• Black raider

    Chtěl bych koupit vidli na xc do 8 000,– co by jste mi doporučili

    0 0
    • jaski  

      aaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaaa

      0 0
    • Meesha  

      Zalezi co myslis pod pojmem XC. Nekdo vozi na XC 80mm a nekomu je malo 130… ale jinak asi Manitou Black Super, RS Duke XC nebo mozna nejakou vosklivou Marzosku ;-)

      0 0
    • Splinter  

      Tenhle thread je nějakej divnej…

      0 0
      • cabbage  

        zadnej Off-topic, co?

        0 0
        • Splinter  

          Spíš je mně divný, že někdo kdo má sida shání vidlu do 8mi na XC…

          0 0
          • rock  

            Třeba akutně dosluheje a nejsou děngi na lepší …

            0 0
            • Splinter  

              Teď mám RS SID SL tak abych si trochu polepšil

              Nevypadá na to, že nejsou děngi(y):o)

              0 0
              • goofy  

                A ty chces tvrdit, ze SID je dobra vidle?

                0 0
                • jaski  

                  a je to tady :D

                  0 0
                • Splinter  

                  Nevím netvrdím že je dobrá, jde o to co je to dobrá vidle…:o)

                  0 0
                • pegal  

                  ja tvrdim ze SID je dobra vidle .. ale tak do vahy 70 kg jezdce ..

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ¨na zavody v čr idealní, na ostřejší celodenní vyjíždky cestou/necestou už to ale není, nebo ne dlouho.

                    0 0
    • rock  

      Jenom nápad: co třeba tohle místo SIDa ?

      www.bagbike.cz/?…

      0 0
    • Misfit  

      Ja by som do 8kkc bral asi RS Recon solo air.. napr na www.kupkolo.cz

      0 0
    • Siddha  

      kdyz offtopic, tak alespon trochu vic off… no ten Recon s tou „tercikovou“ „gamesackou“ pseudografikou – to je ale hnusne neesteticky co?

      budu psat hodnoceni na vidle v techdle zridkakdy se vyskytujich threadech podle toho co si budu myslet o grafice, alespon to je zase jinej uhel pohledu ;o)

      napriklad jako nejhorsi hodnotim letosni „novinkovy“ RS recon a revelation – hnus hnus hnus…

      0 0
      • Misfit  

        O tvojom estetickom citeni nam mnoho napovie esteticke zladenie tvojho cestaka :)))

        0 0
        • Siddha  

          tys videl myho Ruzovaka? to je legenda, cece! Bohuzel ted uz mrtva, umrel, sel do kytek, astalavista baby…

          jestli myslis to v profilu, tak to proste zimak, to tak byva, ze na takovym kole krasu neresis, su rad ze se pod tou soli toci retez ;)

          0 0
      • Jogador  

        Nejhorší recon a revelation? Tys ješě neviděl Toru,viď:)

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Měl bys vážit slova :-/ Je to tak trochu oldschool design, ale nic extra hnusnýho na ni není. BTW: k výše zmíněnému se nevyjdřuju.

          0 0
        • Siddha  

          nechtel sem takhle naostro kuryra ******, navic sem mu to uz jednou psal ;) nejspis jeste na ivelu (jako OldHonza) takze ANO, i Tora je oskliva ;)

          a ktery sou nej nej? me se treba libil SID Athena ten byl krasnej… pak nektery Marzzochi ale to nevim, tam se to menilo. nebo stara Marska od Manitou byla krasavice…

          0 0
    • McBlacky  

      pokud chces neco podobnyho tak scareb na 100 s tpc by se dal za tahle ceny sehnat. pokud tuzsi ale tezsi tak black nebo duke. rozhodne ale u manitou vzit tpc tlumeni ne ffd co je na levnejsich modelech. ty novy veci od rs tezko ricz nemam moc zkusenost, ale toru nee :) odhlidnu od designu, nesedi mi chod ale mel jsem v ruce jen jednu a je to o pruzinach

      0 0
      • gobike  

        Myslis, ze Blacka 2006 s FFD nebrat?

        0 0
        • McBlacky  

          mam 05 air s ffd a dokazal bych si predstavit vetsi progresivitu tlumeni, ale jinak ta ty prachy skvelý to jo. jenže už jsem zkusil i lepší kusy a dneska by to byla reba nebo duke sl ikdyž stojí teda víc, black me stál 6000kč

          0 0
          • gobike  

            Prave jsem chtel jit do letosniho Blacka, ale tvuj prispevek me trosku vylekal, uvidim co jeste vyberu, ale asi to nakonec vyhraje MX comp.

            0 0
    • vlk  

      Black, Duke, Recon, pokud seženeš za tu cenu R7 a pro na tuhost nenáročné acareb

      0 0
      • McBlacky  

        r7 za tu cenu je bez locku a s ffd tlumením, navíc váha bude vyšší než uvádí. v podstate to je to samé jako black air ffd nula inovací uvnitř vidle. bych spíš šel do něčeho s lockem…

        0 0
        • vlk  

          jen jsem vyjmenoval jakš-takš slušné vidle.Osobně bych dnes šel do revelation air-u-turn dual air, nebo do nějakého reconu či reby, resp pokud by byl za slušnou cenu nějaký duke.Ty manitou s TCP jsou poněkud dražší.A marcocchi s lepším tlumením jakbysmet.

          0 0
        • Pekáček  

          Já bych se toho FFD nebál, mě by to stačilo. Méně součástek, méně poruch, méně korunek za vidličku :o) Jo a základní model R7 se dělá s ocel. sloupkem a o cca pětikilo dražší s hliníkovým. Taky mě dost překvapilo jako je FFD podobné systému tlumení u Suntourů, jen to nepřepískli se sílou pružiny záklopky ventilu.

          0 0
          • Lišák  

            Třeba to, že je na Suntourkách silná pružina blokující funkci tlumení, má nějaký skrytý význam. Nějaký vyšší cíl, který obyčejný uživatel, narozdíl od konstruktérů, nez­ná…

            P.S. Na mým Blackovi chodí FFD spolehlivě a kompresní útlum mě nechybí.

            0 0
            • Pekáček  

              Je to spíš nedotaženost výroby. Nejde o to aby blokovala funkci tlumení, ono to tlumí, ale oběma směry stejně. Stačí tu plochou pružinku co vypadá jako zohýbaná podložka opartně trochu srovnat v prstech (za předpokladu že se k ní dostanete) a vidle vidlá jako Black. Srovnával jsem to s FFD na starším Axelu a myslím, že v tom není rozdíl. A nekamenujte mě že mám konečkě suprfunkčního Suntoura ;o) Díky.

