Zdar lidi,jaké máte kdo zkušenosti s 26er a 29er.Rád bych měl porovnání než něco pořídím.Předem díky za komenty
Zdar lidi,jaké máte kdo zkušenosti s 26er a 29er.Rád bych měl porovnání než něco pořídím.Předem díky za komenty
29 je vetsi a 26 je mensi 27,5 je nekde mezi bliz k 26
jeste nejake dotazi? pokud jo skus hledat v historii nejdriv
29 je vetsi a 26 je mensi 27,5 je nekde mezi bliz k 26
jeste nejake dotazi? pokud jo skus hledat v historii nejdriv
29 je vetsi a 26 je mensi 27,5 je nekde mezi bliz k 26
jeste nejake dotazi? pokud jo skus hledat v historii nejdriv
Dotaz neni podle vzoru hrad? :p
no co uz sem za vola no :-)
Ne v pohode ;D k vlaknu jsem se radeji nevyjadroval tak jsem si aleson rypnul.
stalo se no :-) obcas me neco uleti a debil si to po sobe neprectu, musim sehnat nejakou kontrolu pravopisu do tabletu :-)
Taky nekdy napisu nejakou kravinu, hlavne jak nemam cistou hlavu :D, ale je tu oprava textu tak to nejak stiham zamaskovat.
a ty ses debil nebo negramot? Ptal jsem se na zkusenosti.To ze rozdil je ve velikosti by poznal i student zvláštní školy…
hod se do klidu frajere
až se naučíš pravopis.
až se naučíš pravopis.
až se naučíš pravopis.
az trikrat jo?
A precti si, co jsi napsal do nazvu threadu a pak neco plkej o pravopisu ;-)
no zrovna si nazval debilem cloveka ktery patri k tem z tohoto fora kteri tady kolum rozumi hooodne…
jina hledej v historii…
Nevyskakuj si a někde si půjč slušnou 29ku a udělej si názor sám… To ti dá daleko víc, než hromada zkušeností lidí, co maj jinou techniku, jinou sílu, jezdí v jiným terénu atd.
teda už dlouho sem neviděl ,aby ze sebe někdo udělal takovýho blbce jako se to právě povedlo Tobě.Gratuluju! :-D
..nedá mi to se zeptat?seš troll nebo seš vopravdu takovej blb?Nečetls při zakládání tématu to o tom,že máš se máš nejdřív podívat,jestli už se to někde neřeší?no ale co se tim zabývat,žejo? :-)
Na to, ze tu jsi chvili, ses docelal vostrej.
Normalne teda odkazovani do historie moc nemam rad, ale co se tyka zrovna tohohle tematu, bud rad, ze te kubad neposlal rovnou do ******, ale vzal to (slusne) oklikou skrzeva tu historii.
Jo a na zvlastni skole rozhodne nejsou studneti ;-)
no vida, jak se to rozjíždí – položení otázky 19:41 a hned po pěti minutkách tu máme první debily. cítím potenciál!
Já mám zkušenost takovou, že se všichni u toho akorát pohádaj. Takže bych si půjčil testovačku.
Počítej, že za chvíli ti tu bude přiskakovat cca 50 příspěvků/hodina a po chvíli to nebudeš raději ani číst.
29 NEBRAT!
souhlas predsedo :-)
hurá já už jsem si myslel že tu nejsi.
Já jsem tady furt, jenomže si říkám, že čeho je moc, toho je příliš (tedy těch zakládaných témat furt o tom jednom…).
máš pravdu nebrat a je to nej :-)
haleluja
sedni si na nějakou 29 a nebudeš chtít nic jiného. jinak by jsi se měl rozepsat co na tom chceš dělat tvé parametry a kolik investice.
No, clovece, ja bych tak nepausalizoval.
To je těžký, záleží na tom co chceš jezdit, jak chceš jezdit, a co ti sedne líp, nejlepší je osobní zkušenost. Osobně na XC a maratony bych volil jen a pouze 29er, na ostatní disciplíny jsem to něják neřešil. Ale rozhodně se projíždce na 26 nebráním, oboje má svoje pro a proti!
Hledej šmudlo. Na tohle téma je tady asi tak milión vláken.
