Kdo jezdíte s klikami XT Hollowtech 2? Já je mám, je to jeden z nejlepších komponentů na mým bajku. Super tuhé, lehké, krásné… Jaký je Váš názor na ně? Taky líbí?
Kdo jezdíte s klikami XT Hollowtech 2? Já je mám, je to jeden z nejlepších komponentů na mým bajku. Super tuhé, lehké, krásné… Jaký je Váš názor na ně? Taky líbí?
ti musim rict, ty mas teda ale kliku
Není klika jako KLIKA:-))
mechanik: věnuj se příspěvku o rf evolve .-), to je něco pro tebe a né kliky xt
ale já onich nic nevím a ani nemusím,nemusím prostě se mi líbily a SHitmana jsou takové obyčejné:-P
taky nic neříkám proti RF, ,myslel jsem to tak, že se vyjadřuješ k XT které se ti nelíbí :-))))
Ale ale. Obyčejné? HOVNO!
Na to jak seš mladej si pěkně agresivní.Za to H… asi stojí když je prodávají levněji než starší modely..:-P
Si myslim, ze nestoji a jsou dobre. Starsi modely jsou podle me drazsi z toho duvodu, ze zde byl i vyssi nakup. Nove XT s cenou spadly, protoze padaji ceny celkove. Na druhou stranu nevim, co by na tech klikach melo byt neobycejneho.
ovladni se trochu! :-/
kdyby jen jednu, ona má dvě :-)
Bratr chce koupit TruVativ Stylo Team GXP s dutou osou. Vozíte je někdo? Co převodníky,…?
Truvativ Stylo? Převodníky jsou super. Oproti XT obzvlášť.
Jo,… převodníky teda dobré? Ty kliky vypadají dobře a asi taky hodně dobré budou. Jinak měl jsi k nim i klíč na utažení misek s ložisky?
Měl bys možná nasadit silnější brýle a nebo tam pustit taťku. Vložil jsi obrázek rámu, ne klik. Já měl Stylo 2002 a ty mají stejné převodníky. Kliky 2002 jako takové stály za ho***, protože jsem ohl kliku po jejím zapíchnutí do bláta v traverzu.
Ještě jsem u něj neviděl správně vloženou fotku k tématu:)))
tak nám je ukaž :-) ty kliky samo :-)
Neštastná řetězová linka… Chybí výběr různých délek os. Ale jinak dobrý, až na převodníky.
Retezovou linku nijak neresim, jezdim je 2 roky a zatim jsem nepostrehl nejake problemy. Co se tyka prevodniku, tak orig. Shimana mi vzdy vydrzi asi nejvic.
tak tos je musel mít jako horkou novinku…co ložiska? ty první kusy měli prej problem s ložiskama?…a ty placky jsou pravdan, nevím co jezdíš na náhrady že vydrží ještě mín.
Loziska vydrzely par myti wapkou a pak sly do hajzlu. Tak jsem je vymlatil a nalisoval tame nejake polske, ktere doted drzi. By me zajimalo, jake placky mas na mysli. Uved priklad. Vzdy jsem se zatim s nahradou vyjebal, tak jsem opet skoncil u Shimana.
no co kolem koukám tak všechno je trvanlivější než prostřední placka na xt a lx…mě by asi vydržela dlouho(počty km nensou muj cíl) ale lidi co jezdí dost tak jí odepsaly prakticky hned.
No s tim souhlasim, ale zajimalo by me, ktera nahrada za Sh prevodnik vydrzi vic.
No ta prostřední šla do ****** protože se nejvíc používá a jsou na ní tahaný největší síly – když je to sjetý, tak to začíná lepit a nabírá to řetěz. Na začátku sezóny jsem ji vyměnil za nejvyšší model gebhardta a je to v pohodě – nepoznal jsem zlepšení, prostě to chodí – najedu tak 5k ma Biku..
Taky jsem o tom – který převodníky vydrží nejdéle – přemýšlel. Asi všechno vydrží přibližně stejně…to bych zas až tak neřešil.
Wapkou se přece bajk nemyje! Je to šílený tlak! Kolu spíš uškodíš než prospěješ, ty barbare!
