• TomTi

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit s výběrem 29HT titanového rámu s trochu ostřejší „závodní“ geo. V hledáčku mám třeba Lynksey Pro 29er, líbil by se mi i Moots Mooto :-) nebo Salsa El Mariachi…Buď nedovedu hledat, nebo mi přijde, že tu kultovní značky jako Kent Erisen a další nemají zastoupení a že bude „těžší“ rám sehnat. Máte přehled, kde u nás nějakou „kultovku“ sehnat? Přece jenom Ti rám je na celej život :o) tak nechci výběr nijak podcenit. Jakou značku byste preferovali a proč? Máte zkušenosti s nákupem rámu v zahraničí, případně kde? Předem díky za info.

    Tomáš

    0 0
    • kubad  

      Lynskey tu zastoupeni ma nekde u Zlina, Ericsen ramy sem videl v Brne v XCR , Litespped dela Bicycle Cafe v Praze, slusny titan umi i Van Nicholas vozi Werk,

      sehnat jde u nas asi vse, ale dovoz te asi vyjde levneji

      jo a zapomel sem Titan je nahovno nebrat!

      0 0
      • TomTi  

        Ok, díky za info…nějaký zkušenosti s dovozem, resp. tip na nějaký „ověřený“ shop…Ebay moc nevěřim, resp. většina rámu je lítlá a tak trochu bych se bál v jakym stavu by mi to oproti popisku prodejce mohlo přijít…kor když je titan na hovno, je jak žvejkačka a praská jak rákosí… :-)

        0 0
        • kubad  

          zapomnel sem na ibis vozi 9395 v Praze tam mozna i ty Ericseny

          ujasni si znacku pak se da resit odkud :-)

          0 0
          • TJK  

            maji tam L-kovyho inise za paradni cenu, ram je supis ale otazka jak geo… ja bych asi osobne volil lynskey :) ale ciste moje osobni preference… jinak s Litespeedem jsem naprosto spokojenej a menit budu jen v pripade nenavratne smrti :)

            0 0
          • TomTi  

            Ibis dělá 29er v titanu? To mi nějak uniklo…Jasno právě nemám, myslel sem, že tady dostanu nějakou radu, kterou značku nebrat, resp. vybrat a proč…Ale u mě asi vede Moots a Lynskey.

            0 0
            • kubad  

              jo sorac zapmnel sem ze chces 29 , volil bych asi Lynskey cenove bude fajn a dostupnost taky

              http://www.lynskey.cz/…/52-rmy.aspx

              0 0
              • TomTi  

                Díky…Litespeed sem nějak, ani nevim proč, vyřadil…ještě jim mrknu na nabídku. Neznám ve svym okolí právě moc bikerů na titanu. Uhlí mě nebaví, radši budu vlk samotář :-) …Jezdí tu někdo Lynskey? Já sem ve fotkách biků nikoho nenašel a na zahraničních forech tu Pro29 s Helix trubkama dost chválej…geo vypadá v poho, zkusim se ale poohlídnout po dovozu, chtěl sem se vlézt kolem 40. Jestli sou to jenom marketingový keci ohledně „výjimečnejch“ vlastností rámů s Helix trubkama, tak by moh stačit Ridgeline. Je to těžký rozhodnutí :-)

                0 0
                • TJK  

                  to je otazka jak na tom lynskey bude, jestli helix stoji za ty prachy, zalezi co od toho cekas… mozna bych nezatracoval ani ten VN… Litespeed asi bude mimo cenovej strop si myslim

                  0 0
                  • kubad  

                    totez Merlin a Moots taky mimo

                    0 0
                  • TomTi  

                    Ten strop zaokrouhluju, nelogicky, shora dolů :-) když mě ten rám chytne, tak za něj 50dám…ale to nejdřív musim udělat přítelkyni radost k Vánocum, abych si obhájil desítky tisíc za pár blbejch trubiček, jak s oblibou řiká…tak nějak co od toho čekat mám vim, jezdil sem Litespeed Obed, kterej mi přitáh bratr „supervýhodně“ ze států. Ted jezdim 29er a mám taky titan. Motobecane 29er, ale nesedí mi uplně geo, jinak za ty prachy bych řek super rám…Čekám od toho hlavně trvanlivost jako od předešlejch rámů a hlavně se mi titan líbí, ty kola maj prostě duši…Je to asi jako ve fotografii skla leica, nebo zeiss.

                    0 0
            • TJK  

              jj promin, taky jsem to nejak opomel… samo ze jen 26er…

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • biker512  

      Ahoj,

      1)za mě osobně bych do 40k šel do Van Nicholas (má ho tady více lidí a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval), a nebo bych si připlatil.

