Ako poznate, ze kotuc je tak tenky, ze ho uz treba vymenit?
Ako poznate, ze kotuc je tak tenky, ze ho uz treba vymenit?
Na stránkách výrobce brzd si najdi minimální tloušťku kotouče a změř šuplerou.
Kdyz jsem tam probrzdenou takovou drazku, ze mi bez povoleni desticek nesel vyndat kotouc a blbe to brzdilo
Přesně tak, když musíš povolit destičky, abys vytáhl kolo, tak je čas na výměnu kotouče. Mám Avid CPS a měl jsem přesně tenhle problém. Pak jsem chytl kotouč a po hmatu bylo trochu cítit, že kotouč uprostřed tenší, než na krajích – probrzděný. Na novou sezonu jsem měnil kotouče a je to OK. Zajímavé je, že se probrzďuje střed kotouče. Jednou teda, jsem odfajroval kotouč velice rychle, když jsem nasadil destičky Barradine. Po tisíci km jsem zjistil schodek – úbytek na kotouči asi o jednu čtvrtinu, tak destičky letěly do popelnice aj s kotoučem.
Presne to stejne (i desticky Barradine)
Tak jak pise Kubad…ale do teto polohy jsem se nikdy nedostal…tak dlouho jsem zadny kotouc nemel… :)
Už jsem myslel, že jsem jediný. Kotouče mám 5 000 km a když jsem to jen tak pro zajímavost naposledy měřil, tak oprotivá kodnotě, kdy byly nové se tloušťka změnila naprosto zanedbatelně – tak 0,05 mm. Nevím, co bych s tím musel dělat, abych pobrousil kotouč.
Staci pouzit zravy desky :)
Musíš si vybrat – buďto brousíš kotouč nebo desky. Já asi jen to druhé…
Kotouc brousis vzdy, otazka je jak moc…setrny desky zas moc nebrzdej… :)
No jo, ale kolik bys na něm musel najet, abys ho obrousil tak, že ho musíš měnit. Kolik třeba vydrží kotouče na autě 100 000 km??
Kdyz budes mit desky se skutecne agresivni smesi, tak staci i 1000km…kdyz budes mit setrny, tak nevim…ja mam neco mezi a kotouc prodavam vzdy s brzdama…zadny kotouce jsem nemel tak dlouho…
1000 km?? To bys musel mít za sebou tak metrový ohon jisker, abys ten kotouč za tu dobu obrousil. Mě se to nezdá.
Delaj to nektery Goldfreny…nepamatuji si uplne vse par let zpet…akorat znacku jsem si zapamatoval :) a jiskry nejsou potreba :)
Ono to stejně vyjde skoro na stejno – cenový rozdíl mezi destičkami a kotoučem zase tak moc velký není. Pořád nechápu jak pár kousků železa s trochou brzdného sajrajtu může stát 300… Zajímalo by mě, kolik je výrobní hodnota páru brzdových destiček, ale to by se dalo pokračovat do nekonečna. Díky za info, TinkTinku!!!
Nedekuj…aspon neco prinosnyho :)))
Cenu neres…pocita se do ni spousta veci – ten vyvoj, vyzkum se vzdycky nekde projevi…kdyby se vyvoj nezaplatil, byli bychom jeste na stromech :)
Já jsem kdysi probrousil origo kotouče Hayes origo metalickými deskami po 2500 km tak, že měly uprostřed cca 0,5 mm.
Mitsubishi Lancer Evo treba mozna tak max. 5000km. Impreza WRX (Sti) kdyz jezdis jako silenec, tak mozna tech 8000km.
rodinny kombik strednej triedy jazdeny velmi konzervativne 160 tisic
oktavie kombi –35tis km „normalni“ jizdou
Až vyrosteš, přijde to samo.
Já mám jeden kotouč na dvoje desky. Další desky by ještě vydržel, ale jak není probržděn stejnoměrně, tak dlouho trvá než nové desky brzdí celou plochou a rychleji odejdou. U Hayesů mi silnější okraj ubrousí konce pružinek a desky pak nedrží tam kde maj. Při stejné ceně kotouče a desek je rozumnější měnit včas i kotouče.
To máš na nějakém DH?? Kolik km najedeš na jedněch kotoučích??
žádné DH normál turista, ale s hmotností narůstá potřeba brzdit mnohem větší energii. 1 kotouče 2000 – orig. Hayes, druhé 5000 km – a2z. Taky podle počasí a terénu, když jedeš 100 km v pískovcích a prší nebo ještě lépe působí sněhová břečka, tak jsou desky na odpis a kotouče mizí před očima, ale zas ty zrníčka písku hezky cinkaj.
