Tvrdší pružina do vidle Tora nebo Recon

25 nepřečtených
  • Martinson

    Kvůli problémům s loktem chci větší žehličku než MX Comp. Nepovedlo se mi zjistit jestli už někdo uspěl s koupí tvrdší pružiny – v mém případě provedení black do vidlice Tora 318 nebo Recon 351. V Anglii odkud bych si jí mohl nechat poslat je docela drahá www.fisheroutdoor.co.uk/…0171000.html . Vážím kolem 90, do vzduchovek Solo Air se mi moc nechce když čtu problémy viz Pekáček a další. Nechat si umotat pružinu nechci, nevěřím v zachování vlastností, chtěl bych originál. Chci zdvih kolem 100 mm , nejde jezdit se základní pružinou nastavenou na 130mm a větším zanořením po nasednutí ? V původní debatách Tora a Recon jsem se nedočkal odpovědi, tak sorry za další thread.

    0 0
    • cíca  

      Mám Toru jezdim jí tak jak jsem koupil a zatim v pohodě. Vážim 95kg.

      0 0
    • kajulka2  

      To teda nevim, jezdit Toru na std pružině i s větším sagem, asi bys ji dával dost často nadoraz. Já mám 72 kg a je to v těžším terénu tak akorát, moc jí k dorazu nechybí

      0 0
      • cíca  

        Párkrát na dorazu byla to jo. Sjezdy nejezdim moc rychlý spíš technický a jsem vysedlej dost dozadu tak jí možná trochu odlehčim.

        0 0
        • kajulka2  

          Aha, tak to já zase rád rychle dolů cestou necestou a rozhodně nevysedám. Na rovině asi luxusní žehlička, co? Tam bych uvítal měkčí pružinu..

          0 0
    • Meesha  

      asi by to chtelo tvrdsi pruzinu – v Bikelive (www.bikelive.cz) mi ji nabizeli za cenu kolem litru. Tata ma 95kg a 318 U-turn. Ma ji na 130 a po nasednuti jde cca o 2cm dolu. Chodi to v pohode, zehli, na doraz nechodi, ale nejezdi s tim zadny velky tereny apod.

      0 0
      • Martinson  

        2 cm se mi zanoří i MX comp, když jí vozím podfouklou, to by ještě šlo, další věc je jak je progresivní potom.

        0 0
      • Martinson  

        2 cm se mi zanoří i MX comp, když jí vozím podfouklou, to by ještě šlo, další věc je jak je progresivní potom.

        0 0
    • cíca  

      Taky píšeš, že máš problém s loktem a že chceš žehličku. Nevim jaká bude když jí přitvrdíš.

      0 0
      • Martinson  

        Doufám že pružina odpovídající váze by jí o citlivost připravit neměla. Bikelive je dobrý tip mám je poměrně blízko. Asi bude dobrý se tam stavit a poradit se.

        0 0
    • Otelo  

      tiez mam toru 318 u-turn, 80kg a standard cervenu pruzinu s akou som dostal vidlu. ak chces zehlicku, podla mna 95kg v pohode unesie.

      schvalne som skusal kolko vydrzi, na dost divokych zjazdoch presuvam tazisko viac dopredu, na doraz ma hodne daleko. uz som niekde pisal ze by mohla byt kludne maksia, a to cervena pruzina je vraj do 70kg. ked ju budes vozit niekde okolo 120mm tak myslim nemas problem.

      0 0
      • Petr L.  

        Mam Recona 351 U-Turn se standartni pruzinou a uvazuju o tvrdsi modre(vazim 75kg). Musim pri vymene rozdelat celou vidlici, nebo staci vysroubovat v leve noze spodni sroub a shora pruzinu vytahnu?

        Druhou variantou je vymena vidlice za kolegovu, ma Recon Race solo air, zvednul by interne zdvih na 120mm.

        Co bude podle vas lepsi volba, ty penize za novou pruzinu obetuju, spis se mi jedna o to jestli si se vzduchovou vidlici nepohorsim.

        0 0
        • MlokCZ  

          A proč chceš na 75kg modrou pružinu? To s tou červenou chodíš hodně na doraz?

          0 0
          • Petr L.  

            V terenu na doraz chodim, nejezdim sice zadne silenosti ale techniku jizdy moc dobrou nemam, navic na kole mam natazenejsi XC posed takze na predek jde vic vahy, dalsi proglem je ze slapu vic na tezsi prevody nez frekvencne, takze kolo se pri slapani i dost pohupuje, coz doufam ze silnejsi pruzina castecne vyresi, idalnejsi by pro me asi byla vzduchova vidlice od znameho ale ma na ni zase vic najeto (asi 3000km), moje ma 150km.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak když po dorazech více chodíš, tak to opravdu tu tvrdší pružinu chce.

              Vliv na pohupování při šlapání nebude s o jedno tvrdší pružinou téměř žádný.

              0 0
              • Petr L.  

                Eliminaci toho pohupovani bych taky ocenil, predtim jsem mel vzduchovou toru a ta se nepohupovala skoro vubec, pritom s tlumenim terennich nerovnosti jsem byl spokojeny, v tomto by se vzduchovy recon choval asi podobne, zase se bojim jestli bych nizsim zdvihem nejak nepokazil geometrii, na muj ram se davaji vetsinou vidlice 140mm, tak ty 2 cm by se uz nejak projevovat mohly.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To bude nejvíce záviset od citlivosti konkrétního kusu. A to bývá u RS velmi různé kus od kusu. A klidně bývá někdy pružinová verze citlivá méně než vzduchová.