      2)co se nákupu týče rozhodně bych se díval i v zahraničí (při dnešních možnostech nevidím problém a hlavně ve světě je spousta firem, které u nás nemají zastoupení).

      3)ke geometrii, hlavně u Ti rámů dělá spousta firem custom geometry, ale samozřejmě za příplatek.

      4)do 40k, pokud chceš známou značku mě moc nenapadá. Tady je seznam několika i méně známích značek co dělají/dělaly Ti kola http://users.skynet.be/…UM/links.htm (rozhodně tam nejsou všichni a některé odkazy už nefungují, ale za prohlédnutí to stojí)

      1. každá sranda něco stojí, tím spíš pokud chceš Ti bike, ale jak si

      psal je to na celý(tomu nevěř) život.

      0 0
      • TomTi  

        Super, díky moc…mrknu na to…na Ofiko stránkách Lynskey maj výborný výprodejový ceny http://www.lynskeyperformance.com/store/loft.html

        Ale 1000 bucks je za rám Lynskey „směšný“…a nejlepší je, že by měli i 29er Pro za výprodejovku. Asi sem rozhodnutej…

        …ale ještě mrknu na odkazy, co si mi poslal. OD VN by se mi líbil Touareg, ale ten nedělaj 29er, Zion se mi moc nelíbí, hlavně ne novej model 2013, i když možná naživo to bude něco jinýho. Nejhorší je, že si ty kola člověk nemůže nikde „osahat“, projet…budu muset dát na rady, doporučení a recenze na netu…

        0 0
    • MAJX  

      GT XIZANG

      0 0
    • martinpav  

      VN začal predávať aj on-one, ceny mi prídu viac ako slušné.

      vn

      0 0
    • tw20  

      Zdravim, mam Lynskey Ridgeline 29. Jezdim ho s Alfine 11sp. a stridam pevnou a odpruzenou vidli. Geo mi vyhovuje, ram je tuhy, presto pohodlny. Kamos ma Helix PRO, je to trosku tocivejsi geo, ani mi neprisel moc tuzsi. Koupil jsem ho v CR, jednani super, stavba na zakazku, na cene jsme se dohodli individualne:-)

      Pokud bys byl z moravy, radi te nechame svezt…

      0 0
      • Haryk  

        Můžu se zeptat jakou tu pevnou vozíš?

        0 0
        • tw20  

          Mam primo tu Lynskey, nejak jsem veril, ze vi, jaky offset potrebuji jejich ramy. Vaha prijatelna (tusim cca 800g). Kamos ma na tom svem Ninera a je taky spokojeny…

          0 0
      • TomTi  

        Díky za nabídku na svezení…ale sem od Phy. Jakou velikost rámu máš? Čet sem na mtbr.com že je ridgeline docela měkej ve středu rámu. Já bych tomu asi moc nevěřil…

        0 0
        • tw20  

          Jo, taky jsem to cetl, ale asi nemam takovou paru, abych to poznal:-). Ne, ted vazne – nejvice by se to melo projevit pri silovem slapani. Samotny Alfine ma nejake ztraty, coz jde nejvice poznat u dvou nejlehcich prevodu (tedy zrovna tech, ktere se vetsinou potkavaji s tim silovym slapanim). Takze toto odhalit nedovedu. Pred koupi jsem kolo samosebou testoval, v tomto pripade s klasickou skladbou 2×10, a ram se mi zdal tuhy dostatecne. V recenci na bikeradaru se taky pise: necekejte projev klasickeho Ti ramu… A docela ho chvali. Takze asi v pohode:-) Jinak doporucuji kontaktovat pana Zaludka z Cyklogat, oficialni dovozce, o titanu toho vi dost (mel i zastoupeni Morati) a je docela vstricny. Kdybys chtel kontakt, nekde bych ho nasel. Jo a velikost mam M pri 176cm.

          0 0
      • Tina  

        a to si sa zaregistroval iba preto aby si nám povedal, že si to kúpil v Cyklo gat? ;)

        0 0
        • Ruprt2  

          he, konkurenční boj?

          0 0
        • Kubiczech  

          Přijdou ti ty pohnutky povědomé, což? (:

          0 0
          • Peslezedirou  

            Bajkforum je malý rybníky, reklamní štiky si tu musí hlídat svoje teritórium :-)

            0 0
        • tw20  

          No podivej, na forum se chodim divat uz dlouho, ale nikdy jsem nemel pocit, ze bych mohl prispet nejakou osobni zkusennosti. Ted se Tom ptal na titanove 29, psal ze uvazuje o Lynskey a taky se ptal, kde se da u nas sehnat (viz vyse). Na to jsem reagoval, snad mu to i neco dalo. Nic vic, nic min. Pokud ti to vadi, je mi lito.

          0 0
          • Vilém  

            Proste ji lezes do zeli a navic kdyz napises „radi te nechame svezt“.

