Zdravim,mam dilema..Nevim jestli koupit XLka nebo s priplatit na SLka,bylo by to na hobby zavody..ma s tim nekdo osobni zkusenost? Nazor,radu…diky moc
Zdravim,mam dilema..Nevim jestli koupit XLka nebo s priplatit na SLka,bylo by to na hobby zavody..ma s tim nekdo osobni zkusenost? Nazor,radu…diky moc
Ty kola jsou funkcne identicka, takze do SL jdi jen pokud ti jde o gramy. Jedinej rozdil je jen v odfrezovanych ploskach na rafcich, ploche draty, stribrna barva a reflexni nalepky na SL.
a sl maj napisy z obou stran…:)
Aha to jsem nevedel ;)
XL nemají ploché dráty?
ne, tluste kulate zircalove – technologicky i konstrukcne az na tvar a barvu totozne s SL.
mám SLka a véčka. Mužu doporučit, kola jsou lehoučký a skvěle jedou. Mám je rok, najeto cca 6 000 km a ještě nebylo potřeba centrovat. Brzdná síla výborná (zelený špalky kool-stop pro keramický ráfky, avid sd7). Cena bohužel odpovídá…
nechci prudit ale cena neodpovida, je premrstena…
A kolik toho asi tak vydrží? Zničím to v kamenitém sjezdu někde v Beskydech nebo vydrží i víc?
no když budeš mít podhuštěno tak zničíš…ale záleží samo jak jezdíš. Jestli seš prase ve sjezdech tak je riziko že ho fakt bouchneš.
Hmm, tak to by bylo asi špatně investovaných 15 tis.:-(........není někde možnost si je vyzkoušet?:-DD
asi jo:-))
Takže XL jsou odolnější ? A jak na tom jsou ENDURO jde jen o název nebo i o určení těchto kol ?
mely by byt.je to i videt na tom,na jaka kola se pouzivaji.od chrtich XC,pres 4X,az k ke slusnymu enduru.i dal. ten nazev enduro.. videl bych to spis na to aby je nekdo kupoval,aby si lidi nemysleli,ze to je nejakej trapnej odvarek od XLek.
Dík, tak už vím na co šetřit, ale počkám si až na model 07. Asi je i pro silniční MTB :-) TIRE SIZE 1.00 7.70 bars 113.00 psi
Kde si videl neco o modelech 07?
Nic :-) ale než na něj našetřím, tak už určitě budou nebo ne ?
Z toho, co jsi napsal to vypadalo, ze uz nejaky info mas. Taky je chci, rozhoduju se uplne stejne. Jdu do XL, nejsem zrovna musi vaha.
Nee to jsem jen šmejdil na stránkách mavicu ohledně toho hmotnostního limitu a našel jsem tabulku z hustěním, a zaujalo mě těch 113.00 psi
Ještě jeden dotaz, proč u XL píšou o váhovém limitu a u jiných modelů ne ? www.koloshop.cz/index.php?… Na stránkách mavicu jsem nic nenašel
zrovna ty endura sou nejhorsi a rek bych, ze i nejmin vydrzej. Aspon teda co sem videl…
mely by se lisit jenom ve dratech… zbytek by mel byt uplne stejny. Mozna ze dostavaj vetsi naklad a tim jsou subjektivne vice nachylne k problemum
Rozdil je jen v dratech nekeramickych plochach a jinak resenym stelovanim lozisek. O moc horsi nebudou.
Nj, jenze jestli se lisi v dratech, ta se musi lisit i v rafku.
Draty jsou jiny, ale niple jsou stejny, jako na XLkach.
XL,endura a Crossroky maji uplne steje ráfky..tedy verze disc
Crossmaxy jsou podle me jedny z nejpevnejsich kol co se daji sehnat. UST rafky techto kol jsou sirsi i vyssi nez bezne rafky. Osma se snad u tech kol ani neda vyrobit. Draty nepraskaj a kola se prakticky nerozcentrovavaji. Jezdim je zavodne od roku 2003 hustim na 2,5 baru a rafek se mi jeste znicit nepovedlo.
predvedl bych ti ty moje:-).nemit kotouce tak jsem v hajzlu:-D a nemrvim je nijak moc.
2,5baru? To bych je už nakopl.
Jo a predek 2,25 ale vazim 65kg :) On bezdusovej Python pri 2,5 Barech zas tak mekej neni. Asi taky proto, ze je o neco sirsi nez dusovej.
Aha, díky, to je moje neznalost UST, :-). Se poohlížím po 2.30 Pythonech UST (vozit s duší), úzkost jak 2.00, obvod jak 29ky a pohodlí jak na fullu, jen tu váhu roztočit, :-)).
