• poiko

    Ahoj, rád bych si koupil novou vidli na kolo. Jelikož studuji, jsem schopen dát do vidlice maximálně 4–4,5 tisíce. V této cenové relaci, co jsem zatím koukal po netu, jsem schopen si koupit nějakou „slušnou“ vidlici pouze jetou. Jezdím takovou tu klasiku: silnice, polní cesty, semo tamo něco v lese. Zdvih do 100mm a chtěl bych s navářkou na V brzdy, o kotoučových brzdách neuvažuji. Problém by mohl být v tom, že vážím pouze 65 kilo.Vidlici bych nejraději s vnějšími nohami černé barvy a vnitřními „do zlatova“ :) Po projití inzerátů jsem si víceméně vybral tyto vidlice: Manitou Black, Manitou Skareb, RS Duke. Líbily by se mi i Magury, ale inzeráty na ně skoro nejsou. Marzochy asi ne. Dáte nějaké rady, jak koupit vidlici na inzerát, na co dát pozor, atd.? Na co dát pozor konkrétně u těchto vidlic? prostě jakékoliv vaše postřehy? děkuji

    Anketa: Kterou z vidlic?

    6x
    55%
    5x
    45%
    0x
    0%
    0 0
    • mosquito  

      kazda rada draha, ale radeji bych si ji vyzkousel na tom bajku a pak ji sundal … treba vakl a chod v ruce nepoznas, z cehos plyne ze bych asi nekupoval zajice v pytli poslaneho postou – tod muj osobni nazor

      0 0
    • jaski  

      hlavne dej pozor jestli neni praskla a jestlu tlumi, funguje LO apod. Muzu porovnat akorat skareba a blacka. pokud chces gramy dolu a nebudes moc prasit tak ber skareba a pokud chces vetsi tuhost a neavdi gram navic tak blacka.

      btw me se taky nelibej ty cerny nohy je to hnus. jeste ze mam na svym blackovi zlaty tralalaaaaa

      0 0
    • Nimrod  

      určitě osobka, jinak je to vo hubu, nejlépe etě rozebrat a kouknout se, jestli je fšechno v dokonalim stavu… ale musíš si sebou přinést volej a vazelínu… pak se snad už nedá prohloupit

      0 0
      • yetti  

        Uz vidim jak ho prodavajici necha rozebrat vidli :-)

        0 0
        • Nimrod  

          tak taky se dá… mě osobně by to nevadilo… teda kdybych kdybych jí rozebíral sám, abych měl jistotu, že se s ní nic nestane

          0 0
          • TinkTink  

            Ok, rozeber Leftynu :)…je to ptakovina…kdo rozebere pri kupovani celou vidli, aby mu pak rekl, ze jo…sice ji nic neni, ale ja jsem si to rozmyslel a pak jeste tak 10× to rozebrat :o)…

            Prip. rozeber Marzocchi Marathon Race 05 nebo FOX 36 RC2…kdyby jsi predemnou rozebral 36, tak ji radej nevemu :)

            0 0
            • Nimrod  

              já bych rozebral jenom monstera, jelikož nic jinýho nemám a to nejni moc složitý… samozdřejmě rezebíralo by se jenom v případě, že by ten dotyčnej to vzal na 100%, když tam všechno bude v pořádku

              0 0
              • TinkTink  

                No prave…monstera rozebere kazdej jouda, protoze je to uplne jednoduchy, ale do neceho se proste bez spesl naradi nebo znalosti lezt neda a to jeste pomijim zaruku…

                0 0
                • Nimrod  

                  tj, ale kdybych se do toho nemoch dostat, tak bych byl dost smutnej, proto bych nějakýho foxe ani nechtěl, jelikož je to moc složitá vidle a bál bych se, že něco vodejde

                  0 0
                • Nimrod  

                  aby sme se zbytečně nedohadoali, jednoduchý vidle rozebrat :-)

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Dobre, rozebirej si elastomerovy vidle…ostatni bych nechal tak, protoze si ani neumim predstavit, kdy bych to vsechno stihal :o)

                    0 0
    • poiko  

      já teda osobně nikdy to kroucení vidlice nepoznal, takže mně to zas až tak netrápí. Na Blackovi se mi spíš líbí možnost nastavování zdvihu