              0 0
              • vlk  

                no vidíš, nebylo to tak těžké-ta úprava(jak tvrdil jistý člověk na bikeforu) a máš to o 500–1000 levnější.

                0 0
                • Pekáček  

                  No ale ne se vším všudy, stále mažu vazelínou. Nezkontroloval jsem rovnoběžnost pouzder a nemám vyladěné negativky, jiné stíráky (2002 v poho) atd atd. Ale to hlavní, tlumič, teď chodí supr. Negativky jsou podle mě dobré. A nejde o peníze, Milan mi nabízel tunning zdarma. Ale já si rád hraju no. Škoda že havárii serveru nepřežily obrázky. Asi to vložím znova do nějakého starého příspěvku, líbí se mi i řešení Viléma (předělaná záklopka ventilu a vzduchové pružení místo pružin!).

                  0 0
                  • vlk  

                    Tak mazání olejem, to je v pohodě ne. Stíráky-Rock shox 3-břité-snad to nejlepší co znám –160/ks. Problém je, že každý jen tak nemá ten trn na nasazování pouzder, ale to by se stejně z důvodu domácí výměny pouzder v budoucnu hodilo-si ho nechám u nějakého soustružníka taky varobit.

                    Jinak chválím snahy úprav vidlic a to, že si to nenecháváte pro sebe. Jen tak dál.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      jak ten přípravek vypadá, to by mne i zajímalo.

                      0 0
                    • milan1  

                      Vlku byl bys tak dobrý a přestal vypisovat ty tvoje zavádějící dohady. To, co je na otevřených systémech Suntour k úpravě jsem popsal již dávno a dokonce na starém Bikeforu. bohužel se o ty úpravy zajímali jenom lidé, kteří Suntoura nikdy neměli a neviděli ho rozebraného, tak jako ty. Pekáček ti potvrdí, že že když ho navedu aby se podíval na pístek a hledal problém tady, že to je dostatečná informace. Zopakuji ti historii. V době, kdy každý hledal problém ve stírácích jksem byl se svým názorem překřikován a ukřičen. Naproti tomu dnes, kdy to je všeobecně známé vyrukovává každý se svojí obměnou tohohle řešení. Ty už se na to taky někdy podívej a zkus si to upravit. Aby ses dostal na tu pružinku a upravil vše opravdu pečlivě na to potřebuješ povolit zalepený šroub na dříku, kterým je uchycen pístek. Dřík je duralová trubička s tvrdou povrchovou úpravou, tohle povolit a nepoškodit dřík je docela problém. Tohle právě se obchází a takový tuším Vilém tu pružinku prostě vyláme a vydává to za své řešení. Jak se chová tlumič bez pružinky ti může popsat Pekáček, který to zkusil na Axelu Martinky. Tahle jednoduchá úprava samozřejmě cosi zlepší ale funkční z mého pohledu to rozhodně není. Moje úprava je daleko komplexnější a zkušenosti s rozptylem vůlí, které samozřejmě řeším také, jsou takové, že kolikrát je efekt celé úpravy zcela ztracen odpory vidlice. To, co nabízím, je superfunkční vidlice, bez rizika poškození dílů, které ti při úpravě samozřejmě hrozí. Hranici špičkové funkce a možnosti konrétního typui vidlice zná málokdo a rozhodně nikdo, kdo se o to pokopuší poprvé. Celé tohle komplexní řešení máš u mě, když se do toho nepustíš sám.

                      0 0
                      • vlk  

                        suntoura jsem viděl již rozdělaného.Osobně ho momentálně nevlastním. Nechci se o ničem hádat. Ono nejen suntour potřebuje úpravu.

                        Já jsem jen potěšen, že se najde více lidí, co se pokusí o úpravu vidlice(jakékoliv) svými vlastními silami a podělí se o své zkušenosti. Já vím, že ty to umíš. Ale rád bych si i s ostatními lidmi popovídal o konkrétních řešením problémů konkrétních vidlic.

                        Na co tady totiž většinou narážím jsou otázky typu, co je teď na trhu za vidlice, za kolik a která je nejlepší a když příjde řeč na úpravy, tak se to většinou stočí na nic neříkající žvásty z katalogů, kterými každý jen machruje a v tom lepším na odkaz, že uživatel Milan1 dělá úpravy vidlic, ale o konkrétních úpravách nic moc(jsou i světlé vyjímky).

                        0 0
                        • milan1  

                          Odpovím ti jednoduše, zkus si taky něco sám. Tvé zásahy do diskuzí o něčem, co jsi ani nezkusil bývají hóódně zavádějící. Tvá snaha pídit se po informacích, které stejně nevyužiješ je mi záhadou. Kdyby ses tím sám zabýval, tak by od tebe jistě pocházela i spousta postupů ale já jsem zatím žádný neviděl. Bohužel tvých soudů a představ o jednoduchých řešení je tady dost. Zopakuji. Tvůj zájem je očividný a dlouhodobý, měl bys ale také přispět něčím svým vlastním.

                          0 0
                          • vlk  

                            no dovol. Já se podobnými problémy sám též zabývám, už jsem taky několik vidlic upravil či úplně přestavěl, ale jen pro svoji potřebu, nebo pro kamoše. Já jsem zde rady dával ohledně přestaveb mnohokrát a mnohem dříve než jsi na fórum ty úpoprvé zavítal a to ještě na úplně starém fóru bez pomlčky. Mnoho lidí podle mého postupu zkoušelo přestavět staré mg suntoury na olejové tlumení na pricipy hydracoilu či ffd a mnohým se to i podařilo.Jako další co jsem tvořil mohu jmenovat vytvoření systému proti pohupování-podobné jako používá fox-o tom jsme přece s polu i debatovali a to i přes mail ne?

                            Nejde o to se pídit se po informacích, jde o to hledat řešení.Mnoho vidlic má stejné systémy, a tak řešení u jedné pomůže i jiným.

                            Pokud si dobře vzpomínám tak v minulosti jsi byl právě ty osočován z toho, že nic konkrétního neřekneš.Proto je od tebe nařčení, že žádné informace nebodávám minimálně nefér. Jsem rád, že se toto již změnilo po tom co jsi se zde těsně před smazáním Tvých příspěvků prořekl. Oceňuji, že již se bavíme o konkrétních problémech. jen nemusíš všechny brát jako nechopné.

                            Mě jen vadí, jak tu všude rozšiřuješ, jak jsou ty úpravy složité apod, že na to skoro nikdo nemá to upravit stejně jako ty. Není na tom nic složitého. Stačí dílna, šikovné ruce a občas o tom s někým podiskutovat na fóru.

