• rumburak89

    Jo je tu další rozměr a tahání prachů z lidí, jako kdyby na tu masírku a oblbování lidí nestačil 29er. 26er je pro všechny normální v pohodě, 29er je hrozně neohrabaný a další rozměry na vyliž … Snad to půjde rychle k šípku!

    0 0
    • Milvus888  

      nemas nic lepsiho na praci ?

      0 0
    • Dakar  

      Pablbe

      0 0
    • JakeF  

      Pán je koukám odborník :).

      0 0
    • ddan  

      A že tě to tak točí… šak si ju nekupuj, vůbec se po ní nedívej a když ti vyhovuje 26-tka, tak buď rád že ju máš a jezdi ;)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      No ty vole ještě žes nám to vysvětlil

      0 0
    • WEGO  

      27,5 je blbost. 26 je prý nejlepší.

      Ale fajnšmekři jezdí na devětadvacítce kámo!

      0 0
      • borda  

        Takze jses stejny pako jako on :-). Akorat mas o tri palce vic :-) :-)

        0 0
    • KubaBajk  

      Ale ne!! Jsem masírován!

      0 0
    • 584mm  

      co k sipku ale spousty takovych jak ty na jipku

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Martin  

      vývoj jde nezadržitelně k 24" kolům – větší tuhost výpletu, menší hmotnost ráfků, celých kol, plášťů, duší… kola jsou hravější, točivější, mají kratší zadní stavbu… víc než 24" jsou slepé větve

      0 0
      • TeryPV  

        ne ne ne…nelži, vývoj jde opačně čím větší Tím lepší, lepší průchodnost terénem, dnes už i krátká stavba, lepší kontakt s povrchem… 29er je málo, musí se přidat minimálně 40er a výše. To už nebude třeba ani odpružení, protože to prostě přejede úplně vše, a ta setrvačnost…to bude nejvíc. Jen je blbý, že nebude přes náboje vidět na cestu.

        0 0
        • Martin  

          ale *****

          0 0
        • skunkos  

          A srdce Jožky Zimovčáka zaplesalo radostí. :D

          0 0
        • Georrge  

          k tomu bude potřeba startér ne? Aby se to rozjelo… nj proto začínaj elektrokola

          0 0
          • TeryPV  

            Ale má to lepší průchodnost terénem a lepší setrvačnost přece:)

            0 0
      • Aviatik  

        24" je trapný mezistupeň, nejlepší je Brompton nebo Cannondale Hooligan.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      dokud budou dostupný 26ky tak mě to netrápí

      0 0
      • TeryPV  

        Myslí, že ten výrobce, který do vývoje 26 ještě krátkou dobu zainvestuje ještě vydělá:)

        0 0
        • JakeF  

          Myslím, že výrobci ví lépe, co se jim jak dobře prodává, než TeryPV :).

          0 0
          • Martin  

            to není pravda, Tery je vizionář!!!!

            0 0
            • TeryPV  

              Ne on jen nemá vymytý mozek reklamou:)

              0 0
              • Milvus888  

                Ty si to nenecháš vysvětlit :)

                0 0
              • JakeF  

                "Mitch Ropelato will be racing his Custom Painted S-Works Enduro 29 at the Downhill World Championships this weekend.

                Mitch was given the option to ride any bike he felt was fastest for him on the South African course and he opted for the Enduro 29 over the S-Works Demo 8."

                0 0
                • wilda81  

                  Trať je na pohled nejméně technická, z celé letošního DH série, tak proč ne. Uvidíme za chvíli, jak se mu na tom tanku bude dařit.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Ne že bych chtěl být škodolibý, ale MUHEHEHEHEHE. Pro ty co neviděli: První zatáčka a pád! :D

                    0 0
                    • logoman  

                      Smith 27,5 a taky spadl, takze velky kola a dira v zatacce = pad

                      Skoda, ze nevyhral Graves na enduru :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Přesně, na mistrovství světa v XC taky padali všichni na 27,5" a ještě víc na 29". Na 26ce nespadnul nikdo. Možná to má něco společnýho s detailem, že tam 26ku nikdo neměl :D.

