Ahoj,
chci koupit toto kolo a dát na něj crossové pláště. Měřím 180 cm a vážím 100 kg. Budu jezdit každý den 40 km do práce silnice a cyklostezka.
Myslíte, že to je rozumná volba. Strop v rozpočtu je 20 000 Kč.
Díky.
Pepa
Ahoj,
chci koupit toto kolo a dát na něj crossové pláště. Měřím 180 cm a vážím 100 kg. Budu jezdit každý den 40 km do práce silnice a cyklostezka.
Myslíte, že to je rozumná volba. Strop v rozpočtu je 20 000 Kč.
Díky.
Pepa
Máš strop v rozpočtu 20k a kolo na odkazu za 28k.Pokud budeš jezdit jen silnici a stezku tak bych bral rovnou crosse.
Jedná se o ten základní Rockhopper a tam je 18 500 kč.
Acera a Alivio za 28? To je hnus fialovej! Za ty peníze koupí kolo které strčí ten metroušskej Spešl do kapsy:
http://www.cyklovape.cz/…mp-2012.html
Jak už jsem psal cena toho kola je 18 500 Kč a ne 28 000 Kč. Vím, že komponenty nejsou ideální, ale rám prý je dobrý a ostatní se dá průběžne vylepšovat.
18500 je přiměřená cena. Já osobně bych 1500 přidal a koupil toto:
http://www.bradsky.cz/…-p-3150.html
http://www.bradsky.cz/…-p-5716.html
Přijde mi, že Pells má na 40 km denně po cyklostezce a silnici lepší geometrii.
V tom případě, jaký je názor na tohle kolo:
rači Spešl
Takže ten Spešl je v poměr cena výkon rozumná volba?
Poměr cena výkon má lepší ten Pells.
Poměr cena výkon mají hrozný oba ale tak co je to 29" a těm vše odpustíme.
Loňský model se mi líbí víc než ten letošní …
ten má aspon normální osazení funkční vidli. Sice pro 100kilo fungovat nebude, ale lepší jak xcm
Takže ty komponenty budou pro mou váhu nefunkční?
Nefunkční nebudou jen je rychleji spotřebuješ :-)
Pokud ti jde o komponenty, ber ten ZR Race 29er 5.0 z Mlokova odkazu. Je totiž výbavou o 2 kategotie výš než ten Spešl. To myslím vážně!
A jak je na tom rám u toho Pellse?
I ta 29tka se dá trošku rozmně osazená lehce přes 20tis.
No tak tohle je zatím vítěz …
Pokud bych přistoupil na toto kolo, tak je pro mě koncová cena tech 799 Euro+doprava?
Ještě za krabici takže 9euro + 80 euro doprava
Takže ve výsledku 900 euro. A ta značka kol, jak říkám absolutně kolům nerozumím.
Ne, 840 euro.
Blbost, žádných 80 euro + 9 euro.
V příloze je vidět jak to opravdu je.
Ještě tedy není vyloučeno, že by to mohlo být u 29tky jinak, když u trekkingů je to o 15 euro více. 29tku jsem zatím žádnou z bike-discount neřešil (26tek už více).
Ale snad by být nemělo.
Ještě jeden dotaz k tomu Radeonu. Ten rám je přímo od nich nebo se jedná o formu na kterou si nalepí každej kdo chce?Asi scestný dotaz, ale lepší se zeptat.
Neznám přesný postup kde a jak dělají rámy. Vzhledem k anodizaci to nebude katalogovka. V anodizaci zase tak moc značek rámy nedělá.
A není to loňský zlevněný model, takže nehrozí, že brzo dojde (naopak ještě nejsou dostupné až 9. týden).
A co rám?
Co s ním?
No jak je na tom s geometrií a zpracováním? V obchodě mi bylo řečeno, že ten Spešl má dobrý materiál a celkově je slušný v této cenové kategorii.
To ti řekne každý prodejce bez ohledu na to jakou značku nabízí. Pokud by to neřekl, neprodal by.
