Mám Sram kazetu PG 950, teďka sem na ní odjel první řetěz (Connex 900) Má 132,8 takže se s ním loučím. K věci: Má cenu tam nacpat novou C9?? Sedne tam, nebo se jí tam nebude líbít? Dík
Mám Sram kazetu PG 950, teďka sem na ní odjel první řetěz (Connex 900) Má 132,8 takže se s ním loučím. K věci: Má cenu tam nacpat novou C9?? Sedne tam, nebo se jí tam nebude líbít? Dík
Tak kampě se to asi líbit nebude, kdysi jsem jezdil C8 a pokud bzl předchozí řetěz delší jak 132,6 strašně dlouho nová C8 střílele.
Sedne v pohodě, jezdím PG-990 s C9 a žádný problém nemám.
po jednom odjetym retezu jsem taky nasazoval campu a po 10 km po asfaltu jsem ji sundal. nedalo se stim vubec jet. tedka campa ceka v krabicce na kompletne novy pohon
Je to asi dva tydny co jsem sundal SRAM PC59 (mel 132,8mm) a nasadil C9 a je to bez problemu. Pro uplnost dodavam ze je to na XT pastorkach na kterych uz loni jedna C9 byla cca 5000km, pak ten Sram PC59 asi 2000km a ted na te dalsi C9 je uz 1500km.
Já mám taky C9, dával jsem ji při stejné situaci jako ty a v poho, po 20km si zvykla…Akorát ta výdrž, vydrží sice déle než ostatní, ale to v mém případě znamená max 1000km oproti 700 u HG73..
Esi ju koupim a nesedne si tak uvidíš:)
No tak ji přeci jen posuneš dál, me? Jina C9 jsem dával taky až jsem sjel první řetaz od Sh. A pokud si dobře vzpomínám tak to bylo v poho :)
Tak špatně mažeš, ne?
to jsi na tom pořád líp než já. Mi vydrží HG53 do 500 km, HG73 jsem měl jenom 350 km, takže tu byl ještě větší hnůj. Zrovna zítra jsem si chtěl jít koupit tu C9, ale jestli vydrží jenom 1000, tak na ni vzhledem k ceně seru..
No tak treba ja mam na C9 po 1800km 132,1mm (nova ma 131,7)
ja mel 132.0 u nove
Novou jsem meril jen jednu, ale na prvni C9 mam po 1800km 132,0 a na druhe tech 132,1, takze predpokladam, ze novy byly obe pod 132,0.
Docela zajimavy. No, ja jsem to zkusil take merkou, na nove tusim vubec nesla dat, po asi 400km prvni zub, suplera ukazala 132.1. Ted ji mam znovu a jezdim uz v terenu .. jsem zvedav kolik vydrzi. Sramacke byly jako zuvacky, ale po natazeni na nejakych 132.6,7 uz vydrzeli o neco vic, a zadnej problem jsem s nimi nikdy nemel ani kdyz meli 133.
Další C9 mi vydržela 1400km, tož jsem zvědav na třetí :-)
Ji kup a kdyz nesedne, tak ji pouzijes na dalsi kazete, ale myslim, ze po jednom retezu by to jeste mohlo byt o.k.
Mám tam HG73, C9ka nebyla a na něčem jezdit musím… :/
Tak HG73 za 600,– už never more.. 800km a řetěz KO.. :/
si děláš prdel kupovat to za 600,– :) tos ju musel hodně potřebovat. kupkolo.cz/product_info.php?products_id=277
jinak neni problém jich ve větším množsví kopit 10ks po 300kč.
Jo potřeboval… Co už.. Jedu do bikezone zas pro connex. Ten mně vydrží 1500–1700
Jak tak po celém ´foru čtu chválu na řetěz C9, napadlo mě, jestli ta životnost není nějak podmíněna tvrdším (tužším) materiálem a větším ojíždění kazety a převodníků při řazení? Nerad bych jezdil řetěz 3000 a potom měnil komplet pohon.:-)
Ja to delam tak, ze na jednu kazetu odjezdim 2× C9 … a tu druhou C9 jedu dyl…a pak to koupim novy. Na kazete mam ted najeto 10 000 km. Ale jelikoz mam ted uz sjety i prevodniky tak tohle dojezdim uplne…asi i pres zimu. A pak to koupim novy vsechno. Nekupuju jiny retezy nez C9. Me proste vydrzi treba 8000km na novy kazete. druha C9 pak uz asi jen 5000km.