                        0 0
                        • wilda81  

                          vzhledem k diskuzi na téma DH vs. 29er absolutně irelevantní příspěvek

                          0 0
                          • JakeF  

                            Podívej se, kdo tu o tý 29ce na DH psal a přestaň mě poučovat, o čem je diskuze…

                            0 0
                            • wilda81  

                              Chápu, došly argumenty, tak jsi to zkusil stočit na XC. Nevyšlo …

                              P.S. díky za optání, oči slouží dobře

                              0 0
                              • JakeF  

                                Co to meleš? Si myslíš, že spadnul kvůli tomu, že jel na 29ce? Tak jo, 26ka je nejlepší, na tý nikdo nikdy nespadnul :).

                                0 0
    • Jamin  

      Další rozměr?

      0 0
    • jIrI___  

      Byznys, z něčeho ty firmy žít musejí. Za pár let začnou znovu hromadně prosazovat 26" jako nový rozměr, samozřejmě ve všem lepší než 27,5" nebo 29".

      0 0
      • Jamin  

        Já slyšel že se zkouší něco jako nový tvar kol…

        0 0
        • ddan  

          jooo, taky jsem to už slyšel. Něco jako Decagon. Má to prý velkou výhodu v daleko větší styčné ploše ;) a to už fakt neproklouzne i do hoodně velkých stojek. Má to i větší takovou tu dopřednou stabilitu

          0 0
          • Jamin  

            já to četl v posledním díle časáku „Svět objevů“ Zatim to zkoušeli jenom na skateboardy a věci s menšími průměry, ale prej dosahovali větších rychlostí než s běžnými koly. Bohužel nikde na netu sem vo tom nic nenašel.

            0 0
            • ddan  

              zatím je to tajný… až nebude zájem o 29, 27.5, tak pak s tím teprvá přijdou

              0 0
            • lutte1  

              Na longboard už se to vozí.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Jamin  

                jo, to je vono!

                0 0
      • kali222  

        to kazdopadne… prej je 26" desne hravy… nekdy by to chtelo vozkouset. tvl tesim se na to az to zacne a ze to zacne. :D a na tiny vlakno „26 ňů“.

        0 0
    • Aviatik  

      Jasně, 26 až na věky ámen, vždycky se to tak dělalo, 26 bude dobrá vždy a pro všechny atd…

      0 0
      • mr.antik  

        pro mě určitě a do ostatních je mi kulový

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • joudys  

      tvl další zoufalec co má 26ku a pocit, že ostatní by mohli mít něco lepšího …

      máš tam ještě nějaký moudra?

      0 0
      • lukysheck  

        27,5 beru jako pokrok klidne, docela se mi zacaly libit, uz i mam nejakou vyhlidlou:-). Ale 29" jsou humus k zbliti, jak na fotce tak v realu jeste horsi. Obrovsky kola a malinkej ram, na pohled fakt hnus, jsou akorat tezsi nez 26" a uzitek skoro zadnej. 27,5 urcite fandim!

        0 0
        • TeryPV  

          Tak a teď Tě tu ukamenují :D 29er is the best!!!

          0 0
        • Martin  

          avotomtoje

          0 0
        • joudys  

          že to tady má pořád někdo potřebu řešit, musí být psychicky nevyrovnaný a nespokojený se svým stavem a volbou…

          to že něčemu nefandím nebo se mě to nelíbí neznamená, že to pro někoho nemůže být dobrá volba a že se mu to nemůže líbit, ne?

          0 0
          • Martin  

            ale *****

            0 0
            • joudys  

              tak ta vyhovuje každýmu normálnímu bikerovi, nebo jsou snad nějaké námitky?

