys mel podle SAGu, tj. jak se zanori vidlice po nasednuti na kolo. Byva to tak cca 20% zdvihu vidle, coz je pri 120mm zhruba 25mm. Pak uz si tlak doupravis podle vyuzivani zdvihu. Pokud bys chodil na doraz, tak kousek prifouknes, kdyz nevyuzijes zdvih, tak muzes trochu upustit.
Ta MX pro vidle vsak moc citlive nebyly, probraly ji az vetsi razy, aby sla do zdvihu.
Na ten Dawg by teoreticky sla i ta Tora, vzadu to ma myslim 130mm, takze by to nijak nakopnute byt nemuselo.
Co se tyce citlivosti, tak na tom bude Tora lip, jak MX.
super dik za radu ale ta mx se fouka do praveho i leveho tlumiče a mělo by se na každou stranu jinač. že každa slouži k nečemu jinemu nebo co…
Do kazde nohy MX bys mel foukat stejne. Pokud si to dobre pamatuju, tak ty tlaky byly dost nizke cca 30–40 PSI.
mám tohle kolo s touhle vidli aby to bylo uplne přesně http://www.kona.cz/…2k7_kolo.php?…
No vyse jsi psal o modelu 2005. Odkaz je na model 2007. A i tam je asi trochu zmatek, protoze v popisu pisi vidle MX Comp, ale ty nemely vyvedeny ven zpetny utlum, ktery na fotu je.
At uz je to verze Comp, nebo Pro, tak vnitrnosti vidle jsou prakticky totozne, jen je navic vyveden ten zpetny utlum.
Pro foukani plati to co jsem psal vyse. Manual je na strankach vyrobce.
když jsem kolo dostal tak mi bylo řečeno že je to model 2005 a ted jak jsem hledal tak sem zjistil tohle. tak se omlouvam. ale na vetší sjezdy bude asi vhodnějši vidle s vyšším zdvihem je to tak?
Ano, teoreticky by mel byt vetsi zdvih plusem. Navic ta tora ma vetsi prumer nohou, 32mm tora, 30mm marzocchi. Tora je konstrukcne modernejsi, u bomberu je to 30 let stara koncepce prevzata z motocyklovych vidlic, ktera neni v dnesni dobe na kola prilis vhodna.
Přesně tak … mám teda MX Comp z 2k5, ale bude to podobné. V obou nohách je to samé. Někteří lidi experimentovali s různým huštěním nohou tak, že jednu dali větší tlak a v druhé udělali podtlak, jakoby negativku, ale podle návodu se foukají obě nohy stejně.
Jinak je to jednoduchá vidle s otevřenou olejovou lázní, kde tlumení i mazání obstarává jeden olej. Chodí hezky, ale konstrukčně už je poněkud starší.
Mrkni sem … http://www.ivelo.cz/…ol/marzocchi
v tom pripade ti poradim, obe jsou to jebky:))
njn, tak prádne jak tvoja magura tá tora chodiť nebude. a nemá ani tie ocelové vložky na kotúčofky, má len jeden mostík a celý rockshox je moc vokoukanej… ;o)
Pokud se nepletu, tak Tora 302 je vidlice olej-pruzina a MX Pro je vzduchovka. Kazda vidlice bude mit jinou charakteristiku. Vyhoda vzduchovky je, ze si ji nafoukas na svoji hmotnost. U pruzinovky, pokud ti nesedne pruzina, tak ji musis vymenit a to stoji penize. Tora by mela byt teoreticky citlivejsi a mela by mit linearnejsi chrakteristiku, ale ani jednu z techto vidlic jsem nejel, tak nemuzu soudit.
Pokud vymenis MX za Toru, pocitej s tim, ze Tora je o dost vyssi. Vyska osa-vrch korunky pro MX je 493 mm a vysky Tory 130 mm zdvih je 509 mm (vysku 140mm verze jsem nikde nenasel, ohaduji vysku na 519 mm). Takze se zmeni geometrie biku a ram bude vice namahany. Rozdil vysek vidlic 26 mm se v realu trochu zmensi sagem. Zmer si skutecnou vysku obou vidlic.
ta tora je vzduchova a uzamykatelna, jak to myslíš skutečnou delku?
Myslim vzdalenost od osy kola po vrch korunky. To je ta kota v cervenem krouzku…
jo super… dik a je třeba aby vzdalenost byla zhruba stejna jo?
Ano. Pokud namonujes vidlici o vetsi vysce na ram, ktery na to neni staveny, tak zmenis geometrii kola a zvysis namahani ramu. V extremu muze ram i prasknout, kdyz se na nej namontuje vidlice s moc velkou vyskou.
Pokud neni rozdil vysky puvodni a nove vidlice moc velky, tak je to OK.
rozdíl ve výšce vidlic je +/- odpovídající rozdílu zdvihu, takže je otázka na co je rám stavěný,
Kdo zná někoho, komu v poslední době praskl rám díky většímu zdvihu vidlice?
To, že jsou všechny obdobné vidlice na stejném zdvihu velice podobné a rozdíly jsou minimální zde bylo řešeno už mnohokrát.
Měl jsem Dawga osazeneho 140mm RS Pikem 454 AirUturn.. a co se týka geometrie tak mi to nepřišlo nijak zlý (rozdíl byl poznat jen v prudkým vyjezdu), ale bohužel nevím vzdálenost osa-korunka. Pokud bys jí někde zjistil (zkus web sramu), tak ti to snad pro představu pomůže.
Co se týka většího namáhání rámu… mně to neprasklo :)
g