Nemá někdo nějakou 29 na půjčení na rovinatý závod? tam by to aj pomohlo :D
crosse jezdi kazdy druhy a na zavody to bude stacit… :)
HA HA HA :D já to myslím vážně :D
okolo valtic, tam bych si jí aj zkusil. Nejlíp s pevnou vidlou :) tam by se dal udělat slušnej průměr :D
Nějak mi uniká, proč by to zrovna na rovinatým závodě bez techniky měla být nějaká výhoda ;).
třeba kuli fyzice ??? větší průměr vetší obvodová rychlost ?? no nevím :-) třeba se pletu
:D Tak to je ovšem myšlenka dne :D.
jak píšeš na rovinatém závodě bez technických pasáží
Kvůli fyzice, setrvačnosti. Teoreticky bych měl být rychlejší.
A zrovna na technických závodech bude 26 podle mě lepší.
nevím ale já jsem v kořenových pasážích a kamenných byl tak o 10km rychlejší než kluci na 26.29 to prostě lépe pobraly
no schody s tím jdou vyjíždět luxusně .)
ale prosím tě…
Přesně tak, na 29ce jezdím rychleji.V terénu na kořenech, určitě o 10 km/h.
No tak jestli tam někdo jel 10km/h a ty 20 km/h tak to nejni o kole :-) a jestli myslíš průměrnou tak :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
No jak myslíš :-)
takze pokud si na zada jeste hodim 300kg zavazi, tak budu jeste rychlejsi, protoze tim budu mit vetsi setrvacnost!
co je pro tebe technicky zavod? a proc tam bude mit 26 navrh?
Hele moje kolo mám 16kg a vůbec mi to nevadí. po asfaltu mám rekord za 1h 45min 56km.
to jsou ale irrelevantni informace, proste ta vase „fyzika“ funguje trosku jinak nez si myslite no
Hehe, s větrem v zádech a z kopce možná tak… Jinak zajdi do nejbližšího profi MTB týmu, až jim to předvedeš spolu s tím o 10km/h rychlejší v terénu, tak rovnou nafasuješ top bajk, dres a Elite licenci :D.
hele jdu se věnovat lepším věcem než házení hrách na zeď.
Každej tomu říká jinak, ty házení hrachu na zeď, já plácání nesmyslů ;). Každopádně to asi bude lepší, tohle tvrzení ti fakt nežeru :D.
jen pár dotazu ??
proč nemáš silničku na 26er??
a kde bereš zkušenosti pro tvé tvrzení jaké jsou 29??
koukal jsem na tvé kolo a taky se mi nelíbí osobně si myslím že karbon do terénu nepatří.
Proč si myslíš že za jménem mám 29 :-)
„krabon do terenu nepatri“
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
na to se jinak reagovat asi neda, ze
Hustej
kterej je u silnice nejblíž právě 26"
sedí víc, ale ty důvody, co tu kolem toho uvádíš ty a xshreck jsou kraviny
všech materiálů nejlíp, protože dokáže krásně pohlcovat vibrace a při stejný váze je daleko odolnější než jakejkoliv jinej používanej materiál
29 jsem jezdil před mediální masírkou tak že ovce nejsem.
na MÉM názoru co se tíče karbonu se dlouho asi nic nezmění.
a co se tíče rychlostí oproti 26 vidím to kolikrát musím šlapat na vyjížďce já a kolikrát kluci na 26.
technické pasáže pokud to tam pošlu projedu čistěji a snadněji než na 26.
Tvůj názor na karbon je danej evidentně tím, že na něj nemáš… Dneska na bajky lepší materiál neexistuje. Že díky tomu, že lidi letí po nízký váze, rámy celkem praskaj, to ale není problém karbonu. Když byla snaha o lehoučký hliníky tak praskaly ještě víc a přitom byly o 50% těžší. Narozdíl od hliníku se ale karbon dá velmi jednoduše a dobře opravit.
Před mediální masírkou kdy? Pokud vím, tak Gary Fisher s tím přišel před víc, jak 10 lety. Jestli jsi to měl předtím, tak pak jo :).
Se šlapáním je to samozřejmě kravina :D. Watty neokecáš, tu energii kolu dodat musíš u 26 i 29 prakticky stejnou. Proto taky na lehkejch trasách prakticky není rozdíl.
