Jake máte zkušenosti s těmito klikami?
Jake máte zkušenosti s těmito klikami?
měl jsem Alivio, pak LX 03 a teď mám cca 400km LX 05 a super, váha vyjde ±stejno, ale u octalinku jsem při zabírání škrtal o přesmyk, u 05 nic takovýho osobně si myslím, že není potřeba kupovat XT
Ja si myslím, že XT sú o dosť ľahšia a nie oveľa drahšie, takže by som bral radšej tie.
rozdiel medzi LX a XT je 80 gramov. to mi nepride ako dost lahsie…
Ja to beriem tak, že do 150Kč/gram sa to ešte veľmi oplatí. Skús 80g ušetriť inde a lacnejšie…
80 gramov za 40 EUR sa naozaj neoplati. setrit treba na rotacnych hmotach. ale pokial si gramhonic, tak to ciastocne chapem. to uz je vsak lepsie siahnut po uplne inych klukach…
Však kliky jsou rotační komponent ne?
rotovat sice rotuju, ale mam samozrejme na mysli rafiky, pneu a duse…
Zapoměl jsem na :)
Ak ušetríš na kolesách, tak to bude mať aj negatíva, napríklad to skôr rozcentruješ, bude to menej pevné, skôr dostaneš defekt, ale na kľukách sa to neprejaví. Mne sa zdá, že tie LX spravili ťažšie ako XT iba z marketingových dôvodov, možno sú rovnaké, len LX majú trochu nefunkčného materíálu naviac.
Sak na necem to nahnat musi…to by kazdej jinak vozil XTR :)
d
když umíš jezdit, tak defek nedostaneš
hohoo:-)))
ha ha ha ono když máš většinu závodu sypký povrch tak si trochu podhustíš (35–40psi) abys nemusel tolik brzdit do zatáček no a pak v rychlejch šutrech snadno cvakneš… zase na hodně pevným naboucháš 60+ a riskuješ že řízneš bok.
kromě toho trny, hřebíky, špony atd fakt v rychlostech na závedech nesleduju :)
O tom rozdílu mezi LX a XT by se dalo polemizovat. Sady Deore, LX a XTR vznikly v 90tých letech (XT je nejstarší,pokud se nepletu, někdy z roku 85), kdy se objevovala v cyklistice fůra novinek a nebylo problém tyto novinky postupně zapracovávat a vyrábět tak několik naprosto odlišných sad. Dnes je ale situace jiná i díky konkurenci, kterou Shimanu udělal Sram. Sady od Deore po XTR už se co do systému nijak neliší – jen Deore je HT I a XTR má pavouka v jednom kusu s klikami. Jinak u všech máš řazení 3×9, duály, hydraulické kotouče nebo véčka atd.
Hmatatelný rozdíl je v na první pohled jen ve váze a použitých materiálech. A pochopitelně v ceně…
taky bych to tak viděl, nevíc u některých komponent je to ještě více viditelné.Např uplink smyky deore a lx jsou naprosto až na barvu totožné.Přehazovašky jsou konstrukčně také dost podobné.Deore-LX, XT-XTR.Nebo třeba hydry nové deore a lx.Největší sranda je tzv freedriverové sady od shimana.např hone BRzdy-lx brzdy, Hone kliky-lx kliky.Saint hydry-XTR hydry.a tak by se dalo pokračovat dál.Ale mě to osobně nevadí, alespoň jsou relativně na vysoké úrovni i nižší sady a já tak mohu ušetřit.
Jsem rád, že to aspoň někdo vidí stejně jak já. Já osobně mám pocit, že to pomalu ale jistě spěje k tomu, že některé sady se budou rušit, protože nelze do nekonečna vymýšlet něco nového. Nebo prostě zůstanou a bude to více méně otázkou vkusu, co si kdo koupí. Taky mi to nevadí. Za posledních, řekněme deset let, prodělal vývoj v cyklistice i díky konkurenci velký skok. Tím lépe pro nás!!!
