29" - Scott VS Specialized VS Trek

39 nepřečtených
  • Jetson

    Chtěl bych si udělat radost a přes vůj nevelký vzrůst si pořídit 29.

    Na Scottu a Stumpjumperu jsem seděl (bohužel jen okolo obchodu). Pocitově žádný rozdíl.

    http://kolo.cz/…-29-pro-2011

    Scott se mi líbí na pohled.

    http://kolo.cz/…on-29er-2011

    Někde jsem tu zahlédnul hlášku, že StumpJumper je z 29" nejobratnější.

    http://kolo.cz/…uperfly-2011

    U Treku se mi líbí doživotní záruka na rám.

    Cenu bych měl u všech 50 000,– ± pár korun.

    Výbava mi přijde dost podobná, ale jsem laik.

    Tak jestli máte nějaké poznatky k uvedeným kolům, prosím, sem s nimi.

    Také tipy na lepší ceny u uvedených kol jsou vítány (velikost 17,5"/M).

    0 0
    • jIrI___  

      Pokud něco nezměnili, tak doživotní záruka se u Treku počítá jako do konce životnosti rámu a tu mají stanovenou na 5 let.

      0 0
      • Barberry.pha  

        Mas tady na toto nejaky odkaz? Koukam na stranky treku a tam zadny pocet roku zmineny neni. Zajima me to protoze mam registrovane dve kola, tak at vim na cem jsem.

        0 0
        • Johnnyxjr  

          U treku je potreba byt prvni majitel kola dale pak uskutecnit prvni garancni prohlidku a pak jeste jednu do dvou let od koupe kola a zaregistrovat se na strankach treku po tom mas radnou dozivotni zaruku na ram kola .

          0 0
          • Necris  

            Přesně tak. Bez toho neplatí. Otázka je, jestli jí fakt potřebujeme ;)

            0 0
        • jIrI___  

          Tvrdil mi to celkem známý prodejce Treku a nemám důvod mu nevěřit. Těch 5 let platí na hliníkové rámy. Údajně ale i když je rám starší než 5 let a praskne (ne po pádu, apod.), tak k těm reklamacím dovozce přistupuje velice slušně a mnohdy je uzná. Ale zásadní podmínka jsou prý doklady a 1. majitel, přes to vlak nejede.

          0 0
          • Barberry.pha  

            Prave vsechny tyto veci splnuji, jsem prvni majitel, prvni kontrola po mesici, druha po roce od nakupu, v servisu ktery je na jejich strankach.

            No i tech 5 let je hezky a budu doufat ze tu reklamaci nebudu potrebovat a pripadne ze se k tomu i po peti letech postavi Bretton kladne.

            Ja prave projizdel vcera ty jejich stranky a jedine co jsem nasel byly ty podminky, ktere se snazim splnim. Ale o nejake omezene zaruce pouze na pet let nokde ani slovo. Vzdycky napsano ze zaruka na ram je na „dozivoti“

            0 0
    • Jetson  

      Neví někdo, kde zjistit váhu k jednotlivým modelům? Snažil jsem se něco vyčíst z našich biků, ale s nic moc výsledkem.

      0 0
      • marco  

        No nezbývá nic jiného než to kombinacemi slov v angličtině vygooglovat z internetu lecos se se dá vyčíst z mtb blogů Ten Trek Superfly Al Elite má 12,066 kg bez pedálů velikost 19".

        0 0
        • Necris  

          Teď řeknu obrovskou kravinu, které budu litovat … To je nějak moc velká váha. To váží teď můj X-Cal ;) I když hmotnost rámu bude asi podobná.

          0 0
          • marco  

            ± 300 g oproti konkurenci. Dají se najít i modely jiných výrobců s váhou kolem, 10,9 kg ale kdoví k jaké velikosti to je. Hodně dělají robustní kola a ty má TREK dimenzované na 136 kg těžké pašíky. Než váha je tím dobrým prvkem dobrá vychytaná geometrie.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Necris  

              MOc si nerozumíme, X-caliber je taky Trek. A stojí méně peněz než ALU superfly. ;)

              0 0
        • Jetson  

          Určitě chci karbon z odkazu a ne Al.

          0 0
          • marco  

            carbon za pade dej vědět až to seženeš zlepšil jsi mi náladu

            0 0
            • Jetson  

              Chtěl jsem Ti dát odkaz, ale koukám, že už u Šilhavý Ramala není. Včera ještě byl na stránkách a v pondělí mi ještě po telefonu potvrdili, že je i fyzicky. Ten model, co mám v odkazu nahoře tam byl pod 50000,– . Holt jsem to prokaučoval, ale zaujala mne docela ta alternativa Full s twinlockem. Původně jsem totiž koukal po Rumblefish, ale to byla fakt houpačka a já jezdím víc cestou, než necestou.

              0 0
              • Vilém  

                Ono zamykani zadni stavby neni zrovna prinosem pro veskere ulozeni zadni stavby.

                0 0
                • McBlacky  

                  jen u rámů, kde je uložení přímo v carbonu. U hliníkových, nebo tam kde jsou dobrá pouzdra a dostatečné dimenzování to nevadí.

                  0 0
                • Jetson  

                  A jak by to bylo u modelu Spark 29 Expert? Ten by byl ještě cenově únosný.

                  0 0
              • marco  

                Tak pokud se jedná o modely s Twinlockem tak se podívej jaká verze Twinlocku to je, protože jsou dvě verze dvoupolohová zavřeno – otevřeno a potom verze u dražších modelů v Carbonu třípolohová a to zavřeno – pootevřeno – otevřeno.

                0 0
                • Jetson  

                  2 polohy by asi byly OK. Zamykání předpokládám jen u krpálů, kde už fakt nevím jak to dát. Stejně to dělám teď na předku. Ze začátku jsem zamykal jak o život.

                  0 0
    • sam2  

      Na tom spešlu mi vadí ta 80mm vidle i když všichni tvrdí že na 29 to stačí .

      0 0
      • Necris  

        Co má velikost kol společného se zdvihem, to jsem ještě nepochopil, inu jsem od přírody asi fakt blbec. 20 mm rozdílu v chodu určitě nijak nenahrazuje velikost kol.

        0 0
        • Jetson  

          Asi je to o tom, že větší kola taky něco odpruží a přežehlí.

          0 0
          • gargamel  

            Přesně a proto na silničkách neni odpružení :)

            0 0
          • Necris  

            Přežehlí jo, ale odpruží … to leda podfoukaná 29" gumárna oproti 26" bude víc pružit. ;) Ale určitě ne 2 cm.

            0 0
            • Jetson  

              Myslel jsem na tuhost toho většího kola, víc než na tvrdost.

              0 0
        • McBlacky  

          nižší vidle se dává díky rozdílným úhlům nájezdu na překážku, ale taky proto, aby se nemusel dávat představec do extra negativu.

          0 0
    • Diamond  

      Já osobně bych šel do scotta s twin-lockem a máš HT nebo fulla kdy potřebuješ. Na jednom nejmenovaném internetovém obchodě umí udělat hezkou cenu. Když si připlatíš cca.15tis. k tvému rozpočtu(můj odhad dle zkušeností z předchozího jednání s prodejcem)tak máš fulla v carbonu, a to se vyplatí.

      0 0
    • king-bike  

      Specialized

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.