Já vozim c10. Řetěz mi vydrží cca 5,5 tis km. Teď už mám na stejné kazetě čtvrtý. Měnim při 132,6 a nemám žádný problém se střílením nebo sukováním.
ja jsem menil c9 za kmc 9000 ktery mel 132.8 (900km) a sedlo si to bez problemu zadny strïleni ted po 1800km na c9 ma 132.4 kolik mela na zacazku to nevim kazeta 6 a 7 pastorek jsou po tehlech dvou retezech celkem odrbany
navá campa má 132,0
Moje 3 novy C9 mely 131,7–131,8
kde ji koupit? mne začínáte nahlodávat :)
Ja je koupil v Bikezone, jeden z mala bezproblemovych nakupu v tomto obchode, bo je zrejme maji stabilne skladem.
všude kde maji silniční kola v brně asi XCR a šírer (dovozce campy do ČR)
A ještě jeden dotaz. Dneska jsem se byl ptát ve dvou servisecha a v obou mi řekli, že by mi C9 na mého bika nedoporučovali. tak se chci zeptat tady, jestli to mám risknout a vzít C9, nebo zkusit nějaký sram. Vozím řazení Alivio (tzn. 8 speed), kazetu Sram5, přehazovačku Shi Deore a kliky LX.
C9 funguje bez problemu i na 8ce – viz. moje biky.
A dá se to kombinovat se sram rychlospojkou?
Netusim, nevidim k tomu duvod, ale s 9s rychlospojkou snad ano.
Ja nechapu na co je rychlospojka dobra. Me na retezu nikdy nechybela :)
No…první důvod by mohl být čištění řetězu, možnost sundat řetěz a vyprat ho v pet flašce mi přijde poutavá. A druhý je, že sem na snýtování řetězu úplně levej, nevím jak to dělám, ale vždycky ten článek ohnu.Takže je to pro mě jednodušší.:-)
Bez problemu
zadny problem
dobry vedet
dik
Tak jsem po dlouhým čekání řetěz koupil, namontoval a teď mě to akorát štve. Mám na tom sice teprve tak 50–70 km, ale přeskakuje to na prostředním převodníku při zabrání. Jakoby to z něj mělo snahu spadnout na menší, ale přesmykač je seřízený dobře. Dělá to jen na prostředním převodníku, vzadu je jedno, co mám zařazeno, přitom kliky a kazeta mají najeto 400 km se sram řetězem a s ním to nedělalo. Nevíte někdo nějakou radu, jak z toho ven? Pro upřesnění – kliky LX 2005, kazeta Sram 5. Už mě to pěkně štve, stálo to fůru peněz a teď musím jezdit jak důchodce.
Muj tip je, že ač si dal pouze 400 km předtim na prostřednim převodníku, tak je už pro C9 špatněj. Prostřední převodník na LX klikách vydrží hrozně málo. Třeba i míň než 2000 km (zrovna kamarád nedávno měnil po asi 1800 km, já teď budu měnit XT střední po necelých 3000 km a to mě vždy vše vydrží o hodně déle než ostatním). No a C9 je kratší nová, takže stačí už lehce vytlačený zuby a je to špatný. C9 chce na biku začínat vždy na nových převodnících a kazatě a nejzdit to s delším Shimano nebo Sram řetězem.
Takže bych doporučil C9 sundat, schovat si ji, zatím jezdit Sram nebo Shimano řetěz s kterým ten převodník bude zatím ok a pak až vyměníš převodní a třeba nejlépe kdyby někdy měnil i s kazetou najednou, tak zas nahodit tu C9.
To vlastně znamená, že až dojezdím kampu, tak to chce před další kampou nový převodníky a kazetu?
To ne, když vyměníš C9 včas, tak můžeš dát novou C9. Zkus ještě ten řetěz přeměřit šuplérou (některá měrka ukazuje občas pěkný kraviny), ale pokud měl do 132,6 nebo ještě výrazně méně, tak bude problém někde jinde. Už se tu objevily i některé řetězy, které měly nové 132,5 – nějaké špatné série. Ale dokážu si představit, že klidně po 400 km mě ten řetěz 132,6 nebo i o chlup více.
Tož nemusíš, první řetěz byl shimano origoš na bajku … na tom sem najezdil cca 1200km a pak tam šla C9. První C9 – 1200km Druhá C9 – 1400km Třetí C9 – zatím 1300km, ale prvních cca 100–200 si sedala.
Jinak je nazahazuji, ale doufám, že půjdou točit dokola …snad. zatím mi to tak fungovalo … tak doufám že C9 nebude vyjímkou ..
