Jaké jsou rozdíly v řetězech

66 nepřečtených
  • Vsara

    Mám trekové kolo. Řetěz Shimano HG53 07 (ten původní) Po zhruba 1500 km jsem na 75 % povoleného protažení řetězu. Zkoukla jsem vše, co jsem kde o řetězech našla, obtelefonovala několik servisů.

    Leč! Níkde se mi nedaří zjistit jaké jsou konkrétní rozdíly v řetězech. Jen že třeba HG73…HG93 je lepší a v jednom servicu (bikeranch) mi sdělili že je lehčí. … ale čím ? Má větší pevnost v tahu? Déle trvá, než se protahne? Lépe se řadí ? Má menší odpor při jízdě? …

    Má smysl uvažovat o koupi „lepšího“ řetězu, nebo mám koupit stejný jaký tam byl původně, protože je k těm kolečkům právě ten jeden nejvhodnější?

    0 0
    • MAJX  

      Koukal sem na bikestore,kde mají i váhy a na váhu sou stejný. Rozdíl je v povrchovce – 93jka je celá chromovaná?,53jka je „černá“ – funkčně sem nikdy žádnej velkej rozdíl nepocítil.

      0 0
    • Blade  

      HG93 byla jedinej řetěz, kterej sem nikdy nepřerval, je rozhodně kvalitněji nýtovaná, pokud to srovnám s SRAMem 951 který jezdím teď. Měl sem velkej problém HG93 roznýtovat, musel sem nýtovač upnout do svěráku a kličku chytit kombinačkama. Za to Sram se roznýtovává skoro sám. Jinak k výdrži. HG53 a 73 vydržely cca 2200km, Sramy 951 a 971 od 1500–1700, HG93 3500Km.

      0 0
    • cabbage  

      ten nejzásadnější je v ceně…

      z osobní zkušenosti nevidím rozdíl mezi HG53 a HG73, 93 sem nezkoušel.

      takže HG53 za 290kč nemá konkurenci.

      0 0
    • Mamut  

      Rozdiel medzi Sramackymi retazami je. TEstovane PC48, PC69 a PC971, co je nove oznacenie PC59. Takze vlastne postupka. PC69 vydrzi asi 2× tak dlho ako PC48, nez sa vytaha na rovnaku mieru. Jazdil som 3 retaze (2×PC48+2×PC69) a cyklil som ich, tak som to mohol velakrat posudit a overit.

      3×PC971 mam rok na novom biku a vydrzou je niekde v medzi nimi.

      0 0
      • bruco  

        „Jazdil som 3 retaze (2×PC48+2×PC69)“ … nech pocitam ako chcem, stale mi to vychadza na 4 retaze. :-)

        0 0
        • Mamut  

          2×PC48+1×PC69)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • marapara  

      Jezdím v podstatě jen Sram řetězy. Jezdil jsem PC59, PC69. PC 69 mi vydržel o nějakou tisícovku kilometrů víc, než 59, ale rozdíl v ceně byl skoro dvojnásobný. Teďkom jezdím PC 971, nástupce PC 59 a vydrží asi stejně jako 59, ale díky tvarování článků lépe řadí. Koupil jsem nového bika a na něm je HG 73, který chodí také velmi dobře. Najel jsem na něm cca 800 km a měrka je někde mezi prvním a místy zapadne až na druhý zoubek. Takže podobné jako u PC 59 nebo 971 Mám v zásobě ještě 3 řetězy PC 971, takže je budu jezdit i nadále. Jeden mi vydrží cca 3500 – 4000 km, ale to postupně měním 4 devítkové kazety. Jinak ten PC 69 mi vydržel asi 6000 km. Fakt jsem nechápal. Příští rok bych chtěl zkusit Campu C9. Četl jsem, že je to celkem nesmrtelný řetěz, který vydrží mnoho tisíc km i v náročných podmínkách, tak jsem zědavý.

      0 0
    • Matts.  

      HG 73 som mal ako nový s bikom, ako som vyskúšal Connex, tak už iné nekupujem. Je drahší, to je fakt, ale páči sa mi, že nemá tie vonkajšie brušká.Frézovaný je dovnútra, super radí. Pri dobrej údržbe v pohode dám 5000 km.