            Ona se aspon netaji tim, ze je prodejce.

            0 0
            • tw20  

              Nevim, zda ma smysl jeste reagovat a snazit se obhajit sve puvodne dobre pohnutky, ale presto: prodejce tedy nejsem, jsem od Opavy, kolo jsem beznym zpusobem koupil a sve vlastni a kamaradovo nabidl k vyzkouseni.

              0 0
          • Tina  

            To, že chodíš na B-F už dlho som nespochybnila, ani som nepísala, že mi to vadí :) Ja som sa iba slušne spýtala či bolo dôvodom registrácie na B-F to, že máš bajk od Zaludka ;)

            Osobne nemám problém z Lynskey, Litespeed, Moots, Eriksen, Paduano, … Musím povedať, že tieto značky za mi osobne veľmi páčia. Keby som nepredávala VN a mala by som rozpočet, ktorý by ma neobmedzoval tak by som si asi vybrala niektorú s týchto „kultových“ značiek keby mali rám pre 650b kolesá. Litespeed a Moots zatiaľ zaspali dobu. Lynskey už má 650b rám na webe. Síce „long travel HT“ pre vidlu so 120mm zdvihom, ale našťastie s normálnymi nepokrútenými trubkami. Eriksen je umelec a dúfam, že sa raz dožijem a budem mať od neho titanový bajk na mieru. Kto však chce titan za lepšie peniaze, kúpi si VN. Avšak kto chce titan za čo najnižšiu cenu, vyzná sa a vie čo kupuje, ten si dovezie rám z Číny. A s tým a ty ani ja nič nenarobíme.

            0 0
            • TomTi  

              Eriksen je umělec, to je pravda…kdybych neřešil rozpočet, tak bych si na zakázku nechal svařit rám klidně za 100ku…ale bohužel. A na kola 650b už rám dělaj – http://kenteriksen.com/…ntain-bikes/

              Neměla bys někde, prosím, odkaz na větší fotky rámu od VN – konkrétně Zion 29er model 2013. VN vzhledem k relativně příznivé ceně zvažuju taky. Nějaké zkušenosti s 29er modely 2012?

              Díky.

              0 0
              • alinceb  

                Když už přemýšlíš o custom stavbě, tak co třeba Triton ?

                0 0
              • Tina  

                Na stránke VN sú foto v rozlíšení 1493×956. Stačí kliknúť na foto. Mám foto modelu 2012 z bočného pohľadu v rozlíšení 4326×2724 vo formáte JPG (cca 1,2MB), alebo vo formáte TIFF (cca 43,53MB). V prípade záujmu môžem uložiť na nejaký web server na stiahnutie. Modely 2012 a 2013 sa od seba odlišujú iba prehnutou vrchnou trubkou.

                Skúsenosti s modelmi 2012 mám. Buď predaný ako rám, alebo ako bajk. Môj 650b rám bol tiež postavený na základe 29ER. Rovnaké trubky iba geo upravená pre 650b. Vďaka vhodne profilovaným trubkám väčšieho priemeru je rám dostatočne tuhý a pre silových jazdcov a pritom si zachováva skvelé jazdné vlastnosti titanu. Majiteľ a dizajnér v jednej osobe Jan Willem Sintnicolaas si nevyberá titanové rámy s čínskych katalógov. On ich sám navrhuje.

                0 0
                • TomTi  

                  Ahoj, díky. Kdybys byla tak hodná a hodila mi foto modelu 2012 třeba na ulozto.cz to by bylo super.

                  0 0
                • Payia  

                  Skvele jizdni vlastnosti titanu? Tim myslis co? :)

                  0 0
                  • Tina  

                    To by si nepochopil. Niektoré veci musíš vyskúšať a nie iba o nich „kvákať“ na fóre.

                    0 0
                    • Payia  

                      Na titanove Moratce jsem odjezdil CX sezonu 1999–2000 a jako zimaka jsem ji mel az nekdy do roku 2008. Vim jak se to chova pri zavodnim zatizeni v terenu, vim jak se to chova na silnici, vim jak se to chova pri lehky projizdce. Ve vsi slusnosti se te ptam, o jakych skvelych jizdnich vlastnostech titanu mluvis – to je takovy problem je popsat?

                      0 0
                      • kubad  

                        s tím se dá souhlasit, ale za těch kopec let se spousta věcí změnilo.

                        fakt si myslíš že rám s takhle řešeným středem bude málo tuhý?