To muze byt pravda – dal jsem C9 na silnici a po asi 800km nema jeste ani prvni zoubek na merce, chystam se to premerit, ale C9 je fakt kratka…
abys mohl jezdit s C9 musíš předchozí řetěz vyměnit při 132,6. Jestli si tohle prošvihnul, tak jsou převody pro Campa řetěz už po smrti.
Ten řetěz byl prakticky novej, měrka zapadla snad na první zoubek.
zahoď měrku, ber šupleru
Retaz C9 je velmi pevna a velmi tazko sa sada na jazdenu kazetu, samozrejme zalezi v akom stave ta kazeta je. Z vlastnej skusenosti doporucujem pouzit retaz C9 s novou kazetou.
kluci kdyz se tak tady bavite, hod te mi pls nejaky odkazy kde maj C9 nejlevneji ? dik, na kolokram.cz uz nejsou
tak dnes i já přidám čerstvé zkušenosti s řetězem C9: původní řetěz původní řetěz HG-73 mi vydržel 2200 km ale měl na šupleře asi 133.2 a možna i vic, jelikož sem zjistil pozdě, že už je vytahaný (133.1), tak sem na něm dojezdil závodní sezónu a dnes měnil i s kazetou. kazeta z finančních důvodů opět deore a řetěz sem chtěl pořádný tak sem vzal C9, v lokálním cyklu mě s týmovou slevou přišel na 550 kč. nový má opravdu 132.00, tak sem zvědav, kolik mi vydrží. ale zjistil sem že mám sjetou prostřední placku na LX Klikách :-(((, cuká to s přehazovačkou tolik že mám strach pořádně zabrat. počkám, jestli řetěz nesedne a jestli ne, tak mě čeká výměna placky :-(.
Radši tu placku vyhoď dřív než zlikviduješ řetěz…
Nesedne, vymen placku.
ok dam na vas, asi pudu do truvativu
Tak už máme doma taky C9,nové placky a kazetu,proč to píšu: zdáse mi že řazení jde trochu líněji a řetěz na kazetě hlučnější oproti HG53.Máte někdo podobné zkušenosti?
ano campa je hlucnejsi nez shimano, jak C9 tak C10
Vozil jsem minulý rok C9 na silničce,najel jsem přes 5tkm.Životnost super,řetěz má cca 132,4mm ale řazení je bohužel horší,hlavně na převodnících(ultegra 9),na kazetě sram taky žádná sláva(se shimano trochu lepší),měl jsem podezření na křivou patku,šaltr mám nový (dura-ace)a lanka a bowdeny rovněž.Předloni jsem vozil hg93 a bylo to lepší.Nejspíš se letos vrátím k hg93.
Je to na MTB.
to mas uplne jedno kde ten retez mas, retezi jsou stejny jak na silnici tak na MTB – krome C10 ten je na 10 sp… ale je fakt jak si psal – hur to radi, shimano ma lepsi nabehy…ale da se na to zvyknout…
ta výdrž za ten „horší“ chod určitě stojí…
Tak na silnici mi C9 vydrzela pres 6000km, mela 132,6 a odputovala na zimaka. Tam je dojizdim az do 133.2 :-) Na biku cca 3000, presunuta na zimaka taktez pri 132.6.
Pro zajimavost nova C9 ma 131,85 ?!
dík,ja mněl obavu jestli sem to nějak blbě neseřídil.
Já naměřil přibližně 132mm, po několika desítkách kilometrů a pár hodinách na trenažéru, takže je to možné.
Moje zkušenost je taková, že C9 vydrží moc, ale vůbec si nerozumí s novými LX a XT prostředními převodníky (nevím ale jestli i s jinými SH převodníky). Zažil jsem dva případy, kdy to proskakovalo. Nikdo neví proč, ale po ujetí cca 500 km s řetezem SH to už bylo v pořádku. Jinak Sram spojka je bez problémů, moje C9 má teď nějakých 2500 km a šupléra ukazuje 132,4 mm. Převodníky Gebhard.
Nesmysl, mám nový LX kliky a C9 s nimi a s kazetou Sram funguje naprosto bezproblémově!!!
co to je bezproblémově?
Co je to nerozumi ?
Dal som na nove XT kluky C9 a ziadne problemy nemam. Podotykam, ze aj kazeta bola nova.
jeste ze si tak chytrej. Andre ma pravdu, jsou pripady, kdy i novy prevodnik C9 neveme. To je fakt, to ze to tak neni vzdy nikdo nepopira.
