Co říkáte na tohle kolo ?
Co říkáte na tohle kolo ?
Kolega si to prave koupil, me se libi, a za ty prachy super. On to ma od Sterby za cca 21000Kc.
Jen to chce ho vyzkouset nazivo, ma docela kratky ram a vybirat velikost podle tabulky nejde.
S carbonem zkušenost nemám,takže můj názor je čistě teoretický a opřený spíše na poznatky,které jsem porůznu posbíral:
Nejsem si jistý zdaje v této cenové hladině vhodné investovat do carbonu,páč není carbon,jako carbon.
Asi se nedá jednoznačně říct,že tento rám bude nekvalitní,ale dosahovat kvality dražších modelů,které mají technologii již na takové úrovni,že zdaleka předčí rámy z kovových slitin,asi nebude.
Řekl bych že tento rám bude ještě s kvalitou někde na půli cesty a je to prostě taková marketingová věc-prostě carbon za dostupnou cenu.
Já osobně bych si asi tenhle rám nepořídil a v této cenové hladině bych ještě šíhnul po hliníkovém (či z jiné slitiny)rámu,kde za stejnou cenu pořídíš ověřenou kvalitu.
v zasade mas asi pravdu aj ked cca 1000E za ht uz az taky low end neni. skor bych povedal veseobecnejsie ze ked uz carbon tak radsej od tych par rokmi overenych firiem ktore nepochybne maju technlogiu zvladnutu (ak ju rovno sami nevyvinuli.) tazko totizto predpokladat ze jedna firma bude mat trebars na svojich top modeloch iny („lepsi“) carbon ako na tych middle class. skratka bud to vedia a robia poriadne alebo to len tak bastlia resp. si volakde bastlit nechaju. a pri vsetkej ucte aspon pre mna osobne je v tejto veci author jedna velka neznama.
S Authorem souhlasim, ale v těch různejch druzích carbonu pravdu nemáš. Nevim, jak u jinejch značek, ale Trek má 3 řady, z čehož ty 2 nižší jsou myslim tak ± srovnatelný, co by se dalo soudit podle ceny, spíš jde o design a nejspíš o nějaký drobný odlehčení a pak nad tim OCLV Red Carbon, kterej stojí skoro dvojnásobek a co jsem o něm slyšel, tak ten rozdíl tam opravdu je. A to si nemyslim, že by ty nižší rámy byly nějakej low-end…
EDIT: Jo a pokud se nepletu, tak Author na těch nižších carbonech letos používá stejnou formu, jako byla loni a předloni na Master a Introvert a Introvert byl za 100 tisíc.
to je s tym carbonom naozaj tak? tak to musi byt ale ***** neekonomicke, az sa mi to verit nechce.
No na stránkách to píšou…
Cely bike za 24tis a ako pise jonti za 21tis… noo nebude to celkom koser s tym carbonom :-)))
podozrivo moooc lacne… takze asi aj kvalita bude zodpovedat.
Co vím zase já, tak naopak ten rozdíl mezi TCT a OCLV je v dnešní době téměř zanedbatelný, rozdíl v ceně dělá USA práce vs. Taiwan.
Pokud HT s karbonovým rámem váží 12,6 kg, tak je něco hodně špatně :-(
kukni cim je to osadne, to je cena za to ze je carbon v takejto cenovej relacii. ale je fakt ze to k sebe vobec nepasuje.
Nemá někdo s tímto konkrétním rámem nějaké zkušenosti ? Vážím 90 kg a nerad bych ho někde zlomil.
Ctěl jsem ti ještě napsat jako dodatek k tomu,co jsem psal výše.
Pokud jde o srovnání Carbonového rámu a hliníkového,tak je třeba na to pohlížet asi takto:
Carbonový rám byl vyvynut(myslím,že technologie byla přebrána z kosmického a následně závodního automobilového průmyslu,ale možná se pletu)v prvopočátku v podstatě jako technologická náhrada kovových slitin.
Hlavní výhodou na začátku byla hlavně hmotnost a jistá schopnost tlumit otřesy.
Jak pokračoval vývoj těchto rámů,tak se začaly používat různé typy carbonových vláken,které byly postupně aplikovány na určitá místa rámu,podle specifických vlastností vláken,samozřejmě v souvislosti se způsobem zaplétání těchto vláken.
Na některá místa jsou používána vlákna s větším modulem pevnosti a jinde zase vlákna s větší pevností.
Tím se v dnešní době dospělo,a tento vývoj stále pokračuje,k tomu co v dnešní době očekáváme od carbonového rámu.Tzn.nejen nižší hmotnost,ale větší schopnost pohlcovat otřesy v místech,kde je tomu potřeba(hlavní rámové trubky,zadní vzpěry apod.)no a naopak pevnost v místech kde je vyžadována torzní tuhost rámu(tzn. spoje,partie hlavového a středového složení,u zámku sedlovky apod.a opět v souvislosti se způsobem zaplétání těchto vláken.