              0 0
              • lutte1  

                jen Oklyc potřebuje ***** horizontální :D

                0 0
              • Martin  

                ano, shodli jsme se na prvním standardu :)

                0 0
                • TeryPV  

                  Vyjímečně souhlasím i já, jen nevím jestli se shodneme na šířce sedlové trubky a povrchové úpravě:) To už by bylo asi na další spor:D

                  0 0
                • TeryPV  

                  Vyjímečně s Tebou souhlasím:) Jen nevím zda se shodneme na šířce sedlové trubky a její povrchové úpravě:) To by bylo asi na další debatu:D

                  0 0
    • malamala  

      Myslím, že 29" už pominulo. V Rak. jsem tuto sezónu viděl pouze 1 ks, když ho chlapík tlačil do kopce. Jinak nikde ani vidu. A to se místní krámy předhánějí kdo nabídne lepší cenu za „S“ na 29". Pro normálního člověku je to nevyužitelné kolo. Na ježdění po cyklostezce ho nepotřebuješ, do kopců s ním zase nikam nevyjedeš, nebo se hrozně nadřeš. Uvidíme jak 27,5" si povede, ale asi to nebude o moc lepší.

      0 0
      • JakeF  

        Mě by zajímalo, kde se bere to, že by 29ka jela hůř do kopce… I když první pocit takovej asi je, jak se ty velký kola otáčí pomalejš.

        0 0
        • Martin  

          když je někdo vemeno, aspon to má na co svést :)

          0 0
        • malamala  

          Nemůžeš to brát z pozice závodníka, ber to z pozice cykloturisty, který je na tom fyzicky průměrně. Dlouhý kopec je na 29" peklo a zejména pro ty, co podlehli mediální masáži a mají 2×10 . To nikam nevyjedou :-( . A cestou dolu po úzkých točivých pěšinkách už vůbec ne.

          To je kolo na rovinu, kde ho roztočí a vezou se, nebo nějaký lehčí terén.

          Závodníci samozřejmě mají jiný názor, ale to nejsou široká masa a velká kupní síla.

          0 0
          • Janes  

            Polemizovat zrovna s Tebou opravdu nehodlám, ale zevšeobecňuješ. Mě třeba devětadváca zachránila pro neasfaltové ježdění, nad kterým jsme zlomil hůl po otřesných zkušenostech s 26kou, a to hlavně v terénu. Pravdou ale je, že svými rozměry už asi pár(dvě) desetiletí nesplňuju zde tolikrát omýlané " normální biker".

            0 0
            • wilda81  

              Co jsou „otřesné zkušenosti s 26kou v terénu“? Jezdil jsem nějakých 10 let po lesích (+občas na BMX trati) 26" CrMo pevňáka – drncalo to, ale jinak pohoda.

              http://img801.imageshack.us/…302/r6te.jpg

              0 0
              • Janes  

                Vždyť sis sám odpověděl, 26ka (HT) je pro mě uskákaná a drncavá jankovitá koza ( slovo otřesné byla tak trošku provokace). Já prostě jezdím 6tou sezonu 29ku (HT) k mé naprosté spokojenosti a vracet se opravdu nehodlám. Snad jedině až si na důchod pořídím fulla, tak to bude asi 27,5ka.

                0 0
          • kralovek  

            Tyhle kraviny co tady placas dokazujou zes na tom v zivote nejel

            0 0
        • obda  

          No, předpokládám, že z následující zkušenosti: Pokud jedeš celkem pomalu (protože na víc nemáš motor) na něčem rozbitém (šutry, kořeny), tak nejedeš plynule, ale neustále zrychluješ/zpo­maluješ. A tam se ty těžší 29" kola docela dost projeví.

