Hezký den, řekl by mi někdo v odpružení vzdělanější, než jsem já, copak je toto za systém ? Jako klasický čtyřčep to nevypadá, jako jednočep také ne a VPP mi to také moc nepřipomíná. Funguje to ? A jak ?
Hezký den, řekl by mi někdo v odpružení vzdělanější, než jsem já, copak je toto za systém ? Jako klasický čtyřčep to nevypadá, jako jednočep také ne a VPP mi to také moc nepřipomíná. Funguje to ? A jak ?
hoooodne spatnej obrazek, ale tipnul bych to na nejakou variantu VPP.
Taky se mi zdá.
Hmm, já lepší nenašel :-(
tenhle mozna o kousek lepsi je
neni :-)
Asi cerpate ze stejnych zdroju… :o)
Je to skoro stejné a možná to i bude uplně stejné jako Mogoose.....Mongoose jezdí snad lišak z Brna, tak mu třeba písni.
ahoj, a neni to nějakej typ čtyřčepu?
neni
Pokud je čep na horní trubce zadní stavby tak by to měl být přepákovaný jednočep. Podle mě to bude přepákovný jednočep s proměnlivým hlavním čepem :o) Moc se v tom nevyznám, tak to nechám na odborníky :o) Kovář to bude vědět…
kvalita té fotky mi připomíná kávovou sedlinu, a na věštění jsou tu jiní
Věštci a Telepati :o)
On ten Mongoose má ještě čep před zadní nábou jako horstlink, tady to nevypadá.
ten cep tam ale bude i kdyz z fotky neni videt …i kdyz co je to nad tou patkou? jinak by to bylo spojeny do klasickyho trojuhelniku jako kazdej druhej jednocep (aby to bylo tuzsi), ne? je to proste ctyrcep, ale diky tem hot-links za stredem (tak tomu rika mongoose) zadni kolo neopisuje kruhovou drahu, snazej se o primku, that´s all
Ale tan cep je nad Patkou, a ne pred, takze o ctyrcepu nemuze byt rec…
klasickej přepákovanej 7 čep, nebezpečně se blížící výčepu
hned za klikami je neco, co by mohlo byt pohyblive, pak to jednocep neni.
To taky, ja jenom reagoval na ten zadni cep. Bude to nejaka variace na VP, jak uz tu nekolikrat padlo…
Stejne bychom meli nejak uzakonit tady na fore presnou definici. Ponevaz styrcep , jednocep .. to jsou takove zavadejici vyrazy :(
Pod slovem ctyrcep si predstavim FSR ala Specialized nebo Norco. Typicky jednocep je RB a prepakovany jednocep Kona.
Ale proc se to jmenuje styrcep ? Protoze ma 4 cepy ? Takovych je vic. Protoze ma mezi osou zadniho kola a klikou vic nez jeden cep ? Ok, pak ale at se to jmenuje dvoucep. Popripade prepakovanej dvoucep :) Ale porad mi unika smysl toho slova .. styrcep.
jo,me taky unika to „s“ na zacatku:-)
kus potvoro :) To je regulerni preklep. Mam vymenene klavsey :)
No protoze FSR bylo nejspis drive nez prepakovanej jednocep a zacalo se tomu rikat ctyrcep.
aha .. no jo, pak to chapu.
Ja to ale nevim jiste, ja to jenom tusim… :o)
Noo nejsu si tím moc jistej, ale myslím, že origoš nebo jak to nazvat je spíše 4-ramenný(pákový) a 1-ramenný závěs.
U nás se z toho udělal 4 čep a 1čep asi v historii.
Tak to vidím. :)
To je nejaka nase specialita nazyvat nektere 4-ramenne systemy prepakovanymi jednocepy? Nikde jinde jsem se s takovym vyrazem nesetkal. To se asi udelalo nekde v historii bikefora. :) Taky mi neni jasny jak by moh bejt ten ram na fotce VPP, kdyz je to, pokud vim, ochranna znamka Santa Cruz a Intense.
z hlediska trajektorie bych to jednoduše rozdělil na jednočep ( pohyb kola po kruhu, daném jedním čepem ) a čtyřčep (pohyb kola po trajektorii dané čtyřmi čepy – tj FSR, VPP, VVP, maestro a další obchodní začky )
Ne ze bych nesouhlasil, ale co peti cepy? (jako ten mongoose napriklad) :)
Čím více čepů, tím více full…
A nestacil by pak jen retez a orni vzpery s tlumicem? … a prepakovanim pochopitelne :)
horní
čím víc pruhů,tím víc adidas.
ale klidně i s deseti, pořád se to bude dát rozdělit na jedno nebo čtyřčep
No tam prave uz to slovo „čtyř“ nema vubec zadne opodstatneni a ani nevyhovuje tve definici.
