Tak jsem zvedavej jak tahle premiera dopadne:)…
https://www.santacruzbicycles.com/…-29-inch-v10
Muj nazor je ze je to stejne nejvic mezi sedadlem a rodlama…
Tak jsem zvedavej jak tahle premiera dopadne:)…
https://www.santacruzbicycles.com/…-29-inch-v10
Muj nazor je ze je to stejne nejvic mezi sedadlem a rodlama…
Na týhle úrovni to patrně mezi sedadlem a rodlama tolik neni, když sou ty samý jezdci na 29 konzistentně rychlejší.
Aktuálně odjeté závody to teda moc nepotvrzují…
Pořád si to myslíš?
Nevim, letos to vůbec nesleduju. Jak se to teda vyvrbilo?:)
Většina nejlepších je na 29kách, krom záprtků (Brosnan) a těch kde jim nestihl sponzor udělat a pořádně naladit rám. Někdo se vrátil k 27.5 s tim že mu to vyhovuje víc.
Jj, už jsem koukal na Bikeradaru. Kdysi už s něčím podobným experimentoval Intense, to bylo ale v dobách, kdy si většina lidí nedovedla představit 29er na 160mm. Dneska enduro segment na 29er zažívá bum (nově třeba biky od Norca nebo White), tak asi byla jen otázka času, kdy to zkusí na DH. Vlastně to i dává smysl, protože hodně z technických mínusů (tuhost celku, kol, váha atd) již bylo vyřešeno. A ovladatelnost atd. je věc šoféra, přesně jak píšeš.
pěknej článek, asi jich i bude výce http://www.vitalmtb.com/…n-29ers,9672?…
Nic nového Intense to zkoušel už v roce cca 2013/14 . Nějací Němci dělali DH 29 už před rokem.
Jestli premiéra tak možná leda pro SC na závodech.
Vzorečky na výpočet jednoduché „páky“ nejsou nic tajného. Pro Gyroskopický moment také ne. Takže klidně po dosazení a výpočtu je možný si porovnat jestli síla jezdce kterou na to musí působit je „lepší“ a nebo síla vynaložená k ovládání 26/27,5 je menší. A DH zatím platí za technickou disciplínu.
Tedy na dlouhé šlapavé úseky ok, a co technické pasáže ? Pravděpodobně nebudou vozit jen jedno kolo ale volba bude podle tratě . O tom jestli to bude seriový kus normálně v prodeji se můžeme teď jen dohadovat.
Imho 29 vs velikost jezdce, jezdci DH nejsou jen 180+ vyhublý kuřata.
Něco podobného se říkalo i o 29er endurech a dnes? Už na tom závody jezdí i 168cm vysoké holky (třeba Casey Brown).
Skotskej downhill teď na 29eru vyhrála holka, co má pod 160 cm.
a na DH kole? To je to oč tu běží.
Předpokládám, že kdyby měla DH 29er, tak bude na rovinkách eště rychlejší.
Hele uvidíme, sezona bude. Uvidíme na čem kdo pojede, jak kterej závod.
Ono když DH někteří jezdci jeli některý tratě „jen“ na enduru a v jiným závodě podojili xkrát dvoukorunu až nadoraz ukazuje na velký rozptyl toho co takový kolo musí zvladnout. Případně co jezdec dokáže.
Zatím i v těch endurech stále i velké firmy dělají 26/27,5 a né jen 29.
Z pohledu výrobce je jasný že pro snížení nákladů by bylo dobré aby byla jen jedna velikost. Sníží to náklady na vývoj a výrobu. To jestli to bude o tolik lepší pro jezdce je o marketingu.
Však je to správné, ať si každý zvolí velikost, co mu vyhovuje.
Ke sjednocení už, podle mě, došlo zrušením 26tek. Další není nutné.
Más pravdu, že sezóna lecos ukáže – myslím ale, že tak za tři roky se bude lámat chleba.
Minaar taky jezdí XXL rám, takže ten poměr ke kolům asi bude jiný než to narvat na Mkovej rám.. .
Tak ať to Gregovi lítá, jsem zvědav jak jim to sedne.
Jasně Minaar taky patří k nejvyšším lidem v DH
Vyska ale asi nebude hlavni kriterium protoze Vergier to pojede taky a Danny Hart myslim, ze taky.
To určitě, jen jsem konstatoval.Minaaruv bike teď vypadá proporčně tak nějak lépe.
jojo ted o tom vsude pisou. 29 na svetacich bude urcite ted videt urcite velmi casto, protoze vsichni budou chtit ostatovat s novym pruzenim co to udela. Imho rozbite dlouhe pasaze budou pro 29 +, zavreny zatacky urcite budou domenou mensich kol. Jsem na to moc zvedavej, dnesni geometrie 29 je proste jinde nez to byvalo.
