V čem jsou lepší a v čem horší? Dík za vaše názory.. celkem mě to zajíma, jelikož o tom nevím vůbec nic. :-)
V čem jsou lepší a v čem horší? Dík za vaše názory.. celkem mě to zajíma, jelikož o tom nevím vůbec nic. :-)
Prosím použij historii pro hledání. Tolik temat několikrát
Je to vyborna vec pro zavodniky kvuli defektum. Nenarocny, nebo mene zrucny uzivatel na ne bude nadavat kvuli slozitejsi montazi a oprave defektu. Pokud budu mluvit za sebe nedam na bezdusovky dopustit tech par nevyhod bohate vyvazi jejich robusnost, a minimalni moznost procvaknuti. S s malym defektem se da i dokoncit zavod bez zastavovani. Navic tyto vlastnost jeste umocnis pouzivanim latexu neco jako Slime, nebo No tube. Pak je ta guma temer nepichnutelna.
Přesně tak.Dodám jen že dle testů líp odvalují než pláště s duší.Manipulace není o moc složitější – je to zvyk -používám již 4 sezony bez větších problémů. Velmi zajímavý je systém NoTubes www.notubes.com
Ještě musím dodat jedno mínus cca 200–250 g.nárůst hmotnosti na jeden plášť (stejný výrobce a vzorek) A i ráfek je o něco těžší než klasický!!!
až na CROSSMAX :)
Jak to myslíš? Pokud by CrossMaxy nebyli UST tak jsou o cca 150 gr. lehčí srovnej si váhu ráfků od Mavicu
No to urcite ne. Mavic to nema dobry. Pac jednak je rafek docela tezky (ve srovnani s klasikou) ale hlavne je potreba pripocist nastavce na niple coz je tak 50–70g navic. Ale jinak dobry. Treba ty nejvyssi kola od Shimana jsou lehci u rafku a vubec. Ale zas co vim, je s tim docela problem , fuci. Pokud to neni vyrobni vada kusu.
V Crossmaxech zadne nastavce na niple nejsou ;)
Ale ano … jsou :)
Pokud to tedy nevyresili jinak. Jmenuje se to nevim jak FORE nipples ?
Niple jsou soucasti dratu a sroubuji se rovnou do rafku. Nastavce jsou jen u UST rafku co se prodavaj samostatne.
Aha! Tak to je to co jsem videl. No ale crossmax pouziva rafky co i normalne prodava, nebo jsou nejak specialni ? Hm. Tak sorry, za mystifikaci.
Jsou CrosMax SL,XL a Enduro – ty poslední mají normální špice a to uchycení o kterém mluvíš.
Ajo. Tak dik za informaci.
Ty endura maji ocelove draty, ale nipl se taky sroubuje rovnou do rafku. Klasicky draty maji az ty levnejsi kola. Ty taky maji nejakou vlozku v rafku. Nastavce mely driv Crossrocky ted uz to nedelaj.
Ne do ráfku se šroubuje speciální nástavec, ve kterém je normílní nypl.
Tak se koukni na detail na strankach Mavicu. Je fakt ze na vlastni oci jsem to nevidel ale vypada to podle obrazku ze mam pravdu ja :)
Klidně se o vlašku vsadím, ale pravdu nemáš.
pravdu má Daf,ty kola mám
A už si je měnil špici?
jednu dotahoval.
Na CrossMaxex které mají Zicralové špice je to opravdu na nich a šroubuje se to přímo do ráfku. Jinak Váha ráfku CrossMax SL disk 420 g. Což není málo
Me to teda prijde hodne dobry, vzhledem k tomu ze rafek je sirsi i vyssi nez treba X517 ktrery vazi stejne. A ten ma navic odvrtanou vnitrni stenu kvuli niplum.
X517 vazi kolem 400g. Kermiacky asi o 10–15g vic.
No ale zrovna CrossMax SL je cenově trochu někde jinde. XL už je těžší a o endura už mají kolem 480 g. Včetně těch potvor na niply.
bavite se tu jeste porad o horskych kolech?:-).jestli je pro nekoho 420g na XC moc tak je zralej na chocholouska.
To jo ale zase si odecti hmotnost duse a pasky v rafku coz mas kolem 180g. Treba Hutcinson dela i plaste UST Light Python 620g coz je jen o 120g tezsi nez plastovej Airlight. Ovsem tyhle gumy jsou bez latexu temer nepouzitelny :(
Po měsíci a několika defektech – navíc jdou velice špatně zalepit , letěly …
Mam naprosto stejnou zkusenost :) Pouzitelne jsou jedine s nalitym latexem, jenze ja prohazuji plaste takze pro me to neni…
Normalni duse ma 130g a normalni pasek 10g.
Normalni duse ma podle me 180g. Vsechny pod 150 jsou problematicky. Aspon ja mam takovou zkusenost. A snazit se setrit gramy na kolech i kdyz jde o rotacni casti a tak bla bla… se casto nevyplati :)
Je to o technice jízdy píchneš nebo cvakneš cokoli. 120 gr. duše jsou v pohodě.
