Koupil jsem si tuto měrku , zapadne na druhy zub. A nyní mám dilema kdy vlastně měnit řetěz, ma najeto na campu „pouze“ 2000km i kdyz prevazne v tezkych podminkách – koupil jsem do zásoby 3× HG-53, myslel jsem ze na nich dojedu kazetu
Koupil jsem si tuto měrku , zapadne na druhy zub. A nyní mám dilema kdy vlastně měnit řetěz, ma najeto na campu „pouze“ 2000km i kdyz prevazne v tezkych podminkách – koupil jsem do zásoby 3× HG-53, myslel jsem ze na nich dojedu kazetu
Já mám zkušenosti, že pokud vyměníš řetěz na 2 druhém zub, vvětšinou se to obejde bez střílení nového. Na třetím zubu ti už bude 100% nový řetěz střílet než se zajede … A ještě jak řetez měříte ? dobré je řetěz napnout, tím se změří reálná delka. já většinou pžádám přítelku, aby mi šlápla na SPDčko, řetěz se pořádně našponuje a pak měrka klidně poskočí o další zub. Přeci jen řetěz na kole pracuje našponovaný …
Já měním když je tak na hraně mezi 3a 4 zubem a ještě mi nikdy novej řetěz nestřílel. Používám HG 73.
kdyz to delas takto, zkusil si nekdy zetez i zmerit, ne jen pouzit merku? Nemam merku a tak jen merim a proto by me to zajimalo a navic pouzivam stejnej retez HG73.
Neměřil, ale při příští výměně změřím.
No ono to měření je asi nejlepší řešení… a ne nějaký blbý zarážky na měrce :)
Mne to střílí, používám SRAM-PC951–971 a kazetu též SRAM PG950
+++
HG-53 si sedne blahobytně i na hodně jeté kazetě.
potom by si mala aj 73 a 93 kedze je to identicka retaz len s inou povrchovou upravou ktora to nijako neovplyvni. ale ach tam chce dat zas c9 tak bych to uz aj vymenil.
btw- ta balvanova fotka potvrdzuje to co som tu uz volakde pisal ze s tou mytickou nekonecnou zivotnostou c9 to neni celkom pravda. pise ze na nej ma 2kkm a pada mu pomaly na treti zub a ak zvazime ze c9 je od vyroby naozaj trocha kratsia tak bych povedal ze sa znicila skoro porovnatelne s xt. (teda ak je OK mierka co tiez nemusi byt vzdy pravidlom, sublera to isti.)
Podle mě to nebude identický materál a jen jiná povrchová úprava. HG-53 fakt moc nevydrží, je to bláto. HG-73/93 vydrží násobně víc, tak pochybuju, že by rozdíl byl jen v povrchové úpravě.
HG-53 jsem měl a jako jediný řetěz mi vydržel pod 1000 km. Jinak HG-93 mi vydržel něco přes 3000 km v pohodě.
uz sa to tu volakedy aj preberalo, je, aj hmotnost ma naprosto identicku.(vazene) mne uz len image brani jazdit na 53 :-)
Hmotnost má každý železo stejnou, ne? Ať už má 40HRc, nebo třeba 62 HRc
a vies ze neviem (pokial teda HRc je Rockwell hardness number). ak je ine tak aj material musi byt iny ci nie? (primesy, prip. prisady a pod.) ci je to nejak inak? neni tam aspon nejkay rozptyl?
:-) nepochybně
sa pytam vazne. napr. beton ma rozptyl obj. hmotnosti v zavislosti od pevnosti (prip. inych vlastnosti) cca od 1800 do 2200kg.m-3. ocel tusimze od 7400 do 8000, bezne sa berie 7850.
ak je rozdielne HRc tak cim inym ako materialom samotnym alebo koncovou upravou to moze byt? v tom prvom pripade hmotnostny rozdiel byt moze v tom snad ani nie.
ak je to inak vysvetli pls.(vobec nie kvoli retazi, tak ma to celkom vseobecen zaujalo)
tvrdost je závislá hlavně na povrchových úpravách jako je to všemožné klaení, popouštění, žíhání a podobné kraviny. takže záleží na technologickém postupu a metodě aby bylo dosažené určité tvrdosti. takže ocel o stejné hustotě může mít milion různých tvrdostí.
Z tvých informací plyne, že stačí vzít lowendovej HG-53, zakalit ho a vznikne to nejlepší pod bikovým nebem :-O
tím pádem by podle me řetěz vydržel ale přitom by zničil prevodníky i kazetu a to nevim jestli je dobre :D
To by dřív praskl křehkým lomem než aby zničil převodníky a kazetu :)
Nechápu jak a kudy na těch kolech jezdíte. HG93, HG-73, PC-971, C9 a výdrž ± 1500 km na MTB. Osobně nevím o nikom, komu by při včasné výměně řetěz vydržel přes 2000 km.
