Jaky je rozdil mezi nabojema LX a XT,krome ceny.Popripade bych potreboval poradit nake jine naboje na center lock.Diky za rady.
Jaky je rozdil mezi nabojema LX a XT,krome ceny.Popripade bych potreboval poradit nake jine naboje na center lock.Diky za rady.
to by inač aj mňa zaujímalo, lebo kónusy na LX a XT su jedny a tie isté.
dobrej dotaz…ja myslim ze hlavní rozdíl je pocitovej. co sem dal dozadu XT tak mam hned lepší pocit…:)
..no,to bude tak o tom pocitu.Je to to isté.
No když už nic, tak je hoď na váhu a rozdíl najdeš, tak asi bude :-))
Rozdil mas taky v napisu na naboji;-)
Třeba DT-Swiss www.bottico.cz/…yrobkysk.php?…
no dival jsem se a vahove je v prednim a zadnim naboji XT a LX rozdil neco kolem 50g.coz pro me zas neni tak dulezite vaha me moc nebere.jinak v tom neni fakt rozdil?treba v utesneni nebo kvalite.
Rozdíly samozřejmě jsou, ale přesně jaké ví jenom pánové u Shimana. www.shimano-cz.cz/…_M765_04.pdf www.shimano-cz.cz/…_R080_00.pdf Jinak XT proti LX by mělo být robustnější odolnější,určeno pro tvrdší použití – proto možná i lepší životnost,
asi to každý vidí jinak, ale ušetřit na jednom komponentu 50 gr to už je podle mě sakra moc :o)
přesně tak, to si můžeš dát o panáka navíc a váhově na tom budeš stejně:)
je to 11g na zadnim naboji a 21 g na prednim.takze 32g na obou nabojich asi nepoznas
no já to nezkoumal, jsem vycházel z toho co jsi napsal – rozdíl 50 gr na náboji, asi jsi myslem oba, já to pochopil na jeden, což už by rozhodné stálo za investici :o)
jo no blbe jsem to napsal a nechtelo se mi to pocitat
Žádnej, oba sou na hovno a po 100km se zaserou bahnem a přestanou se točit :-/
asi nějaká specialita vyšších sad, s Deore a Alivkem jsem nikdy problém neměl ???????????
Obávám se, že to je problém úplně všech konusovejch nábojů…
no já bych to viděl spíš na problém mezi sedlem a řidítky.....
Možná ještě kousek výš.:-)
Pánové zjevně papali vtipnou kaši a stouplo jim to do hlavy… Mezi mejma řídítkama a sedlem se většino vyskytuju já a ujištuju Vás, že jsem zcela bez problémů, páč už jsem pochopil k čemu je dobrý průmyslový ložisko…
„konus je mrtvej, ať žije průmysl !“
.....a proto největší výrobce vybavení na kolo je používá spokojeně dál :o)
Největší, ale nutně neznamené ten nejlepší, že?
Pro výrobce je určitě výhodnější vyrobit něco co rychle jde do kytek, aby si to musel zákazník koupit nový…
Největší, ale nutně neznamené ten nejlepší, že?
Jsem si byl tak na 90% jistej, že takhle zareaguješ, mohl bych ti oponovat stejně – jeden názor jednoho bajkforisty taky nic neznaměná, že??
A máš to vůbec za potřebí se tady dohadoavt s takovým exotem, kterýho máš totálně přečtenýho?
já se nehádám to jsi špatně pochopil :o)
Já se taky přidám, na XT nábojích 98 ročník jsem najel 25.000 km a slouží ještě dodnes.
Jo, máš pravdu, teď se musím zastydět, že jsem zapomněl na staré držáky.
Abych to tedy řekl správněji, nové náboje od SH stojej za prd a nejspíš nejsem jedinej, kdo si to mysli, starý náboje jako třeba STX RC, starý XT atd, byly takřka věčný.
Taky mi uchází proč ještě konus? shim orgumentuje bocnim zatizenim, ale…crossmaxy taky fungujou super a nemusis nic serizovat, nezaserou se. Jo, konus je na kole mrtvej
není
taky netušim co proti němu všichni maj..