      0 0
    • Bulda  

      dokud jsem nezkusil C9, tak mi to prislo vsechno ± stejny, ted mi vsechno ostatni prijde na H… :)))

      0 0
      • Bulda  

        vsechno ostatni = Shimano, Connex, ČZ, KMC a bohuzel uz i Sram (za dob Sachsu to vydrzelo vic) to je asi vse, co jsem predtim jezdil

        0 0
      • Pijer  

        pod to se podepíšu :-) C9 má ale problém, že musí sednout. Už jsem od dost lidí slyšel, že jim střílí. Asi je to její o trochu menší roztečí.

        0 0
      • jecnak  

        jecnak

        0 0
      • brble  

        brble

        0 0
    • yoggi  

      sam som mal povodne HG 53 a vymenil som ho za HG73 a zistil som ze rozdiel nie je takmer ziadny a mozno by som si dovolil tvrdit ze ta HG 73 je o nieco menej vydrzi ako HG53. este zalezi aku mas kazetu ak mas nejake deore tak si myslim a aj moj predpoklad je ze tam ma byt retaz deore ale LX, retaze XT a XTR su uz moc tvrde a namiesto toho aby sa viacej nicila retaz sa nici kazeta tot moj nazor ale inak aj vyrobca doporucuje rovnake max o jednu triedu vyssie, ale kombinaciu deore a XTalebo XTR uz nie.

      0 0
    • JirkaT  

      C9 je super ale musí přjít na nové převody. Manželce jsem ho dal na nové kolo a já už mezitím 2× měnil. Chtěl bych ho taky současně s plánovanou výměnou všech převodů – plánuji kliky Shimano LX. Mám ale informaci, že borci od Shimana na to přišli a mírně upravili prostřední převodník aby se tam C9 nedával. Dělá prý teď neplechu i na nových převodnících. Ví o tom někdo něco ? Jaké převody dát, aby tam C9 mohl ?

      0 0
      • ememem  

        ja som pred dvoma-troma mesiacmi kupil C9, na povodnej jazdnej kazete a strednej pile to islo pretocit rukou. dal som novu xt kazetu a deore pilu (to xt hlinikove blato fakt nic nevydrzi) chvilu to chcelo sadnut ako vzdy po vymene ale inak no problem. ktorych modelov resp. odkedy by sa tato „uprava“ zo strany shimana mala dotykat? pytam sa lebo aj manzelka musi menit retaz a kazetu a zrejme dojde aj na pilu. odkial mas tu informaciu? moc sa mi to nezda lebo by logicky asi museli upravit aj vlastne retaze resp. by mozno nastal problem s kompatibilitou aj inych vyrobcov ale uplne to nevylucujem.nakolko je informacia hodnoverna?

        0 0
        • JirkaT  

          Mám to od svého servismana. Dost mu věřím. Říkal, že ještě vloni to v pohodě dávali a nedávno s novými dodávkami Shimano už to byl problém. Byl bych rád kdyby to nebyla pravda. Nejde mu o kšeft. Bral jsem a beru od něho. Nevím kde to ještě ověřit. Proto se ptám tady. S jakejma převodama za rozumnou cenu jde C9 dohromady ? Mám ověřeno, že C9 je kvalita za dobrou cenu.

          0 0
          • ememem  

            ja to mam na standartnej xt kazete 11–32 a standartnych xt prevodnikoch 22–32–44. (stredny je teraz deore inac tvarovo absolutne totozny s xt). vpredu uplne no problem, vzadu to potrebovalo trocha sadnut. inac medzi nami – neviem sice kolko stoji u vas c9 ale ked som pozrel jak pisal mlok na www.kupkolo.cz/…tezy_40/Akce mam sto chuti si to kupit, aj s kurzom a postovnym do zahranicia to vyjde tak 520 skk na retaz. bych sa na cele experimentovanie s C9 vykaslal a na tvojom mieste asi tiez.

            0 0
      • PePu  

        Potvrzuji, že střední placka LX (kliky HT II) si s C9 nerozumí. Při silnějším záběru neudržela řetěz. Proto jsem vyměnil na klikách jen kritický převodník (za Middleburn). 44z ani 22z nedělají neplechu. S C9 by neměl být problém na non-Shimano převodnících (FSA, RF,…).