Uz to tu bolo vela x rozoberane :-) niekomu vydrzi retaz 500–800km, niekomu 3–5 000km. Mne na starom biku 8kolo xt, vydrzali retaze 4–5 000km(IG93), teraz tocim 3 HG53, maju medzi 2–3000km a este do tych 4tis vydrzia a mozno aj viac. Po vymene kazety chcem dat HG93.
taky nechapu, ja menim HG73 po 700 az 900 km a manzelka ma SRAM 830 (8mi kolo) a ma na nem 800km a zetez ma 133.5mm!
To sa mi zda fakt malo km… a po 800km 133,5 je husteee :-( ja ich tocim po cca 1000km a vytiahnu sa tak o dve desatinky. Nejazdis vela v bahne? Vtedy dostane retaz najviac zabrat.
asi jezdí za milencem a abyses o jejich tajných výletech nedozvěděl, tak vždycky odpojí cyklokomp :o)
poslední IG51 na osmikole měřeno šuplerou na 132,8 mm a 2 895 km :-)
Podle řetězu se pozná kdo si vozí prdel jen tak po rovinkách a kdo se dře pořád do prudkých kopců :) Střídám 2 řetězy HG-73, ať mi vydrží dýl kazeta a převodníky… jinak to vypadá na jeden řetěz kolem 1.000 km
Hg53 1800–2500km, záleží na podmínkách. A to sundavám, když dopadne na 3. zub měrky, tak nvm. No a že bych nejezdil kopce, nebo se šetřil si moc nemyslim.
Mám to úplně stejně. Akorát ty řetězy nevyhazuju, ale dojíždím je do mrtva na jetých kazetách. Takže mi kazeta ve skutečnosti vydrží minimálně ještě jednou tolik, než kdybych ji vyhodil, jakmile na ní nový řetěz začne střílet.
zaujaly mě zdejší příspěvky. Vyrábím měrku na fotce už 16let v přesném střihacím nástroji a přede mnou zde byla jenom měrka za 500Kč. Svoji mám za 50Kč a ještě jsem na ni neslyšel, že by byla špatná. Chápu rozhořčení kupujícího, že když koupí měrku v kamenném obchodě a pak se nemůže doměřit, je mu tato měrka nanic. Navíc se nikdy nedoví kdo ji vyrobil. Moje měrka má moje logo vyražené přímo do materiálu a je proto nezaměnitelná. Pokud si ji některý borec objede na drátovce ze železa, nebo řízne plazmou, je to nezodpovědné, neboť o měrce neví vůbec nic a pouze se snaží zkopnout nějaký rozměr, který se stejně nevejde ani do korekcí řezání. Celý výsledej je nasrání zákazníka a nějaké lowe do vlastní kapsičky.Taky ty způsoby měření, že někdo našlápne řetěz a pak se měří, je špatný. Měření je dle ČSN nebo ISO nenásilný způsob zjištění rozměru měřidlem. Pokud kalibr namlátím do rozměru kladivem, nebo jinak je to zase měření k ničemu. Pokud se týká řetězů, tak každý výrobce si chrání svoje know-how na jeho výrobu a každý řetěz dodává ke svým komponentům. Je pryč doba, kdy byl na trhu jenom zlatý nebo stříbrný Sedis a od toho se všechno odvíjelo. Taky se divím borcům, kteří si koupí Recorda a valí na něj HG řetěz. Tohle je systémová chyba a nelze se pak divit, že kazety, řetězy nebo převodníky nic pak nevydrží.
moc nerozumin tomu cos tim chtel rict, je tamta merka kopie ty tvy?
Dalsi vec je ze driv sem to taky meril, ted mam vyseuvedenou merku (dokonce dve pac jednu jsem docasne ztratil, a pak nejakou hruzu asi-kopii-park tool merky, ktera meri uplne kulovy) a musim rict ze jsou trochu jiny:) NE o mnoho ale trochu jo. Navod nebyl ani k jedne. Takze kterej zbub co znaci taky nevim, ale ziju v domeni ze po prodlouzeni retezu o 0.75% a vic propadne posledni zub…(?)
