Pláště na traily? A bezduše?

168 nepřečtených
  • Sháním dobré plaště, které budou dobře držet na trailech a při sjezdech z toho co sem zde načetl se nejvíce vyskytuje Schwalbe a nebo Maxxis, ale moc se v tom neorientuji.

    Dost jezdím i po aslfaltu jako přejezdy a výlety s kámoši, kteří traily nedávají, ale prioritní pro mě je, aby ty plástě byly super právě na trailech a sjezdech, jediné co tak abych je nějak rychle nesjížděl na tom asfaltu aby něco vydržely (rychlost, valivý odpor, hučení atd. to mě je jedno na asfaltu).

    Osobně jsem přemýšlel nad Schwalbe Hans Dampf, je to dobrá volba?

    A druhá otázka :-) Nasadit rovnou bezduše? Zatím se mě zdá, že s tím je dost starostí a je to dost i finančně nákladné. A co říkáte na tmel Finish Line, který prý nevysychá.

    Díky, že se podělíte o svoje zkušenosti a napášete mě nějaký typy na pláště atd.

    0 0
    • novas752  

      Takže chceš tak trošku utopickej plášť. :)

      Na Schwalbách ti brzo zmizí nějaká ta figura, možná i víc.

      Myslim že tady v tom vlákně najdeš názorů a hodnocení poměrně hodně.

      Osobně bycyh doporučil Maxxis, otázkou je co konkrétně – jak náročný terény jezdíš a co ještě zkousneš na asfaltu.

      Já vozim primárně na náročnější terény, ale i na 80km pohodové vyjížďky lehký terén+asfalt HRII Exo 2,4" vzadu a 3C MaxxTerra Exo TR 2,4" vepředu.

      S Finishlinem už je dost zkušeností v tomhle vlákně ve spodní části, ve zkratce na nižší tlaky do dobře těsnících plášťů pro jezdce který nemívá větší defekty typu hřebík apod. je to fajn, jinak spíš něco jinýho.

      0 0
    • scota  

      Hnas Dampf je typický plášť na silnici ;-)

      0 0
      •  

        většinou jezdím terén, tak hledám dobré plástě do terénu, možná to z úvodního textu špatně vyznělo. Ale když někam s kamarády tak oni většinou jen po silnici (cyklostezka nějaká) a nechci pak po pár kilometrech kupovat další. Snad mě už lépe chápeš :D

        0 0
        • LM  

          To máš na toho Rawera v profilu? Tam bych dal jen něco lepšího dopředu a toho druhýho Trailbosse pak dojel vzadu.

          Chceš ty pláště na sucho, do mokra nebo něco „univerzálního“?

          A pod pojmem terén si představuješ co? Dej klidně nějakej příklad na mapě :-)

          0 0
          •  

            Ano mám toho Rawera :-)

            Spíše do sucha :-)

            No traily, jako Rychleby, trutnov trails, teď objevuju traily na Zbraslavi atd.. (kameny, kořeny, a tak :D

            0 0
            • novas752  

              Ty HighRollery jsou na Točnou úplně ideál, akorát na čistě asfaltový vyjížďky moc nejsou.

              0 0
        • scota  

          Maxxis Ardent EXO protection je slušný univerzál.

          0 0
          • LM  

            Na přední kolo bych si ho teda nedal, stačí že mi občas ustřelí vzadu a to ho vozím jen když je sucho :-)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Sunshine 29  

      Vozím Maxxis Minion DHF/DHR a spokojenost od trailů po BP, občas taky jezdím „asfaltový výlety“ a celkem jedou a nemizí před očima jako Schwalbe.

      Bezduše – určitě ano, záleží co máš za ráfky a jak to půjde nahodit, můžeš se pohybovat na škále pohoda až hroznej voser, ale to ti nikdo bezpečně neřekne :)

      0 0
      •  

        Díky za návrh :-)

        Ráfky mám WTB Sti23 s vniřní šířkou 23mm, samozřejmě připravené pro bezduše :D

        0 0
    • Nutribird  

      Ahoj, bezduše pokud na to máš ráfky, určitě. Pláště, záleží co je za terén, každý si může představovat pod stejným pojmem něco jiného. Jsou tu borci co jezdí a myslím, že co sjedou a projedou oni, už může být pro mnohé tady totálně za hranou. Měl jsem Schwalbe noby nic, rychlé, vydrží kolem 5 – 6000 km. Na mokru nebyli v předu 100%, nahrazeny maxiss minion DHF 3c/2,3. Rychlost šla o 3km dolů, ale drží. Největší problém Schwalbe byla náchylnost na průraz boků na zadním kole. Nyní jsou s DD, dabl defense ? a samozřejmě váha se přiblížila maxiss. Zkoušel jsem na zadek maxiss agressor, tato kombinace držela jak čert, ale rychlost šla o další 3 km dolů. Dostat to na 25 km/h a držet to delší dobu byla fuška. V terénu byli ovšem super, pocit jistoty. Nakonec jsem dal maxiss ardent race 2,2 3c. Rychlost udržím dlouhodobě kolem 26 km/h. No samozřejmě ta jistota na zadním je pryč. Odolnost pláště dostatečná. Možná byla lepší kombinace DHF a Schwalbe NN, rychlostně vycházeli stejně. Nebýt té odolnosti, ale ta by mohla být vyřešena. No rozhodně zvolit dobře není vůbec jednoduché. Kompromis nějak nevychází, buď to drží a nejede nebo jede a nedrží. Poznáš to nejlépe, když to zkusíš, ale stojí to peníze.

      0 0
      • LM  

        Kompromis nějak nevychází, buď to drží a nejede nebo jede a nedrží.