Len v klude – na konci pise, ze prevodniky Gebhardt – tie su v pohode pri retaziach SRAM a Shimano, ale mne nesli korektne opasat, ked som skusal novy Rohloff, predpokladam, ze aj u novych C9 nezapadnu tak, ako by mali. Inak porovnaj si tvarovanie zubov prevodnikov Campagnolo a Gebhardt, budes prekvapeny rozdielom.
prosim te, jak to s tim souvisi? Precti si pekne postupne jak tu kdo na co reaguje a dej si to dohromady. Nikdo se tu nezminil, ze by mel problem s prevodniky gebhart, k jejichz kvalite se radeji vyjadrovat nebudu. Na gebhardu podle mych zkusenosti C9 beha v pohode i na jetych.
Já mám přesně opačnou zkušenost, Dal jsem nový Gebhart a novou C9 a vůbec to nešlo, při záběru to šíleně přeskakovalo, zkoušel jsem jestli to sedne a nic. Musel jsem dát XT a naprosto bezchybný.
Hmmm… Problém bude v Gebhardu, nikoliv v C9…
Mám od loňského listopadu kliky XT a s C9 si rozumí perfektně. Řetěz jsem měnil po 2000km a další jede perfektně.
Trochu mě zarazilo, že se mi první C9 vytahovala docela nerovnoměrně, ale ta co jezdím teď má stejný míry po celé délce. Jsem zvědavý, jestli zvládne další C9ku kazeta -SLX.
Len v klude – na konci pise, ze prevodniky Gebhardt – tie su v pohode pri retaziach SRAM a Shimano, ale mne nesli korektne opasat, ked som skusal novy Rohloff, predpokladam, ze aj u novych C9 nezapadnu tak, ako by mali. Inak porovnaj si tvarovanie zubov prevodnikov Campagnolo a Gebhardt, budes prekvapeny rozdielom.
2× – to som nechcel, ide mi to pomaly…
Ahoj, vím co tím myslíš, osobní zkušenost nemám, chtěl jsem dát letos taky na kolo MTB C9 ale kámoš psal že to v blátě moc nechodí, a tak jsem vzal PG971 a zatím OK ale já jsem se na tohleto optal na SportLifu mechanika od shimana a on mi řekl že to bude prostě někdy dělat, že SHIMANO na to přišlo, že jim na ty jejich měkký řetězy prdíme a pozměnilo mírně ozubení u LX a XT převodníků. TOT mi řekl sám mechanik Shimana.
:-)))
když ji na silnici vyměníš na 132.6, tak tam dáš novou C9? nebude střílet?
C9-ku na silnici měním zhruba po 8000km, a to spíš preventivně. Jinak kazeta Veloce snese v pohodě 5 či 6 řetězů, tzn. určitě 40kkm, a to bez nejmenšího problému. Znám lidi, co mění C9-ku i po 12kkm, i když třeba jezdí víc frekvenčně.
Kliky truvativ, stylo kazeta shimano XT, retez C9 vse bez problemu – jedn teda potvrzuji tu o neco vetsi hlucnost. Pri prvnim vyjeti s C9 vse nove.
Já netvrdím že to nefunguje, akorát se mi už 2× stalo že jsem kamarádům doporučil místo SH řetězu C9, ti si k tomu koupili rovnou i nové převodníky (LX a XT) a ten řetěz se na prostřední placku buď hrozně lepil, nebo i při menším záběru prostřeloval. A já byl za pitomce… :) Tak jsem řetězy odkoupil a další známý si ho dal na úplně nový XTR a bez problémů. Trochu záhada. Ty převodníky byly origo SH. Takže asi tak. JInak na C9ku na MZB nedám dopustit!
presne tak.
Stejná zkušenost – prostřední placka XTR, která byla jetá jedním řetězem Dura-Ace a střílelo to tak, že se na ní do kopce nedalo jet. Po rovině při méně silném záběru to šlo… Každopdáně C9, ač mi přišel jako hodně sympatický řetěz, se současným vybavením never more – škoda:-(
Stejnou zkušenost jsem tu již kdysi popisoval. Tuším, že tu někdo uváděl tento jev až od převodníků Shimano 2007, starší snad OK. Vyřešil jsem výměnou středního převodníku za Middleburn.