Toto by ma tiez zaujimalo. Mam doma mierku, neviem co je to za vyrobca, ale z tych lacnejsich. Ma na jednej strane 0.75 a na druhej 1. Mozte mi povedat co to presne znamena? Ja vozim HG 53 a po 2300 km som ho meral a vyzera byt v pohode, resp. mierka pri 0.75 padne do mezdery celou svojou dlzkou. Kedy menite retaz, ak sa mierka dotkne puzdra nitu, alebo neskor? Este by ma zaujimalo ako merate sublerou a ake su hodnoty pri ktorych menite retaz.
ze ked zapadne tak je predlzenie 0.75 resp. 1%.
nejseš první, kdo se na to ptá. http://www.bike-forum.cz/…k-casto.html#…
tiez som uz zistil ze mierky sa kus od kusu docela lisia takze za ich spolahlicost bych uz moc nedal, kazdopadne by ma celkom zaujimalo jak vyrabas v domacich podmienkach na desatinu mm.
už to přece psal – má napřesno udělanej střižník a na tom to bouchá jak Béďa© cvičky. To je naprosto nejproduktivnější metoda. Zeptat by ses spíš měl z jakýho matrošu to stříhá, jaká je výsledná tvrdost, jestli to potom ještě zabrousí a jestli ti k tomu vystaví doklad o ověření přesnosti.
má napřesno udělanej střižník a na tom bouchá jak Béďa© cvičky??? – doma na desatinu mm?? hm, to tie technologie pokrocily a zlacneli lebo ked si predstavim jak vyrabam v domacich podmienkach striznik s takouto presnostou…bez rypania – skutocne by ma zaujimalo ako sa to robi.
Pusť to prosímtě už z hlavy, nemám chuť ti něco vysvětlovat když ani nevíš že slovní tvary „udělal si“ a „má udělaný“ neznamenají totéž.
p. Mrnuštík??
Máme podobnou v servisu…to logo vypadá uplně stejně,jen neni zlatá…ale je už dost stará…
Mám přesně tuto a naprostá spokojenost, jseš borec.
kde se da tato merka koupit ???
nejlip v okli Ostravy nebo Prerova
kdo chce, pošlu i poštou…na koho se máš obrátit Ti řekne skoro každý cyklista v ČR…někdy to ví i tydlista..
posli mi na sebe kontakt prosim,mel bych zajem o merku pro kamarada.diky
To se asi nedockas.
je mrtvej?
Tady ano.
Princ Josef de Saxe, od roku 1793 plukovník gardy carevny Kateřiny Veliké, měl řadu sporů s mnohými z početné skupiny nejbližších příznivců carevny. Následkem několika incidentů bylo nejdříve jeho vyhoštění z Ruska.
Souboj na pistole v rýzmburských lesích se stal princi osudným. Zasažen do srdce zemře! V náručí svého sekundanta a přítele prince de Ligne.
Tak to jsem ani nevedel:) Zajimave jak se to podoba jeho vystupovani zde.
Nomen omen, v tomto případě nickname omen.
Ze by to mel dopredu naplanovany, jak skonci?
I kdyz u nej clovek nevi.
tu mam taky, vzal sem 2, abych změřil(digi. šuplerou) jestli sou stejné, a opravdu sou na 0.001stejné
Já si zase občas koupím 2 točený zmrzliny, abych věděl, jestli budou stejný, ale tohle by mě nenapadlo ;-)
:-DDDDDDDDDDDD
abys se přesvědčil, že je to fakt, tak jsi to změřil…ale kdo vyrábí ty hnusné plagiáty a nabízí to nic netušícím zájemcům, kterým pak jenom použití takové měrky tahá peníze z kapes, tomu je to krásně a úplně jedno…je anonymní a daně určitě za to taky neplatí…když si své logo netroufne na to hodit…
Tak jak teda měřit, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu? Dle tebe a ČSN asi na volném řetězu. Během jízdy řetěz moc volný není a největší opotřebení bude nejspíš při záběru. Má vliv na výsledek měření zařazený převod?
Hmm… tak ja přesně tuto je bez loga koupil ve Zlíně za nekřesťanských 190kč, a měří pěkně naprd. Tak dlouho jsem na ni spoléhal, až když jsem to jednou změřil šuplerou a málem jsem se vyvrátil…
To nemuze byt ona. JdS ji vymyslel, vsichni ostatni ji jen od nej obslehli a lepsi merka proste neexistuje.
U nás ve Vsetíně se stejná měrka prodává za 50,–Kč, ta na obrázku je nějaká předražená.