                            Narazil jsem zde i na uživatele, který o vidlicích nic nevěděl(byl mimochodem strojař) a potom co jsem mu vysvětlil jak to vevnitř funguje a zaslal pár obrázků, tak si udělal plně funkční ffd. zbytečně zdejší uživatele podceňuješ a sebe přeceňuješ.

                            0 0
                            • milan1  

                              Vezmi Lock outovou verzi a předělej, pak se budeš bavit o jednoduchých věcech.Ted sis vybral ten nejjednodušší zásah a jeho ještě nejjednodušší klony a tvá neznalost ti dovolí soudit vše. Nech laskavě toho trapného přesvědčování o jednoduchosti všeho. Je to samozřejmě jdnoduché pro každého, kdo tomu rozumí. Tebe v to ale přestávám počítat po vleklých debatách ve kterých jsi nic nepochopil. Závěrem, vezmi ten nejjednodušší Suntour, to je ten Pekáčkův a uparv ho tak aby měl superhladký chod i v mrazech, je to přeci tak jednocduché. Potom si vezmi jeho Vzduchovou verzi a udělej totéž se stejným výsledke, no a nakonec tu Lock outovou verzi. Až to dosáhneš, tak se budem bavit o jednoduchosti.

                              0 0
                            • milan1  

                              A ještě ta zmínka o tvé úpravě na starém fóru. Pokud se dobře pamatuji, tak by ses tam musel prezentovat jako Hyen skvrnitý a tehdy to Vaše tlumení mělo stejný neduh jako Suntour. Tlumilo stejně oběma směry, takže asi takhle. Opravdu stačí dílna, soustruh a další drobnosti ale hlavně znalosti o funkci a to se neprezentuje ohromením nad každým snímkem vnitřností. na fotce toho moc nepoznáš, dokonce ani tu nevhodnou pružinku, to poznáš až když to máš v ruce.

                              0 0
                      • vlk  

                        Chci se tě zeptat, ty trny na výměnu pouzder jsi si koupil originální, nebo sis je nechal vysoustružit. Netušíš, kde by se dali sehnat popřípadě rozměry trnu k dukům od RS? Pouzdra v případě výměny kupuješ originální?

                        0 0
                      • Pekáček  

                        Musím se zastat Viléma. Vilém tu pružinku nevylámal, škoda že se ztratil jeho obrázek pístku při havárii serveru. Vilém to celé rozdělal a předělal, i uchycení a délku negativky. Vytvořil prostor na průtok oleje, aby ten mohl posunovat záklopku. To co jsem zkoušel na Axelu nebylo optimální, ale asi díky tomu, že se ta záklopka bez pružinky pohybovala v moc velkém rozsahu. Vždyť u Marzocchi to funguje v podstatě taky tak. Pokud Vilém píše že to chodí OK, věřím mu. Já si tu práci toto řešení vyzkoušet na svém SR nedal. Co se týče rozebrání pístku, u vidle co máme s Vilémem a vidlí Duro E to je jednoduché. Tyčku není potřeba nijak chytat, stačí provléct imbus č.3 dírkou na průtok oleje (jen XCP-E 02 a Duro E) a povolit šroub co u mě rozhodně nebyl zalepený.
                        Když jsem rozebíral SR a Marzocchi, neměl jsem páru jak to tam funguje, stejně jako když jsem o víkendu vlezl do FFD tlumiče. Vše je to velice jednoduché. I když jsem to třeba po půlnoci rozdělal a pochopil až když jsem se ráno vyspal ;o)

                        0 0
                        • milan1  

                          Bohužel máš zkušenosti jenom s jednou vidlicí. U tvé je regulace expanzního útlumu a tam je i ta dírka o které píšeš. Ostatní typy mají tyčku hladkou. Tohle jsou právě ty rychlé soudy, kterých se chytá Vlk, bez dalších znalostí. To, že uvnitř vidlice nejsou složité věci a jde to pochopit je jasné každému, kdo se do toho pustí, složitým to dělají takové návody, které tě učí až do takových detailů, kterou rukou to snad uchopit. Zopakuju, jenom ten, kdo si do toho troufne sám, má naději, že bude upravovat správné věci. Při sledování složitého návodu a nepochopení funkce udělá botu raz dva.

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Však jsem psal že se to týká vidlí XCP-E a Duro E, ty mají stejnou konstrukci regulace tlumení. Vím že Duro D a XCP-D má tyčku hladkou. Jinak ne s jednou, už jsem nahlíd do Marušky a Manitou ;o) Do složitějších systémů typu SPV a dalších, TPC a tak nevidím, neměl jsem to v ruce. Ale o to co vím se podělím. Třeba těch Manitůček s nefunkčním FFD jsem pár viděl, tak proč by se na to jejich majitelé nemohli podívat…

                            0 0
                            • vlk  

                              „Třeba těch Manitůček s nefunkčním FFD jsem pár viděl, tak proč by se na to jejich majitelé nemohli podívat…“-přesně tak, není důvod proč z toho zbytečně dělat vědu (není to nic složitého, jak tu někteří tvrdí).Proto lidi k domáckým úpravám sále vybízím, což se některým obchodníkům moc nelíbí.

                              0 0
                        • vlk  

                          to je škoda, že se ten obrázek ztrartil, byly tam docela slušné informace-hlavně v té diskuzi pod ním. Nemáte ho někdo stažen, že bychom ho tam nahodili znovu pro ostatní?

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Já to možná mám někde vypálené na CD. Pohledám. A napíšu Vilémovi. Chystám se až budu mít trochu času založit příspěvek s postupem co jsem spáchal a vložit tam obrázek když už to jde. Jen se trochu bojím aby se to zas nějak nezvtrlo do anarchie.

                            0 0
                          • milan1  

                            Vím vlku i tam jsi se platl do hodnocení a na těch obrázcích jsi viděl vnitřek Suntouru zcela poprvé. Ty opravdu potřebuješ fotografii abys poznal, že ti vázne planžetka na tlumiči? Nebo potřebuješ ještě šipku s nápisem tohle je planmžetka? Ty máš rád obrázkové návody a považuješ za hodnotné, to co vidíš na fotce, když ti to samé popisuji již dávno a po několikáté slovy, tak to nepochopíš. Tady je právě problém, že se moc hrneš do něčeho, co ani nemáš zájem použít a co vydáváš za správné až když to pochopíš ty. Pro tebe a tobě podobné je ale zbytečné cokoliv důkladně fotit, protože to stejně dělat nebudeš. Pochop konečně, že informace o předělání, dostatečná pro všechny aktivní zájemce ale pouze slovní slovní, je k dispozici již dávno. Všechny tahle úpravy jsou jenom klony jediného. Ty, který jsi sledoval celý sáhodlouhý thred s Micrem, kterého jsem k téhle úpravě tady vedl jsi nepochopil zhola nic a dnes se budeš rozplývat nad obrázky protože jsi to hodnotné pochopil až z nich. Je to pořád jedno a to samé. ROZUMÍŠ ? Přiznám se že tvé přístupy a hodnocení úprav o kterých nemáš ani ponětí ve mě nevzbuzují důvěru k tvé odbornosti a jakémkoliv aktivním přístupu.