Tím chci říct,že tato technologie má svoji cenu a pokud chceme od rámu aby splňoval všechny tyhle paramtry a vlastnosti,tak si holt musíme tu technologii zaplatit.
Pokud si tedy chceš pořídit tento rám od authora,tak asi nelze říct,že by byl vyloženě nekvalitní a dá se říct,že před takovými cca 4 lety by tento rám byl třeba špičkou v carbonových rámech,ale asi od něj nebudeš moci očekávat ,že tento rám bude mít charaktery carbonových rámů,o kterých se v dnešní době dozvídáš.
Prostě budeš mít Carbonovej rám,kterej bude lehčí,než hliníkovej,bude mít možná lepší schopnost pohlcovat otřesy,ale to bude asi tak ve srovnání s dobrým hliníkovým rámem všechno.No a pokud si koupíš kolo v této výbavě,tak tím stejně tu hmotnost zabiješ a výsledný efekt nebude nic moc markantní.
Proto se ptám,zda není radši rozumější investovat do kola s ověřeným hliníkovým rámem který ti udělá v podstatě obdobnou službu a komponenty na kole dostaneš za tu cenu lepší…Jen nebudeš mít ten carbon.
Možná bych na tvém místě radši šel do něčeho takového.
http://www.cycloshop.cz/…uct_info.php?…
Sakra tak dlouhej příspěvek jsem už dlouho nenapsal a snad jsem příliš zbytečně nežvatlal nesmysly…:-)
Sakra mám tam pár překlepů:
…s modulem pružnosti…mám tam 2× pevností…:-)
v podstatě souhlas,jen bych chtěl dodat,že se mi nechce moc věřit,že by i renomovaní výrobci řešili splétání vláken jinde než v katalogu.Mam pocit,že v reálu tomu tak rozhodně není.
Spíš se mi uplně nelíbí masivní nárůst karbonovejch rámů v těhlech cenových relacích,protože zde nemá karbon přínos co se týká hmotnosti.K čemu je pů kila (možná ani ne) na rámu když je těžkej zbytek. Naopak ekologická likvidace karbonovýho rámu je dost hrůza..
Jenom ještě malé srovnání:
No podle hesla dražší=lepší, by ten Author měl být super. A hlavně jestli ten rám stojí takový prachy, pak je to kolo za tu cenu úžasný. Koli ten rám váží? Je fakt stejnej jako nejlepší Carbon od Authora z r. 2009? Škoda, že se nedělá aspoň 21"…
No když vezmu, že u MTB jsou dle mého tři důležité věci a to rám, vidle a kola, tak mi to vychází jako velmi nevyvážené :-). No ještě brzdy aby brzdily.
Radši jdi do nějakého hliníkového rámu s vyváženěji užitými komponenty.
Ve Velu 1 / 2010 máš test tohoto kola. Rám je z první generace authoráckých karbonových rámů a přišel z jejich nejvyšší řady kol, protože nyní mají tzv. druhou generaci karbonu pro svoje top modely. Myslím si, že za ty prachy je to super kolo a zde jsi s otázkami na Authora na špatným fóru, protože slovo Author je pro některé jedince zde, sprosté slovo. Sundat z něj polepy, tak budou ve velké části slintat na tím, jak dobré je to kolo, ale ty samolepky ho srazí do kategorie shit. Sám jsem na Authoru strávil krásné roky bikování a kdyby nezkrátil rámy a dělal dobrej ocelák, tak na něm jezdím dodnes. Bohužel se stal obětí posedů ala lékárníková a tak jsem musel postavit bika na KHS Team z True Tempe, protože je krásně dlouhý a geometrie odpovídá Authoru z roku 2000. Rám je základ kola a nikdy nemůžeš udělat chybu, když vezmeš rám z top nabídky dané značky. A jestli je na něm RST a Deore, to bych vůbec neřešil.
souhlasím s Hejdíkem,tento carbonový rám moc kvalitní nebude.Komponenty špatný nejsou.
Blbost. Naopak ten ram prevysuje komponenty. Ram je starsi auhoracky carbon, zadnej hi-end, ale slusna kvalita za rozumnou cenu, nektery dily – vidlice, brzdy, jsou shit, nevim co na nich vidis dobryho.
:) karbon se už dělá tak dlouho, že ho už umí dneska slepit každý. I když špička bude možná o krok napřed co se týká pružnosti a pevnosti v různých směrech, tak bych se určitě nebál, že se pod tebou rozpadne…
Author je slušná firma a něco, co by se rozpadlo po první projížďce od nich nekoupíš (navíc začal s karbonem v ČR jako jeden z posledních)
Ber to kolo podle toho jak ti sedne geometrie a jak se ti líbí Jezdit na něm budeš ty a ne ti ostatní.