Tak to co píše mu věřím. Tedy že jemu stačí na 29tce šlapat méněkrát.
Zřejmě trénink kadence nebude jeho silná stránka :-)
zase s tema procentama neprehanej, v dobe scandiovych ramu byly lehci nez vetsina carbonu.
ale souhlas doba pokrocila.
Tak scandium neberu jako hliník… A jejich vlastnosti v terénu nebyly zrovna dobrý, co jsem tak slyšel…
no asi slysis i travu rust :-)
Tak ono se to psalo právě tady, když jsem právě uvažoval, jestli nekoupit NoSaint Luzifer, když se ještě vyráběl… Že odolnost nic moc a pohodlí prakticky nulový. A tak ono je to i vidět, kdyby byl dobrej, tak dneska všichni místo karbonu jezdíme scandium :).
tak to uz byl konec ery scandia, jinak co muzu srovnavat RM s Duratecem tak tuhost v pohode, a pohodli nula u obou, ale tam carbon neprinese nic extra, to resi az tlumic :-)
29jezdím asi 4roky.
Když někde náhodou v terénu vystoupím tak že kolo musím odkopnout stranou abych se o něj nerozparál vetšinou jen srovnám řidítka je frčím dal. Karbon i kdybych ty prachy měl na kolo nechci a že ten výběr tam mohl být. ročně lenu tak ž což by se mi asi moc nevyplatilo neustále měnit rám.Kolo mám pro zábavu a pro to aby mi sloužilo což samo sebou neznamená že se o něj nepostarám.
:))) a když tak často vystupuješ, tak na jakou část těla dopadáš?
bok a rameno
jsi si jistý?
9let rugby jo jsem si jistý
to taky může kde co vysvětlovat
rozepiš se rád bych se poučil :-)
Rány od ostrejch předmětů, typicky kamenů, jsou u karbonu slabina, to je jasný… Ale pokud postavíš karbonovej rám stejně těžkej, jako hliníkovej, tak bude i proti proražení o dost odolnější. Ale holt lidi letí po váze a ne odolnosti, takže se karbonový rámy dělaj výrazně lehčí… A jinak když prorazíš hliník, tak konečná a můžeš kupovat novej rám, karbonovej za pár korun necháš opravit.
ale mě na váze vůbec nezáleží
Tobě nemusí, když máš výkonnost, že na tom jezdíš i tak 32km/h průměry :D.
ne jezdím pro radost ale tohle jsem pospíchal
:) z kopce a po větru…
ne do práce
Když prorazíš hliník tak ho necháš opravit za stejnejch pár korun jako ten karbon.
Jo? No zatím jsem moc úspěšnejch oprav hliníku, co by dlouhodobě držely, neviděl… Respektive žádnou. Tuším tam byl problém s teplotní úpravou po svaření nebo před a že si s tím moc nepovídal lak. A že pokud se to neudělalo, tak to pak prasklo většinou hned vedle… Ale možná se pletu, jen pak nechápu, proč se to nepoužívá :).
Jezdil jsem za posledních 20 let cca 10 různých silniček. A všechny ty silničky byly 26er (nejčastěji přesněji 26,5er). Ty jsi někdy jel 29er silničku?
Ale piš dál, super.
a pak ses vzbudil a mel si ruku v nocniku a sel sis postelovat tachometr co… :)
To už nemá nic společného se setrvačníkem. Kdy jednou kola rozjedeš a pak jen udržuješ rychlost.
Technický = kde potřebuješ manévrovat. úzké cestičky mezi stromama, úzké traily. moc jsem jich ale nejel, kdo ví jestli u nás něco takového je pořádně (teda jel, ještě teď ty strromky budou vosekaný od řídítek :) )
Proč teda kupuješ lehký WTB ráfky a nedáš tam pořádný DH ingoty, ať můžeš jenom udržovat rychlost? Pořizovat 29er kvůli tomu, že má těžší kola, to je dobrej vtip… Pak chápu, kde vznikaj ty fámy, že to je v technickým terénu horší :D.
zadní kolo 2800g
přední kolo 2200g
takze takovy vlak s malejma koleckama snad nema setrvacnost?
a tim ze si teda na kolo dam 200kg setrvacnik, tak pak pojedu rychlejs ten zavod?
a kde se presne ztraci ta energie kdyz ten setrvacnik nemam?
