• black.horse

    Ahoj, ahoj, ahoj:-) tak jelikož si postupně „dolaďuju a tuním silničku“, né že bych byl takovej silničář, ale prostě pro radost, dyť to znáte:-) po představci, sedlovce a sedle, už přišla řada na řidla… současná jsou nejnižší model Deda a to Nera (350g)… podmínky na budoucí řidla jsou: váha pod 300g (ideál kolem 200–250g), černá barva, oversize (31,8) kvůli představci Thomson a spolehlivost… Momentálně mám favorita a to Ritchey WCS, zaprvé kvůli příznivé hmotnost, za druhé kvůli slušné ceně 1600,– , za třetí kvůli tvarování spodních oblouků. Mohu se zeptat na zkušenosti a názor na ně? A dále zda unesou moji hmotnost, která v zimě stoupá 115kg a v létě malinko klesá? Je tu ale jedna věc, docela silně mi leží v hlavě řidítka s plochým tvarovaným vrškem pro lepší držení… bohužel příliš vysokou sumu nemohu a ani nechci investovat takže topmodely jako FSA, Deda atd nepřicházejí v úvahu… váhal sem třeba nad hliníkovými plochými Triexpert(škoda vysoké váhy) a podobné… tak do 3–4tisíc, víc bych investovat raději nechtěl. To bych pak spíš zvolil klasická řidla a třeba 2omotávky nebo takový ty polštářky pod ně… jde mi malinko o to, že mi klasický řidla připadají poměrně úzká do rukou (na biku vozím také poměrně „mohutné“ gripy)… Uff, mám v tom textu trošku zmatek, ale snad ste moje myšlenky pochopili a budu vděčen za každou radu, díky:-)

    0 0
    • black.horse  

      tak další do výběru přibyly Deda Mara cyklosvec.cz/in­dex.php?akcia=de­taily&shop=1&to­var_id=12156&od­deleni_id=0&pa­ge=2&vyraz=de­da&ie=&cena= cena příjemná, hmotnost už méně… horní plochá část vypadá pěkně, ale spodní oblouky už nic extra… taky je otázka co řekne 31,8 představec na 31,7 řidla, ale u duralu si myslím, že to bude jedno…

      0 0
    • nooski  

      Zkus tohle www.jmctrading.cz/shop.php?… je to sice jenom obyčejný hliník ale jsou celkem lehká 260g a hlavně jsou fakt tuhá a pokud chceš širší rodla tak pod omotávku namotej nahusto oboustranou kobercovku pak už je to fakt tloušťka. Nebo ještě zkus www.jmctrading.cz/shop.php?… ale nevím jaká bude ta kombinace hliník/karbon navíc jsou těžší než hlína. U plochých řidítek navíc nevím, jak se řeší změna úhlu natočení řidítek nahoru nebo dolů. Pak tě do rukou musí tlačit ta hrana. U kulatých je víc možností jak je držet a pokud je vycpeš jak jsem popisoval (ještě gelovou omotávkou a na ruce pořádne rukavice) tak to už musí vyhovovat.

      0 0
      • black.horse  

        k těm prvním… to už raději vezmu ty WCSka, páč sou lehčí a mají i lepší tvar spodních oblouků… k druhým: stály by za zvážení, jinak toho problému se sřízením a natočením do správné polohy se taky malinko bojím.. ale celkově mi připádá do Thomson představce upínat BBB řidla jako trošku zvěrstvo:-) ale díky za návrh, na tyhle sem ještě nekoukal…

        ale jak píšeš, jestli se nakonec rozhodnu pro klasiku, tak pod omotávku půjde ještějedna vrstva „něčeho“, aspoň nějakej ten milimetřík…:-)

        0 0
        • Baracuda  

          WCS urco ne – ses kus chlapa a ty riditka nejsou moc tuhy – pro me byly tak akorat a to mam o 35kg min :-) Byd bych se zameril na FSA RD200, nebo na Deda Newton, popripade Supernatural. Ty by mely byt tuzsi.

          0 0
          • black.horse  

            no, ty FSA asi spíš ne, páč bych rád sehnal něco co má tvarovaný spodní oblouky jako R. (už sem měl možnost si je zkusit a je to fajn) takže asi spíš ty D. Newton (píšou, že se dělá i „anatomické“ lomení oblouků)… né že bych se tam často držel… spíš jen v dlouhých táhlých klesání, ale když už, tak ať se příjemně drží, že:-)

            0 0
            • Baracuda  

              Tak v tom pripady ty dedy – jak rikam sam mam Ritchey, ale na tebe by byly hodne mekke…Premyslim a fakt me lepsi riditka nenapadaji…

              0 0
        • Baracuda  

          Jo a pokud resis tu vahu a zaroven ty riuditka chces vycpat, tak fizik a specialized delaji gelove polstare primo na riditka pod omotavku… A nebo klasicka overena metoda – namotat dve omotavky…

          0 0
          • black.horse  

            váhu neřeším nijak extrémně, ale řekněme že bych si s každou výměnou postupně rád pár gramů ubral, aby to kolo postupně spíš zhublo než přibralo:-) ale vzhledem k mojí věčné nadváze se „gramařina“ fakt nekoná (nechci se zabít), jen drobná dieta by nebyla k zahození:-)

            0 0
    • yetti  

      Z vlastni zkusenosti muzu doporucit tohle: www.koloshop.cz/index.php?… jedna se o riditka Cannondale Fire Lite, ktery pro Cannon dela FSA a jsou super, zvlast za tu cenu. Nevim odkud to Koloshop ma, ale normalne se prodavaji draz nez WCS.

      0 0
      • black.horse  

        neměl bys o nich podrobnější info, na tom koloshou moc nepíšou, ani foto není…

        0 0
        • yetti  

          Mam je na kole co mam v profilu. Material 6061-T6 zeslabovany, vaha 255g pri 44cm, a maji dva prolisy pro dualy Campagnolo.

