Zdravim, nemate nekdo zkusenosti s vyse zminovanym problemem? Mam tam sice starsi bowden (takze je tvrdsi) ale bojim se koupit si novy…kdyz bude kvalitni tak bude podle me treba jeste tvrdsi:-(
Zdravim, nemate nekdo zkusenosti s vyse zminovanym problemem? Mam tam sice starsi bowden (takze je tvrdsi) ale bojim se koupit si novy…kdyz bude kvalitni tak bude podle me treba jeste tvrdsi:-(
koupit kotoucovku :-)
Nebo jinýho bajka…:-)
nebo sundat bovden.staci jenom zadni brzda.na brzdeni predni staci sebou vozit klacek :-)
Reba.
a jeje
opravdu bych o ní chtěl něco hledat v historii…
taky me to napadlo :-D ta je napsana snad v kazdym threadu.to zkus zadat „reba“ a zahlti ti to celou RAMku.
No tak to mas jednoduchy. Jenom jeden thread, „na kolik foukate Rebu“. Tam je asi vse. I kdyz je pravda, ze ten nenajdes pokud hledas klicove slovo Reba. Toz .. neda se nic delat :P
Hmm. Celkem threadu 15tisic Klicove slovo Reba obsahuje pres 5000tisic Rebu obsahuje 1500. cca.
Jelikoz je obsazeno ve slove „treba“ :P
lol to me nenapadlo :-D haluz:-D
Ani mne. Jsem chtel vedet, kolik toho je a nechapave jsem na to cucel. Takze se to musi hledat jedine v nazvu threadu.
mam napad.procti je vsechny a pak nam rekni jaka je.co ty na to?:-)
To ti reknu rovnou. Je v reklamaci :-)
:-D reba pico
potom daj vediet ako si dopadol. Moja chodi zatial perfektne, spustil som tlaky na +95 –90 a teraz vyuzivam cely zdvih negativka zobere asi 0,4 cm + 9,4 cm chod. Reba!
To je trošku divný, pokud máš v negativce míň než v pozitivce a bere ti negativka zdvih, tak nebude něco v pořádku. Při stejných tlacích v negativce a pozitivce mám zdvih přesně kolik má být, negativka začne brát až když je v ní více než v pozitivce (což je i logický). Naopak když je v negativce míň než v pozitivce, tak by mělo koukat ještě o chlup víc než máš zdvih.
negativka ti nezobere zdvih iba ked mas v negativke 0 az neviem kolko. Pri rovnakych tlakoch bere 0,5 cm ±. fakt mi to tak chodi. pri tlakoch +95 –90 negativka pobere 0,4 a dosiahnuty zdvih 9,4 cm, merane na nezatazenom biku od tesnenia po stahovaciu pasku na vnutornej nohe, stale nad paskou zostava cca 1cm po korunku (nemeral som).
Tak jasně že ti sebere zdvih vždy, jenže přesně jak píše lubos, když je negativka na 0, tak vnitřní nohy koukají více než je udávaný zdvih vidlice a při stejných tlacích to sežere to co koukají navíc a mělo by to být přesně na udávaném zdvihu vidlice. U mě to tak přesně je, na U-Turnu to jde krásně pozorovat, vidlice má stupnici na levé noze.
Proto při stejných tlacích to beru tak, že zdvih nebere, protože vidlice je na svém udávaném zdvihu.
tak potom to beries zle lebo zdvich neni to co ti trci von po korunku a naopak to co ti zobere negativka treba do zdvihu pocitat
Jenže já tu nikde nenapsal, že beru co mi kouká po korunku. Na Rebě s U-Turnem je stupnice reálného zdvihu. Když mám na stupnici 115mm, tak po korunku kouká vidlice téměř 120mm a s vypuštěnou pozitvkou to těch 115mm skutečně dá (ověřeno). Takže to beru 100% správně.
Ta stupnice je tam právě proto, aby bylo vidět, na kolik je zrovna U-Turnem naštelovaný reálný zdvih vidlice.
ale ja nemam uturn a mam to tak ako som napisal 0,4 zobere negativka + 9,4 cm sa mi podarilao dat + este cuhaju nohy. co sa ti na tom nezda?
