27,5" je to móda nebo se všichni zbláznili??

323 nepřečtených
  • bikerdan

    Připadá mi, že se všichni zcvokli všude kam se člověk podívá jsou nabízený 27,5" bajky a to samý bylo s 29" koly, který se moc neuchytli. No 29" si pořizujou pozéři co se jim líbí Jarda Kulohlavý. Je to hnus je to hnus je to hnus to je fakt hnus.

    Úchylný 27,5" si budou pořizovat ti co maj love nazbyt a bazary budou praskat ve švech s 26" koly. Mám 26" bika a budu ho mít do smrti, protože nejsem cvok.

    0 0
    • roman 3D  

      :-))))))))

      0 0
    • KubaBajk  

      My Ti blahopřejeme, že jsi všechny 29vítkáře nazval pozéry a lidi, kteří si koupí 27,5 budou vlastně taky úplní kreténi.

      Tvůj názor je pro mne velkým přínosem. Pro druhé dozajista také.

      0 0
    • Janes  

      Chceš-li dál zůstávat v bludu, že rozměr 26" je do terenu ten pravý, protože to přeci někdo jednou vymyslel(spočítal) a tím je to daný. Klidně si v něm zůstávej, ale nenazývej ty, kteří prohlédli pozéry a cvoky a jejich kola hnusy, já se Ti taky nesměju, že jezdíš na dětským kole.

      0 0
      • vacuto  

        škoda, že si to nenapsal o den dřiv. ja si kopil včera 29" :D

        0 0
      • pali  

        tiez si tolerantny a pises o „bludoch“,ten co spustil 26" vypocital aj 29" a asi to nebude celkom to prave orechove, tak preco nie skusit po prepocte 27,5 ", ci… , ved jazdi na com ti srdce raci a nohy stacia …

        0 0
        • Janes  

          To víš, na hrubý pytel hrubá záplata :-) Jinak samozřejmě vím, že oba rozměry byly „spočítaný“ stejným člověkem.On jen poté, co zjistil, že kola převzatá z plážových cruiserů nemusí vyhovovat všem, vsadil na lety prověřený rozměr evropských standartních bicyklů. A tak bych to asi bral, každý ať si jezdí na čem chce, ale ať tydýtové jako bikerdan nehlásají tak plameně svojí „jedinou“ pravdu, to už na mě zkoušeli 30 let komouši, takže jsem na to háklivej.

          0 0
          • bikerdan  

            ale hovno

            0 0
            • Janes  

              Brzdi synku…

              0 0
              • bikerdan  

                Brzdy dědo! :-D

                0 0
                • Janes  

                  Hele, ty internetovej hrdino, jsem si jistý, že do očí bys mi tohle neřekl…

                  0 0
              • vinca  

                Nesmysl geronte.

                Stářím se ohánějí jen lidé , co v životě hovno dokázali. Na to bejt starej si stačí sednout a čekat.

                0 0
                • Janes  

                  Tak reagovat na tenhle chorobnej výplod je už opravdu pod mojí úroveň.Takže no comment.

                  0 0
                  • Jetson  

                    Čekal bych spíš, že je pod Tvou úroveň, nechat se nastartovat od cucáků, ale ona je asi úroveň a úroveň.:-)

                    0 0
    • TJK  

      též se přidám s tisícerými díky za podnětný a extrémě přínosný komentář na toto téma… určitě si s vé místo v historii uhájí a budeme na tvé blahoslavené moudro vzpomínat dlouhé roky po tom co tě dvacetdevítkáři spolu s uraženejma šestsetpadesát-béčkařema upumpičkujou k smrti :-D

      bajku zdar a 650b vpřed..zpátky ani krok! :-D

      0 0
    • Vilém  

      Zeptej se babicky.

      0 0
      • bikerdan  

        Za komunistů bylo líp, víc jsem se nedozvěděl.

        0 0
        • borda  

          No, kdyz jsi vedl blby kecy na se-seho, tak jsi tvrdil neco jinyho ;-)

          0 0
    • roman 3D  

      uděluji ti titul ovce měsíce, nikdo si ho nezaslouží víc než ty:-)

      0 0
    • kubad  

      taky nechápu, na 29" se nedá jezdit a 27,6 je v podstatě 26 s většíma gumama k čemu to je?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jamin  

      Sakra já bych tak chtěl být pozér, ale mám jenom 26, tak to budu muset zase celej rok jezdit :-(

      0 0
      • TJK  

        je mi tě líto… založíme sbírku? :-)

        0 0
        • alinceb  

          Škoda, že máš vpředu mrzáka, jinak bychom si občas mohli vyměnit kola, abych si taky zahrál na cvoka…:)

          0 0
    • jirkas  

      Co se ti stalo?

      0 0
    • DaSnail  

      jop, všichni jsou blázni enem ty jsi leťyště

      0 0
    • jIrI___  

      Přizdisráč :)

      0 0
    • zipi  

      Taky mě to sere, že má v současnosti spotřebitel tak široký výběr kol.

      0 0
    • Atilla  

      Tak si myslím, že týpek se na váš účet pěkně pobavil:)

      0 0
    • maajkee  

      No mě docela pobavila akce na rámy MRX co mi přišla do mailu, za obyč rám z obyč 6061 slitiny, akorát 27,5" (sere mě, že se tomu tak říká, když to není pravda), docela pálka, na to že to je obyč MRX.

      0 0
      • Tina  

        A aká je tá cena za ten MRX? Aspoň MOC. Snažia sa zarobiť na začiatku čo najviac :) V KCK majú Alu 6061 pre 27,5" rámy za 3000,– Kč :)

        0 0
        • Tina  

          ale práve som si všimla, že zatiaľ nie sú skladom …

          0 0
        • maajkee  

          Jj, Force budou poměrně dost levný. Dle VOC tipuju, že MOC u těch MRX bude tak 7–8 tisíc.

          0 0
      • Luk02  

        Hele to mi vysvětli jak to s těma slitinama teda je, mám za to že kvalitativní rozdíl mezi 7020 a 6061 při použití stejného tepelného zpracování je minimální. Uživatel svět_blabla (pardon nevzpomínám si na nick)psal že slitina 6061 je ta lepší, mě z čistě z materiálového hlediska (obsažené prvky) příjde jakostnější 70** ale…

        0 0
        • maajkee  

          V rozdílech hliníku se fakt moc nevyznám a myslím, že jsou fakt minimální, ale příjde mi, že 6061 vidím na všechn i těch nejlevnějších a podřadných rámech, tak nevim. Viz 27,5 od Force, taky hliník 6061 a bude stát kolem 3 tisíc.

          0 0
          • Luk02  

            To máš pravdu že se teď používá hlavně na levnějších rámech, ikdyž jsou i vyjímky. Kdysi jsem měl GT Avalanche nejvyšší model a byl ze slitiny 6061 jestli si dobře pamatuju. Lišit se to bude asi hlavně úrovní tepelného zpracováním.

            7 a 6 řada se liší obsahem obohacujicích prvků ve prospěch 7 řady.

            0 0
        • AsiJura  

          V letectví se používá sedmičkový dural, a jak psal maajkee, na těch nejlevnějších rámech je vidět ta 6061, a jak píšu já, zlomit jde všechno:)

          0 0
          • bathed  

            Teď… pro snadné zpracování. Ale 6061 je původně japonský patent už roku 1935. Ta 7005 má primárně zjednodušit zpracování… Otázka je, jestli ne na úkor kvality.

            0 0
        • bathed  

          To je trošku složitější…

          Ani u 6061, ani u 7005 se nedá říct, že by jedna nebo druhá byla „lepší“… Fyzicky je jejich rozdíl v tom, že 7005 má vyšší hustotu (gramy lehce naskakují nahoru), ale hlavně je podstatně líp svařitelná. Dá se říct, že po svaření s ní není potřeba skoro nic dělat…To u 6061 (T6) je svařitelnost horší, ale hlavně se doporučuje komplet celý svařenec nanovo vyžíhat, aby se snížilo vnitřní pnutí v rámu.

          Když to laicky shrnu: levné kolo z 6061 je tak trošku podezřelé, protože ta následná tepelná operace by logicky měla vytáhnout cenu nahoru. Otázka tedy zní – žíhali nebo nežíhali???… Drahé kolo a rám z 6061 by ale měla být špička… 7005 je slitina s upraveným obsahem legur je zase přímo předurčená k hramadné velkovýrobě, kdy to střílí výrobce jak baťa cvičky…

          Buď jak buď – vyjde to nakonec nastejno…

          0 0
          • Pac029  

            BTW, o 7 rade se kdysi tvrdilo, ze je vhodna pro garazovky a malovyrobce, neb se nemusi zapekat kvuli pnuti. 6 rada by se zapect mela vzdy, ani jedny to ale neudala spatne. Treba Scott to delavat i u 7 (T4,T6,..) u vysich rad, ted nevim. Kolem roku 2000 Gary F tvrdil, ze 6 rada je nejlepsi, mohla to byt samo reklama, protoze v ty dobe delali top ramy z 6 a ty low ze 7, kdyz clovek projde recenze tehdejsich kol, tak aspon me taky prislo, ze z ty 6 dobry konstrukter udela lepsi ram (lehky, ktery pohlti ale tuhy v zaberu) nez ze 7, ktery je vetsinou lehky a hodne tvrdy. Je to i ma zkusenost ze srovnani GF Paragona (z 6) proti Tassajare (z 7) z roku 2001 v puvodni G1 geo.