                        0 0
                        • Payia  

                          Tak material je porad ten samy, naprosto stejne slozeni. Jine profily a rozmery trubek samozrejme vliv maji, nicmene ta klasicka zkouska, kdy ram prohybas bocnim tlakem na stredove slozeni, nijak nesouvisi s tim detailem na fotce – krouti se cela konstrukce ramu a zrovna v miste stredoveho slozeni je to namahani nejmensi – prakticky nulovy kroutici moment. Jde spis o zadni stavbu a sedlovou + spodni ramovou trubku.

                          Titan je z hlediska jizdnich vlastnosti nejhorsi z materialu, ktere se v soucasnosti pouzivaji. Vyhoda je akorat v trvanlivosti a v ‚pozer faktoru‘ – coz ma jiste svoji hodnotu a pro nekoho je to zasadni – nicmene by bylo dobre, si celou tuhle skutecnost otevrene priznat ;)

                          0 0
                          • kubad  

                            a proto se delaji bb30 stredy ktere nic neresi protoze se to krouti jinde :-)

                            jinak se klidne vsadim ze tenhle titan bude tuzsi nez tvuj cinsky carbon. s kterym si spokojeny

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • TomTi  

                            Sorry, ale nesouhlasim…3 roky sem dělal závodně Xterru a náš klub měl celkem slušnej rozpočet, resp. město to vcelku dobře dotovalo…Jezdil sem jednu nejmenovanou značku, oblíbenou u manažerů hobiků honící si ego na závodech KPŽ, žádný China uhlí :-) a praskalo to jak rákosí…Vtipný je, že po vyspravení měl rám vždy lepší vlastnosti, takže uhlí na rám NIKDY…nebo koupit, rozlámat a spravit, pak je to jezditelný…

                            Ne, teď vážně, vim jaký titanový rámy sou a proč ho shánim…nechtěl sem tu zakládat flame, jen se zeptat, ptž ho tu pár lidí jezdí, co by mi kdo doporučil a proč…Dost sem se dozvěděl, takže předmětným komentářům, resp. jejich autorům velké „Díky“. A nekupuju si ho pro punc exkluzivity ani kvůli pozer faktoru – myslim, že se Socialized rámem na Enve ráfcích by můj pozer faktor na KPŽ a status borce byl vejš než na jakymkoli jinym rámu z titanu. Kdyby to byl nejhorší materiál na trhu, tak proč by proboha existovalo ještě tolik značek?

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • janoT  

                              Rozumný názor. Ak by si bral konkrétne niečo od Lynskey-ho, doporučil by som u 29" radu Pro (Ridgeline je pre závodenie IMHO trochu málo tuhá). Pozeral som na ich stránkach, že už je dostupná i 27,5"

                              0 0
                            • Peslezedirou  

                              To jsi napsal pěkně.

                              Titan si koupí labužník, který ví co chce, stejně jako člověk, který si v dnešní době koupí ocelový rám.

                              0 0
                      • scalar  

                        To by mne zajímalo, co bys dnes psal o karbonovém rámu z roku 1999…

                        0 0
                      • Tina  

                        Aký priemer trubiek mal ten tvoj Morati rám? Navyše trubky s okrúhlym prierezom bez profilácie. Používal Morati u rámov väčších veľkostí a trubky s väčším priemerom ako to robí VN? Akú mal veľkosť tvoj CX rám?

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Payia  

                          Tohle ale prece vubec neresime, chtel jsem jen znat ty skvele jizdni vlastnosti. Nenapada me jedina JIZDNI vlastnost, kterou ma titan lepsi nez hlinik nebo karbon. To ze vic vydrzi kdyz ti do nej nekdo bouchne kladivem je fajn, ale jizdni vlastnost uz to neni.

                          0 0
                          • janoT  

                            Celkom by ma zaujímalo, koľko Ti-bikov si jazdil, že v tom máš tak jasno.

                            Postupne sa mi nazbieralo v rodine 26",29",HT,FS, dural, karbon i Ti, všetky biky jazdím stále a striedam ich a myslím že možem porovnávať.

                            1AL+1karb.rám prasnutý (to u Ti nehrozí). Komponenty z prasnutého 26"HT Al som prehodil na Ti – vznikol najlepší 26"HT čo som jazdil a 26-ka ma po prechode na 29er znovu začala baviť.

                            Titan je dobrá voľba pre toho, kto hľadá spoľahlivý a pohodlný rám a nemusí riešiť peniaze.

                            0 0
                            • janoT  

                              prasnutý = prasknutý -klávesnica asi na výmenu

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • Payia  

                              Klasicky odpoved uplne mimo misu. JIZDNI VLASTNOSTI se resi, nikoliv praskani ramu.

                              Titan je dobrá voľba pre toho, kto hľadá spoľahlivý a pohodlný rám a nemusí riešiť peniaze.

                              To prave ne, kdo ma prachy, tak si koupi karbon. I kdyby nakrasne praskal vic nez titan (coz nikdo nevi, jestli to tak je) tak si proste pokazdy koupi novej.