                            0 0
                            • jaski  

                              kdyz tady ctu jak se tady vsichni napadaj za hovadiny tak je mi fakt docela smutne.

                              0 0
                            • cabbage  

                              muzu se te zaptat, jak by jsi upravoval(netes­toval) treba takovou jednoduchou silenost typu MG90?;

                              p.s. toto neni utok.

                              0 0
                              • milan1  

                                Proč se nezeptáš Vlka?

                                0 0
                                • vlk  
                                  • hele s tebou nemá smysl o čemkoliv bavit.Dokážeš jen napadat. Co jsem se s tebou hádal-tak akorát jednou o duku-Kde jsi nebyl schopen ani podle obrázku pochopit, o který systém se jedná a stále jsi mluvil o zcela jiném.Zde jsem přistoupil na dohodu, že jsme měli každý pravdu-to ty jsi nikdy neudělal.
                                  • Co se týkalo popisu charakteristiky-tak jsem se do diskuze s tebou zaplet jen jednou jedinkrát, a to aby jsi mi podal přesné informace jakým způsobem byly dané hodnoty naměřeny.

                                  Nic jsem proti Tobě neměl a přesto jsi mě napad, jen proto, že jsem chtěl doplňující informace

                                  Ano fotografie jsou pro mne dost důležité, nemám ty možnosti mít doma rozebranou úplně každou vidlici a i mezi vnitřky u suntouru jsem předpokládal materiálové či funkční rozdíly.

                                  Všechny ty zázračné systémy jsou jednoduché když je člověk pochopí jak fungují, většinu z nich chápu i já. To že máš na mne jiný názor mi je docela jedno. Kdo mě zná, ví že vidlím rozumím.

                                  Co se týká úiprav na starém fóru. Hyena měl předělanou na ten systém co mají nejjednoduší EXR-bez seříditelnosti útlumu. Já stavěl hydracoil I, FFD s nastavením útlumu a to jsou poněkud jiné systémyPS:Vždy sem používal pružiny.

                                  Raději mám vše na papíře či na obrázku, protože Tvé slovní vyjádření často terminologicky pokulhávalo, takže často nejen že se ti lidé smáli,a le ani nepochopili co si chtěl říct.Proto se raději bavím nad obrázky či náčrty.

                                  Reakce Tvé na mne: když jsem chválil suntoury-Kladné,Když jsem upravil vidlici-záporné-kritika že to neumím, Když jsem koupil lepší vidli a suntoury v továrním nastavení kritizoval-záporné, Když jsem se snažil vytáhnout z tebe postup úpravy-záporné, Když jsem na úpravy po našťouchnutí přišel-záporné že to neumím-nevím jaks to zjistil, Když jsem souhlasil s charakteristikama kladné, když jsem řek, že si to každý může upravit sám-záporné. prostě podle toho jak se ti hodím do krámu, a teď jsem velký nepřítel když lidi nabádám ať si to upraví sami, že bys neměl zakázky.

                                  Možná umíš vidlice upravovat. Jsi ovšem arogantní namyšlený chlap. Kritizuješ lidi o kterých nic neví a jejich práci jsi nikdy neviděl. Sám se často vyjadřuješ k věcem o kterých nic nevíš.

                                  Jsio proti mě prostě zaujatý. S Tebou nemá smysl se vůbec o ničem bavit. nenechám se neoprávněně napadat a špinit. Na tebe už nebudu nikdy reagovat, ignoruji Tě. Mimochodem bavil jsem se zde původně s pekáčkem.To je rozumný biker s kterým se vždy rád pobavím.

                                  How.

                                  0 0
                                • cabbage  

                                  protoze nejvetsim expertem na vidlice, tlumeni a jejich upravy ses tu ty, nebo ne?;-P

                                  no tak asi ne, kdyz neodpovidas.....

                                  0 0
                              • vlk  

                                MG 9050 jsem přestavoval. otázka je jesti se to vůbec vyplatí, dají se totiž vlastně použít akorát vnější a vnitřní nohy(s korunkou apod). Všechen vnitřek si musíš vyrobit vlastně sám.

                                Pokud se spokojíš s jednoduchýnm tlumením ala staré EXR oběma směry stejně, potřebuješ pak jen utěsnit plunžet, novou zátku-nebo utěsnit, nové prachové a olejové těsnění, utěsnit přechod vnitřní nohy/plunžer a navrtat pod vrch plunžeru dírku.

                                Pokud budeš potřebovat něco jako hydracoil, tak ještě budeš muset navíc tvořit ten mechanizmus záklopky s pružinou co je např tady: www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… a u plinžeru navrtat dírku dole.-problém ovšem je že standartně dodávaný plunžer se použít moc nedá-průtoková díska co je ve středu je příliš úzká.Nejlepší je vytvořit si jej kompletně colý nový.Na hydracoil II zapomeň tam je dolní utěsnění mezi plunžrem a vnitří nohou pohyblivé a během chodu se mení objemy negativní komory ještě tímto způsobem.

                                Pokud chceš ffd tak zase musíš udělat ten mechanismu, akorát neprovrtáš plunžer dole ale hlavně pořádně utěsníš spodek vnitřních nohou a plunžrem.Olej zde putuje pouze mezi pozitivní a negativní komorou.zatímco u hydracoilu navíc ještě do komory mezi vnitřní a vnější nohou.

                                Nejjednodušší způsob ale na kolo nepoužitelný je že by sis udělal vlastně to samé co na pionýře.-jen zatěsnil a provrtal.

                                Jinak pokud by ti zbyly síly na další úpravy tak jsem testoval na středu plunžru mít tu díru v případě ffd či HC 1 mít překrytou kuličkou. jež by byla jištěna v malé klícce či pletivem proti vypadnutí.Trochu to pomáhalo proti samovolnému pružení při šlapání. Ovšem nemoh jsem nalézt nikdy to správné nastavení.

                                Jinak nic nepokazíš, když uděláš olejové mazání.CV podstatě HC1 tam to máš automaticky. V každém případě ostatních musíš, zatěsnit dolní šroub co drží vnější nohy-topenářské podložky se mi docela osvědčily.Vyměnit za kvalitní olejové+prachové, či 3 břité Rock-shox kroužky na vidli a nalít tam trochu oleje. ještě pomůže na steny vnitřních nohou mezi vnitřní a vnější dát nějaký molitan-on se vždy nasákne a pak průběžně maže, nejlepší umístění je rovnou pod tesnící kroužky.