            0 0
            • bathed  

              … no vidiš: a asi největší „stylovka“ v hliníku dneška – liteville, tak ta se lepí z 7005. Asi se paušalizovat nedá…

              0 0
              • Pac029  

                Jestli to nebude tim, co pozaduji za vlastnosti, u fullu jde jen o pevnost a hmotnost, podobne u 4×… Ale mas samo pravdu, takhle by pak vypadalo ze RB a Mrazek je nejlepsi a ti co delaj ze 6 jsou vseci uplni noumove…BTW RB take zapeka.

                0 0
          • kudlanka32  

            kdysi jsem se na to dival do tabulek, ale je to uz par let tak me kdyz tak opravte – 60601 dural se musi po svareni tepelne upravit, aby dosahl spickovych pevnosti. Ty levny kola z tohoto matrose proste maji jen tlusty trubky ale nijak netezi ze slozeni slitiny, ktera je precipitacne vytvrditelna.

            Naopak 7005, casto pozivana v letectvi – casem trochu vytvrdne sama od sebe – casem a namahanim, ale rekneme na 30–40%. Aby dosahla nejlepsich vlastnosti opet se musi tepelne upravit. Takze bez upravy jde na kolo pouzit oboje ale jen lesenarsky trubky.

            Pekny ramy z tenkych trubek se musi upravit tak jako tak. Esli sem to napsal blbe tak to zkusim pristi tyden vyhrabat v tech tabulkach ;-)

            0 0
        • nooski  

          7020 by měla být snad nejlepší, ale je údajně složitější na zpracování. Z 6061 ale vařil i Cannondale, takže to tak špatné taky nebude :-) Stejně pak záleží na výrobci. Ze 7020 mám ale obě RB a jsem nadmíru spokojen. Někde o těch materiálech byla i diplomka.

          0 0
    • Lister  

      protože nejsem cvok.

      To těžko, zatím ti jen nepřiřadili odpovídající diagnosu.

      0 0
    • George.999  

      Tady má někdo smysl pro humor :-DDD

      0 0
    • Kynio  

      Ještě tu chybí jeden zásadní příspěvek.

      29" NEBRAT

      0 0
    • Reed  

      …včera jsem potkal pána na 29". …říkám mu – dobrý den, tak to jste vy ten POZÉR, fakt hnusný, hnusný hnu… najednou jsem se probudil na zemi, bolelo mě oko. Nešlo už ani otevřít :-( Tak ti pěkně milý BIKERDANE děkuji, já mu chtěl tuto tvoji teorii říct, bohužel už jsem nestačil :-) :-)Jseš jelito :-)

      0 0
    • Hejdik  

      Tak takový starosti bych chtěl mít a duchaplnost tohoto příspěvku neukazuje na nic jiného,než na to jak máš rád sám sebe a svůj „nezaujatý“ názor

      Předpokládám,že na 29" jsi asi nikdy neseděl,i když budeš tvrdit opak a fotku Kulhavýho máš na tričku…

      0 0
    • Schoscha  

      Pobavil si, pobavil.Ale už to nehul.

      0 0
    • bosmilan  

      Mýlíš se…Jarda začal jezdit na 29er později,aby mohl být jako ti „pozéři“ :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Lance  

      Lance

      0 0
    • vasek80  

      Já bych všechny ty jiné rozměry kol zakázal. Lidi to akorát otravuje.

      0 0
    • Hynas  

      Já bych řekl, že 27,5 je východiskem a snahou výrobců, kteří zaspali nástup 29tek a snaží se uchytit a prosazují, že je tento rozměr přesně mezi 29 a 26 a tím pádem spojuje to nejlepší z obou (což není pravda).

      0 0
      • roman 3D  

        bych řekl že je to pravda…teda skóro jak říká Zadar:-)

        http://cykl.cz/…-5-test-kola

        0 0
        • maajkee  

          Ty vole, to jsou hrozný kecy v tý recenzi :)

          Třeba

          Po stránce jízdního projevu má CRR 27,5“ ovšem daleko blíže k rozměru dvacet šest palců.Je to z velké části dáno i faktem, že kolo vyprodukovali konstruktéři z RB, pro něž je skvělá ovladatelnost všech modelů prioritou.

          Nebude to spíš tím, že 27,5 správně řečeno 650b je rozměrove jen o trochu větší než 26" a o dost menší než 29"? :)

          0 0
        • bikerdan  

          Bože to jsou matlákoviny, kecy a zas jen kecy.

          0 0
      • ememem1  

        presne tak a nic ine. everyone but trek&spesl.

        0 0
        • Hynas  

          Piš česky a nematlej slovenštinu s rádoby anglickými vložkami…nejde ti rozumět.

          0 0
          • ememem1  

            studuj a potom pochopis.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Ale fakt mas radoby anglictinu…

              Kdybych to mel opravit, tak to vidim takto:

              Everyone butt Trek & Special.

              Everyones butt Trek & Special.

              Annoying butt Trek & Special.

              0 0
              • JakeF  

                Jakým to má být jazykem? :D

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Ale no tak! :-D

                  Ja to nechtel prepisovat tak, aby to bylo opravdu spravne. Jsem mu poupravil jen to, co mu minimalne v te vete chybi anebo naprosto nedava smysl (spesl = special, but tam nedava smysl, kdezto butt…) :-D

                  0 0
                  • JakeF  

                    BF má tu nevýhodu, že si fakt nejsem jistej, že si děláš prdel (původně jsem tam měl napsáno „srandu“, ale tenhle výraz se hodí víc :D)… Ten jeho obrat byl správně.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Jo. Uz to vidim. Respektive jsem teprve pochopil, co tim basnik mini.

                      Moje chyba ;-). Jsem to bral podle tecky jako 2 vety, proto jsem tam uplne prapuvodne cekal buy…

                      0 0
              • ememem1  

                Ale fakt mas radoby anglictinu… :-)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Uz jsem psal, ze jsem spatne pochopil vubec vyzneni ;-).

                  Nicmene porad s tim zadkem se mi to libi vice :-D ;-).

                  Svedu to na kocovinu, muzu? :-D

                  0 0
              • DaSnail  

                you spike warry god englant, lake neutral burn englashmean…

                0 0
    • jarouš2  

      Je to věc názoru. Na kole jsem 7let závodil a při mé výšce 188cm jsem si na něm nepřipadal moc dobře.. A pro moje dlouhé nohy.. (Vizuelně, kolo bylo moc malé). Teď znovu začínám a pořídil jsem 29" nebyl jsme s ní ještě v lese, takže nemůžu srovnávat s 26", ale na asfaltu je 29" o dost rychlejší. Uvidíme až vyrazím do lesa jak se bude chovat v technických pasažích.. Třeba zas přejdu na 26"… 27,5" mi přijde že je aby se neřeklo, ale berme v potaz že na 27,5" jel Thomas Frischknecht už na olympiádě v Sydney.

      Můj názor- víc velikostí, víc možností, ať si každý zvolí co chce. Jezdit na tom asi jde, když to jezdí špička.

      Na téma módy by se dalo hodně dlouho psat, viz posed, řídítka… atd. Toť můj názor.

      0 0
      • MlokCZ  

        ale na asfaltu je 29" o dost rychlejší

        Skoro tak dobrý vtip jako zakládající příspěvek.

        0 0
        • Janes  

          Já myslím, že to není vtip, jen musíš mít najeto, abys to vydržel a udržel potřebné tempo, kde se to už projeví a umět šlapat silničářskou technikou.Nebo-li nic na „zevlování“. Toť moje zkušenost.

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to fyzikální nesmysl a je úplně jedno kolik máš najeto. S najetými kilometry se fyzikální zákony nemění.

            Rozdíl na asfaltu je reálně minimální. Stejně drahá 29tka jede jen o malý chlup hůře za vyšší hmotnost + za o chlup horší aerodynamiku větší kol.

            A co by se mělo projevit za zázračnou vlastnost 29tek na asfaltu kvůli které by měla být rychlejší?

            Jediné v čem by mohla být tereticky lepší je valivý odpor. Ale ani v tom není. Reálně je valivý odpor stejného typu plášťů ve 29" velikosti oproti 29" buď stejný nebo někdy pro 29tku nepatrně větší (i když v naprosto nepodstatném rozdílu).

            0 0
            • Georrge  

              používáš špatnou fyziku, protože 29" kola už jsou hodně velká, musíš použít i „velkou“ fyziku a počítat s časoprostorovým zakřivením které vzniká kolem rotujících objektů velkého průměru, takže při odvalování 29er kol dochází k zakřivení prostoru a času kolem kol, a toto zakřivení se rozšiřuje do stran od kol podobně jako voda odstříkává z rotujících kol takže zasahuje i jezdce, rám a další části sestavy kolo/jezdec, takže ovlivněn je i jezdec, ten navenek díky časoprostorovým změnám působí že jede rychleji, a na něj samotného má tento efekt podobný dopad, tedy že si připadá, že jede rychleji. Čím rychleji jede a čím rovnější je podklad (tedy čím míň je časoprostorová anomálie narušena otřesy od špatného podkladu) tím je efekt výraznější a jezdec si myslí že jede ještě rychleji. Proto zasažení jezdci nejčastěji mluví o výrazném zrychlení na rovném asfaltu. Výše popsaný děj je často laicky nazýván jako „placebo efekt“.

