• kaava

    Čus bikeři, prosím o radu, chci přejít z HT na FULL a teď je poměrně vhodná doba – slevy apod. Mám na vás dotaz: jaké máte zkušenosti, popř. kterej bike by jste volili? Mám 2 tipy:

    • SCOTT SPARK 60 katalogově osazeno (ale vidle Rock Shox Recon Gold RL SoloAir , Alloy steerer / Air Spring / Lockout, reb. Adj. / 120 mm travel )nebo RB IQ base katalogově osazeno???

    Oba biky jsou za cca stejnou cenu 30t, váha taktéž a osazení se trochu liší, ale mám pocit, že je srovnatelné.

    Máte někdo zkušenosti a můžete se s nimi podělit, prosím? Díky za všechny reakce.

    Ještě k mému ježdění- 70% stezky v Pha a okolí, (denně do práce 26km tam a 26z5 přes Pha), zbytek Šumava a 2–3× ročně s kámošema hec a nesmysly v lese:-)

    Díky kaava

    0 0
    • oldaka  

      Za me rozhodne Scott. Me zkusenosti s RB IQ jsou takove, ze je to malo tuha, kroutici se zizala. A ted me tady zabijou :) Zkus kouknout na Anthem X3 lonskej model. Ja takto kupoval tatkovi loni a sehnal jsem jen za nejakych 35k. To by myslim byla nej volba.

      0 0
    • oldaka  

      a nebo co neco takovyho???

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      pripadne vyssi model (6.0)

      0 0
    • karliner  

      Imho na tvoje ježdění takové kolo vůbec nepotřebuješ, ale když ho chceš, proč ne :-)

      Jednoznačně bych vybral RB, Scott bude mít asi také solidní rám, zbytek komponentů mi přijde ve stylu „navěsíme na to co nám po šuplíkách zbylo…“

      0 0
      • camlost  

        krome toho navesovani se mi navic zdalo, ze oproti IQcku Spark 35 vubec nejede. jaka hruza musi byt ta 60ka, to se ani nesnazim si predstavit.

        0 0
    • palo7  

      jsem pro Scott, RB jsem si objednal já, tak ať ho nemá každý :-D

      0 0
    • kaava  

      Tak jsem si to IQ půjčil na půl dne a musím se přiznat, že na svého Lapierra HT se mi z5 moc nechtělo. Nejprve jsem si sjel na 29, abych zkusil ty velký kola:-) byl to poměrně nezvyk. Tak nějak jsem nevěděl, jak mám náhle zatočit před překážkou. Málem jsem si rozhodil fasádu… ale nakonec vše dobře dopadlo. Jízda na něm -jen asi 10min, takže nemůžu hodnotit, byla poměrně svižná, ale mně se zdálo, že nemotorná. Je to fakt nezvyk ty velký kola. Nicméně jakmile jsem se rozjel, tak to kolo bylo „k nezastavení“ :-) prostě rozjetej tank.

      Ale teď už k té 26. Nejprve proběhlo nafoukání vidle na mou váhu, tlumič cca seděl, dal jsem si výš sedlo, namontoval spdčka – to vše za asistence přímo na prodejně, nasedl jsem a vyjel. Na tváři se mi během několika okamžiků rozlil úsměv jakoby právě ukojeného samečka:-) přiznám se, že ten úsměv mi z tváře zmizel až poté, co jsem dosedl z5 na Lapierra. Nadšení nebralo konce – což je pochopitelné – přechod z HT na FULL je tak markantní, že jen úplný ignorant či nějak donucený odpůrce HT by jej hodnotili záporně. Najednou jsem vyhledával místo klasické asfaltové stezky kočičí hlavy, nezpevněné kraje, kamenité cestičky apod. Jízda se pro mě stala daleko zábavnější a příjemnější. Vyzkoušel jsem si i pořádné stoupání a následný sjezd – nic extrémního, ale na HT by to asi trochu bolelo. Stále více a více jsem chtěl sedět v sedle a jet někam. Takže supeeer. Je mi jasné, že HT opustím a FULL mi bude novým dobrým a věrným přítelem.