Pánové, přesnost střihu v domácích podmínkách není 0,1mm, ale 0,01mm. To první se používá možná v Rusku, proto si mnoho výrobců měrek myslí, že je to sranda a jenom mrší nabídku svojí lidovou tvořivostí…Já mám náklady na jeden kus měrky řetězu po 16 letech výroby 5Kč a všechno ostatní je jenom zisk, proto si ji mohu dovolit prodávat za 50Kč. V Praze to zkouší za 165Kč a jsou ztrátoví…Důležitý je nápad a nikoliv cena…
vyroba na 0.01 mm t.j. stotina mm?? v domacich podmienkach?? nie som strojar ale vzdialene tusim co a kolko je strizna vola, co je nepresnost a korekcia merania, ako vyzera stotina mm a ake asi musis mat podmienky na taketo meranie a vyrobu. bych tu tvoju dielnu rad videl. budes ma musiet poucit, fakt ma to zaujima.
btw- lepsia myslene ostrejsia fotka tej tvojej mierky by nebola? ja neviem ci som slepy alebo co ale ma to zubky? (sa mi aj zda ze hej ale neviem)
Preco by to nemohol vyrabat v domacich podmienkach?
v domácích podmínkách dělám třeba tyto kola…
nebo tyto náby…
ja som netvrdil ze sa neda ale tusis co je stotina mm, ako asi vyzera zariadenie s ktorym sa da dostatocne presne na stotinu merat, co je to korekcia merania a ako priblizne vyzera (na)stroj ktorym s da s presnostou na stotinu mm cosi vyrobit? tusis kolko to asi stoji? zato by som rad tu domacu dielnu videl. fakt ma to zaujima.
někdy může být domácí dílna i za 50mil…a pokud je střižná vůle ve střižném nástroji nutná 0,02mm po obvodu tvaru a pak tam není, to se nemusíš následně divit, že lidová tvořivost se snaží udržet za každou cenu nad vodou…
budeš se muset prostě smířit s tím, že stroajř nestrojaři některé věci prostě nevysvětlí.
ty se příjměním Mrňůštík?
A napad je to tvuj?
takovou merku mam uz 15 let, ale neni na ni tve logo, ale CZ.
Byl to napad tvuj, jejich anebo nekoho uplne jinyho?
Ten ti asi neodpovi.
merku nepouzivam, ale vcera jsem zmeril na HG-53 po 1000km 133,0mm
takze to vidim na brzkou vymenu :)
Mám nově měrku z kupkolo. Ale co mě zarazilo. Když měřím měrkou na článku tak aby kones se zoubky zapadl doprostřed širšího článku, tak jsem na prvním zubu. Když ale měřím o nýt dál, tak že zuby zapadnou na vnitřní článek, tak mi měrka propadne na druhý zub a tak to je u všech článků. Vnější je jeden zub a vnitřní dva. Je to normální a podle kterého poznám kdy měnit řetěz? Jezdím HG 53
kup si moji měrku a změříš vždycky stejný rozměr…kupkolo asi prodává lidovou tvořivost…
jo, to je ten problém, kdy širší článek má nýty napevno a užší článekčepy volně na novém řetězu, aby se to všechno pohybovalo…po nýtech a čepech. Časem se udělají pracovní vůle tak, že je to pak všechno stejné…zkus změřit podle své metody řetěz, co jde do kytek a dáš mi za pravdu…
teď sem to měřil na mrtvém řetězu, a opravdu to tak je:-), ten chlapec má pravdu :-)
Z toho tedy vyplývá, že můj řetěz už je po smrti? Má najeto 500 km a myslím že se svýma 80 kilama žádnej trhač řetězů nejsem.
pokud to maš na 2. zubu, tak je jeste dobrý, až měrka zapadne uplně, tak je špatný
a moc se nediv, já, se svíma 55kilama zničil řetěz po necelých 300km
Ok budu brát jako mez tam kde propadne měrka dřív úplně na těch volnějších (sudých nebo lichých jak se to veme) článcích jak jsem psal výše.
No já bych se celkem divil. Na kolo jsem se vrátil po 10 letech jiných sportů a tak těch prvních 300km v nohou síla nebyla žádná, až teď začínám pociťovat sílu a lehkost šlapání i do kopců, které miluju. 20 km od baráku (450 m n.m.) mám vchol Čerchova necelých 1050 m n.m. a všude okolo taky samé kopce, tak počítám do budoucna, že se s měrkou a kurýrem od PPL budu vídat dost často.
na Campu dám zase jenom campa řetěz…a žádný problém nemám…
kdyz na to prijde nekde sem tu cetl ze shimanacky retez ma novy 132.0 koupil sem si ted na kupkolo tri HG73 a jenom tak ze srandy sem si je premeril mely 132.3 – 4 ta nevim co si o tom mam myslet to je jak kdyby mel uz pul zivota za sebou..... Znamy ma na C9 tenhle rozmer po 2000Km
je to tak, já to tak mám aji u sramu
Přečti si historii. U Shimana běžné, Campa má nová kolem 133.0 Proto se musí měnit dřív než Shimano (prý kolem 132.6 – nemám vyzkoušeno), aby sedla na převodníky a kazetu.