              0 0
              • prodi  

                hezky:)

                0 0
              • MlokCZ  

                :-)

                0 0
              • pstasek  

                Jo tak černá díra uvnitř nábojů za to může :-D

                0 0
              • Jamin  

                Nedej bože aby se jedno kolo nadzvedlo a mělo chvíli otáčky jiný než to druhý – dojde k nerovnoměrnému časoprostorovému posunu celé soustavy a z toho jsou pak ty zohejbaný kola a prasklý rámy.

                0 0
              • Kynio  

                Nějak jsem nerozuměl, mohl bys to zopakovat? :D

                0 0
                • Georrge  

                  jistě není problém :)

                  používáš špatnou fyziku, protože 29" kola už jsou hodně velká, musíš použít i „velkou“ fyziku a počítat s časoprostorovým zakřivením které vzniká kolem rotujících objektů velkého průměru, takže při odvalování 29er kol dochází k zakřivení prostoru a času kolem kol, a toto zakřivení se rozšiřuje do stran od kol podobně jako voda odstříkává z rotujících kol takže zasahuje i jezdce, rám a další části sestavy kolo/jezdec, takže ovlivněn je i jezdec, ten navenek díky časoprostorovým změnám působí že jede rychleji, a na něj samotného má tento efekt podobný dopad, tedy že si připadá, že jede rychleji. Čím rychleji jede a čím rovnější je podklad (tedy čím míň je časoprostorová anomálie narušena otřesy od špatného podkladu) tím je efekt výraznější a jezdec si myslí že jede ještě rychleji. Proto zasažení jezdci nejčastěji mluví o výrazném zrychlení na rovném asfaltu. Výše popsaný děj je často laicky nazýván jako „placebo efekt“.

                  0 0
      • vasek80  

        Nové kolo a obzvláště pokud je dražší jak předchozí mi vždy přišlo rychlejší a velikost kol na to vliv neměla.

        0 0
    • winter78  

      Nech si každý jazdí na čom chce . Je to biznis. Výrobcovia začmuchali možnosť dolovať od ľudí peniaze. Otázkou je kto im naletí. Ja rozhodne nie ;-). Ja svoj vozový park, zložený z cestáku,26" HT MTB a 26" zimáka rozhodne meniť nebudem. Žiadne 29", žiadne 27,5" a žiadne full u mňa nehrozí.

      0 0
    • palllas  

      Všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo :-)

      0 0
    • iron.hide  

      ked ta to tak trapi, tak sem na forum radsej uz nikdy nechod, aby si to nemal furt na ociach. taktiez uz nikdy nekupuj ziadne cyklocasopisy typu velo a pod. kde to furt serviruju.

      vonku na bajku jazdi a nekukaj po ostatnych cyklistoch, ze co maju za kola. potom budes zit stastne ;)

      0 0
    • *J1  

      Blázen.

      0 0
    • Aviatik  

      Trapný pokus o trolling.

      0 0
    • Pablos  

      27.5 NEBRAT !

      0 0
    • goofy  

      Pravdu ma ten chlapec! :o)

      0 0
    • stip1978  

      to je pravda … Romane

      0 0
    • cyklista30  

      Tak já myslím, že s 27,5 to bude stejné jako s 29 a to sice, že reálný rozdíl 00 nic. Docela se mi líbí tenhle testík. http://www.youtube.com/watch…

      Hlavně ta část kde uvádí následující fakta – Měřič který pracuje s odchylkou 1% – výsledek při dobré trati vhodné pro 29 dojdeme k závěru, že na 29 budeme při stejném výkonu jezdce o 30s rychlejší na každou hodinu závodu. Zní to jako super závěr – 30s může vyhrát závod, ale už jaksi nezmiňují to že těch 30s je číslo pod tu jejich 1% odchylku při měření a na ,,ideální,, trati pro 29.

      Logicky z toho plyne, že rozdíl je nulovej takže v tom vidím jen módu a něco jako být IN. To samé bude s 27,5.

      Jinak pokud to budu posuzovat z druhé stránky – pro velké lidi ta 29 vypadá vážně opticky líp než jezdit na XXL rámu s 26 koly.

      Sám nad tím dost uvažuji zda 26/27,5/29 jako další kolo při mé postavě 186/85, ale co jsem si půjčil 29 nijak jsem nezaznamenal, že by to jelo rychleji než stará 26 a u 27,5 počítám již zcela neznatelné chování.

      Největší rozdíl mi přišel v posedu – na 29 se mi sedělo jak když jsem kdysi dávno jezdil na starém sobíku do sámošky pro nákup – turistický posed.

      0 0
      • TJK  

        Bohuzel predpokladas uplne spatne :-) i u 650b je oproti 26er rozdil a na pevnym bike je jeste o dost markantnejsi… a jestli si nepoznal rozdil 26 X 29 tak promin ale mas rozpoznavaci schopnosti extreme omezene :-D

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale přitom zase poznal jako obrovský rozdíl něco, co vůbec nezáleží na velikosti kol a tím tomu dal úplnou korunu.

          Tím myslím posed, který je takový jaký si kdo nastaví (nezávisle na velikosti kol). Omezení je až pro prcky, kdy už to na 29" nemusí jít (dostat řídítka tak nízko), to ale určitě neplatí pro jeho 186cm.

          0 0
          • cyklista30  

            Ano to sice nezáleží na velikosti kol ale na jiné geometrii díky jiné velikosti kol – prostě u té 29 za použití dílů které tam byly ten posed nešel nastavit stejně a pokud bych se o něj snažil musel bych použít silně negativní sklon představce.

            0 0
          • Hrabex1  

            Myslim, ze ty riditka nejsou vysoko jen pro prcky.

            Jen astecne se to resi nizsi zdvihy vidlice, ktere 29" kola mivaji a to taky neni moc dobre. Kdyz by tady nekdo pred par lety napsal, ze mu staci zdvih 80mm, byl by skoro za blazna.

            Ale na 29" se to, zda se, smi.

            0 0
            • MlokCZ  

              Málokomu (kdo není prcek) nebude stačit použít rovná řídítka + žádné podložky pod představec + nízké hlávko + výběr vhodného rámu s ne příliš vysokou hlavou + představec v negativu.

              Já tedy neznám nikoho komu by tohle nestačilo a přitom není opravdu prcek.

              0 0
        • cyklista30  

          Nečteš mezi řádky – rozdíl sem poznal psal jsem, že největší rozdíl byl v posedu to byla opravdu razantní změna. Ale rozdíl v rychlosti se nekonal – neb je to jiné to ano, ale praktický rozdíl jako, že bych na tom jel rychleji nebo byl méně unavený nebo projel něco co na 26 neprojedu nebo tak něco v tom se zlepšení nekonalo.

          Ostatně ty různé testy vychází plus mínus podobně.

          Jinak dodám, že obojí bylo na HT – na fullu nejezdím.

          0 0
        • Georrge  

          takže říkáš že 27,5" je markantně rychlejší než 26"? A že 29" je pak tedy ještě rychlejší? To už bych se bál jestli to jde vůbec ubrzdit :)

          0 0
      • Chiron  

        Já třeba co jsem 29" zkoušel, tak si troufnu tvrdit, že i na krátkém úseku dokáže 29 dát těch 30s 26. Teda ne že by to nešlo na 26 zajet stejně rychle, ale stojí to víc námahy, udržovat rychlost, když se kola neustále zasekávají o kameny, hrboly, kořeny a neustále s kolem pracovat. 29" HT se stejným trailem tak nějak jednodušeji provalí a s fullem na 29 tam člověk propluje a pomalu si nějakých nerovností nevšimne. Ale zase v jiných úsecích mi 29 přišla horší. Celkově je to imho o pocitu z kola a o tom, kde člověk nejvíc jezdí. Představa, že sednu na 29 a na rovině budu o 3km/h rychlejší a díky setrvačnosti nebudu muset skoro šlapat je úplně mimo.

        27,5" je imho oproti 26 na první pocit skoro neznatelné. Zato ve srovnání s 29 tam ten rozdíl už cítit je. Osobně si myslím, že 27,5 nemíří do přímého boje s 29", i když spousta výrobců se něco takového snaží tvrdit. Ale spíš bude konkurovat 26", rozdíl v ovládání kola tam žádný dramatický není, ale při přímém srovnání tam ty výhody jde poznat. Podle mě je to takové vylepšení 26". Překvapivě docela výrazný rozdíl jsem pocítil v trakci v těžkých terénních stoupáních, včetně překonávání terénních schodů. Kde 26 se zasekává, 29 sice ne, ale zase se hůř roztáčí, tak 27,5 působila takovým dobrým kompromisem.

        Trochu mě mrzí, že zatím to výrobci tlačí hlavně do škatulky enduro. Já bych ocenil spíš něco lehčího s menším zdvihem. RB mě ale zrovna dvakrát neoslovuje a jinak je výběr žalostný. 29" mi celkově nějak dvakrát k srdci nepřirostla. A pořizovat teď 26, když už příští rok by ten výběr mohl být lepší, mi přijde trochu blbé.