Proc UST vozit s dusi? Muzes prece koupit normalniho Airlighta 2.3" 620g to docela jde. Usetris skoro pul kila na jedne gume :)
já do UST Pythona foukám 3,0 atm, a všechno v pohodě. když není moc terén tak dávám 4,0 dopředu i dozadu vážím asi 75kg
jezdím SL na V-braky. Je to naprostá bomba! Váha, design, funkce. V zadním kole mi už jeden drát prasknul (dostal nějak blbě kamenem), rána jako z děla a totálně rozhozený kolo – 20 drátů). Ale myslím že na hobby závody úplně stačí XL. Pravděpodobně by ti stačil i klasický výplet (32 drátů + Mavic + DT Hügi), odpadnou ti případný komplikace i když tohle už servisuje kdekdo. Takže to je jen otázka jak moc se tam chceš předvíst. :)
Fakt chces nicit tak draha a dobra kola V brzdama?
A jak by je měl ničit, když jsou na véčka?
spis jak by je mel nicit kdyby byly diskovy ne?:-)).
Investice do 525tky se mi vratila pres jednu zimu.
Pche, najed s rafkovejma brzdama takovejch 3000km v bahne, soli a snehu a odpoved najdes pohledem na ne :-)
Až najede 3tkm jak píšeš v bahně ,solia a sněhu, tak pak už bude kupovat nejspíš celé nové kolo. A nemluvím o keramice, která taky podstatně déle vydrží
To vymenis tak jako tak, rafkove ci kotoucove brzdy. Jenze u tech rafkovejch pripocitej naklady na prepleteni kol a nove rafky.
Myslím, že při pořizování Crosmaxů SL náklady moc neřešíš…:)
Co? nevis o cem mluvis, sry. Keram rafky by mely vydrzet min 30kkm, ale vydrzi vic. Ja je mam jety 15kkm a sou jak novy.
A to s tim jezdis ve sneho-ledo-bahne? Kolik jsi s nima v takovejch podminkach najel v terenu?
s Ferrari se taky na pole nejezdí. :) Na zimu mám bahňáka.
hodne, tam je spis problem, ze to aspon me(mam stary crossmaxy) blbe brzdi. osobne sem jeste nevidel obrzdenou karami rafku crossmaxu. Ty s tim mas nejake zkusennosti?
mě to brzdí výborně… jaký máš špalky ??
Hele zkusil sem BBB, XTR, ted mam kool stopy zeleny, vsechno cca stejny, na suchu parada ale jak je rafek mokrej, nebrzi to, znam lidi, ktery rikaj ze jim to brzdi i spoustu lidi kterejm ne. Tak a ted babo rad…
já znám teda jen ty co tvrděj že za mokra a ve sněhu bída velká…
jediný krosmaksy který dobře drzděj jsou ty co maj v nápisu disc :)
no nebudu se s tebouhadat, ja patrim mezi ne:) na snehu je to nepouzitelny uplne. to kdyz total zamaznu predni brzdu, ze bych normalne sel okamzite pres rodla, jedu vesele dal nezmenenou rychlosti:) Maximalne se to obcas kousne a rozvibruje se vidle a zadni stavba. na snehu brzdim rytim nohou.
Klasika :) Jedine co jsem v mokru a snehu nevyzkousel jsou spalky na keramiku od Shimana. Jsou hodne tvrde jeste tvrdsi nez normalni shimana.
nechci to řikat veřejně, ale ač s SL s ráfkama sem spokojenej, přece jenom teda napodruhý bych šel asi taky do těch diskovejch no :)
Takže jsi nebo nejsi spokojený? :-))
myslíš, že ti řeknu, že sem vrazil dvacku do SL s ráfkama a že toho jako lituju ?? tu radost ti neudělám :))
Muzes sem hodit foto s udajem kolik maj ty rafky najeto?
fotka ti moc neřekl, na omak jsou rafky uplně hladoucky, bez jedinýho škrábance, najeto maj tak 6 OOO km… soli po zimě se vyhejbám… jak sem napsal hore, rád ukážu naživo, sem na Točný obden.
Clovece ted jsem tam dal mekke Baradiny co jsem mel na zimaku a na suchu to brzdi super a na mokru jako na normalnich rafkach…
jo rikal sem si zkusi nejaky spalky ne na keramiku, nemuzes teoreticky ty keramice nejak ublizit? Aby se na tom treba ta guma neseskvarila nebo tak neco…
Nikde neni psano ze musis pouzivat spalky na keramiku. Nicmene kdyz je keramika nova tak obycejne spalky odrovna i za dve vyjizdky :) Problemy jsem mel jenon se spalky Avid. Totiz ta guma z nich se nalepila na keramiku a pak brzdy strasne rvaly. S keramikou se nic nestalo, jen byla prace to z ni umejt :)
jo, presne tohle sem myslel, ze se to zasere. az pojedu zavody ve snehu nebo az bude hodne mokro, zkusim par pokusu
Ale treba BBB a Koolstop jsou OK. Ale tudy cesta nevede je to to samy ani Koolstopy specielne do mokra nepomohly :( Ale mam pocit ze cim tvrdsi tim lepsi. proto se chystam vyzkouset Shimana na keramiku. Ty jsou extremne tvrde. Mozna nemusi byt spatne ani obycejne gumicky XTR ktere jsou taky hodne tvrde a lidi je normalni rafky redeji nedavaj.