Ja si prave myslim ze staje budou mit po 2 bajcich a budou volit rozmer podle trate
Nebo začnou stavět tratě víc pro 29'
Marketing je sfina :(
Začínám se blížit do situace, že na kole jezdit už nebudu vůbec.
Pak mám zájem o tvého Santu :)
Pod to se podepisuju:)
Chybí mi ještě 29 frýrajďák, dirťák a BMX…
Možná až se ve freeridu, dirtu a BMX bude závodit na rychlost v bordelu.
Aha ty říká někdo kdo by mazal 29 i na chleba :-) Pro spoustu borců je 29ka jen jen jedna velká protéza na malé… sebevědomí.
? Já mám doma samý 26. Teda eště jednu 20.
Co si kdo čim kompenzuje je úplně jedno, na faktu, že pokud chceš jet v bordelu rovně rychle a bejt nejrychlejší na světě, tak dává 29ka smysl, to nic nemění.
Freeride je dávno mrtvej…a těch pár pravověrnejch jako já to nevytrhne:(
No nevím… I jako zastánci a dlouholetýmu uživateli EN 29ky se mi pořád z představy DH 29 dělá tak trochu nevolno :).
Tak co už někdo dělal za Lurdy čárky kdo 26 , 27,5 a 29 ?
Na Fort William už jsou nějaký zmínky o Canyonu a něco tvrdili i o Treku…
26 už snad nikdo.
Zahlédl jsem foto toho Sendera na 29er. Dle mého názoru to nacpali do normálního 650b rámu a nijak si s tím nelámali hlavu. Vypadalo to hrozně. Teď to bohužel nemůžu najít.
To nebylo co bude , ale kdo reálně 29 už jel v Lurdách .
29er jeli Vergier, Shaw a Minaar aneb Santa Cruz Syndicate.
Intense už taky…
zrovna sem dokoukal video, vlezu sem a tu dáváš foto
Tak co, myslíte, že Fort William vyhraje dvacetdevítka? Já myslím, že ano. Ta trať si o to docela říká.
Také si myslím. Navíc těch devětadvác vyrostlo po Lurdách jako hub po dešti.
Taky si ted vyrobci budou mnout ruce pac si to hafo lidi pobezi koupit nebo stavet
no, ideální stoj na Červenou medvědici :)
Docela se přezbrojilo. Ale Gwin a Hart to snad ještě nemají ne? Ti by to mohli ještě zachránit :-)
Hart poveze 29".
Tak ještě Loic snad
Danny viz. polepy na fotce. Aaron ještě minulý víkend na US Open vezl 650b.
Je to prdel, jak všichni roky ladí kinematiku zadní stavby, půlka BF pozná každej milimetr rozdílu a drobný odlišnosti v křivce… A pak jezdcům na svěťáku prodlouží patky o 3 cm, vymění vidlici, nahodí 29 kola a je z toho WC-ready sjezďák :).
Pohoda ne?
Noo, třeba Santa Cruz tomu věnovali dost a Intense se též snaží. Oproti tomu Sender od Canyonu, na kterého nacpali 29" kola, to bylo šílené. BF musí člověk brát s rozumem. Sám poznám prd.
Ne každej výrobce k tomu přistoupil tak ledabyle jako Spešl. Uvidíme, kolik Spešl riderů nakonec 29er poveze. Bruni už se nechal slyšet, že teda ne-e. =)
Možná je to prdel, ale naprosto logické a pochopitelné. Když má člověk dát poměrně značný obnos za nějakou věc, kterou bude používat řadu let v širší škále podmínek, tak prostě řeší, co pro něj bude nejlepší. Snažit se to zesměšnit je trochu pokrytecké. Můžeme jít všichni do krámu a koupit tam první kolo, který uvidíme, protože je to víc o skillu než o kole.
+1 :-D
Tipl beach Minnaara. Ale vůbec tím nechci říct, že to bude díky větším kolům:)
Prál bych mu to, FW je jeho trať :)
jo bylo by super kdyby to obhájil, ani jsem nevěděl, že vyhrál i 2015, tak do třetice snad
Po kvaldě je první.
Má to tam.
Naprosto skvělá jízda !
Prostě umí jezdit, ale to nic nemění na tom, že ty velký kola jsou hnusný.