          0 0
          • black.horse  

            vau, díky, tak koukám že maj pěknej tvar spodního oblouku (blíží se k tvaru R.)… jak jsou na tom z tuhostí? já kvůli tý mojí „drobný“ nadváze:-) hmotnost docela ujde a za ty prachy se to jeví jako super věc:-) ještě sem se chtěl zeptat ty na fotce jsou taky 31,8? já že není vidět přechod od toho silnějšího rozměru k užšímu, jako to má většina řidel… přiznám se, že zatím se mi zdaj jako super poměr cena/výkon/váha… asi momentální favorit hledání:-)

            0 0
            • yetti  

              Vazim 92 a myslim ze za ne docela beru a na mne jsou tuhy dost. Predtim jsem jezdil obdobne tezke ITM a ty byly mekci. Jinak ta foptka zkresluje, riditka se mezi predstavcem a omotavkou zuzujou.

              0 0
    • Haryk  

      Taky to řeším a rozhodl jsem na příští sezonu zakoupit řídítka s plochým vrškem, z duralu, od firmy Eleven. Prodává je Svorada, cena kolem 2000 Kč. Co se týče těch 3expert, jsou dopravdy tak těžký? Má to cenu gramařit na řídítkách? Já si myslím, že by Ti tu vyšší hmotnost vrátily na pohodlí. Ale proti gustu…

      0 0
    • Vrci  

      já mám tyhle – velikost 46 střed-střed OS www.bontrager.com/…13_popup.php jsem sice lehčí váha než ty, ale těch 95 ze začátku sezony vážívám, nezdá se mi, že by se nějak kroutili

      0 0
    • Davit  

      Řeším zrovna to samý; mým favoritem jsou zatím taky sedlovka a představec Thomson a přiznám se, že bych do něj WCS ani FSA nedal – jen tak kvůli image. Můj názor je, že tyhle značky k sobě nejdou – FSA je tuctovka z taiwanu a WCS dneska už vlastně taky (o kvalitě ani v nejmenším nepolemizuju). Mám v hledáčku rodla FRM (www.airoo.cz) a USE (www.maxcursor.cz). To jen tak pro inspiraci. Vážím teda skoro o půl metráku míň :-), plochej vršek mi nesedí a spodní opačně lomenej oblouk ala WCS taky ne…

      Mimochodem když budou rodla kolem 200gramů, pravděpodobně nebudou moc tuhý.

      Hodně štěstí při výbšru.

      0 0
    • Bobo  

      Začal bych tady vychvalovat svoje Amoeby, ale na 115kg to určitě cenu nemá. Takže něco asi z duralu a kdybych měl vybírat já, podíval bych se po plochých s dobře padnoucím tvarem oblouků. I u duralu bývá ale u tohohle typu trochu problém cena, na druhou stranu rodla nejsou dobrý místo na šetření penězma.A jestli máš přes metrák, tak pár gramů navíc bych neviděl jako problém. Konkrétní typ neřeknu, to je až moc individuální, chce to zkusit do ruky.

      0 0
    • Lister  

      Dotaz: řidítka na Kampu.

      Dají se u nás sehnat nějaká rodla, které by měly žlábek na vedení bovdenu jak vepředu tak vzadu, tak abych tam schoval oba bovdeny od Kampy. Ono se mi to povedlo u těch co mám teď nacpat dopředu, ale není to úplně ono.

      Další podmínky – klasický průměr (ne OS), šíře 44cm, anatomické zahnutí spodního oblouku, krátká a pokud možno co nejvíce plochá část řidítek směřujících dopředu – doufám že to chápete – prostě potřebuji dostat páky co nejvíce k sobě a nahoru, takže ta část oblouku co směřuje směrem vpřed musí být co nejkratší a na konci ostře lomená.

      Tvarem se mi líbí FSA 300 – ale jsou jen OS a i jinak jsem rodel na klasiku moc nenašel. Vedení vpředu a v zadu podle obrázku mají řidítka BBB, ale jinak jsem nic nenašel.

      0 0
      • Lister  

        žádný silničář ???

        Ještě dotaz – má nějaký smysl plochá horní strana řidítek – fakt je to pohodlnější nebo je to jen markatingový tah ???

        0 0
        • jecnak  

          Mrkni na cyklodiskuzi.cz nedavno se to tam resilo.

          0 0
        • Bully  

          Treba tyhle: www.eastonbike.com/…ad_ea30.html Ale co vim, tak vsechny rodla s plochou horni casti jsou jen OS, takze se musis asi spokojit s kulatym prurezem. Jinak ta plocha cast funguje, ale nemusi vyhovovat vsem, v zasade ubira moznosti ruznych uchopu, takze pokud ti nesedne zrovna nejaky konkretni tvar, moc jinych moznosti jak na rodla poskladat dlane nenajdes. Ale nedramatizoval bych to, ono sedi vicemene vsechno :o) Ta plocha cast vyznam ma, pokud jezdis casto s uchopem za horni cast rodel. Cim vetsi plochou dlane se opiras, tim lip se rozlozi tlak a uchop je pohodlnejsi.

          0 0
          • Lister  

            jezdím prakticky výhradně horní úchop.

            No právě je blbý že teď už skoro všechna rodla jsou OS – na to já nenacpu můj starej tacháč a tepák taky dost blbě :-(

            0 0
          • Lister  

            uvažoal jsem o EA 50, ale když se tak dívám na ten boční profil, tak by mi asi nesedly – to předsazení mi přijde dost velký (tohle bohužel většina výrobců nikde neuvádí) a tu spodní část bych potřeboval více rovnovběžnou s horní částí aby se rodla dala natočit více směrem vzhůru.......

            0 0
            • Lister  

              tak beru zpátky......to předsazení je naopak asi jedno z menších.......na koloshopu je mají za dobrý peníz, tak bych to možná zkusil......no i když kdo ví co mi odtud přijde, ale třeba budu mít štěstí a pošlou něco z karbonu :-)

              0 0
              • Lister  

                hmmm…tak asi nic…ač tam mají napsáno, že dodávají normální i OS průměr tak ve skutečnosti lze sehnat jen OS a navíc ani tato varianta není skladem a dodací doba je jeden měsíc – údaně nemá v tuto chvíli ani dodavatel (nepíšu progress, protože kdo ví odkud ty rodla za tu cenu budou)

                0 0
                • Rolei  

                  Řeším podobný problém, tak se chci zeptat jaký řidítka si nakonec koupil a splnily cos chtěl?

                  0 0
      • Lister  

        Takže druhé kolo výběru.

