RS Recon - problém s tlumící nohou

27 nepřečtených
  • Noviak

    Ahoj, potřeboval bych radu, copak „hezkého“ se mi mohlo stát s vidlicí RS Recon.

    Vlastním tuto vidli cca půl roku, najeto 1200km, jedná se o OEM verzi myslím RS Recon 335 – bez motion control, lock out z korunky.

    Již od zakoupení se mi zdálo, že vidle je ke konci velmi progresivní (cca poslední 3–4 cm z udávaného zdvihu 12 cm), respektive níže jsem ji při nafoukání na moji váhu 9asi 85 PSI) snad nikdy nedostal. Včera večer jsem se rozhodl že zjistím kam že až to vlastně vidlice může jít. Vyfoukl jsem tedy úplně celou vzduchovou patronu a začal zlehka vidli stlačovat. Vše šlo až do cca 3–4 cm od konce, kdy jsem musel na vidli malinko více přitlačit než do té doby bylo potřeba (opravdu jen malinko a vše jsem dělal plynule bez násilí). Ozvalo se divné křupnutí, nejspíše z tlumící nohy. Tento postup jsem opakoval asi 8 krát a většinou se 3 – 4 cm před koncem chodu ozvala zase ta rána a pak to šlo normálně až zbyl necelý cm kluzáku kde se vidle zastavila.

    Výsledkem je, že po nafoukání na stejný tlak jako předtím byla vidle mnohem tvrdší a vypadalo to že vůbec netlumí. Nicméně když jsem otočil na maximální tlumení tak to vypadá že tlumení funguje. Každopádně mi přijde vidle trošku tvrdší a celkově chod je takový prazvláštní, není takový jako předtím.

    S chodem vidle nejsem spokojen. Má otázka je, zda jsem uvedeným postupem mohl něco zničit, či zda bylo ve vidli již z výroby moc oleje v tlumící noze a teď to někam přeteklo či co :-). Jinými slovy se ptám, zda to mohu odnést na reklamaci, říci jim co jsem s tím dělal a opraví to, nebo se mám někde poohlédnout po servisu co mi to za peníze opraví.

    P.S. četl jsem návody a koukal i na videa jak opravit vidli sám, ale bral bych to až jako poslední možnost – přeci jen je vidle v záruce a nemám doma oleje a náhradní kroužky atd.

    díky za rady.

    Jakub

    0 0
    • McBlacky  

      dal bych to na záruku. Vyfouknutá vidle by měla jít ztlačit zcela, pokud sama nezajede vahou kola. Někdy poslední 1cm lupne, nebo jde více ztuha – zaleží jak a čím je řešen doraz

      0 0
      • Noviak  

        Dík za odpověď, když píšeš že občas vidle (berme to jako obdobná jako ten recon) poslední 1 cm lupne, to jako proč? :-) Ničí se tím uvnitř něco či se přepouští někam olej? Nebo to není na závadu a po nafouknutí je zas jako předtím? Každopádně ta moje není :-(

        0 0
        • McBlacky  

          nic se tím neničí

          0 0
          • Noviak  

            Mohl by ses prosím ještě rozepsat o tom loupání že to je normální? Ještě jsem to teď zkoušel, (při vypuštěném vzduchu) a zjistil jsem že to loupe 2,5 cm od dorazu, zdvih mám 12 cm. Loupe to vždy pouze když předtím vidlici úplně vytáhnu na celý zdvih (trošku zatáhnu za řidítka). Nemohla by to být nějaký forma ochrany aby to nešlo na doraz? Což by ale znamenalo že místo udávaného zdvihu 12 mám jen necelých 9,5… S kolem jsem se zatím nebyl projet tak nevím, možná se mi to jen zdálo že to funguje jinak než předtím než jsem vypustil vzduch a poprvé dal nadoraz a vše je jak má být…

            Otázka pro vlastníky vzduchového recona – nepozorujete něco podobného?

            díky

            0 0
            • McBlacky  

              já mám recona pružinu, takže tam to nepoznám, protože když ho dostanu na doraz -cca 5mm od korunky-, tak mám jiný starosti než pozorovat co kde lupe.