                                Dost těžko se to popisuje a kompletní výroba vnitřností vyžaduje zručnost a dobře vybavenou dílnu.Nejtežší je vše udělat přesně aby to nikde nedrhlo a vše dobře utěsnit.

                                Popravdě,dnes už bych se do tohoto nepouštěl.

                                Doufám, že jsem něco neopoměl, či nesplet. Už je to nějakou dobu, co jsem si s tím takhle hrávával.

                                0 0
                                • vlk  

                                  Vlastně nic zvláštního, vlastně jen okopírováváš funkční systémy z lepších vidlí, nebo alespoň principy.

                                  0 0
                                • jaski  

                                  jak to myslis s tou kulickou?neco jako u foxe?nemel by si to na obrazku?doufam ze me za to ted nekdo neukamenuje:)

                                  0 0
                                  • vlk  

                                    asi takhle když jde vidla do zdvihu, tak např u ffd protéká olej prostředkem plunžeru a pod píst a zároven přes ty dírky a přes ráklopné těsnění pod plunžer.Já jsem vlastně na tu díru co jde středem položil kuličku. tedy jakoby tedy tato když jde pomalu do zdvihu, olej zatláčí kuličkou tuto dírku a je to směrem dolů o něco víc tlumeno, když najedeš na hrbol tak se kulička nadzvedne a odskočí a může olej i tudy. Směrem nazpět to jde nezměněco zde zpětným útlumem se kulička nadzvedne. Aby se mi ve vidli netoulala kulička kde se jí zlíbí a byla stále nad tím otvorem, tak jsem tam přimontoval něco jako klícku.Zkoušel jsem to i ve verzi, že protékací otvory zhora na plunžru–ty cesty kde je záklopka, jsem udělal kulaté4 a na ty dal taktéž kuličky. Bohužel se to neukázalo jako efektivní v jednom případě to nebylo moc poznat a v tom druhém to bylo docela tvrdé i při pružení, dost také záleželo na velikosti a váze kuliček. jakš takš se to dalo, ale nebylo to nic pro mne.To já jen tak zkoušel s bráchovou vidlou, když jsem jí upravoval.

                                    Fox používá systém s válečkem obdobně.

                                    Chtěl jsem napsat dřív, ale pad nám net.Tak až teď

                                    0 0
                                    • jaski  

                                      ja sem premejslel udelat neco jako ma fox s tou pruzinkou a valeckem.jelikoz mam skareba tak by bylo testovani o to jednodussi-ted myslim to s tou kulickou.rikas teda ze je to bud hodne tvrdy nebo to nejde poznat jo?

                                      0 0
                                • cabbage  

                                  Diky za vycerpavajici odpoved, je pochopitelna a bez zbytecne vaty- proste takova na jakou se vrchni tuner-tester1 niky nezmuze;)

                                  nedavno sem z nudy rozebral jiz zminovanou mg90 a rst gilu- tady musim dat t-t1 za pravdu, v suntouru min drhnou vnitrni nohy. nastesti ani jednu z nich nepotrebuju funkcni(mg se vali v koute a gila je na trenazeru, pripadne na silnici, kde od ni zehleni nechci) ale az se budu nekdy nudit urcite jeden zpusob vyzkuosim;)

                                  p.s. s milanem1 nema smysl se hadat(jakkoliv na nej reagovat)..

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Takže shrnu, vše začalo Vlkovou poznámkou pro neznalé, kterým podsouvá jak je to všechno jednoduché a jak jim tvrdím opak. Ty tady děkuješ Vlkovi zy vyčerpávající návod jakého nejsem a dokonce nechci být schopen. Poprosím tedy vás oba abyste to zrealizovali. Ty ses ptal, proto, že chceš něco řešit. Vlkova ospověď je vyčerpávající, tak prosím začni a pochlub se tady hlavně s výsledkem. Já bych byl osobně rád, kdyby to k nějakému výsledku vedlo. Třeba potom oba lecos poznáte jak o radách na dálku, tak o jednoduchosti provedení. Jestli se ukáže, že se tady lidi jen tak ptaj a stejně nic neřeší, tak to je dost divné. Strašně rád a s chutí bych sledoval vaší tvorbu, jak vidím podle reakcí tak takhle nějak by to mělo vypadat ukažte mi to.

                                    0 0
                                    • Pekáček  

                                      A už se to tady mele, :o((( Zcela mimo mísu, Milane, co říkáš na tuhle čmáranici?

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Pořád to samý není tam dost místa a navrch otázku, co maslíš, že to přinese?

                                        0 0
                                        • Pekáček  

                                          Díky za posudek, už to probírám s Tinkem po ICQ. Jeho to aspoň teoreticky zaujalo. Není konstrukce Marzocchi právě důvodem že její chod není tak hladký jako u FFD apod?

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Piš sem postup, já teda v tomhle žádný přínos nevidím ale nechám se přesvědčit.

                                            0 0
                                          • kovar  

                                            Pekáčku, proč chod vzduhových Marz. není tak hladký, už tu bylo dávno objasněno. A pořád to tu visí, odstraněno to není :-)

                                            0 0
                                      • dzabo  

                                        predpokladam ze tie dva sipky v tom obrazku uplne vpravo je prietok oleja, ale…vysvetli mi aká sila stlaci tu pruzinku a nadvihne tu „klapku“?????? ak to ma urobit olej nikdy ty to fungovat nebude ak bude ta klapka duta, pretoze nielen elektricky prud ale aj olej pojde to lahsou cestou, to znamena ze ti to pretecie stredom a nic sa ani nepohne

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Tohle si musíš zasadit do Marzochy, to je SSV systém, který je v noze vidlice. Je to dobře nakreslené a je tam navíc přidaná pružinka. To je to o čem se budeme bavit.

                                          0 0
                                          • dzabo  

                                            to som nevedel ze tam je plunžer, som súdil len podla toho co je tam nakreslene

                                            0 0
                                        • Lišák  

                                          Dle obrázku soudím, že by středem záklopky měl vést plunžr, na kterém bude záklopka jezdit, tudíž to středem průchozí nebude.Nebo se pletu?

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Je tam samozřejmě plunžr podívej se do fotek, někde to tam bude nafoceno a jistě několikrát.