Asi se nikomu nevymačkal náboj v místě uložení ložiska.
přiklad, přední náboj deore na diskovou brzdu po 2400km lehce vydřené konusy a dráhy v náboji, dneska sem to cele mazal vazelinou ale neni to uz uplne ok, až zničím náboje tak asi pudu do novatecu na prumyslech.
ještě doplním: na straně kotouče je to vydřené mnohem víc než na druhé straně
To nic neznamená, to může být vodou nebo špatným seřízením.
pravda, zadní náboj je v poho, ale celkově už mě shimano začíná *****. když už sem konečně vyladil přehazku, tak mi asi odešla miska u klik lx hollowtech 2
To nasere… :-)))
Shimano je se svýma měkkýma převodníkama ještě v poho oproti FSA (Full Shit Ahead). Sice neubývaj tak rychle, ale co se s nima děje… Zasukoval jsem anichž bych řadil a ještě ohl dva zuby, o jeden při rovnání zcela přišel a navíc je na tom tlustým CNC převodníku vlna jak prase. Rovnat jde podezřele snadno.
to je dobrý Full Shit Ahead :-)))
Tohle se mi stalo prozměnu minulý víkend a prozměnu na středním tácu, jen jedenkrát na začátku vyjížďky s čistýma převodama a už se to po zbytek výletu ani při špinavým řetězu neopakovalo. Převodníky měly v tu chvíli najeto 2000km a byl tam čtvrtej řetěz, předchozí měněný po 500ti km. Antisuk to chytil, v rámu není rýha, ale musel jsem ho povolit, srovnat a utáhnout.
a není to třeba řetězem??
Není ani vytahaný, ani fungl nový, měl tak 200km. Střídám je po 500km dokola, ale ještě jsem nenasadil znovu první. PC49 je to samý jako PC59 až na povrchovku, proč by se měl namotávat.
třeba si nerozumí ze sramáckejmi řetězy, zkoučel si c9 nebo shimano?
Vždy jsem jezdil Sram (SACHS), už je to 12 let co jsem koupil první a vždycky to bylo v poho. Zasukovat během řazení ještě pochopím, ale jen tak z ničeho nic, to mi hlava nebere.
Tak tady je foto převodníků po najetí 2000km, dost bída. Zatím nejlepší převodníky co jsem měl byly Truvativ Stylo a teď už jsou na biku nový.
Jednoznačně starý řetěz.
Mýlíš se, řetězy za těch 2000km tam byly čtyři, měněny po 500ti km bez ohledu na to, že byly v dobrém stavu (celkem 5ks a pak točit dokola aby stárly s převodníkama a pastorkama). Pro jistotu jsem je změřil, žádný z nich není zdaleka zralý na výměnu.
Tak pak fakt uz jen mekke placky, to nemohu objektivne posoudit, protoze jezdim delane a tam mi vydrzi desetitisice a odejdou v zime ohoblovanim a vytahanim, protoze krizim. Tohle chce novy thread.
co je to antisuk? Ptam se vazne, jeste jsem to neslysel. Sice co jsem vymenil prevodniky, mam zatim klid (tuk, tuk), ale dost jsem s tim bojoval.
Zařízení proti zasukování řetězu. Chtělo by to foto.
Tady je foto mýho Vagrantu před generálkou a po ní. Jak je vidět, kdysi jsem sukoval dost často, ale jen při řazení když jsem zrovna moc nemohl odlehčit šlapání www.bike-forum.cz/…/big/196.jpg
hlavně máš podle mě ten antichainsuck blbě nastavenej. já to mám tak, aby byla mezera mezi zubem a plechem tak malá, že se řetěz vždy shodí zpět dolů, místo aby se to suklo.
Ale tady s ním řetěz hnul i když byl utaženej jak prase. Samozřejmě jsem ho pak srovnal.
No normálně se do těchto diskusí nezapojuju, ale musím konstatovat, že na XT nábách jsem naběhal minimálně od roku 2001 24 až 25 kkm, vyhrkal jeden ořech. To by nebylo tak divný, ale fakt totálně bez údržby, mazání, rozebírání, a doposud nemají boční vůli. Přitom brodů a bahna jsem projel bezpočet.
jo jo. ja jsem na ziletce na nabojich SH600 najezdil pres 50tis a nikdy jsem je nemel rozebrany. Pak jsem kolo prodal a kamarad na tom jezdi dodnes. Nevim kolik na tom nalital on, ale fakt je ze kvalitni konusy nejsou vubec spatny. Ale vypada to, ze to u Shimana zacli pekne sidit a pak holt tady kazdou chvili ctu jak jsou konusy na h.. myslim ze tim u Sh dosahli akorat toho, ze za par let muzou vyrobu naboju definitivne ukoncit :-(
Ale ony ty kónusy jsou (podle mě) kvalitní! Jen jde jaksi o to, že třebas pokulhává kvalita ořechů a osiček. Vždy když jsem zničil kónus, bylo to buď přetažením a nebo vodou. Když bude někdo prase, wapkou ti vymeje i zapouzdřený ložiska.