              na dvou R7 od Manitou jsem to při vypuštěným vzduchu pozoroval, že 7cm zajely bez výrazného tlaku a pak jsem se do toho musel opřít a luplo to a šly až na8cm, což byl zdvih. Obě jsem jezdil cca 3500km a bez problémů. Při servisu mi akorát měnili dorazový gumy, který byly vymlácený. Vzduchovou RS mám ted Sida 2010, ale zatím jsem s tím moc nepokusoval v provozu, jezdím v zimě na zimáku.

              tvůj recon je zřejmě soloair s turnkey zamykáním /když nemáš motion control/. Problémy občas dělá konstrukce soloair, kdy dochází k mrtvému chodu ze začátku, nekdy se i přepuští špatně vzduch mezi komorami. Zamykání turn key je starší kontrukce lock outu, kdy se zamyká komprese natvrdo, což vyplývá z jiné kontrukce tlumení.

              0 0
              • fousek  

                Ten mrtvej chod neni zavada, ale vlastnost. Jinak na soloairu se mi stalo, ze prave neprepoustel do negativky. Potom ma vidle „divnej“ chod, ale to s tlumicem nema nic spolecnyho. Ta rana 2,5cm od dorazu se mi zda divna a rek bych ze to neni normalni. V tlumici by nemelo nic delat takovou ranu a ve vzduchovy komore by mel bejt gumovej doraz (co je v tech indianech netusim). Pokud olej pretece z tlumici cartridge do vnejsi nohy, tak by to proste melo jen narazit na hladinu oleje a dal by to rozhodne zmacnout neslo. Jeste by mohlo bejt ve hre zavzdusneni tlumice, ale to by taky nedelalo zadnou ranu, jen by byl hodne progresivni prubeh zdvihu. Proste ta rana je divna, jeste mozna zjistit z ktery nohy se ozyva.

                0 0
    • Radari  

      myslim ze to bude klasicky RS problem . Vadne tesneni v tlumici komore . V historii je toho hodne .

      0 0
      • Luk02  

        Jak píšeš, měj jsem stejnej problém s RS PIKE + stejnou závadu jsem viděl vícekrát. Řešení = reklamace. Pravděpodobně uspěješ…

        0 0
      • dieegoo  

        Jo, těsnění je u Recona ohraná písnička, můj už s tím byl v servisu 2×, ale projev byl trochu jinačí – chod stále stejný, ale cca 4cm od maxima tvrdý doraz a dál ani krok. Prý se přelil olej z jedné komory do druhé.

        Reklamaci mi v servisu rozmluvili, prý to zas bude trvat měsíc a nakonec mi vidli vrátí neopravenou s tím, že jde o provozní opotřebení. Oprava stojí asi 3 stovky, tak jsem to neřešil. Stát se mi to ale v zimě, kdy člověk tolik nejezdí a měsíc bez kola přežije, reklamaci bych zkusil, nic za to nedáš.

        0 0
        • Noviak  

          Hm… tak to bude asi něco jiného, já ji dokážu stlačit až kouká necelý cm kluzáku či co to je…

          0 0
        • Dav...1  

          To same sem mel u tory 318 posledni cca 3–4 cm doraz. V servisu RS mi nakonec poradil prodavac ze to tesneni (o krouzek), ktery je naspodu toho slavneho motion kontrolu tam je maly a casem to protece. Koupil jsem o chlup veci za par korun a od te doby pohoda. (Pokud to nemas v zaruce tak to vymen sam je to jednoduche, ale budes potrebovat olej)

          0 0
    • Kosta  

      Zdravím, Recon mně nechodí po celém zdvihu, končí „natvrdo“ cca po 6–7 cm zdvihu i s vypuštěnou vzd. komorou, v čem je problém? tlumící olej přetekl někam, kam neměl? Jak to řešit? Díky

      0 0
      •  

        Protekl ti olej z tlumeni do spodni casti vidlice. Resit muzes to resit servisem:) A to bud domacim nebo odbornym:) Doma to zmaknes vpohode, tesneni stoji par korun a nejlevnejsi tlumicovy olej motorex taky koupis…jako bonus si udelas komplet servis a namazes vidli.