Geometrii tam máš uvedenou. Je téměř stejná jako zrovna u toho Rockhopperu. Já ji hodnotím jako slušnou, i když geometrie je samozřejmě dost individuální záležitost.
Je k mání ve slušně udělané anodizaci, tomu já bych dal vždy přednost před lakem (odolnější, šetří pár gramů).
Ten rám jsem nikdy neviděl v reálu, taky jak bych mohl, když se ještě nezačal prodávat. Pokud to vezmu podle 2011 26" Radon Team 7, tak ten je zpracovaný velmi dobře, tuhost také velmi dobrá, ale není zrovna nejlehčí.
Každopádně v cenové relaci 20tis. nemůžeš u 29tky chtít lehoučký top rám.
Tedy můžeš, ale pak bude stát těch 20tis. jen ten rám (značkový karbon ještě více).
Ve srovnání s těmi dalšími 29tkovými rámy, co tu ve vláknu padly, tak se mi ten Radon líbí nejvíce, i více než ten Rockhopper. Ovšem ten Rockhopper je oproti tomu Radonu naprosto tragicky osazený.
Geometrie jsem srovnával pro 17,5" Rockohoppera a 18" Radon. Ve největších velikostech je ten Rockhopper výrazně delší (což se nedá říct ani že je lepší, ani horší, záleží jak dlouhý rám potřebuješ). Hlavový úhel a zadní stavba jsou stejné, takže co se týká obratnosti/stability, tak to bude nastejno.
Komponenty postupně vyměním a vylepším. Spešl nebo Pells? Za kolo nedám, ale víc než těch 20 000Kč.
Za mě jedno horší než druhé a jsou to vyhozené peníze. Kdyby tam byla aspoň funční vidlice…
Postupnou výměnou se nedoplatíš, už jen ta vidlice bude stát pěkný prachy.
Já ti rozumím, ale ber to z pohledu člověka, kterej jen rád jezdí do práce na kole. Myslím, že jedu selkem svižně proto chci přezout ty pláště a v záloze ta alternativa horského MTB. Chci cenově rozumné a spolehlivé kolo. Doposud mám starého Favorita.
Za 21,5–22tis. Kč včetně poštovné (rozpětí dle aktuálního kurzu) máš velmi pěkné kolo s funční vidlicí (Reba), na kterém není nic problematického. Snad jedině se mi nelíbí ta performance verze NN, pláště ale stejně nejspíš hned vyměníš za něco více vhodného na hodně asfaltu. A pak ještě náboje by mohly být lepší, ale zázraky za tu cenu chtít nemůžeme.
V takové situaci prostě nepochopím koupit kolo za 18,5–20tis. Kč s nefunční vidlicí a o dvě třídy horším osazením.
Už jen když v budoucnu někdy budeš měnit vidlici, tak budeš cenově hodně přes cenu toho Radonu.
Při striktním limitu 20tis. Kč bych se vykašlal na 29tku úplně a nechal si poskládat cross třeba od Scalara. Nebo případně zkusit si nechat poskládat tu 29tku, aspoň funční vidlice tam za ty prachy dostat půjde.
Jak se pak řeší případné problémy se zárukou? Mohu poprosit ještě jednou o ten odkaz?
To se dá takhle domluvit viz. zmínka o Scalaroj?
Stejně jako u obchodu v ČR, který nemáš hned u baráku. Prostě jim to pošleš a většinou se lze předem domluvit, že stačí konkrétní díl, aby to bylo jednodušší.
Reklamace u Radonu a Canyonu jsou bezproblémové a často lepší než u některých obchodů v ČR.
Odkaz máš výše, tak proč ho chceš znovu?
A není na tom kole nic specifického, co by nedokázal v případě problému (ne reklamace) vyřešit jakýkoliv slušný servis u nás.
Osobně bych preferoval sestavení a možnost řešit tady vše v ČR.
Pokud by Scalar skládal cross, jaký rám by použil nebo respektive z jakých je možná volba?
To se domluv s ním.