      Teď ještě někde spalšit na vyzkoušení toho Scotta. Ve Scottu se stěhujou a budou mít až v půli října, to si to kolo už moc neužiju. Chtěl jsem ještě jezdit dokud je hezky. Nemáte někdo, prosím, Scotta Sparka 60? Žebychom se potkali a já se mohl projet, abych měl při tom rozhodování trochu víc dilema:-)))) Bydlím ve Vraném za Prahou, ale jezdím do Prahy denně, takže jakkoliv. Děkuju kaava

      0 0
      • LáďaH  

        Kup si RB. :-)

        0 0
        • jIrI___  

          A nějaký objektivní důvod?

          0 0
          • LáďaH  

            Líbilo se mu na něm a podpoří český veloprůmysl. :-)

            0 0
            • jIrI___  

              Na prvním fullu se člověku vždycky líbí, ať už je to cokoliv.

              0 0
              • LáďaH  

                Já měl tu čest s Olpranem… Ale je fakt, že mi bylo asi 6 let a vadila mi jen vidlice. :-) Další full byl myslím až v 16 Epic.

                0 0
                • LáďaH  

                  Jo, asi ve 14 to byl ještě 1 Olpran. Ten se mi ale už tak nelíbil. :-) I když je fakt, že i ten se mi moc nelíbil… Hrozně se houpal a jen co jsem si sedl byla půlka zdvihu v háji…

                  0 0
              • Nikovlas  

                Pak se nabízí úvaha – proč znát objektivní důvody, když pro nezávodní jízdu jsou důležité především subjektivní dojmy? Já jsem taky z těch, co chtěj znát co se píděj po detailech a chtěj znát co nejvíc názorů… ale znám plno lidí, co koupěj a užívaj… a kolikrát právě tato skupina uživatelů mi připadá nejspokojenější. Akorát pak nesměj sednout na něco, co je objektivně lepší :-D Jasný – tohle je vlákno, kde se řešej objektivní rozdíly, takže můj příspevěk je tu poněkud navíc – jen jsem si chtěl taky něco napat…

                0 0
                • jIrI___  

                  No já dal taky na první dojmy a současný (a zároveň můj první) full mi ne tak úplně vyhovuje. Tak se jen snažím o to, aby podobné zklamání nezažil i někdo druhý :)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono je to ale těžké s prvním fullem. Jak správně vybrat, když v tu chvíli vlastně pořádně nevíš, co vlastně chceš.

                    Já taky kdysi začal na 100mm fullu a byla to chyba.

                    0 0
          • karliner  

            Je to ve všech směrech lepší kolo.

            0 0
          • Glum  

            no jeden důvod by tu byl, ale ne zrovna ve prospěch RB

            0 0
            • jIrI___  

              Praskne všechno. Asi zrovna kousek z páteční směny :)

              0 0
              • Glum  

                A v pondělí je to ještě horší (únava z víkendu, kocovina). Ty úterní a středeční prej dávaj do oběhu za ty vyreklamované z kraje týdne, takže teď jen mít kliku a trefit se na čtvrteční…

                0 0
                • Al Stra  

                  to je tvoje kolo?

                  0 0
                  • Glum  

                    naštěstí ne

                    0 0
                    • Al Stra  

                      tuhle fotku jsem tu tuším viděl a majitel psal, že mu zadní stavba byla vyměněna na počkání bez jakéhokoliv problému,

                      prasknout může cokoliv, jde o to jak se pak zachová výrobce

                      0 0
                      • Glum  

                        Je to druhý RB takto prasklý co jsem viděl. Crash je 19 dní starý, fotka je moje a nikde jsem jí nedával – může to být pravda stejné kolo/jiná fotka, ale je to čerstvé, to by sis tu fotku pamatoval. Spíš RB je konstrukčně postavené tak, že v tomto místě jsou trubky extra namáhané. Jak řešili záruku (kolo bylo dost nové, 1. rok) nevím.

                        0 0
                        • Al Stra  

                          každopádně se tu řeší jiný model – iq na xc

                          0 0
                          • karliner  

                            také bych řekl, že se jedná o IQ6..

                            0 0
                            • Glum  

                              Jo, je to IQ6. Ten předchozí prasklý, co jsem viděl, byl IQ. To jsem si ještě říkal, že na XC rámu někdo dával to co neměl.

                              Vlastní konstrukční řešení u relativně malý firmy je vždycky trochu rizikem…

                              0 0
                              • camlost  

                                pokud si dobre vzpominam, nekdo z RB sem loni psal, ze za dobu, co delaji IQcko, prisly dva praskle ramy (mysleno IQ) na reklamaci. coz mi pripada jako velmi dobry pomer.