ale vyhovuje
pohyb kola po trajektorii dané čtyřmi čepy e-e
ano, odstraníš 6 čepů z deseti, tek kolo se bude pohybovat pořád po stejné trajektorii. Nebo odstraním 3 z těch 7 co mlhavě vidím na onon Ne Svatém, když budu ignorovat čepy tlumiče, a pořád stejná trajekrorie
Ten mongoose ma jeste cep pred zadnim kolem. Odstranis ho a upadne mu prdelka ;)
no tak ten ostranit nemůžeš, a nemáš foto?, řekneš li mongoose, to mi toho říkáš stejně,jako bys řekl třeba Grumle
mongoosebikes.wowshopper.com/hotlink-series.htm uz tu byl jednou vzpominany, tak jsem nepovazoval za nutne…
ježíšmarja
www.davesbikes.com/…02massif.jpg nic moc zazracnýho to neni ,za rok to dostane takovou vuli ,ze to zadni kolo samo zataci :-))
Neni se cemu divit.
loziska se mi v tom rozpadly na prach a za nový bych dal asi 3 litry ,a cepy byly taky nepouzitelny a sehnat nový neslo uz vubec. ale co se tyka funkce pruzeni ,tak to bylo celkem obstojny ,mozna kdybych mel 50 kilo ,tak by to vydrzelo o 500 km vic
hm, u toho NeSvatého bych se obával něčeho podobného
Tak mě potkalo to samý. Ložiska se sice nerozpadla, ale vakl jako kráva. Dal sem to kamošovi do fabriky, snad s tím půjde něco udělat. Příští rám bude na strojních ložiskách.
a tos měl taky toho mongoose?Ten byl na kluzných pouzdrech nebo co měl za ložiska.
Mrkni ke mě do profilu. V tom virtuálním mezičlenu jsou bronzový (asi) futra, potažený něčím samomazným, v nich jsou takový trubičky z nějakýho tvrdýho, nemagnetickýho kovu a v nich jsou teprve čepy. Vakl se udělal jak mezi trubičkou-futrem, tak mezi trubičkou-čepem.
ještě se zeptám, kolik měříš že máš velikost 18.Sem ten svůj teď zkoušel na rámu-mám asi taky18-střed u klik-střed horní trubky(štangle) u sedlovky je 41cm .Já měřím 183 připadá mi to něja malý, HT mám asi o 1,5 palce větší.
Ještě se zeptám neměřil jsi na tom mongoose zdvih-já u toho novéhu zkoušel změřit sedlo od země a pak při maximálním propružení a dalo mi to 80mm. Přitom mi tvrdili, že zadní stavba je 90mm.Kolik to dá tobě když to maximálně zatížíš rozdíl u sedla.Ten mongoose má být taktéž 90mm.
Teď ten rám nemám doma, až bude, tak ho poměřím. Já mám 178cm.
šmankote, snad u toho mongoose není jeden čep u čtyřčepu nahrazen dalším čtyřčepem, to by tak odpovídalo tvému popisu. No tak tomu ríkám systém:-)
jj. systém systémů ! :)
na tendle system jsem viděl ještě přilepený fsr…taky monstrum
a ješte třeba MAvericka jsi mi mohl předhodit :-)
Tohle taky není špatný :) www.specialized.no/…DH-ramme.jpg
Ale to je obycejny FSR :P
Ale vypadá neobyčejně :)
Ne, ten pohyb je dany jenom dvema cepy. Ty zbyle slouzi k uchyceni stavby a tlumice stejne jako u prepakovaneho jednocepu. Proste pokud neuvazujes uchyceni stavby, pohyb zadniho kolesa urcuje u jednocepu jeden cep, u ctyrcepu dva cepy. A mam pocit,ze existuji systemy, kde jsou i tri cepy, ktere ovlyvnuji pohyb zadni stavby. Plus, je rozdil, kde ten cep navic je.
Myslim, ze nemas pravdu. Vsechny ctyri cepy (u FSR apod.) se podileji na trajektorii.
Hmm, mozna mas pravdu, zas tak do toho nevidim. U Maestro ale rozhodujou jenom ty dva. Zbytek je vahadlo.
Ale ani tady nemas pravdu.
Je mi lito, ale mam.
Resp. uz vim na co narazis :) … jo, jo, neco ale drzet zadni stavbu musi :)
nemáš
Ok. Tak takhle. Zadni stavba Vcko je pevne bez cepu. Dolu se to pripaji pres dva cepy. Nahoru na vahadlo pres jeden cep. Tim hornim cepem je poloha zadni stavby pevne dana ponevaz se otaci kolem jedneho bodu. Cimz je tady pevne fixovana. Ty dolni cepy urcuji , ze osa zadniho kola jde po primce smerem nahoru. Polomerem horni cep-osa vahadlo se urcuje zdvih a je dany taky konstrukci zadni stavby (Vcka). Cimz pro mne plyne, ze urcujici jsou cepy dva. Kdyz tak me oprav, kde mam logickou chybu.
