Čaute
Chtěl bych se zeptat nejsem si jistý šířkou silničních řídítek při výšce 173 cm.
Jaká šířka je nejpoužívanější mám šířku 44 cm, ale nejsem si jistý jestli nekoupit 42 cm
samozřejmě střed-střed.
Díky za všechny odpovědi
Čaute
Chtěl bych se zeptat nejsem si jistý šířkou silničních řídítek při výšce 173 cm.
Jaká šířka je nejpoužívanější mám šířku 44 cm, ale nejsem si jistý jestli nekoupit 42 cm
samozřejmě střed-střed.
Díky za všechny odpovědi
šířka řídítek se odvozuje od šíře ramen – jak máš široký ramena, tak by měly být i oblouky. samozřejmě to neplatí pro atypické postavy ála stěhovák nebo vyhazovač :-)
Tu šířku ramen myslíš, když sedím na kole v pozici jezdce ne když stojim normálně rovněže?
tak to nevím… na to ale určo odpoví někdo další
Šíře řídítek by měla být taková, že když sedíš na kole, paže by měly být přibližně rovnoběžně s podélnou osou kola.
Jinak jsme přibližně stejně vysocí a rodla mám 44, vozil jsem i 42, ale ty už mi přišly úzké (můj subjektivní pocit).
kup, si ty ktéré ti budou pocitově vyhovovat.
Pro základní orientaci platí to s tou šíří ramen, ale každému sedí něco jiného.
44 je většinou ten největší rozměr co se dá sehnat, vozím ho taky, 42ky mi přišly úzké.
já bych klidně užil i 46 s-s :-) ale i s 44 s-s se dá jezdit v pohodě
halt, u bika je šířka řídítek podstatně víc citelná než u silnice.
Někde jsem četl, že se mají vybírat tak, že si rukama pocitově nesvíráš hrudník. A asi tím není myšlen úchop u představce :-)
tak tohle bych použít nemohl, protože asi tak 70% času se držím právě na horní straně rodel. Hrudník dýchá bez potíží :-)
Za páky se držím jen při silové jízdě do kopce, ve sjezdech a když jedu v balíku (tak 1× za rok :-) )
No nevim, mne sirka u silnicnich riditek prijde dulezita az na poslednim miste. Zajimave je spis jak nizko je dolni uchop (nazval bych to hloubkou oblouku), tvar oblouku kvuli uchyceni brdovych pak a predsazeni oblouku – jak daleko zacina oblouk od rovne horni casti u predstavce.
Tak nějak bych souhlasil, ale neřekl, bych že šíře je až na posledním místě. Spíše to beru tak nastejno, prostě všechny tyto parametry jsou důležité a všechny jsem je osobně (až na hlouhku oblouku, která zase moc nebere mě, protože jsem se za spodní část řidítek držel asi jen 1×) bral při výběru nových rodel v úvahu. Více jsem sledoval jen předsazení oblouku, protože jsem potřeboval trošku zkátit posed.
PS: ještě k té hloubce a zájem/nezájem o ni – tady samozřejmě záleží na stylu jízdy. Je jasné že třeba turista jaká já na to bude mít úplně jiný pohled než sportovec, jako je jecnak.
Ono jde o celkovy laborovani s uchopem. Je otazka, zda zvoli kratky predstavec a vic predsazeny oblouk riditek a nebo naopak. Stejne tak je mozne mit vyssi preddstavec a hlubsi oblouk a opacne.
Jinak samozrejme je sirka dulezita taky, ale je to jen jeden z parametru, ktery stejne jako ostatni je silne individualni. Ja treba jezdim na 3 silnicich a kazda ma jinou sirku riditek a nijak zvlast mi to nevadi, spis ale preferuju uzsi. Ale je to spis tim, ze jsem na uzsi zacinal, takze mi to prijde prirozenejsi.
předsazení oblouku je docela důležitý, s tím souhlas. když jsem hledal nový oblouky, tak jedním z hlavních kritérií bylo právě předsazení – nakonec mi nejlíp sedly BBB FastBar – konečně na silničce nesedím jak kočka se zlomeným hřbetem :-)
tohle je prostě strašně subjektivní věc