vcera jsem byl v Bikeshopu pro par drobnosti, prisel zakaznik s tescokolem s tim, ze chce na nem udelat generalku, prodavac mu rekl, ze jakekoli hypermarkety do servisu neberou, je to bezna praxe? co byste delali na miste prodavace ci servismana Vy?
vcera jsem byl v Bikeshopu pro par drobnosti, prisel zakaznik s tescokolem s tim, ze chce na nem udelat generalku, prodavac mu rekl, ze jakekoli hypermarkety do servisu neberou, je to bezna praxe? co byste delali na miste prodavace ci servismana Vy?
Nebrali to. A jestli ano tak zakaznikovi rici ze to bude stat podstatne vice nez normalni servis. Tyhle marketovy kola – jednou na to sahnes a pak aby to aspon jelo tak nad tim stravis 4h, behem kterych by jsi mohl udelat tisic dalsich veci.
ani nie ze mohl, ale musel, ono sa to zacne rozpadat pod rukami.
myslim, ze z profesionalni stranky by to meli prijmout… protoze kolo jako kolo. Na druhou stranu, co kdyz se jim to rozpadne na prvocasti ze?… no. Ja myslim,z e to je sporny. Generalku bych asi (byt servismanem) taky odmitla. ale prvni pomoc treba se zadrenym stredem nebo co ja vim s cim, bych asi poskytla.
Zase na druhou stranu, jsou za to placeny ti servisaci ne? tak co..kolo jako kolo. Navic spokojenej zakaznik si treba necha vnutit lepsi stroj prave od dobryho obchodnika ktery byl na nej milej ne?
Problém je v občanským zákoníku a zákonu na ochraně spotřebitele. Pokud to do opravy přijme tak za všechny škody na kole a nefunkčnost způsobené špatným seřízením zodpovídá stejně jako když do čistírny vezmou koženkovou bundu od větnamců a ona se oloupe nebo ztvrdne. Této odpovědnosti se nelze zbavit ani jednostranným prohlášením ani dohodou obou stran (citace z judikatury v pořadu Neznalost neomlouvá).
tak potom nebrat :)
Chodim pres sezonu vypomahat se servisem a ty kola se fakt nehodi brat.Semtam je prodavacka prijme a je to strasny potom vysvetlit lidem proc je oprava tak draha:(
Já ty kola beru, ale zákazníka dopředu upozorňuju, že to stejně nejde pořádně seřídit – hlavně převody. Brzdy se dají ještě jakž takž seštelovat. Samozřejmě si to ale zákazník řádně zaplatí a stejně za měsíc přijde zase. Alespoň se příště naučí, že kupovat levné věci se nevyplácí. Jedna perlička – soused si kdysi koupil v Kauflandě horské „kolo“ za 1500 Kč (5-tikolečko, jednotalíř). Ten talíř byl z tak kvalitního materiálu, že v prvním větším kopci se při záběru totálně sroloval a zbortil. Prostě 1,5 mm silná „legovaná plotovina“. To byl stroj, ještě teď se musím chechtat, když si na ten pohled vzpom,enu.
klidně bych ho vzal, ale předem bych nešťastníka upozornil, že cena opravy může převýšit cenu kola.
jj, taky bych ho asi vzal, za spesl priplatek. jeste lepe bych zakazal prodej techto „stroju“ :o)
Ono také záleží co vzít do opravy. Pokud se jedná jen o seřízení – brzdy, řazení – ještě by to šlo, i když výsledek nezaručen, ale od ostatního ruce pryč. Pokud ale servisák vezme kolo na nějakou větší opravu, nejdříve bych zákazníkovi udělal kalkulaci ceny, pokud by to vůbec šlo a informoval ho. V tomto případě je nejlepší kalkulace pro zákazníka sběrné suroviny, i když většína komponentů je z plastu. Nedávno jsem viděl dva borce v Tescu (kožená bunda, zlaté řetězy) na Zlíčíně jak vybírají celopéro (Kč 3000,–), akorát se nemohli dohodnout jestli modřé nebo červené. Vypadalo to jak groteska, když pod svou nemalou váhou zkoušely pružící jednotky, jestli se to tak dá říci.