                                0 0
                                • karliner  

                                  A oba viděl Glum, to abych mu své neukazoval .-)))

                                  0 0
                                  • Glum  

                                    Tenhle je z letoška, takže třetí… Sakra, jak to že mi jeden unikl! Zkusím pohledat fotku toho prasklého IQ, i ten jsem fotil, tam to bylo úplně odlomený jen na jedný straně.

                                    Ještě lepší poměr je, že firmě prasknou tři rámy, z toho dva když jsem u toho. Nevím, jestli by mě neměli najmout, že bych dozíral se sklenkou whisky na zátěžové zkoušky…

                                    0 0
            • nox159  

              stejne praskle jsem to videl uz jednou :D

              0 0
      • kaava  

        Tak už je doma RB IQ Team :-) Zatím najeto cca 200km a spokojenost veliká… Ladím a hledám sedlo – už mám asi jasno SMP Selle Hybrid, ještě řeším kola a pláště. Ale jezdím jak divej a je to suupeeerrrr…

        Díky všem, za vaše reakce a názory. Kaava

        0 0
    • Tehu  

      no z tehle dvou, asi to RB, nekdo chvali nekdo nadava. V letosnim dlouhodobem testu Trial bike co delalo velo vysel „jako favorit“ .

      Nebo co toto to si neuvazoval … ??? http://www.nevix.cz/…mber-elite-/ Urcite se da sehnat i levneji, kdyz pohledas na netu ;-)

      0 0
      • kaava  

        To je hezká nabídka, ale je to už trochu nad rámec mého finančního stropu. Spíš jsem koukal na toho Lapierra X control 210. Což???

        0 0
        • palo7  

          jak jsi vysoký? myslím že RB má na prodej testovačku Team a šla by za 30kkč. Jen je asi bílá, tak jestli by se ti líbila

          0 0
          • kaava  

            Měřím 183, takže nejlépe L

            0 0
          • kaava  

            Bílá by nevadila vůbec. Kdyby to šlo, neváhám a jdu do toho. Sparka jsem teď trochu projel, ale nějak mě neoslovil tolik jako rb…

            0 0
          • kaava  

            kdyžtak mi pls napiš na mail podrobnosti… díky, kaava

            0 0
            • palo7  

              napíši ti na email, beru M, takže to L zůstává volné

              0 0
      • marco  

        Spešl Camber jsem půjčené a velké zklamání kolo váhově přes 14 kg v Lku charakterem dost Trail, protože jsem si to chtěl užít tak jsem na tom dal 120 km za víkend. Stejnou trasu jsem ale jel s poměrně horším průměrem kolem 13–15 km/h pokud nejsem schopný na tom kole vyvinout uspokojivý průměr 18–22 km/h tak o takovém kole ani neuvažuji. Hledám bohužel marně kolo s 29" koly do 12,5 kg abych to až tak váhově nebyl rozdíl s tím co mám teď doma. No a ty začínají až tak kolem 60 tis. nahorů.

        0 0
        • jIrI___  

          18–22 km/h je na jízdu v terénu už víc než dost slušný průměr. S takovou fyzičkou bys neměl rozdíl pár deka vůbec poznat :)

          0 0
          • marco  

            18–22 km/h stále nestačí na nějaký slušný výsledek na cyklozávodech když kouknu na výsledky a průměry na lepší jak 150–300 místo to není v těch masovějších závodech.

            0 0
            • jIrI___  

              Taky se většina MTB maratonů nejezdí v terénu :)

              0 0
            • nox159  

              pokud das prumery v terenu 18–22km/h tak na zavodech musis mit prumer tak 30–35km/h a to je na bednu :)

              0 0
              • marco  

                Když jedu na kole jen tak se projet obvykle jedu s podobnými průměry jako v závodě dobře se znám a vím kde jsou mé limity. než nějaké proplétání se lesem dávám přednost lesním a zpevněným hrubo asfaltovým cestám a tam není problém ty průměry nahnat. Vlastním totiž v současné době jen crossové kolo a má volba budoucího 29" kola mi umožní trochu z toho zpevněného povrchu odbočit do skutečného terénu.

                0 0
                • nox159  

                  uz tomu teda vubec nerozumim :D

                  mas stejne prumery na vyjizdce jak pri zavode? tak to na vyjizdce zenes nebo se v zavode flakas ne?

