Chci se zeptat, jestli jste někdo zkoušel na 10-tkové Campě 10-tkový řetěz od Shimana? Cenový rozdíl je docela velký ( cca 400,–) a nevím v čem by mohl být problém.
Chci se zeptat, jestli jste někdo zkoušel na 10-tkové Campě 10-tkový řetěz od Shimana? Cenový rozdíl je docela velký ( cca 400,–) a nevím v čem by mohl být problém.
Jestli je v zivotnosti rozdil takovej jako mezi devitkovym shimanem a C9, tak se porad vyplati ta Campa. Me C9 vydrzi 3× tolik co shimano i kdyz teda na biku ;)
A to mas shimano kazetu, prevodniky a vozis C9-ku retez? Funguje to bez problemu?
Radi to velmi dobre podle me lip jak Sram.
Přesně tak to vozím na silničce. Kazeta a převodníky vydrží stejně, ale řetěz o dost víc. A řadí to taky stejně. Krom vyšší výdrže rozdíl není.
Vlastně teď to tak čerstvě jezdím i na biku, ale tam hodlám na Sh.převodnících a kazetě dojíždět C9 ze silničky. Už jsem si na téma kombinace Sh/C musel vyslechnout pár poznámek od ortodoxních campistů a ortodoxních shimanistů, ale takový poznámky mám celkem v… Až tam.
To jsi byl ty, kdo tu tvrdil, že mu C9 vydrží na MTB 6000km včetně závodů? Rád bych věděl jak to děláš, protože mně po asi 1000km na C9 skočila měrka už na první zub. Odhaduji tedy maximálně 2000km (a to bylo vše zcela nové – převodníky Truvativ Stylo XR, kazeta XT8). Nebo těch 6tis. je už po několikerém točení řetězu?
Jj, rozhodne pres 5000km.
Proč by mu nemoh vydržet tak dlouho? Prostě lehká váha a k tomu třeba ještě jezdí frekvenčně a nejezdí moc v marastu.
Mě 8-čkový Shimano řetězy vydržely 5–6000km. 9-kový ještě nevim, ale jeden po 2500 km má 132,6mm. Takže ještě něco vydrží. Určitě to bude míň než u 8-čkovýho, ale tak 3500–4000 by to být mohlo. Dokážu si představit, že C9 by vydržela klidně přes 6000km.
To víš, musíš jezdit hodně pomalu jako já, k tomu vysokou frekvenci a málo marastu (jo a mám 70kg).
Hlavně to bude provozem na silnici, protože hmotnost (68kg) i jízdu máme možná podobnou (kvůli kolenům nemůžu dlouho točit těžké převody, bahnem moc nejezdím). Pravda je, že se o řetězy nestarám (spíš častěji domazávám něčím nelepivým, nyní Finishline Teflon plus). Ale jestli je těch 5–6tis. km až do vyhození řetězu (tedy ne 5tis.km, pak dalších 5–10tis. na druhé/třetí C9 a potom jedou všechny další kolo), pak to není až tak výjimečné (přesto lepší než Sram/Shimano). Ad staré řetězy na 8: kdysi mi Sedis PC51 bez problémů vydržel 2500km do třetího zubu na měrce. Současné IG51 či ekvivalent Sramu stěží 1000km.
Retezy menim na druhym zoubku merky, pak vyhodim a dam novej. Ale i tak vydrzi tech 5000km. Me kdyz se propadne ma prvni zoubek miva tak 3000km. XT kazeta przila 3 retezy campa a jeste jsem ji dojezdil na Sramu, protoze dalsi Campu uz by nepobrala.
3000km na první zub? To jsem tedy měl buď smůlu na špatný kus nebo začala i Campa v kvalitě upadat. Nebo bych měl pořídit lepší měrku (teď plechovou ČZ, do čerstvě nasazené C9 se nevešla) :)
Mam taky ocelovou CZ. Po 3000km ma campa rozmer jako novej Sram :)
U mě to byl vždy dojetý celý řetěz a pak nový, kazeta přežila 4 nebo 5 řetězů, teď si nejsem jistý. Ale taky jsem dříve jezdil více po silnici.
Na současném kole ten budu rád, když na ten Shimano řetěz dám 2500–3000 km, ale to se uvidí časem, ještě nemám ani celý 1000.
A řetěz měním, když má 132,8 (Shimano) a když jsem někdy lehce přetáh na 132,9 na některých místech, tak si to ještě na kazatě vždy sedlo.
Souhlasím s dafem, shimano řetězy mají sotva poloviční výrdž.
sorry,ale jak se pozna,ze uz je retez v haji,diky.