        0 0
        • cyklista30  

          Tak s tímhle souhlasím. Já přeci nikde nenapsal že 29 a 27,5 nebrat či tak něco. Jen, že co jsem si mohl tu 29 projet mi to nedalo nic navíc, ano jak píšeš někde šla trošku líp ale někde zase hůř a celkově když si ty dvě kola srovnám to bylo téměř stejné – daleko víc sem vnímal rozdíly dané jiným osazením a geometrií rámu než jiným průměrem kol. A když se podívám na ty testy kde to měřili a řekněme si upřímě – jsou to testy na prosazování a pochvalování 29 tak i v těch testech ty rozdíly jsou tak minimální, že se dají v klidu přiřknout i odchylce měření, nebo výběru ideální tratě a td. On asi nikdo nezajede tu samou trať dvakrát stejně to by nesměl šlapat člověk, ale naprogramovaný stroj který nedělá odchylky.

          Do budoucna bych si rád postavil nové kolo odolné HT na AM ježdění – pro 26 mi hraje nízká váha, nižší cena neporovnatelně lepší výběr pláštů – bavím se o pláštích pro AM a zimní pláště, také kola a vidlice i rámů je víc. Na 29 se mi zas líbí to, že to má větší kola, což na biku pro vyššího člověka vypadá prostě líp a ty větší kola víc tlumily což zas na HT by bylo docela plus.

          Nezavrhuji ani jednu variantu, jen když se na to podívám zdravým rozumem pro 29 je tady u mě spíš image a pohodlí kdežto 26 má výhodu v ceně a výběru dílů což mi přijde jako ,,praktičtější,, důvody zvláště když v tom terénu to jede stejně rychle – neříkám všude, ale celkově. Nikdo asi nejezdí pořád dokola to samé kde je terén čistě ideální jen pro určité kolo – to by asi byla dost nuda. Nejsem závodník a i kdyby 29 byla skutečně rychlejší, jako že ani není – tak mě těch pár vteřin opravdu nezabije.

          Bral sem to jen z pohledu člověka který tady ale i jinde o 29 četl jaká je to dnes prakticky nutnost a jaký je to obrovský rozdíl – pak sednu na kolo a on se ten rozdíl prakticky nekoná a jediné co mi přijde dramaticky jiné byl posed – který prostě stejně nastavit nešel a daleko více sem vnímal rozdíl z jiných komponent než z jiných kol – ano když se to rozjelo mělo to setrvačnost, ale v lese se s tím hůře zatáčelo a když sem to musel zaflekovat ty rozjezdy byly opravdu horší – co jsem měl možnost si porovnat nějaké okruhy kudy jezdím za ten den co jsem měl kolo pučené tak mi to vyšlo prakticky nastejno.

          Tak snad je to pochopitelné co jsem chtěl říci. Z tohoto důvodu nějakou změnu u 27,5 ani nečekám – dle mě je to celé spíše o marketingu a dejme tomu pro závodníky kteří pojedou nějakou trať tak výběrem určitého kola na tom budou líp, ale pro někoho kdo jezdí na jednom kole jak přemístění po silnici tak XC tak AM a jednou jede pomalu lesem technicky kličkuje mezi stromy a kamenya podruhé jede rovnou pěšinu to nic navíc nepřináší. Asi lidem nad 190 to může něco přinýst, ale mě to zatím nedalo nic. Třeba jiná 29 jinak osazená poskládaná by mě přesvědšila – ostatně říkám je mi to jedno co to bude nejsem zaujatý, jen sem čekal razantnější rozdíl v projevu.

          0 0
          • cyklista30  

            Podle tohodle testíku první 27,5 má 32:40 druhá 26 má 33:04 a třetí 29 má 33:55 – takže vždy bude záležet spíše na terénu a jezdci než na výběru velikosti kol – pro nezávodní použití to sou nulové rozdíly.

            http://www.youtube.com/watch…

            0 0
            • McBlacky  

              měřit to na fulech to je čistá demence :)

              0 0
              • MlokCZ  

                A to ještě jak na to koukám s různým zdvihem. A vůbec bych se ani nedivil, kdyby i tlumič měl třeba jiná interní nastavení…

                A u toho rozebírat srovnání např. akcelerace x velikost kol, to je opravdu totální demence.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • Raytheon73  

            …hotová diplomovka (nemyšleno ve zlém)

            0 0
        • Georrge  

          škoda jen že 650b neudělali přesně uprostřed mezi 26 a 29, takhle je to jen o trochu větší než 26 a 29 je pořád daleko a je to obluda…

          0 0
          • Kubiczech  

            Já bych se nebál, že s tím nikdo nepřijde. Spešl stávající 27,5 odmítl, tak si určitě vymyslí něco svého, aby ten vlak neujížděl tak rychle.

            0 0
            • JakeF  

              Spešlu ujíždí vlak? :D Jedny z nejobratnějších 29erů na trhu, když umíš udělat takovou geometrii, tak menší kola nemaj moc smysl…

              0 0
              • Kubiczech  

                Nepopletl sis nick, na který reaguješ? (: Spešl má aktuálně jeden rozměr, ostatní mají dva, leckdy tři. Jestli 27,5ky lidi kupovat budou, tak ti s eSkem nemají co nabídnout a to bez ohledu na to, jak zmáklou mají 29 geometrii (s čímž mimochodem souhlasím).

                0 0
                • JakeF  

                  Uvidíme, jak to bude… Docela zajímavý, co teď koukám na Enduro 29, což už je kategorie, kde mi přijde 650B nejrozumnější volba, ale v geometrii píšou 430mm chainstay, což by znamenalo o 5mm kratší, než u mýho hardtailu a o 25mm kratší, než SJ FSR Evo 29 (u kterýho jsem s obratností neměl problém). Skoro jsem si myslel, že tam omylem dali geometrii 26" Endura, jenže to má mít dokonce 419mm. To by znamenalo, že u Enduro 29 bude jedinej problém vyšší váha, respektive vysoká cena rozumně těžkýho kola.

                  Mloku, nečteš to tu? Potřeboval bych k tomu nějaký vysvětlení :D.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Těch 430mm zadní stavbu to mít bude a v tomhle se mi to opravdu hodně líbí.

                    Sedlová trubka je kvůli tomu posunutá dopředu opravdu brutálně.

                    Teď je otázkou jak moc to bude problematické se sedlovou trubkou.

                    Virtuální sedlový úhel je uvedený 75st. což je už také sakra hodně. Teď je otázkou pro jakou výšku sedla je to měřené.

                    A reálný sedlový úhel horní rovné části sedlové trubky je 69st., což také hodně na to kolik to musí dohánět aby sedlo šlo dostatečně dozadu.

                    Mám velkou obavu, že to bude použitelné pouze pro jezdce, co mají super dlouhé nohy (a i u těch může být problém pokud mají hodně dlouhé stehenní kosti).

                    A pro kratší nohy bude bez šance dostat sedlo dostatečně dozadu.

                    Z fotky sedlo tak jak je vytažené je proklatě vepředu (orientačně jsem si tam hodil svislici a srovnal jak daleko od středu zhruba prochází).

                    Otázkou je jestli půjde konstrukce poladit i pro menší postavy.

                    Kostrukce by šla upravit větším položením té horní rovné části sedlové trubky. V tu chvíli to ale začne mít dva jiné problémy. Už to zase zpět začne ubírat místo pro propružení zadního kola. A pak to bude děsné pro volbu vhodné velikosti (hrozně velká předozadní změna pozice sedla s vytažením/za­sunutím sedlovky).

                    0 0
                    • JakeF  

                      Hm, tak to budu muset někdy vyzkoušet… Jsem si říkal, jestli v tý dýlce zadní stavby není nějakej háček, že to třeba měří až od vahadel nebo tak něco…

                      S posedem by u mě podle toho popisu moh být problém, jak vozím sedlo dost vzadu, ale tak to už se uvidí. Hlavně mě překvapilo, že dokázali tu zadní stavbu udělat tak krátkou.

                      0 0
                    • logoman  

                      Ma to geo jako 26, takze to neni podrizeno 29 kolu, rozdil je v 1 cm delsi zadni stavbe a –1 cm reach. Proto predpokladam ze se nejedna o nepouzitelny pokus v tomto ohledu a poskladat se na nej bude pro vetsinu lidi hracka.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Právě, geometrie je skoro jako u 26". Jenže díky tomu musela jít sedlová trubka děsně dopředu.

                        Pro kombinaci lehce kratší nohy a delší stehenní kosti může být potřeba i třeba 5–6cm offset sedlovky aby to vyšlo…

                        Hračka to tedy pro určité proporce nebude určitě.

                        0 0
                        • logoman  

                          Podle obrazku to je hodne podobne, vsechny spesly to maji posunute dopredu kvuli extra kratke stavbe, jestli to je u 29 brutalni nebo ne nevim, premerovat to nebude …

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak ono to dost jezdcům to dobře nevyjde ani pro 26tku.

                            Na tomhle typu kola to už někteří jezdci moc neřeší, ale někdo pořád bude.

                            Je ale fakt, že pokud někdo chce mít zaměřené kolo i na výjezdy, tak asi rovnou u 26" verze sáhne po něčem s delší zadní stavbou.