        Proto mám dvě sady pláštů:

        • do sucha co jede a trochu hůř drží: Specialized Butcher Control 2.3'' předek + sjetej Ardent EXO TR 2.4'' (co funguje jako semi-slick) zadek
        • do mokra co drží ale moc nejede: Maxxis Shorty 3C EXO TR 2.3'' předek + Maxxis HRII 3C EXO TR 2.3'' zadek (s tímhle fakt nechceš jezdit po asfaltu)

        A v krabici tu mám ještě další 4 pláště, který mi nesedli ani na jedno :-)

        0 0
      •  

        Díky zá návrhy :-)

        Promyslím si to a nějak ozkouším pak :D

        0 0
    • theedge  

      Jezdím vpředu i vzadu Nobby Nic 2,35 Snake Skin Addix Speedgrip a zatím spokojenost. Taky je vozím na ráfku 23 mm vnitřek. Zdá se mi to celkem dobrá univerzální guma, která zvládne i těžší terén. Záleží jak moc chceš jezdit DH nebo těžké enduro, popř. v blátě. To pak asi ty Hans Dampf nebo Maxxis Minion ( DHR II, DHF ). Ale žádná zázračná superuniverzální guma na traily a asfalt neexistuje.

      Píšeš aby byly dobré na trailech i „sjezdech“ … pod tím si lze poředstavit ledacos.

      0 0
      • novas752  

        Mě přijdou dost papírový na tvrdší ježdění po ostrejch šutrecch a tak. Kámoš dneska NN 2× knotoval.

        0 0
    • team_daddy  

      Chlapi, jen tak k zamyšlení. Uvědomte si, jaký vraždy se jezdí v XCO a na jakých pláštích. A teď si to dejte do souvislosti s tím, co se tu tvrdí, že „je nutně potřeba“ nebo „totálně na hovno“. A nemluvě o realitě našich dnů a naší země. Sem takhle potkal starýho prostřelýho bikera, právě celkem ve vlhku sjel dobrou vraždu a dovolil si to dohrkat dolů na Crossmarcích. Takovej člověk o B-F nikdy neslyšel. A jak ono to jde.

      PS: sorry za OT, ale dneska mě ta „jiná realita“ zdejšího fóra nějak deptá :-)

      0 0
      • nomecz  

        no ono jde sjet „skoro cokoliv na skoro čemkoliv“ ale je sakra rozdíl jestli něco sjedeš a pak si řekneš jo dal jsem to a přežil to nebo to zhrkneš 10× rychleji a pak se otočíš a jedeš to znovu protože tě to bavilo :-)

        aneb jinak řečeno kde neni skill může pomoct vybyvení

        myslím že to srovnání jezdců SP (ČP) a místního osazenstva není úplně na místě

        0 0
      • mr.antik  

        Píše Rychleby, Trutnov trail, něco v Praze – to prostě na XCO gumách nedáš – resp, nedáš to tak, aby tě guma neomezovala. Samozřejmě ono nějak sjet jde všecko na všem…

        0 0
        • cosmo  

          Asi by bylo lepsi napsat jake mam kolo a jestli 27,5 nebo 29 a kolik to kolo vazi…podle toho na to pak cpat 900g plast (ktery proste musi byt, jinak to neni ono) nebo dat lehci plast a usetrit vahu…proste odlehcit 29 kola aby to dobre jelo je fajn, a ne roztacet 300g navic na kazdem kole, nicmene je to kazdeho volba…

          jen chci napsat, ze rychleby jsem loni i letos jel vpohode na kombinaci Forecaster/Fo­recaster a Forecaster/Aspen, oboji bylo sucho a uzil jsem si to paradne, vcetne sjezdu, tedy nejen SF…takze chimera, ze na traily musim mit kilovy plast, jinak si nezajezdim je podle me nesmysl…

          pokud ma enduro, allM nebo trail kolo a na vahu nehledi, chce skakat a prasit a neboji se toho, ok at nasadi tyto plaste, ale jde to i na obyc XC plastich, ktere se vozi na zavodech svetaku a ty trate uz dnes jsou dost technicky obtizne takze i na techto slupkach si „ja“ zajezdim velice dobre, rychle a drzim kolo na lehke vaze…

          0 0
          • Sunshine 29  

            Lépe čti :)

            0 0
          • mr.antik  

            Jednak má AM kolo, možná tak 15kg a jednak jezdit začíná. Rychlebky jsou většinou (dokud neuděláš chybu) celkem zahlazené, ale třeba přírodnější trejly, i u té prahy dovedou být šutry ostřejší. Tam pak ty lehké gumy buď musíš vozit na min 3atm a nebo to cvakáš jednu za druhou, což si ne každý může dovolit.

            Kdybych v začátcích vozil takové gumy co teď, určitě by byl progres mnohem větší, prostě je v dobrý se komponentama uplně neomezovat. Klidně může vzít jen obyč 2C verze když nevyhledává mokro

            0 0
          • jonti  

            Me na XC plastich vzdy nejvic omezuje odolnost, jednou to netrefis, vezmes blbe sutr a mas z boku centimetrovou diru.

            0 0
          • novas752  

            Jenže Rychleby jsou oproti okolí Prahy na pláště neškodný. Tam jsou velký oblý balvany, tady to je ostře lámaná asi vápencová skála a plno volnejch ostrejch šutrů, takže když tu chceš jet rychle, prostě potřebuješ odolný pláště.

            0 0
          • MJ24  

            Prosím tě stačí mi ve stručnosti jaký je ten Forecaster? Mám IKon/Ikon a dopředu chci hodit Forecaster, aby to líp drželo, je to na XC HT. Taky přemýšlím jestli 2,2 nebo už 2,35 ráfek bude 27 vnitřkem.

            0 0
            • novas752  

              Na vnitřní ráfek 27 rozhodně 2,35

              0 0
            • cosmo  

              Ikony jsem mel a na predek je lepsi forecaster, v naklonu neustreluje…tedy nebudu psat lepsi, proste ikon byl fajn, ale v rozbitem sjezdu si musel davat pozor na predni kolo, chtel jsem neco od maxxisu na predek k aspenu a po zimni zkusenosti jsem dal forecaster, tyden v beskydech bez problemu, dobre combo budu se ho drzet

              0 0
        • motacek  

          Nevím no, ale Rychleby a traily okolo Prahy (točná apod.) jsem dával na HT na Conti RaceKingách v RS verzi a honil jsem KOMy na Stravě…

          Jen jestli to tady většina lidí nepřehání s těma gumama.