+1
Dnes jsem viděl na Rychlebkách holku možná ani ne 160 cm vysokou na nějaké 29 AM/EN mrše. Vypadalo to dosti komicky… :-)
Měl jsem za to, že bajk se vybírá podle toho, jak se na tom člověku jezdí, ne podle toho, jak na něm vypadá v očích neznámého pozorovatele :P
Tak když si na vysokozdvihovém stroji představcem do negativu pomalu vymlátíš zuby, tak to asi žádná hitparáda na techničtější ježdění nebude, ale každému co jeho jest. Jenom si myslím, že občas ten přínos je dosti spekulativní…
Představec do negativu na AM/EN? To jí rám asi byl malý…
Malý to teda nevím. Spíš moc vysoká hlava…
Proč? Vozím taky… Vypadá to líp.
To nevypadá dobře ani na XC stroji, natož na nějakém endurku. Ale proti gustu… :-)
Mně se zas nelíbí představec do pozitivu na ničem… Natož ještě s vlaštovkama. Radši nechám o podložku víc a dám představec do negativu. Ale bavím se o normálních úhlech představce do cca 10°, víc je už hnus.
Jo, vypada to dost divne no. Taky jsem nedavno videl nejakyho kluka na XC kole ktery mu proste podle oka bylo videt, ze mu nesedi velikost ramu(klucina mel asi tak 170cm) a ram bylo urcite Lko a vypadalo to taky dost smesne :-D
Já si třeba myslím, že je celkem dobré ty kola vybírat i dle velikosti postavy. Malý člověk – 26, střední – 27,5, velký – 29, plnoštíhlý – plus rozměr, tlusťoch – fat :-)
plnoštíhlý – plus rozměr, tlusťoch – fat
Díky vyššímu valivému odporu alespoň rychleji zhubnou :-D
:-D
6× tam vyhrál na 26 a jen jednou na 29, takže 29 jsou horší;)
6× tam vyhrál na 26 a jen jednou na 29, takže 29 jsou horší;)
6× tam vyhrál na 26 a jen jednou na 29, takže 29 jsou horší;)
A proto jsi to musel 3× napsat, ze 6× vyhral na 26 a 1× na 29 :-D
No vidíš. Je tak dobrý, že si to už schválně ztížil tou 29 :-)
Minulý rok vyhrál na 27,5
No ja musim rict, ze po shlednuti celeho zavodu, jak zenskejch, tak chlapu, muzu s klidem rict jedno. Uplne o velikosti kol to nebylo:)
Nebo jinak, nerekl bych ze to byl ten hlavni winning faktor. Kdyby Aaron neudelal chybu mel by cas vic nez srovnatelnej s Gregem.
Wood section byla kokotina a kdyz uz i top 5 jezdi tohle kolobezkou je to divny.
Jediny na kom 29 vypadala normalne byl Greg s jeho skoro 2 metrama:) Jinak nejvetsi rozdili jsou mezi rodlama a sedlem. Ale marketing firem hovori jasne, potrebujem produkt kterej jeste lidi nemaj… A DH 29 jeste nikdo doma nema, nebo jen vyjimecne.
To bahno bylo nedatelny, tojo. Jinak Greg nemá 2 metry ale 190. Takže normální chlap. Ale on má ten postoj takový natažený, tak to vypadá jakš takš :-)
Vidím to podobně. U Minnaar, Moira apod. vysokých chlapů mi těch 29 palců dává ještě smysl, ale naopak u Miriam Nicole s nějakými 160–165cm jsem jen kroutil hlavou.
Wood section bych nechal, mě bavilo i s občasnou koloběžkou…
Taková otázka někoho, kdo dh nesleduje.
Teď, když mají 29dh rámy, tak by šlo asi dát i 27.5 s pluskovýma gumama? To by se tam vešlo a to by jim teprve lítalo dolů ne?
Známí, co tohle mají na trialy si to nemůžou vynachválit.
Nebo, se pletu a ty 27.5 s pluskovýma gumama tam jdou dát už teď?
Větší guma nerovná se vyšší rychlost.
pluskové pneu jsou hlavně širší 2,8 nebo 3" je otázka kolik místa na šířku v těch rámech je ,
Tezko. Ta prostupnost v zadni stavbe nemusi vychazet na sirku. Hlavne Plusko potrebuje vetsi rezervu kvuli tomu, ze vic plave. Takze nejakou 2.6 asi ano, ale 2.8 uz by bylo tak tak. Nejvetsi problem je ale v samotne gume. Aby Pluskova guma mela jaks taks odolnost, tak by musela vazit kolem 1500g+ a to uz ve skocich a skladani do zatacek sakra poznas. Na urovni SP to s pluskama nevidim moc nadejne. Ale pro bezny svezeni v parku nebo trailu maji pluska myslim co nabidnout. Je to bezpecnejsi a v korenech a spol to proste leti, nizky tlaky to posouvaji dal. Nez to nabidne nekdo i na DH kolech je myslim otazka casu. Chce to hlavne vetsi vyber pneu.