Při jízdě po přímce možná, na kolo je tahle tvoje teorie nesmysl ;)
já na to mám svůj názor.
Stejnej nesmysl jak ta tvoje, to se ti právě snaží ukázat :D.
to neni moje teorie, to je tvoje teorie, jsem rad ze na to mas nazor, ale jak si sam rekl, je to nesmysl
jinak znovu, kam se ta energie ztraci kdyz nemam setrvacnik…nebo snad setrvacnik vyrabi energii? permetum mobile?
Dáš větší počáteční energii a pak jí jen malým množstvím energie udržuješ. Toť můj názor.
to by znamenalo rovinatější závod = lepší trošku těžší kola.
Takže podle mě kde je moc táhlých stoupání, prostě 29 mít moc navrch nebude. To co ztratím na sjezdu, doženu na výjezdu.
Já bych si to osobně rád vyzkoušel, spočítat to teoreticky totiž nedokážu.
porad na to dostat se z bodu a do bodu b potrebujes stejne energie, setrvacnik nesetrvacnik, rozdil by se v nekterych urcitych situacich najit dal, ale ne v te kterou si popsal
jinak do tahlych stoupani pojede 29 s dobryma kolama ± stejne dobre jako 26 … rozdil bude spis v situacich kde musis casto zrychlovat a zpomalovat, a i to se da do velky miry eliminovat jeste lepsima kolama :)
V tomhle máš pravdu, jenže stjný drát o vetší délce ti dá větší ztráty.
Proto říkám, chce to stejnou trasu na jiném kole. Několikrát po sobě.
PS: sám mám na zomáku 29 přední kolo a vím, jak to šíleně všechno přejede. S pevnou vidlí…
Podle toho, kde to bude… Na asfaltu prakticky nastejno, spíš bude mít výhodu 26". V rozbitým terénu a místech, kde je potřeba co nejvíc trakce, bude mít výhodu 29ka, protože snáz překoná překážky a ty ti neseberou tolik rychlosti, kterou pak musíš dodávat šlapáním.
To máš pravdu. Jenže… já u nás nejel tolik těžkých pasáží. Ale houpou se dost.
a pak sou chrti 26" fully ktere sou na tom s trakci jeste lip :-) ale zase mame i 29" fully a karta se zase obraci :-)
proste je to slozite, ale urcite ne tak jednoznacne jak pises
Tak jasně, srovnávám stejnou kategorii 26 HT vs 29 HT nebo 26 full vs 29 full, jinak to moc nemá smysl…
Tak pro dané použití to ale smysl má srovnávat i různé kategorie.
Třeba na závody proč klidně nesrovnat 29er HTčko x chrtí full (třeba Epic). Hmotnostě se to může srovnat (ten full bude asi o chlup těžší, ale zase 29tka bude mít těžší rotační části; výsledek hmotnostího vlivu rozdílu těch vidím za nula).
osobne bych na zavody volil i dnes radsi chrtiho 26" fulla typu Epic, Scalpel nez 29Er.
Mám 26" full v karbonu a pokud bych chtěl 29er,tak jedině opět karbon fulla.
Scalpel mi přišel jako trochu pohodlnější hardtail a v terénu mi teda nepřišel lepší, než 29ka. Dokázal bych si představit na něm jezdit, ale to překonávání překážek a trakci 29ky stejně nedožene… Na lehčí trasy, kde by šlo hlavně o rozbitý roviny a mírný kopce, tam klidně.
tvůj názor já mám jiný,
nový scalpel určitě houpacka není. a ta trakce a překonávání nevim nevim za ty 3 roky co mám 29 to není tak černobílé
Já taky netvrdím, že je houpačka… Právě říkám trochu pohodlnější hardtail, hodně dobře jel a pružil spíš tak aby se neřeklo :D. Ale teda byla to ta verze s 80mm zdvihu, tam asi ani moc čekat nejde… Osobně bych na svoje ježdění bral spíš 29 HT, ale jak píšeš, každýmu může sedět něco jinýho. Výhledově nějakej lehkej 29 full taky nezavrhuju.