Mě se nezdá to, že by ti negativka ubírala z reálného zdvihu ve chvíli když jsou komory na stejný tlak. Ve chvíli, kdy jsou stejné tlaky v obou komorách, má zbýt tolik zdvihu, kolik je udávaný pro danou vidlici, takže v tvém případě celých 10cm. Negativky ti sice může ubrat 0,4cm, ale z počáteční hodnoty reálného zdvihu (nikoliv kolik koukají nohy vidlice) 10,4cm. Prostě při nenafouknuté negativce koukají nohy víc než na reálný zdvih 10cm a kdybys tak jezdil, tak bys teoreticky když by vidle šla na doraz dal 10,4cm.
Ale v podstatě jde jen na úhle pohledu, jak se na to díváš. Já se na to dívám tak, že negativka ubírá zdvih až ve chvíli když budeš mít menší zdvih než je udávaný pro danou vidlici. Jinak při vyfouknutí bych spíš řekl, že tím negativka nic neubírá, ale tím ti přidá několik mm navíc než máš mít.
Celé je to o tom, co budeme brát jako výchozí stav. Pro mě je výchozí stav takový, při kterém má vidlice takový zdvih, kolik je udávaný pro danou vidlici (tedy v tvém případě 10cm). A tento výchozí stav by měl být vždy dosažen stejným tlakem v obou komorách.
jj prave ze nafukanim negativky to pobere z tych 10cm ako z vychodzieho stavu…(
To mi právě přijde divný a nezdá se mi to v pořádku. Jestli to dělají všechny Reby bez U-Turnu, tak pak nemaj psát, že to maj 100mm zdvih, ale 95. Jinak když U-turnem snížím na 100mm nebo 85mm, tak po nafoukání pozitivky i negativky na stejný tlak mi stále zbude plných 100mm nebo 85mm zdvihu. Takže U-Turn verze se chová ok při všech hodnotách zdvihu.
Ono tech +/-5 psi je fuk. Ale nafoukanim negativky opravdu snizis vidlici. Kdyz ma 0, tak delka vnitrnich nohou, ktere jsou vysunute je asi tak 10.7 myslim. Po nafoukani je to asi 10cm. Tedy bylo u mne.
je to tak, mne pri –0 cuhali nohy von 10,8–9. A aj ked to spocitam mi to sedi, az mi to je divne…
je potreba hledat rebu v nazvu threbu.
:o)))
:-)
Tak hlavně že se Hanzes dozvěděl co chtěl :-D
myslím, že podnětů je tu dost- koupit rebu a kotoučovky. je prokázáno, že se tím jeho problém vyřeší;o)
no hlavne ta reba to podle me vyresi.ta funguje na vsechno.treba i na prujem.
urcite. Spravne nasazena .. :)
Ona nema dutej sloupek? :o
Třeba to bylo myšlený tak že pomáhá usměrňovat proud;)
Ma, ale je tam ten jezek v kleci :)
rozprasovac
:-))))
nj .. tak k veci.
Tipnul bych si, ze je spatne veden bowden, nespravna delka, popripade spatna fajfka. Nebo oboji.
zkus ohnout tu fajfku a zmenit dylku bovdenu
ja bych to tipnul na moc dlouhej bowden, napr muj puvodni byl hodne dlouhej
?při brždění brzda přibržďuje? to přijde a formulace divná jenom mě
buď brzdim – pak už víc přibržďovat nemůže nebo nebrzdim a pak nepřibržďuje
Neboj, ja to taky nepochopil :o)
Tohle nemusí dělat bowden, to se může kroutit vidlice. Mně to dělá Skareb.
To je vcelku normalni jev. Ja se snazim pouzivat ohebne bowdeny, a delku co nejkratsi tak, aby se kolinko neopiralo o raneno brzdy. Pak se to da omezit tvrdsim predepnutim pruzin a docentrovanim brzdy na stred pri zanorene vidlici (jako kdyz sedis na kole). Vcelku to pomuze. Ovsem neresitelne je to na uzamcene vidlici se zamkem ETA.
změnit délku bovdenu, více napřižit brzdy, mají většinou více poloh kam umistit upevnění pružiny, nebo zkusit měkčí bovden, ty stříbrné od aligatoru, jsou dostatečně měkké.
serid brzdu pri tom ponoreni, bez zatizeni musi bejt pravy rameno bliz k rafku, to je naprosto normalni a logickej ukaz, mam mekky bovdeny a dela to stejne ......nebo se s tim smir a mas to
Jestli myslis, ze se ti dotyka spalek rafku pri zanoreni, tak to co psali vyse + bych se podival, jak mas vedeny bovden, a dal bych ho tak, ze pri zanoreni muze putovat nahoru a neblokne se o bovdeny razeni…