      0 0
    • Darkson  

      já osobně kupuju hodně věci z druhý ruky. za výhodnost koupě podstupuješ riziko, že se něco po.ere. to je holt riziko. já mám z druhý ruky už druhej FS rám, vidlici a celou silničku. zatím v pohodě. jo a nic jsem nerozebíral, vidli i rám jsem pouze vyzkoušel „nasucho“ a zkontroloval;

      0 0
    • Jane  

      Sem na inzerát kupovala tady tu Sidku za 7,5 tisíc – brala jsem to buď a nebo, pač jsem nevěděla, co všechno zkontrolovat, když jsem do tý doby neměla ani pořádnou vidlu v ruce… Vidle vypadala solidně, prý málo jetá a sundaná z karbonový Treka – nohy podřené nijak nebyly, lockout fungoval. Tu vidlu prodával borec, co dělal v servisu, sám závodně jezdil a ještě říkal, že vyměnil těsnění a že ta vidle je OK a pokud by s ní něco bylo, tak se můžu stavit…:-) Bych tedy preferovala co nejmíň ježděnou vidli – nejlépe sundanou z nového kola, taky si pořádně zkontroluj povrch nohou (třeba ty nohy Sida už nevypadají tak, jak vypadaly – trochu se podepsal zimní provoz – tuto zimu možná odjezdím raději na pevné – hm další zkušenost, no…). A pak si samozřejmě odzkoušej, zda vidle a lockout normálně funguje a zda je dostatečně dlouhej sloupek. To jestli má vidle vůli, bohužel nepoznám ani teď, takže pokud by někdo věděl, jak to mám na kole poznat, může napsat…:-)) Jo a ty černé nohy, co dělá Manitou, se mi nelíbí – bejt tebou bych uvažovala o Skarebovi nebo Blackovi – platí to, co bylo psáno vejš…

      0 0
      • jakub  

        doplnim ze je lepsi kupovat od spolehlivych prodejcu… klido tu muzeme zalozit thread nebo dopsat gdo od koho kupoval a jak byl spokojenej… ja z 95% kupuju veci od Tinka … mam zde jistotu ze: vec neni kradena (on sam by do neceho takovyho nesel), je naprosto funkcni… da se ukecat na lepsi ceny…(tinku sorry…) a co nema sezene…

        0 0
    • vlk  

      No popravdě.Já bych starou použitou raději nekupoval.Zkus se podívat po nějaké nové RS TORA na e-shopech-*okolo 5tis se už dají nějaké „ořezané“ koupit.A nebo nějaké levné suntoury xc pro a nech si ji u milana upravit.Ono totiž často ty vidle v bazaru prodávají právě kvůli nějakému problému.Poškrabané vnitřní nohy, že tečou, nebo už mají docela slušný vakl apod.

      0 0
      • TinkTink  

        Posledni moje vidle co jsem prodal byl Pike 454 – mel najeto 5km a nebyl na nem jediny skrabanec a ani jedina znamka vady…jsem tedy asi vyjimka :)

        0 0
        • vlk  

          No jo Ty budeš vyjímka, Ty když něco prodáváš, tak k tomu máš ještě originální balení.Ono asi tak, ten kdo se v tom vyzná tak dokáže rozlišit zda v bazaru kupuje dobrou věc apod-když by měl navíc možnost udělat si před koupí rozborku, tak ok.Ale ten kdo tomu nerozumí"nechci se dotknout původního tazatele", se tak může docela spálit a je pro něj vhodnější koupit něco nového.