Jedine wapkou! 10 minut a bike je jak novy! Po sezone staci vymenit nektere loziska, ktere to neustaly a jede se dal. 8-)))
Mam pocit, ze kdybych si na ten svuj ram vzal wapku, tak do nej udelam diry – obyc hadici ve spojeni se kostatkem jo, ale wapku nee
Moje řeč.
ja mam Hollowtech I a pohoda:)
ja taky a i co se tyka prevodniku tak zatim drzej v pohode ale ty novejsi zvlast montazni maj prej ty prevodniky mizerny no
Převodníky jsou blato, jinak tuhé, lehké.
bohužel současná produkce shimana mě neoslovuje, takže nelíbí…ale nenech se znechutit, každej máme něco, někdo má zase včely… já měl XT kliky z r. 1998 na pětipacku, velkej převodník FREZOVANEJ z AL, super výdrž…jojo, to ještě stála výroba za to…
…jo tehda.Mlada vozi na kole kliky XTR byl to prvni model co se delal a jejich velkej prevodnik je super,ten od koho jsem je koupil na nich par let zavodil na solidni urovni a za ty roky odesel akorat prostredni.Ta velka pila snad prezije cely kliky.
to teda čumim, to má ty stříbrný kliky z roku cca 1994–5? já je mám doma v krabici schovaný do vytrínky…nádherná práce…škoda že už to není ono…
Tak nejak ten rocnik bude v typovem oznaceni je cislo 900.Ja je akorat v ranci ladeni nechal preeloxovat na cerveno,takze sberatelska cena O,ale i tak jsou moc pekny.Z teto sady mam jeste przdove paky na cantilevery,ty jsou taky krasny a navic ucinny.
Ty kliky jsou na tomto kole www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… foto uz neni moc aktualni,ale kliky jsou nezmeneny.
Ale jo…moooc pěkný.
To sem si moh myslet…vyznavač pevný vidle!
to je jedna ze zmen,ta pevna uz tam neni
to jsou tyhle, ne? bernd.sluka.de/Fahrrad/Shimano/TM/FC-M900_1995.gif
Presne tyto.
Ty bych bral hned, stará dobrá klasika.
Ježíšmarjá! Ortodoxní vyznavač staré školy.
Bych byl docela zvědavý, kdyby ve VELU porovnávali (co se tuhosti týče) ty Tvoje kliky (ač XTR, ale z roku raz dva) a moje s dutou osou.
Nebudu tvrdit,ze jsou nejak extra tuhe,proto je taky dostala na kolo pritelkyne,protoze me se ohybaly pod nohama.To vsak nic nemeni na tom,ze jsou krasne udelany a treba z trosku lepsiho materialu.Velkej prevodnik je i po 10 letech stale puvodni a to se jezdily dost dlouho zavodne.
Musíš mu pochválit ty jeho Xtečka, na nic jiného nečeká :)
Tak to urcite nebudu,nelibi se mi ani vzhledove ani provedenim ani zivotnosti prevodniku:)
Jo, staré XTR sice nejsou extra tuhé, ale je to šperk. Jsou nádherné, červený elox nemá chybu! Dřív se plno věcí na bajk dělalo precizněji. Třeba já jsem před 2 roky (když jsem upravoval původní bráchův bajk k obrazu svému schválně koupil přehazku Acera z roku raz dva (snad 1995 i míň). Stála 740 korun, ale mělo by se hledět na historickou hodnotu I:-). Pochází ještě z doby, kdy se i Acera vyráběla v Japonsku (Japan VIA). Teď se (tuším) i výroba LX přesunula mimo Japonsko. Za přehazku s inverzním tahem pružiny (snad ani XTR 07) bych ji nikdy neměnil. Je vyrobena fakt precizně, jednodušší tvary, vodítko z leštěné ocele – no „old shool“. Doufám, že s páčkovým LX Rapid fire si bude rozumět. Nebyl s ní vůbec žádný problém, na 8 kazetě chodí výborně a nastavit jde i na 9. Takže si ji nechám, dokud bude fungovat. Tak si myslím, že se tak trochu taky řadím ke „zpátečníkům“.
možná to vypadalo hezky, ale co se týká funkčnosti a u některých věcí mohu říci i životnosti tak už jsou OUT. Mě se velice líbí nynější styl zjednodušování(hollowtech II) a zvětšování šíře čepů-nynější nová shimana, sramy apod.