                            A ti co mají prioritou sjezd, tak to moc řešit nebudou (tam stejně stojí, takže poloha sedla je fuk).

                            A druhá věc je v tom, že to „podobně“ se dost liší.

                            Já si to už na začátku proměřoval orientačně a teď i trochu pečlivěji a je tam slušný rozdíl.

                            Místo začátku horní už nelomené rovné části sedlové trubky je u 29" verze o skoro 2cm (± nějaký milimetr nepřesnosti měření z obrázku) vepředu oproti 26" verzi. A k tomu ještě výrazně více nad středem.

                            Rozdíl úhlu horní nelomené rovné části sedlovky přitom jen 0,5–0,7st. (dle velikosti).

                            Dle měření + dopočtu kolik udělá pro jaké vysunutí sedla ten rozdíl úhlu mi vychází o téměř 2cm sedlo více vepředu na 29" verzi.

                            Na obrázku to na první pohled není moc rozdíl z důvodu, že na fotkách 26" je sedlo výrazně níže oproti středu (a tím je i výrazně více vepředu).

                            Ještě jsem to srovnal se Stumpem 29 (kde se přeci jen čeká daleko více zaměření na dupání v sedle) a tam vychází sedlo o dost více dozadu i pro 29" (taky má mnohem delší zadní stavbu).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A ještě je otázka co výška řídítek. U vysokozdvihových vidlic už hodně jezdců vozí rovná řídítka, aby to nebylo moc vysoko. A tohle 29" kola ještě o dost zhorší.

                              S tímhle bych já třeba problém určitě neměl jak mám krátké ruce a řídítka potřebuju hodně vysoko, ale někdo jiný mít může.

                              0 0
                              • logoman  

                                Jo to jsem uz resil jinde, predek je hodne vysoky 640 v L napr demo ma 600.

                                0 0
                            • logoman  

                              Udelal jsem si porovnani a enduro 26 vs 29 maji ve stejne vysce sedlo ve stejne vzdalenosti. Zarovnaval jsem to dle delky klik snad je vsude stejne :-) I proti epicu to zadna tragedie neni, vse resitelen vramci posunuti sedla.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Co jsi prosím vzal za fotku 29" verze? Z té mi přijde, že je nějaká dlouhá zadní stavba a vychází to tam jinak a vůbec mi neodpovídá fotce, kterou jsem použil já.

                                Já měřil z téhle fotky

                                http://www.specialized.com/…rt-carbon-29

                                I místo lomu sedlové trubky mi vychází z fotky z toho odkazu o dost více vepředu.

                                Určitě se nechci dohadovat o přesně rozměry, když to řešíme jen z fotek. V každém případě si to každý musí sám vyzkoušet. V praxi do toho vstoupí už dost výrazně další faktory jako použitý sag na tlumiči a vidlici.

                                Jen doplním jak jsem došel a k čemu jsem došel:

                                Metodu kterou jsi použil jsem zavrhnul hned na začátku (to bylo první měření, které jsem udělal), protože jsou tam faktory, které to zcela zkreslí a moc to porovnat nejde:

                                • sedla jsou v jiné výšce
                                • fotky jsou v jiném měřítku
                                • nejde jednoduše určit sedlo do stejné výšky → nelze srovnat
                                • ani není stejný posun sedla v zámku, stejný sklon, atd.

                                Já jsem se snažil podobnou metodou (tedy srovnání s kolmicí ke spojnici os kol) určit jak moc vepředu je oproti středu to poslední zlomení sedlové trubky.

                                A dále přibližně srovnat jeho výšku oproti středu.

                                A z tohoto bodu už jsem počítal přesně dle udaného úhlu v geometrii jak moc se při jakém vytažení sedlovky bude lišit předozadní poloha pro 69st. úhel oproti 69,5/69,6/69,7st.

                                To mi přišlo jako nejpřesnější ještě ne až tak pracné srovnání.

                                A pak to dále beru dle praxe se Stereem. Stereo (do 2012) má stejný konstrukční prvek se sedlovkou. Má ale delší stavbu a bylo jen 26", takže je tam více místa pro plášť a sedlovka může být blíže.

                                Měřil jsem to pro srovnání a ten bod posledního zlomu u Endura je ± nastejno jako stejně vysoké místo u Sterea (předozadně oproti středu).

                                U Sterea je ale ten úhel sedlové trubky ještě znatelně menší než 69st., takže od toho bodu, který je ± stejně se vysunuté sedlo ve výsledku znatelně více vzadu.

                                I přesto už i v tomto případě jsem v praxi narazil u někoho na problém dostat sedlo dost dozadu (případy ne příliš dlouhých nohou).

                                Já vozím sedlo posunuté poměrně dopředu a jak si to zhruba měřím, tak už by mi to vyšlo u Endura 26" jen tak tak a musel bych použít větší offset sedlovky.

                                A přitom v praxi znám více případů, kdy někdo pro stejně dlouhé nohy vozí sedlo o 4cm více posunuté dozadu než já. To už by bylo nereálné tak nastavit. A to jsem pořád u 26" verze.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ještě jsem si teď chvilku hrál v Linkage a přišel na problém pro 29" verze (jakékoliv).

                                  Tím jak je střed výrazně níže oproti spojnici os kol, tak tohle zhoršuje v důsledku prostor mezi zadním kolem a sedlovou trubkou když jde zadní stavba na doraz.

                                  Modeloval jsem si kam se dostává zadní kolo když jde stavba do zdvihu (u více různých 29", které jsou v DB). Sedlová trubka musí tak být posunutá dopředu (i když ne tolik) i u rámů, které mají daleko delší zadní stavbu a i nižší zdvih.

                                  A z toho pak vzniká ten limit, že u Spešlu Endura ve 29" není možné tu sedlovou trubku od toho posledního lomení už znatelně více položit a dostat sedlo více dozadu.

                                  A ještě jsem si rovnou přeměřil přesněji jak to vychází na 26" Enduru x kola která jezdím.

                                  To mi taky mohlo napadnout to rovnou měřit v Linkage (tam je to hned a poměrně přesně). Škoda jen, že tam ještě není model 29" Endura (dělat se mi ho nechce).

                                  Pro Enduru pro mnou vozenou výšku sedla mi vyšel potřebný offset 25mm + sedlo by šlo ještě dost dozadu. A to jak jsem psal mám dost krátké stehenní kosti.

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    obrazek1 obrazek2

                                    Na prvnim obrazku je slabe videt vytazena sedlovka 26 do vysky 29, pokud nekomu nebude sedet 26, pak ani 29.

                                    Jinak nebyl by problem si to narysovat, reach je znamy, stack je znamy, delka TT je znama, uhly jsou zname …

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Narýstovat by to šlo, asi nejlépe dle hodně dobré fotky. V Linkage by to pak bylo i poměrně rychle hotové a vše by se dalo poměrně přesně odečíst.

                                      Dle specicifikací je problém v délce virtuální horní rámové trubky. Tam nikdy není jasné k čemu se to měří. Většinou se to totiž měří k virtuální sedlové trubce (aby se to dobře srovnávalo s jinými rámy) a tam zase není jasné kde přesně je virtuální sedlová trubka (sice je uváděn úhel seat tube effective, ale ten zase může platit pouze pro jedno konkrétní vysunutí sedlovky).

                                      Řešil jsem to u Sterea, ten údaj TT je tam zavádějící a moc ničemu reálnému neodpovídá.

                                      Pro výběr vhodné délky rámu je to fuk, tam je rozhodující reach a tím je to přesně dané. A Spešl tuhle hodnotu uvádí, takže pohoda.

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      V každém případě, ať sedlo vyjde přesně kamkoliv, tak je 29" Enduro velmi zajímavé kolo.

                                      Pro jízdu ze sedla z kopce (která bude pro většinu prioritou) je ta geometrie na 29" opravdu parádní. Maximálně ještě ta výška řídítek.

                                      0 0
                                      • logoman  

                                        Zajimave urcite je, dle recenzi je velmi podobne obratne (stejne zataci) jako 26, ale diky vetsim kolum toho prejede vic, nicmene rozdily zacnou pokud se od nej chce trochu vic nez jen jizda po zemi, ruzne poskakovani, bunny hop kde uz udajne 29 citit jde.

                                        0 0
              • Peslezedirou  

                Pěkný text, skoro jak z tvé trekovské doby.

                0 0
                • Frostty  

                  :O))

                  0 0
                • JakeF  

                  29ky od Treku jsem nikdy nemusel, zkus tu najít opak…

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Hru na remízu nevyhledávám, to je tvoje hobby.Tři tečky za posledním slovem, jsou skoro jak startovací praporek v téhle hře :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Mně je to jasný, rejpat bez argumentů, to je lepší hra.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Áááá pán začíná první kolo :-)

                        Hele, si myslím, že kdo je na bf delší dobu, tak si ten tvůj vývoj dobře pamatuje.

                        Howg!