          0 0
          • TinkTink  

            To zas ne…k 90% veci nemam originalni baleni…kdo by to furt doma skladoval…uz tak mam jeden pokoj plny krabic :)…ale v bazarech se da najit tolik super veci, ze bych od toho neodrazoval..z ba­zaru muzes poskladat bajka za polovinu toho, co by stal novy a muze byt naprosto jako novy…ale chce to cas, trpelivost a hodne velkou obezretnost…roz­hodne bych ale bazary nezatracoval…taky mam jety auto a ne novy…a ke vsemu levnejsi nez moje bajky :o)

            0 0
          • wroum  

            ja teda nemam o lidech velky iluze, ale vse co sem kdy takhle prodaval, tak me ani nenapadlo cokoliv skryvat. U RBecka sem frajerovi ukazal vsechny dodatecny svary, u Blacka sem ukazal vsechny skrabance a kdyz sem inzeroval 20 let starou RC soupravu + 2 funkcni a 2 nefunkcni serva a pak zjistil, ze ty dve nefunkcni nemuzu najit, tak sem mu pribalil dalsi 2 funkcni. Proste verim tomu, ze zmrdu je minimum a ze existujou slusny lidi. Me by nenapadlo udelat boudu a tak nejak pocitam s tim ze ostani taky ne. Kupoval sem veci osobne i na dobirku a zatim musim zaklepat ze OK.

            0 0
      • maxtor  

        Pokud ale trefíš na dobrou vidli z bazaru, máš vyhráno. V tomto ohledu je ale každá rada drahá. Můžeš mít štěstí a koupit dobrou ojetou vidli za slušnou cenu, která ti poslouží lépe, než nějaká nová v základu a můžeš se pěkně spálit. Obecně bych nakupování použitých komponentů nezatracoval.

        0 0
        • bestom  

          taky sem se rozhodoval jestli koupit starsí nebo novou,nakonec sem koupil od Milana předělaný DURO-D s parametry daleko dražších vidlic,a zatím si ji nemuzu vynachvalit

          0 0
    • milan1  

      Nevidím jediný důvod kupovat právě vidlici na inzerát a nejhorší čekat co přijde v krabici a to z těcto důvodů. Představa, že se na vidlici nic neopotřebovává a že se prodávají jenom nejeté vidlice je jenom z oblasti snů. Viděl jsem dost takových vidlic a můžu říct, že i dost průšvihů takhle koupených. Rád bych upozornil, že jakýkoliv i drobný problém s poškozenou součástkou se v náhradních dílech řeší za dost vysoké ceny. Doporučuju ověřit si třeba cenu takového knoflíku na seřizování předpětí pružiny. Ten je samozřejmě vidět zvenku, co se skrývá uvnitř, to ti nepomůže ani rozebírat na místě, jestli tu vidlici vidíš poprvé, tak tam uvnitř nic nerozeznáš. Co můžu doporučit je jediné. Vidlici musíš vidět a vezmi s sebou někoho, kdo má konkrétní vidlici, kterou jdeš kupovat a vhodné by bylo nikoliv rozebírání, ale možnost se na ní svézt. To je jeden postup. Vím, že to je těžko splnitelné a proto ti dám poslední možnost a to je taky z praxe a nemusí to být stoprocentně pravda ale vidlice, která je bez jediného škrábance a vypadá opravdu jako nová svědčí o velmi pečlivém majiteli a je to jediné měřítko, podle kterého můžeš posuzovat bez větších znalosti.

      0 0
      • Nimrod  

        bohůžel když prodáváš vidli na sjezd a freeride, tak nějaký škrábance sou pokaždý… a jinak když si vytiskneš servisní manuál s obrázkem rozebraný vidle, tak i vidíš, jestli je ve vnitř většina ( všechno taky nejni vidět ) v pořádku

        0 0
        • milan1  

          Poiko přeci neřeší vidli na Fr, nepleť sem jiné téma. A ty z obrázku poznáš tolerance a opotřebení?

          0 0
          • maxtor  

            Když to vezmeme do důsledků: když si někdo kupuje něco jetého na inzerát, a týká se to i vidlic, tak musí počítat s tím, že nějaké opotřebení tam bude. Koneckonců kdyby chtěl někdo koupit vidlici ve 100% stavu, tak na to jsou obchody, ne??

            0 0
            • milan1  

              Tak ti nevím jak jsi touhle radou Poikovi pomohl?

              0 0
              • maxtor  

                Svůj názor jsem Poikovi napsal výše. Pořádně si přečti příspěvky. Teď jsem reagoval na to, cos napsal ty.