No, uplne to tak neni. Tenke duse nekdy maji problem sami se sebou. Ale obvykle jsou kvalitnejsi, tak ventilky a tak. Ale cca 120–130g, jo. Muze byt. Ale ta paska, tak treba tech 15g. Asi.
Hmmm. No podle mne ne. Tedy vozil jsem asi tyhle ~200g – nanic, spatna odolnost proti procvaknuti, ventily, nekvalitni ~180g – nic moc, casto problem s ventilem (nekvalitni) ~150g – dobry, nekdy ventil ~120–130~ – obvykle dobry, tady jsem byl asi nejvic spokojen ~100g – kdyz tak asi jedine schwalbe, ale uz nevyhody tenkych dusi, paska, a tak ~90g – uz spatna odolnost proci problemum s paskou a trnemi
ale imho normalni duse ma kolem tech 150–160g. Ale asi jak ktera. Nevim.
120 g. Latexová duše snese mnohem víc než normální 180 g. duše.
Ta moje ma 130g. Ale jsem ji zalepil normalnim lepenim, ale asi nedrzi to .. pousti :(
Michelin Aircomp Latex 1.75" – 2.1" má mít120g skutečnost je cca 126 g ale trochu to lítá kus od kusu. Latexové duše lehce pouští – to je jejich všeobecný problém
Asi jak 100g duse. Nic hroznyho. Ale asi taky podle vyrobcu. Jinak ta vaha lita , to je fakt. I 10g. Ale kaslat na 10g.
Ale normalni duse stoji 70kc a latexovka 250 ;) Nastesti s bezdusovkama tohle fakt resit nemusim a jsem rad. Ale jinak nedam dopustit na klasicke rubeny. Podle me se o dost zlepsily. Zadny boule, svy atd.
250 ? Hmm, kde jsou tak levny ? Sice jo, micheliny .. ty jsem nemel, pac jsem sehnal jenoms autoventilkem :(
Máš pravdu duše ne, já vozím na CrossMaxech SL klasické pláště + NoTubes slim cca 60 gr. a jsem uplně v pohodě. Bezdušový systém s normálníma pláštěma. Teď Schwalbe Racing Ralp cca 470g.
Jak se ti povedlo nafouknout dusovej plast v bezdusovem rafku bez duse? Prece nemohl byt uplne natesno v ton zlabku.
Mrkni tady www.notubes.com S tím nafouknutím je trochu problém potřebuješ rychlý vzduch. Takže buď kompresor na benzince apod. Nebo ručně a plášť musíš ručně natlačit k boku ráfku a pumpovat on už pak sedne. Případné drobné netěsnosti pak utěsní Slim. Kola neuchází chovají se jako bezdušové a úspora cca 200 až 300 gr. na jedno kolo podle plášťů
www.notubes.com/moviedemo.php Tohle mluví za vše
on taky racing Ralph docela v patce sedí. Skoro jako UST. :)
taky tak, uplne stejna kombinace:)
Jo, odvalovani je lepsi. Pac tam neni duse, ktera klade odpor. Ale latexova duse je uz mozna na urovni bezdusaku. Ale ma sve nedostatky.
začal jsem je jezdit mam na nich něco málo pod 1000 bez sebemenších problémů:-) jízdní vlastnosti se mi zdají obecně lepší, a hlavně jsou pohodlný:-)
da se nekde sehnat ta sada Notubes u nas ?? a jaka je cena ? diky
Max Cursor to sem vozí. www.maxcursor.cz Přímí link www.maxcursor.cz/index.php?…
Je tam ceník, komplet na dvě kola cca 1900Kč
Zkusil jsem prehustit bezdusovky na jeden nutne prevazne silnicni presun a cekal snizeni valiveho odporu jako u normalnich plastu.. Nic se nezmenilo, akurat zmizelo pohodli a stabilita, mimochodem odpor je i tak opravdu hodne nizky (mam Geaxy agro ale jezdil jsem i takovy extrem jako Kenda Klimax nebo Maxxis Flyweight, takze je s cim porovnavat). Snad to bude jinou konstrukci a chybejicim valivym odporem duse, kazdopadne je to zajimave zjisteni, ne? Takze jako vzdy vsemi deseti bezdusovky a docela jste me navnadili i na NoTubes+klasiku.. Uvidime po vyplate.
Počkej , co máš za ráfky?
Pokud máš UST kola vyjde to mnohem levněji
Jo? a co jako?
systém NoTube
tak to neni pravda, pokud pro tebe teda neni 110Kč za pásku neni hodně:)
Mluvím o bezdušovém sistemu z normálníma pneumatikama. Na to ti tato páska do ráfku stačit nebude. Vzduch ti bude utíkat bokem kolem ráfku.
vozím 2. rokem s tím zeleným slizem uvnitř a zatím /klepklep/ bez defektu, který by mi neumožnil dojet!
Nalij tam misto slizu NoTubes, je s nim mnohem lepsi prace, da se i prelit z plaste do plaste a nedela hrudky (teda aspon zatim). Diry lepi spolehlive. Jo a proti jinym je hodne levny.