• SIRIS

    Čau, potřeboval bych poradit na jaký tlak bych měl nafoukat vidlici.

    Hledal jsem všude, jak v návodu, na straně vidlice, tak i na internetu, bohužel, nikde jsem se nic nedozvěděl o tomhle typu vidlice. Proto píšu sem a doufám, že mi někdo z vás pomůže. Mám vidlici SR Suntour Raidon X3 RL měřím 180 cm a mám váhu 85 kg.

    Jakékoliv rady by mi moc pomohly.

    Předem děkuji za odpověď. :))

    0 0
    • OstravakTu  

      V dobrem servise by ti meli poradit. Ja mam 197cm,120kg a mam foukano na cca 165psi,rock shock recon. Ty tak cca 120–130

      0 0
    • scalar  

      Kolem 85 Psi.

      0 0
    • Zdibar  

      Ahoj, mám vidlici SR Suntour Raidon XC RL-R a při výšce 186cm a 86kg foukám na cca 80psi.

      0 0
    • Sc4mp  

      Mam Axonku, váha 80 kg a foukam něco kolem 75 PSI

      0 0
    • Erknold  

      Prostě tak, aby ti nechodila po dorazech. Je i rozdíl v tom co jezdíš. Čím větší pekla, tím budeš potřebovat víc psů natlačit do vidlice.

      A třeba mé auto v plné zátěži se fouká zadek na 3,3 atmosférmy.

      Takže jak auta, tak i vidlice jsou individuální a podle zatížení :)

      0 0
      • scalar  

        Takže po asfaltu se jezdí s vypuštěnou vidlicí?

        Žádné peklo = žádní psi.

        0 0
        • Erknold  

          Když jsem to nafoukal podle tabulky, tak na asfaltkách jsem nevyužil nic ze zdvihu a v lesích jsem šel na doraz. Tak jsem postupně tlak přidával. A poslední rok jsem nějak vyměkl a zpohodlněl, tak se vracím zpět k tabulce a kdo ví, kam až klesnu :)

          0 0
        • Rubi  

          jj na asfaltu bez psu na silnici :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        To ani ne. Čím větší pekla se jezdí, tím je potřeba progresivnější průběh (a ne to přefoukat). Přifoukáním lze vyřešit jen poměrně malý rozsah, protože je vždy potřeba zachovat nějaký rozumný sag a chod v první části zdvihu.

        0 0
        • Strakááč  

          Asi tak, pak jsou na řadě tokeny :) sam jsem u dirtu foukal kolem 120psi.. ale melo to tvrdej zacatek, tak jsem si vytocil z jilmovyho dreva na soustruhu valecek a zkousel zkracovat, nez se mi zdala progresivita dobra.. kdybych mel plast tak jsrm to vytocil z plastu ale sranda je, ze drevo finguje taky dobre :)) a ted foukam 110 psi a mam na konci zdvihu rezervu tak trictvrte cm takze bych mohl trosku ubrat jeste..

          0 0
    • Petr L2  

      SAG asi 30% zdvihu. Takže zadednout a pak změřit o kolik se vidle zanořila a pokud je to víc jak 30%, tak přifouknout.

      0 0
    • jaja01  

      oproti tabulkam jsem vzdy musel trolilinku upustit, takze z doporuceneho sagu foukam na tu mekci doporucenou hodnotu a jsem ok

      0 0
    • Strakááč  

      Nafoukej to tak, ze kdyz na to sednes, tak se to zanori o 20–25% do zdvihu..

      0 0
      • puka  

        Já to takto nemám. Sednu na kolo a zanoří se asi na 10% . I tak využiji 95% zdvihu.

        Asi si seženu token a hodím ze 100 na 120mm :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • petyn  

      Pro normalni jezdeni tak 20–25% Sag a pri sportovnejsim stylu tak 15–10% Sag.

      0 0
    • pajusb  

      Sag je asi dobra orientace, ale osobne jsem to udelal tak, ze jsem vylezl na kolo a na miste natvrdo skakal ( a upoustel) dokud jsem se neboril asi 90%.

      Na sotoline bere pekne a pri dopadech jsem jeste nesel na dorazy.

      Jezdim Axona na HT.

      0 0
    • SIRIS  

      Díky moc všem:))

      0 0
    • Petr L2  

      Nějak jsem zatím vložky do vidle neřešil, ale pokud to co tady padlo dobře chápu, tak když nacpu do vidle v mém případě do Reby vložku/y, tak dostanu měkčí začátek bez hrozby že půjdu na každém hupu na doraz?

      0 0
      • motacek  

        Přesně tak. Začátek bude citlivý, konec tužší. Já koupil teď dvě vložky do vidle, tu jsem diky tomu ufouknul na 50psi (o 15%), čímž lépe žehlí drobné nerovnosti a na doraz stejně nechodím.