                                            0 0
                                        • vlk  

                                          ale nadzvihne ji to. Vždyď olej nadzvihává pružinky ve všech ynnějších systémech ffd, tct, hydracoil, mc.Všude se stalčují pružinky olejem když jde vidlice do zdvihu a všude je vždy i jiná cesta kudy to proudí. je jasné, že olej hledá cestu nejmenšího odporu, jenže ztlačení vidle bývá docela rychlé a tak musí danou štěrbinou kterou si olej najde projít co nejrychleji. Vzniká tak tlak, který danou pružinku zmáčkne.Dost ale právě závisí na síle té pružinky a velikosti té štěrbiny, kde to proudí normálně-čím je menší tím větší tlak vznikne a rychleji či více se pružinka stlačí(to je právě jeden z problémů suntouru, moc silná pružinka).

                                          Pekáček akorát vymýšlí opačný ventil ne zpětné tlumení ale pro tlumení komprese. Zde by mohli nastat ale problém malého průtoku oleje-tedy by se musel použít olej s nízkou viskozitou a to je při domácí nepřesné výrobě součástí problém.Navíc ono se nezdá, ty tlaky jsou ve vidlici dost při prudkých nárazech dost velké, takže by to chtělo bytelnou konstrukci.Na papíru to vypadá, funkčně. Otázka je ale zpracování, materiál-jestli to vydrží a právě najít správnou pružinku a správný poměr viskozity oleje vůči průtokovým sestám.Teoreticky na papíře je to funkční, prakticky s tím bude dost práce na odladění. PS: předpokládám, že je tam stejně někde ještě alternativní štěrbina-u té by bylo solidní ještě přidělat samotnou regulaci-aby se tam mohl regulovat kompresní útlum.

                                          0 0
                                          • vlk  

                                            PS:a sem si nevšim, že další alternativní štěrbina není potřeba-má ji totiž v té samotné záklopce.jenže v tomto řešení netuším jak by se dalo udělat to, aby bylo toto tlumení plynule nastavitelné.

                                            0 0
                                          • Pekáček  

                                            To co je na tom papíře mě jen napadlo v práci, je to Marzoka ale s tím, že se zavíráním pomáhá pružinka, nejen proud oleje. Tlumení komprese je na fotce kdesi tady dole, když to bylo dříve přetlumené, teď by se tak možná dalo regulovat stlačení. Teoreticky ale je to asi hovadina :o)

                                            0 0
                                            • vlk  

                                              tak to jo. já myslel, že si vymýšlel tlumení komprese v případě, že by toto bylo na horním konci plunžru v té poloze jak je to nakresleno.

                                              0 0
                    • Pekáček  

                      Nevidím důvod něco tajit, nic co tu nebylo jsem neobjevil, stačí se probírat historií ;o) Do oleje se nehrnu, na to je čas, navíc jak psal Vilém vyplave i malá vůle v pouzdrech. S jejich výměnou to asi není sranda, ale já neměl namysli výměnu, ale kontrolu jejich usazení.

                      0 0
              • Lišák  

                Přesně to jsem udělal, ještě jsem vyměnil stíráky a místo vaseliny použil olej. P.S. Nemyslím si, že by ve výrobě dávali jinou pružinu, než je předepsána z konstrukce.

                0 0
                • Pekáček  

                  Ehm, můžu se tě jen tak pro informaci zeptat kdy jsi to dělal a kdo ti radil? Jen tak, abych věděl. Díkec.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Dělal sem to loni na podzim podle návodu Ohawy ze starýho BF. Ještě budu řešit negativku. Ale až se bude jezdit, teď nemůžu testovat.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      A co tohle, takový malý tunning? :o)

                      0 0
                      • vlk  

                        no myslím, že i kdyby jsi to otočil tak by to kladlo velký odpor, ono i když nyní vratný plně otevřeš tak se ti zdá, že se to vrací dost rychle, ale ve zkutečnosti i tak to velmi výrazně brzdí pružinu.Myslím, že kdybys to obrátil tak i při plném otevření i při velmi řídkém oleji by to mělo velký odpor při kompresi.Navíc otázka je jak by se změnilo tlumení v mrazech.Reálné by to bylo, kdyby jsi zvětšil po tom otočení průtok kompresní, musel by jsi v tom plunžeru udělat mnohem větší díru či nechat někde i jinou štěrbinu.

                        0 0
                    • Lišák  

                      Tak se omlouvám za mystifikaci-nebylo to z B-F , ale z BF: www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…