        0 0
        • maxtor  

          Jo jo, naprosto stejná zkušenost. Prostřední placka Shimano a C9 si prostě nerozumí. Díky tomu se mi jedna cé dévítka válí doma – má najeto asi 20 km…

          0 0
        • jecnak  

          Ktery rocnik? 2007 uplne v pohode.

          0 0
          • PePu  

            Asi také 2007 (viz bike Lapierre v profilu). Ale už jsem tu kdysi četl, že někdo koupil dvoje nové LX kliky (ročník netuším) a na jedněch C9 OK, na druhých řetěz nedržel.

            0 0
      • climaxx  

        zdarec. vyměnil jsem kliky LX, kazetu, a přehazku LX. řetěz C9, nový, na pprostředním převodníku střílel tak, že se vůbec nedalo jet. dal jsem HG 73 a je to v pohodě. předtím jsem jezdil taky HG 73 ,2000km. C9 jsem chtěl, že prý vydrží ,ale nešlo to.

        0 0
        • PePu  

          V tom případě bych raději vyměnil jen střední převodník, C9 za to stojí.

          0 0
          • JirkaT  

            že za to C9 stojí si myslím taky. Potřebuji vyměnit převodníky i s klikama. Tak dočeho jít? Rozumnou investici, i s se zadní kazetou bych nechtěl jít přes 5.000,– Koupit Shimano a měnit prostřední jsou trochu vyhozené peníze.

            0 0
            • PePu  

              Na Truvativ Stylo XR (sériově na Epicu) jsem něměl s C9 problémy. Jak jsem již uvedl, kup si klidně jakékoliv ne-Shimano ve tvé cenové hladině. Případně i uvedené LX s výměnou převodníku (±cca 1000Kč navíc), jestliže to nepůjde. Možná bych jen doporučil tvrdší kazetu (XT), i když LX bude pravděpodobně dostačující (nemám zkušenost).

              0 0
      • slou  

        Jezdím C9 na klikách Shimano XT FC-M770 … sice zatím jen cca 300km, kazeta je tam Sram PG-990 a nevšiml jsem si že by mi na střední placce dělala neplechu. Uvidím co udělá druhá C9.

        0 0
      • JirkaT  

        Tak nějak jak píšou ostatní mám info z mého servisu. Od Shimana to byl určitě úmysl, protože loňská výroba to nedělala. Stačilo když bylo vše nové. Na kole mé vlastní manželky :-) s tím ještě nebyl nejmenší problém.

        0 0
    • ememem  

      podla mna rozdiely su znacne. akurat len tak na okraj sa mi zda ze tu niektori porovnavaju hrusky z jablkami. retaze PC 48,58, 68 su pokial viem osmickove teda hrubsie ako PC 951, 971, 991 tede je zrejme ze asi vydrzia viac. nic to nemeni na fakte ze retaze sram su podla mojich skusenosti mega bullshit. boli dobre ked este boli sachs vtedy vydrzali naozaj viac ako cenovo porovnatelne shimano. odkedy su sram tak je to nebesky scheissdrek. (napr.www.bike-forum.cz/…5/forum.html#… )je fakt ze vazim 90 kg ale manzelka 50 a uplne novu osmickovu PC 68 odpalila na jednom blatovom maratone. terajsie shimana su podla mna urcite kvalitnejsie ako sram a ak ti to finacie dovolia bral bych xt (hg 93). jej zivotnost je podla mojich skusenosti vyssia ako hg 73 a nizsie. vo funkcnosti nejaky podstatny rozdiel podla mna nie je. teraz mam C9, vyzera ze je to asi fakt najtvrdsia retaz (cenovo asi tolko co xt), spociatku sa mi zdalo ze trocha horsie radi ale uz je to prec (alebo som si zvykol…). ale ked som ju nasadil musel som dat novu kazetu aj pilu, strielala. o tom tu najdes dost, pozri historiu. na vsetky ostatne znacky asi radsej zabudni.

      0 0
      • MlokCZ  

        Cena C9 je výrazně vyšší než HG93. HG93 jsem naposledy kupoval za 410Kč/kus a pořád je za tu cenu na kupkolo mají. Za takovou cenu jsem C9 nikde neviděl.