Už jsem to tu psal v historii mnohokrát. Srovnání stejně osazený celopevňák 26×29 s pár rozdíly, které dodaly ± stejnou hmotnost (na 26 UST pláště, na 29 snake skin verze těch stejných plášťů, což zhruba srovnalo rotační hmotnost, na 29 zase mírně těžší kola).
Dokud do toho nezačnu tahat větší překážky nebo situace na hranici gripu nebo situace kde se s 29 mírně hůře manévruje. Tedy srovnávám třeba na jezdivých šotolinách.
Tak jaký je výsledek? Jede to naprosto stejně.
Tak a je rozhodnuto :))
tak tak, a je to jen o tom co komu lip sedne
(nebo ho to víc baví)
Za stejné prachy a při úplně stejném osazení bude samozřejmě 29er mírně těžší, což mu přinese mírnou nevýhodu.
Oproti tomu zase přinese někde mírné výhody.
A je to hlavně o tom co psal kubad, tedy co komu lépe sedne.
Musíš dodat energii, co překoná valivej odpor a odpor vzduchu, plus něco na ztráty v ložiskách, pružení a deformacích. A tu energii tam musíš dodat šlapáním…
Jestli je vhodnější dodat energii postupně nebo nárazově si představ na příkladě, jak je ideální jezdit po rovině… Je lepší jet 10s sprint a pak půl minuty nechat kolo na volnoběh využít akumulovanou energii nebo pořád šlapat při nižší zátěži?
POdle těla, jak to dokáže zvládnout :)
na to ti nedokážu odpovědět, protože to bude hodně individuální.
Co jsem četl nedávno článek o spotřebe, nejlíp vyházela při rozjezdu na max plyn v určitém spektru otáček. A nakonec nahodit udržovací stupeň
No vyzkoušej si to :) 29ery maj hodně co do sebe a na rovinatých trasách se taky neztratí, ale rozhodně bych tam nehledal jejich hlavní výhodu, ta je právě v těžkým terénu, kde využiješ tu trakci a překonávání překážek… Ale samozřejmě to chce, aby nebylo to kolo moc těžký, pak se bude manévrovat logicky celkem blbě.
Když ty závody se jedou po tak krásných asfaltkách … :D
Na takový závody bych koupil spíš cyklokros :D.
na tom te budou brzdit defekty, a v terenu je to desny kostitras pokud nepodhustis gumy, a pak jsme zase na zacatku :-) defekty
na manevrovatelnost ma mimochodem 100krat vetsi vliv geometrie kola nez rozdil 29 a 26, samozrejme nekde by se mohla zdat 29ka horsi, ale tech mist bude par metru na 100km pokud nejezdis nejakou vylozene technickou discpilinu
V technický disciplíně tě bude daleko víc omezovat výrazně horší trakce 26" plášťů, než nepatrně horší točivost 29ky :). Samozřejmě pokud se bavíme o XC kolech.
tak ja jako technickou discplinu beru spis gravity + trial, drity, sloepstyle a tyhle veci
Jasně, tam to je trochu o něčem jiným…
To je blbost… To si můžeš dát na 26ku těžší kola… Aerodynamiku má 29er horší.
Na technických závodech je právě to, kde 29ka opravdu získává, pokud máš dostatečnou sílu a techniku jí uřídit. 26ku rozhodí každej kořen.
tady je problém s rozjížděním do kopce, kde podle mě musí mít prostě navrch 26. Nejezdí se jen z kopce. Musíš umět tu 26 ovládat tak, aby se ti nerozhodila.
Tam kde jsou silné nerovnosti bude mít určitě navrch. Já na to mám svojí teorii, jen si jí někdy vyzkoušet.
Navrch bude mít to kolo, který bude tužší a bude mít lehčí a/nebo tužší kola, jedno jestli 26 nebo 29.
Jinak samozřejmě, když máš 26ku v ruce, tak s ní ty technický pasáže taky zvládneš, s 29kou ale budeš mít míň práce, nebudeš muset přes každou překážku kolo aktivně dostávat a hlídat každej kořen, aby ti nezavřel řidítka… Ale samozřejmě to nesmí bejt ***** s mizernou geometrií a těžkejma kolama :D.
rád bych si zajel stejnou trasu na 26 vs 29 :) terén, stoupání, kelsání, kořeny. Někdo ze zlínska? Poměříme.