A nebudou taky pluska nachylnejsi na zuti z rafku behem agresivni jizdy?
Dost zalezi na rafku. Myslim, ze ne. Ja jsem s tim nemel problem ani na lehke gume a schvalne jsem si to i testoval. Ale lidi z SP jsou jeste trosku jinde. :-) nejaka tvrda klopenka v 50 tim dokaze dost zamavat. Ale zasadni problem bude spis odolnost tech gum. Pluskova guma s DD vyztuhou bude hodne tezka. Urcite to ale smysl ma i pro DHcko, idealni stav by byl 180mm predek zadek a kompatibilita 2.8 Pluska a 29ery. Vicemene i Spesl enduro a spol se uz takhle poskladat da, kdyz sezenes vidli.
Do nových 29" rámů od Spešlu se vejdou 27,5 pluska bez potřeby cokoliv upravovat.
Ano, ale pro DH kolo tohle platit myslim nebude. :-) Enduro 29er by se bez problemu dalo vozit i s dvoukorunkou vepredu na nejakych 180mm. Na lehci DH trate idealni kolo.
Jednu dobu takhle bylo sériový EVO, ale ještě 26". Osobně si ale myslím, že E29 by na tohle použití chtělo tužší rám.
To asi jo. Ale ona vidlice udela taky dost do celkovyho projevu, dvoukorunka je porad dost jinde nez klasika. Jared Graves to takhle vozil, ale na 650b variante. Na testovani limitu progresivity atd. to je idealni kombinace. Odolnost je vec druha, ale ono i pri klasickym enduru to dostane napit dost podobne a obcas i vic, protoze neni tolik treninku. Nahodit na to pak Pluskovy gumy, proc ne. Ale na trhu zatim neni produkt, kterej by to nejak smysluplne pobral. Na ultra specificky trate bych si dokazal i ty 2.8 predstavit, ale je to hlavne na firmach samotnych. Na aktualni trate SP, asi ne. Ale takovej puvodni Spindl za mokra? :-)
Neco takovyho i funguje – viz:
No, zrovna to jejich 29 Demo je šitý hodně horkou jehlou a vsadil bych se, že se tam nic moc širokýho nevejde.
jo, něco takovýho jsem si i myslel:)
Zase nic noveho. Kdysi se prece na DH vozily 3" gumy celkem bezne.
+1 a nějak zásadně se to nechytlo… :-)
Nokian Gazzaloddi nebo jak se ta věc jmenovala. No ještě reinkarnovat Super Monster a bude to:-)
Tuším, že i Point nějaké takové zvěrstvo měl… :-)
Áno jak 26 tak 24. Nok měl ale lepší směs.
Tak jo, o víkendu uvidíme. Mám ráda Grega, ale přála bych si, aby menší kola vyhrála.
Greg už nemá na čem jet… :-D
Nu, tohle je video z treningu, pred kvaldou mu za 45 minut postavili kolo a zajel 2 misto :)
Jsme se doma shodli, že je to jebka :-)
No tak nakonec to asi rozlámal o sloupek… :-)
https://www.facebook.com/…93093279248/
Ale 29 jsou jebky. Shodilo ho to v tréninku a i pak ve finále. :-P
To jo, ale ten sloupek nebyl betonovej, kolik santa cruzů by bylo potřeba na zničení jednoho dřevěnýho sloupku? Vsadím se, že můj gambler by ho rozmet na kousky :-)
Aha. Já myslel, že to bylo železo.. No ale i tak je jasné, že tohle by sjezďák měl vydržet. :-) každopádně se mu to velké kolo pěkně žvýklo a šel ven :-)
Pokud jste si všimli,tak náraz byl z boku do středové části rámu na hranu,tudíž do části,která jízdou není jakkoli namahána,takže není důvod pro nějaké pochybnosti o jeho kvalitách.
A není to jedno? Odjeté závody ukazují, že to o průměru kol vůbec není.
.
Tak samozřejmě, že to je jedno, ale je tu diskuze o 29 DH a o tom, jak se to uvede, takže pro mě to třeba zajímavé je. Dokonce se mi dneska v noci zdálo, že jezdím na 29, ten marketing fakt funguje :-D
Já bych po takový noční můře asi raději vyskočil z vokna :-D
Mi povídej, navíc jsem jela do kopce, no všechno špatně :-D
Já si myslím, že zrovna pro Grega by měly být ještě větší kola :-)
No ale stejně, teď když to takhle rozpůlil, tak teď už je to asi jedno :-)
To je mazec. On na holym rafku jel tu trat tak, jak ja ji nikdy v zivote nepojedu na balonech:)
JInak rychlej byl. Viz druhý mezičas.