                      0 0
                  • milan1  

                    Rád bych tady v klidu zopakoval historii a objasnil ty „vlastní“ postupy. Do roku 2003 byly prováděny pokusy se samovýrobou typu Vlk. Já jsem přišel s něčím novým a to přenastavením továrního ladění. První zásah na tehdy nové vidlici XC PRO SL byl skutečně velmi triviální, jak dnes, po třech letech plného zájmu Vlk poznává. Nikdy jsem ale netvrdil nic jiného, stále opakuju, podívejte se na pístek tlumiče a poznáte to, když ne, nemáte šanci to upravit. Již tehdy se strhly boje s moudrými a moudřejšími, kteří mi vyčítali kdeco. Nejprve zpochybňovali odbornost viz Vlkem dosud užívané výčitky, potom zase samotnou úpravu a nakonec mě jako osobu. Nejlepší na tom bylo, že se jednalo převážně o lidi jako Vlk, kteří se o úpravu ani nepokusili. Kdo se pokusil divil se vždy těm nepochopením, které jsou stále omílána těmi hlasitými. Vrátím se ale k problému pružinky tlumiče. Vždy jsem tvrdil, soustřeďte se nejprve na tlumič a teprve potom můžete pokračovat dál v hledání odporů, dříve ne. Tohle vše Vlk úspěšně zatají a jeho poznámka tady, která mě sem vtáhla má tenhle smysl, podívejte, jak je to jednoduché a on si za to říká takové peníze. Já, vám ale stále a pořád tvrdím, že tuning není něco o jednoduchém poštelování šroubovákem ale je to jemná piplačka s každým odporem a o kompletnímu doladění jako celku.Kdo u mě kdy byl, tak to potvrdil a dokonce i popsal, to ale Vlkům nestačí. Tohle je to podstatné co dělám, měním mazání a stíráky, používám cosi jako evil genius, dohledávám důsledně odpory. Po mých zásazích se zasouvají nohy do sebe pouze vlastní vahou a to i se stíráky. Tolik tedy k úpravě, kterou Vám Vlk srovnává s něčím takovým, jako jednoduché odstranení pružinky. Postupem času jsem si ujasnil, jak široký rozptyl mají tolerance ve vidlicích a opět upozorňuju, když děláte svojí první vidlici, potřebujete cit pro chod, který automaticky nemůžete mít, získáte ho až praxí. A ještě k nedorozuměním. Popisu úpravy úspěšně odolávali všichni, kdo se o to ani nepokusili. Opravdu tahle úprava je už dnes snad tak jasná, že to pochopil i Vlk, který to samozřejmě rozšiřuje dále, pochlubil se tady již i se „svými“ radami na dálku. Ano jistě „svými“, já jsem přeci nikdy nic neřekl. Přesně takovýmhle postupem vznikly „samostatné“ postupy Ohavů, Vilémů a Pekáčků. U Pekáčka je to o kus zajímavější. On zde po dlouhou dobu tvrdil, že tenhle Suntour z roku 2002 má tlumení v pořádku. Vyslovil jsem k tomu dříve pouze pochybnost, že by bylo s podivem, kdyby rok 2002 byl v pořádku a 2003 a další najednou ne. Vše jsem si potvrdil teprve v době kdy jsem dělal totožnou vidlici Miťa. Pekáček měl tedy přímo ode mne informaci mailem. Ano je to stejné jako ostatní Suntoury , hledej to na pružince pístku tlumiče. Pekáček se potom strašně divil, když jsem byl hrubě nespokojen, s tím, že úpravu zde, prezentoval jako svojí vlastní. Snad to pochopí teď. Pokud jsem měl ještě kontrolu nad touhle úpravou, upozorňoval jsem, že je povolena pro každého, kdo jí udělá sám pro sebe její komerční používání jsem nepovoloval. Dnes, kdy se vše takhle pěkně rozmělnilo a je tu plno „vlastních“ úprav je tohle zcela mimo kontrolu a já jsem pouze ten, který vše zatajil a hrdinové nových přístupů Vám to přinesli. Proto jim podfěkujte a nezapomeňte se otřít o mě. Kdysi jsem se tu pokoušel i něco řešit, bylo to jednotné testování. Z technického hlediska znám možnosti systémů a vím jejich hranice, když je něco takového jako Pekáčkův Suntour z roku 2002 prezentován majitelem jako dobrý, vím, že jeho hodnocení je posunuté a chybí zkušenosti s citlivými vidlicemi.Tyhle a podobné zkušenosti s Vámi a Vaším hodnocením vidlic mě inspirovaly k vytvoření systému testů. Právě takováhle posunutá kritéria kdysi umožňovala prohlašovat např. vzduchové Marzochy za supercitlivé a jednotné hodnocení testováním by lecos vyřešilo. Vyřešilo by se i to podstatné, co je pro tuning důležité. Případní úpravci by získali určité měřítko, kam až mohou se svými úpravami a hledáním citlivosti jít. To je získání onoho citu pro chod a to na jedné jediné vidlici, kterou upravují. Vše tohle, tedy zkušenosti a popisy jak kdo honotí, jak mohou být posunuta kritéria hodnocení, plus plno nezbytných nástrojů pro tuning máte k dispozici na mých stránkách. Chce to opět a zase jenom vlastní aktivní přístup. Kdo např. hledá vhodné negativní pružinky neměl by opominout graf charakteristiky. Všech pokusů tady jsem se už vzdal, vzhledem k obsazení těmi hlasitými, je to zcela zbytečné. Teď už zde jenom regaju, když se o mě někdo nevhodně otírá.

                    0 0
                    • Lišák  

                      „Přesně takovýmhle postupem vznikly "samostatné“ postupy Ohavů, Vilémů a Pekáčků."

                      Ale Ohawa to tam nevydává za svůj postup! Píše, že je to úprava podle toho co našel v historii a dal si to dohromady! A myslím, že ty jsi ho tam dokonce chválil.

                      0 0
                      • milan1  

                        Berte to všichni hlavně jako reakci na Vlka, který podsouvá zkreslená fakta. Nebudu se už zabývat jednotlivým vyvracením. Podstata jeho napadání, nikdy jsi nic neporadil a to od člověka, který byl vždy u zdroje je nechutná podpásovka. „Rady jsi rozdával omylem“ je jenom potvrzením téhož. Ty a Pekáček nemáte takový zlý úmysl ale nechtěně mu přihráváte.Vaše postupy jak tvrdíte pocházejí od někoho jiného. Informace Vlka a Vaše se krásně doplňují, proto to sáhodlouhé vysvětlení. Je to vleklý spor, ze kterého si každý bere podle své potřeby a Vlkovy potřeby už nebudu komentovat.

                        0 0
                    • vlk  

                      si se seknul.V počátcích jsem byl když jsi mluvil o úpravách jsem byl plně na Tvé straně a hájit suntoury proti Pádlistovi apod. Stál jsem původně plně na Tvé straně. Po několika měsících, když jsem se chtěl dozvědět jaké úpravy provádíš a popřípadě o tom s tebou debatovat, tak jsi se postavil proti a náhle jsem byl nepřítel. Po tom co jsi začal nějaké informace pouštět, tak jsem zase stál na Tvé straně.A teď si dovolím tvrdit, že úpravy nejsou až tak složité a zase jsem proti tobě. V počátcích o kterých nejvíc mluvíš jsem byl Tvým možná i jediným zastáncem. Ale jak vidím dělal jsem tenkrát chybu. Nechápu proč vše co proti tobě ostatní měli najednou házíš na mne. Musíš si prostě vždy najít někoho, jehož kritikou budeš odvádět pozornost od problému.

                      O to že jsem napsal, že nebudu reagovat se ti pro toto plně hodí co? To je více než nefér. Říkám, přestaň si mě brát do huby. Jako kdybychom se spolu nikdy o ničem nebavili(ono to tak po smazání Tvých příspěvků i vypadá). Prostě komunikaci s Tebou končím a ---slušný--- člověk toto pochopí a nebude toho využívat.

                      0 0
                    • Pekáček  

                      Víš, Milane, já proti tobě tady nešiju, tak nešij do mě. Nechtěl jsem tu dělat flame nebo jak se tomu říká. Co se týče „zásluh“, něco jsem pochytil přímo z toho cos psal než jsi to nechal vymazat, něco psal Ohawa a zmínil se o tobě. Ano, napsal jsi mi majl že ti to vadí a já jsem před havárií serveru vložil obrázek s textem, kde jsem vše vysvětlil, o mém mylném hodnocení tovární XCP-E, o tom, že jsi mi napověděl kde a co hledat. Zásluhy ti neberu. Nabízel jsi mi tunning celé vidle zdarma, mě přesto víc bavilo se v tom aspoň trochu pohrabat sám. Každý se učíme, hodně z nás vlastníma chybama. Třeba já. Tak mi prosím už poněkolikáté nepřipomínej že jsem byl se svým Suntourem dřív spokojený. Tehdá oproti řadě 2003 to byla funkční vidle. Nechci se hádat, v emajlech se bavíme normálně. A jestli mi něco uniká co se tu někdy psalo, nekamenujte mě, nečtu vše protože mám velmi pomalé připojení a kdybych prohlížel všechno, nehnul bych se od počítače. MUPY MUP.