To jo. Já jsem taky vyznavač dutých os, Hollowtech 2 je super! Když jsem tam ty kliky dával, bylo to mnohem jednodušší, než u starého typu. Nechápu, jak se někdo může na integrovanou osu, oversize průměr,…dívat skepticky.
Cantilevery…já je měl…už nikdy více! V- brzdy brzdí o dost líp a kdybych moh (měl víc prachů) poputujou na můj bajk nějaký dobrý kotoučovky (třeba HOPE, Magura LOUISE).
Vsechno ma svoje pro i proti,mak kolo jak s cantikama,tak s veckama,tak s kotoucema a nic z toho vylozene nepreferuju,jak rikam vse ma svoje.Cantiky,obzvlast a dobrejma spalkama a tema XTR pakama co jsem zminoval jsou plne srovnatelny v ucinku s Veckama.
Jo starý XTR…možná pěkný…ale snad ještě čtyřhran…staré technologie a kdoví co ještě…ach, vy zpátečníci!
Ty seš nějak nafrněnej. Nevíš co je dobrý.
Ale ne. Určitě je to dobrý, ale já raděj přece jenom něco novějšího, než tento (ač velmi dobrý) „old school“. To už rovnou můžu jezdit s pevnou vidlí a na starým oceláku! Shimano Hollowtech 2…hydro forming…karbon…UST (i když bezdušovky bych právě nechtěl)…It´s evolution!
To všechno vymýšlejí jen proto, aby tahali z lidí peníze :o)))
To víš, že vím! Něco nový je dobrý, něco je zase lepší mít starý.
a pan je asi frikulin
Na čtyřhranu se dá i vyhrávat :-)
Bohuzel u tehle klik divne praskalo v prevodnicich:(
Co konkrétního mají společné kliky s tím komponentem, jehož fotku jsi přidal k otázce ?
Ta pila ma uz vojety zuby:)
XT holowtech 2 – velká paráda. Převodníky vydržely sice průměrně, nicméně kliky opravdu paráda. Ložiska vydržely dvě sezony, což nepovažuji za špatné, pak se jedno kouslo. Výměna celého středu velmi narychlo za čtrnáct stovek. Jinak teď převodníky FSA (CNC) a velká spokojenost.
ta vymena stredu je jedna z veci proc bych je nekoupil.Driv pod pojmem stred byla vec ktera obsahovala loziska,osu…a ted ti prodaji kus plastu se dvema loziskama a cheji za to jeste vic nez za opravdovy stred,kde bylo 10× tolik prace na vyrobe.Pokud by prodavali samostatny loziska,rekneme za 150–200,–/ks tak bych to bral,ale toto je hajzlovina
Musíš si pomoct sám… Já je mám hlavně proto, že jsou to 180mm kliky za docela rozumný peníze (Gebhardty jsou trochu předražené) a mám je na obou bajcích, blbě se mi zvykalo na dvě délky klik.
Jo, politika Shimana (a nejenom této značky) je hajzlovina. V tomto s Tebou určitě souhlasím. Třeba náhradní obyčejný plastový chránič na kliky proti zachytávání a svinění kalhot od převodníků a řetězu stojí kolem stovky............no a výrobní cena tak 20 korun! I ty ložiska......středy, u kterých když Ti vznikne vůle, tak s tím jde hovno co dělat, jen koupit novej............nebo drahý převodníky..........no je toho víc než dost. Bohužel výroba kol je dnes víceméně masovka (i když existují značky, který považuju za šperky, něco jinýho – třeba Rocky Mountain, INTENSE, Cannondale, Santa Cruz, náš PELL'S, Race Bike, Duratec či Sfinx).
Výrobní cena ano. Ale z asie ti ho taky někdo musí dovézt a tady prodat.
Jo, to máš pravdu. Ale stejně je plno věcí na bajk hrozně (neúměrně) drahých.