Supr kliky.Řetězová linka mi nevadí.Akorát prostřední převodník se brzy vymačká, ale to se dá dočasně napravit pilníkem.Časem koupím prostřední od Truvativu.
Souhlas.. Akorát nevím jestli ten Truvativ:)
No né, ono mě truvativ z těch D nabízeli střední převodník velice levně-tak ho asi zkusím kvůli ceně.
Nic nemám proti Truvativu, ale nevím pořád co zkusit..
No dva kamoši(Darjan a Metronom) už přes 3 roky jezdí ty truvativ D a převodníky jsou stále nevymačkané.Tak ten prostřední asi zkusím.
To zní dobře:) Asi ho dneska v noci odmontuju ségře:)
dobre kliky, doporučuju, po 1900 km se mi ještě převodníky nezdaj vymačkaný
Skvěle kliky najel jsem na nich 13000 než mi odešlo lévé ložisko, převodníky jsem ještě neměnil. Náhradní jedno ložisko prý vyjde na 750kč.
no já viděl na nějakém eshopu za 750-komplet obě misky s ložisky.Jinak ložisko se dá ve specializovanmé prodejně sehnat okolo 200 jedno.-někde se to probíralo v historii.
Mám na nich natočeno 6000 km, spokojenost
to máš natočeno na jedněch převodnících? mě odešel prostřední převodník do kytek, nevím kolik jsem na něm najel ale moc ne, začal na sebe už namotávat řetěz, zkusil jsem zbrousit otřepy po stranách a stejně to nepomohlo, prvně jsem myslel že to je novou campou C9, tak jsem dal sram ale výsledek stejnej. Jinak kliky super, ve srovnání se starýma LX
Ano na jedněch převodnících. Jinak se taky začal namotávat řetěz hlavně na prostřední placku, obrousil jsem otřepy a trochu to pomohlo, ale semtam má snahu se motat. Ta prostřední placka je totiž jaksi na kraji nesmyslně ztenšovaná, takže se otřepy udělají dřív, leda že by to bylo kvůli lepšímu náběhu. Naučil jsem dost používat nejvetší pilu, takže prostřední a kazety vydrží víc. I za cenu křížení řetězu.
dal jsem tam ocelovej truativ a basta, ten něco snad vydrží
S ocelovými převodníky může být také problém. Jak se mi stalo před dvěma roky na dovolené. Něco mi lehce trefilo prostřední ocelový převodník na Deore klikách a jden zub se lehce ohnul. A pak mi to dělalo paseku na lehčích převodech. Přehazka lítala jak divá. Sice možná ocel vydrží víc, ale zase není tak tuhá jako dural a má vetší náchylnost na ohýbání. Je to prostě něco za něco.
No, já bych to viděl tak, že kdybys měl hliník, tak ti prostě ten zub nenávratně ulomí. U oceli máš aspoň šanci, že jej vyklepeš zpět. Mám ocelové Deore a právě kvůli tomuhle si je ceklem chválím.
To je pravda, ale aby se hliníkový zub ulomil musí dostat řekl bych o dost větší pecku, než aby se ocelový ohl. Tam stačí malá blbost a je to. Třeba jak se mi ohnul, tak jsem ani nevěděl o co se mohl ohnout. Možná se jen lekl a ohnul se preventivně :) Teď jsem byl na dovolené v Jeseníkách a jednom kamenném sjezdu jsem chytnul pořádný šutr do velké pily, cítil jsem to hodně zřetelně do pedálů a schytal to jeden zub. Půlka je čudu. Ale nic se neděje. Zub jsem opiloval a jezdím v pohodě dál.