        0 0
        • Kosta  

          Takže na vině je o-kroužek na tom plastovém bílém válečku, který výtáhnu spodkem vnitřní nohy, chápu správně?

          A ještě bych se zeptal na postup, kdy dávat tl. olej, narvu pístní tyčku zespodka do nohy, dám ségrovku, naliju olej zvrchu a do oleje opatrně vsunu MC? Je důležité, v jaké poloze bude ta pístní tyčka při nalévání? předpokládám v dolní, že?

          Jo, a neznáš z hlavy specifikaci toho o-kroužku prosím? :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • JakeF  

      Rychlej dotaz. Dá se nějak narychlo zjistit u starýho pružinovýho Recona, že to je fakt tím prasklým o-kroužkem?

      Napadlo mě vylejt olej z tlumicí nohy a potom by to celej zdvih chodit mělo, ne?

      0 0
      • allrose  

        spodní-ano, nebo otevřít špunt,bude málo oleje

        0 0
        • JakeF  

          Takže povolit šroub dole na tlumicí noze, klepnout do něj a nechat vytéct?

          0 0
          • allrose  

            jo,normálne tam bývá tak do 5ml oleje…lock by neměl fukovat,ale pružit..si myslím

            0 0
      • JakeF  

        Tak jsem zkusil ještě něco jinýho – sundat víčko nohy s pružinou, aby mohla pružina ven a pak jde vidle normálně cca 5mm od korunky, jak bych si představoval… Takže těsnění tlumicí části to asi nebude.

        To je to fakt tak nesmyslně progresivní, že ani při úplným povolení to prostě ty poslední 2–3cm nepůjde? Ale teda nechápu, co tam tu progresivitu dělá, když pružina by měla bejt lineární :D.

        Ještě jsem někde na zahraničním fóru našel teorii, že by mohlo být moc oleje v noze s pružinou… Není to blbost?

        0 0
        • allrose  

          jestli jsi řešil zdvih,tak tím jsi měl začít,starou rs dart 100 jsem řešil výměnou pružiny za měkčí do 68kg(72)a úpravou ala epicon,poté se chovala jako odpružená s poslední 1/3 progresivní,ale využívající plný zdvih(lineárnost pružin se řešila u vysokozdvihových vidlí),nebo nevratně odbroušením pružiny(ne délky,ale průměru-změkčením)

          0 0
          • allrose  

            jo a výměnou negativní pružiny pro citlivost…a nákupem nového celopéra…

            0 0
          • JakeF  

            Zdvih vidle jsem původně taky chtěl řešit a dát to na 120, ale upustil jsem od toho, když jsem zjistil, že to není jenom odebrat spacer jako u vzduchu… Ale ono 100mm zdvihu by stačilo, jenže to by tam ta vidle musela chodit, takhle dá tak 70, přitom začátek zdvihu je měkkej, že já bych měl sag tak 30mm :D.

            0 0
        •  

          Progresivitu dela i vzduch, ktery je vevnitr spodniho monobloku a tlaci na nej kluzaky. Zkus pri stlacene pruzine povolit sroub s odskokem a vzduch vypustit.

          0 0
          • JakeF  

            No, zkusím, ale moc tomu nedávám… Ještě mě napadlo, kdyby bylo moc vazelíny na pružině, že by se díky tomu nechtěla úplně zmáčknout? Kdy jsem to otevřel, tak pružina byla úplně celá obalená :D.

            0 0
            • allrose  

              pravdu dí lukas a pružina obalená vazelínou (stlačitelnosti vzduchu )taky nepřidá,kdysi jsem četl ,že dělali díru do nohy aby se nepřetlakovala..se svíraj gufera a mají tužší chod(dvojité břity)

              0 0
              • kyl  

                Ty dírky jsem zkoušel na stare Rst Omega a nějakej efekt to mělo.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.