To jistě, ale často se třeba přehlíží náklady na výzkum a vývoj…
Není to tak drahé…Problém je v našich platech:-) V Unii sice jsme,ale určitě né platově…
Problem je taky v tom, za kolik to u nas velkoobchody nabizeji. Nase velkoobchodni ceny jsou vyssi, nez bezne ceny napr. v nemecku. :-(((
No, ono to je nejspíš asi takhle: + cca 15% clo na výrobky nepocházející z EU + 19% DPH + obchodní marže pro všechny prodejní články( nevím jak u této komodity, ale odhadoval bych to na min 40–60%). Pokud si to spočítáš tak ten problém je dost jinde. Minimálně tu daň a clo ti nikdo resp. Stát neodpustí.
za 1400 mi prijde dost…
jj. Já jsem s „XTčkama“ moc spokojený. Něco už s nima najezdil brácha (tak 2 tisíce), já zatím asi 1500. Převodníky (zatím) v pohodě, kliky to jsou fakt tuhé, akcelerace bajku mnohem lepší, než tomu bylo s M440 I:-). Plánuju, že až sjedu prostřední (a nejspíš i nejmenší) převodník, dám tam placku Race Face CNC frézovanou, pravou kanadskou.
Jsem si jaksi uvědomil, že mý potíže s koleny přišly nedlouho poté, co jsem na oba bajky dal XT kliky. Oproti předchozím mají pedály o dost dál od sebe a třeba právě na to nebyly moje kolínka zvyklé. Kdo ví, každopádně to vrozené co mi zjistili na vyšetření se má projevovat trochu jinak než to jak mě to bolí. Takže … kdo ví. Projistotu jsem hnul kuframa nadoraz abych dostal tretry blíž k sobě. A stále budu doufat, že to přejde.
Pro kolena je to určitě extrémní změna, já když jsem loni začal jezdit XT kliky, tak jsem měl problém na botě naštelovat kufr tak, aby mě seděl současně pro bike a pro silničku. Na obou mám time Atax XS pedály, který dávají noze poměrně slušnou volnost a přesto jsem s tim štelováním měl problém, ta vzdálenost pedálů od sebe je fakt hodně rozdílná (na silničce jsou ještě o něco blíže než na starších bikových klikách). A taky jsem si nějaký čas na tu větší vzdálenost musel zvykat.
Tuhost tech klik je fantasticka, technologie Hollowtech II je opravdu obrovsky skok kupredu!
To mas pravdu, ale ty prevodniky stoji bohuzel za h…o.
no a co ty ložiska? prej dou taky dost brzo do kytek. Je na tom něco pravdy?
Zatim (cca 5tkm) bez problemu, tuk tuk.
Ty problemy s lozisky jsou podle reakci spise u FSA s dutou osou.
FSA 7000km bez vule ;)
FSAčka jsou taky hodně dobrý (dost tuhý). Ale Afterburnery bráchovi pořád povrzávají. Vyčistil jsem mu drážky jak na ose, tak v klice, namázl…a pořád levá při záběru povrzává. Čím to do hajzlu může být?!
Treba vrze leva miska.
Jo, třeba jo. Dík. Ale Bruder plánuje, že tam asi koupí něco s dutou osou. Taky XT, FSA, RF nebo TruVativ. Jeho sen jsou XTRka.
pedal?
Mne chodia krasne ticho. Nevrze mu pedal ?
Sorry, nepostrehol som ze nema dutu osku. Ja mam megaexo.
Ne TIME Z mu nevržou. Je to na klikách.
No, na XT zatím 3 tisíce…ložiska v pohodě…převodníky už přežili 3 řetězy…tak si nestěžuju.
Jaké by jste vzali a proč? Kliky DEORE XT M760 (včetně osy) nebo Kliky DEORE XT M752 (OctaLink)? Díky.
Jo a když by jste sem taky hodili odkaz, kde je mají nejlevněji, tak by to bylo taky fajn :).
Já bych vzal ty M752 (teda vlastně je mám) – protože byly levnější. Tuším že na www.kupkolo.cz stály asi 2300, k tomu lx osu a zatím v pohodě. Taky jsem trošku konzervativní k těmhle věcem, jako jsou dualy a integrovaný osy, spíš počkám, jakou to bude mít životnost a problémy atd.. Navíc mám pocit, že je to teď dost předražený, během roka nebo dvou to bude zas dostupnější
Ještě jsem zapomněl – hmotnost vyjde na stejno..