        0 0
        • Petr L2  

          Díky, nevím proč, ale měl jsem pocit, že to funguje přesně naopak. Teď přichází dilema, jestli si koupit ty bazmeky dovnitř, nebo si zautrácet a pořídit Ramp Control Cartridge. Narozeniny se blíží.......

          0 0
      • MlokCZ  

        Je potřeba ale pohlídat, aby se zvýšením progresivity zase příliš nenarostl sag (tedy abys nemusel foukat příliš málo pro využití zdvihu).

        Zvyšovat progresivitu je potřeba pro následující případy:

        • mám ± akorát sag a počátek zdvihu chodí tak akorát, ale posílám to při tomto nastavení příliš po dorazech
        • abych nechodil po dorazech, tak mám přefoukáno a tím příliš malý sag a špatně chodí první část zdvihu
        0 0
    • puka  

      Co si tak čtu, tak by mě zajímalo, jak na raidonu (asi 2014) zvýšim zdvih na 120, přidám podložku a předělám na řídčí olej? Co k tomu potřebuji? Případně – znáte nějaký spolehlivý servis v JM kraji, kde by to udělali za levno?

      0 0
      • Ice601  

        http://www.srsuntour-cycling.com/…vice-videos/

        Zkus mrknout tady – je tam změna zdvihu na jiné vidlici, ale třeba je to stejný…

        0 0
        • puka  

          Z doslechu vím, že raidon má patronu z epicona.

          Na návody jsem se díval, ale vše jsem tam nenašel a po slepu do toho jít nechci.

          … Když rozeberu vidlici, je na ni pořád záruka? :D

          0 0
          • kyl  

            Až to budeš kuchat,dávej pozor na šroub ve kterém je štelování odskoku.V pístnici drží jen za kousek závitu a celkem lehce se závit v pístnici strhne.

            0 0
    • meris  

      Přidám to sem.

      Nevíte, kde v Praze mají Fox Fluid? Kvůli jednomu balení se mi nechce objednávat u Švece a platit dopravu.

      0 0
      • motacek  

        při rozmontování ten tlumič nakloň tak, aby pístnice směřovala lehce dolů. Tím pádem ti nevyteče ani kapka maziva a můžeš to s klidným svědomím zase složit.

        0 0
    • meris  

      Jaká velikost spaceru by to mohla být?

      0 0
    • meris  

      Když už tady pěkně popisujete, co jak funguje, jak funguje Rock Shock Monarch Plus?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Za me dobre.

        0 0
      • novas752  

        Jako vsechny ostatni tlumice. Tam co jsou cervene vlozky je az po pist pozitivni komora, ktera tlaci tlumic ze zdvihu, na druhe strane jak je ta pruzina z vlnovych podlozek je negativni komora, ktera tlaci do zdvihu.

        Uvnitr pistnice je tlumici olej ktery proteka skrz tlumici soustavu a je spojenej s pravou stranou „piggibacku“ – toho valecku nahore. Na jeho druhe strane je ifp vzduchova komora oddelena plovoucim pistkem, ktera drzi cele tlumeni pod tlakem aby olej nekavitoval (lokalni snizeni tlaku a var – tvorba bublinek) pri pruchodu skrz tlumici okruhy. IFP komora krome toho funguje i jako druha pozitivka.

        Jo a bacha ze tlumic na obrazku je nejaky Rock Shox Super Deluxe s Trunion Mount okama, ne Monarch +.

        0 0
    • 1001100010001­11101  

      Když jsme u ty vidle, je to sice starší téma, ale určitě někdo bude vědět. Má smysl na zimu upustit vzduch, aby nebyla zbytečně v tlaku nebo je to fuk? Já mám vzduchovou vidlici nově.

      0 0
      • Petr L2  

        Jako že ho ufoukneš a pak uložíš kolo k zimnímu spánku?

        0 0
      • novas752  

        No nic tim nezkazíš. Jak velkej to má smysl je druhá věc.

        0 0
        • phage  

          zdravim,

          mam problem s vyuzitelnosti cele delky vidlice pri spravne nastavenem sagu (pri zvetseni sagu se mi zda ze uz se to moc houpe po rovine a je to nepouzitelne), stava se to nebo to jenom neumim nastavit. Zafungujou na to nejak tokeny?

          Diky

          0 0
          • novas752  

            Tokeny tohle jeste zhorsi, pri stejnem sagu bude jeste tezsi poslat to na doraz. Proste tomu davas malo nazrat. :)

            Jestli je to SoloAir/Debon Air, zkontroluj jestli je natlakovana i negatovni komora. Jestli je to pozitivni vzduch + negativni ocelova pruzina (SR Suntour, starsi FOX), mohl bys vymenit th pruzinu za mene tuhou.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.