          0 0
          • JakeF  

            Na druhou stranu má v těch techničtějších výjezdech 29ka obrovskou výhodu trakce… Já jsem jezdil na 26ce 1400g ZTR a teď mám něco přes 1600g Tufo a zpátky bych neměnil. Ale jo, pokud má někdo lowend 29ku, co má 14kg a k tomu 2kg kola s dušema, tak to musí být k vzteku…

            Spíš mám u 29 problém s dostupností plášťů pro ostřejší ježdění… Asi zkusím Spešly Purgatory.

            0 0
            • Milvus888  

              :)

              0 0
              • JakeF  

                To už by byl na hardtail sakra overkill :D. Možná tam nakonec stejně dám Ground Control… Nejradši bych Maxxis Ardent, ale není dobrá verze :(.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • nox159  

              tak ono zase, pokud mas vykon a mas prevod tak ti muze byt trakce u ****** protoze v 95% pripadu ti bude stacit vhodne nafoukany FF kdezto ten co nema potrebny vykon bude lamat tezky prevod blbou technikou a bude mu ve stejnem kopci hrabat i HD

              0 0
              • JakeF  

                Ono to není jen o tom, že víc vyjedeš… Podívej se někdy, když se vyjíždí prudší kopec na mokru, to ti při každým šlápnutí kolo trochu proklouzne a ty síly se v tom ztrácí, když se to nasčítá. A u delších hodně prudkejch výjezdů ten rozdíl trakce může být rozdíl jedeš nebo jdeš pěšky a to jsi pak za to rád.

                0 0
                • nox159  

                  ano pokud pri tvem jezdeni prevazuje mokro a jezdis delsi prudke vyjezdy tak mas zajiste pravdu…

                  pokud tomu tak ale je tak 29ka obalena bahnem nebude moc prijemna :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vzhledem k tomu, že ani v ostatních situacích není 29ka pomalejší nebo aspoň ne znatelně, tak není moc důvod se o ty výhody připravovat…

                    0 0
            • Haryk  

              Ty dvě kila ujdou. Horší, že někde jsou skoro tři.

              0 0
            • obda  

              Má srovnání platí pro následující případy:

              Vezměme nějaké 26" kolo a k němu 29" kolo

              1. za stejné peníze. Pak jsou kola těžší zcela určitě a o dost.
              2. na stejných komponentech (pláště, ráfky). Pak ta 29" bude mít

              těžší kola, protože jsou větší. A bude dražší.

              Případ, kdy si koupím 29" s kolama stejnýma nebo lehčíma než moje stávající 26" opravdu neuvažuju :)

              0 0
              • JakeF  

                Já často říkám, že čím dražší 29ka, tím menšímu člověku bych jí doporučil. Základní modely akorát hodně velkým lidem, zatímco top 9kg 29er už klidně i lehký holce.

                Ceny dílů na 29ku už se celkem dost srovnávaj a rozdíl proti stejně osazenýmu kolu v 26ce je u kol střední třídy cca 300–500g a to už podle mě má smysl, když se vybere rám s dobrou geometrií. Kterých aktuálně není zrovna moc, takže je to pro menší lidi podle mě větší problém, než ta vyšší váha.

                Samozřejmě celý myslím na ježdění v terénu, na ježdění max po šotolinách je to jedno.

                0 0
          • MarekF  

            No to je právě otázka, jestli se projeví kladně, nebo ne. Předem říkám, že jsem 29" nejel.

            Ale dejme tomu na rychlebkách na 100mm HT některé části jezdím spíš „trialově“, než stylem „naperu to tam a nějak to předrncám“ a tam se mi sakra hodí ta malá setrvačnost, protože dejme tomu dojedu před vystouplý kámen, který chcu přejet díky spolupráce nohou a těžiště, takže přijedu a společným přišlápnutím do pedálu a přesunem těžiště a nadlehčením jednoho nebo druhého kola tu překážku přejedu.. No a čím je menší setrvačnost, tím víc se projeví změna těžiště a přišlápnutí, nemám pravdu? Je to IMHO můj názor.