Mám na kotoučích asi 15000 km a v pohodě – v předu 6× desky vzadu 3×,ale nevim přesně.(hodně maratonů,+Dolomity) A v podstatě na nich není stopa, Obržděná plocha 1,93–1,94mm neobržděná blíž ke středu 1,98–1,99.mm Takže po 4-letech úbytek 0,03–0,04 mm. Měřeno digitální šuplerou. Takže pro mě debata o ničem, ale pro sjezdaře asi jo.
Konkrétní odpověď na tvou otázku – Magura Die Dicke der Bremsscheibe beträgt 2,0mm. Der maximal erlaubte Verschleisswert beträgt 1,75mm (der unserer Erfahrung nach aber nur sehr selten bzw. bei extremsten Gebrauch und Umweltbedingungen erreicht wird.).
Tohle uvádá třeba Magura. V překladu:
Nový kotouč má 2mm, minimum je 1,75 mm Zbytek sou keci o tom, že toho ojetí se dá dosáhnout jen v extrémních případech.
Má váha kolísá 92–95 kg jen pro doplnění. Další věc je že se držím hesla, kdo brzdí prohrává.A bohužel Jižní Morava je dost rovinatá, takže brzdy si užijou jen na závodech,popř výletech do hor.
No to já se taky půl roku na brzdy ani nekouknu, ale pak stačí týden v Krkonoších nebo Alpách a tam už potřeba zabrzdit přesáhne energetické možnosti brzdy a je po nich. Samozřejmě bych mohl po 100 metrech klesání vždy počkat až vychladnou kotouče, ale to je pěkná kravina. Holt to něco stojí.
Už jsem myslel, že nejsem normální. Taky nemám po 5 000 km viditelné opotřebení kotoučů. Možná je rozdíl i v kvalitě kotoučů. Hmotnost jezdce a styl jízdy jistě dělají svoje, ale co je moc, to je moc.
Je to hodně o stylu brždění, někdo dokáže ve stejném sjezdu uvařit brzdu se 180 mm kotoučem, a někdo s lehkou XC brzdou nemá problém. :-))
Ale někdy je klesání takový, že to ani stylem brždění neukecáš a zbývalo by jen zastavit a chladit. Nebo nezastavit a modlit se.
Na maratonech se stím nesetkáš, a pokud jede skupka lidí, tak se stejně občas zastaví a čeká, Na rovinu příznám modrofialový kotouč a smrad je běžný, ale větší brzdný výpadek zatím neznám
Když jsem měl nově poskládaného toho horáka, co mám v profilu, čekal jsem ještě na přední brzdu, kterou ne a ne dodat. Ale touha svést se byla silnější než já. Do kopců jsem si moc netroufal, ale jednou jsem jel jen se zadní brzdou takový táhlý sjezd v Chřibech a ty zvuky, co se linuly z naprosto černého kotouče, byly příšerné. Mohls na brzdovou páku tlačit sebevíc, ale brzdný účinek byl skoro nulový. jen to příšerně pištělo.
Prosímtě, kde je v Chřibech takový sjezd? :) Jezdím tam teď skoro obden a ještě jsem tam takový sjezd nenašel za ty roky co tam jezdím :). Stalo se mi to teďkom v Bílých Karpatech, když jsem sjížděl z Velkého Lopeníku. Je tam takový poměrně dlouhý, technický, prudký úsek, kdy skoro přepadáš přes řídítka a musíš být na obou brzdách pořád. Ale i když kotouče už pískaly jak o dušu :), tak jsem stále mohl brzdit jedním prstem na svých Avidech :). Když jsem to sjel, tak jsem zastavil a ucítil jsem trochu smrad, ale to se mi stalo poprvé :)
Jednoduché: Z Bunče do Salaše po takové asfaltce – je to asi 8 km z kopce. Měl jsem obuté nové Innovadery (Ritchey) a dojížděl jsem bez šlapání borce, kteří šlapali. Dobržďoval jsem nakonec skoro celou dobu.
S oběma brzdama se mi to už nikdy nestalo. I když byly kotouče černé, tak úbytek brzdné síly jsem nezaznamenal.
To se děje jen na asfaltu, protože na jiném podkladě guma nepřenese tak velkou energii, jde do smyku. Ale na asfaltu, když je pořádný klesání a rychlost, zasekneš pařáty do brzdových pák, ohýbáš je ke gripům, chvíli to brzdí a najednou zase zrychluje. Velmi „příjemný“ pocit.