        Chtěl jsem eastony, ale ty se nějak nedaří sehnat, takže jsem si nakonec vybral rodlo od ITM, konkrétně model Visia. Ale mám dilema. V nabídce je model Ergo, který se mi parametry hodně zamlouvá tvarem – krátký a mělký oblouk, ale je jenom v hlíně. A pak ještě model z carbonu, který má ale jiné tvarování – jsou delší a hlubší. U obou uvažuju jen šířku 460mm (kraj-kraj). Více o tvarech napoví přiložený obrázek.

        Takže se rozhoduju – je výhoda karbonu v pohlacování vibrací taková, že mám vzít raději ten. Cenový rozdíl není velký – cca 1100 vs 1700kč – to se dá přežít.

        Vím jak potřebuji dlouhý posed. Pokud bych vzal model Carbon, tak k němu budu potřebovat 90mm představec, při použití modelu Ergo budu potřebovat 100mm představec (90mm na silničku už je celkem málo, ale zase to asi zklidní ta šířka těch řidítek). Spíše mě děsí ta hloubka úchopu – spodní úchop sice oužívám málo, ale občas přece.

        0 0
        • kubad  

          na silnici poznáš carbon víc než jinde :-)

          ale pokud je to kombinace AL+carbonový potah tak je to jen pro efekt

          hoď sem odkazy na ty řídítka

          a ještě dodám si si tou mírou 46 kraj kraj jistý – přijde mě to na tebe celkem moc

          0 0
          • Lister  

            S tou kombinací nevím, uvádějí kombinaci ALu karbon, ale předpokládal jsem že to bude jen v místěch zatížení – pod představcem, stejně tak to totiž uvádí i u plochýh poměrně divoce tvarovaných modelů.....odkaz na český eshop.

            Pokud jde o šířku, tak když vezmu parametr S-S tak to jsou vlastně klasické 44. Te´d mám 42 cm a jsou mi trošku užší.

            0 0
        • Lister  

          Takže karbonová verze z výše uvedených důvodů padla. Proto už jen poslední dotaz. Dají se vůbec sehnat komplet karbon rodla pod cca 3 tisíce, víc si nemůžu dovolit do toho vrazit – sakra proč je to tak drahý, když MTB jsem koupil za 16 stovek :-)

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Celokarbonky budeš shánět pod 3k velmi těžko a zvlášť u nás, ceny jsou od 5k nahoru, kolem 3k jsou většinou hliníkový s karbonovým povrchem.

            0 0
            • Lister  

              No tak nic…jsem si právě říkal, že to asi nepůjde, nejlevnější co jsem tak viděl – Ritchey WCS cca 4 tis, to už je ale moc. Takže hlína to jistí a za ušetřené peníze bude i na hezký představec .-)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…   tak to je asi nejlevnější, ale taky nejlehčí co jsem jen tak narychlo našel

                0 0
                • Lister  

                  tak v hledání nejlevnějších jsem dopadli stejně :-)

                  Akorát já preferuju normální tvar, před tímto – né že bych si myslel, že to bude nepohodlné, ale čistě z praktického hlediska – umístění tepáku, světel......

                  0 0
    • jecnak  

      Karbonovy riditka vychytaj lip vibrace nez vidlice, takze investice do karbonu je na miste. Plocha horni hrana je fajn jen pokud je to zarovne vhodne kombinovane s uhlem spodni casti oblouku – teda jeste v kombinaci s posedem. Takze jedine dobre vyzkouset, jinak muze byt efekt opacny. Pro zvyseni pohodli se casto pouziva dvojita omotavka (pouzivaj to treba i profici na Paris > Roubaix nebo jak se to pise ;-). Gelove polstarky jsou pry taky fajn. Klasicky bych se vyvaroval noname a nefull karbonum.

      Sam jsem to nedavno resil, ale necham si to az na novou silnicku. Zvitezily klasicky lomeny oblouky z karbonu bez placateho vrsku.

      0 0
      • Lister  

        dají se ty gelové polštářky někde sehnat, jsem si říkal, že to může být fajn, navíc je to asi lepší řešení než gelová omotávka ( myslím tím, že se musí s tím gelem kupovat pořád dokola, kdežte ty polštářky se dají použít znovu)

        0 0
      • jecnak  

        Ad plocha horni cast riditek – pro nekoho je nezanedbatelny problem nemoznost prime montaze tachometru, sporttesteru ci svetla – casto jedine pres adapter.

        0 0
      • kubad  

        u mě po různých pokusech – stejný výsledek carbon bez placatého vršku

        0 0
    • Martin  

      a co BBB FastBar? mají trochu mělčí oblouky než jiné modely

      vozím je na mojem cesťáku a jsem s nima spokojenej, jsou i docela tuhý. bbbparts.com/pro­ducts/bike_par­ts/handlebars/bhb03­.php 260 gramů ve verzi OS, kterou mám já. foto v reálu viz můj cesťák

      0 0
    • Zerocool  

      Poradíte? Potřebuju silniční řídítka 400–420mm, co nejlehčí, průměr 27,2, ne karbon a cena tak do 1500,–, dají se vůbec 27,2 ještě sehnat?

      0 0
    • Obi-wan  

      115kg nemám ani přes zimu ale pětideko nejsem mám WCSka a absolutní spokojenost tuhost mi přijde v šíři 44cm super,snad jen při dolním úchopu trochu skoro neznatelně cvičí což může být i plus k pohodlí.Šel bych do nich znovu.

       
      0 0
    • jecnak  

      Kdo nechce karbony a nebo chce posetrit par tisicovek, tak dobra volba z hlediska pohodli jsou Ritchey WCS v duralo. Vzhledem k vaze jsou dost malo tuhe a zaroven tim i pohodlne.

      0 0
      • Zerocool  

        jo nevypadají zle, taky jsem uvažoval, ale díky 3× zeslabovaným trubkám se vlní pod rukama, radši jsem vzal těžší, ale jako kámen…

        0 0
        • jecnak  

          Neni to zas tak strasny, ale pohodli me mile prekvapilo.