        0 0
        • ememem  

          to vies tie ceny hlavne spotrebakov ktore „idu“ u vas a u nas je niekedy fakt taky rozdiel ze nechapem. u nas xt aj c9 +/- 1000 SKK.

          0 0
    • McBlacky  

      jsou řetezy a pak je C9 – nedávno jsme si s Buldou říkali že se jim snad ani nevyplatí to vyrábět:)

      mám na něm tak 1800km závodních + cca 200 nezávodních a měrka zapadne jeden zub. Neuvěřitelný. kliky a kazeta XT

      ted dám preventivně novou, a pak je dojezdím na druhý rotaci nebo na jiných kolech

      0 0
    • ropman  

      od začátku roku jsem na nových Alivio klikách (IG chain only) měl 2 řetězy SRAM PC48, co jsem shodil plastový kryt převodníků, pravidelně mi padal řetěz při řazení na velkou placku. Myslím že PC48 nemá tvary a náběhy s kterýma počítá tvarování na převodnících a tak „je poslán“ tímto tvarováním převodníků moc tvrdě ven. Prostě pokud jsem si nedal bacha tak mi na 50% spadl a naskočil zpět při další otočce. Po nasazení IG51 už se to nestává, takže na Shimana (minimálně převodníky) nejlíp shimana. Přesmyk mám STX-RC.

      0 0
      • Mamut  

        Este pred par rokmi platilo, ze Sh. IG* bolo stranovo ohybnejsie ako Sramacke retaze. Co by mohlo byt pricinou tohoto chovania. ako je to dnes neviem. Uz dlho som nemal Sh. retaz v ruke. Danou za tu ohybnost byvala mensia zivotnost.

        0 0
        • jecnak  

          IG51 se taky velmi snadno trhala.

          0 0
        • ropman  

          jj, to je další důvod, ten sram se nezvládne ohnout aby do něj zapadnul zub velké placky a je vytlačen až za ni. Možná by pomohl užší přesmyk, který by ho podržel

          0 0
      • -Alan-  

        Měnil jsem letos starý IG za Sram na starých Shimano klikách z 90. let (IG only) a sedlo si to v pohodě. Na STX raménku ještě i původní rolničky, i když byl IG řetěz na tom celou dobu od koupě. Výdrž záleží na podmínkách a stylu ježdění, kompatibilita je asi jiná věc. Loni řetěz KMC vydržel přes 3000 bez problémů s řazením, i když kazeta byla totálně na vyhození a řetěz vytahanej už po 1600km. Letos na nové kazetě stejných převodnících (Truvativ) točím 3×971, takže při najetých kilometrech o jejich výdrži moc neřeknu. Po každé výměně řetězu mám ale pocit, že je to šlapání nějak účinnější. A to i teď, když jsem tam zas dal ten první. Takže pro mě všechny řetězy bez problémů, ale nevydrží věčně. Až se budou měnit převodníky, tak zkusím C9.

        0 0
        • Vsara  

          V několika diskusích zde jsem si všimla, že řetězy točíte. .. Asi že je měníte a vracíte zpět ty samé …

          Účel ?????

          Přemýšleje nad tím usuzuji, že jde o to aby na nových kolečkách byly novější řetězy … a postupně jak stárnou (protahují se ty řetězy) a opotřebovávají se i kola … máte na zhruba stejně opotřebených řetězkách stejně opotřebené řetězy. ...... Je to tak ??? A … jaký je poměr opotřebení řetězů a opotřebení řetezek. … Tři řetězy na řetězku (přesneji kazetu .. nebo převodník)????

          Nebo je účel úplně jiný ?

          0 0
          • Mamut  

            Ja tocim 3 retaze. Ucel je to co si popisal a zaroven rychla vymena retaze za namazanu a cistu a menej caste pranie retaze. Pretoze periem vo flaske az vtedy, ked sa ich nazbiera viac. Potom namazem a odlozim. A az potrebujem cistu retaz, tak nemusim prat iba vymenim spinavu za cistu.