Trošku troufale jsem zkusil dát C9 na sezonu zavodně jetou XT kazetu a 2 zavodně jety sezony xtr kliky. ani náhodou, sem se ani nerozjel, tak sem koupil novou kazetu a vypiloval převodníky a 4měsíce pohoda. C9 je nejvíc…
Timhle postem Jsi me postrasil, mel jsem objednany XT kliky a C9, nastesti asi patrim do skupiny komu to funguje. Novy XT 08 + C9 a kazeta jeta jednim shimano retezem, jede to perfektne, tak krasne mi jeste neradilo zadny kolo :-) Jak na suchu, tak i kdyz bylo cely kolo obaleny bahnem.
Potřebuju poradit, řeším trochu jinčí problém..nový řetěz C10 a starší kazeta Centaur (najeto tak 1000Km). A na nejměnším pastorku to děsně střílí..má někdo radu co stím? Kazeta není vůbec opotřebovana. Myslíte že si to sedne?
bud si strasne silnej- ze jezdis nejcasteji nejtezsi prevod co na kole mas nebo mas spatne nastavenou prehazku, pripadne krivou patku.
Nebo moc dlouhej retez.
muze to byt :
kriva patka, dlouhy retez, spatne dosteloveny spodni doraz patky,
kdyz das malej prevodnik a male kolecko, nemel by retez byt proveseny a skrtat o horni cast prehazky…
Tak doplňuji informace k řetězu C9. Před pár týdny jsem pořídil nový pohon (kazeta XT 08 + nové kliky Deore 08) a nasadil řetěz C9 s rychlospojkou KMC. Je to prostě paráda!! Někdo tu psal, že C9 hůř řadí – nemůžu potvrdit, řadí skvěle a po 600 km má délku 132,2 mm. Na nové kliky vřele doporučuji. Na jen mírně sjeté zuby nesedne, ale na nových chodí skvěle a celkem i dobře vypadá:-)
A navíc nerezne narozdíl od těch parodií na řetězy z řad Shimana.
me tedy parkrat zreznul. ale stejne vydrzi…
Nic proti, ale to, že ti zrezne řetěz, není ani tak vizitka toho řetězu jako spíš tvoje. Já jsem jezdil (a jezdím) Shimano x let a troufnu si říct, že nikdy nezrezivěl – max. po vyjížďce v dešti, kdy jsem jej hned neošetřil.
Podle toho, že ti řetěz reziví, jezšíš se suchým řetězem. Tím jednak zkracuješ jeho životnost a jednak je takový řetěz celkem hlučný.
Aktualne mam rezavou jak C9, tak XT kazetu :-) Ale je to poprve co se mi to stalo, preci jen takovahle zima uz 2 roky nebyla a asi se ani tolik nesolilo..
C9 mám od žáří na fullu. Kazetu jsem měl asi 1500 jetou XT a nové kliky SLX. Měl jsem strach, aby na kazetě nestřílel, přece jen byla trochu jetá, ale naštěstí nestřílel. Zatím jsem na něm mohl najet tak kolem 1000 km a stále mi nezapadá ani po první zoubek měrka. Prostě paráda. Řadí stejně jako shimana, předtím jsem měl HG93, ten mi vydržel cca 2500–3000 km.
Teď se chystám měnit kliky, kazetu i řetěz na HT, takže opět půjde C9 :). A ještě jeden jsem vzal do zálohy.
Stejná zkušenost. Jenom je otázka, když je C9 takový držák, jestli to neschytá zase mnohem dříve kazeta? Mno, uvidíme…
Jinak k výše psanému příspěvku. Před C9 jsem koupil jenom novou XT 08 kazetu. Převodníky měly cca 1800 a v poho. =)
Taky mě to napadlo, ale věřím, že XT kazeta není takové bláto :).
nová c9 na 5000km jetý xt kazetě v poho ;)
Moje XT kazeta snese tak 2–3 řetězy C-9 cca. 10000km, ale pak se dají ještě celkem v pohodě vozit řetězy např shimano. Jen je potřeba ty C-9 měnit o něco dřív než jiné řetězy. Měním řetězy podle měrky a C-9 měním o zoubek dřív než ty ostatní.
Sedne i na jety, ale to bude dost individualni… F
C9 3000km 132,4mm
Zdravím, tak jsem najezdil na C9 2200km i s novou kazetou. Je čas na výměnu, měrka 2–3 zub. Nemá někdo zkušenost s tím, kdybych dal nový C9? Vezme to ta XT kazeta, když jezdila C9? Nebo dát normální HG a pak zase novou XT kaz s C9? Dix
To chce vyzkouset. Vzit by to mohla.