          0 0
          • Zerocool  

            těžko na bojišti, lehko na cvičišti:) pohodlí udělá omotávka…

            0 0
      • treatt  

        A nebo kdo si poridil silnicni Thomson X2 a dostal chut na karbony…tak at na ne zapomene…nasadil jsem Ritchey WCS Carbon Streem a strasne se protaci, i kdyz je dotahnu, co to jde :-(((((((((((((

        0 0
        • Pebe  

          tak tam dej kosek plechovky jako se to dělá u sedlovek…

          0 0
          • treatt  

            Myslis, ze zrovna na riditka bude fungovat plechovka? Preci jen, mam pocit, ze tam jsou ponekud jiny sily, nez pusobi na sedlovku…

            Rikal jsem si, jestli nezkusit treba od Scottu to lepeni na karbonovy sedlovky, ale trosku se toho bojim, je to preci jen trosku prasarna nakidat to na tu karbonovou krasu..tak jsem to zatim neresil a jen smutne chodim okolo…

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Tomu se dá dost jednoduše odpomoct, pod krytku, nebo třmeny představce natoč na rodla pásek, trochu kratší, než je obvod řitítek, jemného smirku plátnem na rodla a tím drsným do představce a garantuju ti, že je po protáčení a nebude to ani vidět ;-)

              0 0
              • treatt  

                Nerikej! Super, diky moc za tip!!!

                Zkusim to nasadit obracene, protoze ten predstavec ma hodne otevrene trmeny a dam vedet :)

                0 0
              • jecnak  

                Jo tohle opravdu funguje, Pouzivam.

                0 0
    • black.horse  

      jehehe, moje starý vlákno:-) jen pro zajímavost: řidla vozím stále stejný, těžký, ošklivý, ale nasadil jsem pod omotávku gelové vycpávky a začal víc trénovat a míň fňukat:-D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Peslezedirou  

      Opráším toto vlákno.

      Dají se sehnat compaktní oblouky na silničku s rpůměrem 26,0mm a šířky 440mm?

      Jediné co jsem našel tak oversize :-(

      Díky za tip

      0 0
    • Doyle  

      Jako začínající silničkář bych potřeboval poradit, jestli se řídítka dělají i s menším prohnutím dopředu, než je běžných 80mm. Pokud o nějakých takových víte, dejte sem odkaz. Díky.

      0 0
      • jecnak  

        Spousta tzv „compact“ riditek.

        0 0
        • yetti  

          Teda nechci být hnidopich, ale 80mm mají právě compacty a nic moc kratšího se sehnat nedá. Sám jezdím Eastony a ty mají ve verzi Aero 75mm a o ničem kratším nevím, protože jsem to sám sháněl.

          0 0
          • jecnak  

            Ritchey Pro Logic ve 40cm maji reach 72. Ritchey Pro Biomax 75 ve vsech rozmerech. Atd.

            0 0
      • Peslezedirou  

        http://www.kupkolo.cz/…act516.html

        Jestli můžu doporučit, tak ty z odkazu, sice na kole vypadají jako by byly pro děti ale mě vyhovují úplně parádně, za poslední rok nejlepší kup. O proti rodlům jako Ritchey se mi trochu zkrátil posed a tím i variabilita, ale jsou pro mě prostě příjemný, dokonce i občas jezdím v dolním úchopu s předchozíma rodlama jsem byl fak už moc ohnutý.

        0 0
      • michals1  

        Compact řidítka mají sice menší reach, ale drop jen kolem 120–125mm. Vhodná jsou tedy jen pro lidi, co mají hodně drobné ruce. Hlavně pro ženy.

        Pro spoustu lidí vůbec nemusí být použitelná.

        0 0
    • mastihuba  

      takovej dotaz, v současnosti jsem měl na kole todle

      http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php…

      a přecházím na tohle.

      http://www.kupkolo.cz/…mpact_z3385/

      v čem je problém. Jst tvrdí že jezdit kompakty je gay. :)

      druhá podstatná je že sem objednal místo 44cm 42cm a než zkurvim omotávku, tak bych chtěl vědět jestli je nejakej způsob jak změřit správně šířku ramen nebo úchopu

      0 0
      • Vrci  

        Předpažit, ruce rovnoběžně, dlaně k sobě. Změřit vzdálenost dlaní.

        Pokud nemáš asistenta, před tím namočit ruce a udělat dvě tečky na zdi mokrýma prostředníčkama. Měřit vzdálenost rameních kloubů je dost problematické.

        0 0
        • mastihuba  

          tak mi to vychází tak 40cm a to si myslim že nejsem uplně chcíplina, tak co tady všichni blbnou s 44–46cm? Tady je to sama 2m hrana :)

          0 0
          • jecnak  

            Ono je to hodne individualni, tyhle poucky jsou stejne spis orientacni. Vozim 44, ale 42 mi prijde taky naprosto v pohode – roky jsem je vozil, ale 40 uz je neprijemny.

            Stejne na silnici moc riditkama nezatacis, tak jde spis o nestisneny pocit pri rizeni, coz si muzes zkusit bez omotavek.

            0 0
            • mastihuba  

              no ja mam novej rám o 2cm delší než starej a k jakymukoli karbonu mám momentálně odpor, takže zkracuju posed rodlama. Hodně se držím za páky, nebo na tom placatým. Vzhledem k tomu že mám dost malý ruce, tak i ty anatomický rodla mi přijdou s omotávkou moc tlustý. V nejhorším nahodím druhou vrstvu omotávky nebo tam dám ty gelový poštářky.

              0 0
              • Tina  

                ja mám tu placatú časť bez omotávky. Drží sa skvele aj bez rukavíc a vďaka profilu vôbec netlačí. Omotávku mám iba kúsok na Dualami ako končí guľatý profil riaditiek.

                0 0
                • kubad  

                  tak tak, i když teď vozím kulaté EC90 a nějak jim ne a ne přijít na chuť asi brzo poletí :D

                  0 0
                  • mastihuba  

                    tak prvních padesát km aby si to všecko sedlo odjetejch. Je to tvrdý jak žebřiňák ale jede to úžasně. Nevimjestli to dělá ten větší rám a kompakty rodla ale horní i spodní uchop parada. Zitra pokud bude počasí tak tam dáme něco delšího a budu rozumější. Zatimjsem nadšenej.

