Chci si koupit krosove/trekove kolo do 12.000 s odpruzenou predni vidlici, ale v tomhle vyberu jsem ztracena. Pomuze nekdo? Jake? Mate dobre/spatne zkusenosti s kterym? Kterou znacku/model mi doporucujete/nedoporucujete?
Tisicere diky!
Chci si koupit krosove/trekove kolo do 12.000 s odpruzenou predni vidlici, ale v tomhle vyberu jsem ztracena. Pomuze nekdo? Jake? Mate dobre/spatne zkusenosti s kterym? Kterou znacku/model mi doporucujete/nedoporucujete?
Tisicere diky!
Muj bracha ma Meridu a je s ni spokojenej. Pokud vim, tak za dva roky nemel vetsi problem a to vazi pres metrak. Stala tenkrat asi 12,5 tis. Podivej se treba sem, ale ta brachovo je opticky hezci, ma sloping, tohle je skoro rovny. Authorem asi taky nic nezkazis.
Odpružená vidle na kole za 12 tis – nevím…Do toho bych asi nešel. Kup si Author Stratos za 11 kkč a ještě ti zbydou peníze na kara?asy a helmu.
A pokud by to kolo melo byt JO POHODLNE, tak vetsi „muziku“ nez odpruzena vidle udela odpruzena sedlovka (treba Suntourka za 9 stovek -viz debaty v prislusnych diskuz. vlaknech).
Zrovna se chystám koupit novýho crosse a vyhrál to po asi dvou měsíčním váhání Author Rexlex SX, myslím si, že v daný cenový kategorii je nejlepší poměr cena/výkon. Uvažoval jsem taky o Stratosu, ale tam mne odradily GripShifty (preferuju řazení na páčky). Cena bez deseti korun 13tis., ale jestli máš kartu klubu českých turistů nebo třeba sphere kartu, tak je to o 5% míň a vejdeš se do limitu i s rezervou.
Záleží taky kolik najezdíš a v jakým terénu. Myslím si, že na pár jednodenních výletů za rok (sumárně třeba do 1000 km za rok) především po zpevněných komunikacích by mohl stačit Author Classic, kterej je svým vybavením o třídu níž (Acera), ale odpruženou vidlici má stejnou jako Reflex a Stratos, a stojí zhruba o 3,5 litru míň – asi 9,5 tis.
S tou řadou přehazovačky (nebo celého vybavení) bych to neviděl tak žhavě. Acera musí vydržet i mnohem víc než 1000 km ročně. Často se v různých článcích píše, že rozdíl mezi Acerou, Aliviem nebo Deore není zas tak markantní a na kvalitě jízdy (pohodlí, pocitu, výkonu) se projeví mnohem méně než dobré sedlo, správný rozměr rámu, nastavení posedu a odpružení. Navíc, když si někdo kupuje crossové kolo, tak s ním nejspíš nehodlá jezdit MTB marathony, takže Acera (a klidně i Altus) je zcela postačující výbava. Řadit v nějvětším záběru je sice moc hezká a užitečná možnost, ale má smysl především u těch závodníků. Rekreační jezdec má většinou příležitost přeřazení včas rozmyslet a zrealizovat a přehazovačku tak méně namáhat. Co nejvyšší sada za co nejmenší peníze je jen reklamní tah.
suhlasim. Moje deti maju na bikoch na jazdenie do skoly rozne altusy, SIS a acery a vydrzi to ovela dlhsie (ovela viac km) ako LX a XT, ktore maju na zavodnych bikoch. Takze pokial sa to nejak netrapi v bahne a vibraciami, tak by som si z pouzitej sady u prevodov na trekovy bike vobec nerobil tazku hlavu.
Rovnako naboje altus maju u nas nabehane desiatky tisic km bez problemov a udrzby. A pouzivaju sa celorocne, tada aj v zime a v dazdi. Tie biky ale maju blatniky, to dost pomoze.
Přesně jak už se tady řešilo přesmyky acera-alivio kolikrát vydrží víc než deore (vím o čem mluvím kámoš má alivio a já deore). Já bch klidně šel do toho CLASSIC SX. Pokud chceš odpuženou vidli tak STRATOS i REFLEX má úplně stejnou. Když si koupíš gelové sedlo které má REFLEX v základu pořád šetříč tři litry.
Mně drží Altus 5000km no problemo a no name smyk už určitě 10000km. Takže je fakt, že na výši třídy moc nezáleží. Spíše záleží na zacházení a způsobu jízdy – drsný terén vs silnice apod.