Neopravuju kola na kseft. Ale kdyz prijde nekdo znamy a chce po me takove kolo (:z 99%koupene pro dite)seridit nejdriv se mu vysmeju co to koupil, pak to vemu a pul dne steluju jen brzdy a razeni, pak chvili konusy, poutahuju predstaves,nastavce atd. Dostane me pak kdyz si na to dotycny dospelak sedne a zacne brzdit, rvat tezke prevody aby to poradne vyzkousel a ja muzu stelovat znova s vysvetlenim, ze pod ditetem to mozna vydrzi. Posledni dobou uz ale davam od tehle plecek ruce pryc.
Nebral bych to. Vysvětlil bych mu, že kolo je levnější než celej servis…
uz som viackrat pisal, ze s Tesco-like bicyklami mam vcelku bohate skusenosti a kvalita zodpoveda asi tak eskam a favoritom z komunizmu. Moje deti na takych jazdia do skoly, opravujeme si ich sami.
Tie nase biky nie su ale vyslovene sroty, zodpovedaju ale tej skoro najspodnejsej kategorii hypermarketovych bikov. Ak niekto kupi „bike“ kde je sajba z plechu, ktory sa hned ohne a kluky z ohnuteho kusu roxoru, to je asi neopravitelne. Pravdepodobne sa ale da vymenit stred za normalny Kinex (pod 200,–SKK a kluky za tie lacne trojsajby, tiez pod 200,–SKK). Vacsinou treba vymenit este hlavove zlozenie za nejake normalne, nasponovat spice a potom to celkom funguje.
Pre komercneho opravara je samozrejme jednoduchsie vziat za napr. „predsezonny servis“ par tisic u pekneho a setreneho bicykla na XT, na ktorom dokopy nic netreba spravit ako pytat cenu opravy prevysujucu nadobudaciu cenu Tesco biku, na ktorom sa jazdilo denne celu zimu do prace a zodpovedajuco tomu aj vyzera.
Tesco biky jsou tesco biky. Plastove kliky a Vcka, nefunkcne odpruzeni, atd. Cena tak do 3000sk. Jiste, prodavaji se i normalni, taky jsem videl rock-machine a jine v prodeji v Tescu, ale ty se tady neresi.
ja som teda este plastove kluky a V-cka nevidel. V tom plastovom obale je vnutri normalna zelezna kluka a v tych V-ckach zase snad dva milimetre hruby plech. Inac by to bolo na zabitie – to by si nik nemohol dovolit vyrabat/predavat.
Inac Alenka ma tiez take „plastove kluky“ a najazdenych na nich aspon 40 tisic km bez vymeny prevodniku (ten sa tam ani neda vymenit lebo je privareny) a ziaden problem.
este ma napadlo, ze momentalne mam na biku co tu mam na jazdenie do prace retaz z Hypernovy za 99,–SKK a tiez bez problemov. Je to nejaka KMC Z51, najazdenych 2700 km, drzi sa asi rovnako ako HG50 a tiez asi tak prehadzuje (mam tam Alivio 1993, 7 prevodov).
KMC je normalna retaz. Ja som bol v carefoure vo francuzsku a tam normalne predavali micheliny duse, ktore sa tu ani nedaju normalne zohnat. Plus samozrejme kopec inych veci ako v normalnom bikovom shope.
btw, kde v hypernove ju maju ? By som ju skusil, za 99sk by mozno bola pouzitelna, ak teda nie je 7/8kova. To je vyhoda tychto mamutich predajni, ze dokazu niekedy lacno predavat aj normalne veci. Niekedy :)
je 7-mickova. Bolo to v lete v Hypernove v Ruzomberku.
2mm hruby plech ? To je na zabitie. A ze sa nikto neodvazi ? Hehe, bud si isty ze sa odvazi.