                    0 0
                  • Karaya  

                    Tak až je budeš vyhazovat, tak napiš :-)

                    0 0
              • jecnak  

                Ke splosteni uchopu si muzes pomoct i vhodne vedenym bowdenem. Staci, kdyz ho omotas v pozadovane poloze izolackou k riditku a pak pres nej hodis omotavku.

                0 0
      • Tina  

        ano, to že compact je gay je všeobecne známa vec :) (a teraz rýchlo prelustrovať miestne silničky)

        Osobne si myslím, že budeš sklamaný z prechodu na riaditka s guľatým profilom. Jazdím ploché FSA K-Force (ano, compact :)) a už by som iné ako ploché nechcela. Osobne šírku riaditiek podľa tabuliek neriešim. Mám na MTB 620mm riaditka a na silničku som dala 44cm. Kvôli aerodynamike by som asi mala mať 40, ale to sa mi zdá strašne úzke.

        0 0
        • mastihuba  

          dík za reakci viz. Tom

          0 0
        • nooski  

          A já se z plochých velice rád vrátil ke guľatým :-) Nabízí více možností nastavení a neomotoná plochá rodla se nakamarádily s dlaněmi. Já jsem tedy pro kulatou klasiku. A taky pro kompaktní rodla. Jako gay jsem se nikdy necítil. Ženské tělo je příliš krásné na to, abych se ho vzdával :-)

          0 0
          • Tina  

            Záleží aké ploché riaditka si mal. Ja si chválim konkrétne FSA K-Wing. Možno iná značka má iný tvar a neposkytuje taký komfort.

            „Nabízí více možností nastavení“ – to mi prosím vysvetli.

            0 0
            • mastihuba  

              tak ta placka nahoře by měla byt více méně vodorovně, jak tonaklopíš tak to vyvrací zápěstí a když potom chceš nastavit oblouk tak aby se dobře držel spodní úchop, tak když jsou řidítka dost hluboký jako v mém případě tak to prostě nejde. Je možný že jsem měl malej krátkej rám a proto to nešlo, ale když jsem je dal známýmu tak se jich po jedné jízdě chce taky zbavit.

              http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php…

              0 0
              • Tina  

                Písala som, že mám a vyhovujú mi práve FSA K-Wing Compact. Určite majú iný tvar úchopu a tej vrchnej plochy ako tie HF. Hlboké riaditka som mala a nebola som schopná sa držať za spodný úchop. Ale chápem, že nie každému musia ploché riaditka vyhovovať.

                0 0
                • mastihuba  

                  ja když ty HF loni objednaval tak jsem vubec netušil že silniční rodla jsou taková věda, sem si řikal že na tom neni vo pokazit. Pak jsem nemohl vyladit polohu pák, pak jsem zjistil že jsou zbytečně hluboký a ta horní část je dost široká takže s omotávkou už to bylo docela dost. No druhá stavba už je snad zdařilejší. :D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • bluma  

                    Je pravda, že ty HF mají dost šílený (debilní) tvar. Chce to projet nákresy s rozměry, když rodla vybíráš.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud je někdo citlivější na úchop a mívá s tím problémy (bolest čehokoliv po delší jízdě), tak jsou podle mě silniční řídítka na výběr úplné peklo.

                    První problém je, že je vše v jednom a pak sehnat, aby sedla každá část řídítek je téměř nemožné.

                    Druhý problém je nastavení sklonu říddítek, opět by každá část potřebovala jiný.

                    A třetí problém je v tom, že jsou lepší ergonomická silniční řídítka drahá, což komplikuje vyzkoušení většího množství.

                    A čtvrtý problém je v tom, že je hrozný opruz to pořád přenastavovat (neustálé přemotávání omotávky).

                    Třeba zrovna FSA K-Wing Compact jsem z těchto důvodů nesnesl. Každá část těch řídítek samostatně nastavená by byla pro mě super, ale když jsem nastavil řídítka třeba dle ergonomické části v rovné části od představce, tak byl zcela nevyhovující zbytek (a to samé opačně).

                    Oproti tomu zlaté ladění více úchopů na biku (i když je jich o trošku méně než u silničních řídítek).

                    Tam jde jen o to trefit úhel zahnutí, což není takový problém a rychle se to vyzkouší.

                    Zdvih už se dá dolaďovat v kombinaci s podložkami pod představcem a představcem také dobře (takže na nějakém mm rozdílu zdvihu nezáleží, doladí se jinak).

                    A když někdo chce ergonomický úchop (tedy např. Ergon gripy), tak nastavení gripu a nastavení rohu je nezávislé a vše se dá perfektně doladit.

                    A vybrat se dá také každé zvlášť (různé typy rohů k mání pro ten stejný grip).

                    Řídítka byl jeden z důvodů proč jsem se silničkou definitivně skončil (více než 20 let jsem doma vždy nějakou silničku měl a jezdil), ani po vyzkoušení asi 10 různých kousků jsem se nedostal k tomu, aby mi dříve či později nestával úchop nesnesitelným (vždy něco začalo bolet).

                    Na biku s Ergony nic takového vůbec neznám (než jsem přešel na Ergony, tak jsem se ale také trápil v době, co mi úchop začal dělat prolémy).

                    0 0
                    • nooski  

                      Naštěstí máme v dnešní době takové možnosti výběru, že se nemusíme omezovat :-) Gripy tvarem podobné ergonům mám na šichťáku, ale více jak 10 Km bych na nich nezvládl. Naopak současné silniční kompakty 3T Ergosum jsou pro mě jak pohlazení.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V mojem případě právě bohužel, u silničních řídítek než jsem poslední silničku prodal jsem vyzkoušel toho opravdu hodně a nic.

                        Ergony určitě dost lidem také sedět nebudou, vše je individuální. Ale podobné Ergonům = nemá s Ergony nic společného (vyzkoušel jsem před Ergony pár levnějších „ergonomických“ gripů a to se nedalo vůbec).

                        0 0
                • Tina  

                  ešte doplním, že jazdím FSA K-Wing v šírke 44cm. V tejto šírke majú tieto riaditka aj najširšiu tú vrchnú plochú časť (41mm). 42cm K-Wing majú tú plochu 36mm a 40cm riaditka FSA K-Wing iba 32mm.