          0 0
        • jonti  

          Tak to teda nesouhlasim, na XC fully s teleskopem za sucha jsou Rychleby uplne v pohode s Nobby Nicy, ktere tady mistni na BF berou jeste jako XC plast. Proto bych doporucil vzit jeste relativne jezdive plaste, jakou jsou Schwalbe Nobby Nic nebo Maxxis Ardent, a az bude jezdit opravdu tezsi veci v tezsim terenu, nebo bude toho asfaltu a projizdeni minimum, tak DHF a HD.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • motacek  

        +1

        0 0
      • novas752  

        Jestli si někdy jezdil třeba na tý Točný tak bys to nenapsal. Na některý záležitosti tam ani trailový pláště nejsou příliš vhodný, hlavně co se týče odolnosti.

        A ano, sjedeš to (pokud zrovna nepíchneš nebo neřízneš), ale daleko pomaleji a nejistěji než na poctivejch Trail/Enduro pláštích.

        0 0
      • Breakpain  

        Na to odpovím otázkou :-)… Vemeš si trabanta nebo raději oktávku na jízdu po dálnici? Neřeší se tu, že by to nešlo, ale co je příjemnější (zjednodušeně).

        0 0
        • cosmo  

          diky vsem za rozproudeni diskuze:-)

          1. ano v okoli prahy jsem nejezdil – proto davam priklad rychleby, tam to znam
          2. beskydy – neni treba resit, samostatne vlakno tady je a doporuceni spousty, nekdo tam mam odolne plaste a nekdo jako slupky jako ja
          3. na vsem se da neco sjet – zalezi na pohodli a preferencich
          4. kazdy ma na kole to kde nejcasteji jezdi – az budu bydlet v salbachu nebo tam pojedu, zrejme nasadim jine gumy
          5. trabant a octavka primer je mimo
          6. zavodnici a jejich nepohodli – tady bych si dovolil nesouhlasit, xc a dh plaste mohou byt oboji pohodlne a nepohodlne, zalezi jak je foukas a jake mas smesi

          uzaviram tim, na rychleby muzes mit XC slupky na okoli prahy radsi odolnejsi zminene DH plaste, a at si kazdy vozi co chce, tohle forum kde se ma diskutovat, coz delame…a prosim nekamenujte lidi za to, ze maji odlisny nazor nez vy (coz je v posledni dobe na foru bezne)

          ok, konec reci a vytahnete kola z garaze…

          prijemny den

          0 0
    • coltcha  

      Mám Maxxis 3C Dhf a vzadu Miniona SS (obojí 2,3) a zatím spokojenost. Jezdím asi to co ty. Teď v suchu drží docela dobře. Predtim jsem měl na Spectralu HRII 3C 2,4 a Agressora a to mi přišla na těch asfalt přejezdech docela trápička. Na kolik v tom hráli rozdíl 27,5 vs 29 nevím.

      0 0
    • theedge  

      Argumentovat tím že závodníci v XC vozí skoro slicky a sjedou peklo je argumentace k ničemu. Oni to nejedou pro zážitek, radost a pohodlí. Jedou na tvrdou nepohodu ale maximální rychlost. Stejně tak Rychleby – na populární traily typu Veryba, Obelix a SF taky není potřeba žádný super drapák – vetšina se jede po tvrdě ujetém podkladu nebo velkých kamenech. Sjezd z velryby dolů = sjezd po hodně nakloněném asfaltu. Tam je dostatečný grip i na pláštích s jemnějším vzorkem.

      Pořádný drapák je třeba hlavně na přírodní traily v hlíně, jehličí, listí v kombinaci s šotolinou a kořeny. Pak samozřejmě v blátě.

      Pokud se budem bavit o trailech typu Sallbach, tak tam to chce odolnou gumu – tzn. těžkou gumu.

      Jezdil jsem na obyčejné vysočině po starých zarostlých lesních cestách a stezkách a na XC gumách typu RaRa 2,25 to bylo dost špatný. S NN 2,35 je to velký rozdíl.

      Navíc jak už bylo řečeno tak sjet jde všechno na všem, ale je to o tom jaký z toho dotyčný očekává zážitek. Takže ať si každý vozí co chce :-)

      0 0
      • Nutribird  

        No, já bych si tedy dovolil doporučit ty noby nic, ale hlavně s dvojitým kordem. Jsou rychlé a na začátek budou super. Ono pak velice rychle poznáš jestli stačí nebo ne, ale na asfaltu jsou rychlostně ok. V terénu můžou být pro mnohé maximálně dostačující. Nebo pak dáš na přední něco víc DH. Čas ti ukáže směr, každopádně NN jsou solidní.

        0 0
        • ceo  

          Hans Dampf Addix Soft / NN Addix SpeedGrip může být velmi zajímavá a univerzálni kombinace.

          0 0
    • ceo  

      Hans Dampf má být pro 2018 nový, takže zatím zkušenosti nejsou.

      Hodně záleží na stylu, víc než terénu. Někdo jezdí na prasáka a rozpárá DH plášť na polnačce. Někdo má větší skill a je opatrnější a neprorazí ani v horách.

      Já neřízl Racing Ralpha (bez SS) ani na Tour of Mont Blanc a Gardě (včetně DH trati). Neskáču a nejezdím na prasáka do šutrů.