Fakt netuším, na co je potřeba větší pecka – jestli na ohnutí oceli nebo zlomení hliníku. Ale to je fuk, napsal jsem to jen tak, aby řeč nestála:-)
Né vážně, to mi potvrdilo víc lidí, že ta deorková prostřední pila je dost blato, co se týče ohýbání. Sám jsem tomu moc nevěřil, ale až se mi stalo aniž jsem věděl jak, tak jsem tomu uvěřil. Pak jsem ji vyměnil za hliníkovou pilu a neměl jsem problém. Buď rád, že se ti zatím nestalo. Stát se to na dovolené kdesi v lesi, není to nic příjemného. Ale naštěstí s sebou vozím malé kombinačky, tak mi to kamarád – Hynčica narovnal a chodilo to dobře.
muzu potvrdit. pri lehkem rozjizdeni pred zavodem s me ohnul kus prostredni ocelove deore placky v delce asi 4 zubu.. pak sem si musel davat na velkou celou dobu :-) po narovnani kladivem na tom slo jeste jezdit, ale uz to nebylo ono..
a kde se hodí koupit samotný převodník ? Potřeboval bych ten velkej na STX RC pětipacka, když bude 44 zubů místo 42 zlobit se nebudu, ale komplet kliky LX (s tím měkkým prostředním :-( se dají na netu koupit už za 840,–, na kolik vyjde ten převodník ?
Potřebuju poradit, koupil jsem kliky, namontoval, ale chybí mi nějaká součástky/ka. Přikládám v jaké fázi jsem se zastavil a kolik mi toho celkem chybí, ať mohu zítra kontaktovat obchod.
chybi ti takovy krouzek kterym se to dotahne
tak tak, chybí tam plastový kroužek, kterým se to dotáhne.
jo a na ten krouzek musim mit spec stahovak
Chybí ti plastová pojistna matice.Klíč na to stojí kolem 70kč,nicméně když povolíš ty dva imbusy na klice a tu matici dotáhneš rukou,pak dotáhneš ty imbusy,tak to zaručeně bude držet.
No rikali, ze mi to zitra poslou a v pondeli to mam tady, takze vikend musim odjezdit bez toho
Neboj,je to jen pojistka takže ti nezůstane klika na botě.
a jake je vlastne poradí ? první se namontuje klika na osu a dotáhne, potom se tam hodí to plastový kolečko a dotáhne tím stahovákem. nebo se hodi klika na osu, potom to kolecko a az nakonec se dotahne klika?
No já to dělám tak, že nasunu kliky s převodníkama, přes dřevo je lehce doklepnu, aby nebyla vůle mezi ložiskama a pak to samé udělám na druhé straně. Pak našroubuju ten plastový zámek a pak dotáhnu imbusy a ještě většinou trochu plastové kolečko – zámek.
Když se tak dívám na ten detail, tak v té štěrbině v klice je nějaká vložka nebo ne?? Mám kliky Dura Ace, kde jej nemám a přitom na výkresu je nakreslený a v manuálu se psalo, že ta vložka tam být musí pro správnou funkci – jezdím sice bez něj a pohodě, ale zajímá mě to. Pomůže mi někdo??
Je tam ano, v návodu je na obrázku znázorněna, ale vůbec nevím k čemu. Jenom se nějak zaklapne.
Nějak jsem nepochopil její funkci – asi je tam podle mě proto, aby ty kliky někdo neutáhl až na doraz a nepoškodil osu. Jezdím bez ní a v pohodě, tak to nebudu řešit. Díky.
O těch klikách mi ani nemluv, jsem to včera dal do servisu s tím, ať mi ty kliky nasadí, naladí přesmyk a přehazku (nové věci). Potom jsem po nich chtěl omrknout zadní náboj a prostříkat řadící bovdeny. Trvalo to cca 24 hodin. Za tohle jsem vyplázl 300 s tím, že mi bez moji přítomnosti sami od sebe dali nové lanko – nerezové, snad to nejdražší co tam měli. No dobrá tedy, alespoň to bude hezky fungovat.....fo prdlajs, jsem vyjel. Nejprve prehazka nechtěla vůbec někde řadit, na nejmenší převod se mi řetěz obtáče okolo přesmyku. Tak totálně nasranej jsem dojel domů a oni dali ty podložky u klik obráceně (na levou 2 a na pravou 1), proto jim to ani nešlo seřídit. Takže dneska jsem tam znovu naběhl, ať to dají tak jak to má být. A stejně nemám ještě ten dotahový šroub na levou kliku. Hrůza, hrůza…
To mi povídej: Má nejhorší zkušenost – když mi bylo tak 13, tak jsem si dal seřídit do servisu brzdy na favoritce. Ten magor v opravně mi vyměnil brzdové lanko, ale dal tam řadící (což jsem samozřejmě nevěděl)!!! Takže jsem po pár dnech pozoroval, že se chod páky jakoby prodlužuje (jak postupně praskaly jednotlivé vlákna lanka). Asi za týden to prasklo úplně. Naštěstí jsem nespadl. Tehdy jsem se začal zajímat o to, jak kolo funguje a dnes bych to do servisu nedal. Jediné, co si nechávám dělat, je centrování. Tobě radím to samé. Nauč se kolo spravovat sám. Není to nic složitého a budeš mít jistotu, že ti to někdo nezprasí.