                  A pak to také mírně ovlivní průběh počátku zdvihu, kde vzduch bude mít v téhle části položenější křivku.

                  Takže to klidně může být se vzduchovou i horší. Bude záležet hlavně na konkrétním kusu.

                  Změř si odtrh svojí vidlice a srovnej s odtrhem té co bys tam případně dával a hned budeš mít slušnou výchozí informaci.

                  Pokud už máš teď hodně váhy na předním kole, tak použitím nižší vidlice to bude ještě horší, protože ještě trošku zvýšíš zatížení předního kola tím jak zvětšíš hlavový úhel a současně ještě půjdou řídítka níže (to tedy případně může jít kompenzovat jinou změnou, takže k tomu dojít nemusí).

                  Já bych se při tomhle zdvihu zaměřil úplně jinam, tedy na změnu geometrie a změnu stylu šlapání.

                  Dal bych kratší představec (snížil zatížení předního kola) a potrénoval více frekvenční jízdu a kruhové šlapání.

                  0 0
                  • Martinson  

                    Tak se vracím na místo činu. Toru 318 u turn jezdím od toho roku 2006. Měl jsem ji na Jamisu Dakar a po nějaký době koupil tvrdší modrou pružinou (za 800 kč). Rozdíl v citlivosti nevýrazný, na doraz chodila míň. Byl jsem trochu zklamaný z malého rozdílu po výměmě pružiny.

                    Po výměně rámu za Spešl FSR XC jsem na chvíli zkusil původní červenou, ale vrátil jsem se k tvrdší modré. Odtrh jsem naměřil 11kg u nenamazané a 7kg po klasickém ošetření nohou silikonem . ( docela velký rozdíl ne ?)

                    Láká mi upravený Epicon, ale ona tahle Tora pořád krásně chodí a nic jí není.(až na váhu)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      7kg – máš dobrý kousek. Už jsem viděl třeba taky pružinového Recona s 15kg (a nebylo to z důvodu dlouhodobě zanedbané údržby).

                      11 a 7kg je dost velký rozdíl, byla pro těch 11kg dostatečně propružená před měřením, aby se vevnitř dostal olej všude kam má? (tím nemyslím na tu vnější část stíráků, ale jestli tedy důvod nebyl i jiný než jen to namazání z vnějšku).

                      Upravený Epicon už nebude takový rozdíl oproti 7kg odtrhu a hlavní změna bude průběh, kde vzduch má výrazně odlišný. Mně se průběh u pružiny nelíbí (pokud to není ještě výrazně ovlivněno nějakou kompresí, což u Tory a Recona není), ale to neznamená, že někomu jinému nebude vyhovovat více.

                      Takže to chce nejdříve dobře si vyzkoušet, co to obnáší ty rozdílné průběhy.

                      Zjednodušeně řečeno, přechodem na vzduch to bude podobné, jak bys měl v první polovině až dvou třetinách zdvihu měkčí pružinu a ve zbytku trvrdší.

                      0 0
                      • Martinson  

                        Nejsem zrovna systematický tester. Pod vlivem zatracování Tory a vůbec pružin na BF jsem to jednou zkusil změřit. Měřil jsem loni po několika vyjížďkách v suchu bez mazání , bylo všude hodně prašno, nohy na pohled čistý. Vidlice asi rozhýbaná protože jsem to zkoušel několikrát a zdál se mi odtrh velký. Pak jsem zkusil namazat a několikrát měřil znovu.

                        Je možný že vnitřnosti nebyly úplně promazaný. Určitě jsem neměřil hned po vyjížďce.

                        0 0
            • DaSnail  

              ja mám skoro o 20kilo viac, a jazdil som toru318 so štandardnou pružinou. rockshox má tie doporučené farby imho trochu predimenzované. mal som sag 25%, využíval celý chod a semtam doraz. šlapem tiež viac silovo, problém s pohupovaním som nemal. na asfalte zo sedla som zamykal.

              ano, vzduchová vidlica má okrem iného výhodu v tom, že ju môžeš nafúkať tak, že sa ani nehne… 8o)

              0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, vytáhnu tohle staré vlákno. Potřeboval bych poradit s vidlicí RS Dart (první generace, myslim, že pak byl ještě Dart 2 a Dart 3). Jezdí ji holka 55 kg a moc jí to nepruží (vim, že je to vidle na prd, ale nic jiného kupovat se jí nevyplatí), když jsme vyndali pružinu, byla tam černá. Tak nějak bylo v předpokladu, že značení barev je jako u boxxera, ale po hlubšim pátrání jsem zjistil, že to tak nejspíš vůbec není. Značení darta se mi nepodařilo najít, ale našel jsem pro xc28, což by měl být její nástupce a tam je černá jako soft, žlutá jako medium a pak dělaj ještě green jako x soft. Nevíte někdo jestli je to u darta stejně, případně kde pružinu sehnat, nebo jestli se dá použít ta do xc28, prostě jak do té vidle nacpat co nejměkčí pružinu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.