            0 0
            • ememem  

              „jde o to aby na nových kolečkách byly novější řetězy … a postupně jak stárnou (protahují se ty řetězy) a opotřebovávají se i kola … máte na zhruba stejně opotřebených řetězkách stejně opotřebené řetězy.“ – „Ucel je to co si popisal“ – tak to bych si nebol az taky isty, skor by som povedal ze kazeta sa opotrebuva resp. obrusuje rovnomernejsie kedze kazda retaz je ina a tym padom sa definitivne dobrusi neskor ako jednostrannym namahanim. kazeta toho vacsinou vyrzi viac a vyhadzuju sa retaze. ak by si na takto jazdenu staru kazetu dal novu retaz aj by to mohlo fungovat takze doba uzivania komponentov voci sebe az taku rolu nehra. podobne to robia drevorubaci aby nenicili ten hnaci mechanizmus na pilach.

              0 0
    • fcelak.majak  

      Jak tak překvapeně čtu, tak nabývám dojmu, že řetěz by mě „dát“ minimálně 1.000km. S politováním musím konstatovat, že mám v červnu kupovaný nový stroj závodní řady nejmenované značky (HT), osazený Shimanem 73-kou a při stávajícím nájezdu cca 770km je zralý na výměnu – měrka propadne téměř totálně. Jsem toho názoru, že vše je dáno individuálním přístupem, způsobem šlapání (frekvěnční/švi­hové), „rvaním“ v kopci, atd. Mám osazeno všechno kompletně SHI, nejníž LX. Na doporučení půjdu o řadu řetězu výš (93), zůstanu ale u SHI, už z toho titulu, že předpokládám/o­čekávám navzájem kompatibilní a snadno si „sednoucí“ produkci. Ctím ale zásadu – každému co jeho jest, kolik hlav, tolik názorů. Yarda.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Jak tak překvapeně čtu, tak nabývám dojmu, že řetěz by mě „dát“ minimálně 1.000km. S politováním musím konstatovat, že mám v červnu kupovaný nový stroj závodní řady nejmenované značky (HT), osazený Shimanem 73-kou a při stávajícím nájezdu cca 770km je zralý na výměnu – měrka propadne téměř totálně. Jsem toho názoru, že vše je dáno individuálním přístupem, způsobem šlapání (frekvenční/švi­hové), „rvaním“ v kopci, atd. Mám osazeno všechno kompletně SHI, nejníž LX. Na doporučení půjdu o řadu řetězu výš (93), zůstanu ale u SHI, už z toho titulu, že předpokládám/o­čekávám navzájem kompatibilní a snadno si „sednoucí“ produkci. Ctím ale zásadu – každému co jeho jest, kolik hlav, tolik názorů. Yarda.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Jak tak překvapeně čtu, tak nabývám dojmu, že řetěz by mě „dát“ minimálně 1.000km. S politováním musím konstatovat, že mám v červnu kupovaný nový stroj závodní řady nejmenované značky (HT), osazený Shimanem 73-kou a při stávajícím nájezdu cca 770km je zralý na výměnu – měrka propadne téměř totálně. Jsem toho názoru, že vše je dáno individuálním přístupem, způsobem šlapání (frekvenční/švi­hové), „rvaním“ v kopci, atd. Mám osazeno všechno kompletně SHI, nejníž LX. Na doporučení půjdu o řadu řetězu výš (93), zůstanu ale u SHI, už z toho titulu, že předpokládám/o­čekávám navzájem kompatibilní a snadno si „sednoucí“ produkci. Ctím ale zásadu – každému co jeho jest, kolik hlav, tolik názorů. Yarda.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Jak tak překvapeně čtu, tak nabývám dojmu, že řetěz by mě „dát“ minimálně 1.000km. S politováním musím konstatovat, že mám v červnu kupovaný nový stroj závodní řady nejmenované značky (HT), osazený Shimanem 73-kou a při stávajícím nájezdu cca 770km je zralý na výměnu – měrka propadne téměř totálně. Jsem toho názoru, že vše je dáno individuálním přístupem, způsobem šlapání (frekvenční/švi­hové), „rvaním“ v kopci, atd. Mám osazeno všechno kompletně SHI, nejníž LX. Na doporučení půjdu o řadu řetězu výš (93), zůstanu ale u SHI, už z toho titulu, že předpokládám/o­čekávám navzájem kompatibilní a snadno si „sednoucí“ produkci. Ctím ale zásadu – každému co jeho jest, kolik hlav, tolik názorů. Yarda.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Omlouvám se všem za opakování, nějak jsem si neporozuměl s netem, pardon všem. Yarda.