PS: Pokud chceš karbo značku, tak jdi do Treku, Giantu, looku :) – budeš ale muset připlatit
PS2: Fanda Authoru (jako značky) nejsem, ale vůbec bych se vybraného kola nebál
Tak jsem si to kolo dneska prohlížel naživo a každýmu, komu se líbí, bych ho klidně doporučil…
Zdravim, podle mého názoru je to kolo za tu cenu super nemužeš od toho karbonového rámu čekat kvalitu kola které stojí 100tis, ale bude lepší než hliníkový rám. O tohle kolo se taky zajímám a možná si ho i koupím tak že pak klidně napíšu moje dojmy a názor z jízdy.
Ja bych to toho sel karbon se zacal pouzivat pred dvaceti lety u voj. letadel kvuli uspore hmotnosti tehda to byl supermaterial v civilu nedostupny dnes si v kazde model. prodejne kioupis jakykoliv karbonovy profil vcetne karbonovych puncoch jediny problem je pryskyrice teplota a kvalita formy. A opravdu neverim , ze by Author neco osidil a byl horsi nez treba scott sam ho jezdim ,ale koupil jsem ve vyprodeji starsi model kdyby tehda delal author tuto nabidku tak nevaham
Tady zase padaj perly…
Modus rám bude lepší, než hliník. Určitě bych to takhle nezobecnil, jak kterej hliník a jak v kterejch vlastnostech. V životnosti materiálu určitě, ale pokud je stavěnej na pohodlí, tak bude pomalejší, než tuhý hliníkový rámy.
A že by Author nebyl horší, než Scott? Karbec rámy od Scottu stojí víc, než Modus i s osazením. Vážně jste naivní, pokud si myslíte, že jedinej rozdíl je v nálepce, zvlášť u carbonu.
Obrat oba dva ramy a najdes tam nalepku made in TAIWAN.
A co je na tom? Taky jsem stavěl nábytek z Polska, možná na tom mohlo být i „Made in E.U.“ a už nikdy více :-).
Za mě s klidným svědomím koupit a domluvit se na odkupu vidle, případně brzd.
K řazení Deore koupit i Brzdy Deore 2010 ať nám to ladí, pořádné pláště a zapletená kola, no a nakonec vidli a možná sedlo.
Podle toho co za to eshop odečte, nebo za kolik by se sundané koponenty daly na Aukru prodat by za to jsem psal mohl být doplatek někde kolem 15 000 a kolo by váhově bylo někde jinde. No a kazetu, kliky a ostatní „levné“ komponenty řešit až odejdou. A ve výsledku by nikdo nevěřil že je to kolo pod 50 000. Pokud by na tom byla výbava v XT, nějaká FOXka a třeba crosridy, kolik by jste tipovali cenu osobně?
Za ty peníze máš už ale skoro Master, kterej má letos novej rám. Měnit komponenty takhle ve velkym se nevyplatí.
Navíc Fox, XT a Crossride? To radši Reba, Crossmax a SLX.
S těma crosridama, FOXkou jsem narážel hlavně na néně komponentově gramotnou část bikeru. Někdo by viděl carbon rám, FOX vidli a zapletená kola. Navíc kolo na XT, tak by ani cenovce 50 000 věřit nechtěl. Jinak Mastera jsem si neprohlížel, to mi nedošlo kouknout na vyšší model.
Já osobně bych neměl problém ani s tím SLX v kombinaci s Deorkem. Přesně tuto kombinaci mám na svém Authoru a až na delší chod řazení jsem maximálně spokojenej.
Za 50 000?
Co třeba tohle: http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…rbon-xt.html. A ještě by zbylo na zvonek.
A to by sis fakt koupil?
Registrace probehla jen kvuli tomu?
To je teda akce jak kráva. I za tu zlevněnou cenu je to hodně.
mám ho … s rohama a kosíkem, malou pumpickou a brasničkou važí 14 kilo … nevim kde vzali 12,6 :)
14kg? to snad neni ani mozny, to nevazi ani moje ocelovy celopero.
Jak jsi ho vážil? To mi přijde krajně podezřelý… I když pumpička a brašnička, ty můžou dát dohromady klidně kilo, jestli v nich vozíš něco víc…
zvazil jsem sebe, a pak sebe s kolem :) … v brasnicce mozna byla jeste duse a pár drobáku :) … kazdopadne 13KG váží minimalně
To je extremne nepresne mereni, odnes to nekam do kramu kde maji vahu na kola.
A tak já myslím, že mu je to putna kolik to váží:-)