                  0 0
                  • marco  

                    Flákám, koukám po babách, kecám se spolujezdci, chytám se balíků kde to moc nejede. No úplná ulejvárna to není, ale při průměru tepů 158 na 50km trati značí o nějaké té rezervě obvykle jak to ukáže 170 a víc zvolňuji. Jak jsem psal ne všechny závody se jedou po balvanech v těžké terénu převýšení stovek metrů na pár kilometrech prostě leháro lesní rovné cesty obvykle než se najede po startu z asfaltu na něco v horším stavu tak je 15% trasy závodu za námi a potom ty kvanta asfaltových lesních cest. Mou oblíbenou tratí jsou Jedovnice a ty by se při troše štěstí dali zajet i na cyklocrossovém ko­le.

                    0 0
        • Kubiczech  

          Sice jsem Cambera nevážil, průměry neporovnával, ale v tom originálním setupu mi také přišel dost líný. Nějak jsem na tom neměl ani chuť si přišlápnout. Prostě takové kolo svádějící k lenosti. (:

          Jinak lehká 29" rovná se, bohužel, velké prachy.

          0 0
          • K2  

            Z většiny kol se stanou rakety po výměně těžkých zapletených kol za lehčí…

            0 0
            • Kubiczech  

              To sice ano, ale řeč byla o sériovce, ne? Lepší brzdy budou taky lépe brzdit. (:

              0 0
            • marco  

              No ten Camber co jsem ho měl půjčený teda v 29" verzi měl ty kola i gumy docela slušný a úspora oproti takovým průměrným cenově mezi 6–8 tis. zapleteným kolům by byla celkem jen něco kolem 350 g. No a gumy ty dokážou udělat také nějaké ty gramy. Pokud už se nejedná o Carbon rám tak se ty gramy musí dohánět tím zbytkem osazení a to není vždy nejlevnější.

              0 0
        • Pijer  

          IQ 29 RACE má 13 kilo a je za 40. Myslím, že by nebyl problém se při koupi domluvit na výměně pár věcí a tím se dostat na těch 12,5.

          0 0
          • marco  

            A co ten všemi nenáviděný jedno čep. RB IQ 29 Race jsem si zkoušel na Velofestu na jaře a je to jediné kolo na kterém jsem vydržel z těch půjčených asi 6ks 29" kol jezdit nejdéle no bude to i tím, že jsem touto značkou uzavíral své testování ten den a hlavně jsem ho měl na celou hodinu.

            Né jako u ostatních značek kde se ten další na řadě ptal kdy se asi vrátím zpět. Na druhou stranu jsem se také dobře pobavil na GF Hifi Pro, ale to už je otázka investice 74 tis. a můj limit je 50 tis. Dokonce GT 9er za 39 tis. mi sednul až na tu výbavu na úrovni Alivio a Deore a tlumič bez lockout.

            0 0
            • PatrikL  

              Toto si pozeral? http://www.scottmtb.cz/…ark-29-comp/ :) O nejakých 5000 by sa dala zjednať cena dole, do 50k potom kúpiť vidlicu (možno až –500g), kolesá + plášte ± duše (neviem koľko tam vážia pôvodné ráfiky… snáď by sa ušetrilo viac ako 500g :) ). Plus kľuky (-200g) a nejaké drobnosti čo sa do 50000 ešte zmestia, 12.5kg s pedálmi to síce asi nebude, ale pod 13 to musí byť :)

              0 0
          • marco  

            Teď na to koukám říkám si kde by se dalo sehnat kolo které bylo normálně za 50 tis.+ najednou za 40 tis. žeby výprodej a v konfigurátoru jsem si všiml že se jedná o nekompletní kolo protože už nemají na závěr roku některé komponety a ten Epicon byl v konfigurátoru jako ta horší a těžší varianta se snížením ceny o 7 tis. korun. Uvidíme s čím přijde RB na Sport life v listopadu

            0 0
            • Kubiczech  

              Hádám, že tam nebude jako v minulých letech. Nebo je to jinak?

              0 0
              • marco  

                Abych se přiznal o RB jsem se začal zajímat až v době co jsem zjistil že nedělají jen sjezdové speciály. Že poslední 2 roky v Brně nebyly jsem si ani nevšiml snad se vzpamatujou a přijedou je to škoda jsou jiní kdo si zaplatí stánek a nemají co nabídnout.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.