            0 0
            • mr.antik  

              jasně že jo, ale tak se závody nejezdí, na to tam není čas…

              0 0
            • JakeF  

              29ka při stejně těžkých kolech ale nemá nějak větší setrvačnost… V Rychlebech to spíš chce celkem obratný kolo a v tom by s nějakou míň točivou 29kou moh být celkem problém…

              0 0
            • JakeF  

              29ka při stejně těžkých kolech ale nemá nějak větší setrvačnost… V Rychlebech to spíš chce celkem obratný kolo a v tom by s nějakou míň točivou 29kou moh být celkem problém…

              0 0
            • obda  

              Ta mnou popsaná situace je trochu jiná. Jedu do kopce, hafo kořenů. Jelikož motor stojí zaprd a jedu tak 6km/h, každou chvíli se o nějakej zaseknu a horko těžko ho s přišlápnutím přejedu (a nebo taky ne, a pak si musím vystoupit a zbytek tlačím). Tuhle situaci ty těžší 29 kola zhoršují.

              0 0
              • JakeF  

                Máš to vyzkoušený na stejným výjezdu? Ono totiž 29ka jde přes ty kořeny snáz a zvládne i horší techniku šlapání, aniž by podklouzla.

                0 0
              • MlokCZ  

                Problém je, že jsi do úvahy zahrnul jen jeden faktor, který přitom není nijak moc výrazný (pokud jsou na 29" aspoň trošku rozumná kola).

                Oproti tomu stojí dva další faktory a to, že větší kola lépe přejedou překážku, takže zasekávání je výrazně menší (nebo můžeš jet znatelně pomaleji pro srovnatelné zasekávání).

                A dále máš při stejném plášti lepší grip, takže si můžeš dovolit menší rychlost aniž bys hrabal.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A když to pak vezmu jak to mám já v praxi, tak jsem si na 29" už vyjel několik výjezdů, které jsem nikdy předtím na 26" nedal.

                  0 0
      • metr-x  

        Osobní zkušenost s těmi výjezdy do kopce? Já jsem na nějaké horší vlastnosti při stoupání nepřišel.

        0 0
        • malamala  

          Měl jsem půjčenou testovačku Hai Greed RC 29 na celý den. Kdybych nejel s klienty, tak jsem to kolo hned po prvním kopci vrátil. Tak jsem se nikdy nenadřel :-( . Nejsem žádný dobrý technik, ale některé traily jsem prostě nesjel a přitom na 26" je jezdím bez problémů.

          Možná na zimu po rovinatých cestách bych si ho pořídil, ale jinak ne.

          Tím samozřejmě prezentuji jen svůj názor.

          0 0
          • metr-x  

            Však jasně, někomu to nemusí sednout.

            Chvilku jsem si na větší kola zvykal, ale teď už bych to nedal z ruky. Je pravda, že některé krpály utočím tak tak, ale to je otázka převodů. Jinak z kopce lítám tak 2× rychleji, než na 26.

            Na 27,5 jsem neseděl, takže nedokážu posoudit, ale kolega si to vychvaluje.

            0 0
            • pepek  

              Takže jezdíš 80 – 100 kmh? To je už skoro trochu nebezpečný, ne?

              0 0
              • JDF  

                80 km/h udelas z dlouheho prudkeho kopce i na 26ce. Povedlo se mi to za Ostruznou ve sjezdu na Ramzovou. :)

                0 0
          • jeffino  

            to jako, že na kole s hmotností pod 10kg se ti jelo blbě do kopce??? no jestli spíš klienti nejezdí s tebou:)

            0 0
            • Milvus888  

              +1

              0 0
              • Azmir  

                Přál bych vám dvoum se s ním štrachat na nějaký alpský kopec, měl sem pěkně co dělat a to se považuju za celkem vrchaře a mám kopce rád :)

                0 0
                • ddan  

                  no nevím no… já to tedy vyzkoušel ;) a spokojenost a můžu říct, že téměř ve třech tisících metrech se dýchá opravdu nádherně ;).

                  plánuju si to zopáknout a určo beru opět 29 :D

                  0 0
                  • wilda81  

                    Vidíš, kdyby ses rozhodl pro 26, tak si na tom kopečku i hezky zajezdíš. Takto se vláčet s kolem nahoru a dolů kvůli vrcholovce, nechápu :))

                    0 0
                    • ddan  

                      Já si právě cestou na ten kopeček hezky zajezdil, i když to byla hodně hustá vrcholovka ;).

