Zjistil jsem vůli v SPD pedálu Shimano 520 – má mírný vakl v ložisku a pravděpodobně je i zdrojem „záhadného“ práskání,na jehož příčinu jsem nemohl přijít. Dá se to nějak rozebrat a dotáhnout, nebo jen dojet do upadnutí a zahodit?
Zjistil jsem vůli v SPD pedálu Shimano 520 – má mírný vakl v ložisku a pravděpodobně je i zdrojem „záhadného“ práskání,na jehož příčinu jsem nemohl přijít. Dá se to nějak rozebrat a dotáhnout, nebo jen dojet do upadnutí a zahodit?
Ha ha, tak vítej v klubu!!! Já mám na silničče silniční verzi SPD PD-A520 a jejraději bych je vyhodil. Po 700 km jedu jak na řechtače. Má rada: Reklamuj, vykašli se na Shimana a pokud to máš na bike, jako že asi jo, jdi do pedálů Ritchey. (já mám V4 comp, cena 1100, a jsou super!!!)
Vy dva jste se nasli :) Na rozebrani je spesl klic, vule se da stelovat uplne krasne vevnitr sroubkem. Jen bacha, at ten plastovej krouzek nepraskne.
NO jo, ale když si něco koupím a po pár km to řve jak motorová pila, je na čase se zamyslet, jestli se za tu cenu nedá sehnat něco lepšího. Ale dík za radu. Kupoval jsem to přes net a čekat na reklamaci v sezóně nebudu, takže je stejně nakonec rozeberu. Je to ale poučení pro příště.
Neda… S tim utahovanim konusu je to ale bezny servis, ja je ted dotahoval na M540 po 1000km.
Mě to začalo skřípat tak po dvou stovkách. Na biku mám Ritchiny V4 a po 2000 Km jsem na ně nešáhl.
tak vás by mohlo zajímat asi toto www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
Kolil stojí ta hračka na rozborku???
ja to koupil za 30 kacek, priblizne. v kamennym shopu
Tak to máš dobrý.Já to nikde nemoh sehnat a až servisák od Kaňkovskýho mi jednu prodal za 100Kč.
já ten plast omotal hadrem a vzal to do sykovek :-)
Tak to chci udělat taky. ten tisícihran si o to vyložené říká. A když se naseru, tak nepoužiju ani ten hadr!!!!
hmm, tak já to taky chytl do sykovek a hned bez hadru…bo jsem byl na…y a už jsem to rozžvíkal a neotevřel:( Nakonec jsem tam stříkl olej a zvuk se vytratil,ale ten vakl neslibuje nic dobrého. Jinak mají nalítáno tak 10tkm,takže jakýsi nárok by byl.I když starší Scotty měly 3× tolik a furt jely v poho.
takhle servisuju pedály běžně, mě ani nenapadlo schánět něco speciálního :o) Co jsem zatím takhle rozabíral tak dokonce i bez výraznějších šrámu na oné matce :o)
Tak jsem si ty svoje vrzajici taky rozebral. Myslel jsem, ze to bude piplacka, ale nakonec to slo dobre, druhy pedal uz sel skoro sam :)
me ted zacal skripat levej 540.uz jsem se v nem hrabal,asi malo:-) tak znova:-)
mě taky pěkně štvali.Ono to totiž vrže i když jsou nedotažené i když jsou trochu přetažené.
ale hlavne mi prijde docela tezky dotahnout tu kontramatku presne.sice na to nemam poradny klice,ale stejne:-) a to uz jsem mel 2× dole kliky,jsem si fakt myslel ze ty pedaly jsou dokonaly:-))
jo, jo, navíc se mi zdá, že to dotáhnu a když nasadím(našroubuji) vlastní pedál na tru osu, tak je to hned jinak.Je to s tím pěkná drbačka.Ale možná to dělají jen některé.Další 2 moji kamoši je mají taky a žádné problémy s cvakáním apod s nima nemají.