A kontak na nej?
Trochu snahy, se mu podívej do profilu. Já ho stejně netuším.
OK díky?
a proc vlastne nechces jen crossove kolo ?
Pročítal jsem forum,CYKL a přijde mi to jako univerzálnější řešení. Z čehož samo plyne že crossové by bylo lepší.
Jezdil jsem crosse 10 let a na cyklostezky bych si za 20 000 Kč nyní také už pořídil 29" MTB. Co se týká pláštů tak spokojen jsem byl se Schwalbe Smart Sam 37×622 nebo 42×622.
Jde mi hlavně o Váš názor na výbavu a hlvně na rám.
problém je, že když vezmeš 29" MTB, a dáš na to crossový pláště, tak dostaneš zase crossový kolo…
sice bude mít jinou geometrii ale furt to nebude mít tu stěžejní výhodu MTB (což je podle mně ta univerzálnost)
ale hovno
ked dáš na 29ku krosové plášte, tak už to nebude mat výhody mtb
to je asi pravda, ale čo tým chcel author říci..? ;o)
„Jezdil jsem crosse 10 let a na cyklostezky bych si za 20 000 Kč nyní také už pořídil 29“ MTB"
proč píše, že by si pořídil 29" MTB, když chce vlastně zase crosse?
bo z crosse 29 bajk neuděláš
Jakaze je ta stezejni vyhoda?
gramy pyčo
Protože jsem vyčetl, že to je celkem slušné univerzální řešení, ale jsem amatér. Proto se snažím rozpoutat tuhle debatu, abych jsi uďál názor od lidí co jezděj.
pokud budeš jezdit fakt jenom silnice a cyklostezky, tak imho krosový kolo bude ideálka. ALE jestli se občas jezdíš projet jen tak (nebo to máš v plánu) i do terénu (lesní, polní cesty, různý stezky) tak je to spíš na 29" bike, ovšem s odpovídajícíma pláštěma
Jezdím do toho „i do terénu“ na cross a nemám s tím problém
Já jsem jednou jel na Crossu s pevnou vidlí i Leader Fox maraton bo mi u MTB týden před závodem rupnul rám a já už měl zaplacené startovné. Když máš dobrou techniku, zajedeš to na čemkoli ale nečekej že ti při takovém zacházení Cross vydrží.
jop, ja dám na celopevňáku tie isté trasy jak na piči a nemám s tým problém. proste idem pomaly a občas zlezem.
neříkám že to není možný, jenom že 29" je na to vhodnější
;o)
chvilku jsem to tak měl – 29er a cross gumy.
A jak jsi byl spokojený?
potřeboval jsem to na jednu silniční akci na kterou jsem nechtěl brát silničku.
jelo to líp než MTB na rychlých pláštích. a jakmile jsem tu akci odjel, zas jsem vrátil normální gumy a hurá do terénu
29er je podle mého univerzálnější než cross
Takže na ten účel to v možnostech univezálnosti šlo.
z 29eru crossa uděláš změnou plášťů – naopak to nejde a cross zůstane crossem, do terénu s ním moc nemůžeš
ona taky 29 je jenom cross..:D (jen reju;) )
všetko sú 29ky.
ked tomu dáš úzke plášte, tak sa tomu hovorí cross. ked dáš malé kolesá, tak sa tomu hovorí 26ka. ked dáš uplne uzučké plášte a divne pozohýbaš rodla, tak je to silnička.
máš to nepřesně. klasický bajk je jenom cross s malými koly.
a ví to šaman?:D
Měl bych obavu z té vidlice, při 100kg váhy.
Prodavač o vidlici říkal, že vydrží, ale že to není žádný zázrak. Hlavně prý budu mít dobrý rám a pak můžu postupně vylepšovat.
Komponenty postupně vyměním a vylepším. Spešl nebo Pells? Za kolo nedám, ale víc než těch 20 000Kč.