                        0 0
                        • JakeF  

                          Zastával jsem se 26" hliníkovejch Treků, který dodneška považuju za jedny z nejlepších na trhu i přes vyšší cenu… Už jak jsem od nich měl karbon, tak jsem tu několikrát psal, že mi nepřijde nic moc, stejně tak 29ky…

                          0 0
              • TeryPV  

                Já z tebe prostě nemůžu :D Ty jsi jak Zlatka s Polygonem jen ne tak okatě :D Ale jo, jen tak dál, bavím se :D

                0 0
                • JakeF  

                  Jsi trochu mimo, frajere :). Mám vyzkoušenejch 29erů fakt hodně a jsem pod prodejnou, co prodává Treky, Cannondale, Spešly a i Giant mi sehnali… Od všech mám 29ery vyzkoušený a vybíral jsem čistě poměr cena/výkon.

                  Že má Spešl ty kola z nich nejobratnější, je prostě fakt, zkus si někde najít tu diskuzi s Mlokem, kde jsme to řešili, když jsem to vyjádřil čistě jako pocit z testování těch značek, tak mi to potvrdil i podle geo a říkal, že ví o jediný značce, co by mohla mít obratnější geo a to Canyon, co má ještě o trochu kratší zadní stavbu, ale na druhou stranu stabilnější úhel vidle.

                  A včíl mudruj, chytráku. Bavíš mě :). Smůla, co, že obratnost jde vyčíst z geometrie a na žádnej pocit to nezahraješ :D.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    I když se mi líbí více geometrie Canyonu, tak točivější ani nebude. I když má ještě kratší zadní stavbu, tak je rozdíl minimální (asi 2mm nebo kolik to bylo) a rozdíl hlavového úhlu jaký mají udělá rozhodně více než ty 2mm zadní stavby.

                    0 0
                  • TeryPV  

                    :D No jo kecat to Ti jde, by mě zajímalo, kdy máš čas testovat :D Ano já chápu, že jsi ten co projel všechny kola, rozumí jim a to co řekneš je svaté :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Už ze sebe akorát děláš blbce, i když se to snažíš uhrát na srandu :). Že ty kola projetý a vyzkoušený mám, na tom nic nezměníš… Že se moje zkušenosti potvrdily i podle geometrie zpochybňovat můžeš, ale už sotva můžeš zpochybnit, že jí má Specialized fakt postavenou jako minimálně jednu z nejobratnějších, ne-li nejobratnější vůbec, čísla vtípkama neokecáš. I když zrovna já osobně mám názor, že člověk si během chvíle zvykne i míň obratnou geo a taky v terénu není problém.

                      Tady máš něco z testování Giantu, jak jezdím na Spešlu se zeptej třeba někoho, kdo byl se mnou na kempu v Maštalích :).

                      0 0
                      • Bafoon  

                        šmajrá ty jsi hajzlpavouk! :-D sorry, coby metráka mě to rozesmálo :-D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Bejvalo, proto loňsku už mám zase o nějaký 4kg víc… Ale tak já celkově nemám genetiku na to bejt „objemnější“, proto taky dělám cyklistiku a ne box :).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            pak ale bacha na nasrávání lidí a výzvy k bitce :)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Pořád mám o lidech tady věší mínění, než že by brali srandu na netu až tak vážně… Mimochodem výzvy žádný nebyly, to byla nějaká jeho dedukce…

                              0 0
                              • DaSnail  

                                a dyštak obratne zdrhneš na kole…

                                0 0
                              • Hynas  

                                Mám dotaz…za kolik by se přes tebe dal sehnat 29tkový Giant Trance X4 nebo X3, případně typová alternativa Anthem? :o)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Přes mě nijak. Tu mojí silnici brali v Radotíně speciálně pro mě, jinak se Gianty běžně neprodávaj. Co mě napadá, kde by se možná dalo domluvit, tak Dan Horák v berounským Sportful Centru (akorát bacha, abys neodkráčel se Santa Cruzem :D) anebo samozřejmě Atombike.

                                  0 0
                                  • Hynas  

                                    Ono by to bylo pro kamaráda, co je ženatý, má 3 děti, hypotéku a na krku tchýni…tak mu chci udělat radost a sehnat mu velkokolé kolo za lepší než MOC cenu.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Jsem si říkal, ty a Giant :). Jak říkám, osobně bych zkusil tyhle dvě prodejny, v Atombiku se hlavně neodkazuj na mě, to by si mohli vyložit všelijak :D.

                                      0 0
            • Georrge  

              spíš narval moc peněz do vývoje 29 kol a do reklamy, a teď si to musí nechat zaplatit, takže musí prodávat ty 29 kola, a ne zas přijít s novým rozměrem :)

              0 0
              • Kubiczech  

                Kdyby kvůli tomu měli přicházet o peníze, tak si něco vymyslí. O to bych se vůbec nebál. (:

                0 0
          • kubad  

            to je úmysl, aby se tam vlezl ještě jeden rozměr :D

            0 0
            • cyklista30  

              Bože tak já budu jezdit výhradně 28,12 nebo 26,45 – to si snad dělaj prdel, že by se závaděl další rozměr ne? Kdo na to bude dělat pneu? Vždyt i dnes je na 29 tak málo plášťů a na 27,5 je to tragédie.

              0 0
            • Georrge  

              však je to taky 650B, to B značí Beta verzi, za pár let přijde plná verze, počkám si na ni :D

              0 0
              • cyklista30  

                Teď mi tu někdo vyvraťte, že to celé není jen marketing a žvásty výrobců – celý leta se jezdilo na 26 a nikomu to nevadilo – až na pár přerostlých vyjímek možná. Najednou je 26 špatně a 29 je jediná správná volba – chvilku na to je 29 špatně a jediné správné řešení je 27,5 – už tedy někteří tvrdí, že ani 27,5 není správně – dle testů ty kola jezděj plus mínus stejně to video co sem sem před chvílí vkládal s tím testem by logicky měla vyhrát 29 jelikož to vypadalo na rychlej jezdivej nenáročnej terén a ejhle ona byla poslední.

                No asi mám jasno dám přednost znovu 26 na tu je dostupné vše a není uměle předražená a i zpětná kompatibilita kol a dílů se hodí.

                0 0
                • JakeF  

                  Až mě přestane bolet v krku, natočím ti video, jak na 29eru vyjíždím schody :D. Ta průchodnost terénem je prostě výrazně lepší.

                  Jinak opravdu hodně výhod 29eru plyne z vyšší trakce, pokud jí umíš využít, pak máš výhodu prakticky všude kromě asfaltu. Jen to chce vybrat kolo, který bude rozumně lehký a bude mít slušnou geometrii.

                  0 0
                  • cyklista30  

                    No schody dobře rád se kouknu ;) A jak je na tom ta 29 s manévrova­telností – třeba mezi stromy v lese – klopit to sem tam prudké zatáčky, zaflekovat brzdy, znova se rozjet třeba do kopce s kořeny/kameny – taková ta víc technika – bunny hop – nadhození předku – nebo i v tom skoku to bylo takové… ale to může být nezvykem to uznávám. To vše mi u 29 přišlo zas horší.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jak který kolo, u 29erů jsou obrovský rozdíly v geometriích. Jak už jsme tu řešili několikrát, já vozím jednu z nejobratnějších 29 současnosti a zkušenosti z toho mám takový, že s manévrovatelností opravdu není problém, na zadní jde hezky, bunnyhop trochu hůř mi přijde, ale nic dramatickýho. Prudký zatáčky naopak spíš lepší, protože díky lepší trakci neuklouzne.

                      Jediný, kde pořád vidím trochu problém, jsou prudký a delší kopce. Do kratších v terénu je to super, díky lepší trakci toho vyjedu víc, ale jak jsou delší, tak mi přijde, že to tak nejede. Ale to zas není úplně objektivní, protože teď mám na 29eru skoro 1700g kola a vzadu dost těžkej plášť, zatímco na 26 jsem měl 1400g kola a lehoučký Rocket Rony na obou kolech.

                      Ale zase, jak už jsem tu psal několikrát, 29ku bych určitě doporučil v kategorii dražších kol, kde už i 29ky jsou rozumně lehký. Mezi levnějšíma kolama bych pořád spíš doporučil 26ku a 29ku jen opravdu vysokýmu člověku. Tak nějak to vidím, že čím dražší (tzn. lehčí, tužší) 29ka, tím nižšímu a lehčímu člověku bych jí klidně doporučil.

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Tak je fakt, že ta 29 co sem měl pučenou byla snad za 16 tisíc takže naprostej spodek nabídky – nicméně jsem rád, že mi jí známej zapůjčil. No 1700 kola sou pro mě lehký i na 26 – jak jsem psal měl bych představu o něčem odolnějším na AM takže tam v 29 to bude spíše kolem 1900 +/- a na plštích to taky nabere víc.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Za podobnou cenu měla 29ku bejvalka a to bych doporučil fakt lidem tak 190cm+, pro menší lidi tak na ježdění rovně jako s tankem a pokud možno jen z kopce :).

                          U AM je pak ta geometrie daleko větší problém, jak jsme teď dole řešili s Mlokem, že i když se povede udělat fakt zajímavě krátkou zadní stavbu, aby to bylo obratný, tak může zas být problém s posedem. Čím vyšší zdvih, tím větší je 29 problém a i proto bych u kategorií EN/AM/DH už viděl 650B jako dost možná nejrozumnější vol­bu.