integrovaná osa na XT je v pohodě. Rozhodně posun od M752 si vem že dáš za kliky 2300 + osa LX řekněme 850 XT už je tak 1300 a XT komplet 760ky stojej cca 3800 takže o nějaký předraženosti nemá cenu moc mluvit
když jsem to na jaře kupoval, tak XT kliky a LX osa vyšly do 3000,– tak nebylo o čem diskutovat :-) Teď koukám po shopech, a ta integrovaná osa vychází líp
Tady je to s tou cenou už naopak www.x-bikes.cz/?… x www.x-bikes.cz/?… takže i teď by si vzal ty M752 kvůli tej ose nebo bys vzal ty levnější s integrovanou? :)
asi to tenkrát byla fakt supr akce, teď stojej ty M752 tak 3300,–. Taky bych zvážil ještě LX, protože mám podezření, že to jsou XT natřené na černo www.bagbike.cz/?…
nejsou – to jsou starý LX do roku 2004. Nebyly špatný.
tyhle konkretne 2003.ale to vis. mam je na kole a teda fakt nebyly spatny:-)
ale ta podoba..
Myslim,ze krom prevodniku a barvy jsou stejny.Mozm a bude proti LX trosicku jinej pavouk,ale klika bude myslim stejna.
rozdíl v hmotnosti je plus 30 gramů, ale cena je mínus cca 2000 Kč
OK. A myslíte, že cena po Vánocích dejme tomu v lednu nebo v únoru ještě u těch XT M760 spadne? Nikdy jsem to nesledoval, tak nevím. Dík.
Moc naděje bych si nedělal. XT není kolekce 2006 a vyrábí se vesele dál, tak nemají proč to zlevňovat kvůli nějakým pozezóním výprodejům. Jiná byla situace u předchozího XTR kvůli nástupu nového modelu. Mohu tě ale ujistit, že cena komponentů Shimnao jde dlouhodobě dolů, tak pokud počkáš, nic se nestane.
Nuže dobrá. Já si počkám…
Truvativ stylo isis 1 sezona 2 osy 3 male placky race face deuc xc za 9000kč! ještě větší shit,už nebyla chuť investovat tak xt po sezoně až na střední placku naprostá spokojenost,řetěz jezdím 800km zhruba podle měrky.
Co bylo za 9 táců? Kliky Truvativ Stylo isis a placky RF Deus XC? Nějak moc, né.
Zase špatně,9000 litrů byla cena kompletu race face deus xc x type model 2006,sem se špatně vyjádřil.
Čau, zrovna nad těma klima uvažuju. Četl jsem snad všechny recenze a fora. Vypadají brutálně tuze, akorát převodníky skoro všichni haní, a jak moc záleží na tom, jestli je ten dotyčný příznivcem shimana nebo něčeho jinýho. Vzhledem k tomu, že kliky jsem zvyklý měnit, až když se prakticky nevyrábí a jsou na trhu úplně nový systémy, natož tak abych na nich měnil placky, docela dost mi to vadí. Nemáte někdo zkušenost s Klimama Truvativ Stylo 3.3 Team – prostě ty letošní. Četl jsem různý příspěvky na starší modely (ISIS), nějaký ohlý kliky, pár nepovedených montáží GxP a spoustu odkazů na lupání a vrzání a nějaký to uvolňování. Už se vůbec neorientuju na který ročník to vlastně bylo. Jenže pak zjistím v návodu, že to nejspíš bylo montovaný špatně, že nekřupe v klikách, ale v pedále (jak mi dělalo i na shimanech) nebo dokonce v sedlovce, že levá klika byla dotažená málo, přitom je evidentní, že se ten systém podobá spíš „narážení na čtyřhran“ (ty drážky jsou tam kónický) s dodatečným dotahování než systému „aheadovýho řízení“ jak je u hollowtechu II (tam jsou ty drážky rovný). Je mi jasný, že samotná klika jako páka bude u shimana tužší, vždyť je to dutá kláda. Už na mých starých dutých deorech ještě na čtyřhran se klika ani nehne. Horší je to s tím vetknutím čtyřhranu do kliky … tam se hne úplně všechno a ještě víc než na ještě starších STX z r. 95, který nebyly ani tak měkký, jako pružný a když člověk zabral, klika zapružila a tolik síly se nepřeneslo na páčení čtyřhranu, a proto se ty převodníky