      DHF je downhill plášť…

      0 0
      • LM  

        DHF je downhill plášť…

        Je a není. Záleží jakou variantu si koupíš:

        • DH verze je o dost težší 1390 g (27.5×2.5)
        • kdežto trailová verze má mnohem více možností kostry a směsí a začíná na 870 g (27.5×2.3)
        0 0
      • novas752  

        Proto je osazovanej i na spoustu různých trail/am kol…

        0 0
        • ceo  

          A to DH v názvu je asi co? :D Ten plášť je označený jako DownHillFront ;)

          Maxxis sám píše „The Minion DHF is the standard by which all other downhill tires are measured. “

          Mi připomínáte mě, kdy jsem jako mladý a blbý přesvědčoval jednoho člověka, že Metallica není metal, ale tvrdší rock (Load album).

          A ano, máte pravdu, o víkendu jsem jel SC Tallboy, který měl na předku DHF MaxxTerra. Totální nesmysl.

          Nepopírám, že je moderní cpát DH pláště na trailová kola. Sám jsem na odlehčené enduro narval Butchera. Kvůli konkrétním trailům, které jsou na hranici mého skillu. Ten plášť mi pomohl v jistotě, ale 1) není nezbytnost a 2) silně si uvědomuji, že jsem si ten trail „koupil“ než bych ho pokořil skillem.

          0 0
          • LM  

            Koukni ještě na můj předchozí příspěvek, obzvlášť na ty dva odkazy.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • novas752  

            HighRoller II je taky DH plast a v nazvu DH nema. Jsou to proste osvedcene agresivni vzorky nasazene na lehci trochu mene odolne kostry na kterych se daj jezdit i do kopce.

            0 0
      • Derwen  

        Citace popisu na webu Maxxisu: „The Standard in a trail-ready spec“ mluví za vše…

        0 0
      • MichaelSimek  

        A ja DHF jezdim i na XC, asi celou tu cyklistiku delam spatne :(

        0 0
        • ceo  

          Proč to hrotíš? Zakazuje ti to někdo? Když ti to vyhovuje…

          Zase se dostaneme k pojmosloví. Co je trail a co je enduro.

          Když někdo mluví o trailovém kole, je to pro mě Jeffsy a ne Capra, Stupm a ne Enduro, Ripley a ne HD4, Trance a ne Reign. Podle mě (a výrobců) jsou trailový pláště NN, Ardent a ne MM nebo DHF (enduro pláště).

          To, že se to tady hodně hrotí a na každý dotaz, kde se objeví trail a nedejbože poskočit, Capra, Enduro, DHF 2,5WT, s tím nesouhlasím. To že tobě vyhovuje vozit na XC DHF, tak už na HT Orbee v Maštalích jsi byl hodně technik a asi máš svý důvody, ale opravdu si myslíš, že DHF/vigiliante by měli mít vepředu všichni?

          Tazatel má typický trailbike – jestli se hodlá posouvat do endura, ok, ale na běžný trailování DHF i když sám zmiňuje, že mu jde i o rychlost?

          0 0
          • MichaelSimek  

            Ja prave myslel ze to moc nehrotim, se omlouvam pokud to tak vyznelo :(

            S rozdelenim Trail / AM(Enduro) kol tak nejak souhlasim. Ale co se plastu tyce uz mene. Ja jsem zastancem spis toho cim mensi skill = tim lepsi plaste, ja to zezacatku mel obracene (malej skill a spatny plaste) a zbavuju se strachu z toho ze me plast nepodrzi doted…kdezto lidi co zacinaji na lepsich plastich tomu kolu veri o dost vic

            Zadni plast at je klidne bez vzorku, ale pokud clovek vylozene nezavodi a nebo nejezdi po silnici dlouhy streky, tak bych na predek vzdy soupnul neco co fakt drzi at uz DHF/DHR/HR2 ci cokoliv podobneho. To ze vetsina veci se da sjet v klidu i na mensim plasti je jasny, ale vic radosti to neprinese, rychlost uplne minimalni rozdil na predku a imo radsi s jistotou a bezpecne.

            0 0
            • LM  

              Přesně, vepředu musí být něco co tě hned nevytrestá když to trochu posereš :-)

              0 0
              • ceo  

                Tak záleží na trailech. Superflow zná asi každý. Fakt si myslíte, že na SF obuto na třeba Trance má DHF, HR, vepředu nějaký přínos oproti NN, GC, Ardent?

                0 0
                • ceo  

                  V 2,3, 2,5WT vynechejme

                  0 0
                  • LM  

                    Zkus si to. Já jsem radši když to můžu leckde „narvat a neřešit“ než abych pořád přemýšlel že tady musím pomaleji, zde to nemůžu tak klopit a podobně…

                    0 0
                    • ufoncz  

                      Na „flow trailech“ to bude za sucha skoro jedno, znám dokonce lidi, co nesnesou větší figury ani na předku, rozdíl bude na sypkým a za mokra (i když tam je taky kombinace větších figur a blbě zvolené (tvrdé) směsi asi to nejhorší možný). Ty trailový verze terénnějších plášťů od Maxxisu (HRII 3C, DHF 3C) nebo třeba Purgatory Gripton GRID podpořený něčím jezdivějším a nájezdu kilometrů odolnějším vzadu jsou podle mě rozumná rada na dotaz v zadání.

                      0 0
                    • ceo  

                      Já to právě zkusil na tratích ilegálního enduro závodu.

                      poprvé jeto na Bontrager XR3 60a 60TPI (1×)

                      pak Spec Ground Control 60a 60 TPI/ XR3 60a 60TPI (2×)

                      nyní Spec Butcher 50a 60TPI/ Spec Ground Control 60a 60 TPI (3×)

                      Všechno 2,3,V tomto pořadí.

                      Až Butcher mi neklouže na odkloněném loose over hard pack, takže pocitově větší jistota, ale taky pocitově těžší. Překvapení čekalo na stravě. Na kombinaci GC/XR3 jsem byl o dost rychlejší než s Butcherem/GC…

                      Můj závěr je, že agresivnější plášť (butcher) nebyl ideální řešení. Měl jsem zvolit „trailový“ plášť se silnějšími a lepivějšími boky, které by vyřešily ono ujíždějí GC. Třeba XR4 TI v 2,4. Při nižší váze větší objem, stejně lepivé boky.