Mor nebo cholera? :)
lehce k tematu, vlakno nakup 29er do 26ti tisic : http://www.bike-forum.cz/…26tisic.html
Jsem laik a v žádném případě nemám naježděno tolik km co ostatní tady a snad mi ani nepříšluší tady něják radit, ale přidám jen svůj subjektivní názor.
Na podzim jsem začal koketovat s myšlenkou na nové kolo. Protože na starém 26" kole jsem měl stejně 1,5" sliky a jezdil jsem 80% asfalt, tak mi vše říkalo kup si krosové kolo.
Nicméně ve mě stajně hlodal červík, který mi říkal – „co když přeci jen budeš chtít jezdit více terén a chytne tě to?“ Na krose už širší pláště nedáš atd. atd.
Také zde jsem v podobném vlákně dostal dobře míněné rady a nakonec jsem se i přes svou malou výšku 175 cm rozhodl pro 29". Pokud budu jezdit více asfaltu (chci jezdit i do práce, což je 46 km tam i zpět po asfaltu), tak tam dám nějaké hladší a rychlé pláště, pokud více do terénu tak je prostě vymením, ale ten kros mi toto neumožní.
Nakonec u mne zvítězil http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…
Už na podzim jsem ještě na starém 26" kole se slikami jezdil tam, kde by se asi určitě dalo jezdit na krosu, ale myslím, že na 29" to bude přinejmenším pohodlnější.
Nekamenujte mě, je to jen názor laika.
On ale chtěl při tom jeho rozpočtu celé kolo a ne jen samotný rám…
Mloku – nepsal jsem, že mu tohle kolo doporučuji. Psal jsem, že je to můj favorit. Nikomu ho nenutím. Konec konců i ty jsi mě k němu přivedl – povídáním o jeho geometrii atd. atd.
Také bych nedržel jen katalogových cen. Konkureční boj je velký a každý chce prodat a sleva 10 – 15 a více % se dá domluvit téměř všude.
Kdyby sehnal Sutmpa 29 comp kolem 20tis., tak to by nebylo moc co řešit. To ale opravdu nehrozí ani kdyby ho sehnal opravdu s velkou slevou.
Komponenty postupně vyměním a vylepším. Spešl nebo Pells? Za kolo nedám, ale víc než těch 20 000Kč.
Komponenty postupně vyměním a vylepším. Spešl nebo Pells? Za kolo nedám, ale víc než těch 20 000Kč.
tvl nejsi náhodou nějaký robot? pořád dokola psát jeden příspěvek. oba dva jsou i za ty peníze dost hrozné, na sto kilo je třeba vidlice prakticky nepoužitelná u spešlu a u pellsu se hned vysype (plastová pouzdra). je to tvůj boj, nicméně jsou i tady na foru lidi, kteří by ti mohli postavit kolo (mají živnost) s mnohonásobně lepší užitnou hodnotou, jen namátkou hnoj, scalar, majkee…
Ok díky za radu to zni rozumně.
Kdyby za ty peníze vybral cross, bude tam vždy nepoužitelná vidlice! Jinak ostatní vybavení plně odpovídá ceně. Samozřejmně ten Radeon je o několik pater vyšší level.
Tak copak na krosu potrebujes pouzitelnou vidlu? Tam muze mit rovnou pevnou :)
To je pravda. Já osobně bych si postavil na 40km denně po silnici a cyklostezce lehké 29er s pevnou vidlí.
Ty patříš ale mezi šikovné cyklisty, ale já ne:-)
Sikovnej snad potrebujes byt v terenu, nikoliv na cyklostezce.
No pokud chceš postavit kolo, tak to dle mého nějakou šikovnost také vyžaduje.
Jo takhle…no tak to jo.
Vrtání se v kolech je můj koníček. Když má někdo jako koníčka kytky, je z něj šikovnej zahradník :-))
:-) To si napsal hezky.
jo
Ahoj, už si zahájil sezónu? Jak jsi spokojen s 29 na silnici?
Tak jsem napsal Scalaroj a uvidíme s čím přijde.
Ten bude rad, ze ma novou prezdivku :)
100 :)