pohybovali mnohem méně k přesmyku. Jenže tady shimano i truvativ mají téměř stejný systémy. Když uvážím, že pravá klika a osa jsou jeden kus, pak vetknutí není na 1–2 cm, jak tomu bylo u dřívějších systému, ale vetknutí je na větší hloubku než je šířka domečku. Shrnuto: shimanům dávám mínus za převodníky, protože nesnáším, když se mi sekne řetěz (posekanej rám, ohlý vodítko na přehazce nebo hůř vyvalený nýty) a pochybuju, že se věčně oplatí dokupovat převodníky + to překvapení. Nevím, co je pravda na ložiskách, protože by tam měli být průmyslový, tak bychom se mohli vyhnout čím dál horším konusů – pokud to není zvetšenou výrobní odchylkou, viz moje starý náboje LX, původní brzdy s paralogramem XT, kde byla vůle 2mm a to je docela dost na cca 12mm vysokou brzděnou plochu ráfku – to už není ani stavební odchylka natož strojírenská :-), přesmyk XT 2003, kde jsem kvůli tomu strhl závit v jeho těle (docela se bojím toho bočního šroubu na levé klice u HOLLOWTECH II) vůle na nýtech byla podobná jako na těch starých brzdách – zlatý STX, ten nechytil vůli ani po 7 letech, když už byly 1mm otlačeniny na převodnících. Prostě shimano mi dost zkomerčnělo i když musím přiznat, že jsem měl učitě dost smůlu. A truvativ … nevím. Kdyby se tu našel někdo, kdo ty nový styla má. Zajímalo by mě, jestli se mu pohnou převodníky a začnou drhnout o přesmyk, když přehodí velká placka malý pastorek a zabere. Jestli mu prokazatelně lupe mezi osou, ložiskem, miskama nebo v uchycení levé kliky. A jestli je ohl při běžným pádu aniž by se probudil ve špitále. No to by byl asi hodně velkej shit, protože teď mám asi 12 kg kolo. Moje starý bianchi ragno mělo snad dvacet a STX se ani nehly. Jinak mě shimanisti nemusí lynčovat … prakticky všechno mám shimano :-D Díky moc za odpověď.
Koupí XT Hollowtech rozhodně neučiníš špatný krok. Taky jsem slyšel, že převodníky vydrží 1 tisíc km (hlavně nejvíc ježděná prostřední placka). Tak jaktože na mých XT už placka s 32 zuby má „na kontě“ nejmíň pět tisíc a furt v poho? BTW. Brácha má karbonové Stylo Team GXP (předtím hliníkové) a tuhost je srovnatelná s XT. Tak at¡ Ti to šlape, chlape!
myslím že člověk nepozná rozdílnou tuhost těchto dvou klik, jedině v laborce..
To si myslím taky. Určitě není tuhost Truvativů a XT naprosto totožná, to ne. Jenom brácha prostě jezdil rok XT a teď druhým rokem Truvativy a tuhost se mu zdá být stejná.
Jak můžeš, po tom, co uznáš že nepoznáš rodíl tuhostí těch dvou klik tvrdit, že určitě není tuhost truvativů stejná jako XT? Tak jistě, naprosto stejná nebude tuhost ani dlou „identických“ modelů, ale o tom asi debata neni:) Nejdřív přemejšlej, potom piš.
hmm:-),je dneska foukal studenej vitr a ty si byl moc dlouho venku:-)
copak? venku sem nebyl vůbec, vstaval sem ve 3 a nechal veci v pračnce, takže nic nebylo. Jinak nevim co sem napsal divnýho? pls vysvetlit. Jinak si myslim ze marcinka, aniz bych se ho chtel dotknout, nema kolo, ma jen brachu, kterej kolo ma:)
:-)) mi prijde,jako kdyz nekde vidis,ze truvativy maji horsi tuhost:-).ale to prece nerekl.ze maji nepatrne rozdilnou tuhost je asi jiste:-).je to zrovna vec,o ktery se nemusi debatovat(existuje pro to slovo,tusim axiom)
Ja sem snad napsal ze si myslim, ze truvativ ma menis tuhost? Ja vubec netusim, ktere maji vetsi tuhost, urcite bych to sam nepoznal, jen sem se divil, ze marcinka muze s jistotou rict ze ta tuhost je jina… Ale pokud to rikal Bratr, to je pak jina.