                          0 0
                          • cyklista30  

                            Neřešili jste to spíše nahoře? Jinak děsné fórum co do struktury chtělo by to tady klasicky stránkovat takle je to děsně nepřehledný a příspěvky řadit dle data a času aby se v tom čert vyznal :D

                            No jak jsem zase já psal tuším dole – tak zas na tu 27,5 asi ani neseženu rám – to jest HT ocel pro zdvih u 27,5 nějakých 140mm. Proto mi ta 26 přijde výhodnější – dá se vybírat a pokud už na tuto kategorii i tu 29 bys spíše neradil tak rozdíl 26 a 27,5 bude určitě spíše dosti malej – otázka – stojí to za ty problémy s hledáním vhodných komponent a malej výběr základních dílů? Kolo kolem 40 strop by byl 50 v tomto bych tu 26 poskládal luxusní – na moje poměry.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tam jde o to, co sháníš… HT na 140mm vidli sériově moc nebude. Jinak v týhle ceně už se daj sehnat slušný rámy od Canyonu nebo když jsi nakousnul tu ocel, tak třeba SingleBe.

                              Co se týče fóra, tak když využíváš ty šipky vlevo vedle jména, tak mi to přijde lepší, než stránkování… Je to daleko přehlednější kdo reaguje na co, může se řešit víc věcí naráz a můžeš reagovat i na pár dní starý věci, to by při stránkování bylo nemožný a byl by z toho strašlivej zmatek.

                              0 0
                              • cyklista30  

                                JJ právě jinak o SingleBe jsem tuším včera psal do jiného vlákna – trošku nevím co si o tom myslet – na jednu stranu výběr materiálu a vlastní geometrie plně ,,custom,, rám a asi by nebyl problém nechat si udělat přesně to co má člověk vysněné a dle fotek vypadaj pěkně, ale na druhou stranu asi nemají ani dílnu a vaří to kdo ví kdo a kdo ví kde a ty rámy by se asi dali spočítat na prstech, což tak trošku zase odrazuje. Líbí se mi dost Transitions a Cotic – obě značky dělají jak 26 tak 29 variantu s rozmezím 140–160mm zdvihu tu 27,5 sem ještě nikde neviděl no.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Znám kluky, co na tom jezdí a dávaj tomu celkem zabrat :). Ale tak jasný, že pokud jde člověk čistě po poměru cena/výkon, tak půjde najít i rozumnější rámy, takovýhle garážovky se kupujou spíš že se člověku líbí.

                                  0 0
                                  • cyklista30  

                                    No já bych na to měl jiný názor – tahle garážovka vyjde levněji než výše zmíněné – ty když přepočítám je to kolem 15–16 tisíc – Transition je klasická 4130 a Cotic je Reynolds – ten SingleBe dělají za 10 tisíc z 4130 a za 14 tisíc pak z Reynoldse takže se tam dá i nepatrně ušetřit. Navíc u toho AM rámu bych asi i přemýšlel o méně odlehčené variantě – no to by pak chtělo radu odborníka, ale myslím, že by to bylo pevnější než vylehčenej Reynolds.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Tak pak bych asi vůbec neváhal, pokud ti to přijde i výhodnější :).

                                      0 0
                                      • cyklista30  

                                        No já právě váhám, dejme tomu, že koupím – on to teď někdo jako svaří mě to za rok rupne a firmicka mezi tím zanikne a můžu si akorád tak… Nevím třeba jen plaším, ale kdyby prostě řekli vaří to Mrázek nebo Bareš, Štěrba asi by budilo větší důvěru – což je zas blbost páč by to každý vzal od nich za nižší cenu. Nebo kdyby alespoň zainvestovali do vlastní dílny a nějakého svářeče už by to taky působilo jinak. To se mi třeba líbí TRITON tam se dá dostat na dost zajímavou cenu z titanu a chlapík vaří pěkně a hlavně to má už nějaké zákazníky a vybavenou dílnu – prostě firma která šlape, né jen prostředník, který tu mou objednávku předá dál a až si jednou u piva řeknou: Pepo ty seš vůl tak celej bussines zanikne – což ok pokud bude rám dobře udělanej musí sloužit do konce mého života, ale kdyby něco je pořád lepší řešit to opravou tam kde ten rám vznikl. Nevím asi sem dost staromódní chápu, že třeba začínaj a za rok za dva třeba udělaj vlastní zázemí, jen z toho co sem poscháněl informace mi to tak zatím nepřijde a nebudí to dostatečnou důvěru.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          No asi tak. Kdyz clovek vzpomene jak to pred par lety rozjel Sfinx, ktery fungoval podobnym zpusobem a jak dlouho vydrzel. Osobne bych se radsi obratil na Fr.Mrazka, i kdyz bych si pockal, tak vim, ze kdykoli by se s tim ramem neco stalo, tak pokud se neco nestane jemu, tak to bude resit.

                                          0 0
                                          • cyklista30  

                                            JJ o tom sem tu četl dost hlavně ta čekačka je prej už na 2 roky pořadník :) Ale jinak souhlas ten bude dosti spolehlivej. No šak uvidím do čeho jednou půjdu – zatím musím někde projet tu 27,5 a lepší 29 i když to tedy spíš vidím na 26 verzus 27,5.

                                            Jinak ještě k SingleBe – kdo to tady z fóra jezdí – pokud tedy vůbec někdo? Nejsem tedy svářeč, ale řemeslník jsem také a tak nevím nevím ty sváry se mi nezdají tak pravidelné jak se dají udělat – dle toho co jsem viděl (pokud to není záměr k surovému designu biku) – v tom asi vede Triton co do čistoty provedení takle z těch garážovek.

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Nevim jak je na tom Franta ted, takze tezko rict. Neco mi delal kdyz asi pred dvema lety stavel dum a nemel cas, to jsem cekal asi 2 mesice. Nebyl to ale cely ram, jen predelavka a pak vidlice.

                                              Co se svaru u SingleBe tyce, tak ty se mi taky nelibi, prijde mi, ze jsou stejne nepekny jako na zminovanem Sfinxu, ktery mam jeden doma, nerikam, ze nedrzi, ale esteticky dojem je v prdeli.

                                              Ten ruskej titan se mi libi velice, cenove taky jeste zaplatitelny, takze treba nekdy.

                                              0 0
                                              • cyklista30  

                                                No ten triton je vážně pěknej ono to je docela zajímavé i váhově tam není problém být kolem 1500g u stejného rámu co z oceli bude kolem 2300g. No nevím ty sváry kdyby to radši vyhladily vypadalo by to líp – pevné to snad bude ale detaily dělají celek :)

                                                0 0
                                                • Tina  

                                                  Bohužiaľ k cene od Tritonu treba propočítať clo a 21% DPH. Bez toho by to bolo fakt výhodné.

                                                  0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    Tak co jsem se bavil s Dmitrym tak netřeba řešit a cena by mohla být konečná ;)

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Neviem neviem či ti titanový rám prejde cez colnicu bez preclenia aj keď bude označený ako gift alebo s veľmi nízkou hodnotou. Colníci zase nie sú takí blbí :) Alebo máš na colnici známosť ;)

                                                    Ak však dokážeš vybaviť rám bez cla a DPH s Tritonu tak sa pridám k objednávke.

                                                    0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    S tím si už nelam hlavu ale napovím, že by ten rám putoval po vlastní ose tedy né úplně ale něco na ten způsob ;)

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Jako, ze bys jel po zadnim z Ruska?

                                                    0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    Tyjo dobrej nápad :D

                                                    0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    PS: Van Nicholas už se rozpadá, že potřebuješ Triton?

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Tak to vis, kseft je kseft, tak proc si nezkusit ziskat zakaznika.

                                                    0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    No tak kdybych do Tritonu šel – jako, že už je to dost peněz i když na titan to je levné – tak z důvodu vlastní geometrie a přizpůsobení. A pokud půjdu do oceláku což bych raději – přeci jen je to lacinější a kdyby něco opraví se to snáž než titan tak to dám přednost buď Transitions/Cotic nebo ten SingleBe – ale to bych musel víc vidět a projít si to a dozvědět se trošku víc. Stejně času dost ještě sem ani nejel tu 27,5 tak snad se mi přes léto podaří nějakou si někde půjčit.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Úplne vážne (bez smajlíkov) som ti napísala, že ak to bude finálna cena bez cla a dph tak sa pridám k objednávke a ty si mi nič konkrétne nenapísal. Iba tu mlžíš. Máš niekoho kto jazdí do Sovietskeho zvazu a on ti ho môže doviezť? Ja to myslím úplne vážne. Ak sa o tom nechceš rozpisovať na BF, napíš mi e-mail. Mám ho v profile.

                                                    Čo sa týka kvality a spracovania Van Nicholas tak s tým si nemusíš robiť starosti. Kvalita titanových rámov Van Nicholas je na veľmi vysokej úrovni. Bohužiaľ ceny rámov každým rokom rastú a už to vôbec nie je titan za ľudové ceny ako to pôvodne plánoval Airborne.

                                                    0 0
                                                  • cyklista30  

                                                    Ano nic konkrétního jsem ti nenapsal jelikož jsem ti ani nic nenabízel – to, že si to někdo je schopen dovést individuálně nebo si to zařídit, neznamená, že takto hodlá převážet vícero rámů. Prostě mám tu možnost pro sebe koupit jeden rám a to za cenu kterou má uvedenou na webu. To jest nějakých 930 EUR plus případné příplatky za spešl přání to už se odvíjí od toho co chceš. Jestli je to pro tebe po přepočtu cca 24 000 bez příplatků tak lákavá cena pak asi nezbyde než si objednat a připočíst si poplatky a nebo se trošku snažit a zařídit si to jinak.