Na rozebrání V4 od Ritchey ti stačí pětka imbus… Ale ještě jsem neměl důvod je rozebírat.
to treba na wellgo taky(author),ale ze by to byla vyhoda.. to ty 540 jsou authorum genialne utesneny.
taky se mi to dělo, když jsem nasadil tělo pedálu, konus se ještě kousek dotáhnul. Chce to seřídit na malinkatou vůli a potom našroubovat pedál.
To mi povídej – já jsem rozebral snad vše, než jsem zkusil ty pedály přehodit na jiné kolo a ejhle – stejný zvuk. Od té doby když slyším v kole jakékoliv cvakání, jdu nejdřív po pedálech…
Když to tady tak čtu, tak nechápu to kladné hodnocení v recenzi.
Ony jsou prostě bezvadné, až na to že občas cvakají.Ale přitom, když cvakají tak vakl nemají.
na tehle adrese je jsou rozkreslene vsecky dily shimana: www.shimano-cz.cz/…rts/home.htm ja sem podle jejich nakresresu spravoval 505ku .
Tak to su krasne stranky. Ja to moc nesledujem (takze predpokladam ze ich vsetci poznate) ale ak bude z niecim problem urcite sa tam pozriem, nenajdu sa este podobne stranky od inych vyrobcov. Ak niekto nejake mate tak ich sem prodsim dajte. vopred dik.
Nestacim se divit, ja s nima totiz nemam po cca 6000km zatim zadnej problem. Teda vlastne jeden jo – jsou tak utazeny do klik, ze nejdou sundat :-)
Vakl se tam udela, ale je to v pohode. Mam uz druhy M540 u tech prvnich jsem se porad snazil tu vuli opravit. Podarilo se ale jen na cas. Takze ve vysledku jsem nel porad vuli a navic jeste omackanou tu matici :) Ta vule neni zas tak velka aby se s tim nedalo zit ;) Porad je ta vule mensi nez treba u slehacu, nebo jinych pedalu s kluznym pouzdrem.
Já to taky stáhl sikovkama, dotáhl matičku, díru v pedálu naplnil čistou vazelínou a při skládání se ta jetá vyplavila. Za tu cenu jsou perfektní. Maxtor tady chválí Ritchey V4 Comp. No Maxtore, jetli tě čeká to co mě s V3 Comp tak si to užij. To nebyly pedály ale noční můra,
A co tě s těma pedálama čekalo?? Já bych raději uvítal pedály, které vydrží hodně dlouho v poho a pak exnou a vyměním je, než ty zas… 520tky, které vržou po pár km a musím se v nich co chvíli hrabat. Ale díky za upozornění. Já jsem měl předtím na kole, na kterém jsem jezdil 1998–2002 nějaké starší Ritchiny, najel jsem na nich zhruba 12 000 a ani jsem na ně nešáhl. I po té době chodily skvěle, ale prodal jsem je i kolem.
Tak ja mam s V3 Comp hodne spatne zkusenosti. U me (75kg) po 4tkm vakl jako krava a neustale vrzaly, totez i u me zeny (55kg) po 8tkm a kamaradky (50kg) po 5tkm. Ted mam Time a ani po 15tkm s nima nemam zadny problem.
Aj ja sa pridavam. V3 nikdy viac. Totalne neutesnene, vakel. 520 = spokojnost. slusna kvalita a za dobru cenu.
Nevím, co byly ta pedály, které jsem koupil v roce 1998. Vím jen, že to byly Ritchiny. Jen měly tu nevýhodu, že neměly otevřené zámky a zanášely se – tehdy ani nic jiného nebylo. Měl jsem tehdy 80 Kg a jak říkám 12 000 km a jako nové. V4 se zatím tváří skvěle, ale nemůžu vám oponovat, dokud s nima nenachodím aspoň 2 tisíce,
Teď jsem se díval, jak vlastně ty V3 vypadají. V4 mají jiný systém zapoudření. Mrkněte na to. Třeba to bude chodit líp.
