Poradite mi nekdo, jestli je fakt nutny mit vubec nejakou podlozku pod predstavcem? Potreboval jsem dostat riditka dolu, predstavec mam ted –10 stupnu, IHS FSA. Diky.
Poradite mi nekdo, jestli je fakt nutny mit vubec nejakou podlozku pod predstavcem? Potreboval jsem dostat riditka dolu, predstavec mam ted –10 stupnu, IHS FSA. Diky.
Anketa: Podlozky pod predstavec- jsou potreba???
Ne. Představec může sedět rovnou na hlavě.
Jestli tam máš ten Ritchey představec, tak to je klasika se sklonem –6 stupňů. Já pod No name představcem (asi –10 st.) žádné podložky nevozím a je tedy dost velkej problém sehnat vůbec –10ti stupňovej lehkej a pěknej XC představec pro standardní průměr řidítek v délce 110 mm…:-(
co hope?nebo ten neni peknej?
jj, ten Hope se nabízí – no váha by mohla být o kapinku nižší, řekněme na úrovni WCS, ale cenově sem to chtěla tak okolo 2000 Kč… No nic na koloshopu sem objednala silniční ITM Millennium – ten zase není k sehnání u dovozce, takže bůhví jak to bude… Ale vozil ho kdysi na Treku Barényi… Bych chtěla podobnou kombinaci ako na obrázku (jen řidítka budou karbonový Easton a představec obyč. ITM Mil.).
to vypada jako karbon, zrovna na predstavci fakt nee. Vaha neni vsechno, udajne se ty WCS krouti, ne nadarmo jsou ve slevach.
www.geoplan.it/…ems_temp.php?id=1 jen nevim jestli je u nás dostupný jinak nejen to milenium maji na www.bike24.net
„Xtremely light, rigid, safe.“ hehe:-)
No si taky myslím, že karbon na představci je zbytečnej. Ten Modolo nevypadá špatně, ale je na silniční průměr řidítek 26.0 mm. ITM Millennium je aspoň pro řidítka 25.8 mm… Moje bikový Eastony maj průměr 25.4 mm. Tož jak je to kompatibilitou nevím, ale faktem zůstává, že v roce 2002 u Sintesi měla nějaká XC kola v top nabídce klasický silniční představec Cinelli Solido. Jinak ten ITM představec (viz obr.) si mohu tedy objednat přímo u ofic. dovozce KCK, ale MOC už je 3099 Kč, na koloshopu ho nabízí za 1920 Kč – takže docela rozdíl.
hele,je normalni davat si na bika silnicni predstavec??abysi za chvili nechtela na bika narvat i 28" kola a galusky.ja to nemyslim zle..,ale rekni si nahlas:-) „silnicni predstavec!“ :-D
A proc ne? Jako ze silnicni predstavec by mel vydrzet min? Pri te sile profiku treba ve sprintu? Nebo pri vibracich a narazech na neodpruzenem kole s galuskama nafouknutyma na max? A myslis si, ze je nejaky je rozdil treba u predstavcu Ritchey WCS OS pro silnici a MTB? Nebo ITM, Easton, … A propos, co ti rikaji kola Mavic Speedcity? Urceni pro MTB, prumer 28" :)))
tobe vic rikaj kecy a vymysly vyrobcu,me zase aspon castecne zdravej rozum.anebo vis co?proc si misto vanilly nenamontovat treba silnicni karbonou vidlici,hm?to bude taky urcite drzet.jak rikas..,silnice je snad jeste horsi teren:-)
vy oba jste s jane poznamenany gramarenim,je jasny ze to budes taky zastavat. me gramareni nevadi,taky nejsem proti..,ale silnicarsky manyry zavadet nebudu a ani to nebudu nikomu doporucovat.
síla rukou záleží na jezdci (neni ovlivněna použitím), rány odstpoda (na silnici schytá všechno – rovná pevná vidle, přímý výplet, galusky na 15 bar, XC – odpružená vidle, 3× křížený výplet, široké podhuštěné pláště)
nevidim důvod proč nedat silniční představec na XC nebo MX kolo
I na MTB se dalaji ultralite trubicky jako ten Ritchey WCS. Me spis nedochazi, proc se pri pozadavku na negativni sklon omezovat na silnicni modely? Ja mam MTB jednoduse otoceny, opravte me jestli nejde jen o estetiku pismenek loga…
Opravuji tě – mnoho výrobců dělá písmenka oboustraně tak ,že můžeš mít představec jak chceš, – ale máš pravdu. Mě zajímá otázka průměru, pokud se nepletu MTB a silniční řídítka nemají stejný průměr. !!! MTB 24,4 a Silnice 26,0 mm není to moc ale není s tím problém?
Dneska se dela mozna uz i vetsina silnicnich riditek OS, takze tim tenhle problem odpada.
Tak tak – u OS není problém. Bianchi normálně montuje představec Deda Newton spolu s OS řidítky. Bohužel u klasiky se ty průměry řidítek nepatrně liší – MTB 25.4 mm, silnice 25.8/26.0 mm. No doufám, že to ty moje řidítka ustojí… V případě ITM bude rozdíl jen 0.4 mm, tak snad to bude OK.