LOL, to asi nejezdim na hnojišti…
btw: XT03 řadíš mezi staré držák?;)
a ty, uvažuju o nich, mají je ještě na koloshopu, tak bych je možná vzal, jak jsem psal potřebuju šrouby :o)
4. sezóna, 14Mm, jednou rozebraný a pořád pohoda:) akorát jsou těžký…
to je krásný, vidět napsaný megametry, stejně jsem nad tim musel chvíli přemejšlet, bez brejlí to vypadá jako newtonmetry ;o)
XT 03 považuju za mladý sráče…
Asi obecne jako je mezi LX-XT-XTR. Jiny material a i trochu jine provedeni, t cehoz vyplyva vetsi kvalita (vydrz) a vzdy je tam i vahovy rozdil. Jinak rozdily mezi LX a XT konkretne u naboju nejsou tak markantni, nejvetsi odskok je mezi Deore a vyssimi radami.
na hovno ze potrebuju cerne naboje takze asi stejne budu muset jit do XT.
když už jsem u toho viděl někdo někde ještě diskové náby LX nebo XT ideálně v černé barvě a na šrouby??
Jestli chceš měnit náby, šel bych do DT-Swiss jsou černé a na šrouby :-))
já jsem starý konusysta :o) mě celkem děsí věci co si neumím zpravit, bych se musel zase učit novu věc :o) A navíc jsou trochu dražší, ale uvažuju o nich, ale kdybych bral průmysly tak nejspiš Novatec.
Ta cena je opravdu u DT trochu … ale stojí to za to,
Zubatkový volnoběh; labyrintový těsnící system; dvojnásobné ložiskové uložení (4 ks); jednoduchý servis; celosvětová servisní síť.
A ta práce – je mnohem jednoduší. Přemýšlím , že pošlu CrossMaxi do světa a přesedlám. :-)
Volnobezky s celnim ozubenim ma jen 340 a 240.A to tesneni taky zadna slava.Plusem je ze jdou rozdelat behem okamziku.Jo a ty 2loziska navic jsou v orechu,tzn ze Ti moc funkci neovlivni a na pevnosti nepridaji.
masakr 340 predni i zadni stoji kolem 7000kc a 240 kolem 10 000kc.to jdu radsi do XT cena neco malo pres 2000kc.pri 4000–5000km rocne je pro me XT neznicitelny naboj
Mám 240ky a můžu říct, že to nejsou vyhozený prachy… A jen tak mimo jiné se podívej na váhovej rozdíl třeba 240ky a XTčka… mimo to DT maj překrásnej zvuk volnoběžky, takový ráchtání…
nerikam ze240 jsou blbe naboje,ale mezi 240 a XT je rozdil 7800kc a to je ten hlavni duvod proc zustanu u XT.o vahu mi moc nejde.
Trochu pleteš jabka a hrušky!!! XT můžeš srovnat tak s Onyxem možná :-) A musíš porovnat oficiální ceny , a ne za co to seženeš XT na netu,DT se taky dají koupit líp. Cena taky odpovídá kvalitě.
jake oficialni ceny?resim ceny za ktere muzu ty naboje sehnat momentalne tet.nerikam ze DT nejsou kvalitni za ty prachy musi byt nesmrtelne.jinak diky
No já bych se bál srovnávat XT s Ceritem. Myslím, že Onyxu nesahají ani po kotníky :). Se Shimano náboji jsem měl vždy problém na zadním kole. Kupodivu na přením ně, ale to je asi díky odpr. vidlici.
