Na jaky tlaky vozite vzduchovy Manitucka? (Skareb, Black…) Mam Blacka Super a cca pri 110PSI se mi zda jeste mekkej. Mam 70kg. Zajima me kolik by se tam melo optimalne stouchat. V manualu jsem to fakt nenasel:-(
Na jaky tlaky vozite vzduchovy Manitucka? (Skareb, Black…) Mam Blacka Super a cca pri 110PSI se mi zda jeste mekkej. Mam 70kg. Zajima me kolik by se tam melo optimalne stouchat. V manualu jsem to fakt nenasel:-(
Sem vycet, ze maximum je 190, tagze mas jeste rezervu :) Nekdo prej husti o cca 25% vic. Nekomu zase tece a uchazi vzduch a takovy drobnosti. Mas doporucenej sag? V manualu je. Foukat by se mela na 75%vahy jezdce u 80mm a na 50% u 100 a vic mm, ale v jakejch jednotkach nebo co, to nepisou.
Váha je v librách a tlak je v PSI.
mne unika vzduch z mojho compa :-( ale ked ho ma dost, pruzi dobre. ten vzduch ma ale serie, servis mam od ruky a casu malo. v com moze byt chyba?
uz se to resilo v jinem prispevku zkus dotazeni ventilku,dotazeni cele zatky v noze a pak jeste mrknout na tesneni pod tou zatkou
dik, skusim to tu lepsie prehladat.
Black/Skareb 165% váhy jezdce u 80 mm zdvihu. 110% váhy jezdce u 100 mm a větším zdvihu. Max. 190 PSI.
Zde je váha v kg a tlak též v PSI.
Svoji MARSku 01 funim na 130–140PSI (stejne to pak o trochu 5–10PSI ujde). Dle navodu bych mel mit 120PSI na 70kg. Max tlak udavaji 160PSI
Tady je vaha v kg a tlak v PSI. Ted jsem to uz poznal sam :)))
Óóó, jak jsi bystrý :)
skareb 2004, manzelka ma 68 kg, fukam na 15 atm (nieco cez 200 PSI)
200 PSI na 68 kg ??? Na tu váhu by to mělo být tak 120 PSI. Při tomto tlaku na tuto váhu si myslím, že vzduchovou komoru vyřadíš z provozu. Pokud se jí zdá vidlice měkká, snad by bylo lépe koupit tvrdší pružinu a foukat doporučený tlak. Max. tlak je tuším 190 PSI.
no , to jsou ti zavodnici .. pevna je nejlepsi :-)))))
neviem, nestazuje sa. Max. povoleny tlak som nikde nenasiel. Najprv som skusil 12 atm, potom som tam nafukal 15. SAG ma okolo centimetra, na doraz ju nedostane, pruzi aj tlmi pekne.
Ked som tu vidlu skusal ja s mojimi 100 kilami, zdala sa mi nesmierne makka – SAG asi 5 cm :-) napriek 15 atm. Viac som mal strach do toho nafukat hoci pumpa bola tusim az do 30.
Standardně se montuje střední přužina pro hmotnost jezdce 68 – 86 kg. To se nediv, že pod tvým metráčkem se ponoří 5 cm. S tím nemá tlak vzduchu nic společného.
Diky vsem za prispevky. Vidim ze mam jeste rezervu. Takze muzu foukat i na vic.
Ja na mojich 78kg tam davam tak 140–150PSI (Skareb Super) ale mam ju dost kratko na to aby som povedal, ze to je optimum. Stredna pruzina my zatial vyhovuje. Mna by skor zaujimalo konkretne ake oleje do toho lejete. V starych prispevkoch je o tom popisane dost ale ani za ten svet nikto nepise cim maze klzaky a aky olej do toho dava.Samozrejme o original fajnovych olejickoch neuvazujme. V predstihu by som chcel zacat nakupovat vsetky prevadzkove kvapaliny co do toho idu.Do servisu ma s tym nikto nedostane pokial to nebude akutne.D.
Proto je nutno použít jiný olej do TPC, jiný olej na mazání kluzáků a jiný na mazání vzduchového pístu, tak snad pochopíte, že si to nepamatuju :) Mám to poznamenáno doma, takže to sem zítra hodím.
Do TPC leju Motorex ForkOil (http://www.bikecentrum.cz/motorex.php?…), do vzduch pistu davam jen par kapek toho sameho a nohy mazu vazelinou (mam Mars)
Právě do vzduchového pístu se dává jiný – zítra upřesním.
Do vzduchového pístu se dává motorový olej viskozity 20W-50 do tlumiče – tlumičový olej SAE 5WT je no v návodu www.progresscycle.cz Mazaci nevím skusil bych hydraulicky ten nezasychá.
Ušetřil jsi mi psaní takže jen doplním – co se týče mazání kluzných pouzder, ve všech manuálech jsem narazil pouze na termín „mazací olej“. Pan Ždimera z Progresscycle mi sdělil – na kluzná pouzdra motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plně syntetický.