A do kopce mi pojede 29 nejlíp :)
Kopce jsou jediný, kde se 29eru fakt bojím… A to i přestože ten můj nebude mít zdaleka 16kg :D.
Je to subjektivní, ale na 29 se mi lépe do kopce jelo :-) … ale možná to byla i geo … těžko říci.
mě se na ní taky jelo líp, ale byl to hodně prudký výjezd, kde jsem ztrácel na svojem kole kontakt s terénem.
Prudký výjezdy, kde potřebuješ hodně trakce, tam jasně 29ka lepší. Spíš jsem myslel delší středně prudký kopce po slušným povrchu. Tam mi prostě 29ky přišly, že se jim moc nechce. Ale byly tam těžší kola, než plánuju na svoje a duše, takže doufám to nakonec nebude problém.
Ahá, to mi nějak nedošlo … máš pravdu, bylo to hodně prudké … a jsme doma :)
V které třídě jsi měl naposledy fyziku? :-)
V prváku okrajově co bylo na základce .)
od tebe budu rád, když mi to osvětíš víc
Je to jednoduché. Setrvačnost soustavy určuje především hmotnost jezdce + nerotačních částí. Rotační části mají hmotnost řádově menší a ani to, že jsou rotační z toho významnou část celku neudělá.
Rotační hmotnost se při zrychlování/zpomalování projeví dvojnásobně než nerotační a to ještě jen ta na obvodu. Ten dvojnásobek je pořád málo oproti zbytku.
Takže nějaká úvaha o počátační daleko větší energii k rozjetí a pak daleko menší k udržení rychlosti je zcela mimo.
Ten rozdíl bude velmi malý.
No nějak nedokážu zformulovat myšlenku. Tak to radši vzdávám .)))
Birel cykloškola je snůška nesmyslů, to nemůžeš brát vážně… Ta vyšší setrvačnost tam je díky tomu, že při stejný ceně jsou 29er záplety logicky těžší. Ale rozhodně to není výhoda. Pak totiž dochází přesně k tomu, co popisujou dál, že je v těžkým terénu špatně ovladatelná. Když máš lehkou 29ku s dobrou geometrií, tak v kategorii XC kol má prostě nad 26kou navrch nejvíc právě v těžkým terénu. Kromě skákání, skáče se líp s 26kou.
jak dlouho dokážeš zůstat stát na místě (±30cm ) na kole?
mírně z kopce na teda o něco větším kousku stojívám červené ne semaforu.
Co to s tím má společnýho? Celkem dlouho, ale na čas to fakt nezkouším, většinou právě v provozu na semaforech :D. Jinak nám jeden borec předváděl, jak jezdí na bajku z kopce pozadu, to je teprve skill :D.
Nic to nemá s tématem společného. Protože i když srovnám 29er x 26er, tak na obou klidně postojím dlouho (tzn. jak budu chtít typu klidně 1min+, prostě už delší dobu než když to někdo ještě plně nedává).
A pokud narážel na zvládnutí techniky, tak nejsem žádný zázračný technik, ale přesto stát umím. Takže stání na místě je o ničem.
jedná se mi o to že na 29 si v klidu postojím a pak se rozhodnu kudy technickou pasaž pojedu a co se tíče výjezdu tak na 29 jsem vyjel veci kde se kluci na 26 už dávno nechytaly. jo a dobrou
Tak ono jedna věc je stát na předem vybraném místě, kde je k tomu prostor.
A druhá věc je stát v technické rozbité pasáži. V rozbité technické pasáži si tedy postát většinou nedokážu, protože k stání na místě potřebuju mít vhodně vytočené přední kolo a k tomu není v reálné situaci v technické pasáži prostor. A zvlášť ne na 29tce, kde se projeví její nevýhoda většího zasekávání se o překážky (ne přejezd překážek, ale při točení zásek z boku kola).
Na 29 celopevňáku vyjedu znatelně více než dříve na 26 celopevňáku (tedy abych srovnal stejnou kategorii). Jenže zase na 26" fullu vyjedu některé věci, které nevyjedu na 29 celopevňáku. A na 29 fullu by to zase bylo jinak, tam bych něco možná dal navíc, ale zase něco nedal kvůli limitu fyzičkou.