Moje první nába byla LX 98 paralax. Asi po 3500 km šla do kytek, protože se zkurvila kulička v náboji a podřela tělo náboje, tudíš nába v háji. Tak mi v cykloprodejně doporučili starší STX-RC, je to prej držák. Vydržel asi další rok a půl (cca 5000–6000 km). Měl jsem s nima neustálé problémy. Oska se vychylovala do strany v konusech. Nepomohlo ani několika násobná výměna konusů a neustálé seřizování náboje. Pak jsem přešel na kotouče a koupil jsem DT Swiss Cerit, který jsem jezdil do poloviny srpna minulého roku, kdy mi ruplo tělo náboje. Ale najezdil jsem na něm cca 35000 km !! Pak jsem koupil jen tělo náboje Onyx, předělal ložiska a ořech a jezdím vesele dál cca dalších 10000 km. Od té doby co jezdím ložiskové náboje, nemám s náboji problém. Jednou za rok nechám vyčisti ořech, jinak o nich prakticky nevím.
Proto považuji konusové náboje za mrtvý bod a krok zpět, alespoň z mého pohledu. Možná se od té doby něco změnilo k lepšímu v oblasti konusových nábojů, ale podle zdejších příspěvků o tom dost pochybuju.
většinou se kupujou už zapletený kola třeba 340 naby dt rafek 4,1 draty 2–1,8–2 1860 gramu přijdou na 300 eur nebo s napisem magura .-)) coz jsou 240 tak se stejnymy draty a rafky pod 300 eur jen ty magury budou zrejme 240 a ne 240s
www.velotrade.cz tam jsem to viděl ve výprodeji
Tak přeci tam jsou rozdíly! Žireček mě upozornil na rozdíly v osičkách, takže tady to máte. Delší dobu řeším ohnutou osu na náboji Deore. Náboje až po LX mají ocelovou osu o průměru 9mm, standart. XT má ocelovou osu o průměru 10mm. Konce jsou zválcované aby se vešly do patek vidlice. Protože jsem línej přeplítat celé kolo, prohodil jsem vše krom pláště, takže zrovna jak mám na zadním kole nábu LX v těle Deore, vpředu mám nyní XT v těle Deore. Až budete příště hledat rozdíly v komponentech Shimano, mrkněte sem www.shimano.com.au/…iagrams.html
Tady je foto obou osiček, rozdíl je patrný na první pohled. Co se týče kónusů, nikdy jsem neměl s Deore problém. Jejich životnost převyšuje životnost ořechu a dost často i osičky (brácha zlomil dvě a Martinkaa jednu).
vozím na zimáku staré lx náby na 7,kolo.35kkm a furt se točí super.vazelínu měním 1–2× za rok.jedná se úzký model 92'-94'.jediný měněný díl je přední konus a osa která praskla když jsem ve sjezdu na silnici trefil díru.jinak vozím lx paralax 2001-taky kolem 30kkm,vše krom jednoho konusu je původní.jde hlavně o to u nových náb seřídit správně vůli a měnit vazelínu.př.nába je ok,horší je to se zadní.hlavně strana u ořechu.jinak vozím xt 2004 najeto cca 5kkm,opět špatné těsnění u ořechu.jinak chod dobrý.příští rok mám zálusk na dt onyx či 340.už mám přední,light verzi.jinak rozdíl mezi lx a xt moc nevidím,je to hlavně o údržbě.pořád jsem zastánce názoru že nejlepší poměr cena/výkon u shim.mtb náb je lx.za cenu pod 1000,–pár.ale zase nevím jestli kvalita nábojů od shim.není na horší úrovni než bývala.
Já bych právě kvůli ose preferoval přední XT, i když je tam značný cenový rozdíl. Opět jsem měnil jen osu s kónusy, abych furt jen nepřeplítal, jinak možná příště zkusím Novatec na ložiskách s obří osou ;o) Deore s prachovkama XT sice nevypadá úchvatně, ale točí se dobře :o)
Ahoj. Ja slyšel v prodejne SP kolo ( www.spkolo.cz ) (myslim si o nich, že jsou fakt mazáci…), že je rozdíl nejenom v materiálu a konstrukci (nevím proč kontra matky na 2mm klič… , to se mi moc nelíbí…), ale i v tom, že maji přesněji vybíraný kuličky, aby byly všechny stejný. Prej je tam velkej skok od LX. Mám je, ale teprve 3k km tak o životnosti moc neřeknu.