kolik vydrží?zatím jsem používal jenom LX kazetu,sem četl že by měly vydržet víc než Schimana
kolik vydrží?zatím jsem používal jenom LX kazetu,sem četl že by měly vydržet víc než Schimana
Najel jsem na ni asi 6000km, a bez problemu. Sic ted mam novou, ale nevyhodil jsem ji, asi se k ni casem vratim. Jedine co jsem zaregistroval bylo preskakovani retezu ke konci jezdeni na poslednich dvou pastorcich, ale mozna to bylo taky retezem, uz byl dost natazenej , tak 133mm. Jinak jsem s ni problemy nemel, novej retez po asi 2500km (predtim dva retezy), retez na 133.2 … docela se mi zamlouvala. Tez razeni nahoru, jenom sem tam nejaky sram od retezu (razeni v zaberu je dost zatez), vaha klesla na nejakych 310g (nova ma asi 320).
Vydržela mi 5,5tis. km, řetěz jsem měnil poctivě. Předtím jsem měl LX, vydržela mi 8tis., teď testuju XT, tak jsem zvědavej.
Myslim ze otazky na zivotnost kazet, prevodniku a retezu jsou vcelku zbytecne. Zalezi na spouste okolnosti aby bylo hodnoceni objektivni. Me treba kazeta vzdy vydrzi dlouho. Pro zajimavost LX 18000km ted mam XT najeto 16000km a jeste je OK.
Tak, tak Já sem ji roztrh( 4 pastorek) a měla tak 500Km
Každý to řeší jinak. V pětadevadesátým v Brně mi takový fajn starší chlapík na švihu říkal že střídá dokolečka několik řetězů tak dlouho až to všecko začne střílet. Kazeta i převodníky stárnou pomaleji a takhle se to srovná, prostě novej řetěz se rychle vytáhne podle starých převodů. Myslím že mu říkali „Badoj“. A tak na silničce střídám 3 a na biku 4 řetězy po 500ti km a mě to funguje.
to je pravda, ale tim zrichtujes aj prevodniky, takze pak kupovat nove prevodniky, retezy i kazetu, to je celkem dost, vychazi to i pres to levnejsi?
No a co se stane s temi prevodniky, pokud budes jezdit jenom jednu retez a kazetu az do uplne vytahanosti retezu ? Prevodniky jsou prevazne z hliniku, kdezto kazeta z ocele. Kdyz retez vytahas uplne, myslis , ze prevodniky budou ok ?
Myslím že rozhodně nebudou OK.
Já používám levný věci :o) Ale vážně, nepočítal jsem to, pro mě je hlavní že předejdu střílení novýho řetězu na kazetě a přilepování na převodníkách. Na závodním biku jsem doteď najel 7000 km (od loňskýho jara) a tuhle sezónu to v pohodě zvládne, no a pak se to komplet hodí na zimáka/bahňáka, koloběh materiálu. Příště zkusím střídat 5 řetězů, oni v terénu fakt stárnou rychlejc.