Ty jo, já taky se vyhýbám servisu, co to nejvíc jde. Ale nechtěl jsem utrácet za ty klíče, které bych potřeboval na montáž těch kliky. Tak jsem si řekl, že mi to takhle vyjde levněji a ještě mi to i vyladí, tak se nebudu muset o nic víc starat. No nakonec mě to vyšlo dráž, klíče stejně nemám. Pro kolo jdu za hoďku, takže pak už si to vyladím dál sám. V pondělí snad přijde ještě ten poslední šroub, tak se jenom stavím u místního „závodního servisu“, ať mi to utáhnou, zkontrolují, jestli je to dobře namontované bez vůlu a bude klid (doufám).
Já jsem si na Koloshopu klíč na tu mrchu na levou nohu koupil a udělal jsem dobře, protože to člověk čas od času sundat pořebuje. Za 50 Kč to není tak moc. Mrkni na to:
Klíč na středovou osu ale nemám – taky jsem si to nechal montovat – na tom se totiž nic zmršit nedá.
No jo, tak až budu něco objednávat, tak ten klíč k tomu přihodím. Prosimtě, když tady spolu takhle diskutujem, mohl bys mi trochu popsat, co je to ta řetězová linka. Četl jsem to tady i na jiných serverech, ale pořád nevím co to je a kčemu?
NO, řeknu ti to takhle – je to pojem, který mě nechává naprosto klidným, protože řetězová linka hodně závisí na komponentech a ovlivnit ji můžeš max. širší šlapací osou. Já jsem to nikdy neřešil a žiju a jezdím v pohodě. Mrkni na tenhle odkaz – tam je to všechno:
Ještě doplním: ideální stav je, že pastorek je v rovině s převodníkem a řetěz se tak vůbec nekříží – to je ideální řetězová linka. Čím více se řetěz kříží, tím je větší riziko jeho opotřebení a také roztržení.
Jo díky moc, takže tohle rešit raději nebudu :-) Běžím pro kolo, tak jsem zvědav, co těd na tom podělali :-(
Mnoho zdaru.
A jinak s tím laděním v servisu, já so to sám vyladit umím taky, ale pak přemýšlím, jestli by to náhodou nešlo ještě líp. Že by udájně měli mít v servise s tím více zkušenosti, tak to tam nakonec dám. Ale s těma klikama jsem to tušil, protože to je takový obchod, kde kola max. cena 30 000, tak na nich integrovanou osu neuvidíš. Babky tam jezdí na Libertách, ať namontujou blikačku. No, pak tam přijdu já s LX hl. II, LX smykem a XT inverzní přehazkou (ještě jsem k tomu dal návod) a takhle to dopadne :-(
A ještě se chci ujistit, na levou stranu patří jedna podložka a na pravou dvě. Podle návodu, pokud dobře chápu to tak je, ale jsem to nechal nahodit v servise, tak samozřejmě to mám naopak. Zítra na ně naběhnu a ať nevypadám, jak blb.
teď jsem zjistil že mám na každe straně pouze jednu podložku
Mrkni na tohle. Tam je to vysvětlené, jak je to s těmi podložkami.
jasně, ale mi to tak namontoval chlap v servise :-)
Svitava je řeka řek!