Zdarec.
Chtěl bych se podělit o zkušenost a zároveň požádat o radu, jak postupovat v následující situaci:
Před cca rokem a půl jsem v CZC Brno koupil telefon. Zhruba 3/4 roku fungoval bez problému, potom přestala fungovat kontextová tlačítka na displeji (home, zpět a to třetí) a mobil začal haluzit – chaotické reakce na dotyk, spouštěly se jiné aplikace, než na jaké jsem ťuknul, občas se aplikace spouštěly samovolně a přehazovaly se plochy bez toho, abych se displeje vůbec dotknul apod. Telefon šel tedy na reklamaci. Po 30 dnech (jak jsem měl posléze zjistit, CZC pravděpodobně využívá zákonnou lhůtu na vyřízení reklamace vždy beze zbytku) reklamace uznána a vyřešena výměnou LCD panelu. Telefon jsem převzal, obnovil zálohy a po několika týdnech rutinního používání se „random touch“ začal objevovat znovu, spolu s problémy s baterkou – mobil během 4 hodin sežral přes 50% a jakmile úroveň nabití klesla ke 40%, tak se vypnul. Po opětovném zapnutí ukazoval nadále oněch cca 40%, ale po pár vteřinách se vypnul zase. Následovalo tedy vyjmutí baterky a znovu zapnutí telefonu – 1% a kolaps. Takže druhá reklamace, v reklamačním protokolu uvedeny obě závady. Opět přesně po 30 dnech reklamace vyřízena s tím, že „random touch“ uznán – provedena další výměna LCD, závada baterie neuznána, neboť na tu je ze zákona záruka 6 měsíců a tato doba již uplynula. Dobrá tedy, telefon jsem opět převzal, opět obnovil zálohy, ale po pár dnech, co jsem na něj koukal a říkal si, že je na něm něco divného mi došlo, že mi sice vyměnili displej, ale za jiný, než s jakým jsem ho kupoval! Originálně je na tomto modelu pěkný 2,5D displej zaoblený po stranách (což byl mimochodem jeden z důvodů, proč jsem ho kupoval – dost se mi to líbilo) a po opravě byl osazen obyčejný plochý panel, takže díky absenci zaoblení displej jakoby zapadnul do těla telefonu a na jeho okrajích vystupovala nepěkná plastová hrana po celém obvodu mobilu. To jsem si řekl, že by se mi vysmáli, jelikož jsem telefon převzal a nic nenamítal. Bohužel už si nevybavím, jaký displej byl na telefonu po návratu po první opravě, ale myslím, že bych si toho asi taky všiml.
No, za dalších cca 14 dní se závada „random touch“ vyskytla potřetí. Třetí reklamace, tentokrát neuznaná – po 30 dnech (opět přesně) přišlo vyjádření servisu, že se závadu nepodařilo replikovat a tedy ******. Hm.. Telefon jsem donesl domů, zapnul, obnovit opět zálohy a druhý den ejhle – random touch – jak jinak. Takže jsem vzal druhý mobil a chování telefonu natočil na dvě videa.
Reklamace čtvrtá, videa přiložena, do reklamačního protokolu zapsáno, že požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Nu a včera (30 dní, že) jsem obdržel vyjádření, že reklamace uznána a vyřešena opravou – teď se podržte – výměnou LCD displeje!
Pokud se nepletu, po třetí uznané reklamaci stejné závady nebo po čtvrté uznané jakékoliv závadě mám nárok na odstoupení od smlouvy a tedy vrácení peněz, je to tak?
Takže se ptám: Jak byste dál postupovali v tomto případě? Já zatím plánuji telefon nepřevzít s tím, že budu trvat na vrácení peněz. Pan prodavač v CZC bude dokola vykládat písničku (jako vždy, když jsem projevil pochybnosti o jejich přístupu k této věci), že on je jenom pošťák a že o reklamaci rozhoduje jejich smluvní partner, což je servisní firma pro tuto značku, a že on s tím bohužel nemůže nic dělat. Takže nevím, jestli si vyžádat kontakt na jejich reklamační oddělení a řešit to s nimi sám, pohrozit ČOI, právníkem atd. Zkrátka už jsem z toho dost vytočený, tak mi prosím piště názory.
Dík
P.S. Ještě dodám, že při první a druhé reklamaci jsem jim dával telefon s nalepenou ochrannou fólií na displeji (toto bylo uvedeno i do reklamačního protokolu) a vždy se mi vrátil bez fólie. Na moje protesty bylo reagováno slovy, že to je normální a že prý fólie není standardní příslušenství telefonu. Namítal jsem, že v originálním balení byla jedna fólie (a ne ta přepravní) nalepena a druhá byla rezervní, nicméně prodavač nebyl schopen nabídnout jakoukoliv alternativu, takže bych tam asi stál doteď, kdybych to nepřešel.