Zdravím bajkery, prosím vysvětlí mi tu někdo jaký je rozdíl mezi řetězy HG53 a HG 73? Děkuji
Zdravím bajkery, prosím vysvětlí mi tu někdo jaký je rozdíl mezi řetězy HG53 a HG 73? Děkuji
asi 70,–Kc jinak je to to samy, akorat LX se vic sukuje…
Na 73 su vonkajsie clanky barvene na sede, ale hrdze to vobec nebrani, 73 by mal viac vydrzat ale extremny rozdiel tam asi neni
takový že 73 mi vydržel 1/3 toho co 53
Tak s výdrží mám zkušenost opačnou. Ale ono to přesně srovnat asi nejde. Není to jen o počtu km, dost záleží, jaký ten řetěz dostal záhul (bahno, nešetrné řazení při závodě atd.).
Jezdil jsem oba řetězy a 73 mi vydržela o nějaký ten kilák víc, ale není to pravidlem.
Kecám, 53 jsem měl jednou v životě a vydržel naprosté ho.no, konkrétně asi 500km. Jezdím 73 a 93. Druhý jmenovaný mě vydrží o trochu víc než 73.
Nevim jaky je mezi nima rozdil, ale mam zkusenost ze 53 nic nevydrzi 400–500 km. 73 vydrzi o neco vic, ale vsechny co jsem mel strasne sukovaly. Co jsem sehnal 93 pod 500,– jezdim 93 a nemam problem. Vydrzi a nesukuje.
Co máte pořád s tím sukováním? Třeba se naučit řadit:-))) a když nevidím důvod proč by se zrovna 73 měla sukovat víc…
Souhlasím s Mechanikem sukování způsobuje stav kola a styl jízdy než číslo řetězu!!!
Nesouhlasím, 73 se nová sukovala a neřadila na nové kazetě a talířu. pak se dvakrát trhla a šla do kytek. 53 najednou fugovala jako víno.
tak co mi doporučíš místo 73? Hned tu 93?
SRAM :-)
v čem je lepší Sram řetez?
ja nevim, hg73 mi vydrzel tak 2000 km, ted mam pc971 a uvidim. zatim je ok, zda se mi, ze mene rezne jak ta 73, funkcnost stejna. ten sram byl v dobe nakupu levnejsi.
Ty nové sramy prej nejsou tak dobré, jak bývaly třeba PC69…
Špatná odpověď :), správně je C9. Kvalita řetězů Shimana i Sramu šla za poslední roky dolů, Campa C9 je o fous lepší. Dobrý by měl být Rohloff, ale nevím, zda je běžně k sehnání a za jakou cenu.
přidáván se k pochvale C9
ale kdyz je c9 lepsi jen o fous, je taky drazsi jen o fous? nebo je dokonce levnejsi?
C9 je cenově srovnatelná s 93 (např. 550kč vs 529kč na Bagbike). Pokud je životnost 93 srovnatelná s 73 (těch jsem pár vozil ještě kdysi na 9kole a po 1000–1500km byly na třetím zubu měrky), oproti C9 se nevyplatí. Teď mám C9 na 8kole a po asi 1000km šla na první zub (Dafovi dokonce až po 3000km, viz např. zde www.bike-forum.cz/…1/forum.html#…).
Ja taky nevidim duvod :) ale proste to tak bylo. Byl to boj, menil jsem vsechno mozne ale s 93 uz ten problem nemam. Delaly to fakt jen 73.
Asi vadná série, teď už je to ok.
ano… Ja jsem nikdy se sukovanim nemel problem…
zajímavé :-) mám na 53 najeto přes 1000km a pořád drží, zítra zkusím měrku co ukáže :-)
HG53 mi na bajku vydržala niečo medzi 700 a 800km, odkedy vozím CN7701(XTR) nemám žiadny problém (naposledy 2500km) a to jej dávam niekedy pekne na prdel(naposledy zablátený Súlovský maratón) viď. moje foto
jo na tom som odrovnal mojho connexa:( ale len tym ze som ho dva dni neumyl a chytil hrdzu na tych medziclankoch.
a teď mě prosím vysvětlete ještě jednu věc. Všechny řetezy (53, 73, 93) jsou na 9 kolečko ale každý má jiný počet článů? :-O jak to?
53 – 114 článků 73 – 116 článků 93 – 112 článků
čerpám z www.bike-eshop.cz
Číslování řetězu udává kvalitu – čím vyšší číslo tím kvalitnější (a dražší). Co se týká počtu článků – každý typ řetězu se dá koupit v různých délkác – zpravidla od (tuším( 110 do 116 článků. Zrovna holt mají na skladě tyhle délky.
asi proto, že existují ruzna kola a ty maji ruznou delku zadni stavby a tomu musi odpovidat ruzna delka retezu. Na fullu mam o 2 cm delsi zadni stavbu nez jsem mel na HT, takze davam taky delsi retez.
