Co na tohle říkáte? aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-firmy/clanek.phtml?id=217430 Je to podle mého názoru škoda, takhle zničit firmu s historií..
Co na tohle říkáte? aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-firmy/clanek.phtml?id=217430 Je to podle mého názoru škoda, takhle zničit firmu s historií..
je to skoda, ale bohuzel za nekolik poslednicih let mne od nich nezaujal ani jeden kousek co sem videl … viz treba posledni sport life. Krach me neprekvapuje.
tak proč jsi si koupil silničku Authora a ne carbona favorit ??? jo jo pozdě bycha honit… je to možná škoda ale dneska si tam nikdo nic nekoupí – obecně se českým výrobkům nevěří.....
A kolik ten celokarbonovej Favorit stál??Vypadal docela zajímavě..ne že bych si ho koupil, ale cena by mě zajímala..
netuším … ale bylo to i s cenovkou .. bylo tam několik variant… Spíše bych řekl že problém není ani tak v tom něco vyrobit ale konkurovat levným asijským dovozům , a v střední a vyšší kategorii je těžké prorazit . Přesto si myslím že s kolama do ceny max 30 000 by měli šanci přeci jenom ta značka má stále jméno a v pohodě by mohla konkurovat … žel nikdo se nenašel kdo by to zkusil ..
Cena je 44 990 Kč. Viz.: kolafavorit.cz/favorit.html
ze se ceskejm firmam neveri je blbost a takovy RB, Duratec, Author… je dukazem. a to jenom v cyklistice. stridavy modelarsky motorky made in CR maj ve svete nejlepsi jmeno a u nas malokoho napadne koupit jinej nez ceskej, totez se tyka dalsich mnoha a mnoha znacek. to ze se znacka neprosadi na trhu znamena ze je neco spatne s firmou, nikoliv se zakaznikem. marketing, reklama, vyvoj je to to, co muze udelat uspesnou firmu (ten finalni vyrobek je vetsinou srovnatelnej s produkci konkurence, prodejnost dela cena a marketing). nic z toho Favorit nema a nikdy nemel a to ze to byl za komancu temer jedinej vyrobce kol a mel v podstate monopol na tenhle typ kol v CSSR este neznamena, ze skoro 17 let po zmene tohoto stavu z nej budou padat lidi na prdel. mel dobrou pozici na trhu zacatkem 90 let, ale prosrali to jak nejvic mohli a uprime se divim ze to dokopali az do roku 2006.
Ale veri – NAREX – uz je tiez Germany. Problem je, ze ste sa stali „nekonkurence schopni“. Skoda, ze ked uz „MOZME“ nevyrababe bicykle na Slovensku ale montujeme hnusne KIA models. Favorit som mal a nie jeden – to co sa predavalo u nas pod pultom za socializmu – co sa tyka Favoritu bol skutocne odpad-blato-smejd.
Ceskym vyrobkum se neveri…hmm…a neni AUTHOR nahodou taky ceska firma? :D
Na Favoritu jsem vyrostl a i když to byl z dnešního pohledu „šmejd“ ve své době to bylo kolo, za kterým se ostatní ohlíželi. Rád na něj vzpomínám. Nikdy jsem jej neprodal, i když jsem už na něm asi pět let neseděl.
Pod toto bych se mohl podepsat.
mam favorita z roku 1985 (darek za vysvedceni) – tenkrat tusim novy model, zelena metaliza – na to, kolik ma najeto, je skoro jako novy (v zime skoro nejet…) a kompletne puvodni (akorat jine sedlo a packy, pridana hrazda) a hromadu origos dilu navic! z nostalgie mam porad omotane berany paskou do monterek a ne nejakou moderni paskou ;) a rozhodne neprodam – letos provedu kompletni renovaci a pujde na hrebik (rok 2007 bude ve znameni nove silnicky), ale urcite mu dopreju obcas nejakou prijemnou projizdku… a na prodej neni a nebude!
je to smutne, ale co naplat, kdyz i pres veskerou snahu nedokazali udrzet krok s dobou. na sport prague jsem ale videl mimo klasickych ramu i jeden karbonovy, myslite, ze ho vyrobili sami nebo se o to postarali zloutci z taiwanu?