                  0 0
            • nooski  

              Rodla s plochým vrchem si musíš nastavit tak, aby vyhovovaly dlaním. Jenže pak už nemusí sedět oblouky. Máš štěstí, že tobě to sedlo. Kulatá rodla si můžeš natáčet podle potřeby a vůči dlaním budou pořád stejně.

              0 0
              • Lister  

                Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna tohle je potřeba vysvětlovat.

                0 0
                • nooski  

                  Tina se ptala, co myslím těmi více možnostmi nastavení. :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    No právě. Jen mi přišlo divné, že se vůbec ptala, co tím myslíš :-)

                    0 0
                    • Tina  

                      Pýtala som sa hlavne preto, že sklon silničných riaditiek sa zas až tak veľmi nemení ako je to tu prehnane prezentované. Viac menej sa bavíme o pár stupňoch. Pretože pokiaľ má niekto potrebu si riaditka natočiť napr. dohora o 5° a viac, tak potom musím mať zákonite ďaleko spodný úchop pretože ten sa mu posunie strašne dopredu. A vice versa. V tom prípade sa buď za spodný úchop nedrží, alebo má nesprávnu dåžku predstavca :)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Tady jen doplním, že u kulatých je zase jejich problém, že jsou kulaté :-)

                0 0
              • JSt  

                vpodstate jsi tim chtel rict, ze rodla s plochym vrskem je snadnejsi spravne nastavit, pac se ridis jen tim, aby byla horni plocha rovne. rodla s kulatym vrchem si muzes natocit blbe, aniz bys to na prvni pohled poznal a pak riditka nemusi sednout. ;-)

                0 0
      • Lister  

        Tak jsme asi gay, hned zítra se přiznám manželce :-)

        Rodla vozím 44 a to jsme prcek a sušinka (jako že nemám ramena), ale přišlo mi to nejpřirozenější.

        0 0
      • felix.org  

        Přesně těma FSA jsem jse nahradil řidítka co mám ještě na fotkách v profilu. Je to možná gay, ale u mě vidím jen výhody. A to hlavně při spodním úchopu a při úchopu v oblouku např. při brždění. Na těch starých řidítkách mi to jaksi nevyhovovalo.

        0 0
        • Lada,s  

          úplně stejně u mě. Při klasikách jsem pri dolním úchopu trpěl a dalo se to vydržet jen kousek, vetšinou jen z kopce. Po přechodu na kompakty je to o 50% lepší, v pohodě můžu jezdit dolní úchop delší dobu :-)

          0 0
    • jecnak  

      Jen pro zajimavost. Nakonec jsem vloni neodolal a poridil Ritchey WCS Carbon Evo. Nahore jsou malicko zplostele a hlavne se od predstavce zuzuji jen velmi zvolna, takze pro opreni v kritickem miste je dost velka plocha. Oblouk je trochu melci jak u prechozich alu wcs, stejne tak reach. Navic jsou v horni casti mirne zahnuta k jezdci. Omotanou mam samozrejme i tu horni cast. Spokojenost velka. Pujdou urcite i na zimaka, kde ruce dost trpi, vzhledem k tomu, ze na nem nakroutim 90% km.

      Negativa vidim v podobe nemoznosti pridelani aeronastavcu, hur se pridelava svetlo, pripadne nektere computery.

      0 0
    • devet  

      No dočetl jsem vše a sem. A nevím jak a kudy dál. Existuje nějaký obecný návod, kromě subjektivního pocitu nastavení rodel?

      K 60tinám jsem si udělal radost, ale spíše starost. Jezdím už rok(asi 2000 km) ale spodní úchop tak 10–15%. Na biku 6000 km a bez problémů. Díky za rady.

      0 0
      • ememem1  

        Existuje nějaký obecný návod, kromě subjektivního pocitu nastavení rodel? – ani moc ne. podobne ako pri sedle. asi tak ze ked mas dva metre a nevojdes na sirku kvoli ramenam ddo dveri tak si nekupis 40 cm rajdy rovnako ako ked mas velku rit tak si nekupis uzulinke chrtie sedlo. nejake merania sa urobit daju (vid. trebars keyword „body geometry“) ale inak je hodne subjektivne.

        0 0
        • maajkee  

          NEvim, já mám velkou řiť a jezdím teď spokojeně na SLRku :)

          Někteří s ještě větší řití jsem viděl jezdit dokonce na speedneedlu :)

          0 0
          • ememem1  

            tak urcite, od hospody k hospode to ide.

            0 0
            • maajkee  

              Pondělí lehce přes 150km na silničce ty hospodo a prdel v naprosto neporušeným stavu ;)

              0 0
              • ememem1  

                ach jaj, to fakt treba davat vsade smajlikov aby docvaklo? jasne ze pod pojmom siroka prdel sa rozumie vzdialenost panvovych kosti a nie velkost vypasenia zadnice.

                0 0
        • devet  

          200 cm sice ještě nemám a asi již mít nebudu. A ramenama se futer nedotýkám, i když moc neschází. 190/95.

          I tak děkuji za reakci.

          Zkusím se domluvit se „svým“ dvorním servismanem. Je to bývalý silniční závodník, tak ať mi poradí.

          0 0
      • jecnak  

        Jednoduse zmer stavajici riditka. Pokud mas pocit, ze horni uchop mas dost ci moc vysoko, tak pak s nim uz nic nedelej a jen porid riditka s mensim dropem. Pokud mas pocit, ze se ti spatne/natazene jede i za paky, tak riditka s mensim reach, pripadne kombinace obojiho. Nic na tom neni.

        Laborovani je jen s tvarem oblouku, ale az vyselektujes riditka se v hodnym reach a drop, tak ti jich stejne zbude jen par.

        Kazdopadne doporucuju priplatit si za karbon a aby nahore u predstavce bylo aspon male zplosteni. Pripadne si jeste pomoci gelovymi polstarky od Fiziku nebo Body-Geometry vycpavkami od Speslu.

        Mimochodem posed a riditka se resi i zde a stoji to za precteni: http://www.bike-forum.cz/…oradite.html#…

        0 0
        • devet  

          Tome, dík. Poslechnu Tě, jako vždy. Tvoje rady pomohli vždycky.

          0 0
          • jecnak  

            Zde mas porovnani klasiky a kompaktu

            A spatne jsem to odkazal na vlakno, to s riditky a posedem je spise zde ale resilo se to i jinde, zkus jeste pohledat.