Neustále se v nich dělala vůle, při jednom seřizování jsem ukroutil osu jako by byla z marcipánu (Vokolek mi poslal novou, ale namontovat jsem jí musel sám). Po nějaký době mě začaly pouštět směrem dozadu bez jakéhokoliv cvaknutí, ale při nášlapu a vytočení nohy klapaly jak měly. Výměna kufrů nepomohla. Prostě šméčko jak má bejt. Když je srovnám s 520tkama, tak už jen poměr ceny 2200kč tenkrát za V3 a 700kč teď za 520tky, tak není co řešit.
Já jsem za Vé čtyřky ve verzi comp dal 11 stovek. Už jsem psal, že V4 mají naprosto jiný systém zapouzdření než V3. Ale nemůžu hodnotit, dokud je pořádně neproženu. Zatím jsem naprosto nadšený.
Ahoj, nechci zakládat nový téma, ale mám relevantní dotaz. Při rozborce 520 mi prasklo to těsnění pod tou plastovou matkou, máte nápad jak ho nahradit, sehnat asi nikde nepůjde… Zacpat silikonem, nebo že byste někdo měl oddělané 520 a tohle těsnění mi prodal? Díky za odpovědi a rady. Jirka
Dle hesla odpověz si sám si odpovídám, kdyby měl někdo stejný problém :-) Přípravek na povolování plastu na 520 jsem dle rady koupil opravdu na Jiřího z Poděbrad za 45Kč, těsnění do pedálu se dalo docela dobře nahradit o koužkem 14×1,6mm, sehnat originál se mi nepodařilo. Ještě je možnost nechat si vyrobit kopii originálu v „zeleném baraku“ u Europarku za cca 40kč, ale věřím že o kroužek vydrží.
a kdes to sehnal, já se ptal už v 8 cyklošopech a nemaj ani náhodou
tak zkus spíš instalatérství:-)
Ahoj, jak píšu, ten přípravek na povolování mají v tom cykloprag či jak se to jmenuje hned na náměstí Jiřího z poděbrad. O kroužek jsem koupil ve speciálce u Europarku v praze ve Štěrboholech, je to „zelený barák“ hned u té křižovatky.
Zdrarec,po třítýdenním laborování co to praská (už jsem skoro rozebíral zadní stavbu) jsem dnes zjistil že ty 520 asi nejsou tak super…najeto 2500km, vakl skoro žádný, ale při šlapání v nich vždy tak hnusně lupne a ten zvuk se krásně nese rámem. Pokoušel jsem se je rozebrat přes ten plastový tisícihran, ale neúspěšně…ještě drží pohromadě ale už má docela dost (ten spešl klíč nemám)…takže se ptám: mám se to snažit povolit po směru té šipky (je na tom plastovém blbinci) nebo proti ní? Vůbec nevím jaký tam je závit, jestli tam vůbec nějaký je…
dík za rady
Na pravým pedálu je levý závit, na levým pedálu pravý. Můžeš to vzít do hadry a sikovkama to opatrně povolit. Nesmíš to nechat přeskočit, ať si neojebeš ten plast. (Musíš cítit přes tu hadru, že zuby kleští jsou v tom gajblu a pak opatrně točit SPRAVNYM směrem.) Patrně máš povolenou tu malou kontramatku. (Ale zase na obou pedálech je to nepravděpodobný)
Po rozborce to chce pořádně vyčistit hadrem a nacpat do těla pedálu dostaečné množství vazelíny – při zpětném zašroubování nová přebytečná vazelína krásně vytlačí zbylé nečistoty.Povolená kontramatka to bývá opravdu velice zřídka – většinou je to „praskání“způsobeno provozními nečistotami a od výrobce malým množstvím maziva v pedálu – vlastní zkušenost.
asi to tak bude, po rozebrání nic povolené nebylo ani vůle u tech kuliček…
povymytí te staré vazelíny jsem tam nacpal novou,co tam vlezlo…při skládání ta přebytečná opravdu krásně vylezla.
Problém s praskáním vyřešen, tak snad se nějakou dobu neozvou..ale pro příště už vím, kde se napřed dívat:)
:-) no mě se už praskání po této úpravě z pedálů neozvalo.
když je tu téma o těchto pedálach … neměl by někdo navíc šroubek co je označen na obrázku … v železářství jsem byl bohužel neuspěšný …