Podle mě to bude z Taiwanu..Vypadal, ale fakt pěkně..Před dvěma lety jsem chtěl silničku a rozhodoval jsem se mezi novým favoritem a Authorem…Author vyhrál..
Hoďte sem někdo fotku toho carbonového Favorita, prosím… Nikde to nemůžu najít.
Tak nakonec jsem jej našel
vyjimka potvrzuje pravidlo – pekna silnicka, to jo :)
Pěkná je.. :-) A co cena??
Taky se mi líbí. Fakt hezká. Mám ale pocit, že se značkou Favorit to má společné jen ty nálepky.
To je taky pravda..Většina lidí když si představí značku Favorit, tak vidí při nejlepšim Favorita F1 (i když to byl taky dobrej stroj).Podle mého by to takhle nedopadlo kdyby dělali té značce aspoň nějakou reklamu a třeba internetovou adresu, vždyť 80% lidí si myslí, že Favorit zanikl v 89.
Zaspali. Vzpomínám si, že když jsem si favoritku kupoval (kolem 1992), začal boom horských kol a favority pomalu odumíraly, když v Rokycanech dělali pořád svoje modely na ocelových silničních rámech s mufnami. Kdyby tehdy rozšířili sortiment a šli s dobou, tak by to možná dnes bylo někde jinde. Na druhou stranu se ale objevili jiní výrobci, tak co naděláš.
fšak oni zkusili i horská kola ale v cenách max do 8,000 (jsem onehdá koupil mamině) kdyby se zvedli alespoň na cenovou ladinu cca 30,000 pro kola tak dnmeska jednou … ALE…
Kdyby jsou chyby..
A ještě jedna:
btranec ma stale favorita, ja mam menej znamu ziletku eska premier /na prvy pohlad podobny, ale ma krajsi lak, odlahcene brzd packy favorit-to je bomba a raritka, a baran je potiahnuty specialnou gumou-vtedy vsetci pouzivali izolepu alebo machri po revolucii kriklavozelene omotavky ktore sa hned rozpadli. vsetko povodne aj s retazou!, pred mesiacom som menil prasknutu zadnu osku,inac ziaden problem. je to super pracovna ziletka! Firmu polozi zle vedenie, slaby marketing. Nezachytili trend, ak chceli robit maloseriovky a kultovky, tak na to je CZ trh maly. Ak chceli predavat vo velkom, mali jedinecnu sancu zit z povedomia znamej znacky v CZ/SK regione.Posrali to.
Myslíš toho premiéra s červeno oranžovo zeleným bleskem na všech třech trubkách hlavní stavby?? Toho jsem měl taky. Ono to v podstatě byl Favorit, jen Eska tam dávala lepší brzdy Gippieme a pár jiných drobností včetně většího rozsahu kazety. Taky mému bratrovi pořád drží.
Takhle vypada ted moje Eska,Gippieme kupodivu dobre brzdi i s v-pakama, bohuzel vejsina komponentu uz dosluhuje
Stejný problém. Mám vyčvachtaný střed a náboje, neřadí na nejmenší pastorek. Pak se mi stalo to, že mi praskla pružina, co drží praporek a jendoho krásného dne jsem přirozjíždění šlápl „do prázdna“ a už jsem letěl. Od té doby jsem na ní neseděl. Gippiemky ale byly tehdy něco.
presne.ja tam teda misto puvodni prehazky dal shimano SIS,ale zbytek jde do kelu. ale hodlam si postavit novyho zimacka a nejakej peknej zeleznej ram a pevna vidle za malo penez by se u nich treba nasla…kdyz uz to chcou vyhazovat:)
Nevím jak ty, ale já jsem měl jak u Esky tak u Favorita problém v tom, že rám byl pěkně křivý – hlavně zadní stavba a umístnit tam na motýlech zadní kolo bylo fakt problém. Tento rám bych už znova nechtěl.