                              Navic pojem ‚pohodlny ram‘ neexistuje. Bud je ram tuhej a tudiz tvrdej jak sutr a nepohodlnej, nebo je mekkej a tudiz neni tuhej a tim padem je na hovno. 1000× vic ti odpruzi karbonova sedlovka nez nejmekci nejmizernejsi ram.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                          • Tina  

                            Keďže si jazdil na Morati, aký si mal s ním problém, že nevieš nič o „skvelých jazdných vlastnostiach“ titanu?

                            O jazdných vlastnostiach titanu som v iných vláknach napísala viac ako dosť a fakt ma nebaví písať dookola stále to isté. Keď to zhrniem, „skvelé jazdné vlastnosti“ titanu spočívajú hlavne v jeho skvelej schopnosti absorbovať a tlmiť pri zachovaní dostatočnej tuhosti. Toto u Alu rámu dosiahneš len veľmi ťažko. Alu je obecne ľahší materiál ako Ti. Avšak oveľa mäkší. Takže Alu rámy musia mať trubky s väčším priemerom aby sa dosiahla požadovaná tuhosť rámu. Najtuhšie Alu rámy majú trubky s veľkým priemerom avšak tým strácajú schopnosť absorbovať a tlmiť vibrácie a tak sú tieto rámy veľmi tuhé a na dlhšie jazdy dosť nepohodlné. Samozrejme že podobnému hobíkovi, ktorého jazda trvá spravidla niečo okolo 1–2 hodín to môže byť jedno. Titanové a karbonové sedlovky a sedlá s titanovými lyžinami je to najpohodlnejšie čo môžeš na bajku mať.

                            Nikde som nepísala, že karbon nie je vhodným materiálom pre bajky. Myslím si, že karbon je naozaj skvelý materiál pre rámy a komponety bajkov.

                            0 0
                            • ememem1  

                              cist teoria precitana z knizky bez elemntarnych znalosti piatackej fyziky.

                              Alu je obecne ľahší materiál ako Ti. – aj neobecne, proste je.

                              Avšak oveľa mäkší. – tak schvalne, o kolko ?

                              Takže Alu rámy musia mať trubky s väčším priemerom aby sa dosiahla požadovaná tuhosť rámu. – suvisi s predchadzajucim, povedzme ze mas titanovy trubku s priemerom 20mm a hrubkou steny 1.5mm, aky priemer bude musiet mat hlinikova trubka s rovnakou hrubkou steny 1.5mm aby mala totoznu tuhost ako uvedena titanova trubka?

                              Najtuhšie Alu rámy majú trubky s veľkým priemerom avšak tým strácajú schopnosť absorbovať a tlmiť vibrácie – skus matematicky kvantifikovat (proste uved nejaky vzorec/vzorce) ktorymi by sa dalo zratat o kolko strati vyssie uvedena hlinikova trubka (ktroej priemer si doratas) schopnost pohlcovat vibracie oproti vychodzej titanovej trubke.

                              0 0
                              • Tina  

                                a teraz rýchlo do lekárničky. Zabudol si si vziať ráno tabletku…

                                0 0
                                • ememem1  

                                  ale kdeze, problem je ze ty odpoved jak som aj predpokladal ani len netusis :-). a to co tu spriadas su obycajne PR kecy z titulnych stran katalogov. keby si sa miesto toho tvarila menej mudro a proste povedala mne sa to paci a este to aj predavam bolo by to uplne OK a nevyzerala by si komicky ako teraz.

                                  0 0
                              • Ruprt2  

                                Máš blbý den?

                                Mě přijde, že to co Tina napsala je docela pochopitelné. Taky s tím souhlasím.

                                Přestože to na doktorát na matfyzu asi stačit nebude.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  neman, ale su to viac menej blbosti co sa pisu do reklamnych letakov. neviem o jedinej aplikacii (ale moze byt ze taka existuje) kde by sa tazky a 10-nasobne drahsi titan pouzil namiesto hlinika kvoli tomu ze je mozne pri rovnakej tuhosti pouzit o par desatin mm mensi prirez.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Třeba u nožů se požívá titan na framelock a pak to ho máš do konce života. Solidní váha, absolutně bez koroze a když si vrazíš Ti rodla do břicha, tak je tělo neodmítne:). Navíc jde hodit do barev, punc kvality, neokoukanost. Mám Ti rád a kdybych měl využití pro takový rám, tak si ho koupím radši než carbon. A kdo ho chce,tak si ho koupí kdo ne, tak si koupil Al/C. Zbytečný flame

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      Solidní váha, absolutně bez koroze – a tom a nicom inom v drvivej vacsine pripadov pouzitie titanu je.