Eh. Nevim kde zacit. Mozna to zkus znovu odspodu :) Nebo si proste zkus premistit jeden libovolny cep a koukni co to udela s trajektorii zadni osy.
Snad jen napovim. Nahoru na vahadlo pres jeden cep. Tim hornim cepem je poloha zadni stavby pevne dana ponevaz se otaci kolem jedneho bodu. tohle mas uplne blbe. Jinak by dole nemuseli byt ty dva cepy, pac by se zadni stavba ani nehla.
No jo, asi jsem se do toho zamotal :) Ale stejne uchyceni zadni stavby nahoru ma treba i LRS u Meridy. A kolo chodi po kruznici. Tudiz ten pohyb urcuje cep navic, ktery je dolu.
eh. jo mas pravdu. Merida taky vyrabi neco co je horskemu kolu z dalky docela podobne :)
vysvětluješ to jaksi krkolomně, které dva čepy považuješ za určující? No tak odmontuj ty dva neurčující čepy, když jsou teda neurčující, a místo virtual PP z toho budeš mít vlající PP
No ty dolu prece. Nahoru je system uchyceni cepu stejny jako u bezneho prepakovaneho jednocepu. Jo vlajici PP, ano, vzdyt o tom mluvim.
no dyť , odstraněním podle tebe neurčujících čepů dostaneš úplně jiné trajektorie zadku u maestra, kterých ješte k tomu bude nekonečně mnoho – tohle jsem nazval vlajícím plápolajícím zadkem. Odstraníš-li jeden, dva až tři horní čepy u LRS meridy, pořád bude trajektorie stejná, po kruhu. Prostě každý ze všech těch 4 čepů u Regina jednoznačně určuje jedinou trajektorii. U meridy trajektorii určuje jen jeden čep u středu
Ano, ja s timhle souhlasim. Jenomze to je podle mne chybny uhel pohledu. Protoze rozdil mezi kruhovym a nekruhovym pohybem urcuje nikoli cepy nahoru ale dolu. Cepy nahoru su principialne stejne u Maestra tak u Meridy. A rozdil jsou jenom ty dolu. Kdyz vezmu z Maestra jeden cepu zdola, stane se pohyb kola kruhovym. Kdyz pridam cep u Meridy, z kruhoveho uz bude linearni (resp. ne kruhovy). Z toho logicky plyne v kontextu 4cep vs. 1cep, ze cepy nahoru na princip trajektorii vlyv nemaji, a vliv je jenom z cepu dolu. A tedy je to dvoucep vs. jednocep :) Oba tyhle systemu jsou ctyrcepy, ale jeden je jednocepovy a druhy dvoucepovy z hlediska tvorby trajektorie, pricemz pro tvorbu trajektorie u jednocepu ostsatni cepy vliv nemaji, kdezto na dvoucep vliv maji, ale jen jako podpurni prostredek, resp. nutny k ukotveni. Z cehoz mi ale nakonec plyne, ze oznaceni jednocep vs. ctyrcep je vcelku logicke a prijatelne. Dik :)
když přidáš čep meridě před patku (dolu), a zárověň neubereš čep nahoře, tak z toho budeš mít paskvil s nedefinovanou trajektorií. Když MAestru sebereš čep zdola, tak z toho dostaneš zcela nepohyblivou zadní stavbu – čili HT s čepama. Prostě trajektorie je dána u Maestra 4 čepy(a rameny) a u meridy 1 čepem(a ramenem) basta fidli
okej, ja se doma postavim pred oba bajky, vezmu si pivo a budu dumat kde soudruzi udelali chybu :)
Tak ano … Maestro je 4 cep. Sice mozna se da vest polemika o tom, ze ctvrty cep je uchyceni kvuli prepakovani tlumice, nicmene tam byt musi. Dulezity je cep nahoru, ty dva dolu mu pomahaji. Akora nesouhlasim s tim, ze po sebrati cepu dolu by z otho byla nepohybliva zadni stavba. Kdybych dolu uchytil zadni stavbu pevne kolem cepu c. 2 (ten druhej .. dal od pedalu), bude z toho klasika, jenomze s velmi spatne prepakovanym tlumicem. Velmi spatne by to chodilo. JInak by to bylo stejne jako mam treba na Gary Fisher Sugar. Uplne totez :) A co se tyce Meridy, tak tam nevim, co by s ni udelal cep navic v oblasti klik. Asi neco sileneho. Nicmene, pokud bych ten cep presunul navic ke konci zadnimu kolu, tak vim naprosto presne co by z ni bylo … Epic :o))
Asi porad nemam jasno v tom odebrani cepu u Maestra. Kdyz nahore vemes jeden cep. Tak tam zbyde jeden kolem ktereho by se mohla otacet zadni stavba (uz to samo o sobe je dost legracni) a tu dole jednim vahadlem ukotvis. Takze se bude moci hybat maximalne pruznosti materialu nebo vuli v tech zbyvajicich cepech :)))
No tak jsem to nemyslel, ze nahoru jeden vezmu. A vubec, moc do toho rypes :)
:) No nakonec ses k tomu dostal sam. Ja jen pro zborceni tve teorie… co treba KHS Dominatrax photo.pinkbike.com/photo/592/pbpic592563.jpg nebo jeste lepe Fetish xplode.com.sapo.pt/Picture%20249.jpg a ted babo rad :-D
Takzvanej posledni uder .. z milosti ? :) Hehe … a chodi to dobre ?