                                                    Já sice beru v potaz to, že na titan je to slušná cena a taky se mi ty rámy líběj, ale na druhou stranu ocel je také fajn a vychází levněji a v případě problémů se dá řešit v ČR opravdu snadno – no tak snadno zas né, ale dá se řešit. U titanu to bude problém.

                                                    0 0
                                        • JakeF  

                                          Žiju v tom, že svařit ocel není problém, takže když to praskne, tak ti to svaří prakticky kdokoliv, nemusí to být výrobce…

                                          Ale jinak chápu, co píšeš, proto jsem taky psal, že u větších značek beru poměr cena/výkon lepší.

                                          0 0
                                          • cyklista30  

                                            JJ ono to tak jde viď jen pak to doprošování a z vlastní zkušenosti vím, že něco opravovat je práce na pikaču a taky nemám rád když přijde zákazník co si objednal výrobek jinde a u mě pak chce řešit nějaké dodělávky opravy a td…

                                            0 0
                • Georrge  

                  neřešitelné řešení nech řešičům :) já z toho mám radost, protože si můžu koupit bika s kolama hezky v poměru k velikosti rámu, s mýma 188cm jsou 26" trochu malá, zvykl jsem si ale na fulla s vyššími zdvihy takže zase 29" je moc, no až někdy v budoucnu budu kupovat bika tak to asi bude AM/EN 27,5" a bude to aspoň vypadat pěkně :)

                  0 0
                  • KAPLIS  

                    špatně zařazeno

                    0 0
                  • cyklista30  

                    Jo v tomto ohledu souhlasím ty 26 maj malé kolečka pro lidi této výšky – taky mi to někdy s mejma 186 přijde malé na oko. No ak já bych rád nějaké pěkné HT tak se 140–160mm zdvihu. Třeba to bylo konkrétní 29 která mě nepřesvědšila třeba nějaká jiná je výrazně lepší, těžko říct.

                    0 0
                • KAPLIS  

                  Podívej se na to jinak. Zapomeň na kola co máš nebo si měl. Neřeš to, že máš starou „prémiovou“ vidlici, nebo kola, které snad někdy použiješ. Vem jenom svoje zkušenosti a neřeš peníze. Příjdeš do obchodu a kola všech rozměrů budou stejně vybavená za stejnou cenu. Které si vybereš? Mě vychází 27,5. 29 mému stylu nesedí a rozdíl mezi 26 a 27,5 je sice malý, ale pro můj styl je ve prospěch 27,5. Pro 26 mluví jen cena a možnost použít starou vidlu a kola. A k té ceně ještě jedna věc. Na 27,5 zatím nejsou dostupné komponenty nižší cenové kategorie. Takže nejdou ošidit na pláštích a vidlicích, což je dobře.

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Tak ono je to hlavně o tom, že já nepřijdu do obchodu – jestli něco nemusím tak tuctovky – dám přednost individualitě a osobité skládačce. Fajn jako dobře budu to brát takle – požadavky: ocelovej HT rám pro AM no to bude dost malinkej výběr jestli vůbec nějakej takový rámy sem viděl jen v 26 a pár kousků na 29 – vidlice odpovídající 140–160 zdvihu u 26 takže asi nějaká ta 140 snad se nějaká najde samo s pevnou osou tak aby to nezrujnovalo prasátko – kola nějaký ty DT tuším, že už tam něco mají – ok to se dá a pláště…? Žalostný výběr – jo dobře dá se něco vybrat, ale co zimní s hřebíčky – ty se mi moc líběj. Ano neříkám, že to nejde asi by to šlo, ale vážně pak poznám nějakou výhodu větších kol oproti 26 která by byla určitě lehčí za ty stejné peníze? A pokud ano proč neskládat rovnou 29 kde ten rozdíl bude určitě větší – jen nevím zda v tom pozitivním.

                    0 0
                    • KAPLIS  

                      Ty vlastně přesně víš co chceš a tvoje požadavky vše, krom 26", vylučují. Tím pádem myslím, že není co řešit.

                      P.S. Kdyby byla dostupnost dílů a cena u všech tří rozměrů stejná, který by byl?

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Ten AMERICKEJ přece :) Ne no pokud by to vážně byla plichta co do ceny a dostupnosti asi bych se vydal zlatou střední cestou. Jinak napevno rozhodnutej nejsem – skusím někde časem pořešit zapůjčení 27,5 a znovu nějakou lepší 29 jak sem psal nejsem vyloženě proti ničemu, jen z toho co jsem měl možnost projet sem došel zatím k závěru, že mi to oproti 26 nic nepřináší a proč potom volit složitější a dražší řešení.

                        0 0
                        • Mr.Data  

                          Tak Ty jsi jel jednu 29¨ za 16t a pises tady o tom takovou slohovku? S takovyma zkusenostma bych asi nemel odvahu tady o ni diskutovat.

                          0 0
                • Blazer  

                  Stejně tak jako se všemi jinými výrobky, auta, telefony, televize atd. Stále „dokonalejší“, větší a „lepší“ a přitom je vlastně ani nepotřebujeme. Proč by to tedy nemělo fungovat i zde? Navíc ony rozměry někomu mohou opravdu vyhovovat, tak proč tolik neustáleho údivu?

                  0 0
            • MlokCZ  

              To bylo opačně. Ten rozměr už byl obsazen. Už existovalo 26", 28" a 29", tak to šoupli mezi 26" a 28" :-)

              0 0
          • Chiron  

            No já furt čekám, kdy někdo vytáhne z šuplíku rozměr 650A (590mm), ať je to hezky uprostřed. Originál 650 (597mm), to už se nebezpečně blíží k 29", to by si zas lidi stěžovali, jak teď, jen opačně.

            Na druhou stranu by mohli začít dělat první 650, to byl takový protipól k 650B. A za pár let by přišel nějaký věrozvěst s jediným pravým středním průměrem 650A.

            0 0
      • vsn  

        v rychlosti si myslím, že zásadní rozdíl nebude.

        rozdíl je v nájezdovým úhlu kde si dovedu představit že na nějaký rozbitý louce nebo velkých šutrech se bude 26 mít tendenci zakousávat a 29 jí projede hladčeji = s menším úsilím … pak je ještě otázka kolik 29 sebere díky větší hmotnosti – což zase u drahých kol není tolik.

        0 0
      • marYn  

        jedna věc je měřit 29 vs 26 na „jezdivém povrchu“. přidej technické pasáže, kořeny, nějaký výjezd a 29 je jasná volba.

        http://www.youtube.com/watch…

        ale souhlasím, ať si na to každý přijde sám. nikomu názor nevnucuju..

        0 0
        • JakeF  

          Ačkoliv s tím souhlasím, testování 29erů pod záštitou Specialized mi nepřijde zrovna záruka objektivity :D.

          0 0
          • wilda81  

            Hned jak jsem to logo uviděl, tak mě napadla stejná myšlenka :D

            0 0
        • Bafoon  

          nevím, mi přijde, že ten borec na 26" na tom šlape jak pako :-(

          0 0
        • cyklista30  

          Na tu 26 sehnali herce předvádějícího zdechnutí? Bože ten šlapal jak v posledním tažení – a nejvíc mě dostává jak šlapou na kašpárka takovou rovinku – bože tohle se jezdilo před 25 lety na BMX s prstem v nose.

          0 0
        • Frostty  

          přidej technické pasáže, kořeny, nějaký výjezd a 29 je jasná volba.

          Tohle je hodně LOL.

          0 0
    • pustipav  

      Nejsem žádnej televizní kašpárek abych se blbě usmíval na každýho šulína kterej mě pozná, když to nejsem já…

      0 0
    • Draw in soul  

      Nečetl sem sice všechno,ale psal tu někdo změřeny průměry různě osazených kol i s pláštěma?27,5 s pl­áštěm 2,1 zhruba odpovídá 69cm,což má i 26 palec s pláštěm 2,4 nebo například silniční ráfek s pláštěm 700×25c (dokonce jen 68cm).Takže my pohodáři/zevlové s většíma balónama máme vlastně stejně parádní jízdní vlastnosti jako marketingovou masírkou postižení chrti na supernovinkách se 650B :))

      0 0
    • b58  

      Moje příští kolo bude určitě 27,5", vyzkoušel jsem tento rozměr na http://www.ghost-bikes.cz/…ua-6590–2013 a není cesty zpět:)

      0 0
      • McBlacky  

        :)

        0 0
      • Gabbo  

        Taky se chystam otestovat 27.5, myslim si, ze ten rozdil bude opravdu spise pocitovy nez rychlostni. Nevim co mas ted za kolo ale v mem pripade vyzkouset kolo s touto cenovkou, opravdu by nebyla cesta zpet..:)

        0 0
      • Azmir  

        Zrovna cagua mi přijde jako taková velká a těžká mrcha za nehorázné prachy :)

        0 0
      • Draw in soul  

        27,5 proč ne…ale zrovna za tohle 113tisíc?Trochu mimo…do 70papírů možná.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.