                      Příště.

                      V mariánských vyhlazených trailech pak vyšší figury Butcheru podle mě vyloženě škodily.

                      Platí pro sucho. V mordoru a hrabance člověk agresivnější vzorek ocení.

                      Přiznávám, že „narvat a neřešit“ není můj styl.

                      0 0
                      • LM  

                        Však jo, záleží na zadání co od těch pláštů chceš. Já nejezdím na čas (žádná Strava) ale pro radost, takže ocením že s tím můžu víc blbnout bez toho abych si někde rozbil hubu :-)

                        0 0
                        • Sunshine 29  

                          +1

                          Další věc je, že pokud jezdíš všechno od výletění, přes traily různýho povrchu a sklonu až po BP na jednom biku a sadě kol, tak se ti asi nechce přezouvat co týden na něco jinýho.

                          Takže hodíš něco co bude univerzál a zvladne všechno.

                          0 0
                        • ceo  

                          Stravu už nemám ani v mobilu, takže mi nejde o čas. To jsem se pak podíval pro zajímavost. Občas taková info otevře oči. Dost dlouho jsem tomu odmítal uvěřit.

                          Nejde o rozbít si hubu, tedy ne v mém pojedí, které není „narvat a neřešit“, ale o to, že si overkill pláštěm koupíš techniku. Takový Kutin s Fikejzem byl ty traily proletěli na NN/RaRa bez problémů.

                          Otázkou je, jestli těžké věci řešit koupí agresivních plášťů, bajku s vyššími zdvihy a „narvat a neřešit“ apod. nebo prací na sobě… a nejde to zodpovědět bez B, kterým je – kolik těch těžkých věcí člověk jezdí v porovnání s přesuny, XC apod.

                          Kolem sebe vidím dost lidí, kteří když něco nesjedou, začnou přemýšlet o výměně bajku za vyšší zdvihy apod.

                          0 0
                          • novas752  

                            Podobnym okem ale lze hledět na všechno od teleskopu přes velký kola a kotoučový brzdy…

                            Srávnej technik by to dával na 26" xc ht s 1,9" pláštěma na Véčkách.

                            0 0
                          • ufoncz  

                            Jo, ale to se dostáváš úplně do jinýho světa. Tam, kde jste jezdili to ilegal enduro, měl někde dlouho nejrychlejší čas Foja na XC bajku se Scyllama, přes zříceninu má myslím doteď nejlepší čas brácha na XC hardtailu s Aspenama. Jak podle původního dotazu, tak při pohledu na profil kola zadavatele je jasný, že tohle neřeší.

                            0 0
                            • ceo  

                              Tak bavíme se o tom, jestli na AVG trailbike se kterým se jezdí traily i přesuny a jde mu i o rychlost, má smysl hned doporučovat dost ultimátní enduro kombo.

                              Já se snažím argumentovat pro trailový plášť, který sedí kolu i zadání (podle mě), a snažím se dokázat, že ani v technických sjezdech nemusí být nevýhodou.

                              0 0
                          • LM  

                            Když něco nesjedu/nevyjedu, tak koukám co dělám blbě a zkouším to tak dlouho, dokud se to nepodaří. A další kolo bude nejspíš s menšíma zdvihama :-)

                            0 0
                      • ufoncz  

                        Ty jo, z toho testu, jaks to popsal, bych si netroufal dělat závěry. Jednak mohlo hrát roli, že nejdřív jsi to neměl najetý a pak už jsi mohl bejt zase unavenej a potom mě napadá, že při průjezdu x desítek lidí každou hodinu se tam ta trať docela měnila. Ale souhlasím, že v těch pomalých šlapavých částech Mordoru zvlášť na 29" asi hmotnost Butchera poznat bejt musí.

                        0 0
                        • ceo  

                          To byly různé dny. Spíš na Francii. Mordor právě ujížděl jak je skoro celý odkloněný

                          0 0
                      • Goob  

                        Já jsem teda takovej noob, co se dolekopcom týče, ale někde jsem si přečetl radu, kterou se teď snažím řídit a musím říct, že jsem se za léto v technice zlepšil víc než za předchozích pět let. Tahle rada je univerzální, dá se aplikovat i na jánevim tenis, plavání, hru na kytaru, sex…

                        „Nesnažte se za každou cenu být rychlý vždy a všude, soustřeďte se na flow. Maximální uvolněnost, plynulé průjezdy. S tím pak rychlost přijde sama“.

                        0 0
                • MichaelSimek  

                  ja rad kolo poklapim co to jde a tam ty bocni spunty vetsich plastu jsou znat, takze i na SF bych se bavil vic s DHF nez s NN/Ardent atp, ale rychlost je u me az druhorada, kdybych mel radit plast na KOM na superflow, tak bych premyslel jinak mozna, i kdyz predek na ty rychlosti moc nebere tak jako tak

                  0 0
          • novas752  

            Podle všech ostatních je NN agresivní XC – trail. A když na těhle kolech můžeš sjet to co na enduru a i poměrně rychle, neni důvod dávat tam lehčí pláště.

            NN bych si klidně dal na kola jako Neuron, Merida 120 atd. Vozil jsem ho vepředu v Evo pacestar SS TLE verzi i na XC kole, ale i tam jsem ho píchal častěji než Smart Sam Performance.

            0 0
    • 106Paja  

      Za mě spokojenost s Contikama Trailking 2.4. Mám je v bezduši v puregrip směsi a drží a ani se moc nesjíždí.

      0 0
    • XC-biker1  

      Vozim Maxxis Agressor Exo TR s bezdusema, a za mě super. Sucho nebo mokro, drží dobře. Což se o předchozích Hans Dampfech říct nedalo. Tlak taky drží dobře, nikde nic neprosakuje 

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • scota  

      Maxxis Tomahawk EXO 3C můžu doporučit dopředu. Dozadu bych je nedával a už vůbec né na silnici, protože měkká směs se brzo sjede. Dozadu vojím Ardent EXO.