Par takych tesco bajkov som v ruke mal, a ver mi, ze tvoja zena by na tom neodjazdila ani 10km. V terene by sa to okamzite rozpadlo.
A pokial si naozaj svojej zene dovolil jazdit na niecom takom a pripadne bez poriadnej vidlice, tak svoju zenu nemas rad!
ps:kluky z kovu, ktore su potiahnute plastovou hmotou som videl, a tusim mozno aj jazdil, ale toto je iny pripad.
tak sleduj, vyhrabal som fotku. Vidis tie umelohmotne kluky a plechove brzdy? Fakt to ma nabehane cez 40 tisic km. Na tom obrazku to aj s plnym kosom zradla na opekanie vazi tak 40–50kg, vtedy je mi akorat idealny partner do kopca. Ja sedim samozrejme na 12 kilovom biku. Bez problemov s tym vysliapala na biely kriz a aj zisla dolu, pricom su useky, kde to palila 60 km/h (napr. ten strmak nad cervenym krizom).
Pred tyzdnom mali deti trening MTBO, Alenka sa prisla kuknut na robotnom (teda tomto!) biku a uplne normalne s nim jazdila po Malych Karpatoch.
No ved vravim, ze kazdy hovorime o niecom inom. Taketo kluky a brzdy (cantilever) som mal a jazdil. Okrem toho ,ze su tazke voci nim nic nemam, vydrzi to skutocne velmi vela. Su to normalne ocelove kluky a brzdy, len su _potiahnute_ umelou hmotou. Ta je tam len asi kvoli designu a ako ochranna vrstva. Btw, mam ich vedla stale v krabici :) My sa tu ale ostatni bavime o skutocne umelohmotnych Vckach. Asi tomu nechces a nemozes uverit :)
tomu skutocne nemozem uverit, ze by take nieco existovalo (teda celoumelohmotna kluka alebo V-cka). Budem si to musiet pozriet v Tescu. Mne uz preslo vela tychto lacnych bikov cez ruky a zatial som to fakt nevidel.
Ta kluka mozno v sebe obsahuje nejaky ocelovy droj alebo nieco, ale nie je to , co si ukazoval. Fakt :) Plastove packy napriklad mam aj doma, ale plastove packy nebyvaju problem, napokon, nieco podobne ma aj SRAM, a funguje to. Zameraj sa .. ak budes nieco take pozerat na tie sialene tazke obludy, celoodpruzene, kde odpruzenie obstarava pruzina bez tlmenia, a este tak postavene, ze tej pruzine nieco brani :) Ale nie kazdy ma tie plastove sialenosti .. a ked aj, vacsi problem nez tie plastove sracky su ostatne casti. Ako uchyty capov a podobne.
Trochu ozivim toto vlakno.
Dnes sme mali volno, bol som hypernove a detailne som si obzrel najlacnejsi bike za 1700,–SKK. V plaste kluk bola skryta normalna ocelova kluka, V-cka mali v plaste tiez plech. Neposobilo to uplne nefunkcne, na jazdu na pivo by to bolo ok.
Ovela nefunkcnejsie posobil full „downhill“ za 4999,–SKK na tom by som sa bal jazdit. Klb, tlmic aj vidla nevzbudzovali moc funkcny dojem.
a bola na tom nainstalovana tato sada www.tradeseek.com/ent/image.php3?…
v podobnej „kvalite“ aj zbytok bicykla
Už jsem viděl i kolo, kam by kinex nešel, protože kolo nemělo ve středové spojce závit. Na obou koncích byly strčené misky ze silnějšího plechuechu, které se rantlem opíraly o hranu spojky dírou uprostřed byla protažena osa středu, na ni byly nastřčeny vědečky, které byly zajištěné miskama našroubovanýma na ose. Taková kola se nedělala ani za komunistů.
ne vědečky ale věnečky
Ale to vis, ze jo. To je klasicky BMX stred.
Na dětských velikostech kol jsem jezdil, když mi bylo méně než 10 a to jsem se o údržbu nezajímal.