s tim problem nemam…spis bych ale chtel nejakej horskej ram,ale jak tu ctu tak to bude spis neco hypermarketovyho:(. ne bo starsiho Olprana…treba toto se mi fakt libi www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…
Jo, tohodle „Canona“ jsem si tu už všiml. Naživo jsem jej ale ještě neviděl. Snad není problém sehnat levný hlínový rám.
coz to jo,ale mam nejaky „renovacni“ choutky:)
Tak mrkni na tohle:
www.bike-forum.cz/…2/forum.html#…
Založil to tvůj „kolega“ Hlavně na tu fotografii někde uprostřed threadu. Vy byste si rozuměli:-) Ale souhlasím dávat dokupy něco staršího může být sranda.
hehe,nahodou trochu to poupravit a byl by s toho peknej cruiser:)
presne to mam v planu i s malou upravou geometrie.
hehe to jsem spachal ja :o), ram jsem vsak jeste nesehnal :o(
Vítám tě!! Právě jsem se tě chtěl zeptat, co je nového v tvém vozovém parku:-)
hmmm, parkrat jsem to kolo videl, ale nesebral jsem v hospe odvahu oslovit majitele. jednou jsem ho videl i z autobusu, takze bylo nerealne vysocit a setrast z nej majitele :oD. samozrejme bych to neudelal. smutne je, ze jsem nepochodil ani v bazarech añi ve zbernach :o(
To seženeš, chce to trpělivost. Musíš se motivovat myšlenkou, že až si jednou jeho fotku dáš do profilu, tak ostatní uživatelé zblednou závistí:-)
to kazdopadne, ale treba ho ma nekdo doma a bude rychlejsi :o( pak je cela motivace v r*ti, jedine si mazat med kolem huby, ze to bude nejlepsi cruiser made in Czech :o)
Vydrž Prťka, vydrž!!!!
tak jo :o)
Takové, nebo ještě nějak jinak odlehčené? Já Favoritku zrenovoval a jezdím na ní každý den do práce a sem tam na švih, jezdí se na ni dobře, nemůžu si stěžovat…
jo, byla to velká továrnam, kde dělali všechno (do rámů a vidlic, přes přehazovačky a smyky až po brzdový páky, představce řidítka a prej i špice) jediný co nebylo vlastní produkce byly řetězy a gumové díly.
A ještě jedna:
jejda,by me zajimalo,kde bude ta skladka,kam vyhodi ty ramy a vidle…zimacek nebo obyc silnicka by z toho sla postavit,ne?
se pripojuju,klidne bych tam vlitl jeste dnes v noci a cely to prosmejdil a nabral soucastky na 20 let dopredu(nebo taky zpet:-)
mas recht – ano my chceme minimalne vyprodej!! doufam, ze nas f_a_v_o_r_i_t vyslysi !!!
To by bylo super..Potřeboval bych tu vidli..
To mě napadlo jako první po shlédnutí videa … podle mě neexistuje biker, kterej by si s radostí něco neodnes
Bojím se, že už je to dávno rozebrané… Ta fabrika nefunguje už minimálně 3–4 roky… Mám známou, která tam až do poslední chvíle pracovala. A i ve zprávách psali, že ta firma co to koupila, tak že to jsou budovy bez strojů…
Tak ja mám doma dva favority, stále na nich jazdím. Jeden klasická silnička, dal som na to blatníky a je z toho „zimák“, druhý ak si pamätáte turistická verzia s dvojprevodníkom 32 – 46.
Je to skoda, ale konkurence je tvrda a my s tim nic nenadelame. Alespon bude mit muj starej Favorit vetsi cenu :)
Ma to jeden klad. A to ak tu znacku kupi niekto solventny z Europy dufam. Nikto teraz myslim bicykle pod znackou favorit vyrabat nemoze… Tak to budu konecne bicykle hodne nazvu „Favorit“ Ci budu Made in Czech je otazne…
mam pocit, ze v cesku jsou dve znacky favorit, jedna ta co krachla a druha myslim delala prave ta lepsi kola. bylo to i ve velu kdysi.
Tady máte Favorita… www.bradsky.cz/index.php?…
Máme rádi zvířata!