Kurnik, mělo tam být 132.0
To si nemyslím, právě Campa má nová kolem těch 132, Shimana mají cca 132,2 – 132,3mm
jo, jinak by campy nestály tis. Kč a shimana 200Kč.. Je to o výrobních tolerancích a know-how výroby řetězu…a převodníků, či pastorků…Shimano pastorky mají jinou korekci rozměru, než u Campy, tak na to musejí být i volnější řetězy. Pokud vím, tak Campa pro biky žádný řetěz zatím nevyrobila a na silnici jsou poněkud jiné podmínky, než v moři bláta… a vo tom to je pánové…nebo si někdo myslí, že každá firma si mirnix-stírnix vyrábí svoje řetězy na své komponenty jenom pro srandu králíkům??? vyrábí je proto, že jiný řetěz tam nebude fachat…ale to musí každý pak pochopit už sám až zjistí, že mu to žere řetězy, nebo pastorky…či peníze…
a stále kvoká, stále kvoká…
je zvláštní, že X lidí z b-f na biku C9 vozí a chodí jim naprosto skvěle i s kazetou a převodníky od Shimano/SRAM.
už na cyklodiskuzi jsem po tobě chtěl reálný důkaz nekompatibility mezi shimanem a řetězem campa, který jsi nikdy nedodal. myslíš, že ten důkaz předložíš tady?
To máš těžké. Sice jsem mu někde psal, že strojař nestrojaři některé veci nevysvětlí, ale teď vidím, že jsem se zastával možná nepravého. Každé řetězové kolo je schopné pracovat s řetezy o určité rozteči článků v rozmezí -x až + x. Campa prostě jen využívá té nejmenší tolerované rozteče článků nic víc nic míň. Další věcí je, že každý zub má určitý náběhový a výběhový úhel a to nemluvím ještě o tvaru zubů pro usnadnění řazení a o tom, že tyto úhly se liší i u jednotlivých převodníků. S campou je to stejná fikce jako to, že čtyřhran campa má jiné úhly než shimano, neno že rychlospojka sram nepasuje na shimano a další legendy. Je jen delší a tak je i použitelný. Je ale pravdou, že sám osobně nechápu používání campy a ani její glorifikaci, ale to je spíš můj problém.
já osobně jsem spokojen jak s C9 na biku, tak i s C10 chorus na silničce (na obojím mám shimano) – na cesťáku mi to dokonce líp řadí na převodníkách než originál řetězy shimano (ultegra i dura)
problém opravdu vidím v tom, že cyklotech šíří naprosto nepravdivé informace a není schopen svá tvrzení jednoduše dokázat. já teda nejsem strojař, takže vycházím pouze ze svých pozorování reálného chování zmíněných kombinací.
pokud ti postačí, že c10 na shim 9 má opravdu jinou šířku, tak snad uznáš, že to kompatibilní asi těžko bude…jedná se o pár 0,1mm, ale vo tom to fakt je…ale na to bys měl přijít i sám bez technického vzdělání a ne chtít po mně důkazy…
Proto se taky na Shimano devítikolečko dává C9 a ne C10 a „vo tom to fakt je“.
Do diskuze bych se jinak nezapojoval, ale opravdu mám i vyzkoušený, že C9 na XT sadě fukguje bez problémů, stejně jako hromada lidí tady (jimž tímto děkuju ta ten nápad, mě samotnýho by nikdy nenapadlo nacpat na to Campagnolo řetěz.).
já ho používám na devítikolu BBB a taky jsem spokojený, stejně dobře bude fungovat na jakékoliv nové kazetě včetně osmikol
Když už se tu řeší ta C9… Přeměřil jsem svoji, má 133.0 mm → nutná výměna. Sedne si nová C9 nebo koupit obyčejný HG-73?
Na tohle si bude obtížně sedat i Shimano, natož Campa ;-)
Takže risknu a koupím HG-73. Pokud nesedne, vrátím zpátky C9 a budu jezdit až do mrtva všeho :-D
No, asi tak nějak, jen na ten risk by stačila HG53 ;-)
jj, máš dobrej nápad. Lowendový typy (Sram i Sh) mají největší počáteční délku, takže si sednou na omačkanou kazetu. Ale v tomhle jeho případě by tam měl nechat C9. Totiž… s HG53 ujede ještě maximálně 3Mm než bude mít úplně očesaný zuby, zatímco na starou C9 by mohl ještě natočit dvakrát tolik. Budeji potřeba ji ale pořádně vyčistit, hlavně vevnitř!!!