??? takhle to meli vsechny favority, esky a vubec bicykle kdysi.
Muj favorit teda ne, ten má klasicky veřezaný závit.
No, to teda nemali. Vsetky mali misky srubovane do ramu. To ze neboli zapuzdrene, ale mali samostatne venceky nema nic spolocne s opisovanym bastlom, ktory to len cele stahuje dohromady osou.
tak som to asi zle pochopil :) .. nevadi.
No já jsem chvíli mechanika dělal a tyhle kola jsme nebrali… z celkem dost pochopitelných důvodů: za a) jsou neseříditelná – pořád tam něco nesedí za b) bysme přijali odpovědnost za servis což je vzheldem k a) sebevražda za c) mají hromadu nestandartních dílů, velikostí matic a hlavic šroubů a tak takže i jednoduchej ukon se protahuje donekonečna a za d) občas by oprava byla dražší než nové kolo:D
to je otazka ci by original skoda servis prijal do servisu staru skodu 105 L. mohol by ju prijat sice by nemal veci na nu a len servisna hodina by bola tak draha ze po par hodinach prace by bolo auto lacnejsie.
No to neni zrovna ten samej pripad, skodovacky dily se daj sehnat celkem snadno a pokud po G.O. Skody 105 ktera bude stat treba 20 tisic to auto najede 100 tisic tak bych rek ze je to jedna z nejlevnejsich moznosti jak jezdit, to auto proste bude fungovat, ale supermarketovy kolo nefunguje uz od vyroby a aby se uvedlo do takovyho stavu aby bez servisnich zasahu najelo 10 tisic, stal by ten servis dvounasobek ceny kola
Já taky chodím pomáhat do servisu seřizovat kola..to co tam lidi nosí je děs běs ! A ty dětské váží někdy víc jak parní lokomotiva..chudáci děti.. já bych to stejně přestala prodávat, je to věc tak na sebevraždu!!!! Lituju lidi, co si to koupí.. a pak se s tím trápí..ale na druhou stranu je chápu..dobrá cena=super sleva..to jim asi běží hlavou, když vytahují penízky z peněženky.. :) tož tak
My neberem, pouze pokud by nebylo nic jinyho na praci. Pulka lidi se da odradit nasazenim vysoke ceny. Ale stejne neco seridis a za par kilometru se to zase rozhasi.Bezne serizeni je minimalne na 2 hodiny a nejcasteji pouzivam sikovky a kladivo:)
sikovkama a kladivem se da spravit (vystelovat) temer vse:-)
Nedávno mi přinesl soused kolo z Kauf....., že ho koupil pro holku a
potřeboval by ho doseřídit. V tom obchodě jim normálně prý řekli, že
kolo není způsobilé k provozu a je nutné ho nechat seřídit v odborném
servisu.!?!? No vědel jsem, že to bude hrůza a do větších akcí jsem byl
rozhodnut se nepouštet. Musel jsem ale komplrt rozhodit střed a byla to
hrůza!!! Vazelínu to nevidělo ani s ponorky a celkově to stálo za
houby.
Taková kola do servisu nebrat nebo si to nechat řádně zaplatit!
Jo, taky k nam prisla pani, kolik stoji serizeni novyho kola, hypersupermegamarkety nemaj naradi ani na sestaveni:(
No ja sem jeste nekupoval kolo ktery by bylo prizpusobeno silnicnimu provozu, vzdy je tam napsano ze kolo musi byt pro silnicni provoz dovybaveno. Nektery crossovy kol asi jsou prizpusobeny, ale neni jich moc
To upozornění v hyper-supermarketu, že kola nejsou způsobilá k ježdění a že si je musí zákazník nejprve nechat odborně seřídit, je běžná věc. Prodejce se tím chrání proti tomu, že si na tom někdo rozbije hubu a bude je žalovat, co mu to prodali za životu nebezpečnou věc. Tak ten problém přehodí na servis, který to kolo bude štelovat. Je tu ale otázka – tuším že nějaké zákony či předpisy prodejcům kol předepisují, že kolo musí být pojízdné a vybavené povinnou výbavou a pokud nebude mít povinnou výbavu, tak na to musí být zákazník výslovně (a snad prokazatelně) upozorněn, tudíž předpokládám, že i na to, že je kolo ze supermarketu nepoužitelné a musí se před první jízdou nechat seřídit v servisu, by m¨ělo být zákazníkovi výslovně a prokazatelně (písemně?) sděleno. Tuším ale, že písemně jsem to nikde neviděl, maximálně to řekne prodavačka kupujícímu. A zde je asi prostor pro to, jak ty superhypermarkety popotahovat a případně z nich něco vysoudit a prodej takových vraků jim znechutit.