Jinak me prekvapuje ta mala vydrz. Cekal bych tak dvojnasobek ujetych kilometru.
Myslím, že si určitě sedne, ale bude to chvíli trvat.
Ještě jedna věc, neví někdo kolik zapadne měrka na novém třeba HG-93? Když to mám na C9 mezi 2–3 zubem, jestli to je nebo není zas tak akutní…??? dix… :-)
Ja mel C9 uplne na novem kole XTR kliky a XT kazeta, byl hlucnej a prehazovani nic moc. Po 2tis km byla merka na druhem zarezu, dal jsem novej retez XTR a na kazete to strilelo, tak jsem ji vymenil a ted spokojenost chodi to tise a prehazuje super. C9 uz nechci, stejne se nic nakonec neusetri a navic odejde rychlejc kazeta. To dam radsi dva XT retezy aspon nebudu muset tolikrat cistit retez.
Podle me vydrz kazety nema moc spolecneho s typem retezu… F
kdyz myslis…
Odborne dohady prenecham na b-f jinym :), ale pokud to neni nejaka kazeta z Tesca, tak neni podle me duvod, aby ji C9 sama o sobe znicila driv nez jiny normalni retez… Mnohem vetsi vliv na to bude mit styl jizdy… F
132,45 po 1100km Kde ku**a delam chybu? Jezdim spis lehke prevody ze sedla, kazeta byla nova C9, prevodniky mirne jete (jednu HG-53) deore.
BTW nova mela 131,9
buď v klidu mě to vychází stejně C9 tak 2,5–3tis km a to do většiny kopců tlačím, abych ju šetřil :)
To jsou mi věci, to má být ta slavná výdrž C9, když jste se tu sešli hned 4 najednou, co vám C9tka nevydrží ani zdaleka to co mě HGčka :-)
A to jsem to ještě zařadil pod Tebe, co máš z těch 4 tu výdrž (tedy té C9tky, jinak netušim) nejlepší :-)
To jsem zvedavy kolik vydrzi me, sramy jsem menil po 1000 km.
Tak to by ti mohla vydržet i 3000 km. Mě vydrží trochu méně, ale třeba Shimano zlikviduju v terénu průměrně za 500–700 km (tlačím do pedálů asi podstatně víc než Mlok ;-)
To by bylo dobré, to bych měl na sezonu vystaráno, víc jak 3t asi nenajedu :-)
Dal jsem C9ku na PG 990 a XT model 09 jeté 50km a v pohodě. Nový řetěz měl 132.
Já tedy jézdil zatím jenom řetězy od Shimana.HG53 vydržela kolem 3/4 roku, HG73 méně jak 1/2 roku (tachometr nevozím). Vzhledem k ceně C9 (550,–Kč) je podle mě lepší koupit např. 3 kusy HG53 (3×181,–Kč).Méně se opotřebují pastorky a o řetěz se nemusím prakticky starat, když ho za chíli vyměním.I když by si nemusel třetí řetěz na kazetu sednout, tak by to mohlo vyjít pořád levněji. Samozdřejmě toho, kdo na to má a nebo se nechce furt hrabat v kole chápu :-)
PS: Neukamenujte mě za mojí úvahu :-D
Vzhledem k tomu, že na silničce mám řetěz C9 už přes 14tis km a má 132,4,takže se mnohorkrát oproti řetězům shimano vyplatil. Otázka co C9 na bike.
V tom případě se určitě vyplatil :-)
neporovnavaj silnicku a bike !!!
HG 53 jsem oddělal za 500km v terénu…
Svoji prvni HG73 jsem oddělal po 14ti dnech. Ale jezdil sem s ni jako prase, to se musi nechat.Cokoliv se da znicit. Kdyz pocitas prumernou vydrz HG53ky v terenu 3×500km…mas 1500km, coz tu nekdo psal ze mu vydrzela C9tka (tusim ze za normalniho provozu). Kazdej at si koupi ovsem co chce :-)
Jezdit slušně na bajku na kterým závodím se nedá… ;) A měnit minimálně každej měsíc řetěz mě fakt nebavilo. Teď mám XTR, tak uvidíme co vydrží :)
ho¡no
HG53 se dá oddělat za víkend… Já šlapu spíše silově a křížení mi vrásky nedělá. Rekorně nízká výdrž byla tuším něco kolem 200km… Kupuju už jen C9 a pak to prostě vyházím všechno najednou.
tak u mna jedna 53ka uz vyse 4000km :-D
uvaha je spravna :-)
robim to tak uz roky a v pohode funguje
lze C9 pouzit i ze spojkou sram?
jo
Mám teď na C9 skoro 6000km (mám ji na dojetí) jinak jsem ji proměřil až po 4000km za mě best řetěz…
Při kolika km teda tu C9 sundavat a nahazovat další řetěz? Jedna mi odešla po 1000km (začala po mě střílet), měla myslím 132,5 – 132,6. Teď mám na druhé C9 kterou jsme nasadil místo té minulé cca 132,5 – 132,6, mám obavy aby zase nestřílela a neničila mi kazetu. Mám teda měnit už teď nebo jí dojet na 132,7 kdy měnívám normální řetězy?