      0 0
    • The_Trooper  

      Chci koupit nový řetěz, ted mám řetěz HG-53 kazeta i kliky Deore. Z mého úsudku uvažuji o shimanech HG-53 200Kč, HG-73 280Kč, HG-93 380Kč. Pročetl jsme forum mezi HG-53/73 ve vydrži není skoro žádný rozdíl. HG-93 je prý po chromovaná, má o chlup delší výdž. Ale někde jsem četl že je doporučené (od výrobce SHIMANO) použít řetěz stejný nebo o řád výšší něž jsou kazety a kliky, tzn. v mém případě max. HG-73(LX). Je to dopravdy tak limitující podmínka, nebo můžu s klidem vzít HG-93? :)

      0 0
      • siafu  

        fakt nevím, proč by měl bejt zrovna řetěz o řád vyšší než jsou kazety a kliky – toto pochopím třeba u řazení, ale u řetězu mi to hlava nebere… kupuju řetězy tak v ceně kolem 350 Kč, 400 Kč už by za řetěz člověk nedal

        0 0
    • Krutor  

      Čtu tady ty rozbory řetězů – zajímavý … Tak přidám svůj názor. Od dob co koupíš šimaňáckej řetěz Deore (HG53) na netu z 200,– i míň, nejezdím už nic jinýho. Nejezdím moc silově, takže přetrhnout rětěz se mi povedlo v životě jen jednou (a to už měl svoje za sebou). Ale řetěz je pro to nejspotřebnější zboží na biku, který navíc ovlivňuje minimálně jízdu. V průměru na řetězu najedu 1500 km a jde do kytek, preventivně. A hlavně – rozdíl mezi HG93 a HG 53 byl v mém případě zanedbatelný – cca 200 km. Podobný platí o SRAMech a Connexu. Prostě jsem přestal zkoušet řetězy co vydrží a točím jen HG53.

      0 0
      • Luka  

        Prostě jsem přestal zkoušet řetězy co vydrží a točím jen HG53. … 

        tak tak, taky jsem skoncila u jednoho typu. 971 za ccz 300,– a vydrzi ke 2000km je pro me idealni :)

        0 0
    • mastihuba  

      C9 3500km druhej zub měrky. Nechápu nic. 951 jsem včil vyhodil po 350km.

      0 0
    • winter78  

      Poradťe mi ;-): Kúpil som nový rám s dlhšou zadnou stavbou a tak potrebujem predåžiť reťaz. Mám tam takmer novú HG-73. Našiel som doma 4 články reťaze SRAM PC 870, ktoré mi ostali pri predošlom skracovaní tiež úplne novej reťaze na inom biku. Mohol by som preto tieto reťaze znitovať dokopy ?? Shimano HG-73 a 4 články SRAM PC-870 ??? Trochu som to pomeral a vypadá to že rozmery článkov sú zhodné (však zhodné by vlastne mali byť, veď sú robené na rovnaké použitie). Či nie ???

      0 0
      • Singlespeed  

        Normálně to snýtuj, pasuje to. Já běžný řetěz nekupuju skoro vůbec. Vysockuju z odpadu v servisech v našem městě zbytky různých řetězů, všechno to snýtuju dohromady a jezdím. Při nájezdu kolem 2000km/měs se to jeví jako vcelku efektivní řešení :-)

        0 0
        • winter78  

          Výborne, výborne ;-))). Veď tam bude aj rýchlospojka Sram, takže ak by to robilo problémy, tak tie články rýchlo nájdem a prípadne vyhodím. Ale bolo by zbytočné kupovať novú reťaz len kôli pár cm .

          0 0
        • Singlespeed  

          I když, teď vidím, že SRAM 870 je na 8-rychlostí. Tak to možná pasovat nebude. Kdyby nepasovalo, tak ti dají pár devítkových článků v servise, válí se jim tam toho mraky.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.