Oprava uklepl sem se 25,4 a 26,0 je správně.
No cert vem estetiku loga :) Navic vetsina predstavcu byva flip-flop, tj. s napisem na obe strany. Ale ty silnicni predstavce jsme sem zapletli ne kvuli estetice nebo vaze, ale predevsim proto, ze MTB predstavce clovek nevidi snad v jinem, nez 6-stupnovem sklonu. A kdyz nekdo potrebuje –10 st., tak hleda ruzne.
to je fakt libovka, ale 3ku za nej nedam, pockam az pojedu do UK/US
Ne, sehnal jsem original Giant Al Racing. Zaexperimentoval jsem s delkou 90 mm, hodil to dolu (tj.bez tech podlozek). Je opet OS a 10 stupnu (flip flop), vazi 135 g. Ceka me ted o vikendu neco narocnyho, tak jestli neroztriskam kolo a sam se nezabiju :))) budu aktualizovat fotky.
po pár letech obnovuju tohle téma .. potřeboval bych radu ohledně představce .. chlápek co mi montoval kolo mi na krku vidlice nechal místo jen na jednu 10mm podložku .. na ni dám představec, který mi cca o 3mm přesahuje konec krku vidlice .. otočil jsem si představec do negativního sklonu takže mi klesly řidítka o cca 2,5 cm .. no a ted otazka .. vadilo by kdybych tam dal 2 desetimilimetrove podlozky ? Tim padem by mi predstavec koncil cca 1,3 cm na krkem vidlice .. vadi necemu takova mezera? Bezpecnost ?! … Diky moc …
Jestli to je ten KBIX, tak bych se ho zbavil, pořídil nějaký s nulovým úhlem a nechal jednu podložku.
s predstavcem jsem spokojen .. tuhej, lehkej a levnej .. nachazel se i na starsich topmodelech od kellysu ..
13 mm už je dost. Ale pokud horní šroub na představci bude aspoň v úrovni konce krku vidlice, tak by o tom šlo možná přemýšlet. Nicméně já osobně bych to neriskoval.
Představec má většinou ± 30mm na výšku, takže horní šroub bude na 90% nad hranou krku vidlice.
Tomu nějak nerozumím. Představec jsi dal do negativu a zároveň ho chceš zvednout? Nějaký divný, ne?
.
Myslím, že záměr je pochopitelný zcela jednoduše, jen řešení nešťastné.
Prosím o objasnění.
Představec chce snížit o cca 15mm – otočením představce dosáhl snížení o 25mm, což je moc, tak by potřeboval zvednout. Co je k nepochopení. Navíc otočený představec je ve své efektivní délce delší (sice o milimetry, ale je), což se může někomu hodit – lehounčce natáhneš posed bez negativního dopadu na ovladatelnost.
Tak v každém případě existuje podložka 5mm. A řešit změnu posedu milimetrovými posuny, to je i detailistu, jakým jsem, trochu moc.
„lehounčce natáhneš posed bez negativního dopadu na ovladatelnost“ :-)))
estetika?
Spíš mu půjde o to, že 2,5 cm je už moc.
potom by stačilo prehodiť podložku jak písal kubad. výškový rozdiel proti tomu jeho kamikadze riešeniu by bol 5mm.
ale predstavec v pozitíve s podložkou nad sebou by vyzeral horšie jak predstavec v negatíve a podložky pod ním.
Ano jde o bezpecnost. Krk by mel koncit minimalne v ose vrchniho sroubu
nechapu kam smerujes tema zmenama, ald pokud je 20mm snizeni moc tak otoc predstavec jak byl a podlozku dej ned predstavec. Tim se proti puvodnimu posezu jen o pozadovanych 10mm
Nepředbíhej :-)
Pokud si chtěl snížit řídítka a o 2,5cm otočením představce je moc, tak nechápu proč neuděláš tu nejjednodušší věc, tedy neotočíš ho zpět jak byl a nevyhodíš tu podložku (třeba zatím nad představec, ať nemusíš hned řezat krk). Tím dostaneš snížení o 1cm.
Nebo tak nutně potřebuješ snížit přesně o 1,5cm (tedy otočení do negativku + 1cm podložky navíc)?
nn, nepotřebuji to snížit přesně o 1,5cm, ale mám strach, že 2 –2,5cm už je dost .. samozřejmě to ještě vyzkouším při jízdě, ale teď se na kolo z důvodu nemoci a zkoušek nedostanu .. tak to řeším aspon teoreticky tu a sbiram informace … jinak predstavec jsem otocil, nebot jsem se tu docetl o zlepseni jizdnich vlastnosti .. (navic designove se mi to libi vic, ale to nehraje roli … ) tak jak je to tedy s temi jizdnimi vlastnostmi ? :) Diky
Abych ti narušil tvé estetické přesvědčení – otočený představec s tunou podložek pod ním vypadá dost škaredě – když pila, tak pořádná, tedy bez podložek.