já myslel, že ti více sluší diskutovat na cyklodiskusi, než tady…zkus se zajímat třeba o to, jestli výkonný technický ředitel u Campy snad pochybuje o kompatibilitě Shimana s Campou a pošle tě někam hodně do…a vo tom to celé je snad…
Pokud ještě i sám uznáváš, že nejsi odborník, tak to je snad jediná pravda na tvé straně…a pak kdo tu stále kvoká jsi ty z nepodařené diskuse…jinak je mi celkem jedno jestli jezdíš na svým kole mix deseti výrobců…já zastávám názor, že 90% problémů vzniká z nekompatibility dílů mezi sebou…nebo jsi dělal 20let ve vývojovém středisku u Campy??? že to tak přesně znáš??? pokud se ti zdá, že líp řadíš na campa řetězu, tak ti mohu zase sdělit, že to lepší řazení, tě zase stojí více peněz za rychlejc vojeté zuby na kazetě a převodnících. Mohu zase podotknout, že campa žádné řetězy na biky dosud nevyrobila ani v počtu jednoho kusu.
kvok
konečně od tebe ta správná odpověď …ale takto na cyklodiskusi dokážou kvokat všichni, co nic nikdy neviděli…ale zde je forum…sorry.
kvok
Já se teda taky přidám.Měl jsem najeto na řetězu SRAM PC971a kazetě SRAM PG970 1300 km, na měrce na třetím zubu, tam jsem ho vyměnil za stejný nový a teď mi na kazetě při záběru tak střílí, že nejsem schopen vyjet i do menšího kopce.Připadne Vám to normální? Sedne si to? Za jak dlouho?
kolik km jsi na tom novym řetězu najel?
záleží kdo tu měrku vyrobil…já určitě ne…když tam moje logo není vyraženo…normálně bych chtěl po prodejci náhradu za řetěz, kazetu i převodníky a hnal bych to až do Stroussburgu…neboť ti prodal plagiát, který asi nic neměří…KWOK…
Mám plagiástál a používám ho už 3 roky bez jediného problému. Ironií osudu jsem ho koupil též za 50,– Kč. O tom že používám plagiát jsem nevěděl a i dnes když to vím (jestli je to vůbec pravda neboť vychloubání na fóru neberu jako důkaz) je mi to putna protože jsem s ním spokojen :-)))))
taky záleží které pastorky ti střílí a jestli nebyly do kytek dříve, než jsi vyměnil řetěz…na to je zase jiná měrky na pastorky…pak bych radil vyměnit ty střílející pastorky za nové, protože ty z kytek se už nevzbudí i kdybys na nich nejezdil…to bys zase ty soudní tahanice asi projel ty sám…
takže bych to shrnul…měřte si řetězy i pastorky zároveň…a vo tom ta kompatibilita je…někdy je dobré změřit i měrkou převodníky a je to pak v cajku…a všechno…vyměníš sice řetěz v dobrém čase, ale mezi tím jsi vojel zuby jako svoji starou…
a jek se měří pastorky?
*jak
no úplně normálně…kup si na to kalibr asi tak za 2tis a můžeš měřit i kamošům jak jsou na tom s opotřebením…zase záleží jestli to bude kalibr z USA nebo někde odjinud…u nás to zatím nikdo nedoved vyrobit, ale já použiju nový řetěz, ten omotám kolem pastorku a zkusím jej natáhnout jedním směrem a pokud se pak čepy řetězu nevlezou před zub, který bude už za půlkou namotaného pastorku, je to na vyhození…ale jako amatér si na tom klidně můžeš jezdit i dál, akorát ti to bude pořád střílet i po rovině…klasika je, že kompatibilita je provedena tak, že řetěz sice vyhodíš jako natažený, ale pastorky, které k tomu řetězu jsou kompatibilní budou na nový řetěz ok…pokud kompatibilní nejsou a nebo jezdíš celý rok na 10kazetě jenom ten prostřední pastorek a nic jiného, tak vyměň zároveň s řetězem i ten pastorek a jseš spokojený…KWOK…nejlepší je, pokud vojedeš všechno rovnoměrně a nic se ti nebude hádat, že jsi něco vojel víc a něco pak míň…já se zásadně snažím vojed během roku všechno stejně…a když vojedu něco více, tak to musím pak zákonitě jako vojetý dát pryč…KWOK…
No jo, jenže to má problém… Když budu chtít „vojet“ všechny stejně a některá nebude chtít, tak to mám udělat jak? Když jí znásilnim, tak přece bude „vojetá“ víc, ne? :-)
Zda sa ze je kazeta uz po smrti, radsej ju vymen a usetris si nervy a mozno aj zdravie. Pre toto radsej pouzivam šubléru :-)
tak teď sis podepsal rozsudek smrti, kolega Mrňuštík ti politicky vysvětlí, že šuplera se nehodí ani na hnůj
:-DDD moze skusit :-D
nechcel by som ani tu jeho za 50,– ani nijaku inu ked aj aj za 50€ :-D ja budem radsej merat mojou milovanou sublerov dalsich 20 rokov, az dozijem :-D
asi tak..když se měří šuplerou má o tom řetězu člověk daleko lepší přehled…:-)
Tak. Měrka je jen pro ty, co neumí zacházet s šuplerou, nu ni, Mr. Sax? :-))
100 :-D
kvok :)
Mám dotaz, mám letošní MERIDU 300 D najeto 570 km větší terén – mám 100 kg a praskl mi řetěz, dnes spraven a zjištěno, že už je v háji a měrka tam zapadla celá – v servise. Musím tedy dát jiný, asi si koupím nýtovačku a budu ji vozit u sebe a řetězy si měnit sám. Teď zvažuji jaký řetěz????? uvažuji 53 nahradit 93. Co vy na to??? děkuji za reakce.