Zkousela jsem HG53 i HG73. Oba mi vydrzely stejne kolem 2000km, tak nevidim duvod, proc kupovat ten drazsi… ;-)
Presne tak, na 53 najedu uplne stejne jak 73 takze radsi dve 53 jak jednu 73
Přesně tak. Už sem vyzkoušel po sobě SRAM (tuším 951), 73, Connex (nevíc typ, ale stál skoro 700). LX mi vydržlo asi 1800, pak ten SRAM 1000 !!!, slavnej Connex stejně tak!!! A to jezdím pořád stejně samozřejmě a čistím řetěz taky stejně. Taxem si řekl že zkusím HG53, budu ho teď sundávat po 1900. Pro mě teda při 290,– za 53 skoro na všech e-shopech už není co řešit.
Mě se 53 dvakrát roznýtovala, tak šla po 700km do kytek. Od tý doby vozim 73 a nejsou s tím problémy. Mně se nesukuje.
To asi nebyla chyba retezu, ale toho kdo to nytoval :-) Ja uz jsem tech 53 menil asi 10, jeste se me zadna neroznytovala…
Mali ste niekto problem pri nitovani hg73? Minuly tyzden saroztrhla, tak som vyhodil jeden clanok a znitoval. Pouzil som cap z retaze a roztrhla sa opet. Potom som sa nas.al a kupil v kamennom obchode zavadeci kolik za 1,30€!!! a vtedy sa to znitovalo uplne v pohode. Da sa to vobec znitovat so starym kolikom?
Na nytovani se uz nehraje, kupuj rychlospojky :)
ktore rychlospojky su ok na schimano retaze?
Na dvou HG73 jsem najezdil pres dva tisice km, ted jsem tam daval HG53 a jsem zvedavej na nejakej rozdil, ale necekam ho moc velkej. Novy HG53 obcas sukuje stejne jako druhy HG73 a neni to retezem ale prevodnikem.
C9 mi prijde na bajk trosku draha (cca 590,–), ale pujde na nej, az ji sjedu na silnicce.
FV
bral jsem HG73 v kamenném obchodě a málem jsem se vyvalil, cena 600,–Kč !
na netu jsem ho našel za 370,– no paráda
Nevidím rozdíl mezi hg53 a hg73 co se týče životnosti.Najíždím na nich v průměru 2500–3000km podle povrchu na mtb.Teď vozím spíš hg93 a je to skoro stejné.Mám za sebou 11 odjezděných sezon tj.cca 90000km.Nikdy jse mi nepodařilo roztrhnout řetěz,teda jen jednou a to jsem ho vědomě špatně snýtoval.Sukování mě většinou občas trápilo na sjetých převodnících.Dříve jsem vozil řetězy o sachsu(sramu)tj.pc41,48,51.Taky nějaké konexy,tam občas dělala problémy spojka.Teď už čtyři sezony vozím shimano řetězy se sram spojkou a asi u nich zůstanu.Možná ještě zkusím campu c9,ale až dám na bajka novou kazetu+placky.
A čím to mažeš? 3000 km se mě zdá už trochu dost. Kolik řetězů dáš na na 1 kazetu? Jezdíš to včechno v terénu nebo i na cestě?
Je to tak na půl v terénu a na půl na silnici.Mažu chainstarem.Peru tak třikrát za život řetězu.Jezdím stylem nový řetěz-nová kazeta a po cca 1500km dávám starou kazetu.Novou vozím xt a starou sram 9.0,ta už má chuderka asi 17000km. nesřílí to je to ok.Řetěz měním při 132,9mm na šupleře.Ta sram 9.0 mi začala dělat problémy při cca 12000km,tj.jak jsem dával asi pátý řetěz.Vážím 80kg,jezím s citem a ročně nějaký ten maraton.Na silničce mám hg93,po 1000 vyperu a namažu.Výsledek-5500km=132,6 na řetězu.
No,z netu jsem si objednaval veci na bika a nechal jsem si pribalit HG73 po 270 kč.Tak takhle by to slo.
Řetězy jsou konstrukčně stejné:
Sram nezinkuje, ale nikluje. Jinak je to se značením obdobné i sramu. Potom se ještě dělají s dutýma čepama, ale ty vydží mnohem míň a jsou strašně drahé, proti klasickým. Určené pro závody, kde honí každý gram.
Výdrž řetězu? Jednoznačně rozhodující faktory:
Z toho všeho vyplývá, že je úplně jedno jestli máte 53,73,93, protože nemůžou nikdy vydržet stejně. A to ani v případě stejných sérií jednoho typu.
Vše je na www.shimano.com Nebo aspoň to tam bylo minulý rok :-)
C 9 je super , sram se ještě dá , HG 53 i 73 maras
To jsem rád, že je z tvého příspěvku hned patrné, proč???
…asi proto, že to napsal, ne? :o) Jezdím SH 73 a 93 (byla nějaká dobrá cena, jezdil jsem 53 – nic se nesukovalo, všechno fungovalo. Jo a celý je to spojený spojkou od Conexu – BZ