                0 0
                • milan1  

                  Četl jsem to.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Souhlasím s tebou, že kupovat vidli přes net jen podle fotky je sázka do loterie. Ale pořád si myslím, že mírně jetá dobrá vidle za slušnou cenu – a dají se sehnat – je lepší investice než nějaký nový šmejd. Já jsem v roce 2002 koupil sundanou z kola s doklady vidli, co mám na kole v profilu – Black Elite. Tehdy stála 14 900, já ji měl za 9000. Byla naprosto nová, jen zkrácená. Lepší věc jsem za tu cenu tehdy koupit nemohl. Proto si myslím, že není vhodné odsuzovat koupi něčeho přes inzerát za každou cenu. To je můj názor, nic víc.

                    0 0
                    • jakub  

                      hehe ja jsem ji koupil za 3500 a vidla je fakt netknuta… chodi naprosto bozsky ale uz sem ji odrel … jinak shanim LO k teto vidli gdybi ho negdo nepotreboval…

                      0 0
                      • jakub  

                        doplnim ze to teda nebyla uplna funglovka ale chovala se tak, jeji predchozi majitel si ji max hyckal, taky mi to dalo nez sem ho ukecal za tyto prachy..... a vo tom je prave bazar.. da se ukecavat… to me bavi

                        0 0
                      • maxtor  

                        Za 3 500?? V roce 2002?? Novou?? Chtěl bych tě vidět. No nic – k tomu LO – ptal jsem se jen tak z hecu asi před měsícem na progresscyclu a sdělili mi, že LO stojí 2 995 – tahle informace mi stačila. Stejně jej nijak nepotřebuji – pokud utáhneš pružinu a přepneš na 80, tak se chová skoro jako pevná.

                        0 0
                        • wroum  

                          mam dojem ze Black byl az v sezone 03, ale jistej si tim nejsem. kazdopadne sem tehdy koupil (konec 03) Blacka, hodne malo jetyho (asi tak 200km), s drobnou vadou :-D za 1200 kc. jezdi dodnes. bez vaklu a nutnejch investic. zlata vidle.

                          0 0
                        • jakub  

                          aha no neprecet sem si to poradne sorry, moje je 04

                          0 0
                        • jakub  

                          praveze tato informace me taky pekne sere… ale treba ho ma negdo na sve vidli a nepouziva ho vid.. tak bych ho tak za 500 bral (((((-:

                          0 0
                          • TinkTink  

                            To by Ti ten nekdo byl vdecny :o) – to chce sehnat rozlamanyho Blacka s L0 a vykuchat ho (takovy zlomeny vnejsi nohy by byly idealni)

                            0 0
                            • maxtor  

                              Nevím, jak je to s modelem 2004, co má Jakub, ale na modelech 2002 se LO dokupovaly. Bude asi problém sehnat LO samostatně jetý – i když pár inzerátů na cyklobazaru jsem už viděl.

                              0 0
                    • milan1  

                      Myslím, že jsi právě uvedl krásný příklad proč nekupovat staré vidle. Když se podíváš na dnešní ceny Blacků, které kupuješ nové a se zárukou, tak to je přesně jeden z důvodů. Vidle prostě zastarávaj a vývoj jde dál, stejný model automaticky klesá na ceně a nabídka nových typů je každým rokem lepší a rozhodně to není šmejd, jak to nazýváš ty. Také v tomhle se dá krásně naletět a naletí hlavně ti, kdo s vidlí začínají proto doporučuji mimojiné společnost zkušenéhu při nákupu.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Ty mě fakt bavíš. V ROCE 2002 JSEM KOUPIL VIDLI MANITOU BLACK ELITE MODEL 2002!!! Stála TEHDY 14 990 – viz odkaz výše a já ji koupil za 9000. Budiš to důkaz toho, že co tady píšeš, je blbost.