Dal bych rovný představec – tím se ti sníží řidítka o 12,5mm, a zbrousil podložku – nebo možná seženeš 5mm a 2,5mm, když hraješ na ty milimetry :-)
Jen pro orientaci. Podložky jsou běžně dostupné v tl. 3,4,5,8,10,15mm. Ne všechny ale mají stejnou šířku mezikruží. Toto nabídkou se přece dá doladit jakákoli výška. Co nejméně styčných ploch je podmínkou.
Na jízdní vlastnosti nemá samotné otočení naprosto žádný vliv. Vliv má vždy pouze poloha řídítek. A jakým způsobem té polohy dosáhneš je jedno.
Lister výše ještě správně upozornil na to, že otočení představce mírně mění jeho efektivní délku.
Takže např. 2,5cm podložek pod představcem + 10cm negativně otočený 6st. představec bude pro chování kola a posed zcela totéž jako žádná podložka + 10,5cm pozitivně otočený 6st. představec.
Tu délku jsem odhadnul, možná to bude ještě nepatrně více než 5mm rozdílu na délku. Ono se to ani přesně obecně určit nedá, protože to závisí na hlavovém úhlu.
Tak ten příklad je blbost. Sice se efektivní délka představce pro 10cm 6st. představec u kola s hlavovým úhlem 70st. liší o 7mm.
Jenže tím, že ten negativní bude umístěn o 2,5cm výše na vidlici, tak zase tohle posune o téměř stejnou hodnotu místo uchycení představce dozadu, takže se to navzájem vyruší.
A tedy v tom příkladu dosáhneš ± stejné pozice řídítek pro stejně dlouhý představec.
pre 2cm podložky to vychádza rovnako. pre 2,5cm tam sú už nejaké rozdiely vo výške a dåžke (cca 5,5 a 2,5mm)
dobre .. necham tam teda jednu podlozku a vyzkousim si jizdu s negativnim sklonem a pak pozitivnim .. no a obecne ma tedy otoceni predstavce a tim snizeni polohy riditek o cca 2,5 cm jak vliv na jizdni vlastnosti? Urcite aerodynamika, protoze budu vic lezet .. takze bych si mozna mel naklonit sedlo trochu vic vpred, at netlaci .. a co vyjezdy a sjezdy ?
To obecně nelze říct. Řídítka je potřeba mít akorát vysoko dle proporcí postavy a dle geometrie kola. A neplatí žádné obecné pravdilo, že níže nebo výše jsou lepší.
Pokud jsou řídítka moc nízko, tak je to špatné do sjezdů. A ve výjezdech to už ničemu nepomůže.
Pokud jsou řídítka moc vysoko, tak už může být problém ve výjezdech, i když aspoň pro kratší prudké výjezdy to vždy pořešíš větším skrčením rukou (pro dlouhé výjezdy to ale už takhle řešit není ideální, protože i když to vyřeší těžiště, tak se pojede dlouhodobě blbě). A i když je výjezd mírný a nezvedá se tedy přední kolo, tak příliš vysoko položená řídítka způsobují to samé jako příliš krátký představec, tedy příliš odlehčené přední kolo, což není dobré.
Jak vysoko je potřebuješ ale nemůžu tušit.
Pokud si neoholíš ruce a nohy, tak aerodynamika stejně půjde k čertu :-)). Budeš sržet větší váhu těla na rukou a teoreticky by se mělo míň zvedat přední kolo ve stojkách a naopak v prudkých sjezdech tě to zas potáhne přes řidítka.
O aerodynamiku az tak nejde, viac o to, ze pri vacsom predklone zapajas viac svaly chrbta, efektivnejsie slapanie. Pri zjazde je to trochu narocnejsie, tazisko je posunute viac dopredu, ovladanie vyzaduje viac skusenosti a majstrovstva.
Takze preto je negativ pouzivany pre „profi“ jazdcov a pozitiv pre hobby.
ja mám jeden pozi a jeden nega. som poloprofi? 8o)
noo, dal som tam uvodzovky :-)
Já to mám ještě lepší. Ještě stále zatím mám jeden negativně otočený na AMS 125tce a druhý pozitivně na Stereu. Co je na tom ale zajímavé, že u obou kol to vytváří zcela totožný posed (to rozdílné otočení kompenzuje drobné odlišnosti u těch kol jako nepatrně jinou výšku středu se stejnou vidlicí vepředu, o pár milimetrů rozdílnou délku rámu a o pár milimetrů rozdílnou délku hlavové trubky, na jednom kole 0,5cm podložka, na druhém 1cm).
Takže mám totožný posed na dvou kolech se stejným chováním a jednou to je profi a podruhé hobby :-)
„poloprofi“… 8o)
13mm je uz dost, neriskoval by som zbytocne.
super .. dik vsem za pomoc .. dodelaval jsem si par kravinek na kole (gripy, objímka, podložky, zkracování, štellung atd.), tak sem pak hodim foto .. ty co mam v profilu jsou otresne, tak asi udelam celou novou collection :D ..