Takze se zkusim zeptat jinak. Kdyz si vemu Meridu s LRS a pridam jeden cep dolu navic, bude trajektorie zadniho kola odlisna ? Bude. A bude obdobna jako ma Maestro? Ja jsem presvedcen, ze jo.
No podle toho kam ten cep das, ze jo :)
No ano, jasne :)
A taky jezdec, si zapomněl. Zvolíš si před švihem trajektorii a pak trasu. Musíš v tom mít nějaký systém, naposledy jsem jel takovou krásnou čtyřčepovou jízdu.
Myslíš čtyřvýčepovou?
Spletl jsem se pouze jednovýčepovou :o)
To je jenom jiný úhled pohledu. Tu trajektorii ovlivňuje třeba i zatížení, záběr apod. Myslím, že prvotní rozdělení by mělo vycházet z toho, že tu křivku dokážeš vykreslit buď pomocí jednoho otočného bodu a přímky nebo dvou otočných bodů a dvou přímek. Bez ohledu na to, co dalšího ji může ovlivnit.
… beru zpět. Jsem si toho Spešla prohlídl pořádně :-( …
je to vpp. Když pár dní vysdržíš, tak ti o něm povím víc, měl by mi v brzké době přijít poštou.PS na německém webu je ještě větší sleva.
Poslal jsem ti včera mail. Když, tak nahlédni.
Tak odpověď je jak pro mne tak pro Tebe asi špatná, dnes mi volal z Holanska z centrálního skladu, kde se to prodává pro celou evropu a mají tam poslední kousek ve velikosti 48 s tím sid tlumičem-bez uzamykání-a ten už je na cestě ke mě.Takže bohužel.Chtěl jsem to taky hlavně kvůli tomu uzamykatelnému tlumiči a nakonec mám jen klasický. Co mi bylo řečeno, tak do ČR se neprodal ani jeden. :o(
Sem ti asi zkazil náladu co?
Něco takového jsem čekal, takže to vyřeší full9 od Spyderu.
jo o tom jsem taky uvažoval a ještě uvažuji pro přitulku, cena 10700 je docela slušná, co plánuješ na to hodit za tlumič.
Pro letošek říkají full9 Maoman a je ještě o litřík levnější. Uvažoval jsem o Radium RL, ale Spydeři je dodávají s X-Fusion, tak nevím. Ten tlumič by šel samozřejmě koupit jinde.
a neviděls někde na netu nabídku, či obrázky, na www.spyder.cz je furt loňská nabídka i s cenami.
VP – virtual pivot , ale variace s přepákováním.
za stredovou spojkou je link na dvou cepech a nějaká planžeta, takže tipuji variaci na VPP.
Mně osobně to přijde jako přepíkovaný jednočep (něco jako má třeba Kona stinky. Ale ten systém u středu, no nevim, že by něco jako i-drive od GT? lol
tak po tehle diskuzi jsem stejne moudrej jak po vysvetleni ve Velu, tam to bylo i s obrazkama :-)
no tak nevím co je to za systém.Je to stejný jako ty mongoosy až na to že ten čep u patky není na dolní zpěře(té trubky), ale na horní.
„NO saint“ Myslíte tedy že bude trajektorie přímka? Myslíte že bude brždění kotoučovkou vzadu působit proti pružení? V případě v-breake brzd na horní vzpěře-bude brždění působit proti pružení.
Ještě by mě zajímal Váš názor na rocky mountain. Je to vlstně jako klasický čtyřčep, ale má zase jeden rozdíl ten čep u patky není na dolní zpěře(té trubky), ale na horní. Myslíte že u RM bude brždění kotoučovkou vzadu působit proti pružení? V (RM)případě v-breake brzd na horní vzpěře-bude brždění působit proti pružení.
Jen počkej, Zající!