Takže s tím výjezdem to není tak jednoduché.
Co se týká sjezdu, tak to také není jasné. Větší kola jsou jasná výhoda v situaci kdy to jde poslat jako tank, ovšem když je potřeba něco více tak jsou zase nevýhoda (např. odraz ke skoku).
Tohle je přesně případ, jak jsem psal. že s tím chci jet rovinatý závod.
historie :) témat na tohle téma je tu mraky :D
tak ty chceš poradit ale nějak nereaguješ
jinak co zajímá
Váha
vejška
styl jízdy
Dobrý večer, 29ka má samé výhody.Je těžší, proto jede jako tank.Kola jsou méně tuhé, proto jsou pohodlné.29ka hravě přejede středně velkého psa, na 26 to býval problém.Prostě 29ka je super, cítím se na ní jako šofér SUV.Na stezce mám velký úspěch, holky se otáčí a já mám radost.29 všem doporučuju, nechápu jak někdo může jezdit na dětsým kole:-)
„jak šofér SUV“ – hned mi bylo jasný, že máš Superior :D
zásah :D
29 nemá žádné výhody, leč masírka výrobců a prodejců způsobila to, že 29 má jen výhody.
No a nemá? 26ky jsou mrtvé.Masírka jsou kecy.
Okolo 29 se dá udělat obrovskej hype, to je velká výhoda.
Pro osvětlení.Dělám si prdel.Každý si vybere.29ka mi nesedla.
Jen mě baví tady ty hátky:-D
Hádky.
Jak to rikal Ivanek?Nebylo to?: SILNEJSI PES MRDA…:))))) v podstate vystihuje vsechny hadtky:))))))
tak ***** co? hádky nebo hátky?
Do řitě jaká hrubka :-(
Zkušenosti s 26er mám dobré.
Zkušenosti s 29er mám dobré.
Obě moje současné 26tky jsou velmi pohodlné. Moje současná 29tka je proti tomu strašný kostitřas.
Obě moje 26tky jsou velmi stabilní a v točivosti zrovna neexcelují. Moje 29tka je extra točivá a už není tak moc stabilní.
Obě moje 26tky jsou poměrně těžké, skoro 13kg. Moje 29tka je poměrně lehká – 10,5kg.
Obě moje 26tky při ostřejším záběru trochu žerou energii. Moje 29tka jde za pedálem velmi slušně.
Takže můžu udělat závěr:
A hned si podle toho můžeš vybrat :-)
kua nevedet tak to cloveka fest nahloda :-)
To je přesně ono – vyber si 26 i 29:)
Ještě jsem zapomněl na jedno srovnání:
Obě moje 26tky mají daleko lepší prostupnost náročným terénem než moje 29tka.
tyhle aféry jenom každého otravují, já bych ta kola a internety zakázala…
Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně
A já čekal že tam napíšeš místo kola nějaký rozměr :-)
Zkušenosti mám z obého, 29 je na pykaču, heil 26!
Zajisté jsem ti pomohlo… ;-)
za to heil mas na rok zakaz v reprezentaci, aby bylo jasno !!!
A *****… Si rok nevrznu…
Zdar lidi, jaké máte kdo zkušnosti s ženskýma? Jsou lepší malé nebo velké. Rád bych měl porovnání než nějakou pořídím.Předem díky za komenty.
Malé mají obecně těsnější kundu, než ty velké. Ale pravidlo to není, je to individuelní, záleží prostě kus od kusu…
po tme je to fuk :-)
Když není zrak, nastupují přece další smysly! Hmat, čich, chuť, sluch… No a hlavně pak ten šestej! ;-))
malé s veľkými, tak tak…
pridam se, rad bych si pujcil jednu malou na vikend jen na vyzkouseni tak kdyby byl nekdo ochotny a chtel mi nejakou pujcit budu rad…
mam zkusenosti jen s vysokyma tak abych si to mohl sam rozhodnout…
muze byt i s malyma kozama mi to nevadi…
Není nad testovačku :-)
29 vs 26 to je jak toaletak v pozici A nebo B …