Teď jsem z měrek jelen. Mám tu samou co je úplně nahoře v odkaze z kupkola a teď jsem zkusil jinou, protože se mi nezdálo, že mi s tou první každej novej (HG53 i 73) řetěz zapadne hned na druhej zub. Dříve jsem řetězy měnil když propadla na předposlední, tedy nepropadla úplně a opřela se o poslední zoubek. Myslím, že jsem je měnil zbytečně brzy Vždy cca 1000km a 85% jezdím velkou.
Posuvkou (šuplerou) řetěz neměřím rád, protože mi vždy to ostří zaskakuje mezi články a pokaždé se dá jinak natočit.
Ta nová Bikehand je z 2× tak silného materiálu a myslím, že ta první je ohlá. Chtěl bych měřit tou Bikehand. Na které hodnotě s ní máte zkušenosti kdy měnit řetěz? Je tam 1.00 a .75 a předpokládám, že ta hodnota platí jakmile propadne do toho vybrání.
A co si tak šuplerou přeměřit ty měrky?
To myslím není moc reálné. Každá měří jinej počet článků a ta druhá se spíše o řetěz v jednom místě opírá jinak, než když je otočená.
mam taky tu druhou BikeHand a taky se priznavam jako nejvetsi lama ze s tím super vynalezem prostě měřit neumim a nevim co znamenají ty udaje 0,75 a 1,0 a kdy vlastne uz je retez na vymenu a kdy je ne. Šuplera je prostě šuplera, ale kdyby nás s tím někdo chtěl naučit bránit se nebudu. :-)
C9 se mění na 132.6 dle instalačního manuálu výrobce. Takže pokud chceš dodržovat doporučené výměny, tak zde je rozměr.
Já osobně jezdím MTB – něco mezi frekvenčním a silovým šlapáním a po 600km jsem na 132.1 Počítám, že budu měnit C9-ku po celkovém ujetí 1600km (nákupka byla 480kč, už nevím kde). Kamarád jezdí Shimano z důvodu lepšího řazení v bahně a mění každých 500km (závodník). Měřím zásadně elektronickou šuplerou.
Takže ono to cenově vyjde asi stejně, možná přejdu zase zpět na Shimano, uvidím.
Reagueš na 3 roky starou mrtvolu ;-)
Vždyť to je v pořádku ne? Tady každej kritizuje ,když si někdo nenajde věc která se tu už řešila, a když to někdo udělá, tak se ozve novej expert stím ze už je to starý :)
Já jen aby věděl, že se s tím psal zbytečně a že si to zakladatel pravděpodobně ani nepřečte a zároveň upozorňuju další, co by chtěli reagovat na zakladatele, že to je zbytečná práce, protože jsem to vyhrabal po 3 letech kvůli jinému problému.
Tak dnes mi došla ta měrka BIKEHAND YC503 … a taky moc nechápu jak s ní měřit… Přišel někdo na to ?
Mam jí vystavenou ve skřínce na nářadí – doposud jsem nepřišel na to jak s ní měřit. U nového řetězu mi ukazuje podobně co u jetého s 1500km :) takže digi šuplera to jistí.
I u řetězu co má 2500km a na šupleře 132,9 tam prostě nějak výrazně měrka nezapadne.
Já teď jedu jeden 73 řetěz a tipju že už má možná 4000km a čekám až propadne. Mám tam Alivio kazetu, tak to neřeším. Pak uvidím jak sedne novej řetěz na kazetu. Jinak beru ten údaj .75
Souhlasím.
Ahoj, mám také tuto měrku (nově). Použival jsem takovou oboustranou, kdy na jedné straně bylo 0.75 a na druhé 1 … Nepřišla mi mo OK a navíc v každém servise mají tuto, se 4 zoubky.