Jak pise Daf – tim jim ublizit nemuzes. Ja prave se spalkama dost laboroval
takze abych zkusil ty barradiny. To nejsou ani drahy spalky, ze. Nevis kde to v praze maj?
MTB – 955VCR cykloprofi.cz/katalog.php?vyr=4&kat=23
Kde v Praze netusim, uz je mam dlouho.
Diky, ja si prave myslim, ze sem je uz kdysi kupoval jeste na normal kola, ale uz nevim kde
tak leda, že bych byl ten šťastnej :) mám zelený kool-stopy… špalky mám lehce do „šípu“
na vodě mi to brzdilo blbě asi první měsíc, než se ráfek „zabrousil“ to mi to za mokra i pískalo. ted už teda celkem pohoda…
Neverim ;)
nedůvěřuj, ale prověřuj, takže nabízim test jízdu, stačí říct kdy a v kolik na Točný… Ať si tady nepřipadám jako agent od Kastaru :))
si počkáme bež zas bude sníh :)
když si vzpomenu na teplotu dnešního rána, tak je ten sníh na víkend celkem reálnej :)
Dik. Ja ty spalky mel taky a vim sve. Za sucha super, v blate super, v desti mokru a na snehu si ani neskrtnou :)
na sněhu zas tak brzdit nepotřebuješ, když padáš do deky :)
to se hodne pletes, keramika je naopak proti probrždění mnohem odolnější…
mnohem odolnejsi nez brzdovej kotouc? To asi ne :-) (maximalne samotna keramika)
mnohem odolnejsi nez klasický ráfky.......
o tom se tady ale prece nikdo nebavi, ne? Jestli sem to dobre pochopil tak se tady bavili o keramice a veckach versus kotouce
byla to reakce na „zničení keramickýho ráfku po 3000 km“ viz hore…
ano, ja sem to pochopil :-), proto sem psal jestli si myslis, ze keramickej rafek vydrzi vic nez kotouc…nevadi, proste si nerozumime :-)
já ti rozumim, jen sem chtel, abys rozumněl i ty mně :)) jinak samo, že kotouče vydržej víc, teda některý… ale pochop, že na ně nemám ořech, takže musim propagovat v-braky.. :)
Nazdar chcem sa spýtať na tie zelené kool stopy na keramické ráfi.
Mám xlka, skúsil som obyčajné špalky aj zelené ale nie kool stopy, brzdný účinok bol oveľa lepší, ale kvôly pískaniu som ich musel vyhodiť.
Takže otázka znie, pískajú tak príšerne aj tie kool stopy, oplatí sa mi to kupovať, hrozne mi ten piskot lezie na nervy :)
ďakujem za rady.
ani zelene kool stopy, ani origos shimano na keramiku mi na SLkach nepiskaji.
ok skúsim ich, pýtam sa iba preto aby som nevyhodil zbytočne peniaze ako u jagwire,diki
Jezdim XLka a mám zelený Coolstopy a potvrzuji, že nepískaj a brzděl dobře. Nejlíp mi ovšem brzdily Shimano M70R2, ale pozor ty co mají teď nově na kupkole.cz jsou už jen pro AL ráfky. Zkoušel jsem taky zelený Ashima pro keramiku a ty pískaly strašlivě.
mam zkusenosti ze to nepiskaj spalky, ale brzdy… Moje XT 03 piskala predni, zadni ne – jak s keramikou, tak i predtim nez jsem mel CMaxy… XTR 02 nepiska ani jedna – spalky furt stejny – Koolstop
slr a nepískají a brzdily dobře, dokud neztvrdly :)
Hmm neviem si to vysvetliť ako môže pískať brzda, predsa pískanie spôsobuje keď sa dostane do kontaktu guma s ráfom.Ináč mám ultimaty tak tam by asi problém nemal byť
:)
Na výplatu kúpim a dám vedieť odkial fúka, vlastne píska:)
muze:) a muze to byt napr. dany nizsi tuhosti vydlice a velkou silou brzdy, takze se brzda lehce rozvibruje a pak piska… konkretne o XT 03 se to vedelo, 04 uz upravili tak aby nepiskaly, ale mely zas o chlup mensi silu…
s ultimaty zkusenost nemam, psal jsem jen, v cem by to mohlo byt…
Muzes zkusit jeste jeden figl – otocit predni kolo opacne. Nekomu to pomohlo.