                                      A kdo ho chce,tak si ho koupí kdo ne, tak si koupil Al/C. – to je v poriadku, mna zaujalo to zdovodnenie o ktorom tvrdim ze je mimo. staci proste povedat jak si aj napisal – barva, punc, neokoukanost, mam to rad…

                                      0 0
                                  • Ruprt2  

                                    Tak mi vysvětli proč mají hliníkové rámy trubky jak roury od komínu, když by mohli mít špejle, jako u titanu?

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      si presvedceny o tom ze sucasne al (resp. duralove) ramy maju oproti sucasnym Ti ramom trubky jak rury od komina? ani bych nepovedal.

                                      inak ak pominieme esteticke dovody tak to moze mat rozne konstrukcne dovody z ktorych tuhost je len jedna, dalsi moze byt napr. vlastna frekvencia a pod.

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        jaké jiné konstrukční důvody?

                                        Mohl by jsi to nějak matematicky vyjádřit? ;-)

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          napr. ta vlastna frekvencia pri urcitych rychlostiach.

                                          teoreticke odovodnenie priebehu rezonancnej krivky vyplyva z pohybovej rovnice nuteneho kmitania pruzinového oscilatoa s parametrami m a k (pre jednoduchost uvaaujeme oscilator bez tlmenia). ak na oscilator posobi harmonicka sila F = Fmsinwt ma pohybova rovnica oscilatora tvar

                                          ma = –ky + Fmsinwt

                                          dosad za a = –w2ymsinwt, za y = ymsinwt a rovnicu

                                          upravis si to na tvar

                                          omega2Ymsin(o­megat)= -k/mYmsin(omegat)+Fm/m*(s­in(omegat))

                                          a vydelcelu rovnicu sinwt a pretože

                                          k/m = omega02

                                          co je uhlova frekvencia vlastneho kmitania oscilatora dostanems po uprave vztah pre amplittdu nutených kmitov

                                          Ym=Fm/m*(1/omega02 – omega2)

                                          apliakciu na par pozvarancyh hlinikovych trubiek zvladnes aj sam :-)

                                          ale ako teraz vazne – o co ti ide?

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            Já jsem jen zvědavý jestli máš na Tinu prostě pifku nebo ses jenom rozhodl, že budeš v opozici :-)

                                            Protože tvrdit, že hliníkové rámy nepotřebují výrazně více materiálu než rámy z titanu, chce už notnou dávku drzosti.

                                            0 0
                                            • ememem1  

                                              ked zoberies ze modul pruznosti je zhruba polovicny a tuhost kruhovej trubky s konstantnou hrubkou steny (pre jednoduchost) rastie zo stvrtou mocnicnou vysky prierezu tak ho o moc viac treba neni.

                                              0 0
                            • Payia  

                              No jo, ja si to umim precist na letaku, ale je to blbost. Ty nepotrebujes aby ram tlumil vibrace – i kdyz bude supr pruznej a ‚tlumivej‘, tak stejne nepobere ani 1% z vibraci ktere bez problemu pochyta karbonova sedlovka, navic tou pruznosti ztracis x% vykonu.

                              Naopak titan svoji pruznosti ma sklony vibrace vytvaret – to byl ten problem Morati vidli na CX, ktere pri brzdeni nebo jizde na hrubem povrchu (treba i hodne hruby asfalt) mely tendenci vibrovat, ale skutecne brutalne – na silnici s hrubsim asfaltem pri rychlosti 80km/h+ to vibrovalo ± 1cm do stran, clovek se jenom modlil aby to neruplo.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Běž si dát jointa ať ti neprdne cévka:)

                                0 0
                                • ememem1  

                                  co z toho co pise je zle?

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                              • scalar  

                                jel jsi moc pomalu, kolem 100 – 110 km/h se to krásně zklidní :-)

                                0 0
                                • Payia  

                                  To pochybuju, protoze osobak jsem na ni udelal 97km/h a rozhodne se to nelepsilo. Navic me ukrutne nas**** ze to nebylo 100, ale na 2. pokus jsem uz nesebral odvahu, kdyby ta vidle praskla pri 100km/h tak nechas celej ksicht na silnici :-/

                                  0 0
                    • ememem1  

                      tak sa podel, jak pisem vyssie jeden som par rokov jazdil a tiez si na nic take nespominam. v tom case som na neho bol patricne hrdy(tak +/- okolo roku 97), dnes bych to uz z uvedenych dovodov nechcel.

                      0 0
                      • kubad  

                        v té době sem jezdil v Lancii Delta to bylo taky brko byl sem na něj hrdý – dnes bych ho už taky nechtěl :D

                        vývoj je i u titanových rámu

                        0 0
                        • ememem1  

                          moze byt. v tej dobe to bolo lahke, vyrazne lahsie ako vtedy bezne ocelaky resp. cr-mo zliatiny. hliniky vtedy neboli a carbon uz vobec nie. (ako mozno hej ale nie bezne (ani nebezne) na spotrebnom trhu).