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Kliiiid…nehadejte se…btw kdyz se porovnaj stary a novy ceny Manitou, tak je to fakt parada :)

                          0 0
                        • milan1  

                          Kroť se ve výrazech, to, co jsem napsal jsou rady Poikovi aby nenaletěl. Jestli na nich shledáváš něco tak urážlivého, co tě vede k těmhle výrazům, tak se nad sebou zamysli. To, co jsi z toho nastartoval se zdá, že se Poika a jeho dotazu vůbec netýká. Pokud by tě zajímal opravdu Poikův problém a chápal opravdu souvislosti narazil bys tady na jeden další problém, který se otevřel, je to zmínka Jakuba o jeho vidlici. Podle mě se jedná o verzi určenou pouze pro montáž na kola. Zase se nám tu otevírá nové téma a to je jak tohle Poiko asi rozezná. tahle verze bývaly vždy ošizené. Tlumení FFD je jedna ukázka. Požádám tě aby ses alespoň pokusil trochu vžít do toho, že radíš Poikovi a ne, že se musíš za každou cenu prosadit. Kdo kupuje na inzerát je jeho věc, tady by se měl dozvědět úskalí, to snad taky chce případně jak se jim vyhnout a to asi taky není špatné vědět.

                          0 0
                          • maxtor  

                            Milane, ale já jsem napsal, že s tebou v podstatě souhlasím, ale ty jsi napsal, cituji: „nevidím jedíný důvod proč kupovat vidlici přes inzerát“, což je podle mě blbost a to jsem se snažil vyvrátit – udal jsem i příklad, jak se dá koupit dobrá vidle za dobrou cenu a ty sis to vyložil po svém a úplně jsi to převrátil. A pak mě ještě budeš radit, abych se mírnil ve výrazech. Radím ti dobře: čti pozorně, co píší ostatní, abys věděl, jak máš reagovat.

                            0 0
                            • milan1  

                              Výrazy jako: „Ty mě bavíš a všechno, co tady píšeš je blbost je silné kafe“ to je normální? Varuju Poika hlavně před koupí na dálku a v krabici. Kdybych zavrhoval jakýkoliv kup na inzerát, tak asi neradím o vyzkoušení a další postupy. Varování a to důrazné je hlavně aby nekupoval zajíce v pytli. Takový Poiko může vždy totiž narazit na lidi, kteří bývají sami mimo realitu a kteří ustrnuli na situaci při koupi své vidlice a sami neznají současný stav. Jetou vidlici si může dovolit kupovat člověk znalý a dostatečně obeznámený s typem, který jde kupovat. To Poiko rozhodně nebude. Tím bych tohle skončil. Poiko se nic nového nedozví a ty mě nebavíš.

                              0 0
                          • borda  

                            proč myslíš, že tlumení FFD je ukázka ošinezosti OEM vidlic?

                            0 0
                            • milan1  

                              Hlavně jako upozornění, že se takové verze dělaly a že FFD bylo jejich znakem. Rozhodně ne pro rozproudění odborné disputace o provedeních Blacka, bylo by to na jiné a obsáhlé téma. Stejně jako u ostatních značek se pod jedním názvem schovává spousta provedení a typů, které se navíc v průběhu let mění.

                              0 0
          • Nimrod  

            nepoznáš fšechno, ale je snad vidět, jestli to je hodně opotřebovaný, ne? já kupoval 6 let starýho monstera a taky mu nic moc nejni až na škrábance… je fakt, že FR a DH je trochu vo nečem jinym, tak už mlčim, jenom nesouhlasim s tim, že kupovat bazaroví věci je blbost

            0 0
    • poiko  

      poznáte někdo z tohohle obrázku, z jakýho je ten Duke roku a co to je typ? dík moc

      0 0
      • vlk  

        No typuji, že to je model xc-mělo by to být napsaný zboku na na vnějších nohách dole.Pak by to byl 2004 popřípadě novější.XC se v roce 2003 a dříve dělaly s kovovým krčkem.I když těžko říct.

        0 0
        • poiko  

          jasně, ale on to vyfotil tak, že je tam zrovna stín a majitel sám neví, co je to za typ:(

          0 0
          • poiko  

            neměl by XC na levé noze takový „klobouček“? Nejsem si jistý, ale třeba je to ovládání na U-turn. viz obrázek z cykloexpertu

            0 0
            • vlk  

              xc se vyráběly ve dvou verzích xc u-turn-tam by byl ten klobouček.A kla­sická vzduchová XC.Tam by byl jen ventilek.

              0 0
              • vlk  

                KLasická xc.Neměla zvenku nastavitelný zdvih a byla to vzduchovka s negativkami- pružinami.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.