                      0 0
    • jecnak  

      Nepodcenujes trochu svoji inteligenci?

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Opatrne s temahle odbornejma terminama! My co je nezname bysme se mohli urazit.

        0 0
    • Jane  

      Kup si Pace RC 36/38 Lock Out (80 mm/100 mm). Nemít Sida, tak do ní snad jdu… Na Maxcursor za 9990 CZK…

      0 0
      • enjoy  

        Hello Jane:-D.jen si ji kup,fakt paradni volba!:-))

        0 0
        • vlk  

          v pace se moc nevyznám. V pdostatě jsem viděl jen jednu v životě v reálu. Co je na ní špatného.

          0 0
          • Pekáček  

            No ona je to krásná vidlice. Já viděl vazelínovou verzi s lockem, trochu mi vadila vůle v pouzdrech. Nevím jestli to přechodem na olej vyřešili.

            0 0
            • Venda  

              škoda tam o ní nic nepíšou

              0 0
              • rock  

                Ve Velu 7–8/2003 byla v testu Pace RC 38. Měli ji ve verzi 65mm. Nehorázně se rozplývají nad hladkým chodem, vzhledem ke zdvihu vysoké citlivosti a vůbec. Konstatují ovšem, že kousek, co měli v testu ztrácel tlak (a měknul) tak rychle, že museli dofukovat několikrát během vyjížďky a navíc jim v tom něco klapalo … no vidlu za (před slevou) 20 tisíc dost zásadní nedostatky. Moc by mne zajímalo, jak si stojí v porovnání s aktuálními kousky v ceně cca 10 litrů …

                0 0
                • TinkTink  

                  Myslim ze designove si stoji skvele, ale co se tyce technickych parametru… :)

                  0 0
                  • rock  

                    Designově :-) … ten zmiňovaný test končil slovy, že je to vidlice pro fajnšmekry, co mají kolo v obyváku a ne v garáži. No a já mám bike v garáži, takže jdu do Reby :-) …

                    0 0
                • PePu  

                  Každá věc má své pro a proti. Na řadu negativních i pozitivních zkušeností s Pace lze narazit na fóru www.singletrackworld.com – nedávno tam tuším uživatelé doporučovali spíše koupi zde tolik populární Reby (a ostatních současných RS) oproti Pace.

                  0 0
          • enjoy  

            myslim ze prave tuhle vidli ma nebo mela selmira a mela ji fakt rada:-).tak nevim jestli se o ni jenom nestarala,ale jeji chod byl naprosto udesnej!:-).srovnal bych to s XCP-75.

            0 0
            • SELMIRA  

              Ano. Já mam všechny moje věci a vše co dělám celkem ráda. :o)) Mam pořád pejsku. Ale Pace RC 36. Péči ji věnuji pramalou, spíše žádnou, to přiznávám. Jsem holka a navíc lajdák. Ovšem, když se nad ní občas slituju a pošlu ji doktorovi, kterej ji vyčistí a namaže, pak chodí jak po másle. Rozhodně ji doporučuju. Teď už stojí jen 15 000,–. Hi. I když jsem na ni za ty léta co ji mam neslyšela žádnou pozitivní reakci, spíše samé negativní, jakožto vlastně na celé mé kolo. Asi máme jiný vkus. :o))

              0 0
              • enjoy  

                no:-),morati s pacekou na deorku..,co bys chtela slyset..:-D

                0 0
                • Pekáček  

                  Ale je to originál!

                  0 0
                  • blue  

                    aspon ze ta lahev ladi :-)

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Tak pozor kééémo, ta lahev právě dělá to kolo neatraktivní. Když se vyndá tak zas až tak špatně nevypadá, jsem teda toto slyšel od jedné slečny která tohle kolo komentovala :o)

                      0 0
                      • SELMIRA  

                        Taky jsem to slyšela. :o) Sice jsem holka, ale nemusim mít všechno sladěný. Flašku mam na pití. Je mi jedno, jak to vypadá. :o)

                        0 0
                    • náčelník  

                      Ta flaška vypadá dost velká na to, že by s ní mohla Šelmíra jezdit Fousáčovi pro pívo :)

                      0 0
                  • rock  

                    Ten bike je naprosto nádhernej, jeden z nejzajímavějších, co jsem tady viděl … a vůbec, furt dokola se omílá, že základ je kvalitní rám a vidla a komponenty se dají doladit podle potřeby časem a když to někdo udělá, hned se objeví nějakej moula, co mu to poplije …

                    0 0
                    • enjoy  

                      mozna se to tu omila ale ja s tim nikdy nesouhlasil:-)

                      0 0
                      • Manas  

                        Boooze, ted si tomu dal korunu :-) omila

                        0 0
                        • enjoy  

                          to mam kvuli tobe psat jedno slovo s diakritikou nebo co?:-)

                          0 0
                          • Manas  

                            No tam ani diakritika nepomuze. Je to odvozene z vyjmenovaneho slova mylit se :-)

                            0 0
                            • enjoy  

                              „mylit se“ a „mlit“ to bude asi rozdil ze?:-).bud me jentak z nudy zkousis nebo ses uhodil..:-).

                              0 0
                              • Manas  

                                Zajimave, i kdyz by to melo byt odvozene z toho „mlit“ tak stejne pisou „omylat“ … to sem taky nakej zmatenej :-) A jak tak koukam tak stejne je zastoupeno i „omilat“.

                                No tak to se omlouvam :-)

                                PS: Jsem nachcipanej doma a nudim se, vysledek tu je :-)

                                0 0
                        • enjoy  

                          PS:Boooze.. to je nejakej americkej sleng?:-D

                          0 0
                          • Manas  

                            No, ceskej slang ale zatim neproflaklej, takze se da jeste pouzivat :-)

                            0 0
                • SELMIRA  

                  právěže bych chtěla neslyšet nic nechte si svý komentáře, proto já moratku nemam :o) chtěla jsem tenhle rám, chtěla jsem tuhle vidli a deorko je mi celkem jedno, prostě mi akurát stačí

                  0 0
                  • enjoy  

                    ajaj,omlouvam se:-).

                    0 0
                    • SELMIRA  

                      ráda velkoryse odpouštím :o)

                      0 0
                      • Polka  

                        Nic si z toho nedelej. Me se nahodou tvy kolo libi. A sladeny barevne je + ty brutal plaste – fakt dobry. Ale jen dle fotky bych netipl, ze na nem jezdi holka.

                        0 0
                  • Peslezedirou  

                    Jezdíš pro sebe a ne pro ostatní, ze stejnýho důvodu jsem svého bajka smáznul…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.