Jinak moc mě teda nenadchla :( nevím co s těma řetězama dělám. Nic nevydrzí :(((
A není to třeba tím, že moc mažeš a nesetřeš to? Nalepí se na to bordel a máš z toho pak brusnou pastu.
Podávám hlášení. C9 jsem nasadil na cca 1200km jetý XT kliky a stejně jetou XT kazetu. Měl jsem trochu strach aby nepřeskakovalo, ale je to paráda, byl jsem to projet a zatím spokojenost, pěkně chodí :)
Zdravím, nevím proč, ale asi jsem narazil na špatný kup. Mám campu c9, měl jsem jí na nové slx kazetě a po 1200km je řetěz na odpis.. Nový měl 132,1 a teď má 132,7. Můžu vědět proč se tak stalo..? Řetěz byl dostatečně mazán, křížení řetězu je minimální a řazení v záběru taky min..
Jsi si jistý, že měříš správně? Taková výdrž by odpovídala spíš nějaké HG než C9. A pokud je všechno v pořádku, pak jsi myslím novým rekordmanem na B-F :)
„Taková výdrž by odpovídala spíš nějaké HG než C9.“
Pravě, taky mě to udivuje..
asi bys měl přehodnotit styl mazání.
Vozím stejnou kombinaci kazety a řetězu a po roce (2tkm?) má 132.5 – mažu po vyjížďce GT85 – stříknu, setřu, stříknu, nechám. Před vyjížďkou jen setřu povrch. Řetěz vypadá jak nový, pěkný zvuk, jediná nevýhoda řídkého mazání že je nutno mazat KAŽDOU vyjížďku..
KTX@
.
Nova C9 ma obvykle 131.7–8 zrejme mas spatnou supleru a nebo meris spatne.
Jsem ochotný připustit, že jako nový měl ten řetěz rovných 132mm. Včera jsem měřil měrkou a propadla se až na 3.zub.
Porad jsme ale o 2 desetiny mimo. Divne
Já kupoval C9 a nová měla 131,95. Po nějakých 500km sem naměřil 132,2 možná když přimhouřím oko tak o 5 setin míň. Teď sem zvědavý jak to bude, jestli si sedne na délku nového Shimana a chvíli tak vydrží, nebo bude stejným tempem odcházet dál. Což by znamenalo ve výsledku tak 2k, to by nebyl sice očekávaný výsledek, ale rozhodně lepší jak HGčka. Na 8sp. HG50 sem víc jak 1600 nedal a když byly horší podmínky, tak sem ho odrovnal i výrazně pod 1k.
131,8mm nová-446km 131,95mm
Já dneska taky C9 měřil a po zhruba 1500 km má 132,2 mm.
Druhé vlákno … sem to dám taky… druhá C9 daná při délce 132,2 na MTB ze silničních kol, najeté cca 1000km ±. Dneska měřeno, najeto zase kolem 1000, délka 132,55 a přerval se :)
moje dvě měly 131,95 … a stejný scénář, odešla jedna po 1000 a druhá za chvilu bude na odpis
V něčem bude problém no.. Já kupoval C9 s ambicí, ujetí alespoň 3000km. Jaksi se mi to nepodařilo. Odpoledne jsem přeměřoval znova a měl 132,65mm.
Musím dodat, že ten řetěz za těch 1200km zažil, zimu (-15stupňů), teplo, déšť, prach a neustálý záhul.. Bral jsem ho jen na tvrdé zacházení, kde jsem chtěl mít jistotu, že ho nepřetrhnu.
Na druhém kole mám C9 po 3063km-132,55mm
tak se nediv, ze neda 3tis, v tehle podminkach.. :D
kolik by ti v tomhle vydrzelo shimano ? :)
Není to fakt tím mazáním? Když namažeš, setřeš to?