                          a malo to samozrejme punc exkluzivity. to je asi jedine co tomu dodnes zostalo, inak imho nic a vo vsetkom ostatnom je to carbonom prekonane (celkova hmotnost, pomer hmotnost/tuhost, moznosti modulacie vlastnosti, cena, a povedal bych ze ja vydrz). tak som sa pytal na tie skvle jazdne vlastnosti ze co by to ako malo byt.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Kolem roku 97 nebyly duralovy ramy?

                            0 0
                            • ememem1  

                              ja ti neviem clovece, nejdem sa hadat o rok hore dole. mozno boli ale bezne to nebolo. a mozno si to bolo 95, co ja uz viem. standart boli ocelaky, trocha lepsie cr-mo a pod.

                              titna nad tym vtedy cnel hodne vysoko. dnes je imho mimo, snad len ako exkluzivna hracka alebo ak to ma proste niekto rad.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • scalar  

                                Hliníkové rámy jsou běžné někdy od roku 1993, třeba tuctovka GT Avalanche.

                                0 0
                          • Tina  

                            V roku 1994 som jazdila MTB karbonový rám Kuwahara. Karbonové trubky lepené do Alu spojek. Mala som aj riaditka rovnakej značky. Internet prakticky neexistoval a rám som kupovala v bežnom kamennom obchode.

                            0 0
                            • Tina  

                              podarilo sa mi vygúgliť foto toho rámu. Wow! Nostalgia :) Môj však mal zadnú stavbu zelenú. navrchu boli vzpery priskrutkované.

                              Foto z ebay UK

                              0 0
                            • ememem1  

                              ok, dobre, skvele.

                              teraz este o skvelych jazdnych vlastnostiach resp. o tom ze preco titan okrem toho „sa mi to paci“. zatial si neuviedla nic.

                              0 0
                            • Payia  

                              V roce 94 ti bylo ±10 let ne? :)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Není tak moc těžký zjistit, kolik let Tině je…možná se budeš divit…;)

                                0 0
                  • jonti  

                    Jako nezávodní HT je to super. Tuhost mi nechybí a pohodlí tam je. Titanovou mám jen silničku a práve na kostkách a rozbitých silnicích je dobrá. V současnosti podobně poslouží i dobrý karbon, ale kdyz jsem ji pořizoval se vozil hlavně hliník.

                    0 0
    • zálik  

      Před měsícem jsem měl možnost testovat prototyp titanového 29" kola. Hodně se mi to líbilo. Jednalo se o český kolo, prý na jaře chtějí začít prodávat. Jesli chceš, tak ti dám kontakt na ty kluky, třeba ti hopůjčí na vyzkoušení.

      Tom

      0 0
      • zálik  

        Jo a jmenovalo se to HENLEY TITANSON

        0 0
        • Vilém  

          Oni ten nazev opravdu mysli vazne?

          Pokud ano, tak je to tezka traparna.

          0 0
          • scalar  

            Třeba se tam budou montovat pouze pořádné „chopper“ vlajdy :-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Azmir  

        Rám krásný, jako celek nic moc.

        0 0
        • zálik  

          To kolo bylo na testování, takže na tom žádný extrovní věci neměli. Ještě tam měli jedno, bylo o dost líp vybavený, ale na tom jsem nejel :(

          0 0
      • scalar  

        Co myslíš tím „český kolo“ – vyrobeno v Čechách…vymyšleno v Čechách…objednáno Čechem v Číně nebo Rusku?

        0 0
      • TJK  

        zajimavy… celkem peknej tvar, povrchovka taky vypada dobre, vnitrni vedeni… pokud bude rozumna cena a dobra geo a ram jezdivej tak nevidim duvod proc ne…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • TomTi  

        Ahoj, díky kontakt bych uvítal ;-)

        0 0
      • TomTi  

        Jinak, jestli rám vaří v ČR, tak by rád českou produkci podpořil…na fotkách vypadá solidně. http://www.facebook.com/

        0 0
        • Tina  

          tiež sa mi páči. Tá povrchovka nemá chybu.