            0 0
            • ememem1  

              na tej fotke je pekne vidno asi hlavny rozdiel medzi kompaktom a tym co sa nazyva ergo. bez ohladu na to co komu vyhovuje a ako sa mu drzi tak ak ma clovek kratsie prsty tak pri ergach ked je ruka dole v „optimalnej“ polohe tak nedociahne na packy jak pri radeni tak pri obzvlast pri brzdenni. musi dost vyrazne posunut ruku do nic moc ergonomickej polohy co mne osobne liezlo na nervy a hlavne na nasich cestach moze byt aj dost nebezpecne, ten dlhsi reakcny cas moze chybat. taktiez v dlhsich zjazdoch to nebola ziadna slava. co som tak skusal tak sa mi zda ze sa to tyka hlavne kombinacie shimano + ergo. najst polohu taku aby packy boli v optimalnej polohe pri drzani zhora a zaroven pri drzani zdola sa dalo pohodlne dociahnut na brzdy bolo pre mna nemozne a nepomohli ani gumicky pod paky (dura uz ma tusimze nejake stelovatko).

              inak sa mi zda ze na to uz prisli aj vyrobcovia riaditok lebo co pozeram a omeriavam nove modely tak su tie obluky uz casto plytsie alebo aspon maju aj taky model a pod.

              0 0
              • jecnak  

                V tomhle smeru je asi nejlepsi klasicky tvar oblouku Ale zase zalezi na pakach. Pokud mas Shimano paky, pridas gumove podlozky pod paky a priblizis je tim k riditkum i u tech ergo tvaru oblouku.

                Pro zajimavost tady je celkem hodne tvaru na porovnani co se vlastne dela.

                0 0
                • ememem1  

                  fajny link, thanx.

                  0 0
                • mr.antik  

                  kdes se sháněj ty gumový podložky? Zuzka nutně potřebuje něco do těch 105kovejch pák.

                  0 0
                  • ememem1  

                    blbo. ked kupis set je to v nich ale ked to chces samostatne tak smola. ja som ich nakoniec kupil tuna na fore od niekoho kdo ich mal zo setu a nepotreboval. inak to bohuzial nejde a venoval som tomu dost casu.

                    0 0
                  • jecnak  

                    At se domluvi s Jitkou. Doma mame ze 105ky.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Ona tam má nějaké z výroby, tuším 5mm. Na mé Tiagře jdou nastavovat, dáš prostě ještě jedny, nějak to do sebe zacvakne.

                      Ale 105ka to má zdá se jinak.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Myslim, ze to je nacvakavaci na sebe, ale mrknu se. Bavime se o nove 105.

                        0 0
                  • blaf  

                    k pakam jsem dostal dve velikosti, ty vetsi (vic priblizi k riditkum) pouzivam, ty mensi jsou klidne k mani…

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      A je to na 105tku 5700? A jdou do sebe teda zacvakávat? Mám teď 5mm a potřeboval bych víc.

                      0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ono i v klasickem tvaru jsou velke rozdily. „Belgicky“ kulaty hluboky, napr Favorit, Cinelli 66 Campione del Mondo, TTT Eddy Merckx nebo odkaz vyse, a „italsky“ s mensim dropem, jako Cinelli 64 Giro d'Italia.

                  Porovnani ruznych klasik a kompaktu

                  Dalsi vec je jak a kam jdou paky. Nekdo vozi to nastaveni dost extremni

                  0 0
                  • devet  

                    No super. Moc díly za odkazy. Tohle jsem potřeboval vidět. a vědět. Ruce mám XXL, takže vzdálenost pák není problém, ale to naklopení a tvar. Ještě jednou Tome MOC děkuji.

                    0 0
                  • ememem1  

                    co je na tom az take extremne? mam to viac menej rovnako.

                    0 0
                  • ememem1  

                    inak dobry link.

                    0 0
    • devet  

      Tak jsem se to snažil nastavit dle obrázků a návodů. Nahoře dobrý, v dolním úchopu nejsem schopen déle vydržet. Pořád mně někam ty pazoury kloužou. Nebo mám ohnuté zápěstí a to se nedá také dlouho vydržet. Rodla „XLC Pro Road, nadrozměrná“

      Vyměnit? A za jaké?

      0 0
      • jecnak  

        Vymen ram, je na tebe dlouhy a i velky.

        0 0
        • devet  

          190/95 myslíš 56 velký?

          0 0
          • jecnak  

            Mas zvlastne serizeny posed. Ani ne tak vyska je dulezita delka ramu. Podle vpred vysunuteho a skloneneho sedla bych tipnul, ze je ti dost dlouhy. Zkusil bych aspon zkratit predstavec. Nejdriv ale http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

            Jinak samozrejme co pise Hroch. Pro jistotu zkus nafotit presne z boku a kolo v rovine, takhle se to dost spatne posuzuje.

            0 0
          • Tina  

            ten rám nevypadá na 56ku. Skôr mi pripadá ako 58–59. Ale ako písali vyššie najdôležitejšia je dåžka rámu a predstavca. Prípadne skús otočiť predstavec aby si dostal riaditka vyššie.

            0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        zkus cely ty rodla sklopit trochu niz, aby vrsek byl ± vodorovne.

        0 0
    • obda  

      Nevíte někdo o kompaktech, které nejsou oversize (a jsou za rozumnou cenu)? Šlo by to na Bareše v mém profilu, a ten má ještě klasický „jedničkový“ představec.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Kdysi jsem taky sháněl, ale bez úspěchu, vše jen na oversize.

        0 0
      • alinceb  

        Kompakty na 25,6 nebo 26,0 asi neseženeš. Takže máš 3 možnosti:

        • dát nasouvací redukcí na a-head + OS forbec + kompaktní oblouky
        • sehnat vidli s dlouhým krkem 1" + 1" a-head hlavu + redukční vložku +OS forbec + kompaktní oblouky
        • sehnat nějaké mělké oblouky pro starý průměr – mám doma sundanéoblouky mého kola – jsou to Cinelli Top Ergo 420mm na průměr 26mm
        0 0
        • obda  

          Ty alternativy mi byly jasne, ale moc se mi nelibi. Na toho Barese proste patri origo vidla a k ni klasicky predstavec (byt by si ocelacek zaslouzil neco lepsiho, nez tam tedka je). A rozhodne nic nizsiho. Kazdej centak nahoru hodne ocenim. Stare melke oblouky zvazim, diky za tip.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pold  

      Dotaz – marně zatím pátrám.

