Jakým způsobem se nastavuje zpětný útlum vidlice marzzocchi.Musí se vidla rozdělat, nebo to jde i z venku.Popř za jízdy.
Jakým způsobem se nastavuje zpětný útlum vidlice marzzocchi.Musí se vidla rozdělat, nebo to jde i z venku.Popř za jízdy.
Pokud se bavíme o vidli s vnitřním nastavením útlumu (MX Comp), tak nástrčákem jedenadvacet odšroubuješ zátky. Dovnitř vsuneš dlouhou imbusovou tyčku a pokud se ti moc netřesou ruce, tak najdeš v oleji schovaný seřizovací šroub – po směru hodinových ručiček zvyšuješ útlum. Nejde to dělat za jízdy, někde na vyjížďce jo, ale musíš mít s sebou věci, který asi normálně netaháš.
po smeru hodinovych rucicek snizujes utlum.
pravdu má kovář
No asi jo. Musím se teda přiznat, že se mi do terminologie vkrádá chaos. Cituju z manuálu: ..when turning the adjuster clockwise, you will increase the rebound hydraulic damping, making the fork slower during the rebound phase
no vypada to, ze v manualu rikaji to same, co jsem rikal pred chvili.
Díky. Už mám jasno.
mam dojem, ze v kterychsi manualech byl i obrazek a ten byl trochu zavadejici – otaceni tam bylo naznaceno sipkama a smysl stelovani utlumu znamenky + a -. NEkdo, pokud si neprecetl text, si mohl pod + predstavit pridani utlumu, ale to plus znamena pridani rychlosti navratu (ubrani utlumu). NEni to moc logicke, ale co uz.
Hehe, takhle jsem naletel u 888ky. Byla hrooozne lina a obe kolecka nadoraz u – :) Samozrejme sem to zkusil i na druhou stranu :)
Ja mel napsano tohle:
Rotate the adjuster counterclockwise to slow the damping rate and clockwise to soften it.
A nejaky cas mi trvalo nez jsem se ujistil v tom, ze to chapu spravne.
Toz to je super :-) Ted mi to nedalo a podival jsem se do manualu ke sve stare Z4 a hle tohle: Rotate the adjuster clockwise for harder damping, counterclockwise to soften it.
Tos vycetl u ktere vidle? V kazdem pripade, at si manualy rikaji co chteji, u MC Comp, MXC a Z5,4 (dal nevim) je to tak, ze tocenim po smeru hodinovych rucicek se snizuje zpetny utlum. Ono uplne nejlepsi je lepsi se podivat do vidlice, jak to tam vypada.
MXC Air (nie ECC). Zajimavy ale je, ze verze manualu pro ECC ma to „harder“ jako u Z4.
A kolik otacek je mezi krajnima polohama u MX comp ETA ? Dik
hodne, nepocital jsem.
Ted nevim, jestli se po r. 2001 delaly Z5 se stelovanim, ja ziju v tom, ze moje Z5 z 2001 ma stelovani akorat tak viskozitou oleje. Vite nekdo vic?
no jo, je to tak, nejak mi to ulitlo. Z5 se stelovala jen viskozitou – nekdo i vrtakem :-)
zadny Z5 s datem vyroby po 2001 neexistuji :)
Z5 nemá štelovatelnej útlum ani vevnitř.