Co ty zoubky označují (opotřebení je mi jasné), ale spíše co by to mělo znamenat v mm?
Nebo je to jinak? Já abych se orientoval a věděl, kdy řetěz měnit ;), děkuji.
Předpokládám, že správný způsob měření je, že napnu řetěz a pak nechám měrku propadnout vlastní vahou (trošku jsem tu listoval a názory se různí).
Děkuji za ochotu nějaké dobré duši, která mi to osvětlí.
(šupleru nemám a neplánuji kupovat, protože kvalitní digi šuplera, která měří stále stejně nestojí bohužel pár korun …)
Hm, tak buď mám divnou měrku nebo byla divná šuplera – co jsem si půjčil, ale přemšřil jsem to a je to:
Má někdo možnost porovnat – zda to má takto být? Nebo jsem to někde pomotal a výsledek by měl být jiný, co nato příapdně „guru“ JdS, pokud zavítá?
Co chceš porovnávat? Jedině, že bys měl kvalitní měrku a někdo měl tu stejnou. Pak ti může říct, že to tak u téhle má být.
Jinak co měrka to jiné hodnoty. U méně kvalitních jsem měl v ruce dvě měrky od jednoho typu a byly od sebe posunuté o celý zoubek.
A dost často bývají po sudých desetinách (tedy všechny zuby o jednu desetinu méně).
Jinak měrkou stejně nikdy nezměříš jako šuplérou. I když máš měrku u které víš jak přesně má zuby, tak pořád to neřeší ty velké skoky.
U řetězu vždy na různých místech naměříš různé hodnoty a dle toho se pak rozhoduješ, zda už vyměnit.
Co je platné vědět, že měrka nikde nedá 3. zub (beru tu tvojí uvedenou), ale je to už někde kousek za 2. zubem? To je děsně zavádějící údaj a může to být už na výměnu a nebo taky klidně ještě dát dalších tisíc kilometrů.
Jeden z nejdůležitějších faktorů výdrže řetězu je, že si zjistíš, kdy přesně je nutné měnit, aby si další ještě sednul na kazetu. Tohle je individuální a často platí, že těm co vydrží řetěz výrazně déle, tak současně mohou nechávat i výměnu na později (větší protažení) a sedne jim další na kazetu.
A když tohle nevíš, tak můžeš dávat na řetěz daleko méně než by bylo bez problémů možné.
Někdo takhle musí měnit už na 132,8, někdo může na 132,9 a u někoho nevadí, že už na pár místech má 133.
Já třeba měním na 132,9 když už to je na většině míst řetězu. 133 už je pak u mě na hraně (nědky by si to sedlo, někdy ne).
Nejake takove shrnuti jsem potreboval. Hm, to vypada, ze si snad tu supleru koupim, ach jo :-(.
Kazdopadne diky moc, ze jsi mel ty nervy se mnou. Pro me to prinos ma.
Zdavim může mi to tady nekde stručně shrnout moc tomu nerozumim.Na kole sem najezdil asi 5tisíc nic nepřeskakuje a řadí normálně podle všeho bude ale řetěz 3× po smrti kazeta atd taky?!Kdyz koupim tu merku a zapadne do řetězu tak je KO?Nebo se to mam radši zmeřit?
Taky mám na tom najetu spoustu km, řadí pěkně, nepřeskakuje. Dojíždím sadu, takže dokud to pojede, nechám to tam. Na příští rok to budu měnit, jestli to vydrží :D
Jezdi dokud to půjde a až to nepůjde, tak vyměň řetěz i kazetu najednou. A možná i převodníky vpředu, jestli to na nich bude zlobit.
myslis, ze to jeste po tech dvou letech stale ojizdi? ;-)
Nekoukal jsem na datum! … ale možná že stále ano ;-)
koupil sem merku nize. Jak na ni poznam, ze je vse ok nebo spatne, kdyz tam nejsou na konci zuby?
Nejsem si jistý, ale myslím že když zapadne, je řetěz na výměnu. Ale fakt nevím určitě, používám posuvku.
taky si myslim, ze to je jak rikas…
nejspis to bude popsane v navodu vyrobce…
merky ukazuji vetsinou 75% a 100% opotrebeni, pokud ma jednu polohu, bude to 100
A nechces mu postnout odkaz, at to chudak nemusi tukat do googlu?
vzhledem k Tvemu veku bych cekal smyslu plnejsi komentar a vzhledem k tomu stejnemu myslim, ze s googlem a podobnyma vecma to zvladnu o neco lepe -;)
Tak proč sis nevygooglil tohle?
Soude podle tveho dotazu mi to tak neprijde.