Tak jsem si v sobotu paradne „uzil“ vyjizdku. V patek jsem nasadil novy retez (treti v poradi, poctive meneno dle merky). Prvni zasek se mi povedl hned u baraku. Prvne jsem si myslel, ze jsem malo rozhybal cep, ale byl rozhybany dobre. Na nejvetsim i nemensim prevodniku to fugovalo krasne, ale na prostrednim to trhalo s voditkem prehazky a retez se kousal mezi presmyk a zadni vidlici. Vsiml jsem si, ze jsem nechal tentokrat o jede clanek navic, tak jsem retez zkratil. Moc to nepomohlo. Nastrikal jsem na retez ridky olej a strhl jsem originalni vazelinu – opet to nemelo moc velky vliv. Po 50-ti km jizdy na velkou placku a krpaly na nejmensi si to trosku sedlo – uz jde na prostredni slapat alespon po rovine. V nedeli jsem pilnikem trosku srazil na prostrednim prevodniku zuby, ale jeste jsem netestoval, zda se to zlepsilo.
Je opravdu ten prostredni XT prevodnik takovy zmetek, ze vydrzi jen 3500 km (pri vcasne vymene retezu) ? Desim se pristi vymeny – retez mi ted vydrzi okolo 1500km a jsem zvedavej, kolik vydrzi ta kazeta – LX vydrzela cca 12–13tkm (5–6 retezu, ale drive jsem na nej natocil v prumeru 2300km. Mam radeji s pristi vymenou retezu vymenit i ten prevodnik, nebo otocit jeste dva retezy a vzit to i s kazetou ?
A ktery by jste doporucili – v planu mam budto GEBHART CNC za 890 nebo FSA CNC za 1290. Jde mi o plynule razeni jako u Shimana, ale s dobrou vydrzi.