laboratorne,nemuze byt stejna.uz proto,ze diky jinemu tvaru neni stejna tuhost ve stejnych mistech mozna.
sakra ja vim ze nemueze byt stejna, tohle sem taky napsal o trochu vehš: „Tak jistě, naprosto stejná nebude tuhost ani dvou "identických“ modelů, ale o tom asi debata neni:)" tož to je ode mne fše k tomu, je to debata o ničem, pudu radsi snad spat:)
Díky za radu, psal jsem o vícero rad a asi jste mě nakonec přesvědčili, že XT má prostě lepší uchycení levé kliky. Problém byl v tom, že se mi Truvativy asi víc líbili :-) a jestě jeden dotaz … Nemá brácha problém s tou levou klikou, že by se uvolňovala, nebo posunovala a nebo v ní praskalo?
U Truvativů? Ne, vůbec. Bezproblémové.
Zdravím, neprozradi me nekdo k cemu jsou na obou klikach XT 05 ty maly dirky , ktery jsou nasledne zavareny…,jsou bliz ke stredu a jsou prelepeny tema malymi kulatymi samolepkami.Nejaka finta pri vyrobe ci co..Jinak je mam prvni rok na kole a maji najeto 4000km a neni problem…
Jo, vim co myslíš.Ale taky nevím, co je to za „fintu“.
hmmm hezká fotka :-)
covece holka co to mas za model?
Myslíš tu fotečku? To víš, HOLKA, to je nadšení z brzd, které nejspíš budu mít na kole (do dubna).
hele sorry, nick me trosku zmatl
Když XT kliky Hollowtech 2 jsou těžší než kliky LX tak v tuhosti musí být setsakramentský rozdíl. Zvlášť když XT jsou 2 krát dražší než nižší LX.
To si ale nejspíš porovnával XT s integrovanou osou a LX na octalink – tedy bez osy, oboje s integrovanou osou jsou LX težší…
Dobre ranko, mam dotazek.
Vlastnim kliky Deore XT FC-M752 (jeste octalinkovy) a na prostrednim prevodniku (32z) se mi ulomil zub. Poradite mi prosim, kde se da novy prevodnik na tyto kliky sehnat? Nejlepe nejakej eshop, ja zatim nic nenasel :(
Druhej dotaz: je mozny vymenit onen prostredni prevodnik bez toho abych sundaval kliky?
Diky
Google znas? tam jsem zadal prevodnik shimano XT a vypadlo toho mraky asi za 0,5s. Namatkou treba.
2: Ano kliky sundavat nemusis, pravdepodobne budes ale muset sundat i nejmensi prevodnik, pak to jde.
Prevodniku jsem nasel mraky problem bude ale s kompatibilitou, vsude udavali ze jsou kompatibilni s klikama od roku 2004, tyhle kliky jsou 2003, proto se tu ptam.
Pokud mas 4packu, tak kompatabilni jsou.
A má to vliv na funkci (teď nemyslím funkci rostlináře)? Jestli ne ⇒ neřešet, jezdit.
Jeden zub mít vliv nemůže, ale když už jich pak chybí větší množství a blízko sebe, tak už to nebývá úplně ono :-)
Samozrejme ze ma, jinak bych to neresil, kazdou chvili se sukuje retez.
Nemáš na zubech otřepy, o které se řetěz zachytává? Ulomený zub, pokud není to místo nějak poškozeno nebo tam něco ještě nětrčí, tak by na to něměl mít v podstatě vliv. Pokud jo, tak zabrus a uvidíš.
Mně se kdysi ulomil zub na prostředním tácu na LX klikách a zjistil jsem to až náhodou za čas. Jinak se nic nesukovalo ani nezachytávalo.
Přesně tak! Já teď taky jezdím jen s 31 zuby na prostřední placce. Bez vlivu na fci.
2 guassar: Pokud se ti před tím řetěz nesukoval, tak bude chyba jinde a ne v chybějícím zubu. Zkus jak radí Marapara.
Mám taky na střední placce zub pryč a jezdím dál. Vůbec ničemu to nevadí.
Jeden zub je pohodě. Buď rád, že se ulomil a neohnul. To by dělalo jinou paseku :)