      0 0
    •  

      Celkem se nám tady diskuse rozjela :-) Super, díky moc za návrhy, tipy, připomínky atd.. Bude nad čím přemýšlet a z čeho vybírat :D

      0 0
    • Goob  

      Tahle kombinace tu myslím ještě nebyla: dopředu WTB Vigilante, dozadu WTB Riddler/TrailBoss (podle podmínek).

      0 0
      • Auditor  

        Tak, ja mam do lehciho terenu (kolem Prahy a na cesty do prace) TrailBoss vepredu a vzdaru BeeLine (az ho sjedu, dam Riddler). A do „tezsiho“ terenu pak kombinaci uvedenou vyse.

        0 0
        • LM  

          Autor dotazu má aktuálně vepředu i vzadu WTB Trail Boss Comp 27,5×2,25, ta comp verze vypadá že není bezduš (Comp Tube-Type) a má asi i trochu horší smeš (DNA).

          0 0
          •  

            Ano, jsou tam normálně duše a plášt to opravdu není moc dobrý. Není tam moc pocit jistoty, občas se i celkem kroutí a párkrát nehezky ustřelil. Není dobrý pocit na nich zkoušet agresivnější jízdu. A je to klasicka drát a když sem procvakl duši, tak sem při výměně málem vypustil duši já, tak naprd plášť (co se výměny týče) sem ještě neviděl, prostře tam nešel hajzl, a pak pro změnu nechtěl zaskočit do patek ráfků. Nikdy více :D

            Proto řeším výměnu a chci něco kvalitního :-)

            0 0
    •  

      Uvažuji že dopředu dám DHF 3C a dozadu asi DHR, nebo i něco jiného vzadu ještě moc nevím, ani ještě nevím ani jakou směs, dozadu nemusí být nutně 3C ne?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MichaelSimek  

        Zadek je mozna i lepsi v 2C, jinak vozim podobne kombo DHF 3C a vzadu bud DHR nebo agressor podle toho co maji v shopu kdyz sjedu starej plast :)

        0 0
      • Sunshine 29  

        +1

        A neber tolik vážně některé zdejší „zaručené“ tipy.

        Spousta uživatelů jsou teoretici nebo chrti a poradí ti nesmysl :)

        0 0
      • Nutribird  

        Na trail a dolů kopcem by to mělo být to pravé. Zadek, by měl být ok dvojsměs. Takové malé vodítko (inspirace) koukni jak jsou osazeny kola Giant na ofiko webu výrobce. Gumy se tam pěkně mění dle určení kola. Jen tato kombinace na asfaltu nepojede.

        0 0
      • novas752  

        Dozadu bych 3C nedával, to by vůbec nejelo a hned zmizelo. 3C je dobrý na mokro obecně, hlavně kořeny a kameny a nebo suchý hladký kamenný plochy, třeba Řeporyjská skála nebo některý kousky Skály nad přehradou v Modřanský rokli.

        0 0
    • motacek  

      Co Maxxis Forekaster 29×2.35 EXO TR?

      To by mohla být taky celkem univerzální guma vyhovující tvým požadavkům. I když spíš asi vhodnějšína XC…

      0 0
    • sis  

      Přižívím se. Nevíte kde sehant DHF 3C TR wt 2,5, resp. kde to mají u nás skladem?

      0 0
      • mr.antik  

        zkus koloshop, nebudu to hledat ale nedávno jsem tam kupoval a 3C gum ve 27,5 tam bylo dost.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  

      Díky za tipy :-)

      Vše tu beru nějak rozumně :-)

      Předek je jasný. A dozadu dám nějakou dvousměs DHR, tomahawk, ardent, agresor či něco podobného :D Na výběr je toho dost. Ještě to pak ozkoušet a taky na netu koupit tu dobrou verzi :D Budu se muset nějak zorientovat v těch zkratkách v názvu :-)

      0 0
    • Picino  

      aktuálně mám na biku MAXXIS MINION DHR II 2.4, FW: 3C MAXXGRIP, RW: 3C MAXXTERRA, no moc to nejede, je to brzda a v podstatě to brzdí i z kopce.

      Chci něco jezdivějšího, nebudu čekat až je sjedu a uvažoval jsem, že tam dám to co jsem měl na minulém kole. Ale uvažuji i o těchto kombinacích.

      1. dokoupit Maxxis Aggressor 27,5×2,3" vzadu a vpředu nechat stávající MINION DHR II MAXXGRIP
      2. dokoupit Maxxis Minion SS 27,5×2,3" vzadu a vpředu nechat stávající MINION DHR II MAXXGRIP
      3. koupit Maxxis Aggressor 27,5×2,3" vzadu a vpředu Maxxis High Roller II 3C EXO TR
      4. koupit Maxxis Forecaster 27,5×2,3" vzadu i vpředu.

      Chtěl bych fakt spíš něco co pofrčí. Takže bych preferoval 4) Nemám,ale s Forecasterem žádné zkušenosti. Zajímal by mě názor někoho , kdo je má na AM kole. Nebo je to blbost a jít radši do jistoty (minion ss/aggressor)?

      0 0
      • Nutribird  

        Ahoj, nevím jak jede minion, ale měl by dle recenzí jet lépe než aggressor. Aggressor nejede, forekaster je proti tomu raketa. Ardent race je také rychlý, ale v zadu není tak jistý jako forekaster. Nyní vozím DHF 3C 2,3 EXO tr a forekaster 2,2. Předek drží a zadek je OK. DHR ll je spíše na zadek jako dvojka pro DHF nebo high roller, ale taková dvojice nepojede vůbec. Dle terénu a použití vybrat. Technické, kamenité a kořenité pasáže, plus nestálý podklad DHF a High roller ve 3C předek (trail verze, lehčí). Pokud budeš chtít rychlé kombo, tak forekaster na obě kola, ale aby ti nechyběla jistota na předku.