      Dá se koupit na přestavbu staré cr-mo silničky, tedy variantu s šroubovacím hlávkem:

      • představec na šroub (průměr 22,2),
      • kompakty v průměru na 26mm, ideálně 440 (počítám že klasickýpředstavec typu „skoba“ se pro oversize nedělá)

      Ideálně vše stříbrné.

      0 0
      • alinceb  

        Přiznej se, že tys to vlákno nečetl…?

        0 0
        • pold  

          Četl. Ale ani jedno z těch řešení se mi nelíbí, narvat na Cr-mo rám s ohnutou Cr-mo vidlí ahead je hnus fialovej…

          0 0
        • pold  

          A pokud jde o zdroj představců tak krom 1A za 1500 se neprodává skoro nic…

          Ad. cinneli top ergo – stojej bambilion peněz, to by se mi ta přestavba starýho oceláku teda prodražila…

          0 0
          • alinceb  

            Nemusí to být jen Top Ergo – podobný tvar má více řidítek. Forbece se samozřejmě taky dají koupit, jen musíš dobře hledat a taky záleží, jakou potřebuješ délku. Já mám doma 1" forbeců snad 10 v různých délkách a to samé oblouky. Třeba Cinelli 1A ve 120mm se dá koupit za 400 nebo mrkni sem . Spoustu dílů budou mít třeba na cyklovrakovišti…

            0 0
      • jecnak  

        Muzes vymenit hlavko a vidlici za ahead. Otazka je jaky prumer krku vidlice mas ted. Otazka, jestli se to financne vyplati.

        0 0
    • black.horse  

      Tak když už je tu tohle vlákno, zkusím po letech dotaz:

      Plánuju aktuálně přestavět silničního zimáka. Doteďka jsem pár let měl na silničním zimáku bajkový rovný řidítka zaříznutá na 50cm a vozil gripy s rohama, k tomu bajkové řazení a přehazku a kazetu a dojížděl jsem na tom vždycky bajkový kazety a řetězy před vyhozením:-) aktuálně se chystám vrátit zase zimáka na normální oblouky, ale říkám si, zda by nemělo smysl na zimáka dát lehce širší oblouky a kratší představec a udělat ten zimní posed maličko turističtější (což jsem teďka s těmi rovnými vlastně měl)… zase tak velký rozdíl to snad nebude a lehce „volnější“ posed bude imho příjemnější pro ježdění v hromadě zimního oblečení. Máte s tímto někdo pozitivní či negativní zkušenost?

      0 0
      • jecnak  

        Pokud porovnam zimaka a jednici, tak zimak ma kratsi ramovku a uzsi riditka se stejnym predstavcem, tudis kratsi posed. Rozdil je 13mm + neco malo na sirce riditek. Na zimaka bych klidne sel cestou tak kratkeho posedu jak jen to pujde, aniz by sis zaroven ve stoje v prudkem kopci kopal kolenem do riditek. Obavam se, ze stejne nezbude nic jineho, nez zkouset.

        0 0
        • black.horse  

          Hmm, asi to dopadne na testování, zkusím nechat stejnou šířku řidítek a spíše hýbat s představcem, to bude aspoň bez finanční ztráty kdyby nesedly oblouky (představce doma nějaké jsou).

          0 0
          • Peslezedirou  

            Mam doma nevyužité pellsy 440mm, na rodla 26mm, mužů půjčit na testování, kdy něco.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Staifus  

      Vyuziji toto vlakno – nevite nekdo o prodejne cca do 100km od Plzne, kde by meli compact oblouky cca 70mm/120mm , nejake obyc? V Plzni nikdo NIIIC!!! Chci si je proste osahat, nez to koupit naslepo z eshopu…

      0 0
      • MaPa  

        Sry za OT, ale neříkej mi, že v Praze není jediná prodejna kde by neměli kompakty :-D

        0 0
      • tromboonen  

        Myslim, ze se montuji na docela dost seriovek, nekde je urcite budou mit, vem si s sebou metr.. jinak FSA Omega nebo Vero stoji par stovek, kdyz tak posles dal.. ale jestli mas problemy s posedem, potrebujes jej zkratit nebo se nedostanes do spodniho uchopu a zaroven nemas dlane jak dve lopaty, tak Ti vyhovovat budou, to se bat nemusis

        0 0
        • jecnak  

          +1 Plus bych se nespokojil s osahanim prvnih kola, protoze staci ruzne paky, ruzne natocena riditka a ruzne namontovane paky a pocit je diametralne odlisny.

          0 0
      • jonti  

        75/125 je vetsina specialized na jejich kolech, urcite i v Plzni nejaky prodejce bude

        0 0
    • svobikk  

      Zdravím, nemá doma někdo staré berany ze silničky za par korun? chci z toho udělat držák na kolo takže na stavu a váze mi nezáleží, jenom na co nejmenší ceně

      0 0
    • Nimrod  

      vytáhnu na svět mrtvolu a to z toho důvodu, že by pár obrázků mohlo někomu pomoci. vybíral jsem karbonová řídítka s „anatomic“ obloukem, prostě aby byl oblouk z rovných částí. moc jich není, našel jsem vlastně jen pro vibe, ritchey logic ii a wr compositi. pro a ritchey jsou v hliníkové verzi a ty jsem pořídil a změřil délky rovných částí, wr compositi mi změřili a nafotili v airoo, čímž jim velice děkuji a fotky wr compositů tedy nejsou mé, snad mi bude prominuto. ritchey je v šířce 42cm (jiné šířky mají rozdílný oblouk)

      0 0
      • Vrci  

        Ještě syntance

        0 0
        • Nimrod  

          ano, a schmolke. o dalších opravdu nevím. ale syntace mi stejně jako pro nesedí velkým průměrem po celé délce vršku, nemám to rád. a schmolke je na můj vkus už moc gramařina. takže tímto snad uvádím na pravou míru

          dřív jich bylo minimálně o eastony víc a v hliníku je výběr také bohatší (deda, nitto)…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.