takovou blbost(ktera uz by zakaznika-hnupa,neodradila) myslis ze si nepohlidaj?to se mi fakt nechce verit:-))
Nebral bych to. Kdokoliv, kdo prisel s temahle kolama do styku ti rekne, ze se to prakticky seridit neda – nic nikde nesedi, co kus, to original. Je s tim mnohem vic prace nez s normalnim kolem. Navic vzhledem k cene tehle kol je i normalni cena servisu pro jejich majitele asi relativne vysoka (a to bych si za tyhle kola na miste servismana asi rekl vic), takze stejne moc spokojeny nebudou.
navic domlouvani s takovym clovekem je kolikrat hodne narocny,az nemozny:-). na druhou stranu je hrozna prdel,kdyz to sledujes a vidis,jak prodavac rika:aha..,takze jeden plast,26 palcu.pak tu mame 2× rychloupinak.. jedenkrat vymena zavitoveho hlavoveho slozeni,hmhmm.. bude to vsechno?? proste peklo:-))
Zato tyhle lidi dokazou v shopu hodinu resit, jestli si koupej flasku ruzovou nebo zelenou:o)
A nakonec si ji koupej v superhypermarketu o 5 kc levnejs a to se vyplati
no známej v servisu to má vyřešený tak, že na ceníku má – hodina práce 120,– Kč, hodina práce kol z hypermarketů 500,– + materiál. A nikdo už mu tam tyhle kola nevozí :-)
rozhodně nebrat, za žádnou cenu, už sem měl to potěšení se pokoušet něco s těmhle „kolama“ udělat. Marně. To nejsou kola v pravem slova smyslu, cili nepatri do cykloservisu, nybrz na skladku
Myslím, že je to jen otázka ceny a volné kapacity. Pokud nemají v servisu do čeho píchnout, tak proč by ho nevzali, ale bude to asi podstatně dražší, než servis normálního kola. A Pokud mají normální práce dost, tak proč se s takovimhle verkem rozčilovat. Prostě dělat servisáka, tak pro mě bude jediný určující moje vytížení.
u nás se zákazník neodmítne nikdy. ale pak jak mechanik nadává, to je hrůza :)
Protože už většina jich ví co to je, tak je opravdu neberou. Nebo chtějí zálohu, aby řešili případnou „přestavbu“.
Problé je že:
Takže opravdu neservisovat, nevyplatí se to. Pokud to koupili v Tesku a aď jdou tam.
Já jsem ve středu přijal na servis dvě a pak jsem toho dva dny litoval, je s tím neskutečně moc práce, která stejně není pořádně vidět, protože se to stejně skoro hned podělá… Příště už budu chytřejší a řeknu jim, ať to hoděj ze skály…
tak to se dobre kryj:-)).protoze nektery tatkove jsou presvedceny ze udelali kauf jejich zivota a asi bys je dost nasral:-))
Jo s smlouva a pak je agresivka. Diť ja chci je abyste ..... … je vidět jak tomu kdo rozumí.
He prosim preklad pro mene chapave..:)
Nazačátku jsou zakazníci jak… .no prostě mimo. Diď chce jen z jeho pohledu nějakou blbost, takže levnou a rychlou. Prodavač ale trvá na svým a nakonec začíná být „zákazník“ agresivní.