Když to píšeš asi jo, absolvoval sem několik – dlóóóuhých a zakroucených sjezdů po asfaltu na Gardě a absolutně v pohodě :-))
ja to am podoben mam kotuc asi uz 5r najazdene cez 10000 a stale v pohode platnicky druhe ono ide v podstate o to kto ma aku vahu a ako brzdi a v com jazdim vacssinou jazdim za sucha a vychutnavam rychlost takze toho as tak moc nenabrzdim (ale iba xc nie dh)
Na autach je vacsinou napisany udaj kedy treba brzdovy kotuc vymenit. U aut byva povoleny ubytok asi 10% sirky disku (neplati pre disky s vnutornym chladenim!). Na bicykli to asi bude podobne. Rozhodne by som to neprehanal, predsa len ten tenky kotuc musi udrzat celkom konsku silu.
.. kdyz je ohnuty nebo moralne zastaraly
„morálně zastaralý“…to je nádherný a výstižný výraz :)))
až upadne
Inak sa priznam, ze nemam chut browsovat stranky nejakych vyrobcov brzd a hladat tam nejake oficialne udaje, lebo si myslim, ze aj tak normalny biker na to kasle a riadi sa vlastnou uvahou. Teda ja na jednom kotuci mam cca 50% povodnej hrubky a napadlo ma, ze by to uz bolo hadam dobre aj vymenit. Ale chcel som si to overit u bikrskej verejnosti, ci nie som zbytocne uzkostlivy. Ale zase taky drsnak ako tom@as nie som, aby som to jazdil az do odpadnutia. Teda suhlasite? Menit pri polovicnej hrubke?
Dej na instiknkt. Myslím, že nestojí za to čekat, až ti kotouč rupne a ty si rozbiješ držku. Zase tak drahé ty kotouče nejsou. Otáka: Poznals nějaký úbytek brzdné síly nebo rychlejší přehřívání??
50% ? Hmm, no tak to by som to uz teda menil :)
Na orig Hayes kotoucich je to treba primo napsaný 1,52 mm. Jinak ty mi s original deskama vydrzeli asi jen 2000 km.
az se ti po zahrati zvlni, je ten spravnej cas;)
Keď budú priesvitné.
Teď sem se zrovna rozhodl, že je vyměním :-))
kdo to vyrabi?poradnej karbon tuning i do kotoucu:o)))
Hmm. Tohodle bych se tedy ja docela bal.
Já taky, a té ceny asi taky, hodil sem to sem jen jako námět
Už se tady řešilo, že se snad mají vyrábět kotouče komplet z carbonu. Prý jsou odolnější proti přehřátí a na závodních autech se už používají. Taky se mi to moc nezdá.
Na zavodnich autach jo, ale brzdni ucinek za studena je moc slabej. Brzdi to az od nejakych 300 stupnu, nebo tak nejak :) No, to jsem cetl kdysi davno.
Trochu odbočím… měnili mi destičky a od té doby mi pořád drhne koutouč, byl jsem s tím srvise, chvíli to bylo dobré, ale po pár km to začlo dělat zase. nevíte čím to je??? Nedali mi tam destičky od shimana jako původně, ale prý nějaké s lepší účinností, no nevím…:(
Drhne ti kotouč o destičky?? Tak v tom případě to je špatně seřízené. Co máš za brzdy??
hydraulické LX, no mám na nich už tak 400km a dělá to pořád, jako kdyby to bylo moc blícko nebo se úplně nevracelo
Chvilku vydrz, ono si to sedne… jestli mas desky Fastop (jsou modry) tak ony jsou trosku tlustsi jak origos shimano – po par kilakach si to sedne…
desky jsou nějaké za 640,–, ale značku si nepamatuju
Za 640,– Kc? to te vzali pekne na hul ;-) A nehazi ti treba trosku kotouc? Oni jestli mas ty Fastopy (treba) jsou o trosku tlustsi, takze ze zacatku jsou u kotouce hodne natesno…
Dělá mi to známý, který trénuje cklistický oddíl a je mezinárodním rozhodčím, tak jsem mu důvěřuji…ale fakt nevím, čím by to mohlo být
Normal se Ti spatne vraci jeden pistek – zkus vyhodit desky a rozchodit ho pomoci silikonu :)…pokud to nepomuze, tak neporadim – ja LX prodal :)
mam stejny problem … drhne kotouc (je moc sevrenej) pistky pracuji obema smery, ale jeden se nevraci az do krajni polohy(cca 1mm porad vylezlej) a nejde tam moc ani silou :( kdyz tam budu patlat silikon nebude se tam pak vic drzet bordel ? mam fest pritlacit nebo … s tim jit do servisu ? – ten mam problem stihat
Většinou je na vině těsnění kolem pístku, je napatlané/nakonzervované silikonovou vazelínou, občas se stane, že těsnění přidrhává, pístek se nevrací, mazat silikonem nepomůže, to je tak spíš když tam máš bordel,prach atd.. Na tohle pomůže vyndat pístek a znova těsnění napatlat tím sajrajtem, sám to asi nezvládneš, spíš v servisu.