        0 0
      • čel.A  

        Aggressor je super AM plášť, jede na svojí kategorii nadstandardně. Forekaster je perfektní Trail plášť. Jestli chceš rychlý plášť, jsi lehký, tak Forekaster je dobrá volba. Lepší než SS, které zase moc nebrzdí…

        0 0
        • Picino  

          čučím na net, čtu a vybírám už celý večer a už mě to nebaví. Takže jsi to právě rozsekl ,objednávám Maxxis Forekaster EXO TR 27,5×2,35"do předu i do zadu :) dík

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • čel.A  

            Osobně bych dopředu dal něco trochu ostrejsiho s lepším bočním vedením, DHF je na Trail už dost. Osobně jsem byl spokojený s Aggressorem vpředu. Jede lépe než DHF a má o trochu horší vlastnosti ve sjezdu, ale na trail ježdění ideál. A v ČR je pořad velmi sucho, tak 2C stačí.

            0 0
            • Picino  

              objednal jsem Forekaster 2,35 na předek i zadek. Dříve jsem i vozil Continental Mountain King II v předu i vzadu a neviděl jsem v tom problém. Přijdou mě že i jsou si podobný. Pokud to je ale vyloženě blbost, vzal bych do předu High Roller II 3C EXO TR. Ty DHR II co mám je na mě fakt overkill.

              0 0
              • čel.A  

                DHR jede o něco lépe než HR2

                0 0
                • Picino  

                  no uvidíme.. jak jsem psal, už mám objednaný Forekaster, dám ho dopředu i dozadu a když pocítím že mě chybí v předu jistota, tak vrátím DHR II do předu a pak se uvidí.

                  0 0
                  • Pain  

                    Dej pak vedet jak to jede atd. Diky.

                    0 0
                  • ufoncz  

                    Za mě teda dozadu klasickej Ardent 2,25. Proti Aggressoru jede nesrovnatelně líp a ani asfalt s ním není utrpení (proti Ikonu rozdíl vcelku malej), na zadek grip pořád dobrej, v blatě se zanáší míň než Aggr, akorát ne úplně dobře brzdí. Škoda, že Ardent 2,4 už má zbytečně větší figury a ani není o moc objemnější. Forekaster jsem zkusil teda na předku a tam mi neseděl (mám rád souvislejší boční vedení), na zadku asi bude fungovat dobře. Valivej odpor bych někde chtěl vidět.

                    0 0
                    • MnemonicJ  

                      Mě nepřijde, že by byl mezi Aggressorem a Ardentem (oboje 2,3) nějak zásadní rozdíl, co se týče toho jak jedou. Ale možná je to tím, že mám slabej motor a ploužím se všude šnečí rychlostí. Nicméně grip má podle mýho Aggressor lepší a rozhodně jsem s tím pláštěm na kole jistější při tom broušení drobných nerovností v okolí… Příště to vidím asi zase na Aggressora. Vepředu mám HR II ve 3C a myslím, že na moje použití je to v pohodě. DHF se mi zdá už dost velkej brutál.

                      0 0
                      • ufoncz  

                        Je, na pevným podkladu opravdu zásadní. On už ten docela kulatej (Ardent) vs. skoro čtvercovej (Aggressor, aspoň na ráfku i23) profil dost napovídaj. Jistota v terénu je bez debaty na straně Aggressoru, akorát třeba já konkrétně to vzadu až tak moc neocením.

                        0 0
                        • novas752  

                          Já jsem z Aggressora Exo TR na suchu nadšenej. Mám ho vzadu teprve pár vyjížděk ale pocitově jede o dost líp než HighRollerII Exo a hlavně suprově stoupá v prudkejch místech. HighRoller jak má předek středovejch figur zkosenej tak se při záběru neumí tolik zahryznout.

                          0 0
                          • ufoncz  

                            To je to relativní vnímání. Kdo na Aggressora přejde z „víc enduro“ gum jako je třeba ten High Roller II nebo DHR II, tak mu připadá, že jede dobře. Z toho Ardenta nebo něčeho podobnýho na pomezí XC a AM je to pomalý. A se zahryznutím i při záběru u Aggressora souhlasím – dobře se s tím vyjíždí všelijaký i třeba trochu sypký stojky.

                            0 0
                            • Pain  

                              Ja dal Aggressora po Minionu SS a moc to nejelo. Takže pravda.

                              0 0
                            • Honza03  

                              Mám to stejně po přechodu z Minion SS na Aggressor to na asfaltu hodně brzdilo po zajetí se to trochu zlepšilo, ale stejně už to na nějaké asfaltové honičky není. Na druhou stranu v terénu člověka spíš zrychlí protože dává větší jistotu.

                              0 0
                            • ceo  

                              Podle mě to je hustotou vzorku = víc záběrových hran. Platí to, pokud se vzorek nezanáší. Pak získají převahu děravější a vyšší pláště.

                              Aggressor se mi hodně líbí, ale tu váhu bych nerozdýchal na moje ježdění a lokální podmínky. Dozadu se mi od Maxxisu docela zamlouvá Rekon. Dopředu fakt nevím.

                              Ještě že to nemusím řešit u Maxxisu. SE4 vepředu ok a dozadu XR3 od Bontrageru. Btw nová XR3 vypadá dozadu fakt dobře na léto. Něco mezi enduroSS a xc pláštěm

                              0 0
                        • MnemonicJ  

                          Jsem líná lemra a nejede mi nic… Každopádně potom co jsem sjel dva Ardenty mám teď druhýho Aggressora a osobně vnímám hlavně to, že ta guma víc drží. Chyba bude asi v motoru :-) (myslím samozřejmě u mne, nejsem žádný závodník…)

                          0 0
                  • juraj.9  

                    Vozim v zadu Forekastra 29×2.35 a jede a drzi paradne,dobry univerzal.Na predku vozim pro jistotu neco ostrejsiho..