                      A pak není nad to, když ňáký český turista co tam asi dlouze odpočívá a vše sleduje, ti na vrcholu jak meleš z posledního řekne: „ježiši, tebe tu dnes vidím už podruhý“ ;) ;)

                      takže 26 – fakt už ne ;D

                      0 0
                • kralovek  

                  ja se s tim skrabu jenom do alpskych kopcu a uz rok a pul prozivam intenzivni orgasmus

                  0 0
                  • ddan  

                    přesně… akorát já ten intenzivní „orgasmus“ ;) opravdu prožívám až cestou dolů. Cestou nahorůů si akorát nadávám do blbců ;D

                    0 0
      • ReBeka  

        To je prdel totok, že to ještě někoho baví, zrovinka tohle jsem si říkal o víkendu na rychlebech, když jsem ve stoupání předjížděl 26tky. Jenže nebýt toho co se tu furt dokola propírá by mě v životě nenapadlo srovnávat co je lepší a co ne. Všechno je o motoru a né o tom co kdo sedlá. Když je někdo kopyto nepomůže mu nic :-)

        0 0
        • mr.antik  

          proč bys nemohl srovnávat co je lepší a co ne? Motor vyměnit nemůžeš…

          0 0
          • ReBeka  

            No protože každy je jiny a každému sedí něco jiného. Já teda když porovnám, tak to co jsem nedával na 26 AL tak na svém kole v pohodě sjedu. Co neutočím v technice tomu pomůžu brzdama, tam kde ztratím ve výjezdu za chvíli doženu. Pro mě je 26 jen živá v technice nic víc, nic míň. A úplně chápu lidi který začal bajk znovu bavit právě kvůli přesedlání na 29 už je kvůli jejím nedostatkům.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • pepino  

      Tak taky ted všichni sháněj široký rovný řidítka, vlaštovky holt taky vyšly z módy:)

      0 0
      • lukysheck  

        Osobne bych 29" nechtel uz jen kvuli vzhledu a vaze, a aby se mi kazdej smal co to mam za velky kola a k cemu tak velky? To uz jen zbejva abych rek ze sem tu 29" koupil v Tchibo.

        0 0
    • Petronen22  

      ses zapruzenej 26tkar. asi si jeste neokusil

      0 0
    • Elix  

      27,5" Nebrat ! :D

      0 0
    • Martin  

      soudruzi, to máte z toho, že pijete málo kozího mlíka se sifonem. nemáte na to mentálně.

      0 0
      • krabica  

        Já na to nemám momentálně. :)

        0 0
      • Pavel  

        ***** s ryžu!

        (no, taky docela zajímavý recept:)

        0 0
        • Martin  

          spíče, starče, spíče?

          ni pan majster, s kyty, s kyty.

          0 0
    • Vanis  

      tak v bodech

      SuperEnduro top 5 Clementz(jekyll 26) Barel (Strive 26)

      Specialized 2014 Enduro 29er a 26"…Jekyll 2014 26"

      650b neudělá lepší jezdce…

      PS. nový Trek slash 650b WTF taký hnus :XXXX

      0 0
    • Ondry  

      máte zahodit svoje 26" nakoupit nový 26" a fabriky by je nepřestaly vyrábět, ale teď už je pozdě :)

      0 0
    • biker jura  

      třeba to není uplně na nic, když jsou dva tituly v elitních kat. z MS :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.