.-) nesetřu, namažu jen malinko. Přímo na rolničky. Nic vedle, stejným způsobem jsem se staral i o předešlé řetězy a vydržel mi sram 971 kolem 1200 ;) C9 1000. Kde je chyba?
No když řetěz namažeš a nesetřeš, začne se na to lepit prach a bordel, který pak s tím olejem funguje jako brusná pasta.
:-) nic se tam neformovalo, ten řetěz byl furt čistej. Btw po jendom závodě ( 70km cesty + 50km závod) se mi natáhl o 0,1mm :-)
Jak vytíráš olej z prostoru mezi čepem a rolničkou? Tohle místo má imho největší vliv na výdrž řetězu. Jestli jsou zasviněné jeho boky, to je úplně fuk. Z toho důvodu taky o řetězy nijak nepečuju, jen když začne zpívat, tak ho namažu stylem „točím klikama a liju olej“ :)
Jojo, tak jsem to teď provozoval taky. Roničky čisté, zvuk taky žádný skřípavý. A na bokách se udělala taková černá vrstva, která spíš zabraňovala vniknutí bordelu dovnitř :)
Až se to nakupilo tak jsem vzal kartáček a vyčistil to, propláchl silikonovým olejem, nechal, otřel a namazal tím, čím mažu. Vytřel a jezdil. Mažu ale docela často, je to suché každou chvilku :(
Zdá se, že sem tam soudruhům italským taky něco uteče: zatuhl mi jeden článek a nešel rozhýbat. Po podrobnějším zkoumání jsem zjistil, že váleček je širší o 0,35mm.
taky mi tuhne 1 clanek, nic neni dokonale…
neutekl jim z číny? ;-) Ono totiž když si nějakej výrobek získá popularitu, začnou ho tam napodobovat.
sorry za odbočení : ví někdo, jaký je rozdíl mezi klikama a kazetou XT vs. SLX, kromě hmotnosti? díky
Kliky jsou celkem jedno, ale převodníky jsou určitě trvanlivější a kazeta taky :)
OK, vím, že XT je na alu unašeči(kazeta), ale opravdu jsou XT převodníky trvanlivější? většinou platí, že čím lehčí, tím dřív odejde… protože jestli by měl být rozdíl mezi klikama komplet včetně talířů XT vs. SLX jenom těch 40g ve prospěch XT, tak není co řešit… 1500 kč dolů(design neřeším)…hmmm???
XT kazeta je na Alu unaseci skoro cela, SLX ne…
Samotné SLX kliky jsou lehčí než XT, ten hmotnostní rozdíl dělají převodníky (SLX má malý ocelový, XT hliníkový?)
maly prevodnik a srouby
Ten rozdíl mezi samotnýma klikama je ale otázkou jednotek gramů ne?
jj, někde tu byla fotka a SLX jsou lehčí jen o pár géček. Pro mě osobně zanedbatelná hodnota, jiní by kvůli tomu zabíjeli :-D
JJ vím, ale pro mě i tak hraje u XT plus vzhled :) k SLX mám už averzi :D
Včera jsem přeměřil řetěz C9 na svém XC fullu. Byl jsem nepříjemně překvapen – naměřil jsem 132,95 mm. Ten řetěz přitom nemá najeto tolik, možná ani ne 2000 km. S opotřebením řetězu jsem nikdy neměl problémy, 2000 mi vydržela i HG53 (no, možná trochu míň, teď přesně nevím). Čím to může být? Přešel jsem na dvojpřevodník, řetěz dost často křížím. Myslel jsem ale, že křížení naopak životnost řetězu prodlužuje.
Za jaký řetěz mám starou C9 vyměnit? Novou C9 asi nemá smysl dávat, že? Tak HG53?
krizeni pokud vim retezu prave naopak skodi, u dvouplacky je to krizeni ale mensi nez u trojplacky takze mu to nevadi tolik, C9 jezdim a po 2k km ma 132.2, zrovna jsem to o vikendu meril, ale nejezdim moc v bahne, nevim jak vydrzi v bahne, zkusil bych dat novou c9, kdyz si nesedne tak shimano
Já taky nejezdím moc v bahně. Ad křížení: někdy jezdím 40–32, ale zase tak často ne.
Ozivim vlakno. Resim retez na leto, nelepe takovy, ktery by vydrzel celou sezonu a tenhle vypada slibne.
Nemate predstavu, jestli se snese s prevodnikem M 4000 a kazetou HG 400–9, popr jake je nezbytne minimum? Pocitam s novym, pripadne zanovnim stavem prevodu, kdyz tam pujde.