          0 0
        • Tina  

          Rám Henley Titanson je údajne navrhovaný v ČR a produkcia je v Ázii v nejakej renomovanej firme, ktorá má s titanom veľa skúseností. Na rám bude poskytovaná doživotná záruka. Majitelia rámov Morati získajú pri kúpe Henley Titanson zľavu za sympatie k materiálu. Cena nie je „ľudová“, ale lepšia ako za vyššie spomínané „kultové“ značky. Momentálne sú rámy alebo celé bajky iba pre 29" kolesá. 26" ani 27,5" zatiaľ nie sú v pláne. Aj keď 29er nie je pre mňa, osobne držím tomuto českému projektu palce.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • alinceb  

        Vypadá hodně solidně…jestli se to fakt vaří v ČR, tak super. Uvidíme, co se z toho vyklube…:)

        0 0
      • LaFu  

        akorát si domlouvám testování tohohle kola/rámu, počítám že to klapne na příští týden, tak jsem taky zvědav, výroba rámu ale zaručeně nebude v ČR!

        0 0
      • scret  

        povrchovka pekna a navic jestli je to „ceske“ tim jeste lip… Jen se mi nelibi prohybani trubek, ktery je sice moderni ale me k titanu proste sedne klasika…

        Ale jsem na to hodne zvedavy…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Fanda.L  

      Krásný rám a ještě lepší jízdní vlastnosti! Sám jsem měl tu čest bajk otestovat v terénu. Před měsícem jsem ho měl půl dne k dispozici na Singltreku pod Smrkem. Suprově se kolo chovalo v poměrně tvrdých podmínkách, jen funkce některých komponentů nebyla stoprocetní (stačilo seřídit) ale chtěl jsem zkusit hlavně geometrii a jízdní vlastnosti rámu, což bylo bez problémů. Doposud jsem jezdil na karbonovém bajku ale titan mně přesvědčil natolik, že o něm budu na příští sezonu uvažovat. Pokud bude k sehnání tehle Henley Titanson, tak do něj du! Jen škoda, že jsem nepořídil detailnější fotky, třeba svárů nebo vnitřní vedení lanek je do detailu propracované. Byla by velká škoda rám přelakovat barvou. Zkusím se poptat ještě někoho kdo byl na testování jestli nemá víc fotek. Kdyžtak je přihraju at se můžou všichni pokochat..

      0 0
    • janoT  

      Doporučuji LYNSKEY (Ridgeline 29er mám doma) -o ceně se dá u dovozce jednat (ověřeno).

      0 0
      • cicmunda  

        Jestli myslíš Cyklogat tak ten není schopnej dodat Lynskey ani do roka.

        Oveřeno

        0 0
    • Fanda.L  

      Proč néé, pokud tedy nejezdíš rychlostí šneka. Když alespoň trošku ovládáš techniku jízdy, tak je tam celá řada skoků, sjezdů, výjezdů, klopených zatáček a dalších věcí. Rozmanitost trasy je dle mého názoru dost velká aby jsi mohl kolo vyzkoušet za všech podmínek. Pokud se tam budeš pohybovat třeba průměrnou rychlostí 20 km/h tak věř, že to je dost těžkej trénink. Samozřejmě se teda nebavim o nějakejch downhillovejch tratích, tam je terén pochopitelně daleko těžší ale tady je řeč o 29" hardtailu pro maratonské nebo XC ježdění. Snad většina chápe co myslím tim tvrdym ježděním..

      0 0
      • Atilla  

        SpS je hladší než D1, úplně jednoduchý trail kde nemusíš umět vůbec nic. Byl jsem tam jednou a stačilo, na 25km 1km zábavy to si víc užiji na XCčku v Podkrkonoší.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • marYn  

      ještě než se do nějakého titanu pustíš, tak bys měl vědět, že titan je citlivý na nárazy (pády). hrozí pomalý vznik prasklin. z mého pohledu je to otázka, jestli máš v hlavě nastaveno, že dáváš 20–50 tisíc za spotřební zboží.

      0 0
      • JakeF  

        Jdu si pro popkorn, dejte někdo zatím vědět Tině.

        0 0
      • Tina  

        Ach! To fakt? Totálne si mi práve zničil život :( Predám lacno titanovú silničku a horák Van Nicholas s doživotnou zárukou. Značka: pravdepodobne majú oba rámy „pomalé praskliny“…

        0 0
        • Kubiczech  

          A Van Nicholas si doživotní záruku představuje jak?

          0 0
          • Tina  

            Myslím, že už som to tu vysvetľovala asi milion krát, že doživotná záruka VanNicholas je presne to čo si pod doživotnou zárukou predstavujeme a nie nejaká hra na slovíčka niektorých výrobcov (platí pre prvého majiteľa)

            0 0
            • Kubiczech  

              Jsem nepozorný, promiň. Každopádně díky za vysvětlení.

              0 0
              • black.horse  

                teďka musíš na Tinu opatrně, je celá vyděšená z těch pomalých praklin:-D

                0 0
                • Tina  

                  jj, už padla jedna krabička práškov na ukľudnenie. zajtra opatrne zabalím oba moje rámy, sedlovky a riaditka a odveziem ich ne RTG expertízu :D

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.