                    0 0
                    • Picino  

                      tak trochu problém, mám ráfek o šířce 30mm a s pláštěm 2,35" prodejce píše že je to tak na hraně a výrobce nezaručuje správnou funkci a odvalování pláště. Půjde to? Nebo mám nakonec vzít Minion SS 2,4" ?

                      0 0
      • motacek  

        High roller předek, forekaster zadek. Oboje ve verzi 2.6, pripadne 2.35 pokud chceš aby to i jelo.

        0 0
        • novas752  

          2,3 HighRoller je strašně úzkej, 2,4 je lepší ale i tak má přes figury jen 60mm na 22,5mm ráfku.

          0 0
          • LM  

            Mne přijde že na takhle úzkej ráfek jsou ty Maxxis 2.3 ideální. Je to sice úzký, ale chová se to líp než širší pláště, který se buď žvejkaly nebo odskakovaly.

            Mám ráfek 21 mm vnitřek, zkoušel jsem Specialized 2.3, Schwalbe 2.35 a pak se vrátil zpět k Maxxisu 2.3 a na ty širší pláště pořídil druhý záplety se širšíma ráfkama :-)

            0 0
    • Dolejs  

      Dozadu Forekaster nebo Minion SS v rozměru 27,5×2,3??

      0 0
    • peeetrr  

      Mám na zadním AGGRESSOR 27,5"*2,3" 2 C je super, po asfaltu jede o víkendu dvakrát 100 km. a na trailech dobře drží. Předtím jsem měl vzadu ARDENT 27,5"*2,3" 2 C a ten mě v zatáčkách tak nepodržel on má ty boční figury menší.

      Na předním mám MINION DHF a taky spokojenost.

      0 0
    • Mirapro  

      Mam dotaz ohledne obuti , mam na novym stumpjumperovi obuty 2,6 butcher a purghatory. Chtel bych ho trochu zrychlit plasti spis do sucha a necim jezdivejsim . pomuzu si Specialized Ground Control 2,3 pripadne ma nekdo zkusenost s Mavic quest pro xl 2,35?

      0 0
      • ceo  

        GC fakt nedrží v náklonu a na hrubém asfaltu ani nejede

        0 0
      • mirage  

        Jezdivejsi. Dej Fast Track Grid 2.3 a myslim ze budes spokojeny. Jezdim uz 3 rokem 2.1 a nemuzu si na nic stezovat.

        0 0
        • novas752  

          Nejsem si úplně jistej, jestli je Fast Trak zrovna vhodnej výběr na ostřejší trailbike jako Stumpjumper…

          0 0
          • Mirapro  

            Premyslim na forekastrem nebo rekonem 2,4 , par jsem jich videl obutych na vitorii agarro ale na tu me tezko nekdo da info

            0 0
            • novas752  

              Rekon by pro mě byl horký kandidát na zadní kolo. Na sušší a tvrdší terén bez extra ostrýho kamení. Ono je to ale vždycky o kompromisu, ideál neexistuje…

              Já jedu stylem 2 výpletů – Highroller II + Aggressor na kratší vyjížďky těžšim terénem a Rekon + Ikon na delší vyjížďky méně náročnym terénem + nějaký skopičiny na pumptracích apod.

              0 0
              • Mirapro  

                Ikon uz me na stumpa prijde malo tak mozna ardent rekon nebo rekon rekon

                0 0
                • novas752  

                  No mít jeden výplet tak samozřejmě o Ikonu dozadu neuvažuju.

                  A stejně tak Rekon na předek mi na takové určení přijde trochu málo, to bych dal tak na Epica Evo.

                  Rekon by byl dobrej na zadek, dopředu toť otázkou.

                  0 0
                • čel.A  

                  Rekon ano, Ardent ne…

                  0 0
            • jarda65  

              Vozím vpředu Forekaster 2,35 a vzadu zatím Rekon 2,4(protože jsem kolo s ním koupil).A nevím proč, přide mi, jako kdyby ten Rekon občas „uhnul“. To se mi se Scyllou, kterou vozím vzadu normálně ještě nestalo.

              0 0
              • Mirapro  

                No jezdil jsem ted trailbosse na predku a na zadku a ten chtel uhnout snad vsude 

                0 0
              • Joho  

                Prosím tě, jaká je realná šířka Rekona 2,4? Díky

                0 0
                • jarda65  

                  Tak jsem to změřil: 57,1 mm jak 2,4 Rekon, tak 2,35 Forekaster (25mm ráfek). A myslím, že stejně široká je i 2,25 Scylla.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • mirorek2  

                  rekon 2.4 (wt myslím) má 61 mm na ráfku 31 mm vnitřkem, krásně kulatý

                  0 0
                  • Joho  

                    Moc díky, rád bych ho časem dozadu a IQ tam nemá moc místa.

                    0 0
    • scota  

      Tak kdo tu má Continental Mountain King II?

      0 0
      • Stingray  

        Chvíli jsem ho jezdil a teď ho má žena vepředu.

        0 0
      • nomecz  

        Jezdil jsem, dobra guma dozadu na lehky trailovani v mokru a snehu. Na xc kola klidne i dopredu v kombu s Xkingem da se na tom pojezdit docela zajimavej teren

        0 0
        • Stingray  

          Jako ta směs gumy je fakt nejlepší co jsem kdy jezdil, na xc v bordelu super. Ale na ostrý kameny to moc neni. A ještě jsem bojoval s tlakama. Na nízkých se bortí bočnice a cvakal jsem docela dost. Na vysokých tlacích zase dost odskakuje a nedrží. Na muší váhu to je ale fajn plášť.

          0 0
          • nomecz  

            No racesporty jsou fakt hodne papir, protection je na tom lepe ale stejne je to fakt guma do mekyho, na sutry to je nesmysl

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.